Hammaskiven poisto jopa 280 euroa?

Anonyymi-ap

Hinnastossa lukee "hammaskiven poisto 125 - 140 euroa". Olen aina olettanut (ja luultavasti moni muukin on olettanut), että hinnastossa tarkoitetaan plakin poistoa KAIKISTA hampaista. Ja niin onkin aina ollut 73-vuotta kestäneen elämäni aikana: plakin poisto ei ole koskaan ennen kestänyt yhtä käyntikertaa (1 h) kauempaa.

Suuri oli ällistykseni, kun tuntematon hammaslääkäri, esiteltyään ensin varttitunnin jotain sähköhammasharjaa lupaani kysymättä, ehti käynnin (1 h) aikana poistaa plakin ainoastaan alahampaistani. Plakkitilanne hampaissani ei tietääkseni mitenkään poikennut tavanomaisesta. En varannut uutta aikaa ylähampaiden plakin poistoon, koska minua köyhänä eläkeläisenä kauhistutti maksaa plakin poistosta tottumaani hintaan nähden kaksinkertainen hinta, eli enimmillään 280 euroa. Sen sijaan sanoin pari valittua sanaa hammaslääkärile. Ja sitten tein valituksen kyseiselle yhtiölle. Yhtiö vastasi nopeasti, myönsi hinnaston epäselvyyden ja lupasi minulle ilmaisen plakin poiston ylähampaista.

Onko muilla käynyt näin, että yhden käyntikerran kestänyt työ vaatiikin yllättäen kaksi käyntikertaa ilman mitään selkeää syytä? Ovatko hammaslääkärit alkaneet hidastaa työtahtiaan tienatakseen enemmän/hammas?

2

<50

Vastaukset 2

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

On käynyt.

Yhden käyntikerran vaatinut asian- ohjeiden mukainen hoito, onkin vaatinut yllättäen kaksi, kolme, neljä kertaa eikä sittenkään kipujen syyt selvinnyt.
      Vaati runsaasti enemmän käyntejä eikä sittenkään selvinnyt!

• Anonyymi00002

Ensinnäkin plakki ja hammaskivi ei ole sama asia. Plakki on moskaa hampaan pinnalla, jota et ole kotona jaksanut pestä. Hammaskivi on kovettunutta plakkia.
      Hinta ei ole koko hampaistolle. Ei yksityisellä, eikä julkisella. Se on molemmissa aikaperusteinen toimenpidekoodi eli hinta nousee aina jokaista 10min kohden. Jos sinun hampaasi ovat niin likaiset, ettei siihen 1h riitä, on toinen käynti aivan perusteltua. Näitä tulee monelle muullekin.
      Toki hutiloimalla ja sinnepäin tekemällä tästäkin olisi yhdessä tunnissa selvitty ja olisit ollut tyytyväinen. Harmi, että hammaslääkäri joutui nyt kärsimään sinun valituksen vuoksi. Tunnin toimenpiteen laskutus 140e on todella halpa hammaslääkärille, eikä hän tästä saa hyvää palkkaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi meni ihan itse sössimään peruskoulunsa

Nyt syytellään maahanmuuttoa, vaikka ihan itse lopetettiin vaatimaan oppilailta koulunkäynnin tarkoitus eli opiskelu ja
      Maailman menoa
      248
      1060
    2. Tuli paha mieli miten kaikki meni meillä

Harmittaa myönnän sen, kun molemmilla oli selvästi toiveita ennen kuin sukset meni ristiin. Olen jäässä. 😔
      Ikävä
      49
      880
    3. Miksi vanhusraiskaajaa ei ole palautettu?

Ukkola kysyy Rantaselta, vaikka perussuomalaiset ovat olleet hallituksessa kolme ja puolivuotta. Rantasen vastaus on "
      Maailman menoa
      223
      822
    4. Mitä sä teet

Juuri nyt?
      Ikävä
      98
      821
    5. Onko ikäerolla väliä?

Mitä mieltä ootte? Meillä on 14 vuotta ikäeroa.
      Ikävä
      69
      706
    6. Mitä kirjainta kaipaat?

🤣🤣🤣🤣🤣
      Ikävä
      56
      648
    7. Uusioperhe vai salasuhde?

Mitä ensisijaisesti haluat? Pelkään, että menetän järjen sun kanssa 😉
      Ikävä
      91
      581
    8. Miten vaikuttaa

Jos kaivatustasi on moni muukin kiinnostunut?
      Ikävä
      64
      566
    9. Anni Ihamäki ja Ilkka-rakas vetivät tiukan rajan TTK:ssa: "Kyllä spekuloitiin"

Anni Ihamäki on naimissa Ilkka Ihamäen kanssa. Aviopuoliso tunnetaan myös nimellä Hovimuusikko Ilkka. Heillä on kaksi yh
      Suomalaiset julkkikset
      2
      528
    10. Rekkawelinehkä

Vitunvelin ehkä...miten rekka auto voi jatkaa pysähtymättä vaikka tappaa mopoilijan,tänään tapahtunut pmäelle vievällä 2
      Varkaus
      37
      509
    Aihe