Meidän uskontunnustuksemme apostoli ja ylimmäinen pappi Jeesus.

Anonyymi-ap

Voisiko kenenkään mielestä Hebrealaiskirje olla Barnabasen kirjoittama?

Heprealaiskirje 3
1 Sentähden, pyhät veljet, jotka olette taivaallisesta kutsumuksesta osalliset, kiinnittäkää mielenne meidän tunnustuksemme apostoliin ja ylimmäiseen pappiin, Jeesukseen,

Wikipedia:
"Joidenkin varhaisten kirkkoisien mukaan kirjeen on mahdollisesti kirjoittanut joku toinen apostoli, kuten Barnabas"

https://fi.wikipedia.org/wiki/Kirje_heprealaisille

14

<50

Vastaukset 14

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001
      UUSI

Uskon Paavalin valehdelleen monessa asiassa ja tämän uskontunnustukseni apostoli ja ylimmäinen pappi on Jeesus.

Uskon Hebrealaiskirjeen kirjoittajan saaneen paljon ideoita Paavalilta ja suuresti vaikuttaneen Hebrealaiskirjeen kirjoittajan ajatusmaailmaan, joten itse epäilen juuri Barnabasen olleen sen kirjoittaja, Paavalin opit päässään.

• Anonyymi00002
      UUSI

Jeesus on Jumalan poika, ei mikään apostoli.

Oikeita Jeesuksen valtuuttamia apostoleita oli vain 12 miestä, ei yhtään enempää. Heidät nimet mainitaan Apt.1 kohdalla.

Ilm. 21:14

Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet. [Hes. 48:31]

• Anonyymi00007
        UUSI

Syytä Jeesuksen apostolisuudesta Raamattua!
        Raamattu niin väittää, en minä!
        Raamattuun näköjään ei ole uskomista!

• Anonyymi00008
        UUSI
        Anonyymi00007 kirjoitti:

P.S. Niin tai paremminkin pitäisi vain syyttää tuota Paavalin opit omaksunutta ihmistä, joka kitrjoitti tuon Habrealaiskirjeen.
        Tottakai hän minunkin mielestäni väärässä oli.
        Jo neljännesvuosisadan ajan olen ottanut tuon jakeen esille täällä, mutta vasta nyt saan siihen vastakaikua.
        Esim. uskovien muuttuminen Jeesuksen kaltaisiksi tuomareiksi, hänen valtaistuimellaan istuen Jeesuksen kanssas yhdessä muita tuomitessaan, on myöskin täysin käsittämätöntä oppia.
        a. Israelin 12 sukukuntaa
        b. Jälkeenpäin myös meitä pakanakristittyjä

• Anonyymi00009
        UUSI
        Anonyymi00008 kirjoitti:

P.S. Niin tai paremminkin pitäisi vain syyttää tuota Paavalin opit omaksunutta ihmistä, joka kitrjoitti tuon Habrealaiskirjeen.
        Tottakai hän minunkin mielestäni väärässä oli.
        Jo neljännesvuosisadan ajan olen ottanut tuon jakeen esille täällä, mutta vasta nyt saan siihen vastakaikua.
        Esim. uskovien muuttuminen Jeesuksen kaltaisiksi tuomareiksi, hänen valtaistuimellaan istuen Jeesuksen kanssas yhdessä muita tuomitessaan, on myöskin täysin käsittämätöntä oppia.
        a. Israelin 12 sukukuntaa
        b. Jälkeenpäin myös meitä pakanakristittyjä

Ei siellä pyhässä kaupungissa, uudessa Jerusalemissa eikä uudessa Temppelissä ole mitään pakanakristittyjä. Juutalaisten temppelimenot palauttaan entiseen loistonsa tuhanneksi vuodeksi..

Laintaulut on Liitonarkussa, ,mikä sinne viedään

Ilm. 3:12

Siitä, joka voittaa, minä teen pylvään Jumalani temppeliin, eikä hän joudu milloinkaan lähtemään sieltä. Minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, uuden Jerusalemin, joka laskeutuu taivaasta Jumalani luota, ja oman uuden nimeni.

Ilm. 7:4

Minä kuulin myös sinetillä merkittävien määrän. Sinetin sai sataneljäkymmentäneljätuhatta, ja heitä oli KAIKISTA ISRAELIN HEIMOISTA, mutta ei pakanoista ainuttakaan.

Ilm. 21:12

Sitä ympäröi suuri ja korkea muuri, jossa oli kaksitoista porttia, ja niitä vartioi kaksitoista enkeliä. Portteihin oli hakattu Israelin kahdentoista heimon nimet. [21:12,13: Hes. 48:31-34]

Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet. [Hes. 48:31]

Oikeita apostolin VIRKOJA, oli vain 12 kpl.

Paavali, Tarsolainen murhamies, ei siihen joukkoon kuulu. Ks. Apt.1

• Anonyymi00010
        UUSI
        Anonyymi00007 kirjoitti:

Paavali ja miehen avustajat yrittivät keksiä kaikenlaista uutta oppia,mikä ei pidä yhtä muun kirjoituksien kanssa.

• Anonyymi00012
        UUSI
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Ei siellä pyhässä kaupungissa, uudessa Jerusalemissa eikä uudessa Temppelissä ole mitään pakanakristittyjä. Juutalaisten temppelimenot palauttaan entiseen loistonsa tuhanneksi vuodeksi..

Laintaulut on Liitonarkussa, ,mikä sinne viedään

Ilm. 3:12

Siitä, joka voittaa, minä teen pylvään Jumalani temppeliin, eikä hän joudu milloinkaan lähtemään sieltä. Minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, uuden Jerusalemin, joka laskeutuu taivaasta Jumalani luota, ja oman uuden nimeni.

Ilm. 7:4

Minä kuulin myös sinetillä merkittävien määrän. Sinetin sai sataneljäkymmentäneljätuhatta, ja heitä oli KAIKISTA ISRAELIN HEIMOISTA, mutta ei pakanoista ainuttakaan.

Ilm. 21:12

Sitä ympäröi suuri ja korkea muuri, jossa oli kaksitoista porttia, ja niitä vartioi kaksitoista enkeliä. Portteihin oli hakattu Israelin kahdentoista heimon nimet. [21:12,13: Hes. 48:31-34]

Oikeita apostolin VIRKOJA, oli vain 12 kpl.

Paavali, Tarsolainen murhamies, ei siihen joukkoon kuulu. Ks. Apt.1

Oikeita Jeesuksen apostoleita oli vain 12 kpl.

Samoin Barnabas ja moni muu oli valeapostoleita, joita oli vaikka kuinka paljon silloin ja nykyisin vielä enemmän.

13 Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
        14 Eikä ihme; sillä itse Saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
        15 Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen.

• Anonyymi00003
      UUSI

Paavalilla on salaseura, jotka kirjoittivat kirjeitä hänen nimissään.

Muuttuneet olosuhteet vaativat lisäopastusta, niinpä Paavalin nimissä laadittiin uusia teoksia. Tätä kirjallisuutta kutsutaan Paavalin koulukunnan kirjallisuudeksi eli deuteropaavalilaiseksi kirjallisuudeksi (antiikin kreikan sanasta ’deuteros’, lit. ’toinen’; sittemmin myös ’toissijainen’ ja ’jatke’). Antiikin aikana toisen nimissä julkaiseminen eli pseudepigrafia oli täysin hyväksyttävää eikä se vaikuttanut tekstin arvovaltaan. Todennäköisesti lukijat usein tiesivät, että kyse ei ollut aidosta historiallisesta tekstistä. Sitä luettiin, mikäli tekstin kirjoittajaksi mainittiin arvovaltainen henkilö ja mikäli teksti oli vakuuttavaa.[2]

• Anonyymi00004
        UUSI

Paavali oli kapinassa Jeesusta ja Juutalaisuutta vastaan.

Jeesus varoitti oikeita apostoleitaan valejeesuksista ja Paavalin kaltaisista uusista julistajista, jotka ovat valittujen eli Juutalaisten uskon kimpussa sitä hävittämässä.

Matt.24:24
        Sillä väärät Kristukset ja väärät prophetat nousevat, ja tekevät suuria ihmeitä ja merkkejä: niin että myös, jos taitais tapahtua, valitutkin eksytettäisiin.

• Anonyymi00005
        UUSI
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Paavali oli kapinassa Jeesusta ja Juutalaisuutta vastaan.

Jeesus varoitti oikeita apostoleitaan valejeesuksista ja Paavalin kaltaisista uusista julistajista, jotka ovat valittujen eli Juutalaisten uskon kimpussa sitä hävittämässä.

Matt.24:24
        Sillä väärät Kristukset ja väärät prophetat nousevat, ja tekevät suuria ihmeitä ja merkkejä: niin että myös, jos taitais tapahtua, valitutkin eksytettäisiin.

Paavali yritti estää Juutalaisia liittymästä ympärileikkauksen kautta ikuiseen liittoon Jumalan kanssa.

1. Moos. 17:13

Kaiketi pitää ympärileikattaman sekä kotonas syntynyt, että rahallas ostettu; ja niin minun liittoni on oleva teidän lihassanne ijankaikkiseksi liitoksi.

• Anonyymi00006
        UUSI
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Paavali yritti estää Juutalaisia liittymästä ympärileikkauksen kautta ikuiseen liittoon Jumalan kanssa.

1. Moos. 17:13

Kaiketi pitää ympärileikattaman sekä kotonas syntynyt, että rahallas ostettu; ja niin minun liittoni on oleva teidän lihassanne ijankaikkiseksi liitoksi.

Jeesus opetti monesta asiasta täysin eri tavalla kuin Paavali.
        Ihminen joutuu tekemään valinnan Jeesuksen ja Paavalin välillä.

Matt. 5:18

Sillä totisesti sanon minä teille: siihenasti kuin taivas ja maa katoo, ei pidä vähinkään piirto eikä joku rahtu laista katooman, siihenasti kuin kaikki tapahtuvat.

• Anonyymi00011
        UUSI
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Jeesus opetti monesta asiasta täysin eri tavalla kuin Paavali.
        Ihminen joutuu tekemään valinnan Jeesuksen ja Paavalin välillä.

Sillä totisesti sanon minä teille: siihenasti kuin taivas ja maa katoo, ei pidä vähinkään piirto eikä joku rahtu laista katooman, siihenasti kuin kaikki tapahtuvat.

Ilmestyskirjassa pakanoita kutsutaan saatanan synagoogaksi, mitkä pyrkivät tulla sinne sisälle uuteen Jerusalemin temppeliin.

Ilm. 2:9

Minä tiedän sinun ahdistuksesi ja köyhyytesi-sinä olet kuitenkin rikas-ja mitä pilkkaa sinä kärsit niiltä, jotka sanovat olevansa juutalaisia, eivätkä ole, vaan ovat saatanan synagooga.

• Anonyymi00013
        UUSI
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Ilmestyskirjassa pakanoita kutsutaan saatanan synagoogaksi, mitkä pyrkivät tulla sinne sisälle uuteen Jerusalemin temppeliin.

Ilm. 2:9

Minä tiedän sinun ahdistuksesi ja köyhyytesi-sinä olet kuitenkin rikas-ja mitä pilkkaa sinä kärsit niiltä, jotka sanovat olevansa juutalaisia, eivätkä ole, vaan ovat saatanan synagooga.

Liitonarkun ja laintaulujen tuonti uuteen Jerusalemin temppeliiin ei mahdu mitenkään hurmahenkisten lahhkolaisten eli hihhuleiden kuvioihin.

Hepr. 9:4

Siellä oli kultainen suitsutusalttari ja liitonarkku, joka oli kauttaaltaan kullalla päällystetty. Arkussa oli kultainen, mannaa sisältävä astia ja Aaronin sauva, joka puhkesi lehteen, sekä liiton taulut.

• Anonyymi00014
        UUSI
        Anonyymi00013 kirjoitti:

Liitonarkun ja laintaulujen tuonti uuteen Jerusalemin temppeliiin ei mahdu mitenkään hurmahenkisten lahhkolaisten eli hihhuleiden kuvioihin.

Hepr. 9:4

Siellä oli kultainen suitsutusalttari ja liitonarkku, joka oli kauttaaltaan kullalla päällystetty. Arkussa oli kultainen, mannaa sisältävä astia ja Aaronin sauva, joka puhkesi lehteen, sekä liiton taulut.

Jeesuksen puhe lakien voimassaolosta ja auktoriteetista tuhat vuotta ei sovi hurmahenkisten hihhuleiden oppeihin ollenkaan.

Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17]

Vasta tuhatvuotisen valtakunnan jälkeen Henki vuodatetaan kaiken lihan ylle. Silloin leijoja ja lammas nukkuvat vierekkäin jne. Mutta se aika on kaukana tulevaisuudesssa. Ei se alkanut vielä 2000 vuotta sitten helluntaina, kuten eksyttäjät opettaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi vanhusraiskaajaa ei ole palautettu?

Ukkola kysyy Rantaselta, vaikka perussuomalaiset ovat olleet hallituksessa kolme ja puolivuotta. Rantasen vastaus on "
      Maailman menoa
      319
      1369
    2. Suomi meni ihan itse sössimään peruskoulunsa

Nyt syytellään maahanmuuttoa, vaikka ihan itse lopetettiin vaatimaan oppilailta koulunkäynnin tarkoitus eli opiskelu ja
      Maailman menoa
      327
      1307
    3. Mitä kirjainta kaipaat?

🤣🤣🤣🤣🤣
      Ikävä
      104
      1077
    4. Tuli paha mieli miten kaikki meni meillä

Harmittaa myönnän sen, kun molemmilla oli selvästi toiveita ennen kuin sukset meni ristiin. Olen jäässä. 😔
      Ikävä
      50
      998
    5. Onko ikäerolla väliä?

Mitä mieltä ootte? Meillä on 14 vuotta ikäeroa.
      Ikävä
      105
      971
    6. Mitä sä teet

Juuri nyt?
      Ikävä
      106
      930
    7. Uusioperhe vai salasuhde?

Mitä ensisijaisesti haluat? Pelkään, että menetän järjen sun kanssa 😉
      Ikävä
      111
      792
    8. Katri Helena rikkoi hiljaisuuden dramaattisella uutisella: "Elossa ja ilossa ollaan"

Katri Helena on sinivalkoinen ääni. Hänen klassikkohittinsä ovat tärkeä osa suomalaista kansanperintöä. Katri veti jääh
      Suomalaiset julkkikset
      22
      767
    9. Miten vaikuttaa

Jos kaivatustasi on moni muukin kiinnostunut?
      Ikävä
      69
      631
    10. Anni Ihamäki ja Ilkka-rakas vetivät tiukan rajan TTK:ssa: "Kyllä spekuloitiin"

Anni Ihamäki on naimissa Ilkka Ihamäen kanssa. Aviopuoliso tunnetaan myös nimellä Hovimuusikko Ilkka. Heillä on kaksi yh
      Suomalaiset julkkikset
      5
      617
    Aihe