Helluntailaiset ymmärtäneet väärin hengellä täyttymisen.
"TÄYTTYKÄÄ HENGELLÄ, puhuen keskenänne psalmeilla ja kiitosvirsillä ja hengellisillä lauluilla."
Hengellä täyttyminen
- Psalmeilla puhumista keskenään
- Veisaten kiitosvirsiä
- Laulamista
Hengellä täyttyminen ei ole hurmosta
24
79
Vastaukset 24
- Anonyymi00001
Mikä on helluntailaisten suosituin kiitosvirsi ?
Hernesoppa tuoreen ruisleivän kanssa nautittuna auttaa täyttymään pyhällä hengellä! Muiden seurakuntalaisten iloksi voi sitten soitella rikinkatkuisia sävelmiä, kannattaa aloittaa vaikka näin 'istun taikka kävelen, perse soittaa sävelen'.
- Anonyymi00002
Sekoamistahan se on.
- Anonyymi00003
Kyllä sitä hurmosta on pääasiassa juoppokööreissä vähän ennen tappeluita.
En ole eläissäni nähnyt tai kuulut mitään huonosta uskovien piireissä.
Suosittelen uuden termin luomista vähän nykyaikaisemman tuo hurmos kuuluu keskiajan sanastoon. - Anonyymi00004
Apostoli Olsen joutui monta kertaa helluntailaiseen hurmokseen.
- Anonyymi00005
Viisautta Pyhä Henki on.
Ettei ole mikään herjaava vatipää. - Anonyymi00006
Miten Pyhä Henki voisi olla joku tyhmä.
Jos se olisi vatipäässä, se olisi tyhmä henki. - Anonyymi00007
Viisaan saarnaajan kokemuksia.
[13] Tyhmyys on nainen, levoton ja yksinkertainen, eikä hän mistään mitään tiedä. - Anonyymi00008
Helluntailaisuudessa on myös okkultisia hengen ilmiöitä.
Profeettakoulut, tulitunnelit, kaatamiset ym.- Anonyymi00011
Profeetta koulutuksen kuullostaa oudolta. Mihin sitä lähdetään tarvita, koska kyseessä on yksi arvokkaimmista armonlahjoista niin, täytyy olettaa sen tulevan Pyhäntä Hengeltä ja ihmisellä on siinä vaiheessa, myös kyky ymmärtää se koska, kyseessä on näky tulevasta.
Ainoa syy tähän kouluun on se, että ns. näky osataan, tulkita, opin mukaiseksi.
Jos minä näen näyn kautta miehen istuvan, pyörätuolissa ja mihin luokse kävelee lapsi ei siihen jää tulkinnan varaa.
Näky tarkoittaa sitä, että tulen näkemään kyseisen tapahtuman. Näyn tarkoitus on vahvistaa minua siitä, että minulla on kyky nähdä tulevia.
Ei se ole sen kummempi, juttu. Näky ei tarkoita sitä, että minun pitäisi mennä lapsen ja miehen luokse jne. Näin minä sen tulkitsen, miestä ja lasta odotellessa.
Olen aivan varma, että tulen näkemään kyseisen tapahtuman. Näen nimittäin lähes päivittäin ihmisiä jotka kulkevat pyörätuolissa. Lapsia jotka menevät heidän luokse, sellainen tilanne ei ole vielä sattunut kohdalle.
Mitähän profeettakoulu tuosta, sanoisi ja mikä olisi opin neuvo, olisi mukava tietää. Vastaus olisi ehkä paljon syvällisempi, tai sitten sama kuin minun.
Kyseist koulut, tulitunnelit, heidän kielillä puhumisen opetus sekä kaatamisen ym. niissä en näe mitään pyhää. Ne on vain keino millä pidetään harha oppia pystyssä ja todistetaan oman opin oikeellisuutta.
Jos yllä kuvatuista asioista yksikään voidaan todistaa vääräksi opin suhteen koko oppia on syytä arvostella kriittisesti. Ja syitähän löytyy myös yllä olevien lisäksi.
Oman näky niin osalta palaan asiaan jos ja kun näky toteutuu. Tosin siihen voi mennä aikaa. Tänään se ei toteutunut, vaikka näin kohtaamisia pyörätuolimiehen kanssa. Kieltäydyin auttamasta häntä, pätevin perustein.
Se tosin on eri juttu ja syy oli hyvin perusteltu, Jumalan armo on rajaton ja kaikille avoin, minä harkitsen autanko vai en.
Rakkauden evankeliumi se on kaikille, eikä se sulje pois ketään. - Anonyymi00017
Anonyymi00011 kirjoitti:
Profeetta koulutuksen kuullostaa oudolta. Mihin sitä lähdetään tarvita, koska kyseessä on yksi arvokkaimmista armonlahjoista niin, täytyy olettaa sen tulevan Pyhäntä Hengeltä ja ihmisellä on siinä vaiheessa, myös kyky ymmärtää se koska, kyseessä on näky tulevasta.
Ainoa syy tähän kouluun on se, että ns. näky osataan, tulkita, opin mukaiseksi.
Jos minä näen näyn kautta miehen istuvan, pyörätuolissa ja mihin luokse kävelee lapsi ei siihen jää tulkinnan varaa.
Näky tarkoittaa sitä, että tulen näkemään kyseisen tapahtuman. Näyn tarkoitus on vahvistaa minua siitä, että minulla on kyky nähdä tulevia.
Ei se ole sen kummempi, juttu. Näky ei tarkoita sitä, että minun pitäisi mennä lapsen ja miehen luokse jne. Näin minä sen tulkitsen, miestä ja lasta odotellessa.
Olen aivan varma, että tulen näkemään kyseisen tapahtuman. Näen nimittäin lähes päivittäin ihmisiä jotka kulkevat pyörätuolissa. Lapsia jotka menevät heidän luokse, sellainen tilanne ei ole vielä sattunut kohdalle.
Mitähän profeettakoulu tuosta, sanoisi ja mikä olisi opin neuvo, olisi mukava tietää. Vastaus olisi ehkä paljon syvällisempi, tai sitten sama kuin minun.
Kyseist koulut, tulitunnelit, heidän kielillä puhumisen opetus sekä kaatamisen ym. niissä en näe mitään pyhää. Ne on vain keino millä pidetään harha oppia pystyssä ja todistetaan oman opin oikeellisuutta.
Jos yllä kuvatuista asioista yksikään voidaan todistaa vääräksi opin suhteen koko oppia on syytä arvostella kriittisesti. Ja syitähän löytyy myös yllä olevien lisäksi.
Oman näky niin osalta palaan asiaan jos ja kun näky toteutuu. Tosin siihen voi mennä aikaa. Tänään se ei toteutunut, vaikka näin kohtaamisia pyörätuolimiehen kanssa. Kieltäydyin auttamasta häntä, pätevin perustein.
Se tosin on eri juttu ja syy oli hyvin perusteltu, Jumalan armo on rajaton ja kaikille avoin, minä harkitsen autanko vai en.
Rakkauden evankeliumi se on kaikille, eikä se sulje pois ketään.Profeetta ei ole vain armolahjan saanut, vaan profeetta on Jumalan antama seurakuntavirka. Siis pitää erottaa kaksi erllistä armoitusta, armolahja ja profeetan virka. Profeetat toimivat seurakunnan vanhinten rinnalla seurakunnan johdossa. Profeetan tehtävään sisältyy erityisesti tukevaisuuteen liittyvä viisaus. Profeetat myös johtavat seurakunnan esirukousta.
- Anonyymi00009
🚨 Aivan. Ja lisäksi: alkukielisessä kreikkalaisessa tekstissä käytetään sananmuotoa, joka tarkoittaa: täyttykää JATKUVASTI. Ei ole siis olemassa mitään kertakaikkista Pyhällä Hengellä täyttymistä, joka olisi kehossa tunnettava tunne-elämys. Ei sähkövirtaa, joka kulkee kehon läpi, ei flow-tilaa, jossa ihminen kokee kuin kelluvansa painottomana irrallaan todellisuudesta, ei tärinää eikä värähtelyä. Pyhä Henki on viileän asiallinen ja rauhallisesti käyttäytyvä Jumala, jonka pääasiallinen tehtävä on kirkastaa Kristusta eikä aiheuttaa tunteita. Siellä, missä on esillä paljon Jeesusta, on varmasti myös paljon Pyhää Henkeä.
- Anonyymi00012
Ei se Jeesustelu takaa yhtään mitään.
Matt.7
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'. - Anonyymi00013
Anonyymi00012 kirjoitti:
Ei se Jeesustelu takaa yhtään mitään.
Matt.7
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.Hengellä täyttyminen EI OLE kertakaikkinen eikä hurmoskokemus, vaan jatkuva ja Jeesukseen kohdistuva, ei ihmiskehoon kohdistuva.
- Anonyymi00014
Anonyymi00013 kirjoitti:
Hengellä täyttyminen EI OLE kertakaikkinen eikä hurmoskokemus, vaan jatkuva ja Jeesukseen kohdistuva, ei ihmiskehoon kohdistuva.
Ihminen täytyy hengellä saadessaan kokea Jumalan armon ja saa armonlahjoja, kukin tarpeensa mukaan. Jumala määrittelee tarpeet. Pyhä Henki on läsnä ihmisessä ei seurakunnassa tai kirkossa se on ihmisissä.
- Anonyymi00015
Anonyymi00009
2026-09-22 13:49:20, sinäkö määräät, miten Jumalan pitää toimia! - Anonyymi00019
Anonyymi00014 kirjoitti:
Ihminen täytyy hengellä saadessaan kokea Jumalan armon ja saa armonlahjoja, kukin tarpeensa mukaan. Jumala määrittelee tarpeet. Pyhä Henki on läsnä ihmisessä ei seurakunnassa tai kirkossa se on ihmisissä.
Pyhä Henki on ihmisissä. Pyhä Henki ihmisissä kohdistaa toimintansa Jeesukseen. Hän ei ole jännä ja kivasti kupliva, poreileva tunne kehossa eikä asu ihmisessä viihdyttääkseen ihmistä sähkövirran tai tärinän kaltaisilla tuntemuksilla. Hän kirkastaa Kristusta.
- Anonyymi00020
Anonyymi00015 kirjoitti:
Anonyymi00009
2026-09-22 13:49:20, sinäkö määräät, miten Jumalan pitää toimia!Jumala määrää, miten sinä et saa toimia!
- Anonyymi00010
Koko ajan se ihminen on viisas.
Ei vain hetken ja juputa sitten vatipäänä. - Anonyymi00016
Ei Pyhä Henki tosiaan ole sitä että jossain vihan hurmoksessa herjataan muita älyttömillä jankutuksilla päivästä toiseen. Se on eksytys, joka kannattaa kiertää kaukaa. Siihen hurmokseen ei tule lähteä mukaan.
Pyhä Henki on tietenkin viisautta. Ei kai Jumala ole tyhmä, ei kai Jumala nyt sentään mitään samaa jankuttajia vatipäitä lähetä että tässä teille Pyhää Henkeä. Kyllä niiden lähettäjä on toinen taho. - Anonyymi00018
"Pyhä Henki on viileän asiallinen ja rauhallisesti käyttäytyvä Jumala", sanoi ympärileikkamaton filistelainen ja leikkasi palmikot!
- Anonyymi00021
Miltä tuntuu olla ympärileikattu? Onko kipa hyvin päässä ja raamatunlausekotelo kunnolla sidottu käteen?
- Anonyymi00022
Helluntailaisuuden henki vaikuttaa tunteisiin ja päässäkin voi heittää.
- Anonyymi00023
Ei tietenkään Pyhässä Hengessä.herjata vatipäisesti Paavalia.
Se selvä ettei ole sitä hurmosta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Puukotus Kajaanissa
Kuka puukotti ja ketä? https://yle.fi/a/74-20247765 Vähemmän yllättäen päihteet mainittu611650- 291265
- 851108
- 43925
- 95878
- 67855
Humalassa autolla ajo.
Tuhti humala hyydytti kuljettajan Suomussalmella -sammui rattiin ,uutisoi Ylä-Kainuu.15809Tiesitkö? Jorma Uotisen EX-rakas on Helena Lindgren - Nämä ovat välit nyt: "Me ollaan..."
Jorma Uotinen ja Helena Lindgren olivat avoliitossa v. 1982-1999. Pariskunta oli aikansa näyttävä julkkispari, missä i19755Hyvä on sitten, jos et sitä s*ksiä halua kanssani.
Rakastetaan vaan toisiamme, voin käydä muualla tyydyttämässä fyysisenpuolen tarpeet. Puhumalla tämäkin olisi selvinnyt.131735- 116711
Jäljitelmä Birginit
Ei jumaleisson, Jeffin vaimo kertoo et nää Hermesit olikin jäljitelmiä ja timangit labrarääsää. Anna mun kaikki kestää �151669- 4632
Anteeksi J-mies
Anteeksi että myötävaikutin siihen että rakastuit minuun, jota et voi koskaan saada. Viimeksi kun näimme ja katselimme t77627Suloinen ja herkkä
Toiset huomioiva, räväkkä, yllättävä. Ei sellaisesta voi olla pitämättä.31625- 43611
Minä muistan
Minä muistan sinut nauravana. Sellaisena, joka sai tavallisenkin hetken tuntumaan vähän kevyemmältä, kuin huoneeseen ol45590- 19576
Hyvää yötä hurmuri
Iltaa haaveeni! Kauniita unia😘 Jospa me vielä nähtäis ja juteltais, suukoteltais ja halittais, siliteltäis ja hyväiltä25561- 46558
Olet nainen ollut vaikein rasti
Eniten olet tunteitani myllännyt ja niitä kuluttanut, ja tuottanut. 🤔32540