Sain aika tällin keskelle rintakehää. Nyt se on ollut pari päivää siten, että se ei ole mustelmilla eikä siinä ole jatkuvaa kipua, mutta kun nousee esim istuaaltaan seisomaan niin siihen koskee hetki aikaa. Lääkäriin en jaksa mennä jonottamaan kuullakseni, että se menee parissa päivässä ohi. Siis kysynkin täällä, että jos se olis murtunut niin olisko se ihan helvetin kipeä vai voiko olla murtunut myös kuvailemillani oireilla?
Rintalasta
8
12492
Vastaukset
- kokemusta on
Se voi kestää kuule kauan ennekuin paranee ja voi pahentua niin ettet pysty hengittään!Sain kans tällin onnettomuudessa viis vuotta sitten ja vieläkin rinta on hellä.Ja murtumaa ei silloin todettu.Silti itse epäilen että jotain tuolle alueelle tapahtui.Lääkärit ei ottaneet mitään kantaa silloin.Ei auttanut kuin kitua!Mut kantsis kyl silti käydä lekurissa!
- Kipeä
Niin, kiitos vastauksestasi. Se on vaan kumma kun se ei ole yhtään edes tummunut. Kun siihen painaa sormella niin siinä tuntuu vain pientä kipua, mutta kun nousee ylös, hengittää syvään tai nostaa jotakin missä vaaditaan rintalihasvoimaa, niin silloin vihloo eniten.
Täytynee tarkkailla vielä kotvanen ja mennä sitten lääkäriin jos ei helpota.
- kipua hoidetaan
jos syvään hengittäminen asennosta riippumatta (siis kaikista kivuttomammassakin asennossa) ei tee selvää kipua, niin on epätodennäköistä, että rintalastasi olisi murtunut. Jos kipua tulee lähinnä vain ylösnoustessa tai vastaavassa, niin vaiva selittyy paremmin lihaställillä.
Ja jos siinä rintalastassa oliksin murtuma, niin hoitona olisi kivun hoito. Ei siihen mitään sidosta tms. tukea laitettaisi.
Pärjäile! - Jeepney
Onko asiaan tullut selvitystä? Meikäläisellä viittaa samaan... Kipu on kova myös silloin kun hengitän keuhkot tyhjäksi, WTF?!?
- uffeee
sama täälläkin. kuvautuksissa ei mitään näkyny joten kirjoitti rintalastan murtuma epäily. 4pvää nyt kipeänä.
- urh.. urpoiluvamma
Minulla rintalasta on ollut tasan viikon kipeänä. Tänään eniten, mikä ihmetyttää. Viikko sitten heräsin putkasta vailla muistikuvia tapahtuneesta ja rintalastan kohdalla oli pienehkö jälki jostain iskusta. Tänään en voinut fillaroida kun kaikki työntävät liikkeet ja varsinkin äkkinäiset töysyt eturenkaaseen ja siten käsiin sattuvat rintalastaan. Lihaksia sillä kohtaa ei ole vaan luuta ja nahkaa. Hiusmurtuma on ainoa keksimäni selitys. Ja tosiaan - ei siihen mitään poppakonsteja ole. Jokohan opin olemaan dokaamatta tajun kankaalle...
- Moipsmoips123
Mulla tuli kaverin polvi kovaa suoraa rintalastaan ja nyt tosi kipeä kun edes yskäsen. Hengittäminenkin sattuu. Pitäisikö mennä lääkäriin ja onko murtuma mahdollinen?
- Anonyymi
Rinta lastaa ei voi pudottaa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.72508- 1181756
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill381475Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1221408Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1671299- 1461250
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1521241- 521188
- 591127
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.481014