Olen lukenut, että hoitajat, jotka ei tykkää jostain... Antavat sen tuntua käsittelyssään! Olin huonossa hapessa sairaalassa. Vaipoissa. Paskoin vaippoihin, kun muuta jaksanut. Jotku hoitajat meinasi, että pitäis mennä vessaan! Kun ei jaksa, ei jaksa. Käsittely vaipan vaihdossa tosi rajua. Yksi mieshoitaja murjoi, että piti huutaa..
Vastaukset 16
- Anonyymi00001
Pystytkö kuvittelemaan että paskavaippojen vaihto olisi jonkun hoitajan lempityötä? Olisiko sinun lempityötäsi?
Et jaksanut pyytää alusastiaa?- Anonyymi00007
Tosi törkeä kommentti sairaasta ihmisestä.
- Anonyymi00011
Vika alalla, jos työ maita. Ottakaa selvää työn kuvasta, ennen opiskelua! Ei pidä potilaalle kostaa!
- Anonyymi00002
Tee ihmeessä muistutus/kantelu
- Anonyymi00003
Kovakourainen kohtelu tai epämiellyttävä käsittely hoitotilanteessa ei ole hyväksyttävää. Jokaisella potilaalla ja asiakkaalla on oikeus arvokkaaseen, turvalliseen ja hellävaraiseen hoitoon iästä tai kunnosta riippumatta.
Jos mahdollista, mainitse asiasta rauhallisesti mutta selkeästi heti tilanteen yhteydessä tai sen jälkeen. Hoitajilla voi olla kiire, eivätkä he välttämättä itse tiedosta käyttävänsä liikaa voimaa.
Keskustele hoitajien kanssa: Jos tilanne tapahtuu parhaillaan tai on juuri tapahtunut, sano siitä suoraan ja rauhallisesti hoitotilanteessa
Pyydä selvitystä: Voit kysyä hoitajilta, miksi otteet olivat niin kiireisiä tai voimakkaita. Joskus potilaan jäykkyys tai kivut voivat vaatia erityistä tekniikkaa, mutta se ei oikeuta kivun aiheuttamista tai epäasiallista kohtaamista.
Jos keskustelu hoitajien kanssa ei auta tai asia on vakava, ota yhteys osastonhoitajaan tai kyseisen yksikön esihenkilöön.Kerro tarkasti, mitä tapahtui, milloin (pvm ja kellonaika) ja kuka tai ketkä olivat kyseessä.
Esihenkilön velvollisuus on selvittää tapahtunut ja varmistaa hoidon laatu.
Sinulla tai läheiselläsi on oikeus tehdä hoitoon liittyvistä epäkohdista virallinen muistutus terveydenhuollon toimintayksikön vastuuhenkilölle. Muistutuslomakkeita saa sairaalasta tai sen verkkosivuilta. Sairaalan on vastattava muistutukseen kirjallisesti kohtuullisessa ajassa (yleensä noin kuukauden kuluessa).
Jos muistutukseen saatu vastaus ei tyydytä tai kyseessä on erittäin vakava laiminlyönti tai kaltoinkohtelu, asiasta voi tehdä virallisen kantelun valvontaviranomaiselle, eli Aluehallintovirastolle (AVI) tai Sosiaali- ja terveysalan lupa- ja valvontavirastolle (Valvira). Kantelu tehdään pääsääntöisesti vasta sen jälkeen, kun muistutusmenettely on käyty läpi.
Ihmisillä on tapa suomi24 palstoille ilmoittaa kun tää ei ole se oikea taho ilmoittaa. - Anonyymi00004
Omalla kohdallani on pääsääntöisesti hoitajat kohdelleet minua aivan hyvin.
Yhden kerran muistan vuosien takaa, kun hoitaja tuli sängyn viereen mittaamaan verenpainetta, niin paiskoi kättäni sinne tänne, otti kovaa kiinni kädestä ja laittoi aika runnoen sen mansetin käsivarteen. Olin vissiin minä, joka pilasin hänen päivänsä (no ei sentään).
Toisella kerralla laitettiin katetria, ja minua pyydettiin nostamaan takapuolta maatessani selälläni. Sanoin etten pysty, niin hoitaja sanoi tiukalla äänensävyllä, kyllä pystyt.
Kaiken kaikkiaan hoitajat tekevät hyvää ja arvokasta työtä, sitä ei voi kieltää.- Anonyymi00005
Isämme menehtyi reilu 93v ikäisenä.
Huomasin hänen toiminnassaan juuri tuon ei jaksa asian.
Ennenkuin hän tarvitsi ymärivuorokautista hoivaa niin virtsasi mieluummin kuikkaan kuin olisi kävellyt 5m vessaan ja se sänky/sohva veti kyllä puoleensa.
Oikeastaan koko hoivakierre alkoi siitä kun lonkkaleikkauksen jälkeen ei jumpannut vaan odotti että joku tulee aina auttamaan.
Kun ei liiku niin lihaset heikkenee ja kun lihakset heikkenee niin vähentää entisestään liikkumista jne.
Itse olen työkyvyttömyyseläkkeellä selkä ja raajojen ongelmaine takia, nousen aamuisin siinä 5-6 korvilla ja aamutoimien jälkeen lähden puuhastelemaan vaikka paikat kipeät.
Sellaiset 6000 - 12 000 askelta päivittäin.
Liike on lääke ja kyllähän se kuuluukin hoitajien patistella liikkeelle.
- Anonyymi00006
Eräällä tuttavallani samoin paha ripuli ja vaipat. Kävi vessassa ja pyyhkii jälkiään jatkuvasti. Mutta hirveintä oli kun joku hoitaja oli ottanut hänestä valokuvan potilaan omalla kännykällä. Potilas nukkui. Miten saisi oikeutta? Miten voi luottaa onko kuvia muuallakin.
- Anonyymi00008
Ota yhteys lupa-ja valvontavirastoon joka valvoo terveydenhuollon toimintaa.
- Anonyymi00009
Jos potilas on ennen nukahtamistaan pyytänyt tai antanut suostumuksensa siihen, että hoitaja dokumentoi esimerkiksi tietyn unen aikana ilmenevän oireen (kuten asennon tai iho-oireen) hänen puhelimellaan, toiminta on perusteltua.
Jos kuva otetaan ilman potilaan etukäteistä lupaa tai hoidollista perustetta, kyseessä on potilaan yksityisyyden vakava loukkaus.
Nukkuva ihminen on puolustuskyvytön. Kuvaaminen salaa tai "huvin vuoksi" rikkoo hoitotyön eettisiä sääntöjä, potilaan oikeuksia ja voi täyttää rikoslaissa määritellyn salakatselun tai muun loukkauksen tunnusmerkit.
- Anonyymi00010
Onneksi oli vain yksi korostetusri kovakouringen hoitaja. Huomautin, mutta jatko kokohomman kovakouraisesti!
Onneksi toivuin äkkiä omatoimiseksi. Säälin , jotka jo loppuvaiheessa ja vaipoissa pitkään!- Anonyymi00012
Vanhaksi itsekin tulossa tulevaisuudessa, ei kovasti houkuta odotella, kuinka tulee mahdollisesti käymään. Joutuuko kotona makaamaan paskavaipoissa odotellen jotain kotihoitajaa, että tuleeko ollenkaan vaiko ei ? Saanko tarvitsemani lääkkeet ajallaan, jne. ? Löytyykö edes laitospaikkaa, jos sellaisen tarvitsee ? Kuka pitää puolia, kun ei ole ketään omaisia eikä läheisiä ?
Monenlaisia kysymyksiä on tullut mieleen, ikävä kyllä, jo aikaisessa vaiheessa, mutta vuodet lisääntyy kovaa vauhtia, ja terveys heikkenee vaikka mitä tekisi. - Anonyymi00013UUSI
Anonyymi00012 kirjoitti:
Vanhaksi itsekin tulossa tulevaisuudessa, ei kovasti houkuta odotella, kuinka tulee mahdollisesti käymään. Joutuuko kotona makaamaan paskavaipoissa odotellen jotain kotihoitajaa, että tuleeko ollenkaan vaiko ei ? Saanko tarvitsemani lääkkeet ajallaan, jne. ? Löytyykö edes laitospaikkaa, jos sellaisen tarvitsee ? Kuka pitää puolia, kun ei ole ketään omaisia eikä läheisiä ?
Monenlaisia kysymyksiä on tullut mieleen, ikävä kyllä, jo aikaisessa vaiheessa, mutta vuodet lisääntyy kovaa vauhtia, ja terveys heikkenee vaikka mitä tekisi.Nyky valtiojohto ei toivoa luo! Riistoa ja leikauksia!
- Anonyymi00014UUSI
Kovakourainen purkaa näin milltään. Rouhii tahallaan!
- Anonyymi00015UUSI
Vierailin vuosia sitten tutun terveysasemamme vuodeosastolla pienen jalkavaivan takia.
Näin siinä naishoitajan käsittelevät vanhaa potilasrouvaa kovakouraisen töykeän näköisesti. Näin rouvan vapisevan pelosta.
Näin jälkeenpäin yhä puistattaa mieltäni mitä avuttomat vanhukset saavat kokeakaan pitkän elämäntyönsä päätteeksi joutuessaan turvautumaan kunnallisiin terveyspalveluihin.
sivusta seurannut miespotilas. - Anonyymi00016UUSI
Minäkin olen vanha ja olen ollut sairaalassa paljon. Myös teho-osastolla.
Sairaanhoitajia en moiti, ei ole syytäkään. Mutta olen nähnyt kamalia potilaita. Pahinta sairaalassa on ruoasta valittavat, kiukuttelevat, tiuskivat ja jatkuvasti hoitajaa luokseen vaippaa vaihtamaan juoksuttavat potilaat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuinkahan monen
Naisen puolisoa olet nainen vikitellyt ja eron aiheuttanut? Toivottavasti karma on ku*sut muroihisi useamman kuin kerran77798Mies, kumman ottaisit mieluummin
176 cm vai 154 cm naisen, jos molemmat muuten yhtä viehättäviä? Mikä on oma pituutesi?146775- 57666
Pettymys TTK-parketilla! Anna Hanski tippui - Sami-opelta erikoinen heitto: "Nyt sä pääset..."
Toisena parina Tanssii Tähtien Kanssa -kisasta tippuivat Anna Hanski ja Sami Helenius. Pettymys oli käsinkosketeltava y25663Anteeksi mies
En jaksa tätä…, en halua, että sinulla on paha mieli tämän takia. Viestiä Sinulle.47654Tekisi mieli vetäistä kunnon jurrit sinun kanssasi
Ja keskustella asiat, ei tästä tule hevonvttua.46634- 44597
- 31531
Poliisi etsii kadonnutta henkilöä Lapualla
Henkilö on kadonnut 18-19.9.2026 välisenä yönä. Henkilö on hoikka,n 185 cm pitkä. Kadonneella on ollut katoamishetkellä27521Oot komea
etkä näytä vanhenevan. Mieskarkki. Mä en yritä mitään, mä oon sulle liian vanha. Olis kuitenkin kiva tutustua suhun. n20513Mieti oikeasti
Ollaan lähes tuntemattomia, mutta samalla on tämä erityinen vuosien tilanne takana, joka on ollut monella tapaa väärin.27506- 6476
Venäjä häviämässä 30 vuoden sodan
Ukraina vapautti kolme aluetta, operaatio Vivaldi laajenee403468Se oli molemminpuolinen limerenssi
Limerenssi myös sinulla kun näin pitkän ajan jälkeen päivystää palstaa. 🤭79459- 30436
Rydman, herätys!
"Veikkauksen toimitusjohtaja Olli Sarekoski tienasi kiinteää palkkaa 445 891 euroa ja lisiä 72 157. Kuukausipalkka oli 363420Olen nainen pahoillani, että tykkään sinusta niin paljon, että
Haluaisin panna sua. Tuntuu vaan siltä, että olet sen suhteen ihan haluton. Ei minulle riitä pelkkä ystävyyssuhde.29411En laita sulle viestiä
Toivottavasti ymmärrät jo mies hyvä, että en tule koskaan laittamaan sulle viestiä enkä soittamaan sulle. Minusta ei sii39404Helena Ahti-Hallberg napauttaa - Näin hän kommentoi Vappu Pimiän TTK-lähtöä
Vappu Pimiä jätti Tanssii Tähtien Kanssa -juontajapestin viime kauden lopuksi. Nyt on erilainen kausi, kun Pimiä ei ole3400- 36392