"Mihin suuntaan adventtikirko 25.4.2026"
Kuuntelin tuon puheen ja kehotan kaikkia, varsinkin adventisteja ja ex-adventisteja kuuntelemaan tuon puheen. Minkälaisia ajatuksia tuo herättää jne.
Kai Arasola YouTubessa
11
52
Vastaukset 11
- Anonyymi00001
Tuhon Kai Arasolan puheeseen en lausu muuta kuin tämän:
"Joka on vähimmässä väärä, on paljossa väärä".
1. Pienet teot. Raamattu korostaa, että luotettavuus mitataan arjen pienissä valinnoissa.
2. Sydämen asenne. Kyse ei ole teon koosta vaan siitä, mitä se kertoo ihmisen sisäisestä moraalista.
3. Johdonmukaisuus. Ihminen ei ole “kahden moraalin” olento: pienessä epärehellinen on epärehellinen myös silloin, kun panokset kasvavat.
4. Luotettavuus. Jumala (ja ihmiset) antavat vastuuta sen mukaan, miten ihminen hoitaa pienet vastuut.
Tätä keskeistä ongelmaa Adventtikirkko Suomessa ei ole vieläkään kohdannut rehellisesti. Niin kauan kuin näin on, on turha ihmetellä, miksi sanoma ei kosketa ja seurakunnat jatkavat näivettymistään. - Anonyymi00002
1980‑luvulta alkaen Suomen Adventtikirkko ajautui vähitellen toimintamalliin, jota ohjasi avoin ja vastenmielinen ahneus. Taloudellista hyötyä pyrittiin kasvattamaan keinolla millä hyvänsä, ja työntekijän arvo mitattiin sillä, kuinka paljon maallista etua hän kykeni tuottamaan yhteisölle, moraalista ja oikeudenmukaisuudesta välittämättä.
Tämä johti väistämättä siihen, että yhteisön julistama moraali mureni sisältäpäin. Ne, jotka saarnasivat oikeasta elämästä, eivät enää eläneet sen mukaan. Ja jos et halunnut olla osa tätä ahneuden logiikkaa noudattavaa ryhmää, sinut joko työnnettiin ulos tai savustettiin hiljaisesti sivuun.
Tämä Adventtikirkon sisällä vaikuttava syöpä on saanut levitä ja kasvaa tähän päivään saakka.- Anonyymi00003
Niin ethän sinä täydelisiä ihmisiä mistään löydät vasta taivaassa on kaikki hyvin, ketkä sinne pääsevät.
- Anonyymi00004
Anonyymi00003 kirjoitti:
Niin ethän sinä täydelisiä ihmisiä mistään löydät vasta taivaassa on kaikki hyvin, ketkä sinne pääsevät.
Jos ihmisestä ei tule Kristuksen kaltaista, täydellistä, hän ei peri Jumalan valtakuntaa. Pelastus ei ole ulkoinen rituaali, vaan sisäinen todellisuus: Jeesuksen tulee olla ihmisessä. Ellei niin ole, ihminen ei voi heijastaa Jumalan kuvaa.
Silti monet elävät ilman pelastusvarmuutta, ei siksi, etteivät he voisi ymmärtää, vaan siksi, ettei heille ole koskaan opetettu totuutta.
Ja kun totuus lopulta kerrotaan, he torjuvat sen. Miksi?
Koska heidän opettajansa eivät tunne Jumalaa, ja siksi he eivät voi johdattaa ketään siihen täydellisyyteen, jonka Jeesus vaatii. - Anonyymi00005
Anonyymi00004 kirjoitti:
Jos ihmisestä ei tule Kristuksen kaltaista, täydellistä, hän ei peri Jumalan valtakuntaa. Pelastus ei ole ulkoinen rituaali, vaan sisäinen todellisuus: Jeesuksen tulee olla ihmisessä. Ellei niin ole, ihminen ei voi heijastaa Jumalan kuvaa.
Silti monet elävät ilman pelastusvarmuutta, ei siksi, etteivät he voisi ymmärtää, vaan siksi, ettei heille ole koskaan opetettu totuutta.
Ja kun totuus lopulta kerrotaan, he torjuvat sen. Miksi?
Koska heidän opettajansa eivät tunne Jumalaa, ja siksi he eivät voi johdattaa ketään siihen täydellisyyteen, jonka Jeesus vaatii.Noo kuinka täydelinen sinä olet ?
- Anonyymi00006
Raha on Adventtikirkon toiminnan keskiössä aivan liikaa. 🤑💰
Ei sieluja voittava työ.
Siksi kutistuu pian pikkuiseksi muistoksi vain. Ehkä pari pastoria vielä leivissään 2050-luvulla. - Anonyymi00007UUSI
Anonyymi00006 kirjoitti:
Raha on Adventtikirkon toiminnan keskiössä aivan liikaa. 🤑💰
Ei sieluja voittava työ.
Siksi kutistuu pian pikkuiseksi muistoksi vain. Ehkä pari pastoria vielä leivissään 2050-luvulla.Ne pari pastoria 2050-luvulla tekevät etätyönä ohjelmistokehitystä, ja viikonlopun kokoontumiset on ulkoistettu tekoälyohjatuille palveluroboteille. 'Isokeuhkoiset' ja hyvin varustellut ihmisrobotit tekevät kaiken fyysisen työn. Tarjolla on silloin laaja kirjo 'sielunhoidollisia' palveluita kunnon korvausta vastaan. Robotit toimivat yhtä aikaa sekä hengellisenä että fyysisenä kokemuksena palvelun laadusta riippuen premium‑palveluna.
Laskutus hoituu automaattisesti, jotta asiakkaan ei tarvitse pohtia, missä kohtaa hengellisyyden nimissä toteutuva palvelu päättyy ja muu palvelutuote alkaa. - Anonyymi00008UUSI
Anonyymi00005 kirjoitti:
Noo kuinka täydelinen sinä olet ?
Olen kokenut omassa elämässäni sen, mitä Paavali kuvaa: Kristus elää minussa, ja siksi hänen täydellisyytensä määrittää sen, kuka olen. Koen siksi varmuudella olevani yhtä täydellinen kuin Jeesuskin.
En väitä olevani täydellinen omasta voimastani, vaan siksi, että Jeesus on antanut minulle oman vanhurskautensa ja ohjaa elämääni joka hetki. Olen tietoisesti luopunut omasta yrittämisestä ja antanut kaiken toimintavallan hänelle.
Tämä ei ole minulle ihmeellistä, koska olen nähnyt hänen uhrinsa riittävyyden. Mutta niille, jotka epäilevät Kristuksen täydellistä työtä ja yrittävät elää uskoa omalla voimallaan, tämä voi näyttää oudolta tai liioitellulta. Minä vain elän sen todellisuuden mukaan, jonka Jeesus itse on tehnyt todeksi. - Anonyymi00009UUSI
Anonyymi00008 kirjoitti:
Olen kokenut omassa elämässäni sen, mitä Paavali kuvaa: Kristus elää minussa, ja siksi hänen täydellisyytensä määrittää sen, kuka olen. Koen siksi varmuudella olevani yhtä täydellinen kuin Jeesuskin.
En väitä olevani täydellinen omasta voimastani, vaan siksi, että Jeesus on antanut minulle oman vanhurskautensa ja ohjaa elämääni joka hetki. Olen tietoisesti luopunut omasta yrittämisestä ja antanut kaiken toimintavallan hänelle.
Tämä ei ole minulle ihmeellistä, koska olen nähnyt hänen uhrinsa riittävyyden. Mutta niille, jotka epäilevät Kristuksen täydellistä työtä ja yrittävät elää uskoa omalla voimallaan, tämä voi näyttää oudolta tai liioitellulta. Minä vain elän sen todellisuuden mukaan, jonka Jeesus itse on tehnyt todeksi.Ethän kuitenkaa ala tuomitsemaan muita ?
Jätä tuomio Jumalalle. - Anonyymi00010UUSI
Anonyymi00009 kirjoitti:
Ethän kuitenkaa ala tuomitsemaan muita ?
Jätä tuomio Jumalalle.Profeetat olivat jo Raamatun aikana niitä, jotka toivat esiin Jumalan tuomion sanoman. Jos Jeesus on sydämesi Herra, silloin sinun velvollisuutesi on tuoda esiin vääryys ja sanoa se rehellisesti, kun näet tehtävän vastoin oikeutta.
- Anonyymi00011UUSI
Anonyymi00010 kirjoitti:
Profeetat olivat jo Raamatun aikana niitä, jotka toivat esiin Jumalan tuomion sanoman. Jos Jeesus on sydämesi Herra, silloin sinun velvollisuutesi on tuoda esiin vääryys ja sanoa se rehellisesti, kun näet tehtävän vastoin oikeutta.
Niin eikö Jumala näe sinun elämässä mitään epäkohtia joita Jumala haluaisi muuttaa ? Et taida vielä olla ihan täydellinen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Puukotus Kajaanissa
Kuka puukotti ja ketä? https://yle.fi/a/74-20247765 Vähemmän yllättäen päihteet mainittu551217- 16845
- 68742
- 63735
- 47704
Nainen, tässä olen kahden vaiheilla
Toinen pitäisi valita ja kummassakin on hyvät ja huonot puolensa. Toinen olisi sellainen pysyvä mutta työläs. Toinen taa69698Hyvä on sitten, jos et sitä s*ksiä halua kanssani.
Rakastetaan vaan toisiamme, voin käydä muualla tyydyttämässä fyysisenpuolen tarpeet. Puhumalla tämäkin olisi selvinnyt.131625Suloinen ja herkkä
Toiset huomioiva, räväkkä, yllättävä. Ei sellaisesta voi olla pitämättä.31585Humalassa autolla ajo.
Tuhti humala hyydytti kuljettajan Suomussalmella -sammui rattiin ,uutisoi Ylä-Kainuu.9560Minä muistan
Minä muistan sinut nauravana. Sellaisena, joka sai tavallisenkin hetken tuntumaan vähän kevyemmältä, kuin huoneeseen ol45518Tiesitkö? Jorma Uotisen EX-rakas on Helena Lindgren - Nämä ovat välit nyt: "Me ollaan..."
Jorma Uotinen ja Helena Lindgren olivat avoliitossa v. 1982-1999. Pariskunta oli aikansa näyttävä julkkispari, missä i8510- 4492
Jäljitelmä Birginit
Ei jumaleisson, Jeffin vaimo kertoo et nää Hermesit olikin jäljitelmiä ja timangit labrarääsää. Anna mun kaikki kestää �110486Hyvää yötä hurmuri
Iltaa haaveeni! Kauniita unia😘 Jospa me vielä nähtäis ja juteltais, suukoteltais ja halittais, siliteltäis ja hyväiltä24473Pitäisikö seksille asettaa huvivero?
(ja jos hankkisi todistuksen sen harrastamisesta velvollisuudesta tai lisääntymistarkoituksessa, saisi siitä vapautuksen113444- 16431
Olet pelottava ilme vakavana
Sitä alkaa ajatella äkkiä kaikenlaista. Synkkiäkin juttuja. Kai tässä oma mielikuvitus kun laukkaa. 🤔😳26427- 36425
- 34414
- 35409