Tämä on hyvin hämmentävää, narsismista vapauteen

Anonyymi-ap

Tämä on hyvin hämmentävää. Juuri, kun aloin miettimään pitäisikö minun kirjoittaa tästä vai ei niin palstalle alkoi ilmestyä narsistiseen persoonallisuushäiriöön liittyviä viestejä. No, selkästi yleisesti ihmisillä on samanlaisia ongelmia parisuhteissa ja niiden muodostamisessa kun huomioi muidenkin viestien sisältöä.

Minun ikävän kohteeni kohdistuu erääseen H-naiseen ja huomasin että kaipuu ei ollutkaan tässä vuosikymmenen mittaan häipynyt mihinkään. Ainahan ihmeellisetkin jutut on elämässä mahdollisia, mutta vaikea olisi uskoa että hän täällä enää varsinkaan minua kaipailsi. Mutta tämä tarina ikään kuin päättyi vainoamissyytökseen jo aikoja sitten. Siitä seuranneen romahtamisen seurauksena aloin pohtia asioita, että miksi kaikki meni lopulta niin pahasti mönkään ja miksi meistä ei koskaan tullut mitään.

Omasta näkökulmasta kaikki näytti siltä, että ikään kuin koko maailma olisi halunnut vain tuhota minut kun moni asia meni muutenkin mönkään. Mutta eihän se niin voi olla vaikka maailma ei olekaan niin hyvä paikka ihmisille. En tajunnut et olin omalla toiminnallani aiheuttanut toiselle mm pelkoa yms (muuta kuin siinä vaiheessa myöhemmin kun sen kuuli äänestä).

Sain hänet puhelimessa nauramaan, mikä tietysti on varmaan positiivisin kokemus koko jutusta, minulla kun oli heikko itsetunto. Yksi hälyttävä merkki tosin siinäkin oli se, että töksäytin heti naurattamisen perään ristiriitaisesti ärsyyntyneen oloisesti että "mitä sä naurat" vaikka tiesin että juurihan oli tarkoituksella naurattanut. Tämähän on varsin typerää sahata omaa oksaa juuri kun on "saavuttanut" edes jotain. No narsistithan voivat lyhyen ajan sisällä olla ristiriidassa omien sanomistensa kanssa peräti samassa lauseessa. On jäänyt harmittamaan että oma vaikea lapsuus turmeli kaikki mahdollisuudet häneen, eikä tie vapauteenkaan narsismista ole ollut helppo. Voisin sanoa, että aika katkera totuus on se, että narsistinen persoonallisuushäiriö on edes mahdollista. Ei kukaan halua olla narsisti, jos osaa katsoa objektiivisen terveestä näkökulmasta.

En tiedä, miten tästä eteenpäin menisi kun unohtaminenkin tuntuu vaikealta, hän kun oli varsin merkityksellinen henkilö elämässäni vaikkei kauhean hyvin tunnettukaan. No mutta joka tapauksessa kiitos positiivisista asioista ja anteeksi kaikesta. Olisin toiminut toisin, jos olisin kyennyt. Suora yhteydenotto tuntuu mahdottomalta ajatukselta sattuneesta syystä.

4

194

Vastaukset 4

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Jos opit jotain siitä, kun toimit väärin se on askel parempaan elämään! Mennyt on aina mennyttä ja se kannattaa vain unohtaa! Ne ihmiset eivät voi koskaan olla tekemisissä kanssasi joita loukkasit!

• Anonyymi00002

Ja lisää tarinaa pukkaa. En ymmärrä tarkoitusperiäsi. En pysty toimimaan niin...minulla ei ole keinoja. Tiedätkös, etten voi tällaista leikkiä leikkiä.

Olen henkisesti elänyt tässä välissä myös tosi raskaita asioita läpi. Mietin tänään, kun ajoin autoa ja sitä miten niitä vaikeuksia on omissa tunteissa sisäisesti vaikea kestää... että lampou syttyi silleen ihan sisäisen ymmärryksen tasolla, että niin, tämmöisen vuoksihan ne ihmiset riippuvaisuuksiin joutuvat, esim juovat, koska eivät sitten kestä niitä tunteita, sitä omaa kokemusta.

Olinko sinusta riippuvainen? No hengestä myönnån olleeni. Toimintamallisi ihmisenä eivät olleet korjaavia, mutta Jumala on korjannut taustalla, huolimatta siitä, mikä se yksittäinen siinä hetkessä oleva tunnetila on ollut.

LS

• Anonyymi00003

Saunareissu voi jäbä auttaa

• Anonyymi00004

❤️

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ampuminen kylpylässä

Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa
      Naantali
      74
      1650
    2. Naantalin kylpylän ampujat

Oli somppumatuja. Nyt mennään. Suomi on ruotsi.
      Maailman menoa
      20
      1134
    3. Kemijärvellä vesionnettomuus

Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as
      Kemijärvi
      32
      1063
    4. Hei, voitko kuunnella

Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu
      Ikävä
      133
      871
    5. Joku porukka lähtenyt täältä

Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.
      Ikävä
      189
      806
    6. Miten yrität

Vielä saada kaivattusi?
      Ikävä
      64
      684
    7. Olipa yllätys

Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo
      Kotimaiset julkkisjuorut
      191
      607
    8. On todella ikävää

Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit
      Ikävä
      79
      598
    9. Tuletko tänään

Jos soitan? Niin... tuletko?🖤
      Ikävä
      48
      528
    10. 69
      510
    11. Ottanet yhteyttä

Facebookissa,jos on jotain asiaa.Miehelle! T.M-nainen.
      Ikävä
      55
      507
    12. Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä

Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,
      Ikävä
      32
      498
    13. Muutto auto hakee sut tänään!

Tein sulle oman huoneen! mieheltä naiselle
      Ikävä
      57
      485
    14. Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?

Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.
      Ikävä
      25
      457
    15. Kai sä mies ymmärrät..

..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast
      Ikävä
      28
      422
    16. Jos kaivattusi olisi

Vieressäsi niin mitä tekisit?
      Ikävä
      40
      417
    17. En tiedä mitä sanoa

Siksi en vastannut😔
      Ikävä
      33
      413
    18. Kiinni jäit

Ei olisi uskonut sinusta
      Ikävä
      16
      399
    19. Päivän galluppi

Minkälainen ehkäisy sinkkupalstalaisilla käytössä?
      Sinkut
      82
      398
    20. En usko et enää

Uskaltaisit irl mitään
      Ikävä
      37
      396
    Aihe