Löysitkö sinä Jeesuksen vai löysikö Jeesus sinut?

Anonyymi-ap

Kerrohan tarkemmin mitä tapahtui, vai ettekö ole koskaan edes tavanneet?

87

151

Vastaukset 87

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Jumala ei kai voi löytää, ellei hän anna itseään löytää. Ja sekin, että ihminen alkaa etsiä häntä ja kiinnostuu hänestä, on Jumalan itsensä vaikutusta. Olen Raamatusta ymmärtänyt, että ihmisille on luontaista olla erossa Jumalasta, joten siihen tarvitaan Jumalaa itseään, että se asia muuttuu.

• Anonyymi00002

"Etsikää, niin te löydätte". Jumala on meiltä kadoksissa, emme me Jumalalta.

Kadonneen karitsan kohdallakaan ei ollut varsinaisesti kysymys karitsasta jota Paimen ei olisi ennalta tuntenut, vaan Hän jo tunsi karitsansa, joka itse oli erehtynyt kauemmas jo olemassaolleesta laumastaan.

• Anonyymi00004

Lammasko etsii?

Luukas 15:

1 Publikaanit ja muut syntiset tulivat Jeesuksen luo kuullakseen häntä. [15:1,2: Matt. 11:19; Mark. 10:45; Luuk. 7:47, 19:7,10, 23:43]
        2 Fariseukset ja lainopettajat sanoivat paheksuen: "Tuo mies hyväksyy syntiset seuraansa ja syö heidän kanssaan."
        3 Silloin Jeesus esitti heille vertauksen: [15:3-7: Matt. 18:12-14]
        4 "Jos jollakin teistä on sata lammasta ja yksi niistä katoaa autiomaahan, niin totta kai hän jättää ne yhdeksänkymmentäyhdeksän, lähtee sen kadonneen perään ja etsii, kunnes löytää sen. [Hes. 34:11,16]
        5 Kun hän löytää lampaansa, hän nostaa sen iloiten hartioilleen, [Jes. 40:11]
        6 ja kotiin tultuaan hän kutsuu ystävänsä ja naapurinsa ja sanoo heille: 'Iloitkaa kanssani! Minä löysin lampaani, joka oli kadoksissa.' [1. Piet. 2:25]
        7 Minä sanon teille: näin on taivaassakin. Yhdestä syntisestä, joka kääntyy, iloitaan siellä enemmän kuin yhdeksästäkymmenestäyhdeksästä hurskaasta, jotka eivät ole parannuksen tarpeessa.

• Anonyymi00007
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Lammasko etsii?

Luukas 15:

1 Publikaanit ja muut syntiset tulivat Jeesuksen luo kuullakseen häntä. [15:1,2: Matt. 11:19; Mark. 10:45; Luuk. 7:47, 19:7,10, 23:43]
        2 Fariseukset ja lainopettajat sanoivat paheksuen: "Tuo mies hyväksyy syntiset seuraansa ja syö heidän kanssaan."
        3 Silloin Jeesus esitti heille vertauksen: [15:3-7: Matt. 18:12-14]
        4 "Jos jollakin teistä on sata lammasta ja yksi niistä katoaa autiomaahan, niin totta kai hän jättää ne yhdeksänkymmentäyhdeksän, lähtee sen kadonneen perään ja etsii, kunnes löytää sen. [Hes. 34:11,16]
        5 Kun hän löytää lampaansa, hän nostaa sen iloiten hartioilleen, [Jes. 40:11]
        6 ja kotiin tultuaan hän kutsuu ystävänsä ja naapurinsa ja sanoo heille: 'Iloitkaa kanssani! Minä löysin lampaani, joka oli kadoksissa.' [1. Piet. 2:25]
        7 Minä sanon teille: näin on taivaassakin. Yhdestä syntisestä, joka kääntyy, iloitaan siellä enemmän kuin yhdeksästäkymmenestäyhdeksästä hurskaasta, jotka eivät ole parannuksen tarpeessa.

En minä missään kohdin kirjoittanut lampaasta joka etsii.

Mutta voihan asian lampaankin kohdalla samoin nähdä: lammas hädissään mäkättää orjantappuroihin kiinni jääneenä, Paimen kuulee äänen ja tulee apuun.

• Anonyymi00003

Jos näkee jeesuspikku-ukkoja nurkassa niin niitä pitää heittää karvalakilla 🤣

• Anonyymi00005

Entäs helluntailais hihhuleiden hurmoskokouksissa?

• Anonyymi00006
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Entäs helluntailais hihhuleiden hurmoskokouksissa?

Jeesus varoittaa näistä hänen nimessään tulevista huijareista. Katsokaa tekoja!!!!

• Anonyymi00008

Otan osaa, sinähän sen tiedät kai omasta kokemuksestasi nähtyäsi kaikenlaisia pikku-ukkoja. Nehän yleensä ilmestyy pitkien ryyppyjaksojen jälkeen. Tämä keskustelupalsta on tarkoitettu muille kuin delirium-kokemusten saaneiden juttuja.

• Anonyymi00018
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Otan osaa, sinähän sen tiedät kai omasta kokemuksestasi nähtyäsi kaikenlaisia pikku-ukkoja. Nehän yleensä ilmestyy pitkien ryyppyjaksojen jälkeen. Tämä keskustelupalsta on tarkoitettu muille kuin delirium-kokemusten saaneiden juttuja.

Kummituksen olen kyllä nähnyt
        Joskus juon vaimon kanssa sainaoluen puolilksi. Kännissä oon ollut n. 50 v sitten nuorena..

• Anonyymi00009

Ei mitään Jeesusta tarvitse löytää, vaan saada Pyhä Henki.

Siitä tulee teot herjaako Paavalia tai muuta, vai ylistääkö Herraa.

• Anonyymi00014

1. Joh. 4:1

Rakkaat ystävät, älkää uskoko kaikkia henkiä. Koetelkaa ne, tutkikaa, ovatko ne Jumalasta, sillä maailmassa on liikkeellä monia vääriä profeettoja. [Matt. 24:11; 1. Kor. 14:29; Ilm. 16:13]

• Anonyymi00010

Jeesus ilmestyi Paavalille. Ei Paavali ilmestynyt Jeesukselle

• Anonyymi00011

Jeesus ilmestyi minulle kävellen vetten päällä.

• Anonyymi00012

Kysymys ei ollut etsimisestä ja löytämisestä. Etkö ymmärrä sanojen merkityksiä?

• Anonyymi00013
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Jeesus ilmestyi minulle kävellen vetten päällä.

Tapahtuiko tuo hullujen huoneella?

• Anonyymi00015

Jeesus sanoo:

Matt. 6:33 Vaan etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttansa, niin myös kaikki tämä teille annetaan.

Matt. 7:7 Anokaa, niin teille annetaan; etsikää, niin te löydätte; kolkuttakaa, niin teille avataan.

Tämä etsintä ja anonta eli rukous tapahtuu kuitenkin Isän Itsensä vaikuttamana, kutsumana ja luokseen vetämänä. Mutta Hän ei pakota: ihminen saa joko suostua Hänen vaikutukseensa (vastata Hänelle hengessään: Kyllä!) tai kieltäytyä siitä. (Ei!)

• Anonyymi00016

Ei kumpikaan löytänyt. Olen syntynyt uskoon ja aina se on arkeeni kuulunut ilman mitää vauhkoa julistusta tai muiden uskontojen arvioimista. Siinä se vain on eikä loppua näy. Näin ollen en ole milloinkas tehnyt parannusta, mitä monet ovat läpikäyneet.

• Anonyymi00022

niin vanhempasi olivat uskovaisia ja sinusta tuli samanlainen

• Anonyymi00027
        Anonyymi00022 kirjoitti:

niin vanhempasi olivat uskovaisia ja sinusta tuli samanlainen

Kyllä ja samoin muut heidän asenteensa, arvonsa, rohkeutensa ja ahkeruutensa olen perinyt. Muistan jo unelmani olleen lapsena, haluan samanlaisen perheen kuin tämä missä elän. Sain sen ja olen tavattoman kiitollinen. Myös omat lapseni ovat jatkaneet meidän vanhempien elämäntapaa. Siitä kiitän vielä enemmän jos mahdollista.

• Anonyymi00017

En valinnut tietä, vaan tie valitsi minut.
      Alan ymmärtää miksi tie taivaaseen ei ole valtatie vaan hankalakulkuinen sivupolku.

• Anonyymi00023

nähdä merkityksiä asioissa missä merkityksiä ei ole 🤣

• Anonyymi00019

John Lennon oli Jeesus
      .ehkä hän oli edellisessä elämässä Nasaretilainen Jeesus

• Anonyymi00024

niin ja samanlailla kuoli , noita jeesuksia on syntynyt historiassa paljon ja yhteinne tekijä on päässä viiraa

• Anonyymi00020

Armosta saa PyhänHengen ja rakkauden, oli vatipäät mitä mieltä tahansa.

Ei toisten vatipäisyys määrittele uskoa, vaan se miten Jumala armahtaa.

• Anonyymi00021

Opetuslapset ainakin LÖYSIVÄT Jeesuksen
        Joh 1
        " Simon Pietarin veli. Hän etsi ensiksi käsiinsä veljensä Simonin ja sanoi hänelle: »Me olemme löytäneet Messiaan!»

• Anonyymi00025
        Anonyymi00021 kirjoitti:

Opetuslapset ainakin LÖYSIVÄT Jeesuksen
        Joh 1
        " Simon Pietarin veli. Hän etsi ensiksi käsiinsä veljensä Simonin ja sanoi hänelle: »Me olemme löytäneet Messiaan!»

Mutta kaikki meni keturalleen siihen asti kunnes saivat Pyhän Hengen.

Ilman sitä jeesustelu on ilmaan huitomista.

• Anonyymi00026

mutta jos vati on täynnä papin kusta ?

• Anonyymi00028

Se Jeesukseksi mainittuhan petti lupauksensa tulla pian takaisin Maan päälle tuomitsemaan ihmiset, vaan onkopa miestä nähty tuomarin toimessaan?
      Ei.
      Petkuhuiputtaja.

"27Sillä Ihmisen Poika on tuleva Isänsä kirkkaudessa enkeliensä kanssa, ja silloin hän maksaa kullekin hänen tekojensa mukaan.
      28Totisesti minä sanon teille: tässä seisovien joukossa on muutamia, jotka eivät maista kuolemaa, ennenkuin näkevät Ihmisen Pojan tulevan kuninkuudessaan."

• Anonyymi00029

Tuossa raamatunkohdassa Jeesus EI PUHU toisesta tulemuksestaan, vaan Kirkastusvuori-kokemuksestaan, johon osallistuivat vain Pietari, Jaakob ja Johannes.
        Mooses ja Elia ilmestyivät Jeesukselle ja taivaallinen kirkkaus täytti koko seudun.
        Siksi Pietari innostui ehdottamaan. "Rakennetaan tähän kolme majaa
        Matt 17
        "Ja kuuden päivän kuluttua Jeesus otti mukaansa Pietarin sekä Jaakobin ja hänen veljensä Johanneksen ja vei heidät korkealle vuorelle, yksinäisyyteen. Ja hänen muotonsa muuttui heidän edessään, ja hänen kasvonsa loistivat niinkuin aurinko, ja hänen vaatteensa tulivat valkoisiksi niinkuin valo. Ja katso, heille ilmestyivät Mooses ja Elias, jotka puhuivat hänen kanssansa. Niin Pietari rupesi puhumaan ja sanoi Jeesukselle: "Herra, meidän on tässä hyvä olla; jos tahdot, niin minä teen tähän kolme majaa, sinulle yhden ja Moosekselle yhden ja Eliaalle yhden". Hänen vielä puhuessaan, katso, heidät varjosi valoisa pilvi; ja katso, pilvestä kuului ääni, joka sanoi: "Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mielistynyt; kuulkaa häntä". Kun opetuslapset sen kuulivat, lankesivat he kasvoilleen ja peljästyivät kovin."

• Anonyymi00030

Voi sanoa että Jeesus löysi minut Pyhän Hengen kautta tullessani uskoon Jeesukseen.

Nimittäin menimme tyttöystäväni kanssa hengelliseen tilaisuuteen vapaissa suunnissa ja totesin mennessäni tyttöystävälle että sitten uskoon ei ainakaan tulla.

Mutta Jeesus oli päättänyt toisin! Nimittäin astuessamme tilaisuuteen tunsin ilman olevan sakeana Pyhää Henkeä mikä vaikutti minuun niin voimakkaasti että tulimme uskoon Jeesukseen tilaisuuden ja saarnan aikana ja suorastaan janosimme mennä tietämään lisään uskosta olosta ja se Pyhän Hengen vaikutus eri muodoissaan on jatkunut sen jälkeen vuosikymmenien eikä enää lähde pois - Jeesus asuu meissä kun oli näin päättänyt.

• Anonyymi00031

Mistä tiedät että se on Jeesus? Jeesukseksi luulemasi voi olla myös Perkele joka on tuhansien juonien mestari. Veikkaisin että se on tuo jälkimmäinen, koska Raamatussa Jeesus itse VAROITTAA hänen nimessään tulevista huijareista

• Anonyymi00034

Minä en ole noissa vapaakirkollisten jutuissa koskaan kuullut julistettavan edes evankeliumia. Sinäkään et näytä tietävän mitä se on. Tyhmyys vain tiivistyy mölyseuroissa.

• Anonyymi00037
        Anonyymi00034 kirjoitti:

Minä en ole noissa vapaakirkollisten jutuissa koskaan kuullut julistettavan edes evankeliumia. Sinäkään et näytä tietävän mitä se on. Tyhmyys vain tiivistyy mölyseuroissa.

Sen olen ymmärtänyt että evankeliumi on sitä Ilosanomaa mistä paimenet kedolla kuulivat että Vapahtaja (Jeesus) on meille syntynyt ja joka Häneen tulee uskoon ja uskoo koko sydämmesesti niin pelastuu.

Joh. 3:18
        Joka uskoo häneen (Jeesus), sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.

Joh. 3:36
        Joka uskoo Poikaan (Jeesus), sillä on iankaikkinen elämä; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä.

• Anonyymi00047
        Anonyymi00037 kirjoitti:

Sen olen ymmärtänyt että evankeliumi on sitä Ilosanomaa mistä paimenet kedolla kuulivat että Vapahtaja (Jeesus) on meille syntynyt ja joka Häneen tulee uskoon ja uskoo koko sydämmesesti niin pelastuu.

Joh. 3:18
        Joka uskoo häneen (Jeesus), sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.

Joh. 3:36
        Joka uskoo Poikaan (Jeesus), sillä on iankaikkinen elämä; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä.

Näytä sinä uskosi ilman tekoja, niin minä näytä teoillani sinulle uskon. Lue matt. 5. luku Vuorisaarna

• Anonyymi00032

Niin kun professori opettaa opiskelijoita, hänet löydetään yleensä luennoltaan, mutta oppeja esitellään myös kirjoitetussa muodossa, kuten opettaja Jeesuksesta raamatussa, jos osaa seuloa sen aitona esiin syntiopin väärentäjien tekstien seasta.

• Anonyymi00033

En jaksa edes - lisäystä - kommentoida uskonnolla aivonsa nyrjäyttäneiden täysin perusteettoman utopistisia juttuja, kun samaan aikaan kertovat kirouksin ja manauksin saaneensa demoneita kimppuunsa = ihan juuri niin sairasta sakkia, kun Paavali Roomalaiskirjeensä 7. luvussa määritteleekin.

• Anonyymi00035
        Anonyymi00033 kirjoitti:

En jaksa edes - lisäystä - kommentoida uskonnolla aivonsa nyrjäyttäneiden täysin perusteettoman utopistisia juttuja, kun samaan aikaan kertovat kirouksin ja manauksin saaneensa demoneita kimppuunsa = ihan juuri niin sairasta sakkia, kun Paavali Roomalaiskirjeensä 7. luvussa määritteleekin.

Mutta jos ajatellaan, että vapaana kadulla kävelee oikeasti ihmisiä, jotka nähdessään näyttelijän, joka TV sarjassa näyttelee lääkäriä, tilaavat tältä vastaanottoaikaa, niin on kai turha edes sanoa, että raamatun tekstit eivät kerro muuta kuin Kristus-legendaa pahuudella, ja ihan määrätystä syystä ihmisten päiden sotkemiseksi. Tässä tapauksessa luotu roolihahmo otetaan jopa kiroukseksi kirottuna sydämeen. Opettaja Jeesus on sitten historiallinen henkilö.

• Anonyymi00036
        Anonyymi00035 kirjoitti:

Mutta jos ajatellaan, että vapaana kadulla kävelee oikeasti ihmisiä, jotka nähdessään näyttelijän, joka TV sarjassa näyttelee lääkäriä, tilaavat tältä vastaanottoaikaa, niin on kai turha edes sanoa, että raamatun tekstit eivät kerro muuta kuin Kristus-legendaa pahuudella, ja ihan määrätystä syystä ihmisten päiden sotkemiseksi. Tässä tapauksessa luotu roolihahmo otetaan jopa kiroukseksi kirottuna sydämeen. Opettaja Jeesus on sitten historiallinen henkilö.

Mutta se mikä raamatun tarinassa on ikävää ja ala-arvoista - sillä pilkataan uskojaansa, mikä tekee siitä vastenmielisenkin.

• Anonyymi00038

Jeesukselta yksikään ei ole hukassa eikä hän ketään etsi. Hän ei ole antropomorfinen Jumala joka kävelee paratiisissa ja huhuilee Aatamia koska ei tiedä missä tämä on.

• Anonyymi00039

Itse uskon että Jeesus löytää jokaisen valittunsa ennen pitkää ja pitää sitten hänestä huolen. Nim. Kokemusta on

Luuk. 15:4

"Jos jollakin teistä on sata lammasta ja hän kadottaa yhden niistä, eikö hän jätä niitä yhdeksääkymmentä yhdeksää erämaahan ja mene etsimään kadonnutta, kunnes hän sen löytää?

Jeesus etsii omansa aina kunnes löytää hänet! Amen

• Anonyymi00040
        Anonyymi00039 kirjoitti:

Itse uskon että Jeesus löytää jokaisen valittunsa ennen pitkää ja pitää sitten hänestä huolen. Nim. Kokemusta on

Luuk. 15:4

"Jos jollakin teistä on sata lammasta ja hän kadottaa yhden niistä, eikö hän jätä niitä yhdeksääkymmentä yhdeksää erämaahan ja mene etsimään kadonnutta, kunnes hän sen löytää?

Jeesus etsii omansa aina kunnes löytää hänet! Amen

Kirottuna kiroukseksi vai ilman (Gal.3:13)?

• Anonyymi00041

Hörhöillä taipumuksena keksiä oma Jumalansa

Pitää heilläkin se olla.

• Anonyymi00042

No mitä Jumalaan tulee, niin tämä kohta:

<<<jos jollakin teistä on sata LAMMASTA ja hän kadottaa yhden niistä<<<

On hyvä muistaa, että kaikki lammaslaumavertaukset liittyvät Vanhaan testamenttiin, kun lampaat ovat Jahven uhreja, ja nämä määkivät lammalaumavertaukset ovat juuri tätä uskojien halveksimista.

Ja on pidettävä mielessä kristinuskon perusta Jeesuksen - tuon johtajalampaan - nimeen myös:

Paavali:

<<<5:7 Peratkaa pois vanha hapatus, että teistä tulisi uusi taikina, niinkuin te olettekin happamattomat; sillä onhan meidän pääsiäislampaamme, Kristus, teurastettu.<<<

Jeesus opettaa Matt.13:33, että taivasten valtakunta on happaman taikinan kaltainen.

• Anonyymi00043
        Anonyymi00042 kirjoitti:

On hyvä muistaa, että kaikki lammaslaumavertaukset liittyvät Vanhaan testamenttiin, kun lampaat ovat Jahven uhreja, ja nämä määkivät lammalaumavertaukset ovat juuri tätä uskojien halveksimista.

Ja on pidettävä mielessä kristinuskon perusta Jeesuksen - tuon johtajalampaan - nimeen myös:

Paavali:

<<<5:7 Peratkaa pois vanha hapatus, että teistä tulisi uusi taikina, niinkuin te olettekin happamattomat; sillä onhan meidän pääsiäislampaamme, Kristus, teurastettu.<<<

Jeesus opettaa Matt.13:33, että taivasten valtakunta on happaman taikinan kaltainen.

On siis Paavalin 1.Korinttolaiskirjeestä - unohtui koodi.

• Anonyymi00044

"Hörhöillä taipumuksena keksiä oma Jumalansa"

Ja nykyään se on julkkispapeilla oma ego ja otsikoiden keruu ja muilla papeilla ja piispoilla oma järki ja woke-politiikka.

• Anonyymi00045
        Anonyymi00042 kirjoitti:

Paavali:

Jeesus on se hyvä Paimen - näin me lapsenmaisesti uskomme. Amen

• Anonyymi00046
        Anonyymi00045 kirjoitti:

Miten HYVÄ paimen on kuoliaaksi kidutettu äärimmäisen julmalla tavalla ja kiroukseksi kirottu tosi Jumalana, kerrotko lapsenomaisen näkemyksesi?

• Anonyymi00048
        Anonyymi00045 kirjoitti:

Maailmassa on satoja ja tuhansia jeesuksia. Kuka heistä on se oikea Jeesus?

• Anonyymi00049
        Anonyymi00048 kirjoitti:

Maailmassa on satoja ja tuhansia jeesuksia. Kuka heistä on se oikea Jeesus?

Hyvä kysymys, mutta heidän oppinsa kyllä perustuu Kristukseen, käyttävät vain Jeesuksen nimeä hyväkseen.

• Anonyymi00050
        Anonyymi00049 kirjoitti:

Hyvä kysymys, mutta heidän oppinsa kyllä perustuu Kristukseen, käyttävät vain Jeesuksen nimeä hyväkseen.

Kyllä se nyt on ihan sairasta puhua Jeesuksesta HYVÄNÄ paimenena, ja palvoa tätä sitten julmalla tavalla kuoliaaksi kidutettuna ja Saatanan voimalla kirottuna kiroukseksi (Gal.3:13).

• Anonyymi00051
        Anonyymi00050 kirjoitti:

Kyllä se nyt on ihan sairasta puhua Jeesuksesta HYVÄNÄ paimenena, ja palvoa tätä sitten julmalla tavalla kuoliaaksi kidutettuna ja Saatanan voimalla kirottuna kiroukseksi (Gal.3:13).

Jokuhan iskovaisten päissä on niksahtanut, että tällaiseen tilanteeseen on nyt ajauduttu.

• Anonyymi00052
        Anonyymi00051 kirjoitti:

Jokuhan iskovaisten päissä on niksahtanut, että tällaiseen tilanteeseen on nyt ajauduttu.

Joh. 10:14

Minä olen se hyvä paimen, ja minä tunnen omani, ja minun omani tuntevat minut,
        Joh. 10:16
        Minulla on myös muita lampaita, jotka eivät ole tästä lammastarhasta; myös niitä tulee minun johdattaa, ja ne saavat kuulla minun ääneni, ja on oleva yksi lauma ja yksi paimen.

Hepr. 13:20
        Mutta rauhan Jumala, joka on kuolleista nostanut hänet, joka iankaikkisen liiton veren kautta on se suuri lammasten paimen, meidän Herramme Jeesuksen,

Jeesus on se Hyvä Paimen jonka kanssa taaperramme kohti Taivasta ja välillä Hän kantaa meitä. Amen

• Anonyymi00053
        Anonyymi00052 kirjoitti:

Joh. 10:14

Minä olen se hyvä paimen, ja minä tunnen omani, ja minun omani tuntevat minut,
        Joh. 10:16
        Minulla on myös muita lampaita, jotka eivät ole tästä lammastarhasta; myös niitä tulee minun johdattaa, ja ne saavat kuulla minun ääneni, ja on oleva yksi lauma ja yksi paimen.

Hepr. 13:20
        Mutta rauhan Jumala, joka on kuolleista nostanut hänet, joka iankaikkisen liiton veren kautta on se suuri lammasten paimen, meidän Herramme Jeesuksen,

Jeesus on se Hyvä Paimen jonka kanssa taaperramme kohti Taivasta ja välillä Hän kantaa meitä. Amen

Sitten tulee kirous ja vetää housut jalasta.

• Anonyymi00057
        Anonyymi00053 kirjoitti:

Sitten tulee kirous ja vetää housut jalasta.

Niinpä. Siinä on sellainen Jeesuksen evankeliumin ja Paavalin evankeliumin välinen ero.

• Anonyymi00054

Jos joku väittää varmuudella löytäneensä historian Jeesuksen, hän valehtelee. Se on vain ihmisen oma luomus Jeesuksesta. Voimme vain hapuilemalla etsiä häntä pyhistä teksteistä. Hän katoaa kuitenkin historian hämärään.

• Anonyymi00055

Minä olen ihan avoimin mielin vaihtamaan kyllä henkilölle nimen, joka osasi kertoa Albert Einsteinille jo 2000 vuotta sellaisia tieteellisiä totuuksia, että hän tuli vakuuttuneeksi, että miten väärin raamattu on ymmärretty, sanoessaan, ettei usko Jumalan heittävän universumilla noppaa.

• Anonyymi00056

Jätäpä etsimättä 'pyhistä teksteistä', ei löydy.

• Anonyymi00058
        Anonyymi00055 kirjoitti:

Minä olen ihan avoimin mielin vaihtamaan kyllä henkilölle nimen, joka osasi kertoa Albert Einsteinille jo 2000 vuotta sellaisia tieteellisiä totuuksia, että hän tuli vakuuttuneeksi, että miten väärin raamattu on ymmärretty, sanoessaan, ettei usko Jumalan heittävän universumilla noppaa.

Jäin miettimään, että ehtikö Albert Einstein näkemään Nag Hammadin aineiston? Ja kyllä - hän kuoli vasta 10 vuotta sen löytymisen jälkeen.

• Anonyymi00059

"Jos joku väittää varmuudella löytäneensä historian Jeesuksen, hän valehtelee. "

No historia-tieteestä tuskin löydämme Jeesusta koska se on vain maallista höpinää, joskus oikeaa ja joskus väärää. Riittää kun kohtaamme Jeesuksen nyt elävällä ja toimivalla tavalla. Amen

• Anonyymi00060
        Anonyymi00056 kirjoitti:

Jätäpä etsimättä 'pyhistä teksteistä', ei löydy.

Jos Raamatusta ei löydy, mistä sitten?

• Anonyymi00061
        Anonyymi00059 kirjoitti:

"Jos joku väittää varmuudella löytäneensä historian Jeesuksen, hän valehtelee. "

No historia-tieteestä tuskin löydämme Jeesusta koska se on vain maallista höpinää, joskus oikeaa ja joskus väärää. Riittää kun kohtaamme Jeesuksen nyt elävällä ja toimivalla tavalla. Amen

Kukaan ei ole ainakaan vielä nykyaikana kohdannut Jeesusta elävänä

• Anonyymi00063
        Anonyymi00060 kirjoitti:

Jos Raamatusta ei löydy, mistä sitten?

Pyhä satukirja, hihhiii!

• Anonyymi00064
        Anonyymi00059 kirjoitti:

Mistä olet saanut tuon paskanjauhamisen armolahjan?

• Anonyymi00065
        Anonyymi00059 kirjoitti:

Niin, edelleenkin se onnistuu vain kiroukseksi kirottuna Israelin Jumalan nimeen, kun Jeesus on uhrina (kolminaisuusoppi).

• Anonyymi00068
        Anonyymi00059 kirjoitti:

"Riittää kun kohtaamme Jeesuksen nyt elävällä ja toimivalla tavalla."

Kuten Paavali aikoinaan niin myös nykyään kun kohtaamme Jeesuksen. Tämän jälkeen emme voi enää kieltää Häntä. Amen

• Anonyymi00070
        Anonyymi00055 kirjoitti:

"Uskonnollisisista vakaumuksistani lukemanne oli tietysti valhe, jota toistetaan järjestelmällisesti. En usko henkilöityneeseen Jumalaan enkä ole sitä koskaan kieltänyt vaan ilmaissut sen selvästi. Jos sisälläni on jotakin, jota voidaan sanoa uskonnolliseksi, niin se on maailman rakenteen rajaton ihailu sellaisena kuin luonnontiede pystyy sen paljastamaan."

- Albert Einstein -

https://fi.wikiquote.org/wiki/Albert_Einstein

• Anonyymi00071
        Anonyymi00058 kirjoitti:

Jäin miettimään, että ehtikö Albert Einstein näkemään Nag Hammadin aineiston? Ja kyllä - hän kuoli vasta 10 vuotta sen löytymisen jälkeen.

"Ajatus henkilöityneestä Jumalasta on minulle varsin vieras ja se tuntuu jopa naiivilta."

- Albert Einstein -

Wiki

• Anonyymi00074
        Anonyymi00071 kirjoitti:

"Ajatus henkilöityneestä Jumalasta on minulle varsin vieras ja se tuntuu jopa naiivilta."

- Albert Einstein -

Wiki

"Luonnontiede ilman uskontoa on rampa, uskonto ilman luonnontiedettä on sokea."[38]

"Jumala ei heitä noppaa universumilla." [31]

"Olen syvästi uskonnollinen uskonnoton. Tämä on jokseenkin uudenlainen uskonto."[38]

- Albert Einstein -

Luultavasti olisi mahdoton tehtävä joitakin ihmisiä saada ymmärtämään Einsteinin sanomaa, koska en saa heitä ymmärrätämään niinkään yksinkertaista asiaa, kuin että Saatana ei ole Jumala, vaikka siitä käytetäänkin raamatussa Jumalan nimeä.

• Anonyymi00075
        Anonyymi00070 kirjoitti:

"Uskonnollisisista vakaumuksistani lukemanne oli tietysti valhe, jota toistetaan järjestelmällisesti. En usko henkilöityneeseen Jumalaan enkä ole sitä koskaan kieltänyt vaan ilmaissut sen selvästi. Jos sisälläni on jotakin, jota voidaan sanoa uskonnolliseksi, niin se on maailman rakenteen rajaton ihailu sellaisena kuin luonnontiede pystyy sen paljastamaan."

- Albert Einstein -

Miten niin kuin omasta mielestäsi meni siteeraamisesi minun tekstiini?

• Anonyymi00062

Ei Jesseä ole kukaan löytänyt, eikä löydä.

• Anonyymi00066

Vain ne, jotka ovat kertoneet saaneensa demonit kimppuunsa uudestisyntymällä kristinuskolla.

• Anonyymi00067
        Anonyymi00066 kirjoitti:

Vain ne, jotka ovat kertoneet saaneensa demonit kimppuunsa uudestisyntymällä kristinuskolla.

Lähenemme aikoja, kun pappien olisi syytä ryhtyä kertomaan totuuksia.

• Anonyymi00069
        Anonyymi00067 kirjoitti:

Lähenemme aikoja, kun pappien olisi syytä ryhtyä kertomaan totuuksia.

Jossain vaiheessa kuitenkin tämä maailma kääntyy elävän Jumalan puoleen. Viimeistään silloin kun Jeesus saapuu - - mutta onko se joidenkin kohdalla jo liian myöhäistä?

• Anonyymi00072
        Anonyymi00069 kirjoitti:

Jossain vaiheessa kuitenkin tämä maailma kääntyy elävän Jumalan puoleen. Viimeistään silloin kun Jeesus saapuu - - mutta onko se joidenkin kohdalla jo liian myöhäistä?

Kaikkien niiden kohdalla tietysti, joille Jeesus on vain kuoliaaksi kidutettuna uhri pelastukseksi! Heidän pelastuksensahan loppuu siihen paikkaan.

• Anonyymi00073
        Anonyymi00072 kirjoitti:

Kaikkien niiden kohdalla tietysti, joille Jeesus on vain kuoliaaksi kidutettuna uhri pelastukseksi! Heidän pelastuksensahan loppuu siihen paikkaan.

Ja heitä kaikkia on maailmassa 45.000 eri kristinuskon haaraa 2,4 miljardilla uskojalla.

• Anonyymi00076
      • Anonyymi00077

Tota noin, kun ei ole edes tietoa, että kuka on kirjoittanut kyseisiä tekstejä. Ei, virren sanoissa, ei ole mitään Jeesukseen liittyvää. Hänethän tapettiin maailman kuuluisimpana ateistina uskonnon vastustamisesta.

• Anonyymi00078
        Anonyymi00077 kirjoitti:

Tota noin, kun ei ole edes tietoa, että kuka on kirjoittanut kyseisiä tekstejä. Ei, virren sanoissa, ei ole mitään Jeesukseen liittyvää. Hänethän tapettiin maailman kuuluisimpana ateistina uskonnon vastustamisesta.

Jeesus opetti sielutiedettä - tuolloin yhdistetty psykologia ja filosofia - sekä metafysiikkaa, tietoa maailman olemuksesta, Jeesuksen opetus on tämän päivän pesun kestävää psykologiaa.

• Anonyymi00079
        Anonyymi00078 kirjoitti:

Jeesus opetti sielutiedettä - tuolloin yhdistetty psykologia ja filosofia - sekä metafysiikkaa, tietoa maailman olemuksesta, Jeesuksen opetus on tämän päivän pesun kestävää psykologiaa.

Virsien halleeluujat Jeesuksen temppelissä riehumisin, kun uhrattiin lapsia, joiden hengen säästämisestä ei oltu maksettu papeille, on kyllä samalla uskonnolla ehtoollisineen, joka riitti mukailee tuota lasten syöntiä, universumin mitan päässä Jeesuksesta.

• Anonyymi00080
        Anonyymi00079 kirjoitti:

Virsien halleeluujat Jeesuksen temppelissä riehumisin, kun uhrattiin lapsia, joiden hengen säästämisestä ei oltu maksettu papeille, on kyllä samalla uskonnolla ehtoollisineen, joka riitti mukailee tuota lasten syöntiä, universumin mitan päässä Jeesuksesta.

Onneksi meillä on Nag Hammadista säästynyt se viides evankeliumi, joka on kirjoitettu ennen Paavalin kirjeitä, että on edes jonkin tason realistisempi kuva Jeesuksesta. Onneksi oli piilotettu saviruukkuihin, eikä tuhottu 300-luvulla, kuten oli kirkon määräys ollut.

• Anonyymi00081
        Anonyymi00080 kirjoitti:

Onneksi meillä on Nag Hammadista säästynyt se viides evankeliumi, joka on kirjoitettu ennen Paavalin kirjeitä, että on edes jonkin tason realistisempi kuva Jeesuksesta. Onneksi oli piilotettu saviruukkuihin, eikä tuhottu 300-luvulla, kuten oli kirkon määräys ollut.

Oli merkitty muistiin Jeesuksen kaksoisveljen toimesta -114 opetuslausetta, joista joitakin jossakin muodossa löytyy myös raamatussa, joten teksti on ollut tiedossa.

Omiin silmiini otti, kun siinä lukee, että fariseukset piilotti tiedon avaimen, mutta raamattuun on laitettu, että kirjanoppineet piilottivat, joten tällaisia eroavaisuuksia löytyy, kun yritetään uskotella Jeesuksen opetuksen olleen juutalaiseen syntioppiin sopivaa.

• Anonyymi00084

Jos virren sanoituksen teesit löytyvät "Jeesuksen" puheista, silloin kysymys on todennäköisesti oikeasta Jeesuksesta. Minä en ole kuullut kenenkään pastorin ja saarnaajan puhuvan tuolla tavalla lahkojen heretyskokouksissa. Ovat siis HUIJAREITA.

• Anonyymi00085
        Anonyymi00084 kirjoitti:

Jos virren sanoituksen teesit löytyvät "Jeesuksen" puheista, silloin kysymys on todennäköisesti oikeasta Jeesuksesta. Minä en ole kuullut kenenkään pastorin ja saarnaajan puhuvan tuolla tavalla lahkojen heretyskokouksissa. Ovat siis HUIJAREITA.

Matteuksen evankeliumin otsakkeeksi sopii hyvin: TEOT PELASTAVAT, ei usko. Jeesus on löydettävissä Raamatusta, ei mistään muualta.

• Anonyymi00082

Vaan hetkeksi on hyvä sulkea silmät oven kiinnittyessä. Senpä jo tiesittekin.

• Anonyymi00083

Onko ovi, johon Luther naulasi 95 anekauppaa vastustavaa teesiänsä niin, että kristityt eivät pääsekään Paavalin lupaamista tulenliekeistä, kuin yksin armosta, jos se Jumala tulee pelastamaan, jota Jeesuksen nimeen palvoo itsensä puolesta uhrina?

• Anonyymi00086
        Anonyymi00083 kirjoitti:

Onko ovi, johon Luther naulasi 95 anekauppaa vastustavaa teesiänsä niin, että kristityt eivät pääsekään Paavalin lupaamista tulenliekeistä, kuin yksin armosta, jos se Jumala tulee pelastamaan, jota Jeesuksen nimeen palvoo itsensä puolesta uhrina?

Noin sekaisin ei Lutherkaan ollut.

• Anonyymi00087

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tässä ovat Elämäni biisi vieraat lauantai 19.9. - Yksi vieras on kohuttu TTK-juontajaehdokas

Elämäni biisi vieraslista on harvinaisen mielenkiintoinen lauantaina. Mukana myös kohuttu TTK-juontajaehdokas, josta ei
      Tv-sarjat
      22
      1381
    2. 72
      1376
    3. Mikä sun salaisuus on,kun näytät niin nuorelta..

Vaikka oot jo noin vanha!?
      Ikävä
      108
      1265
    4. Mies joka on oikeasti kiinnostunut

Ja näkee sut pitkäaikaisena kumppanina, siirtää vaikka vuoria selvittääkseen asiat eikä ota pienintäkään riskiä menettää
      Ikävä
      133
      1261
    5. Kunnanhallitus

Miten käy täällä vuosia tuomioita jakaneelle valittajalle, hovioikeus hylännyt kaikki syytteet.
      Puolanka
      67
      1059
    6. Onko nyt kaikki asiat käyty läpi?

Mun mielestä on👍
      Ikävä
      109
      1009
    7. Rauha, sopiiko

Ei häiritä enää toisiamme. Annetaan molemmille rauha unohtaa, pyydän tätä todella. Kiitos. Miehelle.
      Ikävä
      94
      967
    8. Miesten (epä)viehättävyydestä kysymys

Mieltä askarruttava asia, liki dilemma. Palstallahan jotkut miesoletetut usein toteavat, että kaikki naiset tavoittelev
      Sinkut
      182
      933
    9. Minkä kappaleen

haluaisit soivan, kun astellaan alttarille?
      Ikävä
      89
      896
    10. MiltäKaivattusi

Näyttää? !
      Ikävä
      45
      881
    11. Ei siitä pääse yli, eikä ympäri!

Pakko se on myöntää ja tunnustaa. Olisin halunnut p*nna sinua sydämeni kyllyydestä. Itseäni vanhemmalle naiselle
      Ikävä
      66
      811
    12. Myönnetään, tunnen lämpimiä tunteita kohtaasi

Vaikutat tosin liian hyvältä ollaksesi totta. Komeita miehiä on maailma pullollaan mutta sinussa on jotain.....
      Ikävä
      50
      706
    13. Vieläkö tykkäät

Minusta niin paljon että olisit valmis?
      Ikävä
      43
      676
    14. Tykkäätkö minusta

Mies vai et? -nainen
      Ikävä
      58
      663
    15. Mitä meidän välillämme

On käynyt näiden vuosien aikana?
      Ikävä
      70
      646
    16. Olit hyödytön.

Mulle hyödytön..
      Ikävä
      98
      638
    17. Humppila korvasi johtajia tekoälyllä

https://yle.fi/a/74-20215155 Humppilassa on lakkautettu teknisen ja hallintojohtajan virat. Säästöä tuli hetkessä 150
      Maailman menoa
      87
      628
    18. Perhoseni (miehelle)

Miksi et usko, että mun rakkaus sinuun on aitoa ja vilpitöntä? Tai että se oli jo silloin? Miksi ajattelet, ettet ole r
      Ikävä
      123
      622
    19. Uskaltaisitko

Tavata kaivattusi tässä tilanteessa?
      Ikävä
      67
      596
    20. Olen tavattavissa

tänään klo 17-02 siinä ravintolassa. Tulethan sinäkin?
      Ikävä
      53
      587
    Aihe