Petri Paavolan väärä opetus lain muutoksesta

Anonyymi-ap

Petri Paavola valehtelee Rumble-videollaan niin, että korvat heiluvat. Hän sanoo, että Jeesus ei kumonnut eikä muuttanut lakia, mutta tapahtui lain muutos. Tämä on todella harhaoppista ja väärää opetusta

Paavola väittää, että kun vanha liitto loppui, niin uusi liitto toi uuden lain. Niin ei todellakaan tapahtunut. Uudessa liitossa kirjoitetaan Toora sydämeen, jotta sitä lakia noudatettaisiin. Tässä ei ole mitään lain muutosta.

Paavola ei ota huomioon sitä, mitä Hebrealaiskirjeen asiayhteys tarkoittaa lain muutoksella. Kyse on siitä, että Aaronin suvun ylipappeus siirtyy vain Juudan suvun kuninkaalle. Tästä ennustaa myös Mooseksen laki. Ei tässä mikään laki muutu, mutta pappeuden vaihtuessa ylipappeutta koskevat säädökset vaihtuvat, jotka on kirjoitettu jo valmiiksi lakiin ja profeettoihin.

Kristuksen laki ei ole eri laki kuin Mooseksen laki. Kristuksen laki on se laki, mitä Kristus itse noudatti, joka on Mooseksen laki. Kristuksen laki kertoo sen, että Mooseksen laissa olevat Messias profetiat ovat täyttyneet Jeesuksessa Kristuksessa.

37

93

Vastaukset 37

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Petri Paavolalla menee asiat sekaisin. Lain muutoksella ei tarkoiteta lakijärjestelmän muutosta vaan ylipappeuden muutosta. Paavola sivuuttaa tahallaan tekstin asiayhteyden.

Heb 7

11 Jos siis täydellisyys olisi saavutettu leeviläisen pappeuden kautta, sillä tähän on kansa laissa sidottu, miksi sitten oli tarpeen, että nousi toinen pappi Melkisedekin järjestyksen mukaan eikä tullut nimitetyksi Aaronin järjestyksen mukaan?
      12 Sillä pappeuden muuttuessa tapahtuu välttämättä myös lain muutos.
      13 Sillä se, josta tämä sanotaan, oli toista sukukuntaa, josta ei kukaan ole alttaritointa hoitanut.
      14 Onhan tunnettua, että meidän Herramme on noussut Juudasta, jonka sukukunnan pappeudesta Mooses ei ole mitään puhunut.
      15 Ja tämä käy vielä paljoa selvemmäksi, kun nousee toinen pappi, Melkisedekin kaltainen,
      16 joka ei ole siksi tullut lihallisen käskyn lain mukaan, vaan katoamattoman elämän voimasta.
      17 Sillä hänestä todistetaan: "Sinä olet pappi iankaikkisesti Melkisedekin järjestyksen mukaan".

• Anonyymi00002

Tämä "lain muutos" on hyvin yleinen tekosyy yrittää kumota Mooseksen lakin. Kyseessä on vain pappeuden muutos, joka sekin on kirjoitettu edeltä lakiin ja profeettoihin.

• Anonyymi00003

Hepr.10 LUKU.

1Sillä koska laissa on vain tulevan hyvän varjo, ei itse asiain olemusta, ei se koskaan voi samoilla jokavuotisilla uhreilla, joita he alinomaa kantavat esiin, tehdä niiden tuojia täydellisiksi. 2Sillä eikö muutoin olisi lakattu niitä uhraamasta, koska näillä, jotka jumalanpalvelustaan toimittavat, kerran puhdistettuina, ei enää olisi ollut mitään tuntoa synneistä? 3Mutta niissä on jokavuotinen muistutus synneistä. 4Sillä mahdotonta on, että härkäin ja kauristen veri voi ottaa pois syntejä.

5Sentähden hän maailmaan tullessaan sanoo:

"Uhria ja antia sinä et tahtonut,

mutta ruumiin sinä minulle valmistit;

6polttouhreihin ja syntiuhreihin

sinä et mielistynyt.

7Silloin minä sanoin:

'Katso, minä tulen

— kirjakääröön on minusta kirjoitettu —

tekemään sinun tahtosi, Jumala'."

8Kun hän ensin sanoo: "Uhreja ja anteja ja polttouhreja ja syntiuhreja sinä et tahtonut etkä niihin mielistynyt", vaikka niitä lain mukaan uhrataankin, 9sanoo hän sitten: "Katso, minä tulen tekemään sinun tahtosi". Hän poistaa ensimmäisen, pystyttääkseen toisen. 10Ja tämän tahdon perusteella me olemme pyhitetyt Jeesuksen Kristuksen ruumiin uhrilla kerta kaikkiaan."
        -----------------------
        Näemme siis, että liitto on muuttunut.
        Jeesus on meidän uhrikaritsamme.
        ---------------------
        14 "Sillä hän on yhdellä ainoalla uhrilla ainiaaksi tehnyt täydellisiksi ne, jotka pyhitetään."

• Anonyymi00004
        Anonyymi00003 kirjoitti:

Hepr.10 LUKU.

1Sillä koska laissa on vain tulevan hyvän varjo, ei itse asiain olemusta, ei se koskaan voi samoilla jokavuotisilla uhreilla, joita he alinomaa kantavat esiin, tehdä niiden tuojia täydellisiksi. 2Sillä eikö muutoin olisi lakattu niitä uhraamasta, koska näillä, jotka jumalanpalvelustaan toimittavat, kerran puhdistettuina, ei enää olisi ollut mitään tuntoa synneistä? 3Mutta niissä on jokavuotinen muistutus synneistä. 4Sillä mahdotonta on, että härkäin ja kauristen veri voi ottaa pois syntejä.

5Sentähden hän maailmaan tullessaan sanoo:

"Uhria ja antia sinä et tahtonut,

mutta ruumiin sinä minulle valmistit;

6polttouhreihin ja syntiuhreihin

sinä et mielistynyt.

7Silloin minä sanoin:

'Katso, minä tulen

— kirjakääröön on minusta kirjoitettu —

tekemään sinun tahtosi, Jumala'."

8Kun hän ensin sanoo: "Uhreja ja anteja ja polttouhreja ja syntiuhreja sinä et tahtonut etkä niihin mielistynyt", vaikka niitä lain mukaan uhrataankin, 9sanoo hän sitten: "Katso, minä tulen tekemään sinun tahtosi". Hän poistaa ensimmäisen, pystyttääkseen toisen. 10Ja tämän tahdon perusteella me olemme pyhitetyt Jeesuksen Kristuksen ruumiin uhrilla kerta kaikkiaan."
        -----------------------
        Näemme siis, että liitto on muuttunut.
        Jeesus on meidän uhrikaritsamme.
        ---------------------
        14 "Sillä hän on yhdellä ainoalla uhrilla ainiaaksi tehnyt täydellisiksi ne, jotka pyhitetään."

Liitto uusittiin, mutta uudessa liitossa kirjoitetaan Toora sydämeen. Laki ei ole mihinkään muuttunut.

• Anonyymi00005
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Liitto uusittiin, mutta uudessa liitossa kirjoitetaan Toora sydämeen. Laki ei ole mihinkään muuttunut.

Jos laki on sama, niin on myös liitto sama.

• Anonyymi00006
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Oletko koskaan lukenut liiton ehtoja Raamatusta? Vanhassa ja uudessa liitossa on sama laki. Uudessa liitossa on kyse vain siitä, että Israel ja Juuda palautetaan liittosuhteeseen Jumalan kanssa. Toora kirjoitetaan sydämeen.

Jeremia 31:
        31 "Tulee aika", sanoo Herra, "jolloin minä teen uuden liiton Israelin kansan ja Juudan kansan kanssa.
        32 Tämä liitto ei ole samanlainen kuin se, jonka tein heidän isiensä kanssa silloin kun tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta. Sen liiton he rikkoivat, vaikka minä olin ottanut heidät omakseni, sanoo Herra.
        33 "Tämän liiton minä teen Israelin kansan kanssa tulevina päivinä, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä, kirjoitan sen heidän sydämeensä. Minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.
        34 Silloin ei kukaan enää opeta toista, veli ei opeta veljeään sanoen: 'Oppikaa tuntemaan Herra!' Sillä kaikki, pienimmästä suurimpaan, tuntevat minut, sanoo Herra. Minä annan anteeksi heidän rikoksensa enkä enää muista heidän syntejään."
        35 -- Herra on pannut auringon valaisemaan päivää, kuun ja tähdet radoilleen valaisemaan yötä. Hän panee meren kuohumaan, aallot pauhaamaan -- Herra Sebaot on hänen nimensä,
        36 ja hän sanoo näin: -- Yhtä varmasti kuin minä pidän voimassa tämän järjestyksen, yhtä varmasti pidän huolen siitä, että Israelin jälkeläiset ovat aina minun kansani.
        37 Näin sanoo Herra: -- Yhtä vähän kuin voidaan mitata taivaan avaruus tai tutkia maan perustukset, yhtä mahdoton minun on hylätä Israelin jälkeläisiä edes kaiken sen jälkeen, mitä he ovat tehneet, sanoo Herra.

• Anonyymi00008
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Oletko koskaan lukenut liiton ehtoja Raamatusta? Vanhassa ja uudessa liitossa on sama laki. Uudessa liitossa on kyse vain siitä, että Israel ja Juuda palautetaan liittosuhteeseen Jumalan kanssa. Toora kirjoitetaan sydämeen.

Jeremia 31:
        31 "Tulee aika", sanoo Herra, "jolloin minä teen uuden liiton Israelin kansan ja Juudan kansan kanssa.
        32 Tämä liitto ei ole samanlainen kuin se, jonka tein heidän isiensä kanssa silloin kun tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta. Sen liiton he rikkoivat, vaikka minä olin ottanut heidät omakseni, sanoo Herra.
        33 "Tämän liiton minä teen Israelin kansan kanssa tulevina päivinä, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä, kirjoitan sen heidän sydämeensä. Minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.
        34 Silloin ei kukaan enää opeta toista, veli ei opeta veljeään sanoen: 'Oppikaa tuntemaan Herra!' Sillä kaikki, pienimmästä suurimpaan, tuntevat minut, sanoo Herra. Minä annan anteeksi heidän rikoksensa enkä enää muista heidän syntejään."
        35 -- Herra on pannut auringon valaisemaan päivää, kuun ja tähdet radoilleen valaisemaan yötä. Hän panee meren kuohumaan, aallot pauhaamaan -- Herra Sebaot on hänen nimensä,
        36 ja hän sanoo näin: -- Yhtä varmasti kuin minä pidän voimassa tämän järjestyksen, yhtä varmasti pidän huolen siitä, että Israelin jälkeläiset ovat aina minun kansani.
        37 Näin sanoo Herra: -- Yhtä vähän kuin voidaan mitata taivaan avaruus tai tutkia maan perustukset, yhtä mahdoton minun on hylätä Israelin jälkeläisiä edes kaiken sen jälkeen, mitä he ovat tehneet, sanoo Herra.

Israelin ja Juudan liittosuhde ei ole katkennut. Sikäli kuin Tooran tuntemus on laki sydämessä, niin monet rabbit ovat jo ennen Jeesusta eläneet "uudessa liitossa " eikä siinä elä kovinkaan moni kristitty.

• Anonyymi00008 kirjoitti:

Israelin ja Juudan liittosuhde ei ole katkennut. Sikäli kuin Tooran tuntemus on laki sydämessä, niin monet rabbit ovat jo ennen Jeesusta eläneet "uudessa liitossa " eikä siinä elä kovinkaan moni kristitty.

Ennen Golgataa ei ollut mitään Uutta Liittoa.✝️

• Anonyymi00010
        Demokrates kirjoitti:

Ennen Golgataa ei ollut mitään Uutta Liittoa.✝️

Tämä on uusi liitto minun veressäni, sanoi Jeesus. Raamatun jako uuteen testamenttiin ja vanhaa on väärin. Uuden liiton aikaiset kirjouitukset alkavat vasta Apostolien Teoista, eivät Matteuksen evankeliumista. Jeesus eli vanhan Liiton eli Mooseksen lain alaisena.
        Jeesus ei tullut palauttamaan kansaa Mooseksen lain alaisuuteen, vaan tehdäkseen laupeuden meidän isillemme ja muistaakseen pyhän liittonsa,
        sen valan, jonka hän vannoi Aabrahamille, meidän isällemme;
        Jeesuksesta on todistettu: Mutta kun aika oli täytetty, lähetti Jumala Poikansa, vaimosta syntyneen, lain alaiseksi syntyneen,
        lunastamaan lain alaiset, että me pääsisimme lapsen asemaan.

• Anonyymi00025
        UUSI
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Liittoja voi olla erilaisia yhtä aikaa voimassa. Ne eivät kumoa toisiaan vaan täydentävät toisiaan.

Kyllä Juutalaisten tekemä ympärileikauksen liitton on voimassa edelleen, ikuisesti. Ei sitä ole kumottu.

1. Moos. 17:13

Ympärileikattakoon sekä kotonasi syntynyt että rahalla ostamasi; ja niin minun liittoni on oleva merkitty teidän lihaanne iankaikkiseksi liitoksi.

• Anonyymi00030
        UUSI
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Raamattu sanoo selvästi mm. Hoosean kirjan kautta, että Israelin ja Jumalan liittosouhde katkesi, mutta se ennallistetaan myöhemmin.

• Anonyymi00007

Paavolan vihaajat ja Paavalin vihaajat, samaa sakkia...

• Petri Paavola on kyllä hassu.🐷🐽 Söi meillä munkkia hattu päässä.🤠🍩

• Anonyymi00009

Kysymys ei ole Paavolan vihaamisesta vaan hänen väärän opetuksen arvostelusta. Kaikki pitää koetella, myös Paavola.

• Petri Paavola ei tunne oikeasti Raamattua.📖😿

• Anonyymi00012

Mahdatko sinä tuntea Raamatun lähinnä kuppikuntasi perinteisten selitysten kautta? Niinhän se yleensä menee, että sen lauluja laulaa, kenen leipää syö.

• Anonyymi00017

Olen tästä jossain määrin samaa mieltä. Tosin olen alkanut epälemään, että Petri kyllä tuntee Raamatun, mutta puhuu tahallaan siitä väärin – siis eksyttää.

• Anonyymi00019
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Mahdatko sinä tuntea Raamatun lähinnä kuppikuntasi perinteisten selitysten kautta? Niinhän se yleensä menee, että sen lauluja laulaa, kenen leipää syö.

Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
        Toisin sanoen valheet ovat niin ilmiselviä, että valheisiin uskomiseen tarvitaan eksytys, ajatusharha.
        Eittämätön totuus on: Kymmenen käskyä on osa Mooseksen lakia ja Mooseksen laki annettiin vain Israelin heimoille. Pakanat eivät ole olleen koskaan, eivät ennen uutta liittoa, eivätkä uudessa liitossa, Mooseksen käskyjen alaisia. "laki on annettu Mooseksen kautta; armo ja totuus on tullut Jeesuksen Kristuksen kautta". Siis armoa ei anneta lain päälle, vaan armo annetaan armon päälle.

• Anonyymi00020
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Jaa, sinun sydämeen on siis kirjoitettuna kaikki Mooseksen lain tappokäskyt: Jos sinun veljesi, sinun äitisi poika, tai sinun poikasi tai tyttäresi tai vaimo, joka on sylissäsi, tai ystäväsi, joka on sinulle kuin oma sielusi, salaa houkuttelisi sinua ja sanoisi: 'Käykäämme palvelemaan muita jumalia', joita et sinä tunne eivätkä sinun isäsi tunteneet-
        niiden kansojen jumalia, jotka asuvat teidän ympärillänne, lähellä sinua tai kaukana sinusta, maan äärestä toiseen-
        niin älä noudata hänen mieltään äläkä kuule häntä; älä sääli äläkä armahda häntä äläkä salaa hänen rikostansa,
        vaan tapa hänet: oma kätesi kohotkoon ensimmäisenä häntä vastaan surmatakseen hänet, ja sitten koko kansan käsi.
        Kivitä hänet kuoliaaksi, sillä hän koetti saada sinut luopumaan Herrasta, sinun Jumalastasi, joka vei sinut pois Egyptin maasta, orjuuden pesästä.
        Ja koko Israel kuulkoon sen ja peljätköön, ettei kukaan enää tekisi senkaltaista pahaa sinun keskuudessasi.
        SELITÄ VIELÄ, MILLOIN TÄMÄ KÄSKY LAISSA KUMOTTIIN JA VAIHDETTIIN TOISEEN MUOTOON: pystytä itsellesi suuria kiviä ja sivele ne kalkilla.
        Ja kirjoita niihin kaikki tämän lain sanat, kun menet joen yli siihen maahan, jonka Herra, sinun Jumalasi, sinulle antaa, maahan, joka vuotaa maitoa ja mettä, niinkuin Herra, sinun isiesi Jumala, on sinulle puhunut.
        Miten kummassa laki, joka piti kirjoittaa kiviin, muuttuikin sydämiin kirjoitettavaksi?
        MIKSI MUUTIT MUUTTUMATONTA LAKIA, JONKA PIiRTOAKAAN EI SAANUT JÄTTÄÄ POIS?

• Anonyymi00011

Juuri sitä mietinkin, että mitähän Petrille kuuluu ja opettaako hän vielä jossain. 😉 Tube-kanavallaan on lähinnä livelähetyksiä ollut.

• >>Liitto uusittiin, mutta uudessa liitossa kirjoitetaan Toora sydämeen.>>

Onko sillä jotain merkitystä?

• >> Kristuksen laki on se laki, mitä Kristus itse noudatti, joka on Mooseksen laki>>

Ei noudattanut. Joutui ristille.

😊😊😊😊😊

• Anonyymi00013

Kristuksen uhri korvasi vanhan liiton uhrit ja uuden liiton järjestys Mooseksen lain.

• Anonyymi00016

Raamatussa ei sanota mittään, että Kristuksen uhri kumosi Mooseksen lain. Sen sijaan Raamatussa on lukuisia kohtia, joissa apostolit kertovat noudattavansa Mooseksen lakia ja vaativansa sen noudattamista myös pakanoilta.

• Anonyymi00018
        Anonyymi00016 kirjoitti:

Raamatussa ei sanota mittään, että Kristuksen uhri kumosi Mooseksen lain. Sen sijaan Raamatussa on lukuisia kohtia, joissa apostolit kertovat noudattavansa Mooseksen lakia ja vaativansa sen noudattamista myös pakanoilta.

Niin mitä:"Raamatussa on lukuisia kohtia, joissa apostolit kertovat noudattavansa Mooseksen lakia ja vaativansa sen noudattamista myös pakanoilta"?
        Sana todistaa: sanoin minä Keefaalle kaikkien kuullen: "Jos sinä, joka olet juutalainen, noudatat pakanain tapoja etkä juutalaisten, miksi sinä pakotat pakanoita noudattamaan juutalaisten tapoja?"

• Anonyymi00023
        Anonyymi00018 kirjoitti:

Niin mitä:"Raamatussa on lukuisia kohtia, joissa apostolit kertovat noudattavansa Mooseksen lakia ja vaativansa sen noudattamista myös pakanoilta"?
        Sana todistaa: sanoin minä Keefaalle kaikkien kuullen: "Jos sinä, joka olet juutalainen, noudatat pakanain tapoja etkä juutalaisten, miksi sinä pakotat pakanoita noudattamaan juutalaisten tapoja?"

Voi sinua. Sinä irrotat lauseita asiayhteydestä.

Paavali arvosteli Pietaria tekopyhyydestä. Pietari ihan oikein vaati pakanoita noudattamaan juutalaisten lakia, mutta jos Pietari itse teki syntiä noudattamalla pakanoiden tapoja, se oli väärin.

Mihin Paavali vittaa? Pietari ei suostunut aterioimaan kristityiksi kääntyneiden pakanoiden kanssa. Pakanoilla oli se tapa, etteivät he ateroi muiden kansojen kanssa, mitä harjoitti egyptiläiset ja nyt myös Pietari.

1 Moos 43:32 Ja ruokaa tuotiin erikseen hänelle, erikseen veljille ja erikseen niille egyptiläisille, jotka söivät hänen luonaan, sillä egyptiläiset eivät aterioi heprealaisten kanssa; se on egyptiläisistä sopimatonta.

Gal 2:11 Kun Keefas sitten tuli Antiokiaan, nousin vastustamaan häntä julkisesti, koska hän oli menetellyt väärin.
        12 Aikaisemmin hän oli ottanut osaa yhteisiin aterioihin pakanuudesta kääntyneiden kanssa. Mutta kun sinne oli tullut Jaakobin luota muutamia miehiä, hän jäi pois ja eristäytyi kääntyneistä, koska pelkäsi niitä, jotka vaativat ympärileikkausta.
        13 Samalla tavoin alkoivat teeskennellä myös muut juutalaiset, ja jopa Barnabas seurasi heidän esimerkkiään.
        14 Mutta kun minä näin heidän poikkeavan evankeliumin totuuden tieltä, sanoin Keefakselle kaikkien kuullen: "Jos sinä juutalaisena voit luopua juutalaisten tavoista ja elää pakanoiden lailla, miksi pakotat pakanoita elämään niin kuin juutalaiset?"

Kuten huomaatte, kyse ei ollut siitä, että Paavali olisi moittinut Pietari siitä, että hän vaati pakanoita noudattamaan Mooseksen lakia. Ongelma oli, ettei Pietari itse noudattanut Mooseksen lakia, jonka mukaan juutalaiseksi kääntynyt pakana täytyy katsoaa omaan kansaan kuuluvaksi.

• Anonyymi00014

Nyt se sanoi että ei hyväksy työsssäkäyntoä. Pitää vaan saarnata.

• Anonyymi00015

Elä helvetti!

• Anonyymi00021

Mooses oli vain ihminen eikä Jeesus ole yhtä kuin Mooses. Jeesus ei koskaan sanonut Mooseksen lakia omaksi laikseen, vaan Jeesus puhui yksiselitteisesti Mooseksen laista:
      Teidän sydämenne kovuuden tähden Mooses salli teidän hyljätä vaimonne, mutta alusta ei niin ollut.
      Katso, ettet puhu tästä kenellekään; vaan mene ja näytä itsesi papille, ja uhraa lahja, jonka Mooses on säätänyt, todistukseksi heille.
      Mitä Mooses on teille säätänyt?
      Eikö Mooses ole antanut teille lakia? Ja kukaan teistä ei lakia täytä.

Jeesus antoi uuden käskyn: tämä on hänen käskynsä, että meidän tulee uskoa hänen Poikansa Jeesuksen Kristuksen nimeen ja rakastaa toinen toistamme, niinkuin hän on meille käskyn antanut.

Sana todistaa lain tauluista: hän oli lakannut puhumasta Mooseksen kanssa Siinain vuorella, antoi hän hänelle kaksi laintaulua, kivitaulua, joitten kirjoitus oli Jumalan sormella kirjoitettu.
      Sanan todistus jatkuu: "kuoleman virka, joka oli kirjaimin kaiverrettu kiviin, ilmestyi kirkkaudessa". Lain tauluihin oli kirjoitettuna synnin ja kuoleman laki.
      Paavali kirjoitti:
      Sillä elämän hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista.
      Uuden liiton laki, Elämän Hengen laki on vapauttanut jokaisen Mooseksen laista eli synnin ja kuoleman laista.

• Anonyymi00022

Sinä et nyt tiedä mistä puhut.

Jeesus ei todellakaan sano, että Mooseksen laissa olisi ollut joku vika ja sitä olisi pitänyt muuttaa. Jeesus sanoo, että Jumala on tarkoittanut avioliitton ikuiseksi, mutta koska ihmiset tekevät aviorikoksia - siis heidän sydämensä on synnistä kova kuin kuollut kivi - pitää laissa olla joku mekanismi, jolla avioliitto puretaan.

Synnin ja kuoleman laki on se, että ihminen rikkoo lakia, jolloin hän joutuu lain tuomion alla.

Elämän ja Hengen laki on se, että noudattaa Mooseksen lakia Pyhän Hengen voimalla, jolloin saa elää ikuisesti.

Room 8:13 Jos elätte luontonne mukaan, te kuolette, mutta jos Hengen avulla kuoletatte syntiset tekonne, te saatte elää.

• Anonyymi00024
      UUSI

Pastorin pulinat -kanava voisi tehdä paljastusvideon Petri Paavolan salaliittoteorioista.

• Anonyymi00026
      UUSI

Raamattu puhuu kasteen liitosta, mikä on ikuinen pelastusliitto, veriliitto Jumalan ja syntisen ihmisen välillä.

1. Piet. 3:21

Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.

• Anonyymi00027
      UUSI

Uuden liiton kaste vedessä ei ole peso, ymmärrätkö? Puhdistavat pesot kuuluivat vanhaan liittoon. Pietari todisti, vertauskuvan mukaan vesi nyt teidätkin pelastaa, kasteena-joka ei ole lihan saastan poistamista. Siis kasteessa ei pestä pois lihan saastaa ja näin ollen kaste ei ole vanhan liiton peso. Luterilaisen kirkon kaste, eli päänkastelelu, on hämärästi vanhaa liitoon perustuva symbolinen peso. Vanhan liiton pesot puhdistivat lihan saastasta: jokainen, "joka niihin koskee, tulee saastaiseksi; hän pesköön vaatteensa ja peseytyköön vedessä ja olkoon saastainen iltaan asti".
      Toisessa kirjeessään Pietari todisti: veljet, sitä enemmän tekemään kutsumisenne ja valitsemisenne lujaksi; sillä jos sen teette, ette koskaan lankea; Kasteen ottaminen uskoon tulon jälkeen on osaltaan kutsumuksen lujaksi tekemistä.
      Kaste vedessä ei uudesti synnytä, eikä vesikaste ole peso, vaan uudesti syntymä on peso:
      pelasti hän meidät, ei vanhurskaudessa tekemiemme tekojen ansiosta, vaan laupeutensa mukaan uudestisyntymisen peson ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta,

• Anonyymi00028
        UUSI

Raamatussa on selvä opetus, että pelastuksen ehtona on se, että ottaa uskovien upotuskasteen. Kasteessa pestään synnit pois.

Mark 16:15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.
        16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

Ap.t 2:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
        ...
        22:16 Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'

• UUSI

>>Sen sijaan Raamatussa on lukuisia kohtia, joissa apostolit kertovat noudattavansa Mooseksen lakia ja vaativansa sen noudattamista myös pakanoilta.>>

En ole naimisissa enkä mene.

Uskon pallomaahan.

Kirjoitan tänna sapattina.

Rikonko Mooseksen lakia?

😊😊😊😊😊

• UUSI

>>Elämän ja Hengen laki on se, että noudattaa Mooseksen lakia Pyhän Hengen voimalla, jolloin saa elää ikuisesti.>>

Jeesus ei saanut elää ikuisesti.

😊😊😊😊😊

• Anonyymi00029
        UUSI

Pasi Toivonen on entinen helluntailainen, joka on kääntynyt katoliseksi ja hän vetää Tampereen katolisessa kirkossa ennen messuja Terve Maria rukouksia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Gallup: Kansalaiset eivät usko velkajarruun

Puolet suomalaisista ei usko velkajarrun vaatimien sopeutusten toteutuvan, kertoo Iro Researchin kyselytutkimus. Kokoom
      Maailman menoa
      126
      1367
    2. Mä oon kallistumassa

Rikosilmoitukseen!
      Suhteet
      252
      1204
    3. Ethän mies vielä

luovu meistä? Haluaisin jo sun syliin.
      Ikävä
      68
      1024
    4. Haaveilen edelleen

Sinusta aika ajoin
      Ikävä
      61
      1011
    5. Martsusta tuli leuhka

Ja ylimielinen. Hän ei nosta persettäkään ilmaseksi . Luulempa et nämä ei tee hyvää hyvinvointivalmennuksille.... Nannal
      Kotimaiset julkkisjuorut
      251
      900
    6. Kuisla Group Oy jättänyt yrityssaneeraushakemuksen

Samalla yrityssaneeraukseen on hakeutunut Kuisla henkilökohtaisesti ja Seinäjoen Motelli Oy, joka omistaa Sorsanpesän ki
      Seinäjoki
      42
      853
    7. Hei rakkaani.

Kohtaaminen lähestyy. Miten teemme sen? Kumpi ottaa yhteyttä vai törmäämmekö jossain sattumalta? Tuleva vaimosi
      Ikävä
      70
      795
    8. Ethän voinut nainen tietää, että rikot rikotun

Omaa elämää taas mietin aamuyön tunteina. En vieläkään löytänyt muistin sokkeloista ainuttakaan onnen hetkeä. Kaipuu on
      Ikävä
      72
      782
    9. Tiedätkö sitä

Että sinun äänesi on ihanan pehmeä
      Ikävä
      42
      746
    10. Uskallanko laittaa sulle viestiä?

Se viesti on tossa valmiina ja lähettämistä vaille valmis. Kun ei kauhee sti tunneta niin eipä sillä olisi niin väliä. S
      Ikävä
      58
      730
    11. On paha olla

Kun olen käyttäytynyt aiemmin kaivattua kohtaan kuin joku narsisti.
      Ikävä
      67
      713
    12. Mies joka on oikeasti kiinnostunut

Ja näkee sut pitkäaikaisena kumppanina, siirtää vaikka vuoria selvittääkseen asiat eikä ota pienintäkään riskiä menettää
      Ikävä
      124
      652
    13. Mikä tekee kaivatustasi

Haluttavan?
      Ikävä
      26
      620
    14. Kiulu myynnissä!

Kiulu hakee taas uutta yrittäjää. https://www.yritysporssi.fi/etela-pohjanmaa-lansi-suomi-finland/myytavat/yritykset/ma
      Ähtäri
      26
      618
    15. Onko nyt kaikki asiat käyty läpi?

Mun mielestä on👍
      Ikävä
      85
      601
    16. Tulisiko naisille asettaa korkeammat eläkemaksut

Tämä tuli mieleeni kun luin aamun lööppejä. Japanissa alkaa olla "uutta nuorisoa" ihan urakalla, ikä alkaa sadan jälkeen
      Sinkut
      187
      544
    17. Et pysty peittämään minulta

Sinä olet hyvä peittämään asioita niin halutessasi. Pystyt pitkiäkin aikoja salaamaan juttuja. Juuri mietin tuossa, olet
      Ikävä
      47
      524
    18. Vieläkin saat

Sydämen tykyttämään. Vaikka emme näe
      Ikävä
      24
      514
    19. Mitä oikein tapahtui? Maajussi-Jetta sai tylyt pakit - Sulhoehdokas selittää: "Ei lentänyt kipinät"

Maajussille morsian -sarjassa etsitään rakkautta ja rinnalle kumppania. Yksi maajusseista on Jetta - liikunnallinen ja
      Maajussille morsian
      12
      507
    20. En tahallaan sua välttele...

Olis niin kiva nähdä jossain muualla kuin kaupassa!
      Ikävä
      40
      487
    Aihe