Uskonnon tai ideologian perusteella tehty syrjintä olisi jotenkin "oikeutetumpaa" kuin ihon värin perusteella syrjintä?
MIETTIMÄÄN SIITÄ!
Miksi ihmiset ajattelee että
2
<50
Vastaukset 2
- Anonyymi00001
Kun sitä ei vain voi oikeuttaa... Ihmisen pitää saada olla oikeutettu elää elämänsä vapaana vaikka on eri mieltä. Harmin aiheuttamista se on sitten jos aiheutetaan henkistä tai fyysistä harmia toiselle. Henkiseksi ja fyysisesti harmiksi ei lasketa sitä että "jotain vähän nyppii, kun kaikki ei ole samaa mieltä" VAIKKA tämä aiheuttaisi sen että tämä joku menis vetämään vitutus kännit tämän seurauksena. Me ensinnäkään EMME ole vastuussa siitä että joku uskoisi lentävän spaghetti monsterin olevan todellinen, vaan tämä uskovainen itse kantaa uskonsa, eikä myöskään siis voi vaatia ulkoisia ihmisiä toimimaan hänen uskontonsa mukaisesti!
Ap- Anonyymi00002
Uskovainen ihminen EI voi vaatia uskonsa ulkopuolisia ihmisiä uskomaan omaan uskontoonsa perusteilla että "se että olet ulkopuolinen, on merkki pahojen henkivaltojen eksytys työstä", koska tämä itsellään taas kertoo siitä että uskon sisäpuoliset näkevät vain mitä sisäpuolella näkevä voi nähdä ja jos "uskonnon pilkkana" otetaan ulkopuolisuus ja ulkopuolelta tarkastelu "koska meidän uskontoon kuuluu että olemme ainoa oikea", niin tässä tapauksessa kyseessä on uskonto joka perustuu vain ja ainoastaan "because that's how things are" ja parempaa perustelua et tule saamaan vaikka pumppaisit tietoa.
Kun lähdet tämän sortin autoritääris uskovilta pumppaamaan tietoa, he voi ottaa sen persoonallisen hyökkäyksensä VAIKKA he olisi ITSE ensiksi yrittäneet tuputtaa suhun omia uskontoja ja uskon jakeita "ainoana" totuuutena samalla mahdollisesti vähätellen sinun omia henkisiä polkujasi, sekä syrjien sinua niiden perusteella.
Niinku, JOKAINEN kantaa oman uskonsa loppupeleissä ja turhaan siitä aletaan ulkopuolisia syyttämään jos asiat ei mene heidän maailmankuviin sopivilla tavoilla!
Jos halutaan rauhaa ja rakkautta, niin onko loogista toimintaa räyhätä niille joilla ei oo osaa eikä arpaa? KYSYNPÄHÄN VAAN!
Ap
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Puukotus Kajaanissa
Kuka puukotti ja ketä? https://yle.fi/a/74-20247765 Vähemmän yllättäen päihteet mainittu591451- 251063
- 80925
- 65796
Nainen, tässä olen kahden vaiheilla
Toinen pitäisi valita ja kummassakin on hyvät ja huonot puolensa. Toinen olisi sellainen pysyvä mutta työläs. Toinen taa69764- 47722
Hyvä on sitten, jos et sitä s*ksiä halua kanssani.
Rakastetaan vaan toisiamme, voin käydä muualla tyydyttämässä fyysisenpuolen tarpeet. Puhumalla tämäkin olisi selvinnyt.131695- 90693
Humalassa autolla ajo.
Tuhti humala hyydytti kuljettajan Suomussalmella -sammui rattiin ,uutisoi Ylä-Kainuu.12674- 36650
Tiesitkö? Jorma Uotisen EX-rakas on Helena Lindgren - Nämä ovat välit nyt: "Me ollaan..."
Jorma Uotinen ja Helena Lindgren olivat avoliitossa v. 1982-1999. Pariskunta oli aikansa näyttävä julkkispari, missä i15649- 110614
Suloinen ja herkkä
Toiset huomioiva, räväkkä, yllättävä. Ei sellaisesta voi olla pitämättä.31605- 4582
Jäljitelmä Birginit
Ei jumaleisson, Jeffin vaimo kertoo et nää Hermesit olikin jäljitelmiä ja timangit labrarääsää. Anna mun kaikki kestää �140581Minä muistan
Minä muistan sinut nauravana. Sellaisena, joka sai tavallisenkin hetken tuntumaan vähän kevyemmältä, kuin huoneeseen ol45560Hyvää yötä hurmuri
Iltaa haaveeni! Kauniita unia😘 Jospa me vielä nähtäis ja juteltais, suukoteltais ja halittais, siliteltäis ja hyväiltä24503- 18502
- 38496
- 38491