Oikea raamatullinen seurakuntajärjestys.

Anonyymi-ap

Seurakunta on paikallinen. Sen yläpuolella ei ole kuin Jeesus.
Seurakuntaa johtaa vanhimmisto.

Vääriä seurakuntamalleja esim:
Helluntaikirkko
Luterilainen kirkko
Adventistit
Ja paljon muita.

12

56

Vastaukset 12

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Jeesuksen sanojen mukaan missä kaksi tai useampi kokoontuu hän on paikalla. Eikö se silloin ole jo seurakunta. Siitä lähdetään, ei ne ulkoiset puitteet tee seurakuntaa kyseessä on tila. Ihmiset siellä tilassa ovat seurakunta oli kyseessä sitten rakennus mikä tahansa.

Matteus 18:20: "Sillä missä kaksi tai kolme on kokoontunut minun nimeeni, siellä minä olen heidän keskellään."

Yleensä seurakunnan päällä on katto, tosin seurakunta voi kokoontua myös ulkona tai tehdä retkiä. Jeesus on paikalla Pyhän Hengen välityksellä siellä missä seurakunta kokoontuu.

Ihmiset ovat seurakunta.

Ehtoollinen on Jeesuksen muistoksi ja siellä Jeesusta muistetaan viinin ja leivän kera, seurakunnissa seurakuntalaisten kesken.
      Ehtoollinen on siis vain muistoksi, mitään muuta merkitystä sillä ei ole, vaikka toisin väitetään.

Seurakunta on siis tila ja ihmiset tilassa, se on seurakunta.

• Anonyymi00006

Siellä missä minun palvelijani on, siellä minä olen läsnä.

Ei tarvita kahta jotta Jeesus ilmaantuu paikalle. Hän on siellä missä on yksi uskova.

• Anonyymi00002

Raamattu ei mitenkään määrittele millainen tila seurakunnalla pitäisi olla, Ihmisen vapaa tahto määrittelee kyseisen tilan rakenteelliset puitteet. Harvemmin tila on itse kirkko vaikka seurakuntalaiset kokoontuvat kyseiseen tilaan kuuntelemaan Jumalan sanaa.

Yleensä seurakunnan tilat on myös erotettu varsinaisesta kirkkosalista. Raamatussa on kuvauksia paikoista missä seurakunnat kokoontuivat se ei kehoita tai käske kokoontumaan kyseisissä paikoissa tai rakentamaan kokoontumistiloja jonkun järjestyksen mukaan.

Vanhemmistoakaan ei ole määritelty seurakunnan johtamismalliksi se on ihmiset jotka päättävät seurakunnan rakenteen jäsenistön osalta siihen ei ole mitään lakia paitsi yhdistyslainsäädäntö määrittelee yhdistyksen rakenteen. Kyseinen laki ei ole Raamatusta.

Rakkauden evankeliumin mukaan ihmisen vapaa tahto määrittelee tilan ja mallin missä seurakunta toimii sitä ei määrittele mikään laki.

• Anonyymi00003

Rakkauden evankeliumin mukaan ihmisen vapaa tahto määrittelee tilan ja mallin missä seurakunta toimii sitä ei määrittele mikään laki.

Pysykää siis lujina vapaudessa, johon Kristus on meidät vapauttanut, älkääkä antako orjuuden ikeen jälleen kahlehtia itseänne.

• Anonyymi00004

"Kaitkaa teille uskotuttua Jumalan laumaa, älkää pakosta, vaan vapaaehtoisesti, Jumalan mielen mukaan, älkää myöskään häpeällisen voiton tähden, vaan halusta, älkää herroina halliten niitä, jotka ovat teidän osallenne tulleet, vaan ollen laumalle esikuvina." (1. Pietarin kirje 5:2–3)

Tämä on Pietarin neuvo minkä mukaan toimia ja se toimii joissakin seurakunnissa joissakin ei, Kyseessä ei ole käsky toimia kyseisellä tavalla vaan neuvo. Ei toimi isoissa seurakunnissa mutta se ei tarkoita sitä, että toinen tapa olisi väärä. Lain alla rlävä, näkee tämän käskynä ja tulkitsee muut tavat vääräksi ja samalla tuomitsee muut tavat. Siitä voi vetää johtopäätöksen, että kyseisen henkilön oppi ja rakenteet ei ole rakkauden evankeliumin mukaiset.

• Anonyymi00005

Seirakunnassa ei ole pakko käydä pelastuakseen jos siihen on olemassa kristyllä hyvä syy?

• Anonyymi00007

Parhamin ja Olsenin perustama helluntailiike ei ole mikään seurakunta, vaan paha eksytys ja heresia.

• Anonyymi00008

Lut.kirkko on murhaaja Lutherin perustama!

• Anonyymi00010
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Lut.kirkko on murhaaja Lutherin perustama!

Perehdypä historiaan ennen kuin nolaat itsesi!!

• Anonyymi00011
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Perehdypä historiaan ennen kuin nolaat itsesi!!

Eiköhän tässä ole ollut aikaa perehtyä lutteriin ja kirkkonsa historiaan, mutta miten lienee jäsenkuntansa perehtynyt !?

Siten että kukaan ei tiedä mitään tav pakkoveron maksajista.

• Anonyymi00009

Raamatullinen seurakunta ei ole organisaatio, eikä ihmisiä tule kastaa minkään hengellisen organisaation nimiin, sillä ne ovat vain eriseuroja.

Jumalan Hengestä syntynyt seurakunta ei tarvitse mitään jäsenrekistereitä, sillä Jumala on kyllä kykeneväinen pitämään kirjaa omista lapsistaan ja heidän nimensä ovat elämänkirjassa.

Raamatussa kerrotaan, että Jumalan seurakunta onkin hedelmätön, kuten Saara.

Gal.4
      26 Mutta se Jerusalem, joka ylhäällä on, on vapaa, ja se on meidän äitimme.
      27 Sillä kirjoitettu on: "Iloitse, sinä hedelmätön, joka et synnytä, riemahda ja huuda sinä, jolla ei ole synnytyskipuja. Sillä yksinäisellä on paljon lapsia, enemmän kuin sillä, jolla on mies."

Epäuskosta ja ihmisen voimasta syntyneet "hedelmälliset" kirkot ja lahkot ovat Raamatun mukaan suuri Babylon.

Ilm.17
      5 Ja hänen otsaansa oli kirjoitettu nimi, salaisuus: "Suuri Babylon, maan porttojen ja kauhistuksien ÄITI".
      6 Ja minä näin sen naisen olevan juovuksissa pyhien verestä ja Jeesuksen todistajain verestä; ja nähdessäni hänet minä suuresti ihmettelin.

Jes.47
      7 Ja sinä sanoit: "Iäti minä olen valtiatar", niin ettet näitä mieleesi pannut, et loppua ajatellut.
      8 Mutta nyt kuule tämä, sinä hekumassa-eläjä, joka istut turvallisena, joka sanot sydämessäsi: "Minä, eikä ketään muuta! Minä en ole leskenä istuva enkä lapsettomuudesta tietävä."
      9 Mutta nämä molemmat tulevat sinun osaksesi äkisti, yhtenä päivänä: lapsettomuus ja leskeys...

• Epäjumalaa palvovan seurakunnan tunnistaa rahakeruusta.

Oikea jumala maailmojen ja alkuaineiden luoja rahoittaisi itse palvaamisensa, rakennettaisi komian kirkon ja jakaisi jumalanpalvelukseen osallistuville hopeaa sekä kultaa uskonharhan määrän mukaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt se syksy on sitten alkanut

Esimerkiksi tänään sataa aamusta iltaan, ja nytkin.
      Maailman menoa
      60
      1049
    2. Minä en ole koskaan

Rakastanut ketään toista yhtä paljon kuin sinua
      Ikävä
      98
      1024
    3. Tiesitkö? Jorma Uotisen EX-rakas on Helena Lindgren - Nämä ovat välit nyt: "Me ollaan..."

Jorma Uotinen ja Helena Lindgren olivat avoliitossa v. 1982-1999. Pariskunta oli aikansa näyttävä julkkispari, missä i
      Kotimaiset julkkisjuorut
      21
      882
    4. Olet nainen ollut vaikein rasti

Eniten olet tunteitani myllännyt ja niitä kuluttanut, ja tuottanut. 🤔
      Ikävä
      60
      810
    5. Vähän pitää

Kiusia ja näyttää
      Ikävä
      135
      802
    6. Anteeksi J-mies

Anteeksi että myötävaikutin siihen että rakastuit minuun, jota et voi koskaan saada. Viimeksi kun näimme ja katselimme t
      Ikävä
      124
      795
    7. Kenen viisautta on ollut laittaa tie väärällä murskeella pilalle

Kenen viisautta on ollut kun Siimeksen/Kylmänpurontie pantu pilalle kun on ajettu liian karkeaa mursketta. Rengasliikke
      Hyrynsalmi
      25
      689
    8. Taidat olla

Luovuttanut jo minun suhteeni osalta?
      Ikävä
      45
      666
    9. Riittääkö mahkut

Kaivattuusi 🤭.
      Ikävä
      51
      660
    10. Kuhmolainen opettaja tuomittu vainoamisesta

https://yle.fi/a/74-20248184 ”Kuusikymppinen kuhmolaisnainen piinasi naapureitaan lähes kahdeksan vuoden ajan. Nainen
      Kuhmo
      14
      625
    11. Minä muistan

Minä muistan sinut nauravana. Sellaisena, joka sai tavallisenkin hetken tuntumaan vähän kevyemmältä, kuin huoneeseen ol
      Ikävä
      45
      620
    12. Mä voisin rakastua noihin tähti silmiin

Katseesi on niin lumoava nainen💚.
      Ikävä
      19
      607
    13. Siinä kävi mies nyt niin että tämä ämmä muuttaa ulkomaille

Vuonojen maa kutsuu, joten ei hätää. Et kuule minusta enää. 😂 Lycka till! Ämmä riittää.
      Ikävä
      83
      586
    14. Jos tullaan toisiamme vastaan, niin

pitäiskö pysähtyä ja onnitella?
      Ikävä
      46
      578
    15. Koska Martina viettää aikaansa lapsiensa kanssa

Äiti vaan juoksee miehen perässä Tallinnassa, Lontoossa, Turussa. Kyllä oli kätilö oikeassa, kun sanoi, että ei olisi ka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      141
      575
    16. Mitä muuta on olemassa kuin lisääntyminen

Jos mies ei pääse lisääntymään niin mikä hänen osansa elämässä on? mitä jää jäljelle? Hän on vain muiden palvelija kok
      Sinkut
      128
      573
    17. Voisiko vielä välillemme jotain kehittyä

Vai heihei ja ei nähdä enää.
      Ikävä
      35
      570
    18. Ähtäri on taas TV: n ja radion ykkösuutinen

Uusi podcast on julkaistu ja on nyt kuunneltavissa. Mot on tehnyt hyvää työtä! Mikko Savola ja kepu ei ota mitään vast
      Ähtäri
      47
      568
    19. Tilanteenne

Onko tilanteenne tällä hetkellä hyvä?
      Ikävä
      48
      527
    20. Pahkalassa tapahtuu

Mitäs on tapahtunut yöllä pahkalan kerrostaloilla.oli poliisia ja ambulanssia taas vaihteeksi
      Parkano
      9
      523
    Aihe