Täällä joillakin palstalaisilla tuntuu olevan joskus kova hätä?

Anonyymi-ap

10

56

Vastaukset 10

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001
      • Anonyymi00002

MItä tuo teksti "JEESUS ON HERRA" tarkoittaa tuossa saarnastuolin edessä, jossa Mika kertoo omia näkemyksiään Raamatusta poimituilla jakeilla?

• Anonyymi00006

"Raamattu sanoo mikä on oikein ja pelastavaa ja mikä om imhmisen itsensä tukinta."

No tuo on Mika Tapion oma tulkinta Raamatusta. Ei sen kummempaa. Ihminen kai hänkin on?

• Anonyymi00003

Eikös se olekin hyvä, jos ihminen kuultuaan pelastuksensa evankeliumin, tulee kääntymykseen ja huutaa avuksensa Herranaan Jeesusta Kristusta ??

19 Ne, jotka olivat hajaantuneet sen ahdingon vuoksi, joka oli syntynyt Stefanuksen tähden, vaelsivat ympäri hamaan Foinikiaan ja Kyproon ja Antiokiaan saakka, mutta eivät puhuneet sanaa muille kuin ainoastaan juutalaisille.
      20 Heidän joukossaan oli kuitenkin muutamia kyprolaisia ja kyreneläisiä miehiä, jotka, tultuaan Antiokiaan, puhuivat kreikkalaisillekin ja julistivat evankeliumia Herrasta Jeesuksesta.
      21 Ja Herran käsi oli heidän kanssansa, ja suuri oli se joukko, joka uskoi ja kääntyi Herran puoleen.
      22 Ja sanoma heistä tuli Jerusalemin seurakunnan korviin, ja he lähettivät Barnabaan Antiokiaan.
      23 Ja kun hän saapui sinne ja näki Jumalan armon, niin hän iloitsi ja kehoitti kaikkia vakaalla sydämellä pysymään Herrassa.
      ( Apt 11 )

Evankeliumi on Jumalan voima, Herra on lähellä evankeliumin julistuksen aikana ja vaikuttaa synnin hädän, kuulija kokee syntisyytensä pyhyyden vaikutuksesta.

"Herran käsi oli heidän kanssansa, ja suuri oli se joukko, joka uskoi ja kääntyi Herran puoleen."

Ja kääntyminen Herran puoleen, avukseen huutaminen on siitä seurausta.

15 Ja avuksesi huuda minua hädän päivänä, niin minä tahdon auttaa sinua, ja sinun pitää kunnioittaman minua." ( Ps 50 )

"Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.
      9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
      10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
      11 Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään".
      12 Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat.
      13 Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu".
      ..
      17 Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta. ( Room 10 )

Sehän juuri on uskovan tunniste, että hän avuksensa huutaa Herranaan Jeesusta Kristusta.

Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

Usko Toivonen

• Anonyymi00004

"17 Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta. ( Room 10 )"

Jeesuksen seuraajat pysyvät Jeesuksen sanassa ja heillä on Jeesuksen usko.

Joh.8
        31 Niin Jeesus sanoi niille juutalaisille, jotka uskoivat häneen: "JOS TE PYSYTTE MINUN SANASSANI, NIIN TE TOTISESTI OLETTE MINUN OPETUSLAPSIANI;
        32 JA TE TULETTE TUNTEMAAN TOTUUDEN, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi".

Joh. 10:27
        Minun lampaani kuulevat MINUN ÄÄNTÄNI, ja minä tunnen ne, ja ne SEURAAVAT MINUA.

Ilm. 14:12
        Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja JEESUKSEN USKON.

Jeesuksen sana:
        "Menkää siis ja tehkää KAIKKI KANSAT minun opetuslapsikseni.." Matt. 28:19

Jeesuksen sana:
        "Ja tämä valtakunnan evankeliumi pitää saarnattaman kaikessa maailmassa, TODISTUKSEKSI KAIKILLE KANSOILLE; ja sitten tulee loppu." Matt. 24:14

Helluntailaiset ym Israelia palvovat karismaattiset siionistikristityt eivät pysy Jeesuksen sanassa, sillä he ovat rasisteja, jotka perustavat uskonsa Israelin propagandaan nostaen Israelin jalustalle ja demonisoiden muslimikansoja.

Tällaiset "kristityt" eivät ole Jeesuksen seuraajia, eivätkä ole kykeneväisiä...tai edes halukkaita...julistamaan evankeliumia sen paremmin israelilaisille kuin muslimeillekaan.

Ensin mainitun ryhmän ei ilmeisestikään edes tarvitse kuulla evankeliumia, koska hehän ovat "Jumalan silmäteriä" jo tuollaisenaan pelkän syntyperänsä perusteella. Muslimit taas ovat syntyperänsä perusteella "täysin pahoja", suorastaan demonisia ihmisiä, joiden pahuus kulkee jo heidän DNAssaan.

No tällainen "kristinusko" ei ole uuden liiton kristinuskoa, eikä Jumala myöskään ole rasisti.

Ap.t.10
        34 Niin Pietari avasi suunsa ja sanoi: "Nyt minä totisesti käsitän, ettei Jumala katso henkilöön,
        35 vaan että JOKAISESSA KANSASSA se, joka häntä pelkää ja tekee vanhurskautta, on hänelle otollinen.

• Anonyymi00005
        Anonyymi00004 kirjoitti:

"17 Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta. ( Room 10 )"

Jeesuksen seuraajat pysyvät Jeesuksen sanassa ja heillä on Jeesuksen usko.

Joh.8
        31 Niin Jeesus sanoi niille juutalaisille, jotka uskoivat häneen: "JOS TE PYSYTTE MINUN SANASSANI, NIIN TE TOTISESTI OLETTE MINUN OPETUSLAPSIANI;
        32 JA TE TULETTE TUNTEMAAN TOTUUDEN, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi".

Joh. 10:27
        Minun lampaani kuulevat MINUN ÄÄNTÄNI, ja minä tunnen ne, ja ne SEURAAVAT MINUA.

Ilm. 14:12
        Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja JEESUKSEN USKON.

Jeesuksen sana:
        "Menkää siis ja tehkää KAIKKI KANSAT minun opetuslapsikseni.." Matt. 28:19

Jeesuksen sana:
        "Ja tämä valtakunnan evankeliumi pitää saarnattaman kaikessa maailmassa, TODISTUKSEKSI KAIKILLE KANSOILLE; ja sitten tulee loppu." Matt. 24:14

Helluntailaiset ym Israelia palvovat karismaattiset siionistikristityt eivät pysy Jeesuksen sanassa, sillä he ovat rasisteja, jotka perustavat uskonsa Israelin propagandaan nostaen Israelin jalustalle ja demonisoiden muslimikansoja.

Tällaiset "kristityt" eivät ole Jeesuksen seuraajia, eivätkä ole kykeneväisiä...tai edes halukkaita...julistamaan evankeliumia sen paremmin israelilaisille kuin muslimeillekaan.

Ensin mainitun ryhmän ei ilmeisestikään edes tarvitse kuulla evankeliumia, koska hehän ovat "Jumalan silmäteriä" jo tuollaisenaan pelkän syntyperänsä perusteella. Muslimit taas ovat syntyperänsä perusteella "täysin pahoja", suorastaan demonisia ihmisiä, joiden pahuus kulkee jo heidän DNAssaan.

No tällainen "kristinusko" ei ole uuden liiton kristinuskoa, eikä Jumala myöskään ole rasisti.

Ap.t.10
        34 Niin Pietari avasi suunsa ja sanoi: "Nyt minä totisesti käsitän, ettei Jumala katso henkilöön,
        35 vaan että JOKAISESSA KANSASSA se, joka häntä pelkää ja tekee vanhurskautta, on hänelle otollinen.

Entä, missä kohden kommentistasi käy ilmi se "hätä", että ihminen kääntyy ja avuksensa huutaa Herranaan Jeesusta Kristusta?

Luin tekstisi läpi ja sellaista en löytänyt.

Enemmäkin sieltä löytyi se omavanhurskauden korostaminen.

Usko Toivonen

• Anonyymi00007

"Eikös se olekin hyvä, jos ihminen kuultuaan pelastuksensa evankeliumin, tulee kääntymykseen ja huutaa avuksensa Herranaan Jeesusta Kristusta"

No ihmisiä ei kannata kuunnella. Ei etenkään Usko Toivosta.

Ja huutajia on herätyskokouksissa. Julkkiskokouksissa Jeesuksen nimellä ratsastajat kannattaa kiertää kaukaa.
        https://www.youtube.com/shorts/_fiZozBs24I

• Anonyymi00009
        Anonyymi00007 kirjoitti:

"Eikös se olekin hyvä, jos ihminen kuultuaan pelastuksensa evankeliumin, tulee kääntymykseen ja huutaa avuksensa Herranaan Jeesusta Kristusta"

No ihmisiä ei kannata kuunnella. Ei etenkään Usko Toivosta.

Ja huutajia on herätyskokouksissa. Julkkiskokouksissa Jeesuksen nimellä ratsastajat kannattaa kiertää kaukaa.
        https://www.youtube.com/shorts/_fiZozBs24I

Sillä onkin merkitystä, ketä ihminen evankeliumin kuulemisen vaikutuksesta avuksensa huutaa.

Helluntaipäivänä Pietari ja muut apostolit julistivat evankeliumia syntiemme tähden ristiinnaulitusta Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta, lupauksesta Jooelin profetiassa.

21 Ja on tapahtuva, että jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu.' ( Apt 2 )

Ja helluntaipäivän julistuksen kuulleista n. 3000 ihmistä kääntyi Herran puoleen.

Ja pian sen jälkeen alkoivat uskovien vainot ja Raamatun ilmoituksessa on ilmoitettu tunniste, jolla uskovat, Jeesuksen pyhät, voitiin tunnistaa.

1 Mutta Saulus puuskui yhä uhkaa ja murhaa Herran opetuslapsia vastaan ja meni ylimmäisen papin luo
        2 ja pyysi häneltä kirjeitä Damaskon synagoogille, että keitä hän vain löytäisi sen tien vaeltajia, miehiä tai naisia, ne hän saisi tuoda sidottuina Jerusalemiin.
        ..
        13 Mutta Ananias vastasi: "Herra, minä olen monelta kuullut siitä miehestä, kuinka paljon pahaa hän on tehnyt sinun pyhillesi Jerusalemissa;
        14 ja täälläkin hänellä on ylipapeilta valtuus vangita kaikki, jotka sinun nimeäsi avuksi huutavat". ( Apt 9 )

Avuksi huutaminen on rukoilemista.

14 Ja hänellä on nytkin valta ylimmäisiltä papeilta täällä kiinni sitoa kaikki ne, jotka sinun nimeäs rukoilevat. ( Apt 9, Biblia 1776 )

Jumalan seurakunta koostuu Jeesuksen pyhistä, uskovista.

2 Korintossa olevalle Jumalan seurakunnalle, Kristuksessa Jeesuksessa pyhitetyille, jotka ovat kutsutut ja pyhät, ynnä kaikille, jotka avuksi huutavat meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeä kaikissa paikkakunnissa, niin omissaan kuin meidänkin. ( 1Kor 1)

Kysymys on julistetun evankeliumin kuulemisen vaikuttamasta kääntymyksestä Herran puoleen.

11 Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään".
        12 Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat.
        13 Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu".
        ( Room 10 )

Usko Toivonen

• Anonyymi00008

Vain sinä pelastut ja pääset paratiisiin. Kaikki jotka ovat erimieltä kanssasi tuomitaan ikuisiin helvetin liekkeihin. Narsisti.

• Anonyymi00010

Raamattu kertoo ketkät pelastuvaksivat ja ketkät eivättyjöityvät pelastautumattomina.

”Sillä Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon, että antoi ainoan Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän.”

– Johanneksekkuus 3:16

- i - kääk <<<< kääkäti <<<< kääkkääkkämyksisyyven syyskausi.

Asijan voi siis sisäänleipomuksellisesti lukea niin jotta että kussa asuu Pyhä Henki ylöstenpauksen hetkellä niin hällinen henkilö pelastuvi, se on tätä hetkeällisyyttä ja läheisellistä historijaanme, minäkäs: eikö niin?

Ja ennekaikkeelleelistata ikuisuutta keskeisiksillisin pelastuksemiseen päästöisyyjen ehtoisuus on uskoisuus Jeesukseeseen Jumalan Poikana ja Vapahtajaksena.

Sankarillisesti ja voittoisallisesti,

Selef Urge

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuhmolainen opettaja tuomittu vainoamisesta

https://yle.fi/a/74-20248184 ”Kuusikymppinen kuhmolaisnainen piinasi naapureitaan lähes kahdeksan vuoden ajan. Nainen
      Kuhmo
      35
      1769
    2. Nyt se syksy on sitten alkanut

Esimerkiksi tänään sataa aamusta iltaan, ja nytkin.
      Maailman menoa
      79
      1321
    3. Olet nainen ollut vaikein rasti

Eniten olet tunteitani myllännyt ja niitä kuluttanut, ja tuottanut. 🤔
      Ikävä
      84
      1271
    4. Elämäni biisi -paljastus: Tänä lauantaina 26.9. nämä julkkikset istahtavat sinisille sohville!

Katsotko Elämäni biisiä? Elämäni biisi on monen suomalaisen suosikki. Vieraslista lauantaina 26.9. tarjoilee vieraita m
      Tv-sarjat
      13
      1156
    5. Anteeksi J-mies

Anteeksi että myötävaikutin siihen että rakastuit minuun, jota et voi koskaan saada. Viimeksi kun näimme ja katselimme t
      Ikävä
      129
      1065
    6. Mihin Asiakirjat ovat voineet kunnasta kadota???

LUE kuinka verorahoja haaskattiin Yle: Ähtärin pandalaskelmat salattiin ja hukattiin - Satakunnan Kansa https://share.
      Ähtäri
      93
      970
    7. Riittääkö mahkut

Kaivattuusi 🤭.
      Ikävä
      74
      969
    8. Mitä muuta on olemassa kuin lisääntyminen

Jos mies ei pääse lisääntymään niin mikä hänen osansa elämässä on? mitä jää jäljelle? Hän on vain muiden palvelija kok
      Sinkut
      147
      781
    9. Ähtäri on taas TV: n ja radion ykkösuutinen

Uusi podcast on julkaistu ja on nyt kuunneltavissa. Mot on tehnyt hyvää työtä! Mikko Savola ja kepu ei ota mitään vast
      Ähtäri
      52
      742
    10. Siinä kävi mies nyt niin että tämä ämmä muuttaa ulkomaille

Vuonojen maa kutsuu, joten ei hätää. Et kuule minusta enää. 😂 Lycka till! Ämmä riittää.
      Ikävä
      86
      717
    11. Moottoripyöräonnettomuus

Mopomiitissä tapahtunut onnettomuus ja uutisointi. Ajoradan ylityksen vaarallisuudesta ei mitään uutisointia. Ei myöskää
      Alajärvi
      56
      670
    12. Suomen 4. seksikkäin mies Miika Nousiaisen tilalle - Pitääkö olla huolissaan palaa tv:seen

Suosittu keskusteluohjelma tekee paluun. Tällä kertaa panelistina ei jatka enää Miika Nousiainen, vaan hänen tilalleen t
      Suomalaiset julkkikset
      13
      659
    13. Uusi ruokapaikka

Tuleeko Haapavedelle uusi lounaspaikka ,haetaan kokkia? Uusi firma kyseessä
      Haapavesi
      27
      648
    14. Minulla on ikävä Sinua kulta, rakas

Olisitpa lähelläni, tarvitsen sinua ❤️
      Ikävä
      43
      635
    15. haluatko lopettaa

ihan lopullisesti
      Ikävä
      146
      634
    16. Kerro kolme hyvää asiaa

Kaipaamastasi ihmisestä ja lisää perään onko kaivattusi n vai m 😍
      Ikävä
      28
      618
    17. Tilanteenne

Onko tilanteenne tällä hetkellä hyvä?
      Ikävä
      51
      607
    18. Miten sinä voit?

Kysytkö kukaan sitä sinulta? Olen huomannut, että jos kohtaa empaattisen ihmisen ja hän kysyy noin, saattaa padot murtua
      Ikävä
      92
      607
    19. Jos oikeasti haluat mies

Tiedät mitä on tehtävä. Luotan, että etenet jos haluat. En voi tehdä enää mitään kun ei ole numeroasi.
      Ikävä
      95
      597
    20. 47
      577
    Aihe