Rintalasta

Murtunut?

Sain aika tällin keskelle rintakehää. Nyt se on ollut pari päivää siten, että se ei ole mustelmilla eikä siinä ole jatkuvaa kipua, mutta kun nousee esim istuaaltaan seisomaan niin siihen koskee hetki aikaa. Lääkäriin en jaksa mennä jonottamaan kuullakseni, että se menee parissa päivässä ohi. Siis kysynkin täällä, että jos se olis murtunut niin olisko se ihan helvetin kipeä vai voiko olla murtunut myös kuvailemillani oireilla?

8

12492

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokemusta on

Se voi kestää kuule kauan ennekuin paranee ja voi pahentua niin ettet pysty hengittään!Sain kans tällin onnettomuudessa viis vuotta sitten ja vieläkin rinta on hellä.Ja murtumaa ei silloin todettu.Silti itse epäilen että jotain tuolle alueelle tapahtui.Lääkärit ei ottaneet mitään kantaa silloin.Ei auttanut kuin kitua!Mut kantsis kyl silti käydä lekurissa!

• Kipeä

Niin, kiitos vastauksestasi. Se on vaan kumma kun se ei ole yhtään edes tummunut. Kun siihen painaa sormella niin siinä tuntuu vain pientä kipua, mutta kun nousee ylös, hengittää syvään tai nostaa jotakin missä vaaditaan rintalihasvoimaa, niin silloin vihloo eniten.
        Täytynee tarkkailla vielä kotvanen ja mennä sitten lääkäriin jos ei helpota.

• kipua hoidetaan

jos syvään hengittäminen asennosta riippumatta (siis kaikista kivuttomammassakin asennossa) ei tee selvää kipua, niin on epätodennäköistä, että rintalastasi olisi murtunut. Jos kipua tulee lähinnä vain ylösnoustessa tai vastaavassa, niin vaiva selittyy paremmin lihaställillä.
      Ja jos siinä rintalastassa oliksin murtuma, niin hoitona olisi kivun hoito. Ei siihen mitään sidosta tms. tukea laitettaisi.
      Pärjäile!

• Jeepney

Onko asiaan tullut selvitystä? Meikäläisellä viittaa samaan... Kipu on kova myös silloin kun hengitän keuhkot tyhjäksi, WTF?!?

• uffeee

sama täälläkin. kuvautuksissa ei mitään näkyny joten kirjoitti rintalastan murtuma epäily. 4pvää nyt kipeänä.

• urh.. urpoiluvamma

Minulla rintalasta on ollut tasan viikon kipeänä. Tänään eniten, mikä ihmetyttää. Viikko sitten heräsin putkasta vailla muistikuvia tapahtuneesta ja rintalastan kohdalla oli pienehkö jälki jostain iskusta. Tänään en voinut fillaroida kun kaikki työntävät liikkeet ja varsinkin äkkinäiset töysyt eturenkaaseen ja siten käsiin sattuvat rintalastaan. Lihaksia sillä kohtaa ei ole vaan luuta ja nahkaa. Hiusmurtuma on ainoa keksimäni selitys. Ja tosiaan - ei siihen mitään poppakonsteja ole. Jokohan opin olemaan dokaamatta tajun kankaalle...

• Moipsmoips123

Mulla tuli kaverin polvi kovaa suoraa rintalastaan ja nyt tosi kipeä kun edes yskäsen. Hengittäminenkin sattuu. Pitäisikö mennä lääkäriin ja onko murtuma mahdollinen?

• Anonyymi

Rinta lastaa ei voi pudottaa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      7
      2508
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      118
      1756
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      38
      1475
    4. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Kittilä
      122
      1408
    5. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      167
      1299
    6. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      146
      1250
    7. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      152
      1241
    8. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1188
    9. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      59
      1127
    10. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      48
      1014
    Aihe