Nyt se sitten kolahti asunnottomuus vuoden päästä

Anonyymi-ap

Kerrostaloon tulee remontit,ulos joutuu joka Iikka. Makaan yöllä yksin sängyssäni, mutta mä en unta saa
On ihan vitun paha olo, vaikkei ole edes krapulaa

Olis edes hauskaa elämästä puolet
Eihän täällä viihdy ku kokoomusnuoret
Joka päivä kusipäiden perseitä kun nuolet
Elämä on huora, sitten sinä kuolet

16

169

Vastaukset 16

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Jos vuoden päästä vasta alkaa remontti niin kerkiät katseleen asuntoa,itsellä tulossa tilanne että tää talo puretaan muttei tarkkaa ajankohtaa viel tiedossa.

• Anonyymi00002

Yleensä rempoissa taloyhtiöillä on antaa evakkoasunto. Ja jos ei ole tuollaisissa tilanteissa menee yleensä kaupungin asuntojonojen kärkeen.

Ja tilanteesi ei ole millään muotoa liity kokoomuslaisiin, paskiainen.

• Anonyymi00004

Vaikka ei liittyisikään, niin Kokoomuksen rikkaat ensiksi politiikka ei silti kaikkia miellytä.

• Anonyymi00005
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Vaikka ei liittyisikään, niin Kokoomuksen rikkaat ensiksi politiikka ei silti kaikkia miellytä.

Tuleeko mieleen puoluetta, joka miellyttäisi kaikkia? Ei minullekaan.

• Anonyymi00003

Niimpä jos tuo remppa tulossa niin järjestelee asiat eikä pähkäile tyhmänä.Köyhyyspalstaa kun seurannut niin välillä tosi syvältä kirjoitukset esim, ME köyhät prkl niin onko tuollainen yhdistys. Mielummin positiiviseen suuntaan ajatukset että pienelläkin rahalla pärjää.

• Anonyymi00006

No jos mainitsemasi asia eli talon remontit alkavat vasta vuoden päästä, niin ehdit kyllä ainakin ajan puolesta etsimään itsellesi todella hyvin uuden asunnon. Ja kirjoituksessasi ainakin mainitset asian selvästi näin, että vuoden päästä, eli syksyllä 2027.
      Niin aikaa ainakin sinulla on todella hyvin käytössäsi tuon asian suhteen, ja voit kyllä muuttaa jo aiemminkin nykyisestä kodistasi pois, tuo "vuoden päästä" ei ole mikään velvoite, että sinun täytyy odottaa ensi syksyyn, ennen kuin voit ja saat alkaa etsimään uutta kotia. Vaan se, että silloin viimeistään. Mutta miksi odottaa vuotta, kun nyt ehdit alkaa tekemään asian eteen jotain?
      Tietty jos olet vaikka mielenterveysongelmainen tai vastaava, jolla ei ole lainkaan oma-aloitteellisuutta tai kykyä hoitaa asioitaan muutenkaan, niin tilanne voi olla hieman eri, mutta toisaalta sitä suuremmalla syyllä täytyisi jo nyt alkaa kiireesti laittamaan asioita alulle. Ja ongelmainen ihminen kyllä saa sosiaalihuollosta apuja. Eli jos sinulle on vaikeata hoitaa asioita ja pystyt vain makaamaan sängyssä, niin ota yhteyttä sosiaalitoimeen ja kerro asiasta. Sieltä kyllä viranomaiset avittavat. Maksavat myös takuuvuokran ja auttavat muutossakin ja sen kuluissa, jos sinulla itselläsi ei ole rahaa sellaiseen. Ei pitäisi olla NIIN ylivoimaista kuitenkaan...
      Mutta tietty jos on mukavampaa vain maata sängyssä ja valittaa asioistaan itsekseen ja netissä, niin jatka sitten samaan malliin siihen saakka, kun sitten konkreettisesti lennät kadulle. Kieltäydy vielä korvaavasta asunnosta, jos sitä tuolloin sinulle jotain kautta tarjotaan, niin saat lisää pontta valittamiseen, kuinka perseestä asiat on ja uni ei tule..

• Anonyymi00007

Isännöinti tarjoaa sijaisasuntoa, mutta se pitää ikävä kyllä maksaa
      ihan itse. Vuokra-asunnoissa varmaan tarjotaan sijais asuntoa.
      meillä hissirempan aikana (6vk) suurin osa asui kotonaan, mutta
      muutamat pakenivat mökeilleen tai sukulaisten huomaan turvaan
      melulta ja kulkuvaikeuksilta.

• Anonyymi00008

Vuosi aikaa etsiä apua ja nyt jo alkaa vaikerrus.
      Eikö ole kavereita joiden luokse mennä remontin ajaksi.

• Anonyymi00009

Joillakin elämänasenne ja mentaliteetti muutenkin on tuollainen, mieluummin kitistään ja valitetaan kuin tehdään adioille jotain.

• Anonyymi00010

Olt aloittaja juurikin tällainen aijaijaijaivoivoivoivoi, mullon hirveetä mullon kauheeta mullon surkeeta-tyyppinen vinkuinkkari, ettei tosikaan.
      Itse et varmaan yleisesti ottaenkaan tee itse mitään ja sitten ihmettelet ja valitat, kun asiat menee vituiksi ja mietit että missä on syy..? Etkä varmaan tajua sitä vähää edes, että sinussa itsessäsi ja omassa aloitekyvyttömyydessäsi ja vinkumishimossasi.
      Tuonkin ajan, mitä olet käynyt levittelemässä tuota runopätkääsi ympäri suomi24:n palstoja, olisit voinut ja htinyt katsella aika paljonkin asuntoilmoituksia ja käydä näytöissäkin jopa. Ja saada sossusta tai sosiaaliviranomaisilta ylipäätään apua asioidesi hoitamiseen, jos omat kykysi ja varallisuutesi ei siihen riitä.

• Anonyymi00011

No johan on taas aivopierua aloittaja päästellyt! Sinulla on vuosi aikaa etsiä asuntoa, jos ei muuten tarjota sijaisasuntoa. Ei todellakaan kukaan joudu taivas'alle punkkaamaan!

Jos et itse pysty asioitasi hoitamaan, kuten arvelen jo aloituksen vuodatuksestasi, että et ole penaalin terävimpiä, niin mene vaikka seurakunnan diakonien juttusille, niin he koordinoivat avuntarpeesi oikeaan paikkaan.

Olen ollut auttamassa kaltaisiasi "tiivitaaveja" juuri seurakunnan diakonien kanssa yhteistyössä, että on löydetty asunnot ja tukihenkilöt ym. näille asiansa sössineille tai muuten avuttomille. On saatu vapaaehtoiset muuttoavuksi ja sossu hoitaa takuuvuokrat ym. ym.

Apua kyllä löytyy, jos vain ottaa tarjottua apua vastaan, ei Suomessa kukaan jää ulos ilman asuntoa, jos vaan tapaus tulee sossun porukan tietoon. Olen aika monta kertaa tehnyt huoli-ilmoituksen sosiaaliavun tarpeesta näistä reppanoista, jotka ei pysty asioitaan hoitamaan itse. Ja aina ovat saaneet apua!

Suomessa on vapaita asuntoja vaikka kuinka, ei ole asunto ongelmana, jos taloyhtiössä tulee remontteja.

• Anonyymi00012

Jos taloon tulossa remontti vuoden päästä niin onhan tuossa aikaa järjestellä uusi asunto.

• Anonyymi00013

Mutta eihän nyhverö Nyyssöselle vuosi riitä mitenkään. voi, voi

• Anonyymi00014

Espanjassa häädettiin puolen tunnin varoitusajalla 87-vuotias tyyppi, joka oli asunut samassa vuokrakämpässä 70 vuotta.

Paikallisen aluehallinon persujohtaja hommasi verovaroilla käyttöönsä 6,3 miljoonan euron penthousen.

https://www.hs.fi/maailma/art-2000012295867.html

• Anonyymi00015

Mitä tekoa tässä on Kokoomuksen nuorilla, jos itse on täysi urvelo!

• Anonyymi00016

Kannattaa hankkia teltta ja jokin piste, josta saa sähköä teltan lämmittämiseen. On myös oltava vaatteiden ja ihmisen pesupaikka.
      Muutoinhan ei ole mitään ongelmaa, jos on vain ahkera alelaaritilanteissa, että voi aterioida elintarvikkeita.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ampuminen kylpylässä

Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa
      Naantali
      74
      1650
    2. Naantalin kylpylän ampujat

Oli somppumatuja. Nyt mennään. Suomi on ruotsi.
      Maailman menoa
      20
      1134
    3. Kemijärvellä vesionnettomuus

Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as
      Kemijärvi
      32
      1063
    4. Hei, voitko kuunnella

Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu
      Ikävä
      133
      871
    5. Joku porukka lähtenyt täältä

Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.
      Ikävä
      189
      806
    6. Miten yrität

Vielä saada kaivattusi?
      Ikävä
      64
      684
    7. Olipa yllätys

Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo
      Kotimaiset julkkisjuorut
      191
      607
    8. On todella ikävää

Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit
      Ikävä
      79
      598
    9. Tuletko tänään

Jos soitan? Niin... tuletko?🖤
      Ikävä
      48
      528
    10. 69
      510
    11. Ottanet yhteyttä

Facebookissa,jos on jotain asiaa.Miehelle! T.M-nainen.
      Ikävä
      55
      507
    12. Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä

Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,
      Ikävä
      32
      498
    13. Muutto auto hakee sut tänään!

Tein sulle oman huoneen! mieheltä naiselle
      Ikävä
      57
      485
    14. Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?

Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.
      Ikävä
      25
      457
    15. Kai sä mies ymmärrät..

..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast
      Ikävä
      28
      422
    16. Jos kaivattusi olisi

Vieressäsi niin mitä tekisit?
      Ikävä
      40
      417
    17. En tiedä mitä sanoa

Siksi en vastannut😔
      Ikävä
      33
      413
    18. Kiinni jäit

Ei olisi uskonut sinusta
      Ikävä
      16
      399
    19. Päivän galluppi

Minkälainen ehkäisy sinkkupalstalaisilla käytössä?
      Sinkut
      82
      398
    20. En usko et enää

Uskaltaisit irl mitään
      Ikävä
      37
      396
    Aihe