Pyhä Henki ei opeta

Anonyymi-ap

Mitkä kohdat ovat käännösvirheitä Raamatussa? Tavan kristityt eivät sitä tiedä, kun oppineetkin ovat eri mieltä. Siksi on monia käännöksiä samalla kielellä (etenkin englanniksi) ja asiantuntijat selittävät käännösperiaatteita.

Pyhä Henki ei tee mitään.

5

<50

Vastaukset 5

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

https://www.luterilainen.com/fi/kristinoppi/toinen-luku/kolmas-uskonkappale,-pyhityksestä/pyhä-henki

3. Jumalan teot.

Lähtee Isästä ja Pojasta: Joh. 15:26: Jeesus sanoi: Mutta kun Puolustaja tulee, jonka minä lähetän teille Isän tyköä, totuuden Henki, joka lähtee Isän tyköä, >>> niin hän on todistava minusta.<<<

Joh. 16:7: Jeesus sanoi: Sillä ellen minä mene pois, ei Puolustaja tule teidän tykönne. Mutta jos minä menen, niin minä hänet teille lähetän.

Gal. 4:6: Ja koska te olette lapsia, on Jumala lähettänyt teidän sydämiinne Poikansa Hengen, joka huutaa: "Abba, Isä."

Room. 8:9: Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.

2 Tess. 2:8: Silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa Hengellä.

Jes. 11: 1,2,4: Mutta Iisain kannosta puhkeaa Virpi ja Vesa versoo hänen juuristansa. Ja hänen päällänsä lepää Herran Henki ... ja hän surmaa jumalattomat huultensa Hengellä.

Luominen: Ps. 33:6: Herran sanalla ovat taivaat tehdyt, ja kaikki niiden joukot hänen suunsa Hengellä.

Uudestisynnyttäminen ja uudistus: Tiit. 3:5: Hän pelasti meidät uudestisyntymisen peson ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta.

Joh. 3:5: Jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.

Jumalan sanan antaminen eli inspiraatio: 2 Tim. 3:16: Kaikki Raamatun kirjoitus on syntynyt Jumalan Hengen vaikutuksesta.

2 Piet. 1:21: Pyhän Hengen johtamina >>>>>ihmiset ovat puhuneet sen, minkä saivat Jumalalta.<<<<

Ihmeet: Matt. 12:28: Jos minä Jumalan Hengen voimalla ajan ulos riivaajia, niin on Jumalan valtakunta tullut teidän tykönne.
      212.

Miten Pyhä Henki on saattanut sinut uskoon?

Pyhä Henki on

1. Lain kautta saattanut minut tuntemaan syntisyyteni.

Jer. 23:29: Eikö minun sanani ole kuin tuli, sanoo Herra, ja kuin vasara, joka kallion murtaa.

Gal. 3:24: Niin muodoin on laista tullut meille kasvattaja Kristukseen, että me tulisimme uskosta vanhurskaiksi.

Room. 3:20: Lain kautta tulee synnin tunto.

2. Evankeliumin kautta hän on kutsunut minut omistamaan Jumalan armon eli syntien anteeksiantamuksen. Hän on evankeliumin kirkkaalla valolla valaissut pimeän sydämeni niin, että tunnen Jeesuksen Kristuksen, Vapahtajani, ja uskon sydämestäni häneen. Näin Pyhä Henki on antanut omalletunnolleni oikean turvan, lohdutuksen ja rauhan.

Luuk. 14:17: Tulkaa, sillä kaikki on jo valmiina.

1 Piet. 2:9: Jumala on pimeydestä kutsunut teidät ihmeelliseen valkeuteensa.

Room. 10:17: Usko tulee kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.

Joh. 16:14: Jeesus sanoi: Hän on minut kirkastava, sillä hän ottaa minun omastani ja julistaa teille.

Tehtävä: Lue Apt. 16:25-34: Filipin vanginvartijan kääntymys.

213.

Millaisilla käsitteillä Raamattu kuvaa tätä Pyhän Hengen työtä?

Raamattu käyttää muiden muassa seuraavia käsitteitä siitä Pyhän Hengen työstä, joita ihminen pääsee osalliseksi Jumalan armosta:

1. Kääntymys eli paluu Jumalan tykö. Lue Apt. 11:20-21, 1 Piet 2:25.

2. Uudestisyntyminen. Lue Joh. 15, 1 Joh. 5:1, 1 Piet. 1: 23.

3. Kuolemasta herättäminen eli eläväksi tekeminen. Lue Kol. 2:12, Ef, 2:5-8. Luuk. 15:32.

4. Valaiseminen, pimeydestä valoon saattaminen. Lue Ef. 5:8, Apt. 26:18, Joh. 12:46. 2 Kor. 4:6.

5. Parannus eli mielenmuutos. Lue Luuk. 13:3-5, 15:7 ja 24:47.

jne. linkistä loput....

KUN PYHÄ HENKI vie sinut Golgatalle katselemaan hyvän ja pahanvälistä taistelua, opit käsittämään tuon taistelun kautta- missä mennään, mikä voi olla vaikka uskonnollisuuden huudot- ristiinaulitse Hänet- pestään kädet- ruoskitaan, syljetään naulataan ristille- viattomuus--- sijaisuhri...

Eli jos ei Herran Henki sinua opeta- olet pakanaakin surkuteltavampi

• Anonyymi00002

Raamatun käännösvirheet tai oletetut lisäykset ovat tutkitusti mitättömät, eivätkä muuta alkuperäistä sanomaa. Pyhä Henki on erehtymätön Raamatun tulkki. Jos epäily herää, voi kysyä vahvistusta, sillä oma mieli, tai saatana on vääristänyt totuuden. Kuitenkin Raamatun kokonaissanoman tuntemus selittää pitkälti totuuden. Kysyjälle vahvistus tulee heti tai myöhemmin monia kanavia pitkin. Ne ovat ylivertaisen viisaita, eikä kysyjälle jää mitään aukkoja. Pyhä Henki on kaikkialla, joten kyseessä oleva tieto on laajempi, kuin tekoälyllä. Ateistit ja saatanan omat, eivät saa vastauksia, sillä he ovat hyljänneet Jumalan, he ovat omillaan. Mutta Jeesuksen sovitustyön armo, on tarjolla heillekin.

• Anonyymi00004

Ville Mäkipelto tietää enemmän kuin kuvitteellinen Pyhä Henki. Ja Bart D. Ehrman vielä enemmän.

• Anonyymi00003

Jeesus lupasi lähettää Toisen puolustajan, totuuden hengen, hänet. Joka osoittaa vanhurskauden, synnin ja tuomion. Koraani on se pyhä kirja joka tekee niin. Muhammed (Saas) oli tuo Toinen Puolustaja. Totuuden Henki puolestaan on Pyhä Henki eri muodoissaan eli esim. Valona tai tulena. Tuo HÄN on puolestaan Vishnun lähettämät Krishna inkarnaatiot joita on pääasiassa 10-20 persoonaa erilaista.

Toinen puolustaja = sieluna
      Totuuden Henki = henkenä
      Hän = ruumiina

Pyhä Henki esiintyy kolmena kokonaisuutena.
      Neljäntenä voisi vielä mainita Elämän Henkäyksen joka on Brahman tai Atma joka on käsittääkseni Profeetta Isa. Tähän liittyy kyllä paljon sellaista mitä en tiedä.

Raamattu on kielillä puhumisen ARMOLAHJA vain, joka ei rakenna mitään. Tarvitaan kielten selittämisen ARMOLAHJA jota edustaa kirkkoisät. Nämä kirkkoisät ovat apostoleja mm. Paavalia suuremmat.

Sitä en kerro kuinka Koraani ja Vishnun inkarnaatiot rikastuttaa Pyhän Hengen kokonaisuutena Raamatun tuntemusta.

Raamattu = kieli, kielellinen ilmaisu EI SELITYS JA YMMÄRRYS.

• Anonyymi00005

Ne, jotka Jumala on kutsunut opettamaan muita, saavat ymmärrystä yleensä enemmän. Ja jos Jumala katsoo jonkun tiedon tarpeettomaksi tai haitalliseksi uskonelämän kannalta, niin joku asia ei välttämättä silloin koskaan avaudu sellaiselle uskovalle. Liika tietohan voi lisätä tuskaa Raamatun mukaan. On varmasti uskovia, jotka eivät kestä kaikkia faktoja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuollut teini Kajaanissa

Kuulemma sellaista huhua liikkeessä?
      Kajaani
      6
      1331
    2. Perhoseni (miehelle)

Miksi et usko, että mun rakkaus sinuun on aitoa ja vilpitöntä? Tai että se oli jo silloin? Miksi ajattelet, ettet ole r
      Ikävä
      167
      1038
    3. Totta on asia. Jeffrey Cohen on jättänyt Sofian.

Vaimon viesti on paljastanut totuuden.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      225
      840
    4. Uskallatko paljastaa

Millä nimellä löydyn puhelimestasi?
      Ikävä
      67
      765
    5. Halaus juuri sinulle

Kaikki järjestyy kyllä. Luota vain. ❤️🫶
      Ikävä
      63
      758
    6. Uskaltaisitko

Tavata kaivattusi tässä tilanteessa?
      Ikävä
      70
      687
    7. Mies, näetkö minut myös

Seksuaalisena ihmisenä ja naisena? Haluatko minua seksuaalisesti? Vai olenko mielestäsi tyttönen?
      Ikävä
      22
      656
    8. Nainen, mitä mieltä olet kodittomista?

Ja heistä jotka eivät kykene huolehtimaan asioistaan, itsestään eikä terveydestään? Miten heidän kanssaan tulisi toimia?
      Ikävä
      136
      631
    9. Kuinkahan monen

Naisen puolisoa olet nainen vikitellyt ja eron aiheuttanut? Toivottavasti karma on ku*sut muroihisi useamman kuin kerran
      Ikävä
      66
      599
    10. Voiko se ikinä toimia

Voiko meistä ikinä tulla mitään? Näin kauan aikaa on kulunut ja mitään ei tapahdu... En usko, että sinä mietit minua het
      Ikävä
      32
      578
    11. Meneekö unohtamis

Projektisi hyvin??
      Ikävä
      34
      547
    12. Voin tulla

Sisustamaan sulle 🤭
      Ikävä
      55
      528
    13. Mitä sä haluat vanhus?

🤣🤣🤣🤣🤣
      Ikävä
      48
      513
    14. Eikö olisi mukavaa

Jakaa arki yhdessä mies. Tämmöisin aatoksin.
      Ikävä
      38
      489
    15. Mies, kumman ottaisit mieluummin

176 cm vai 154 cm naisen, jos molemmat muuten yhtä viehättäviä? Mikä on oma pituutesi?
      Sinkut
      101
      487
    16. Anteeksi mies

En jaksa tätä…, en halua, että sinulla on paha mieli tämän takia. Viestiä Sinulle.
      Ikävä
      40
      483
    17. Tekisi mieli vetäistä kunnon jurrit sinun kanssasi

Ja keskustella asiat, ei tästä tule hevonvttua.
      Ikävä
      40
      473
    18. Laittaisit viestin suoraan!!

Haluaisin...
      Ikävä
      30
      473
    19. Kerro mies tarinasi

Miksi kaikki meni niinkuin meni? Haluaisin vieläkin ymmärtää. Tuskin saan vastausta häneltä, koska etsin aavikolta juuri
      Ikävä
      18
      440
    20. Oot komea

etkä näytä vanhenevan. Mieskarkki. Mä en yritä mitään, mä oon sulle liian vanha. Olis kuitenkin kiva tutustua suhun. n
      Ikävä
      18
      433
    Aihe