Eihän buddhalaisetkaan kasta.
Joutuuko he tuomiopäivänä kadotukseen ?
Mielestäni ihmiseksi tulemiseen ja elämiseen kastaminen on Jonnin joutava rituaali.
Mitä hyötyä on kastamisesta?
11
<50
Vastaukset 11
- Anonyymi00001
Upotuskaste tulee Hindujen kasteesta Gagnes-virralta.
Siinä ihminen riuhtaistaan niskasta ja painetaan kokonaan veden alle.
Upotus tarkoittaa aina jotakin pahaa.
Ps. 69:16
Älä anna vetten vuon minua upottaa, syvyyden minua niellä ja kuilun sulkea suutaan minun ylitseni.
Jeesusta ei haudattu upottamalla maahan kaivettuun kuoppaan, kuten helluntailaiset opettaa. Jeesuksen hautaamistapa ei tue käsitystä upotuskasteesta.- Anonyymi00004
Mitä yhteyttä näet hautaamisen ja sukeltamisen välillä???
Luoliin hautaaminen oli varsin yleistä ja eihän Jeesus siellä kauaa viihtynyt. Palasi opetuslasten luo ja söi ja joi heidän kanssaan. Juutalaisten ja roomalaisten vaino jatkui ja sen takia piti hänen häipyä niiltä nurkilta. Yksi naulaaminen riitti. - Anonyymi00007
Helluntailaiset on haudattu kasteessa.
- Anonyymi00002
Perinteisten oikeiden kristillisten kirkkojen toimittama pyhä kaste pelastaa ihmisen.
1. Piet. 3:21
Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus. - Anonyymi00003
https://keskustelu.suomi24.fi/t/19536065/kuolemaan-kastetut#comment-144317914
Tuohon tuli kommentoitua äsken. - Anonyymi00005
Tätä pitäisi kysyä hinduilta.
- Anonyymi00006
Vanha juutalainen tapa.
- Anonyymi00008
Helluntalaisten viha kohdistuu vääriin kastajiin, vääriin kasteisiin ja vääriin ihmisiin.
- Anonyymi00010
Mikä viha kerro helluntailaisuus tappoivat paavon pojan, kerro ?
Helluntailaisetko poltti Hussin, ja karkotti suomesta kymmeniä aavalle merelle jne...
Kuinka tonttuja te oikein olette ! - Anonyymi00011
Anonyymi00010 kirjoitti:
Mikä viha kerro helluntailaisuus tappoivat paavon pojan, kerro ?
Helluntailaisetko poltti Hussin, ja karkotti suomesta kymmeniä aavalle merelle jne...
Kuinka tonttuja te oikein olette !taas hellarivaari vikisemässä
Se puhuu aina paavon pojista ja sakastista ja tontuista
kuinka sairas se oikein on?
- Anonyymi00009
Evankeliumi on julistettava kaikille ihmisille. Jos joku jää ilman, tai huonolle tiedolle, tai vajavaisuutensa vuoksi, niin hän jää Jeesuksen tuomiolle, jossa Hän armollisesti jakaa heidät tekojensa mukaan. "Minun oli jano ja te annoitte minulle vettä."jne...Jeesuksen tuomiot ovat Jumalaisen erehtymättömiä. Hän kelpuuttaa hyvät, mutta pahuus saa palkkansa. "Menkää pois minun edestäni, te kirotut." Hän näkee potentiaalit Pyhyyden valtakuntaan pääsevissä ja paatumuksen kirotuissa. Hänen tuomioistaan ei voi valittaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen nainen pahoillani, että tykkään sinusta niin paljon, että
Haluaisin panna sua. Tuntuu vaan siltä, että olet sen suhteen ihan haluton. Ei minulle riitä pelkkä ystävyyssuhde.881273Puukotus Kajaanissa
Kuka puukotti ja ketä? https://yle.fi/a/74-20247765 Vähemmän yllättäen päihteet mainittu27809- 13787
Mieti oikeasti
Ollaan lähes tuntemattomia, mutta samalla on tämä erityinen vuosien tilanne takana, joka on ollut monella tapaa väärin.38756- 90705
kene ajoi "kolarin"?
"Punkaharjulla Luston ja Tuppuranmäen välillä sattui tiistaina aamupäivällä liikenneonnettomuus. Poliisin mukaan Savonl17687Pahin tapa satuttaa toista
On jättää toinen vaille mitään vastausta. Erityisen kipeää se tekee sillon jos toinen ghostaa.79684- 46678
- 58628
Minulla on joskus ikävä sinua ja ajattelen sinua joskus.. edelleen
Olin joskus niin rakastunut sinuun. Olin onnellinen, että kohdattiin ja kun vain tiesin sinun olevan olemassa. Täytit aj27627- 65610
Alkaa jotenkin nyt kuvio hahmottuu täällä
Sellainen vaikutelma tästä alkaa tulla, että täällä on joku pieni porukka, joka tuntee toisensa tai ainakin pelaa samaan85595- 41571
Jos kaivattusi on
Varattu niin miksi et antaisi asian olla hänen suhteen. Miksi ylipäätään vielä jatkat?47546Nainen, tässä olen kahden vaiheilla
Toinen pitäisi valita ja kummassakin on hyvät ja huonot puolensa. Toinen olisi sellainen pysyvä mutta työläs. Toinen taa55544- 43534
Hyvä on sitten, jos et sitä s*ksiä halua kanssani.
Rakastetaan vaan toisiamme, voin käydä muualla tyydyttämässä fyysisenpuolen tarpeet. Puhumalla tämäkin olisi selvinnyt.129527Kylän tielle remonttia?
Mitäköhän kylän tielle ruvetaan tekemään ku laitettu tuommoset töpsät muutamien suojateitten kohille?13502Suloinen ja herkkä
Toiset huomioiva, räväkkä, yllättävä. Ei sellaisesta voi olla pitämättä.31485- 9475