Käden taitoja miehet vs naiset

Anonyymi-ap

70

308

1Äänestä

Vastaukset 70

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Mihin ihmeeseen nainen tarvitsisi piippua?

Etsi vaikka esimerkki villasukan neulominen mies vs. nainen.

• Anonyymi00002

Kyllä naiset ennen polttivat piippua siinä missä miehetkin.

Jos haluat katsella villasukan kutomista (minä en!) niin etsi netistä itse tuollaista haluamaasi aineistoa. Silti luulen että miehen tulos olisi parempi.

• Anonyymi00004
        Anonyymi00002 kirjoitti:

Jos haluat katsella villasukan kutomista (minä en!) niin etsi netistä itse tuollaista haluamaasi aineistoa. Silti luulen että miehen tulos olisi parempi.

Oletko joku 100-vuotias? En ole koskaan nähnyt naisen polttavan piippua.

Miksi haluat katsella itsarivälineiden valmistusta? Onko synkkiä ajatuksia?

• Anonyymi00008
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Hais ta sinä vttu vtun k si pää stana!

• Anonyymi00004 kirjoitti:

Se oli joku kotomaine elokuva, jossa oli piippua polttava nainen.

• JeroP kirjoitti:

Se oli joku kotomaine elokuva, jossa oli piippua polttava nainen.

Vai oliko tv sarja?

• Anonyymi00014
        JeroP kirjoitti:

Vai oliko tv sarja?

En muista nähneeni...mutta elokuvissahan nyt on kyllä kaikenlaista hassua fiktiota :)

• Anonyymi00016

Savupiippua tarvitsee jokainen jolla on tulisija.

• Anonyymi00018
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Hyvin muistan vielä 90-luvun alussa, kun kotipaikan naapurissa aikamiespoikatyttö poltteli piippua.
        Enkä ole vielä lähelläkään 100 vuotta.

-keinovaginamies-

• Anonyymi00038
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Itsarivälineiden? Täh?

• Anonyymi00039
        Anonyymi00002 kirjoitti:

Luule mitä luulet. Ei kaikessa miehet ole parempia.

• No mikä tuossa oli sun pointti? Työkalut? Naisella oli varaa sorviin miehellä ei?

• Ja en katsonut videoitas, kun olen jo ennakkoasenteinen sovinistin jutuille. Päänaukominen ainoa tyydytys naisettomalla sovinistilla.

• Anonyymi00003

Et siis nähnyt mitään eroa lopputuloksessa?

video on lyhyt pätkä ja vaikutti siltä että miehen videosta puuttui sorvaamisvaihe.

• Anonyymi00003 kirjoitti:

Et siis nähnyt mitään eroa lopputuloksessa?

video on lyhyt pätkä ja vaikutti siltä että miehen videosta puuttui sorvaamisvaihe.

En katsonut videota kumpaakaan. Osaan jo päätellä itsensäpeukuttajan motiivin näille nainen vs. mies. Ja rehellisesti pidän tyhmänä vastakkainasettelua sukupuolen kautta.

• Tökstöksnöö kirjoitti:

En katsonut videota kumpaakaan. Osaan jo päätellä itsensäpeukuttajan motiivin näille nainen vs. mies. Ja rehellisesti pidän tyhmänä vastakkainasettelua sukupuolen kautta.

Mä esim. olen naispuolinen ja vedin tekniset käsityöt niin puu kun metallinkin läpi 9 numerolla koko yläasteen 3 vuotta, monen pojan saadessa 6 ja 7.

Opettaja vielä korosti, että kukaan ei saa hältä ikinä 10 tokariin, kukaan. Perustelu jokaisella on opittavaa ja 10 antaisi väärän kuvan ettei mitään opittavaa enää ole.

• Tökstöksnöö kirjoitti:

Mä esim. olen naispuolinen ja vedin tekniset käsityöt niin puu kun metallinkin läpi 9 numerolla koko yläasteen 3 vuotta, monen pojan saadessa 6 ja 7.

Opettaja vielä korosti, että kukaan ei saa hältä ikinä 10 tokariin, kukaan. Perustelu jokaisella on opittavaa ja 10 antaisi väärän kuvan ettei mitään opittavaa enää ole.

Muta mä rakastin ja odotin aina teknisentyön päivää, kun saa 2h olla "pajalla". Moni poika inhosi teknisiä ja teetätti mulla töitään mm. tinaamiset. Eikä oikeen mikään sujunut, vaikka oli valinnaisena valinneet.

Ettei osaaminen ole kyllä millään muotoa sukupuoli asia, vaan mielenkiinto ja kyky asia.

• Tökstöksnöö kirjoitti:

Muta mä rakastin ja odotin aina teknisentyön päivää, kun saa 2h olla "pajalla". Moni poika inhosi teknisiä ja teetätti mulla töitään mm. tinaamiset. Eikä oikeen mikään sujunut, vaikka oli valinnaisena valinneet.

Ettei osaaminen ole kyllä millään muotoa sukupuoli asia, vaan mielenkiinto ja kyky asia.

Ja yhtälailla miehissä laatu työnjäljessä vaihtelee. Yksi tekee kyllä, mutta jälki on rumaa ja kiikun kaakun kestää, jos edes kestää.. toinen tekee saman työn niin hienosti, ettei voi kun ihastella.

• Anonyymi00005
        Tökstöksnöö kirjoitti:

Sillä ei ole mitään merkitystä mitä koulussa tekee, nöyrä ja tottelevainen pärjää siinä maailmassa parhaiten.

Kun muutama vuosikymmen kuluu koulun jälkeen, voidaan tarkastella mitä kukin on saanut aikaan ominpäin.

• Anonyymi00005 kirjoitti:

Sillä ei ole mitään merkitystä mitä koulussa tekee, nöyrä ja tottelevainen pärjää siinä maailmassa parhaiten.

Kun muutama vuosikymmen kuluu koulun jälkeen, voidaan tarkastella mitä kukin on saanut aikaan ominpäin.

No mulla se mielenkiinto ja tekeminen on säilynyt tänne 50 ikäön asti. Pojista en tiedä miten heillä meni, kun ei ola oltu yläasteen jälkeen tekemisissä.

Mä tiedön olevani keskinkertainen olipa mies tai nainen, joka on tarkempi, taitsvempi ja pitkäjänteusempi kun minä. Mutta mä tiedän, että mä olen myös montaa miestä osaavampi, älyävämpi ja pystyvämpi. Nekin on nähty IRL. Ei ole mutua.

Taloremppakaan ei onnistu kaikilta miehiltä edes alkeellisesti, multa sekin sujuu keskinkertaisesti. Myös siis märkätilat, perustukset. Ei vain pinta hipelöinti.

• Tökstöksnöö kirjoitti:

No mulla se mielenkiinto ja tekeminen on säilynyt tänne 50 ikäön asti. Pojista en tiedä miten heillä meni, kun ei ola oltu yläasteen jälkeen tekemisissä.

Mä tiedön olevani keskinkertainen olipa mies tai nainen, joka on tarkempi, taitsvempi ja pitkäjänteusempi kun minä. Mutta mä tiedän, että mä olen myös montaa miestä osaavampi, älyävämpi ja pystyvämpi. Nekin on nähty IRL. Ei ole mutua.

Taloremppakaan ei onnistu kaikilta miehiltä edes alkeellisesti, multa sekin sujuu keskinkertaisesti. Myös siis märkätilat, perustukset. Ei vain pinta hipelöinti.

Mä olen kuitenkin ollut oman taloni rempassa isäni kanssa kaksin se päätekijä. Äiti taas on etevin maalari meistä.

• Tökstöksnöö kirjoitti:

Mä olen kuitenkin ollut oman taloni rempassa isäni kanssa kaksin se päätekijä. Äiti taas on etevin maalari meistä.

Tää on aihepiiri mikä monia miehiä kismittää, mutta en minä vähättele taitojani mitä mulla on kenenkään sukupuolta hivelläkseen. Oma mieheni taas kuuluu niihin miehiin jotka tekee jälkeä jota kehtaa kuvata vaikka lehteen. Hän on taitava kuten oli exäninin ja sitä edeltävä taas tyhmä kun saapas niissä hommissa.
        Autot kyllä oppi ja osaa korjata, kun lopulta keksi mihin ne hattuun jääneet osat kuului.

• Anonyymi00007
        Tökstöksnöö kirjoitti:

Tää on aihepiiri mikä monia miehiä kismittää, mutta en minä vähättele taitojani mitä mulla on kenenkään sukupuolta hivelläkseen. Oma mieheni taas kuuluu niihin miehiin jotka tekee jälkeä jota kehtaa kuvata vaikka lehteen. Hän on taitava kuten oli exäninin ja sitä edeltävä taas tyhmä kun saapas niissä hommissa.
        Autot kyllä oppi ja osaa korjata, kun lopulta keksi mihin ne hattuun jääneet osat kuului.

Ok, että semmoista.

Mutta videolla, mitä et ole katsonut, on kyllä ihan oikea nainen. Ei minkäänlaista epäselvyyttä siitä onko nainen vai eikö.

Näissä vertailuissa on ideana verrata oikeaa naista ja todellista miestä, ei mitään niiden välimuotoja.

• Anonyymi00007 kirjoitti:

Ok, että semmoista.

Mutta videolla, mitä et ole katsonut, on kyllä ihan oikea nainen. Ei minkäänlaista epäselvyyttä siitä onko nainen vai eikö.

Näissä vertailuissa on ideana verrata oikeaa naista ja todellista miestä, ei mitään niiden välimuotoja.

Niin täälläkin geenien ja genitaalien mukaan. Ulkonäköhän ei sukupuolta määritä.

• Anonyymi00009
        Tökstöksnöö kirjoitti:

Niin täälläkin geenien ja genitaalien mukaan. Ulkonäköhän ei sukupuolta määritä.

Kannattaisi ehkä etsiä täältä keskustelupalsta marginaaliryhmille, sopisit paremmin joukkoon.

• Anonyymi00009 kirjoitti:

Kannattaisi ehkä etsiä täältä keskustelupalsta marginaaliryhmille, sopisit paremmin joukkoon.

Sinä et sopisi siihinkään joukkoon. Mieheksi olet liian omituinen ja naiseksi olisit suorastaan alieni.

• Anonyymi00010
        Tökstöksnöö kirjoitti:

Sinä et sopisi siihinkään joukkoon. Mieheksi olet liian omituinen ja naiseksi olisit suorastaan alieni.

Ai illegal alien? Niinkuin Sting.

• Anonyymi00010 kirjoitti:

Ai illegal alien? Niinkuin Sting.

Laittomuuksista paha sanoa, mutta hyvin erikoinen tapa katsella maailmaa kuitenkin sukupuoli linssin kautta. Ikään kuin aivot olisi jalkovälissä eikä päässä.

• Anonyymi00011
        Tökstöksnöö kirjoitti:

Laittomuuksista paha sanoa, mutta hyvin erikoinen tapa katsella maailmaa kuitenkin sukupuoli linssin kautta. Ikään kuin aivot olisi jalkovälissä eikä päässä.

Se vaan on todellisuutta, halusit tai et.

Vaikkei joku asia sinusta "tunnu" oikealta, se voi silti olla totta.

• Tökstöksnöö kirjoitti:

Ulkonäkökin on ihan se ja sama miltä näyttää, niin sukupuoli määritellään kromosomien kautta. Ei edes ne sun tai mun genitaalit ole määrittäjä, nekin kun voi olla ihan "väärät" kromosomien mukaan. Vastakkaiset keskenään.

Tiettävästi aivoillakin on jonkinlaista sukupuolittumista, mutta se tieto ei ole vielä kiveen hakattu fakta. Odotellaa..

• Anonyymi00011 kirjoitti:

Se vaan on todellisuutta, halusit tai et.

Vaikkei joku asia sinusta "tunnu" oikealta, se voi silti olla totta.

Ai että aivot on jalkovälissä? Suksi nyt vittuun juttuines. 😂

• Anonyymi00006

Kaarnalaiva vois onnistua.
      Vilma
      Olisin halunnut jossain vaiheessa oppia sorvaamaan.
      Kynttilänjalkoja ja oikein waltawia.

• Joo, mäkin näin hämeenlinnan raatihuoneella rosterista sorvattuja kynttiläjalkoja monihaarasia ja isoja.

• Anonyymi00012

Näin hienopuusepän koulutuksen ja osaamisen ja kokemusta omaavana naisena, voin varsin suurella varmuudella todeta, että teen minkä tahansa tuon kaltaisen työn paremmin kuin aloittaja(mies) 🤣

• Hienopuuseppä. Toi kuulostaa tosi mahtavalta.

• Anonyymi00013

Kun puhutaan "käden taidoista" niin arvostaisin muuten vähäisempää koneenkäyttöä. Onhan niistä iloa massatuotannossa tai kun pitää olla nopea, mutta tällaisessa kontekstissa en juurikaan arvosta sitä, että valtaosa työstä on tehty koneen avustamana.

• Anonyymi00019
        Anonyymi00013 kirjoitti:

Kun puhutaan "käden taidoista" niin arvostaisin muuten vähäisempää koneenkäyttöä. Onhan niistä iloa massatuotannossa tai kun pitää olla nopea, mutta tällaisessa kontekstissa en juurikaan arvosta sitä, että valtaosa työstä on tehty koneen avustamana.

No. Neulominen?
        Olen kutonut useita villapaitoja ja myös käytän niitä. Äitini opetti.
        Tykkään suunnitella ja valita värejä.
        Onhan se luovaa. 1 silmutta ja siitä eteenpäin.
        Vilma

• Anonyymi00021
        Anonyymi00019 kirjoitti:

No. Neulominen?
        Olen kutonut useita villapaitoja ja myös käytän niitä. Äitini opetti.
        Tykkään suunnitella ja valita värejä.
        Onhan se luovaa. 1 silmutta ja siitä eteenpäin.
        Vilma

Onhan siihenkin koneita olemassa, siis neulomiseen. Samoin tuon aloituksessa kuvatun piipun pystyy kyllä tekemään ilman koneita, täysin käsityönä, jos taitoa löytyy.

• Anonyymi00026
        Anonyymi00021 kirjoitti:

Onhan siihenkin koneita olemassa, siis neulomiseen. Samoin tuon aloituksessa kuvatun piipun pystyy kyllä tekemään ilman koneita, täysin käsityönä, jos taitoa löytyy.

Minust vaan tuntuu, en kutomakoneen kanssa ei sujuisi.
        Ompelukonekin on haaste, jättihaaste ja tiedän miestenkin hallitsevan sen. Se mulla on, mut sanoo mulle vain kloink kloink.
        Vilma

• Anonyymi00031
        Anonyymi00026 kirjoitti:

Minust vaan tuntuu, en kutomakoneen kanssa ei sujuisi.
        Ompelukonekin on haaste, jättihaaste ja tiedän miestenkin hallitsevan sen. Se mulla on, mut sanoo mulle vain kloink kloink.
        Vilma

Eihän kukaan kai ole käskenyt sinua käyttämään konetta? Tuskin sinä ihan teollisessa mittakaavassa kudot.

• Anonyymi00035
        Anonyymi00031 kirjoitti:

Eihän kukaan kai ole käskenyt sinua käyttämään konetta? Tuskin sinä ihan teollisessa mittakaavassa kudot.

Eihän kukaan ketään harrastelijaa käske konetta käyttämään, voisi veistää puukolla, hioa viilan kanssa, ja hiekkapaperi kädessä, sekä kiillottaa hankaamalla liinalla ja hankausaineella.

Mutta nykyaika, sähköt ja koneet on keksitty. Aikaa ei ole enää hukattavaksi.

• Anonyymi00042
        Anonyymi00031 kirjoitti:

En. En. Luovaa. Oikeasti olen joskus omaa konetta miet6inyt, koska on omia malleja ja ideoita.
        En vain ole koneihminen yhtään. Olen tosin suunnitellut koneihmiselle ha hän toteutti sen. Sillai.
        Vilma

• Ilmoitan, että muinaisuudessa olen tuhonnut erään hienon briard-piipun poraamalla siihen luodinmentävän reiän.
      (eräs TV-sarja tarvitsi sellaisen, eikä niiden tarpeistohoitaja saanut tehtyä reikää halkaisematta piippua (oli tuhonnut jo kaksi))

• Anonyymi00015

Siis. Ei kaksi ilman kolmatta.
        Mä luulen, että jos laittaisin jonkin pölkyn sorviin ja alkaisin työstää, olisi se otsassani ennen kuin ainuttakaan kierrettä tai pallukkaa olisin kynttilänjslkaan saanut.
        Vilma

• Anonyymi00015 kirjoitti:

Mä luulen, että jos laittaisin jonkin pölkyn sorviin ja alkaisin työstää, olisi se otsassani ennen kuin ainuttakaan kierrettä tai pallukkaa olisin kynttilänjslkaan saanut.
        Vilma

(noh, se kolmas tuhoutui oikealla tavalla, eli poraus ei halkaissut piippua)
        ((mutta pilalla se silti oli))
        (((maksoivat hommasta yllättävän paljon)))

• Anonyymi00017

Toivottavasti ne oli kiinalaisia piippuja eikä mitään englantilaisia. Jos oli aitoja niin hintaa voi olla 100 - 300 euroa.

• Anonyymi00017 kirjoitti:

Toivottavasti ne oli kiinalaisia piippuja eikä mitään englantilaisia. Jos oli aitoja niin hintaa voi olla 100 - 300 euroa.

Kalliita olivat, sillä puu oli aitoa briardia, eikä niitä siihen aikaan Kiinasta edes saanut. ((vai onko se briar ilman deetä))
        (mutta televisio-ohjelmat ovat aina kalliita, joten muutama piippu tuskin oli koko tuotannossa mitenkään merkityksellistä)

Tuon näköinen:
        https://www.pekkajerkku.fi/Tuotteet/Piiputjatarv/Piiput/Peterson/Kildare/isot/15.gif

• Anonyymi00015 kirjoitti:

Vilma

Juu sorvilla saiskin hienon vesipiipun tehtyä.

• Anonyymi00024
        buddy-love kirjoitti:

Kalliita olivat, sillä puu oli aitoa briardia, eikä niitä siihen aikaan Kiinasta edes saanut. ((vai onko se briar ilman deetä))
        (mutta televisio-ohjelmat ovat aina kalliita, joten muutama piippu tuskin oli koko tuotannossa mitenkään merkityksellistä)

Tuon näköinen:
        https://www.pekkajerkku.fi/Tuotteet/Piiputjatarv/Piiput/Peterson/Kildare/isot/15.gif

Mistä tiedät että on briadia?

• Anonyymi00024 kirjoitti:

Mistä tiedät että on briadia?

Ulkonäöstä ja siitä, että siinä oli vielä tehtaan merkintä roikkumassa mukana.

• Anonyymi00025
        buddy-love kirjoitti:

Tuon näköinen:

Vastasin äsken pitkän vastauksen missä kerroin 10 euron hintaisesta kiinalaisesta p ii pusta jota juuri p-lttelin, ja että miten siitä piti pu ha llus lampulla p ol ttaa maali tai elok soin ti pois ensin, kun oli mustan värinen alumiininen kupu pesässä ruuvilla kiinni. Irrotin sen ensin tietysti, mutta kokeilin myös puuta liekillä ja vahingossa osui lakkapintaan jolloin siitä lähti kova my r k y ll i nen muovin kä ry.

Mutta ylläpito poisti vastaukseni HETI. Asiallinen keskustelu täällä on täysin mahdotonta ja taidan lopettaa kaikenlaisten asiallisten vastausten kirjoittamisen nyt tähän.

• Anonyymi00025 kirjoitti:

Vastasin äsken pitkän vastauksen missä kerroin 10 euron hintaisesta kiinalaisesta p ii pusta jota juuri p-lttelin, ja että miten siitä piti pu ha llus lampulla p ol ttaa maali tai elok soin ti pois ensin, kun oli mustan värinen alumiininen kupu pesässä ruuvilla kiinni. Irrotin sen ensin tietysti, mutta kokeilin myös puuta liekillä ja vahingossa osui lakkapintaan jolloin siitä lähti kova my r k y ll i nen muovin kä ry.

Mutta ylläpito poisti vastaukseni HETI. Asiallinen keskustelu täällä on täysin mahdotonta ja taidan lopettaa kaikenlaisten asiallisten vastausten kirjoittamisen nyt tähän.

Siispä siirtykäämme asiattomaan kirjoitteluun.
        :)

• Anonyymi00029
        buddy-love kirjoitti:

Siispä siirtykäämme asiattomaan kirjoitteluun.
        :)

juu ei onnistu, kaikki viestini poistuvat

• Anonyymi00030
        Anonyymi00029 kirjoitti:

juu ei onnistu, kaikki viestini poistuvat

Kokeilen nyt vielä kerran, tiesitkö että h- uuu- me- vä lineitä saa ostaa kaupasta vapaasti, myös h- uuu - me-kasvinsiemeniä saa ostaa suoraan kaupasta. Minä en tiennyt aiemmin.

• Anonyymi00032
        Anonyymi00030 kirjoitti:

Kokeilen nyt vielä kerran, tiesitkö että h- uuu- me- vä lineitä saa ostaa kaupasta vapaasti, myös h- uuu - me-kasvinsiemeniä saa ostaa suoraan kaupasta. Minä en tiennyt aiemmin.

Puuilo-myymälöissäkin joutuivat laittamaan bidee-suihkut lukkojen taa, kun hömelöt nyysi niitä kaiken jännän polttamiseen.

• buddy-love
        Anonyymi00032 kirjoitti:

Puuilo-myymälöissäkin joutuivat laittamaan bidee-suihkut lukkojen taa, kun hömelöt nyysi niitä kaiken jännän polttamiseen.

Hoh.
        maailma on muuttumassa kummallisemmaksi.

• Anonyymi00033
        buddy-love kirjoitti:

Hoh.
        maailma on muuttumassa kummallisemmaksi.

Et vastannut suoraan kysymykseen. Tiesitkö? Minä en aiemmin tiennyt sitä.

• Anonyymi00033 kirjoitti:

Et vastannut suoraan kysymykseen. Tiesitkö? Minä en aiemmin tiennyt sitä.

jo kaksi vastaustani on poistettu

• Anonyymi00036
        buddy-love kirjoitti:

jo kaksi vastaustani on poistettu

Tämä on kyllä todella vttumaista! Eihän tässä pysty mitään keskustelemaan!

• Anonyymi00040
        Anonyymi00036 kirjoitti:

Tämä on kyllä todella vttumaista! Eihän tässä pysty mitään keskustelemaan!

No evoi vttu sentään!!! Vastasin ja samantien lähti!

sanoin että erään kaupungin keskustassa on liike missä myydään välineitä sekä siemeniä. luulin ettei olisi mahdollista, mutta on.

• Anonyymi00041
        Anonyymi00040 kirjoitti:

No evoi vttu sentään!!! Vastasin ja samantien lähti!

sanoin että erään kaupungin keskustassa on liike missä myydään välineitä sekä siemeniä. luulin ettei olisi mahdollista, mutta on.

Tämä on ihan täyttä kommunismia. Kirjaimellisesti. Kaupungin keskustassa on liike joka myy tiettyä tavaraa, mutta sitä ei vaan saa sanoa ääneen, on kiellettyä nähdä asiaa ja kommentoida sitä ääneen saati keskustella julkisesti aiheesta. Koska KOMMUNISMI. Seuraavaksi tuo kommunismi-sana tulee kielletyksi sanaksi ja keskustelu aiheesta kielletään.

• Anonyymi00020

Kyllä naiset osaa eli heillä hyvät suu ja käsityö taidot ja oppivat nopeasti kun harjoittelevat usein ja samoin miehillä suu ja käsityö taidot ainakin toivon että itselläni olis hyvät taidot

• Hieno on. Mutta mitä toi koiran trimmaus siihen liittyy. Vai polttaako se koira piippua?

• Anonyymi00023

Katso uudestaan, olet katsonut jotain ihan muuta. Ensimmäisellä nainen sorvaa piippua, ja toisella mies valmistaa hienoa intiaanipiippua. Ei koiria.

• Anonyymi00023 kirjoitti:

Katso uudestaan, olet katsonut jotain ihan muuta. Ensimmäisellä nainen sorvaa piippua, ja toisella mies valmistaa hienoa intiaanipiippua. Ei koiria.

No mun silmiin toi ensmäine oli vasta aihio.

Mutta tietenki intiaanipiiput on hienoja.

• Anonyymi00034
        JeroP kirjoitti:

No mun silmiin toi ensmäine oli vasta aihio.

Mutta tietenki intiaanipiiput on hienoja.

Jokaisella on oma näkemyksensä millainen piipun pitää olla, ei saa arvostella... nainen teki parhaansa tuodakseen esille oman näkemyksensä.

• Anonyymi00043
        Anonyymi00034 kirjoitti:

Jokaisella on oma näkemyksensä millainen piipun pitää olla, ei saa arvostella... nainen teki parhaansa tuodakseen esille oman näkemyksensä.

Olen polttanut piippua skottilaista. Naapuri kysyi, että kumpi?
        Oikea vastaus, että molemmat.
        Vilma

• Anonyymi00044

Puutöihin tarvii verstaan, ei sellaista ole useimmilla kaupunki-ihmisillä.

Suomessa kaikki ämpäriä monimutkaisempi maksaa maltaita.
      Laatutyökaluiksi mainostetut työkalut on usein ihan sekundaa.
      Temusta saattaisi saada 10 kertaa halvemmalla, mutta suojatullit. Tosin erikoistyökalut temussakin puuilon hinnoissa.

• Anonyymi00045

Ämpäritkin on nykyään melko kalliita.

• Anonyymi00046

Puutyökursseja järjestetään joissakin kansanopistoissa, jolloin välineet ovat jollain koululla.
        Kutterilastut tuoksuvat hyvälle kuin tuore lauta. Puru.
        Vilma

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Viesti sinulle

Tiedät että tunteet ja ajatukset ja meillä on vahva yhteys mistä molemmat tiedetään. Odotan sinua ☀️
      Ikävä
      48
      1032
    2. Mikä on totta mikä ei?

Onko juoru vai ei että nimeltä mainitsematon henkilö on tehnyt naiselle/naisille jotain joka on väärin?
      Kuhmo
      17
      969
    3. Olen kironnut sinut alimpaan helvettiin

Hyvää matkaa.
      Ikävä
      82
      841
    4. Mitä sinulle on tapahtunut lapsena

Kun olet noin sairas päästäsi? Pikkupojalle ( Miehen kehossa)
      Ikävä
      80
      759
    5. Haluan purkaa vielä tuntemuksia

Tykkään sinusta kovin paljon❤️ olen surullinen tilanteestasi ja siitä mitä me olemme yhdessä joutuneet kokemaan. Tämä ei
      Ikävä
      21
      727
    6. Kyllä tiedän sun

Likaiset pelit selän takana
      Ikävä
      59
      621
    7. Tunteiden käsittely kertoo ihmisestä.

Kun puhutaan "tavallisesta" ihmisestä, joka on suht tasapainoinen eläjä, niin puhutaan oikeastaan taitavasta tunteiden k
      Sinkut
      203
      618
    8. Lopetetaanko tämä

Juttu ja mennään eteenpäin? Pystytkö?
      Ikävä
      102
      604
    9. Persujen Puhoksen retki

Perussuomalaiset olivat tehneet turistibussimatkan Puhokseen. Tosin raukat olivat niin peloissaan, etteivät uskaltaneet
      Perussuomalaiset
      188
      572
    10. Onko tuo joku katkera nainen oikeasti

Joka sinua syyttää?
      Ikävä
      90
      548
    11. Jopa poliisi nauraa paskaista pelkuripersuille

Puhoksessa jäi "isänmaantoivot" bussiin vapisemaan :-D https://www.is.fi/politiikka/art-2000012319632.html
      Maailman menoa
      259
      476
    12. Pilkettä sunnuntain silmässä

😉 Jos tästä ketjusta löytyisi yksi ihminen, joka saisi sut hymyilemään tänään… Millainen hän olisi? Ei tarvitse kerto
      Sinkut
      73
      461
    13. Just saying

Mies joka antaa naiselle turvallisen olon, on seksikäs. Ei kieroja kikkoja ja haluaa olla vain sen yhden naisen mies.
      Ikävä
      85
      448
    14. Tehdään yhdessä itsestämme

Parhaat versiot❤️ Se vaatii molemmilta hyvää itsetuntoa!
      Ikävä
      36
      408
    15. Aika on tuonut järkeä

Sä et tiedä musta kaikkea. Jos tietäisit, ymmärtäisit, miksi me ei sovita yhteen. Öljy ja vesi. En mä ole valehdellut,
      Järki ja tunteet
      42
      403
    16. 28
      377
    17. Persut eivät uskaltaneet tulla ulos

Bussiin jäivät https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/d7f9fc57-dca0-40b8-9cb1-156e5872dba9
      Perussuomalaiset
      142
      376
    18. Voisin antaa sulle nyt

Halin❤️
      Ikävä
      43
      372
    19. Ketkä käy potkimassa ovia öisin?

Enää ei naurata.
      Haapavesi
      5
      368
    20. Miten viikonloppu meni

Mielestäsi? Tapasitko kaivatun? Jos, etenivätkö asiat?
      Ikävä
      29
      348
    Aihe