Helluntaiuskon kummallisuuksia

Anonyymi-ap

1. Lapsi on synnitön (yhtä synnitön kuin Jeesus joka sikisi synnittömyydestä)

2. Lapsessa ei voi olla riivaajaa

3. Helluntailainen pakkokastelaki eli uudestikaste

Markus 7:26-27
[26] Ja se vaimo oli kreikatar, syntyään syyrofoinikialainen; ja hän pyysi häntä ajamaan ulos riivaajan hänen tyttärestään. [27] Niin Jeesus sanoi hänelle: "Anna ensin lasten tulla ravituiksi; sillä ei ole soveliasta ottaa lasten leipää ja heittää penikoille".

21

52

Vastaukset 21

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001
      UUSI

Armovarkaille tiedoksi.

Ilmestyskirja 22:15

Ulkopuolella ovat koirat ja velhot ja huorintekijät ja murhaajat ja epäjumalanpalvelijat ja kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät.

• Anonyymi00004
        UUSI

Helluntailaisuus on valheellinen harhaoppi eli heresia.

• Anonyymi00002
      UUSI

Jos maan päältä olisi löytynyt yksikin täysin synnitön ihminen syntiuhriksi, niin ei synnittömän Jeesuksen olisi tarvinnut tänne tulla ollenkaan.

Sodomasta ja Gomorrastakin jos olisi löytynyt kymmenen synnitöntä ihmistä, niin koko tuholta olisi vältytty. Pieniä lapsiakin sen kokoisissa kaupungeissa oli tuhansia.

• Anonyymi00016
        UUSI

Eihän Jeesus-lasta uhrattu syntiuhrina, vaan ihmiselämän synnittömästi elänyt ja lain kirjoitukset täyttänyt, antoi itsensä meidän syntiemme tähden ristiinnaulittavaksi, syntiuhriksi puolestamme.

Jeesus todisti pienten lasten puolesta, että he ovat soveliaat taivasten valtakuntaan ilman kääntymystä.

1 Sillä hetkellä opetuslapset tulivat Jeesuksen tykö ja sanoivat: "Kuka on suurin taivasten valtakunnassa?"
        2 Niin hän kutsui tykönsä lapsen, asetti sen heidän keskellensä
        3 ja sanoi: "Totisesti minä sanon teille: ellette käänny ja tule lasten kaltaisiksi, ette pääse taivasten valtakuntaan. ( Matt 18)

Opetuslasten osalta kääntymys oli välttämätön.

Jeesus todisti myös, että Sodoman ...

23 Ja sinä, Kapernaum, korotetaankohan sinut hamaan taivaaseen? Hamaan tuonelaan on sinun astuttava alas. Sillä jos ne voimalliset teot, jotka ovat tapahtuneet sinussa, olisivat tapahtuneet Sodomassa, niin se seisoisi vielä tänäkin päivänä.
        24 Mutta minä sanon teille: Sodoman maan on tuomiopäivänä oleva helpompi kuin sinun." ( Matt 11)

Jeesus erottaa pienten lasten aseman suhteessa taivasten valtakuntaan pääsystä varttuneempien tilanteeseen.

Ei myöskään mainitsemassasi tekstikohdassa puhuta pienten lasten tekosista, vaan varttuneiden.

20 Niin Herra sanoi: "Valitushuuto Sodoman ja Gomorran tähden on suuri, ja heidän syntinsä ovat ylen raskaat.
        21 Sentähden minä menen alas katsomaan, ovatko he todella tehneet kaiken sen, josta huuto on minun eteeni tullut, vai eivätkö; minä tahdon sen tietää." ( 1Moos 18)

Pienet lapset eivät harjoita mitään sellaista, mikä oli Sodoman ja Gomorran asukkaiden synnin tekoja.

Jumalan tuomio on oikeudenmukainen ja tapahtuu tekojemme mukaan.

Kaikki me kerran kuolemme, osa jo pienenä lapsena ollessaan, osa varttuneempana, ja sitten tulee tuomio, sillä on merkitystä iankaiikisuuden kannalta.

27 Ja samoinkuin ihmisille on määrätty, että heidän kerran on kuoleminen, mutta senjälkeen tulee tuomio ( Hep 9)

Tiedätkö sinä, mikä on Sodoman ja Gomorran pienten lasten tuomio?

Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

Usko Toivonen

• Anonyymi00003
      UUSI

Pelastusvarmat helluntaipuhujat suoltavat ylöstempausprofetioita liukuhuhnalta maksaville kuulijoilleen.
      Käärmeellä on kaksihaarainen kieli.

Ilmestyskirja 22:19 FB38
      Jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu.

• Anonyymi00006
      UUSI

Eijö helluntailaisuus kestä totuuden valossa ?

• Anonyymi00007
      UUSI

Usko on varmuutta, jos ei ole uskoa, niin ei myöskään ole varmuutta. Ilman uskoa on mahdoton olla otollinen Jumalalle! Uskosta osattomilla ei ole uskoa, toisin sanoen uskosta osattomilla EI OLE lujaa luottamusta ja varmuutta.
      Sana todistaa Aabrahamista, uskon isästä: Jumalan lupausta hän ei epäuskossa epäillyt, vaan vahvistui uskossa, antaen kunnian Jumalalle, ja oli täysin varma siitä, että minkä Jumala on luvannut, sen hän voi myös täyttää.
      Jeesus itse lupaa: Minun lampaani kuulevat minun ääntäni, ja minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua. Siis Jeesus puhuu Hänen äänensä ja Sanansa kuulevista, ei niistä joiden päähän on valutettu vettä papin käsistä. Niille, jotka kuulevat ja toimivat Sanan mukaan, Jeesus antaa lupauksen: Ja minä annan heille iankaikkisen elämän, ja he eivät ikinä huku, eikä kukaan ryöstä heitä minun kädestäni.
      Uskosta osattomat luterilaiset, ne joiden uskonto on lihan mukaan syntynyt, irvittelevät lupauksen mukaan syntynyttä: "Saara näki egyptiläisen Haagarin pojan, jonka tämä oli Aabrahamille synnyttänyt, ilvehtivän"...

• Anonyymi00008
      UUSI

Helluntaipastorit korottaneet itsensä fariseuksiksi.

Matteus 16:11
      Kuinka te ette käsitä, etten minä puhunut teille leivästä? Vaan kavahtakaa fariseusten ja saddukeusten hapatusta.

Hapatus hapattaa koko seurakunnan.

• Anonyymi00009
      UUSI

Usko ojentautumista ja paranuksentekoa eikä laittomuutta niikuin monesti helluntailaisuudessa.

[1] Mutta usko on luja luottamus siihen, mitä toivotaan, OJENTAUTUMINEN sen mukaan, mikä ei näy.

• Anonyymi00010
      UUSI

Helluntailaisuus kuolisi pois jos sinne ei tulisi käännynnäisiä.

"Te ulkokullatut, kun te kierrätte meret ja mantereet tehdäksenne yhden käännynnäisen; ja kun joku on siksi tullut, niin teette hänestä helvetin lapsen, kahta vertaa pahemman, kuin te itse olette!"

Helluntailaisuus on tullut meren takaa tehdäkseen käännynäisiä.

• Anonyymi00017
        UUSI

Luterilaisuus on kuolemassa pois.
        Yli 50 000 vuodessa eroaa kirkosta.

• Anonyymi00022
        UUSI
        Anonyymi00017 kirjoitti:

Luterilaisuus on kuolemassa pois.
        Yli 50 000 vuodessa eroaa kirkosta.

ei se mihikään kuole

• Anonyymi00011
      UUSI

Oikea usko kasteen lahjan Pyhän Hengen ominaisuus.

Ei mikään käännyttämällä aikaansaatu vakaumus ja totena pitämisen hokeminen ja oman uskon vakuutteleminen toisille, minä olen uskovainen...

Riivaajatkin uskovat Jeesukseen ja tunnustavat uskonsa ääneen jopa huutamalla, mutta ei se pelkkä uskominen niitä pelasta yhtään mistään.
      Riivaajatkin sen uskovat ja vapisevat.

Luuk. 8:28

Jeesuksen nähdessään hän parkaisi, heittäytyi hänen eteensä ja huusi kovalla äänellä: "Mitä sinä minusta tahdot, Jeesus, Korkeimman Jumalan poika?

• Anonyymi00012
      UUSI

Jos helluntailaisten usko riittäisi niin uusia jäseniä tulisi käännytyksellä sapatisteista ja jehovalaisista.

• Anonyymi00013
      UUSI

Helluntailiikkeen perustajat Parhami ja Olseni oli maallikoita, pahoja miehiä, jotka tulivat kuuluisaksi ihan muista asioista kuin Raamatun tuntemuksestaan.

• Anonyymi00014
      UUSI

Azusinkatu oli paikallinen punaisten lyhtyjen katu, missä ei ollut yhtään oikeata kristittyä, jolta he olisivat voineet kysyä Raamatusta.

• Anonyymi00018
        UUSI

Arkkipiispa käskee vihkiä homoja.
        Tämä on oikein täällä herjaavien pakkovauvakastettujen mielestä!

• Anonyymi00015
      UUSI

Muistojuomaa on näköjään maisteltu sakastin hämärässä, joko on patsas rikottu ja baskeri nurinpäin.
      Onhan ovi lukossa niin

• Anonyymi00019
        UUSI

kääkän tekstiä selvästi

• Anonyymi00020
        UUSI
        Anonyymi00019 kirjoitti:

kääkän tekstiä selvästi

liekö ollut himoksella taas

• Anonyymi00023
      UUSI

Amerikkalsita paskaa..Yeshua ei Jumala perusta tälläistä.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi vanhusraiskaajaa ei ole palautettu?

Ukkola kysyy Rantaselta, vaikka perussuomalaiset ovat olleet hallituksessa kolme ja puolivuotta. Rantasen vastaus on "
      Maailman menoa
      326
      1464
    2. Mitä kirjainta kaipaat?

🤣🤣🤣🤣🤣
      Ikävä
      114
      1196
    3. Onko ikäerolla väliä?

Mitä mieltä ootte? Meillä on 14 vuotta ikäeroa.
      Ikävä
      115
      1065
    4. Katri Helena rikkoi hiljaisuuden dramaattisella uutisella: "Elossa ja ilossa ollaan"

Katri Helena on sinivalkoinen ääni. Hänen klassikkohittinsä ovat tärkeä osa suomalaista kansanperintöä. Katri veti jääh
      Suomalaiset julkkikset
      22
      837
    5. Onko sulla rakas mitään sanottavaa?

Lähetä tässä kaivatullesi haluamasi terveiset 💌
      Ikävä
      116
      821
    6. Uusioperhe vai salasuhde?

Mitä ensisijaisesti haluat? Pelkään, että menetän järjen sun kanssa 😉
      Ikävä
      111
      812
    7. Mulla on ikävä sua!

Enemmän kuin ikävä... sun kanssa oli niin helppo olla ja jutella!
      Ikävä
      18
      460
    8. Otan vielä sut

Niin on tähtiin kirjoitettu. Nainen, turha on kohtaloa juosta pakoon.
      Ikävä
      37
      433
    9. Nainen, tää meidän juttu ei ole ohitse

Ennen kuin lihava nainen on laulanut.
      Ikävä
      36
      423
    10. Vaikea löytää samantyylistä miestä

Nyt on pakko avautua. Onko ketään muuta jonka on yksinkertaisesti todella vaikeaa löytää samanhenkistä kumppania kuin i
      Sinkut
      90
      412
    Aihe