Tarvitsisin isomman perheauton. Lähinnä mersun eqv-300 a3 olen katsonut. Mutta 20-30ke haluaisin säästää enkä ostaisi uutena vaan 1-2v vanhan auton noin 10 000-30 000 ajetun auton Saksasta. Täyssähkön tuonti suomeen ei sisältäisi mitään veroja.
Suomessa autoa saatavilla nimenomaan tuontina, mutta valikoimasta ei ole löytynyt sopivaa.
Jos katsoisin suoraan netistä sopivan, kontaktoisin myyjän, pyytäisin tekemään riippumattoman tarkastuksen. Videokierroksen. Sitten ostopäätös, liike hoitaa vientiluvut. Lento Saksaan ja laivalla suomeen?
Säästäisi ehkä 5000e-7000e eli ei kyllä kauheasti mutta saisi enemmän valinnan varaa.
Luulisi olevat ihan järkiteko, mutta vaatii luottamuksen liikkeeseen. Käytännössä ostopäätös ilman koeajoa
Kalliimpi uudempi auto saksasta 50ke
5
<50
Vastaukset 5
- Anonyymi00001
Näin demarina sanoisin että ei kannata tehdä mitään muutakuin
mennä Kelalle.- Anonyymi00003
Mene Persu loinen kouluun.
- Anonyymi00002
Tosin eqv on oikeasti vanhenevaa mallia. Uusi VLE tupla toimintasäteellä eikä ole sitä onnetonta kosketustasoa parhaalla paikalla keskikonsolin tilalla. Hinta tosin 90ke uutena eli muutaman kympin pitäisi saada pois että voisi mitenkään perustella järkevänä ostoksena.
Kertokaahan nyt, onko kokemuksia hieman kalliimman auton hausta Saksasta. Ei sieltä mitään vanhoja romuja kannata käydä hakemassa, niitä Suomi pullollaan. - Anonyymi00004
Jos itse hakee Saksasta merkkiliikkeestä mieleisensä auton, niin se on turvallista. Siellä asiakkaan turva on todella paljon parempaa mitä Suomessa, tosin se ei ole se halvin mahdollinen, mutta jos ei halua ottaa riskiä, niin suosittelen merkkiliikkeitä. Kielitaito on isoksi eduksi jos sinne itse lähtee, mutta voi käyttää siellä toimivia suomalaisia "harppuunoita" jotka etsivät sinulle hyvän auton hyvään hintaan ja ottaa siitä jonkinlaisen palkkion.
- Anonyymi00005
Voin henkilökohtaisesti - omaan kokemukseen perustuen -
suositella Mersun omia liikkeitä.
Vaihtotähti ja muut erillistakuut säilyvät omistajanvaihdok-
sessa, saatetaan jopa antaa vuosi lisää.
Ei kuitenkaan ole varmaa, että autoon saa vaihdetuksi suomenkieliset valikot.
Ennen luovutusta tehdään vielä auton läpikäynti, joten
samana päivänä autoa ei yleensä saa mukaansa, joka
siis vaatii yhden ylimääräisen hotelliyön - € 100 - 120,-
Pohjois-Saksan Berliini - Bremen alueelta löytyy varmasti
sopiva, eteläänpäin mennessä on edessä pidempi ajomat-
ka Travemündeen.
Saksankielen taito ei ole välttämätön, koska nuoret myyjät
nykyään osaavat sen verran englantia.
On kuitenkin turha luulo, että englantia puhutaan joka paikassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Puukotus Kajaanissa
Kuka puukotti ja ketä? https://yle.fi/a/74-20247765 Vähemmän yllättäen päihteet mainittu581412- 271030
- 78899
- 64778
Nainen, tässä olen kahden vaiheilla
Toinen pitäisi valita ja kummassakin on hyvät ja huonot puolensa. Toinen olisi sellainen pysyvä mutta työläs. Toinen taa69754- 47722
Hyvä on sitten, jos et sitä s*ksiä halua kanssani.
Rakastetaan vaan toisiamme, voin käydä muualla tyydyttämässä fyysisenpuolen tarpeet. Puhumalla tämäkin olisi selvinnyt.131685- 89680
Humalassa autolla ajo.
Tuhti humala hyydytti kuljettajan Suomussalmella -sammui rattiin ,uutisoi Ylä-Kainuu.11652Tiesitkö? Jorma Uotisen EX-rakas on Helena Lindgren - Nämä ovat välit nyt: "Me ollaan..."
Jorma Uotinen ja Helena Lindgren olivat avoliitossa v. 1982-1999. Pariskunta oli aikansa näyttävä julkkispari, missä i13636Suloinen ja herkkä
Toiset huomioiva, räväkkä, yllättävä. Ei sellaisesta voi olla pitämättä.31595- 4562
Jäljitelmä Birginit
Ei jumaleisson, Jeffin vaimo kertoo et nää Hermesit olikin jäljitelmiä ja timangit labrarääsää. Anna mun kaikki kestää �133559- 100558
Minä muistan
Minä muistan sinut nauravana. Sellaisena, joka sai tavallisenkin hetken tuntumaan vähän kevyemmältä, kuin huoneeseen ol45550- 33504
Hyvää yötä hurmuri
Iltaa haaveeni! Kauniita unia😘 Jospa me vielä nähtäis ja juteltais, suukoteltais ja halittais, siliteltäis ja hyväiltä24503- 18492
- 36475
- 37471