Stalin aloitti talvisodan liittolaisensa Hitlerin kanssa solmiman hyökkäämättömyyssopimuksen ja etupiirisopimuksen turvin. Talvisodan aloittamiseen on vain yksi syyllinen, ja se on Stalin.
Tiltujen hokema narratiivi jostain "Erkon sodasta" kannattaa jättää sinne omaan alhaiseen tiltuarvoonsa.
Talvisota oli vain ja ainoastaan Stalinin sota
11
<50
Vastaukset 11
- Anonyymi00001
Mannerheimin kerrotaan sanoneen ulkoministeri Eljas Erkkona tunnetusta poliitikosta talvisodan kynnyksellä: ”Mikäli Erkko olisi mies, hän menisi metsään ja ampuisi kuulan päähänsä.”
Marsalkka Mannerheim lausui tämän arvostelun, koska hän piti Erkon ulkopolitiikkaa ja toimintaa ennen talvisotaa epäonnistuneena. Erkko oli talvisodan syttyessä siirtynyt Ruotsiin, ja hänen katsottiin luottaneen liikaa läntiseen apuun ja arvioineen Neuvostoliiton uhan väärin- Anonyymi00002
Olipa Erkosta muutoin mitä mieltä hyvänsä niin itse ei Erkko aloittanut ”yhtään ainoaa sotaa” eikä. Suomi ”hänen johdollaan” hyökännyt minnekään!
On iki-stallareitten piintynyt tapa syytellä kaikkia mahdollisia ulkopuolisia tai sivullisia tahoja siitä, että kovin ”rauhantahtoisen” Neuvostoliiton ”oli ihan pakko” vastentahtoisesti hyökätä johonkin toiseen maahan! - Anonyymi00004
Anonyymi00002 kirjoitti:
Olipa Erkosta muutoin mitä mieltä hyvänsä niin itse ei Erkko aloittanut ”yhtään ainoaa sotaa” eikä. Suomi ”hänen johdollaan” hyökännyt minnekään!
On iki-stallareitten piintynyt tapa syytellä kaikkia mahdollisia ulkopuolisia tai sivullisia tahoja siitä, että kovin ”rauhantahtoisen” Neuvostoliiton ”oli ihan pakko” vastentahtoisesti hyökätä johonkin toiseen maahan!HeHe pöhveIi parka tyhmä kuin saapas 👢
- Anonyymi00003
Saattaa se vähän Josif Stalinin haamua harmistuttaa kun Suomi on edelleen itsenäinen valtio, kun taas Neuvostoliiton kommunismidiktatuuri teki itsemurhan.
- Anonyymi00005
Saattaa se pöhveIin dementia olla aika pitkälle edennyt😄
- Anonyymi00006
Unohtuiko taas otsikon aihe? En minä täällä joka ikistä sanomaa kirjoita, kuten tunnut uskovan ja haukut enimmäkseen väärää puuta!
- Anonyymi00007
Tiltureppanoiden aivosähkökäyrä piirtää aamusta iltaan vakaata vaakasuoraa viivaa.
- Anonyymi00008
Meinaatko notta tiltureppanat imitoivat tässäkin asiassa johdonmukaisesti kallista toveriaan, toveri Vladimir Iljitsh Leniniä, jonka maallinen keho lepäilee Moskovan Punaisen torin mausoleumissa tiltureppanoiden runsaasti virtaavien kyynelten voitelemana, elikä tönkkösuolattuna?
- Anonyymi00009
Ketään ei kiinnosta. Me nuoret ja vanhemmat inhoamme näitä keskustelunaiheita.
Eiköhän muita puheenaiheita riitä. - Anonyymi00010
Oletko 79 vuotias ja olet oppinut käyttämään tietokonetta.
- Anonyymi00011
Asia on sanomattakin selvä. Tietenkin talvisota oli vain ja ainoastaan Stalinin sota.
Vain. Ja. Ainoastaan. Stalinin. Sota.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa741670- 231172
Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as321073Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu134906Joku porukka lähtenyt täältä
Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.189826- 64694
Olipa yllätys
Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo192609On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit79598- 49561
- 70539
Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä
Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,32518- 55507
- 57485
Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?
Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.25457Kai sä mies ymmärrät..
..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast28432- 34424
- 33423
- 40417
- 16409
- 82398