Raamattu opettaa johdonmukaisesti että sianlihan syönnin harjoittaminen on syntiä.
3. Mooseksen kirja 11
7 sikaa, jolla tosin on kokonansa halkinaiset sorkat, mutta joka ei märehdi: se olkoon teille saastainen.
Raamattu tuomitsee yksiselitteisesti sianlihan syöjien käytöksen ja elämäntavan
7
<50
Vastaukset 7
- Anonyymi00001
Kaikki siat kuolevat!
Tapatko muuten kärpäsiä? Sääskiä? Ehkä mäkäräisiä?
On vain suurennuslasi kysymys, mikä eläin on söötti tai tarpeellinen.
Esimerkiksi ihminen olisi kuollut jo useasti sukupuuttoon jos hän ei ollut sekasyöjä!
Luonto on armoton. Siellä kaikki tulee syödyksi. Olet lähes joka sekunti vaarassa.
Luonnossa ei myöskään ole mitään moraalia. Vain ihminen sijoittaa sinne moraalia. - Anonyymi00002
Juutalaisten Toorakin kieltää sianlihan syönnin ja muutamien muidenkin eläimien lihansyönnin .
- Anonyymi00003
Mitähän se "synti" on kun ei ole mitään kokemusta siitä? Onko se vain kristinuskon itse itselleen rakentama "tauti"?
- Anonyymi00004
Fariseus Saulus alias Paavali noudatti tarkkaan Jumalan lakia, eikä ikinä ollut sianlihaa itse syönyt!
Apostolien teot 26
5 He tuntevat minut jo entuudestaan, jos tahtovat sen todistaa, että minä meidän uskontomme ankarimman lahkon mukaan olen elänyt fariseuksena.
Filippiläiskirje 3
5 joka olen ympärileikattu kahdeksanpäiväisenä ja olen Israelin kansaa, Benjaminin sukukuntaa, hebrealainen hebrealaisista syntynyt, ollut lakiin nähden fariseus,- Anonyymi00005
Sen lain mukaan saattoi kuitenkin vaivattomasti tappaa ihmisen jos ei viettänyt sapattia ja se oli myös Jeesuksen kohtalo.
Niin ajatteli fariseus Saulus.
Paavali taasen oli aivan toista mieltä ja on kivi monen kengässä. - Anonyymi00006
Anonyymi00005 kirjoitti:
Sen lain mukaan saattoi kuitenkin vaivattomasti tappaa ihmisen jos ei viettänyt sapattia ja se oli myös Jeesuksen kohtalo.
Niin ajatteli fariseus Saulus.
Paavali taasen oli aivan toista mieltä ja on kivi monen kengässä.Saulus&Paulus
Skitsofrenia
- Anonyymi00007
Kylähullun kirjoituksia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa741670- 231172
Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as321073Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu134906Joku porukka lähtenyt täältä
Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.189826- 64694
Olipa yllätys
Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo192609On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit79598- 49561
- 71547
Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä
Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,32518- 55507
- 57485
Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?
Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.25457Kai sä mies ymmärrät..
..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast28432- 34424
- 33423
- 40417
- 16409
- 82398