Pelastumattomat
Mutta Jeesus sanoi hänelle: "Ei kukaan, joka laskee kätensä auraan ja katsoo taaksensa, ole sovelias Jumalan valtakuntaan".
Selitys tälle raamatunjakeelle ?
Selitys kuka ei pelastu ?
61
141
Vastaukset 61
- Anonyymi00001
Miksi kyselet tuollaista täällä ihmisiltä?
Eikö kannattaisi pyytää Herralta suoraan oikea opetus? - Anonyymi00002
Jotkut uskovatkin eivät halua puhua Jeesuksesta keskutele helluntailaisuudesta palstalla.
- Anonyymi00003
Luuk.9:62 Mutta Jesus sanoi hänelle: kuka ikänä kätensä auraan laskee ja taaksensa katsoo, ei se ole sovelias Jumalan valtakuntaan. Biblia (1776) 1Moos.19:26.
- Anonyymi00004
Matt.10:37 Joka rakastaa isäänsä taikka äitiänsä emenpi kuin minua, ei se ole minulle sovelias; joka rakastaa poikaansa taikka tytärtänsä enempi kuin minua, ei se ole minulle sovelias. Biblia (1776) Luuk.14:26. 14:27.
- Anonyymi00005
Luuk.14:27 Ja joka ei kanna ristiänsä ja seuraa minua, ei se taida olla minun opetuslapseni. Biblia (1776) Matt.16:24-25. Mark.8:34. Luuk.9:23-24.
Avauksen kohta ei tarkoita pelastumista.
Pelastus on yksin armosta.
Siinä puhutaan soveliaisuudesta palvelustehtävään.- Anonyymi00009
Kylläpä pelastuneen pitää olla sovelias Jumalan valtakuntaan.
- Anonyymi00014
Anonyymi00009 kirjoitti:
Miksi ihmeessä kyselette, ja kun teille vastataan
totuuden mukaisesti totuus, te hylkäätte vastauksen?
Kalamos antoi oikean vastauksen ja aamennan
sen, sillä käsitän asian samoin.
Mvh J - K Anonyymi00009 kirjoitti:
Eivät kaikki pelastuneet ole.
Mutta nyt on ymmärrettävä,
että tuossa kohdassa
tarkoitetaan Jumalan Valtakunnalla
Jumalan elopeltoa.
Siis palvelustehtävää.
Auraan tarttuminen
on sellainen valinta,
että siinä ei voi sitten enää
katsoa taakseen.- Anonyymi00015
Anonyymi00014 kirjoitti:
Miksi ihmeessä kyselette, ja kun teille vastataan
totuuden mukaisesti totuus, te hylkäätte vastauksen?
Kalamos antoi oikean vastauksen ja aamennan
sen, sillä käsitän asian samoin.
Mvh J - KKaksi sokeaa taluttamassa, eli Kalamos ja Mvh J - K.
Kumpikin kuvittelee harhoissaan jo kaiken tietävänsä, vaikka eksyvät monen monessa kohtaa.
Tässä ohje heidän kohdalleen, eli älkää seuratko:
Matt. 15:14 Älkää heistä välittäkö: he ovat sokeita sokeain taluttajia; mutta jos sokea sokeaa taluttaa, niin he molemmat kuoppaan lankeavat." Anonyymi00015 kirjoitti:
Kaksi sokeaa taluttamassa, eli Kalamos ja Mvh J - K.
Kumpikin kuvittelee harhoissaan jo kaiken tietävänsä, vaikka eksyvät monen monessa kohtaa.
Matt. 15:14 Älkää heistä välittäkö: he ovat sokeita sokeain taluttajia; mutta jos sokea sokeaa taluttaa, niin he molemmat kuoppaan lankeavat."Otit esiin tärkeän puheen,
jonka Jeesus aloitti näin:
"Kuulkaa ja ymmärtäkää.
Ei saastuta ihmistä se,
mikä menee suusta sisään;
vaan mikä suusta käy ulos,
se saastuttaa ihmisen."
Ja puhe jatkui näin:
"mikä käy suusta ulos,
se tulee sydämestä,
ja se saastuttaa ihmisen."
Meidän itse kunkin
on hyvä kuunnella
omaa sydäntämme,
että mitä se on täynnä.- Anonyymi00019
kalamos kirjoitti:
Otit esiin tärkeän puheen,
"Kuulkaa ja ymmärtäkää.
Ei saastuta ihmistä se,
se saastuttaa ihmisen."
Ja puhe jatkui näin:
"mikä käy suusta ulos,
se tulee sydämestä,
Meidän itse kunkin
on hyvä kuunnella
omaa sydäntämme,
että mitä se on täynnä.Älä yritä umpisokea eksyttäjä !
Sinä itse väität vastoin selvää Jumalan sanaa niin, että jokaikisellä vauvalla on syntyissään Pyhä Henki !
Jonka tämä mukamas menettää myöhemmin kun tekee syntiä.
Joten älä sinä minulle ala venkoilemaan siitä, mikä sydämestä tulee, sillä tuollaiset harhaopit ovat riivaajien oppeja, siis Raamatun mukaan !
Ja niitähän kaltaisesi ulkokultaiset umpisokeat Totuudesta eksyneet levittivät jo Jeesuksen aikanakin !
1. Tim. 4:1 Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja
Jaak. 3:15 Tämä ei ole se viisaus, joka ylhäältä tulee, vaan se on maallista, sielullista, riivaajien viisautta.
Siis sinulla on PALJON tuota maallista, sielullista, eli siis riivajien viisautta !
Joten Kalamos, älä sinä ulkokultainen pintasi kalkitsija yritä minulle syöttää tuota sydämen saastaisuutta, sillä se on sinun osasi se !
Minä pyrin vain pitämään kiinni Totuudesta, jota sinä vääristelet ja väännät kieroon, kuten Sana sanookin oikein sinustakin:
2. Piet. 3:15 ja lukekaa meidän Herramme pitkämielisyys pelastukseksi, josta myös meidän rakas veljemme Paavali hänelle annetun viisauden mukaan teille on kirjoittanut;
16 niinkuin hän tekee kaikissa kirjeissään, kun hän niissä puhuu näistä asioista, vaikka niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, jota tietämättömät ja vakaantumattomat vääntävät kieroon niinkuin muitakin kirjoituksia, omaksi kadotuksekseen.
Huom. !
tietämättömät ja vakaantumattomat vääntävät kieroon niinkuin muitakin kirjoituksia, OMAKSI KADOTUKSEKSEEN ! Anonyymi00019 kirjoitti:
Älä yritä umpisokea eksyttäjä !
Sinä itse väität vastoin selvää Jumalan sanaa niin, että jokaikisellä vauvalla on syntyissään Pyhä Henki !
Jonka tämä mukamas menettää myöhemmin kun tekee syntiä.
Joten älä sinä minulle ala venkoilemaan siitä, mikä sydämestä tulee, sillä tuollaiset harhaopit ovat riivaajien oppeja, siis Raamatun mukaan !
Ja niitähän kaltaisesi ulkokultaiset umpisokeat Totuudesta eksyneet levittivät jo Jeesuksen aikanakin !
1. Tim. 4:1 Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja
Jaak. 3:15 Tämä ei ole se viisaus, joka ylhäältä tulee, vaan se on maallista, sielullista, riivaajien viisautta.
Siis sinulla on PALJON tuota maallista, sielullista, eli siis riivajien viisautta !
Joten Kalamos, älä sinä ulkokultainen pintasi kalkitsija yritä minulle syöttää tuota sydämen saastaisuutta, sillä se on sinun osasi se !
Minä pyrin vain pitämään kiinni Totuudesta, jota sinä vääristelet ja väännät kieroon, kuten Sana sanookin oikein sinustakin:
2. Piet. 3:15 ja lukekaa meidän Herramme pitkämielisyys pelastukseksi, josta myös meidän rakas veljemme Paavali hänelle annetun viisauden mukaan teille on kirjoittanut;
16 niinkuin hän tekee kaikissa kirjeissään, kun hän niissä puhuu näistä asioista, vaikka niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, jota tietämättömät ja vakaantumattomat vääntävät kieroon niinkuin muitakin kirjoituksia, omaksi kadotuksekseen.
Huom. !
tietämättömät ja vakaantumattomat vääntävät kieroon niinkuin muitakin kirjoituksia, OMAKSI KADOTUKSEKSEEN !Ehdotinkin:
Meidän itse kunkin
on hyvä kuunnella
omaa sydäntämme,
että mitä se on täynnä.- Anonyymi00021
kalamos kirjoitti:
Ehdotinkin:
Meidän itse kunkin
on hyvä kuunnella
omaa sydäntämme,
että mitä se on täynnä.Miksi siis et itse kuuntele sitä, että mitä mitä sydämessäsi oikeasti on ja mitä sieltä tulee ?
- Anonyymi00022
kalamos kirjoitti:
Ehdotinkin:
Meidän itse kunkin
on hyvä kuunnella
omaa sydäntämme,
että mitä se on täynnä.Tässä nyt hyvä esimerkki kalamoksen sammakoista:
---------------
" Kun Poika jätti taivaan kirkkauden,
niin Isän poveen jäi
Pojan muotoinen kolo. "
-----------------------
Siis Isän poveen jäi Pojan muotoinen koko !!!
Voi hyvää päivää sentään !
Ihan puuta ja heinää, eli tämä jo kertoo paljon kalamoksesta ! - Anonyymi00023
kalamos kirjoitti:
Ehdotinkin:
Meidän itse kunkin
on hyvä kuunnella
omaa sydäntämme,
että mitä se on täynnä.Ja tässä Kalamoksen oma todistus ekumenian harjoittamisesta ja kuulumisesta kirkkokuntaan !
----------------------
" Olen edelleen
tuon kirkkokunnan jäsen
ja olen aikanaan toiminut
myös yhden sen
piskuisen seurakunnan johtajana.
Mutta siinä mielessä olet oikeassa,
että olen ollut aina kuin kotonani
aina ja kaikkialla,
missä uskovat kokoontuvat yhteen.
Ja myös johtamani seurakunnan
kokouksiin on aina osallistunut
myös niin luterilaisia
kuin helluntailaisiakin
ja kaikkia siltä väliltä. "
------------------------------
Ekumenia on myös paha eksytys, jossa siis harjoitetaan yhteytta uskovien ja uskosta osattomien kesken !
Siitä Sana sanoo seuraavaa:
14 Älkää antautuko kantamaan vierasta iestä yhdessä uskottomien kanssa; sillä mitä yhteistä on vanhurskaudella ja vääryydellä? Tai mitä yhteyttä on valkeudella ja pimeydellä?
15 Ja miten sopivat yhteen Kristus ja Beliar? Tai mitä yhteistä osaa uskovaisella on uskottoman kanssa?
16 Ja miten soveltuvat yhteen Jumalan temppeli ja epäjumalat? Sillä me olemme elävän Jumalan temppeli, niinkuin Jumala on sanonut: "Minä olen heissä asuva ja vaeltava heidän keskellään ja oleva heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani".
17 Sentähden: "Lähtekää pois heidän keskeltänsä ja erotkaa heistä, sanoo Herra, älkääkä saastaiseen koskeko; niin minä otan teidät huostaani
18 ja olen teidän Isänne, ja te tulette minun pojikseni ja tyttärikseni, sanoo Herra, Kaikkivaltias".
Eikä siis Kalamos, omien sanojensa mukaan "seurakunnan johtaja", tämän verran itse ymmärrä !
Joten varokaa tätä sokeaa ulkokultaista eksyttäjää, joka vain yrittää kerätä täällä seuraajia itselleen, älkää lähtekö hänen "taluteltavakseen" !
Room. 16:18 Sillä sellaiset eivät palvele meidän Herraamme Kristusta, vaan omaa vatsaansa, ja he pettävät suloisilla sanoilla ja kauniilla puheilla vilpittömien sydämet. - Anonyymi00024
Anonyymi00015 kirjoitti:
Kaksi sokeaa taluttamassa, eli Kalamos ja Mvh J - K.
Matt. 15:14 Älkää heistä välittäkö: he ovat sokeita sokeain taluttajia; mutta jos sokea sokeaa taluttaa, niin he molemmat kuoppaan lankeavat.">>>Kumpikin kuvittelee harhoissaan jo kaiken tietävänsä,
vaikka eksyvät monen monessa kohtaa.<<<
Sittenhän täällä on 95% kaikista kirjoittajista meitä kahta
paremmin tietäviä ihmisiä. Ainakin he luulevat niin
ja esiintyvät sellaisina. Eräskin tiesi paremmin minun
hengellisen kokemukseni kuin minä. Alkoi kertoa
minulle, mitä se minun kokemukseni oli. Ehkä tämä henkilö
ei edes tunne minua, eikä ole koskaan tavannut minua?
Mutta tietää kokemukseni minua paremmin???
Mvh J - K - Anonyymi00025
Anonyymi00024 kirjoitti:
>>>Kumpikin kuvittelee harhoissaan jo kaiken tietävänsä,
vaikka eksyvät monen monessa kohtaa.<<<
Sittenhän täällä on 95% kaikista kirjoittajista meitä kahta
paremmin tietäviä ihmisiä. Ainakin he luulevat niin
ja esiintyvät sellaisina. Eräskin tiesi paremmin minun
hengellisen kokemukseni kuin minä. Alkoi kertoa
minulle, mitä se minun kokemukseni oli. Ehkä tämä henkilö
ei edes tunne minua, eikä ole koskaan tavannut minua?
Mutta tietää kokemukseni minua paremmin???
Mvh J - KKalahtiko kalikka pahasti ?
Tuliko nyt ylen paha mieli ?
Täytyykö minun paljastaa sinunkin monet harhaoppisi ?
Sitäkö haluat ja pyydät ? - Anonyymi00027
Anonyymi00025 kirjoitti:
Kalahtiko kalikka pahasti ?
Sitäkö haluat ja pyydät ?Sinä voit ja saat paljastaa kaikki harhaoppini.
Se on jopa velvollisuutesi, olethan saanut
sen tehtävän itse Totuudelta, eikö? Näin
itse olet todistanut.
Sinun harhaoppejasi on vaikea paljastaa
koska niitä on joka kirjoitus täynnä. Enkä
minä siihen lähde koska minulla ei ole
sitä tehtävää, että minun tulee oikaista
jokainen väärä oppi. Minulle se on liian
suuri urakka.
Pieniä vikoja vidaan korjata. Mutta ...
jos talo on kovin huonossa kunnossa,
sitä ei kannata, eikä edes voi, korjata.
Se on kokonaan purettava ja rakennettava
uusi talo.
Kun talo puretaan, ja jos samalle paikalle rakennetaan
uusi talo, silloin puretaan myös talon pohja, kaivetaan
syvä kuoppa ja lasketaan kokonaan uusi perusta.
Silloin rakennuksesta tulee hyvä.
Sinun rakennuksestasi ei saa hyvää ryhtymällä
korjaamaan sen kaikkia vikoja ja puutteita.
Ethän sinä edes näe niitä.
Mvh J - K - Anonyymi00033UUSI
Anonyymi00027 kirjoitti:
Sinä voit ja saat paljastaa kaikki harhaoppini.
Se on jopa velvollisuutesi, olethan saanut
sen tehtävän itse Totuudelta, eikö? Näin
itse olet todistanut.
Sinun harhaoppejasi on vaikea paljastaa
koska niitä on joka kirjoitus täynnä. Enkä
minä siihen lähde koska minulla ei ole
sitä tehtävää, että minun tulee oikaista
jokainen väärä oppi. Minulle se on liian
suuri urakka.
Pieniä vikoja vidaan korjata. Mutta ...
jos talo on kovin huonossa kunnossa,
sitä ei kannata, eikä edes voi, korjata.
Se on kokonaan purettava ja rakennettava
uusi talo.
Kun talo puretaan, ja jos samalle paikalle rakennetaan
uusi talo, silloin puretaan myös talon pohja, kaivetaan
syvä kuoppa ja lasketaan kokonaan uusi perusta.
Silloin rakennuksesta tulee hyvä.
Sinun rakennuksestasi ei saa hyvää ryhtymällä
korjaamaan sen kaikkia vikoja ja puutteita.
Ethän sinä edes näe niitä.
Mvh J - KNyt sinä raukka tuomitsit vain itse itsesi tällä omalla kirjoituksellasi.
Joten onneksi olkoon vain ! ☺️ - Anonyymi00034UUSI
Anonyymi00033 kirjoitti:
Nyt sinä raukka tuomitsit vain itse itsesi tällä omalla kirjoituksellasi.
Joten onneksi olkoon vain ! ☺️Etkö löytänyt yhtään harhaoppia paljastettavaksi?
- Anonyymi00038UUSI
Anonyymi00023 kirjoitti:
Ja tässä Kalamoksen oma todistus ekumenian harjoittamisesta ja kuulumisesta kirkkokuntaan !
----------------------
" Olen edelleen
tuon kirkkokunnan jäsen
ja olen aikanaan toiminut
myös yhden sen
piskuisen seurakunnan johtajana.
Mutta siinä mielessä olet oikeassa,
että olen ollut aina kuin kotonani
aina ja kaikkialla,
missä uskovat kokoontuvat yhteen.
Ja myös johtamani seurakunnan
kokouksiin on aina osallistunut
myös niin luterilaisia
kuin helluntailaisiakin
ja kaikkia siltä väliltä. "
------------------------------
Ekumenia on myös paha eksytys, jossa siis harjoitetaan yhteytta uskovien ja uskosta osattomien kesken !
Siitä Sana sanoo seuraavaa:
14 Älkää antautuko kantamaan vierasta iestä yhdessä uskottomien kanssa; sillä mitä yhteistä on vanhurskaudella ja vääryydellä? Tai mitä yhteyttä on valkeudella ja pimeydellä?
15 Ja miten sopivat yhteen Kristus ja Beliar? Tai mitä yhteistä osaa uskovaisella on uskottoman kanssa?
16 Ja miten soveltuvat yhteen Jumalan temppeli ja epäjumalat? Sillä me olemme elävän Jumalan temppeli, niinkuin Jumala on sanonut: "Minä olen heissä asuva ja vaeltava heidän keskellään ja oleva heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani".
17 Sentähden: "Lähtekää pois heidän keskeltänsä ja erotkaa heistä, sanoo Herra, älkääkä saastaiseen koskeko; niin minä otan teidät huostaani
18 ja olen teidän Isänne, ja te tulette minun pojikseni ja tyttärikseni, sanoo Herra, Kaikkivaltias".
Eikä siis Kalamos, omien sanojensa mukaan "seurakunnan johtaja", tämän verran itse ymmärrä !
Joten varokaa tätä sokeaa ulkokultaista eksyttäjää, joka vain yrittää kerätä täällä seuraajia itselleen, älkää lähtekö hänen "taluteltavakseen" !
Room. 16:18 Sillä sellaiset eivät palvele meidän Herraamme Kristusta, vaan omaa vatsaansa, ja he pettävät suloisilla sanoilla ja kauniilla puheilla vilpittömien sydämet.Ekumenia ei ole sitä, että eri seurakuntien yksilö
uskovia kokoontuu yhteen. Ekumenia on jotakin
aiva muuta. Se on sitä, kun etsitään yhteyttä eri
kirkkokuntien kanssa ohi Jumalan Sanan ja
teeskennellään yhteyttä ja rakkautta, jota ei ole.
Jos siis tavoitellaan ja etsitään yhteyttä, tunnustetaan,
ettei sitä yhteyttä ole. Jos yhteys on, ei sitä tarvitse
etsiä eikä tavoitella.
Jumala ei yhdistä ihmisiä ohi oman Sanansa ja ohi
Pyhän Hengen. Kun Jumalan Sana ja Pyhä Henki
on luonut yhteyden, se yhteys on Jumalan luomaa
yhteyttä. Sitä ei silloin ihmisten tarvitse yrittää luoda
eikä etsiä. Se ON.
Ihminen ei luo yhteyttä Jumalan lasten välille.
Sen yhteyden luo aina Jumalan Sana ja Henki.
Jos Sana ja/tai Henki hylätään, yhteys ei ole
Jumalasta. Se on parhaimmillaan sielullista yhteyttä.
https://www.jumala-kanssamme.se/439652324/439652397 - Anonyymi00039UUSI
Anonyymi00034 kirjoitti:
Etkö löytänyt yhtään harhaoppia paljastettavaksi?
Niitä kyllä riittäisi, mutta se ei ole ennenkään sinua mitenkään hyödyttänyt, kun kuten olen sanonut, sinä olet nostanut itse itsesi puolijumalaksi tietämään itse kaikein oikein.
Etkä ota yhtään mitään vastaan, mitä sinulle kirjoitetaan ja kieltäydyt jopa koettelemasta edes sitä Sanalla, mitä sinulle Sanasta jaetaan.
Eli sydämesi väärä asenne kerrotaan tässä hyvin:
1. Kor. 14:36 Vai teistäkö Jumalan sana on lähtenyt? Vai ainoastaan teidänkö tykönne se on tullut? - Anonyymi00040UUSI
Anonyymi00038 kirjoitti:
Ekumenia ei ole sitä, että eri seurakuntien yksilö
uskovia kokoontuu yhteen. Ekumenia on jotakin
aiva muuta. Se on sitä, kun etsitään yhteyttä eri
kirkkokuntien kanssa ohi Jumalan Sanan ja
teeskennellään yhteyttä ja rakkautta, jota ei ole.
Jos siis tavoitellaan ja etsitään yhteyttä, tunnustetaan,
ettei sitä yhteyttä ole. Jos yhteys on, ei sitä tarvitse
etsiä eikä tavoitella.
Jumala ei yhdistä ihmisiä ohi oman Sanansa ja ohi
Pyhän Hengen. Kun Jumalan Sana ja Pyhä Henki
on luonut yhteyden, se yhteys on Jumalan luomaa
yhteyttä. Sitä ei silloin ihmisten tarvitse yrittää luoda
eikä etsiä. Se ON.
Ihminen ei luo yhteyttä Jumalan lasten välille.
Sen yhteyden luo aina Jumalan Sana ja Henki.
Jos Sana ja/tai Henki hylätään, yhteys ei ole
Jumalasta. Se on parhaimmillaan sielullista yhteyttä.
https://www.jumala-kanssamme.se/439652324/439652397Tässä TAAS näkyy umpisokeutesi ja sen perusteet !
Ensinnäkin eriseuraisuus, jota itse harjoitat kuulumalla johonkin "seurakuntaan", se jo pelkästään on Sanan vastaista toimintaa !
Ja on teillä tuollaista eriseurojen välistä ekumeniaa harjoittavilla varmasti yhteys, mutta ei se todellakaan ole Pyhän Hengen yhteyttä sellainen.
Siis Pyhä Henki ei suosi ensinnäkään eriseuraisuutta, eli siis hallutailaisuutta / katolilaisuutta / luterilaisuutta, sillä se ei ole Jumalan tahdon mukaista toimintaa.
Lisäksi teillä eriseuraisilla on ihan eri oppirakennelmat ja siten uskontunnustukset, mutta silti harjoitatte yhteyttä, esim. hyväksymällä kirkkokuntaan kuuluvat, jotka siis uskovat vauvakasteen ja sakramenttien pelastavan, niin te hyväksytte siten nuo väärät opit ja eksytykset siinä samalla.
Mutta ettehän te saa niitä oppirakennelmien eroja ottaa esille, sillä sehän rikkoisi sen teidän ekumeenisen yhteyden.
Eli !
Oikeasti yhteytenne perustuu siihen, että hyväksytään muiden kaikki harhaopit, eikä niihin saa puuttua, ettei se teidän "yhteytenne" vain vaarantuisi !
SIIS KAIKKI ON PIELESSÄ !
Perustuksia myöten !
Ja kuten ITSE kirjoitit, niin sellainen rakennelma tulisi hajoittaa maahan ja repiä rikki kokonaisvaltaisesti, eikä siten sellaisen päälle tulisi rakentaa yhtään mitään, vaan kaikki se tulisi hylätä !
Tälläisiä umpisokeita te molemmat olette !
Vaikka kuvittelette harhoissanne olevanne suuria ja ymmärtäväisiä opettajia !
Voi Voi Voi !
Miten teidän käykään lopulta ?
Tässä yksi Raamatunpaikka:
Matt. 18:6 Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen. - Anonyymi00041UUSI
Anonyymi00040 kirjoitti:
Tässä TAAS näkyy umpisokeutesi ja sen perusteet !
Ensinnäkin eriseuraisuus, jota itse harjoitat kuulumalla johonkin "seurakuntaan", se jo pelkästään on Sanan vastaista toimintaa !
Ja on teillä tuollaista eriseurojen välistä ekumeniaa harjoittavilla varmasti yhteys, mutta ei se todellakaan ole Pyhän Hengen yhteyttä sellainen.
Siis Pyhä Henki ei suosi ensinnäkään eriseuraisuutta, eli siis hallutailaisuutta / katolilaisuutta / luterilaisuutta, sillä se ei ole Jumalan tahdon mukaista toimintaa.
Lisäksi teillä eriseuraisilla on ihan eri oppirakennelmat ja siten uskontunnustukset, mutta silti harjoitatte yhteyttä, esim. hyväksymällä kirkkokuntaan kuuluvat, jotka siis uskovat vauvakasteen ja sakramenttien pelastavan, niin te hyväksytte siten nuo väärät opit ja eksytykset siinä samalla.
Mutta ettehän te saa niitä oppirakennelmien eroja ottaa esille, sillä sehän rikkoisi sen teidän ekumeenisen yhteyden.
Eli !
Oikeasti yhteytenne perustuu siihen, että hyväksytään muiden kaikki harhaopit, eikä niihin saa puuttua, ettei se teidän "yhteytenne" vain vaarantuisi !
SIIS KAIKKI ON PIELESSÄ !
Perustuksia myöten !
Ja kuten ITSE kirjoitit, niin sellainen rakennelma tulisi hajoittaa maahan ja repiä rikki kokonaisvaltaisesti, eikä siten sellaisen päälle tulisi rakentaa yhtään mitään, vaan kaikki se tulisi hylätä !
Tälläisiä umpisokeita te molemmat olette !
Vaikka kuvittelette harhoissanne olevanne suuria ja ymmärtäväisiä opettajia !
Voi Voi Voi !
Miten teidän käykään lopulta ?
Tässä yksi Raamatunpaikka:
Matt. 18:6 Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen.Sem haluan vielä lisätä teille umpisokeille, jotka ette näe, ettekä ymmärrä, että:
Jokainen "uskova" joka tunnustautuu luterilaiseksi, sen kautta tunnustautuu uskomaan sen luterilaisen oppirakennelman mukaan, eli siis myös sen, että vauvakasteen ja sakramenttien avulla ihminen muka pelastuu !
Tämä ei ole se TIE,eikä TOTUUS, vaan toinen "tie" ja valhetta ja eksytystä vain.
Ja yhteyttä harjoittamalla te tulette osallisiksi noiden "yhteyttä" harjoittavien synteihin.
Ja he taas teidän synteihinne, esim. tuohon eriseuraisuuteen, kun tekin itse ilmoitatte uskovanne esim. koko hellareiden oppirakennelmaan ja siis senkin valheisiin ja harhaoppeihin.
No tässä itse asia, eli miettikää edes hetki sitä, että keiden kanssa sitä "yhteyttänne" harjoitatte !
Luther siis vainosi ja kidututti ja tapatti valtavan määrän herätysliike uskovia !
Ja luterilaiseksi tunnustautuva siis sen tunnustuksensa kautta hyväksyy kaiken sen Lutherin hirvittävän vainon ja toiminnan !
Ja siten kun te hyväksytte ne luterilaiseksi tunnustautuvat, tekin osaltanne hyväksytte ne Lutherinkin toimet !
Avaako tämä silmiänne, jonka nyt kjirjoitan ?
Hitlerin vielä rajummat toimet me kaikki tiedämme !
Joten, jos joku nyt tunnustautuu natsiksi, eli siten siis aivan samoin hyväksyy Hitlerin kaikki toimet, niin harjoittaisitteko siis tuollaistenkin kanssa sitä "hyvää yhteyttänne", eli mahtuisiko joukkoonne myös "uskova" natsikin ???
Näettekö nyt sen tämän ääriesimerkin kautta, että mitä te oikeasti touhuatte ja mihin joudutte osallisiksi, kun harjoitatte sitä "ihanaa yhteyttänne" luterilaisten kanssa ? ! - Anonyymi00046UUSI
kalamos kirjoitti:
Otit esiin tärkeän puheen,
"Kuulkaa ja ymmärtäkää.
Ei saastuta ihmistä se,
se saastuttaa ihmisen."
Ja puhe jatkui näin:
"mikä käy suusta ulos,
se tulee sydämestä,
Meidän itse kunkin
on hyvä kuunnella
omaa sydäntämme,
että mitä se on täynnä.Jos OMA sydän ohjaa...!
Jumalan ja Sanan pitää ohjata eikä ihminen itse. - Anonyymi00047UUSI
Anonyymi00041 kirjoitti:
Sem haluan vielä lisätä teille umpisokeille, jotka ette näe, ettekä ymmärrä, että:
Jokainen "uskova" joka tunnustautuu luterilaiseksi, sen kautta tunnustautuu uskomaan sen luterilaisen oppirakennelman mukaan, eli siis myös sen, että vauvakasteen ja sakramenttien avulla ihminen muka pelastuu !
Tämä ei ole se TIE,eikä TOTUUS, vaan toinen "tie" ja valhetta ja eksytystä vain.
Ja yhteyttä harjoittamalla te tulette osallisiksi noiden "yhteyttä" harjoittavien synteihin.
Ja he taas teidän synteihinne, esim. tuohon eriseuraisuuteen, kun tekin itse ilmoitatte uskovanne esim. koko hellareiden oppirakennelmaan ja siis senkin valheisiin ja harhaoppeihin.
No tässä itse asia, eli miettikää edes hetki sitä, että keiden kanssa sitä "yhteyttänne" harjoitatte !
Luther siis vainosi ja kidututti ja tapatti valtavan määrän herätysliike uskovia !
Ja luterilaiseksi tunnustautuva siis sen tunnustuksensa kautta hyväksyy kaiken sen Lutherin hirvittävän vainon ja toiminnan !
Ja siten kun te hyväksytte ne luterilaiseksi tunnustautuvat, tekin osaltanne hyväksytte ne Lutherinkin toimet !
Avaako tämä silmiänne, jonka nyt kjirjoitan ?
Hitlerin vielä rajummat toimet me kaikki tiedämme !
Joten, jos joku nyt tunnustautuu natsiksi, eli siten siis aivan samoin hyväksyy Hitlerin kaikki toimet, niin harjoittaisitteko siis tuollaistenkin kanssa sitä "hyvää yhteyttänne", eli mahtuisiko joukkoonne myös "uskova" natsikin ???
Näettekö nyt sen tämän ääriesimerkin kautta, että mitä te oikeasti touhuatte ja mihin joudutte osallisiksi, kun harjoitatte sitä "ihanaa yhteyttänne" luterilaisten kanssa ? !Näen, ettei sinulla ole käsitystä Jumalan lapseudesta
eikä Jumalan lasten yhteydestä Pyhässä Hengessä.
Mvh J - K - Anonyymi00048UUSI
Anonyymi00022 kirjoitti:
Tässä nyt hyvä esimerkki kalamoksen sammakoista:
---------------
" Kun Poika jätti taivaan kirkkauden,
niin Isän poveen jäi
Pojan muotoinen kolo. "
-----------------------
Siis Isän poveen jäi Pojan muotoinen koko !!!
Voi hyvää päivää sentään !
Ihan puuta ja heinää, eli tämä jo kertoo paljon kalamoksesta !Jumalani- JUMALANI- miksi minut hylkäsit!
- Anonyymi00049UUSI
Anonyymi00025 kirjoitti:
Kalahtiko kalikka pahasti ?
Sitäkö haluat ja pyydät ?"""" Kalahtiko kalikka pahasti ?
Sitäkö haluat ja pyydät ? """""""
sivullisen silmin...... ongelmasi
siinä se leikki jumala ja tuomari- kehuu.... täytyykö MINUN...
Sitä se on kun rönsy on kasvanut liian korkeaksi- ja vaatisi JUMALAN leikkaavan sen - että kasvaisit TAIAVAALLISTA- hedelmää.
mutta- nyt on se MINÄ minä minä minä MINÄ TUOMARIOIN.....
ELI olta omahyväinen uskonnollinen- luuloteologi. - Anonyymi00050UUSI
Anonyymi00009 kirjoitti:
Mieheltä pitää kuulemma olla esinahkakin leikattuna liiton merkiksi, että olisi rakastavalle, kaikkitietävälle ja kaikkivoipalle Jumalalleen kelvollinen pelastukseen.
Mutta tietenkin on joku epäuskoinen päättänyt "uudessa liitossa* ettei hän haluakkaan itseään leikata ja on tehnyt asiassa uuden tulkinnan muuttumatonta ja tulkinnasta vapaata Jumalan sanaa muuttaen.
Filunkia, sanon minä ateistina. - Anonyymi00053UUSI
Anonyymi00049 kirjoitti:
"""" Kalahtiko kalikka pahasti ?
Sitä se on kun rönsy on kasvanut liian korkeaksi- ja vaatisi JUMALAN leikkaavan sen - että kasvaisit TAIAVAALLISTA- hedelmää.
ELI olta omahyväinen uskonnollinen- luuloteologi.Höpö höpö !
Jumalan Sana tuomitsee kunkin valheet ja synnit ja väärät toimet !
Mutta kun nämä Kalamos ja Mvh J - K vähät välittävät selvistäkään Jumalan sanoista, niin onhan jonkun ne kuitenkin kerrottava ja nuo selvät Raamatun terveet opetukset heillekin.
Siis eriseuraisuudesta, joita nuo harjoittavat Raamattu sanoo selvääkin selvemmin näin:
19 Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus,
20 epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, ERISEURAT, LAHKOT,
21 kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, JOTKA SEMMOISTA HARJOITTAVAT, EIVÄT PERI JUMALAN VALTAKUNTAA !
Ovatko nämä niitä MINUN sanojani, vai Jumalan ???
Onko tässä jotakin epäselvää yhä sinullekin ??? - Anonyymi00055UUSI
Anonyymi00049 kirjoitti:
"""" Kalahtiko kalikka pahasti ?
ELI olta omahyväinen uskonnollinen- luuloteologi.Sitten se ekumenia Raamatun valossa !
Se siis on jo eriseuraisten / lahkolaisten / puolueisiin jakaantuneiden harjoittamaa yhteyttä, jossa siis kukin saa vapaasti pitää kaikki omaksumansa harhaopit ja eksytyksen ja valheet, kuten esim. mainitsemani kirkkokuntien "vauvakaste pelastaa" oppi, joka siis on ihan toinen tie, vaikka oikeasti on vain Yksi Tie, eli Kristus pelastukseen !
Ja ekumeniassa kun ei tarvitse kenenkään vastata sydämessään kantamistaan valheista ja harhaopeista, niin se tarkoittaa oikeasti sitä, että joukossa on vääjäämättä uudestisyntymättömiä, eli uskosta osattomia !
Ja mitä se Raamattu sanookaan sellaisesta yhteydestä, siis Raamattu, enkä siis minä !
Katolinen kirkko joka on ekumenian pääorganisoija, on liittänyt mukaan jo uskosta osattomat juutalaiset ja islamin uskoiset, ja jopa buddhalaiset samaan soppaan siihen näiden eksyttäjien "hyvään yhteyteen" , jossa siis kukin saa vapaasti pitää oman "tiensä", eikä tarvitse hyväksyä sitä Yhtä Tietä.
Eli Jumalan luo on useita teitä ekumenian mukaan, eikä vain Kristus !
Ja kuten jo sanoin, niin Kalamos ja Mvh J - K siis harjoittavat jo yhteyttä luterilaisten kanssa, joilla siis jo on se toinen tie, eli "vauvakaste pelastaa" tie, joten kaipa he pian jo hyväksyvät paavin kanssa jopa nuo buddhalaisetkin "hyvään yhteyteensä" !
Ovatko siis nuo Raamatun selvääkin selvemmät Sanat, minun, kuten sinä yritit väittää kieroon vääntämällä, vai ovatko ne Jumalan selviä Sanoja ?
Jos siis sinä pidät noita Raamatun Sanoja, vain minun sanoinani, niin älä toki usko niitä ja niiden sanomaa, mutta jos tunnustat ne Jumalan Sanoiksi, niin eikö silloin jokaikisen Jumalan todellisen lapsen tulisi ojentautua toimimaan niiden mukaan ???
Miten vastaat ? - Anonyymi00057UUSI
Anonyymi00047 kirjoitti:
Näen, ettei sinulla ole käsitystä Jumalan lapseudesta
eikä Jumalan lasten yhteydestä Pyhässä Hengessä.
Mvh J - KHöpö höpö !
Se olet sinä, joka et ymmärrä oikein yhtään mitään,
6 Ei ole hyvä, että kerskaatte. Ettekö tiedä, että vähäinen hapatus hapattaa koko taikinan?
7 Peratkaa pois vanha hapatus, että teistä tulisi uusi taikina, niinkuin te olettekin happamattomat; sillä onhan meidän pääsiäislampaamme, Kristus, teurastettu.
8 Viettäkäämme siis juhlaa, ei vanhassa hapatuksessa eikä ilkeyden ja pahuuden hapatuksessa, vaan puhtauden ja totuuden happamattomuudessa.
9 Minä kirjoitin teille kirjeessäni, ettette seurustelisi huorintekijäin kanssa;
10 en tarkoittanut yleensä tämän maailman huorintekijöitä tai ahneita tai anastajia tai epäjumalanpalvelijoita, sillä silloinhan teidän täytyisi lähteä pois maailmasta.
11 Vaan minä kirjoitin teille, että jos joku, jota kutsutaan veljeksi, on huorintekijä tai ahne tai epäjumalanpalvelija tai pilkkaaja tai juomari tai anastaja, te ette seurustelisi ettekä söisikään semmoisen kanssa.
12 Sillä onko minun asiani tuomita niitä, jotka ovat ulkopuolella? Ettekö tekin tuomitse vain niitä, jotka ovat sisäpuolella?
13 Mutta ulkopuolella olevat tuomitsee Jumala. "Poistakaa keskuudestanne se, joka on paha."
Luterilaiseksi itseään nimittävä siis allekirjoittaa sillä "vauvakaste pelastaa" harhaopin sun muut kirkkokuntien eksytykset !!!
Niistä ja kirkkokunnasta ja Lutherin toimista, vainoista ja kidutuksista ja tapattamisista tulisi IRTISANOUTUA !!!
Mutta jos ei irtisanoudu, niin joutuu osalliseksi kirkkokunnan ja Lutherin synteihn !
Mikä ihme tässä on niin vaikeaa käsittää ?
Kuvitteletko sinä Mvh J - K niin, että sinun harjoittamasi hyvä "hengen yhteys" säilyisi, jos sinä itse nostaisit "kissat pöydälle" ja kehoittaisit niitä "uskon veljiäsi" vastaavan sinulle näihin kysymyksiin, eli Lutherin toimiin ja kirkkokunnan harhjaoppeihin ja väärään pelastus tiehen ?
Se "yhteytesi" loppusi nopeasti, sillä he tunnustavat puolue oppejaan ja eivät ole valmiita luopumaan noista eksytyksistä, eivätkä Lutherista oppi-isänään ym ym...
Mutta siihen juurikin tuo harjoittamasi ekumenia perustuu, että Totuudesta tingitään "yhteyden" säilymisen vuoksi ja ongelmat ja synnit ja harhaopit lakaistaan ns. "maton alle" !
Eli ydin ekumeniassa ja sen harjoittamisessa on tämä siis:
" Vähät väliä Totuudesta, kunhan "yhteys" säilyy" !
Se "vähät väliä Totuudesta" taas tarkoittaa sitä, että kun Herra on siis Tie Totuus ja Elämä, niin samalla siis kun luovutaan Totuudesta, luovutaan Herrasta ja Hänen Sanastaan, kuten on jo käynyt ja lisäksi on luovuttu jo siitä Yhdestä Tiestäkin, kun hyväksytään muita "teitä" Jumalan luo, ja tämä etenee siihen lopulta, että luovutaan Elämästä !
Siis Raamattu ennelta on jo varoittanut tästä asiasta:
12 Katsokaa, veljet, ettei vain kenelläkään teistä ole paha, epäuskoinen sydän, niin että hän luopuu elävästä Jumalasta,
13 vaan kehoittakaa toisianne joka päivä, niin kauan kuin sanotaan: "tänä päivänä", ettei teistä kukaan synnin pettämänä paatuisi;
18 Ja keille hän vannoi, etteivät he pääse hänen lepoonsa? Eikö tottelemattomille?
19 Ja niin me näemme, että he epäuskon tähden eivät voineet siihen päästä.
Matt. 24:12 Ja sentähden, että laittomuus pääsee valtaan, kylmenee useimpien rakkaus.
Tämä siis ihan suomeksi tarkoittaa juurikin sitä, että ei enää toimita Jumalan Hyvän Tahdon ja sen ohjeiden mukaan, vaan kuten nyt nämä eksytetyt eksyneet toimivat, eli he ovat luopuneet Totuudesta, voidakseen harjoittaa haluamaansa "yhteyytä".
Ja kuten tuossa sanotaan, nämäkin ovat siis paaduttaneet sydämensä eivätkä kuule edes selvääkään Jumalan Sanaa, saati sitten niin, että he tottelisivat sitä !
Luopumus !!!
- Anonyymi00006
Luuk.14:26 Jos joku tulee minun tyköni, ja ei vihaa isäänsä ja äitiänsä, ja emäntäänsä ja lapsiansa, ja veljiänsä ja sisariansa, ja päälliseksi omaa henkeänsä,ei se taida olla minun opetuslapseni. Biblia (1776)
- Anonyymi00007
Tässä Jeesus kertoo rehellisesti opetuslapsiksi pyrkiville, miksi eräät eivät sovellu opetuslapsen vaikeaan työhön. Eräs halusi seurata Jeesusta, mutta halusi ensin haudata isänsä. Jokainen pyrkijä oli niin kovin maallisissa kiinni, ettei heistä olisi ollut Jeesuksen askeettiseen ryhmään. Kyse oli siis siitä, etteivät he päässeet opetuslapsiksi, mutta tietenkin he pelastuisivat aikanaan evankeliumin sanoman omaksuttuaan.
- Anonyymi00008
Eipä pastorit ole opettaneen tätä aloituksen raamatunjaetta.
Eksyksissä ovat. - Anonyymi00010
Luuk.14:33 Niin siis jokainen teistä, joka ei luovu kaikista mitä hänellä on, ei se taida olla minun opetuslapseni. Biblia (1776)
- Anonyymi00011
"Mutta Jeesus sanoi hänelle: "Ei kukaan, joka laskee kätensä auraan ja katsoo taaksensa, ole sovelias Jumalan valtakuntaan".
Kun teet kaiken sydämestäsi, niin sinun ei tarvitse katsoa mitä teet...- Anonyymi00012
Ihmisen omaan sydämeen ja sen liikkeisiin ei voi luottaa.
Jer. 17:9 Petollinen on sydän ylitse kaiken ja pahanilkinen; kuka taitaa sen tuntea?
Mutta jos, siis jos elät Hengessä, eli Hengen mukaan ja johdossa, niin sitten asia on ihan toinen.
- Anonyymi00013
Luuk.18:8 Minä sanon teille: hän autaa heitä pian. Kuitenkin kuin Ihmisen Poika on tuleva, löytäneekö hän uskoa maan päältä? Biblia (1776) 2Tim.3:1-5.
- Anonyymi00016
Ei Jumalan silmissä kaikki ole soveliaita Jumalan valtakuntaan.
Tämä liittyy pelastukseen.
Menneet helluntaikasteet eivät pelasta eikä luterilainen kaste. - Anonyymi00017
Kaatuminen hurmoskokouksessa ei ole merkki pääsystä Jumalan valtakuntaan eikä myöskään helluntaikaste.
- Anonyymi00018
Vain epäusko kadottaa. Usko = turvautuminen yksin Jeesuksen pelastavaan tekoon Ristillä puolestamme ja yksin armosta ei teoista eikä ansioista.
Vain Jeesukseen uskova voi tehdä Jumalalle otollisia tekoja, mutta jos luulee pelastuvansa niistä, löytää itsensä helvetistä. - Anonyymi00020
Helluntiusko on luulottelua.
Pastorit myyskentelevät pelastusvarmuuksia maksumiehille. - Anonyymi00026
>>>>>>Mutta Jeesus sanoi hänelle: "Ei kukaan, joka laskee kätensä auraan ja katsoo taaksensa, ole sovelias Jumalan valtakuntaan".
Selitys tälle raamatunjakeelle ?<<<<<
-------------------
”Ja heidän tietä vaeltaessaan eräs mies sanoi hänelle: "Minä seuraan sinua, mihin ikinä menet". Niin Jeesus sanoi hänelle: "Ketuilla on luolat ja taivaan linnuilla pesät, mutta Ihmisen Pojalla ei ole, mihin hän päänsä kallistaisi". Toiselle hän sanoi: "Seuraa minua". Mutta tämä sanoi: "Herra, salli minun ensin käydä hautaamassa isäni".
Mutta Jeesus sanoi hänelle: "Anna kuolleitten haudata kuolleensa, mutta mene sinä ja julista Jumalan valtakuntaa". Vielä eräs toinen sanoi: "Minä tahdon seurata sinua, Herra; mutta salli minun ensin käydä ottamassa jäähyväiset kotiväeltäni". Mutta Jeesus sanoi hänelle: "Ei kukaan, joka laskee kätensä auraan ja katsoo taaksensa, ole sovelias Jumalan valtakuntaan".”
Luukas 9:57-62 FB38
---------------- - Anonyymi00028
"Ei kukaan, joka laskee kätensä auraan ja katsoo taaksensa, ole sovelias Jumalan valtakuntaan".
Ei-helluntailainen kommentti:
Ei ole mitään pakkoa laskea kätensä auraan. Mutta ratkaisukristilliset yrittävät vääntää pelastusta sellaisista Raamatun kohdista, joissa puhutaan teoista.- Anonyymi00030
Eikö Jeesus kutsu ihmisiä luokseen ja sitten seuraamaan Häntä?
Mitä Jeesuksen seuraaminen merkitsee sinulle käytännössä?
Näissä linkeissä joitakin omia kokemuksia Jeesuksen seuraamisesta
miten itse olen Sanasta löytänyt ja kokenut.
https://www.jumala-kanssamme.se/439624466/448369774/miksi-olen-tehnyt-t-m-n-sivuston
https://www.jumala-kanssamme.se/muuta-mukavaa
Mvh J - K - Anonyymi00032
Olla laskematta kätensä auraan on myös ratkaisu.
- Anonyymi00054UUSI
Anonyymi00030 kirjoitti:
Eikö Jeesus kutsu ihmisiä luokseen ja sitten seuraamaan Häntä?
Mitä Jeesuksen seuraaminen merkitsee sinulle käytännössä?
Näissä linkeissä joitakin omia kokemuksia Jeesuksen seuraamisesta
miten itse olen Sanasta löytänyt ja kokenut.
https://www.jumala-kanssamme.se/439624466/448369774/miksi-olen-tehnyt-t-m-n-sivuston
https://www.jumala-kanssamme.se/muuta-mukavaa
Mvh J - K"Eikö Jeesus kutsu ihmisiä luokseen ja sitten seuraamaan Häntä?"
Ei-helluntailainen:
Mielestäni on pelkkää hörhöilyä ja manipulointia tuollainen lahkolaisten pelleily, että Jeesus nyt kutsuu sinua, kun tässä itse toimin äänitorvena. - Anonyymi00058UUSI
Anonyymi00054 kirjoitti:
"Eikö Jeesus kutsu ihmisiä luokseen ja sitten seuraamaan Häntä?"
Ei-helluntailainen:
Mielestäni on pelkkää hörhöilyä ja manipulointia tuollainen lahkolaisten pelleily, että Jeesus nyt kutsuu sinua, kun tässä itse toimin äänitorvena.Onhan niitä erilaisia mielipiteitä.
Helluntaipäivästä lähtien ihmiset ovat toimineet "äänitorvina".
Jeesuksen lupauksen mukaisesti:
46 Ja hän sanoi heille: "Niin on kirjoitettu, että Kristus oli kärsivä ja kolmantena päivänä nouseva kuolleista,
47 ja että parannusta syntien anteeksisaamiseksi on saarnattava hänen nimessänsä kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista.
48 Te olette tämän todistajat. ( Luuk 24)
Helluntaipäivän "äänitorvet" julistivat pelastussanomaa Jeesuksen nimessä.
21 Ja on tapahtuva, että jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu.'
..
36 Varmasti tietäköön siis koko Israelin huone, että Jumala on hänet Herraksi ja Kristukseksi tehnyt, tämän Jeesuksen, jonka te ristiinnaulitsitte."
37 Kun he tämän kuulivat, saivat he piston sydämeensä ja sanoivat Pietarille ja muille apostoleille: "Miehet, veljet, mitä meidän pitää tekemän?"
38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
39 Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."
40 Ja monilla muillakin sanoilla hän vakaasti todisti; ja hän kehoitti heitä sanoen: "Antakaa pelastaa itsenne tästä nurjasta sukupolvesta".
41 Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua. ( Apt 2)
Jumala kutsuu ihmisiä evankeliumin kuulemisen kautta, antamaan itsekukin itsensä pelastettavksi.
Ja siitä lähtien näin on ollut.
18 Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen viran.
19 Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.
20 Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.
21 Sen, joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme teki synniksi, että me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi.
1 Hänen työtovereinaan me myös kehoitamme teitä vastaanottamaan Jumalan armon niin, ettei se jää turhaksi.
2 Sillä hän sanoo: "Otollisella ajalla minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut". Katso, nyt on otollinen aika, katso, nyt on pelastuksen päivä. ( 2Kor 5:18-21; 2Kor 6:1-2)
Ja Jumala kuulee kutsuunsa vastannaiden, puoleensa kääntymyksen.
Pelastuksen evankeliumin, uskon sanan ja sydämen uskon puolesta.
Usko Toivonen
- Anonyymi00029
Onko itse pääpiru käskenyt pikkupirut epätoivossaan Raamatun kimppuun, saivartelemaan ja vääristelemään jokaista jaettakin väärin. Itkuisesti he yrittävät hajottaa Raamatun kirkasta ja selkeää sanomaa, johon heidän mestarinsa heitä käskyttää.
- Anonyymi00031
Lootin vaimo katsoi kerran taakseen. Loppu oli karsea.
- Anonyymi00035UUSI
Ei tuo ole Raamatusta. Aura on mitä on ja tiedän..
- Anonyymi00037UUSI
Ei tuo ole Raamatusta. Aura on mitä on ja tiedän..
>Korjaan, on Raamautusta mutta toista luulin.
Mitä tässä maailmassa olet tehnyt eli kyntänyt,älä Rakastu siihen,älä omaisuuteesi,älä muuhun..
- Anonyymi00036UUSI
Tämä elämä,älä Rakastu siihen.Unohda maapallo ja maallinen elämä.
- Anonyymi00042UUSI
1Kor.1:18 Sillä sana rististä on niille hulluus, jotka kadotetaan; mutta meille jotka autuaaksi tulemme, on se Jumalan voima. Biblia (1776)
- Anonyymi00043UUSI
Sielunvihollinen on tosi ahkera, foorumillakin on sillä työläiset jotka ahkeroi yötä päivää.
- Anonyymi00044UUSI
Muistetaanpa kuitenkin se, että Herra Sebaot loi kaiken ja siten myös Saatanaksi muuttuvan arkkienkeli Luciferin, vaikka kaikkititietävänä epäilemättä tiesi kuinka tulee käymään.
- Anonyymi00045UUSI
Lause tarkoittaa vain ettei meille ole hyväksi elää menneisyytemme ja kokemustemme mukaan. Sitä samaahan tarkoitetaan myös Vuorisaarnassa. Ei ajatuksessa ole mitään kummallista uskomista eikä tämä "pelastuminen" tai "Jumalan Valtakunta" ole muuta kuin arjen luonnollista onnellisuutta ja elämän iloa. Monissa muissa uskonnoissa on sama sisältö.
Fariseukset ja lakiuskovaiset luovat näitä pelastussanomia ja tuomioitansa. Niiden tarkoitus on vain orjuuttaa. Ehkä he tuntevat enemmän turvallisuutta kun saavat toiset elämään haluamallaan tavalla? Tuolla alkupuolella
on kaksi lyhyttä
vastaustani avaukseen.
Olisi ollut innoittavaa
keskustella aiheesta
syvällisemminkin.
Raamatussa on valtavasti
tähän asiaan liittyviä katkelmia.
Juuri tänä aamuna kommentoin
Raamattupalstalla tehtyä avausta
https://keskustelu.suomi24.fi/t/19539861/jumalan-kutsumus#comment-144358132
Avasin myös keskustelun
Pietarin toisen kirjaan
alkulauseesta.
Sekin käsittelee tätä aihetta.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/19539955/kutsuminen-ja-valitseminen-lujaksi-(2-piet)- Anonyymi00056UUSI
"Mutta Jeesus sanoi hänelle: Ei kukaan, joka laskee kätensä auraan ja katsoo taaksensa, ole sovelias Jumalan valtakuntaan. Selitys tälle raamatunjakeelle ?"
Ei-helluntailainen:
Oikeaan kristinuskoon kuuluu näkemys, että kukaan ei ollut kelvollinen koskaan, paitsi yksi Jeesus, jonka vanhurskaus lasketaan häneen uskoville, eli että omilla ansioilla ei päästä. Pelastusta ei saada teoilla.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi meni ihan itse sössimään peruskoulunsa
Nyt syytellään maahanmuuttoa, vaikka ihan itse lopetettiin vaatimaan oppilailta koulunkäynnin tarkoitus eli opiskelu ja2951205Miksi vanhusraiskaajaa ei ole palautettu?
Ukkola kysyy Rantaselta, vaikka perussuomalaiset ovat olleet hallituksessa kolme ja puolivuotta. Rantasen vastaus on "3061123Tuli paha mieli miten kaikki meni meillä
Harmittaa myönnän sen, kun molemmilla oli selvästi toiveita ennen kuin sukset meni ristiin. Olen jäässä. 😔50948- 87904
- 106899
- 101869
- 109725
- 64578
Anni Ihamäki ja Ilkka-rakas vetivät tiukan rajan TTK:ssa: "Kyllä spekuloitiin"
Anni Ihamäki on naimissa Ilkka Ihamäen kanssa. Aviopuoliso tunnetaan myös nimellä Hovimuusikko Ilkka. Heillä on kaksi yh3577Katri Helena rikkoi hiljaisuuden dramaattisella uutisella: "Elossa ja ilossa ollaan"
Katri Helena on sinivalkoinen ääni. Hänen klassikkohittinsä ovat tärkeä osa suomalaista kansanperintöä. Katri veti jääh12559