Tämä on hyvin hämmentävää. Juuri, kun aloin miettimään pitäisikö minun kirjoittaa tästä vai ei niin palstalle alkoi ilmestyä narsistiseen persoonallisuushäiriöön liittyviä viestejä. No, selkästi yleisesti ihmisillä on samanlaisia ongelmia parisuhteissa ja niiden muodostamisessa kun huomioi muidenkin viestien sisältöä.
Minun ikävän kohteeni kohdistuu erääseen H-naiseen ja huomasin että kaipuu ei ollutkaan tässä vuosikymmenen mittaan häipynyt mihinkään. Ainahan ihmeellisetkin jutut on elämässä mahdollisia, mutta vaikea olisi uskoa että hän täällä enää varsinkaan minua kaipailsi. Mutta tämä tarina ikään kuin päättyi vainoamissyytökseen jo aikoja sitten. Siitä seuranneen romahtamisen seurauksena aloin pohtia asioita, että miksi kaikki meni lopulta niin pahasti mönkään ja miksi meistä ei koskaan tullut mitään.
Omasta näkökulmasta kaikki näytti siltä, että ikään kuin koko maailma olisi halunnut vain tuhota minut kun moni asia meni muutenkin mönkään. Mutta eihän se niin voi olla vaikka maailma ei olekaan niin hyvä paikka ihmisille. En tajunnut et olin omalla toiminnallani aiheuttanut toiselle mm pelkoa yms (muuta kuin siinä vaiheessa myöhemmin kun sen kuuli äänestä).
Sain hänet puhelimessa nauramaan, mikä tietysti on varmaan positiivisin kokemus koko jutusta, minulla kun oli heikko itsetunto. Yksi hälyttävä merkki tosin siinäkin oli se, että töksäytin heti naurattamisen perään ristiriitaisesti ärsyyntyneen oloisesti että "mitä sä naurat" vaikka tiesin että juurihan oli tarkoituksella naurattanut. Tämähän on varsin typerää sahata omaa oksaa juuri kun on "saavuttanut" edes jotain. No narsistithan voivat lyhyen ajan sisällä olla ristiriidassa omien sanomistensa kanssa peräti samassa lauseessa. On jäänyt harmittamaan että oma vaikea lapsuus turmeli kaikki mahdollisuudet häneen, eikä tie vapauteenkaan narsismista ole ollut helppo. Voisin sanoa, että aika katkera totuus on se, että narsistinen persoonallisuushäiriö on edes mahdollista. Ei kukaan halua olla narsisti, jos osaa katsoa objektiivisen terveestä näkökulmasta.
En tiedä, miten tästä eteenpäin menisi kun unohtaminenkin tuntuu vaikealta, hän kun oli varsin merkityksellinen henkilö elämässäni vaikkei kauhean hyvin tunnettukaan. No mutta joka tapauksessa kiitos positiivisista asioista ja anteeksi kaikesta. Olisin toiminut toisin, jos olisin kyennyt. Suora yhteydenotto tuntuu mahdottomalta ajatukselta sattuneesta syystä.
Tämä on hyvin hämmentävää, narsismista vapauteen
4
194
Vastaukset 4
- Anonyymi00001
Jos opit jotain siitä, kun toimit väärin se on askel parempaan elämään! Mennyt on aina mennyttä ja se kannattaa vain unohtaa! Ne ihmiset eivät voi koskaan olla tekemisissä kanssasi joita loukkasit!
- Anonyymi00002
Ja lisää tarinaa pukkaa. En ymmärrä tarkoitusperiäsi. En pysty toimimaan niin...minulla ei ole keinoja. Tiedätkös, etten voi tällaista leikkiä leikkiä.
Olen henkisesti elänyt tässä välissä myös tosi raskaita asioita läpi. Mietin tänään, kun ajoin autoa ja sitä miten niitä vaikeuksia on omissa tunteissa sisäisesti vaikea kestää... että lampou syttyi silleen ihan sisäisen ymmärryksen tasolla, että niin, tämmöisen vuoksihan ne ihmiset riippuvaisuuksiin joutuvat, esim juovat, koska eivät sitten kestä niitä tunteita, sitä omaa kokemusta.
Olinko sinusta riippuvainen? No hengestä myönnån olleeni. Toimintamallisi ihmisenä eivät olleet korjaavia, mutta Jumala on korjannut taustalla, huolimatta siitä, mikä se yksittäinen siinä hetkessä oleva tunnetila on ollut.
LS - Anonyymi00003
Saunareissu voi jäbä auttaa
- Anonyymi00004
❤️
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa741650- 201134
Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as321063Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu133871Joku porukka lähtenyt täältä
Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.189806- 64684
Olipa yllätys
Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo191607On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit79598- 48528
- 69510
- 55507
Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä
Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,32498- 57485
Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?
Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.25457Kai sä mies ymmärrät..
..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast28422- 40417
- 33413
- 16399
- 82398
- 37396