Minäpä kerron teille minkä vuoksi.
Enkelien vuoksi.
Huiviapakko kristinuskossa. Tiedättekö minkä vuoksi?
19
<50
Vastaukset 19
- Anonyymi00001
Korjataanpa.
Huivipakko.- Anonyymi00007
Paavali toi ne opit Korintoon kotiseudultaan, missä oli voimassa talibaanien opit.
- Anonyymi00008
Kulttuuri oli Lähi-Idän kulttuuria.
- Anonyymi00002
Paavali määräsi Korinton naisille huntu-ja burkapakon, uhkasi naisia kunniaväkivalla, ajaa lampaiden keritsimillä naisilta karvat pois, jos eivät tottele.
1. Kor. 11:6
Sillä ellei vaimo anna itsiänsä peittää, niin kerittäkään myös hänen hiuksensa; vaan että se on ruma, että vaimon pitäis keritty eli ajeltu oleman, niin peittäkään päänsä.
Meno oli kuin Al'Holin leirillä.- Anonyymi00003
1. Kor. 14:34
naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin lakikin sanoo. - Anonyymi00009
"Sillä ellei vaimo anna itsiänsä peittää"
-naisilta ei saanut näkyä kuin silmät Anonyymi00003 kirjoitti:
1. Kor. 14:34
naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin lakikin sanoo.Tämän kohdan Räsänen on sivuuttanut, mutta se on ymmärrettävää kun joko homomiehen kanssa on naimisIssa tai itse on tyttörakkauteen kallistuva.
Heteroillahan ei ole tarvetta puuttua toisten ihmisten seksielämään.
- Anonyymi00004
Ei se huntupakko koko Kristinuskoa koske.
Ei Jeesus määrännyt naisille mitään huntu-ja burkapakkoa.
Naiset sai pitää hiuksensa ihan vapaasti ja käyttää hajuvesiä ja meikkiä. Naiset saivat ihan vapaasti kaunistautua.
Joh. 12:3
Maria otti täyden pullon aitoa, hyvin kallista nardusöljyä, voiteli Jeesuksen jalat ja kuivasi ne hiuksillaan. Koko huone tuli täyteen voiteen tuoksua. - Anonyymi00005
Job 42:15
Eikä ollut koko maassa niin kauniita naisia kuin Jobin tyttäret; ja heidän isänsä antoi heille perintöosan heidän veljiensä rinnalla.
Naiset saivat meikata ihan vapaasti.
14 Yhdelle tyttärelle hän antoi nimeksi Jemima*, toiselle Kesia* ja kolmannelle Keren-Puk*. [Nimi Jemima merkitsee 'turturikyyhky', Kesia 'kassiapuu' ja Keren-Puk 'silmämaalirasia'.]- Anonyymi00006
Nyt Lesdiolaiset miehet käy kuumana.
- Anonyymi00010
Mutta ajatelkaapa sitä, miksi Paavali sanoi naisten huivinkäytön olevan tarpeellista juuri enkelien vuoksi?
- Anonyymi00011
Minäpä tiedän miksi, mutta pidetäänhän kristikansaa vielä jännityksessä.
- Anonyymi00012
Ei siinä ollut pelkästä huivista kysymys, vaan huntu- ja burkapakosta.
- Anonyymi00013
Anonyymi00012 kirjoitti:
Vain jotkut miehet pitivät Paavalia omana apostolinaan Korintossa. Mutta naiset vihasivat sitä miestä.
1. Kor. 9:2
Jos en olekaan apostoli muille, olen ainakin teille.
Ei Paavali ollut Jeesuksen valitsema apostoli ollenkaan.
Ilm. 21:14
Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä. - Anonyymi00014
Paavalissa oli se kuuluisa "enkeli" henkioppaana.
- Anonyymi00017
Anonyymi00012 kirjoitti:
Enkelien vuoksi siitä huolimatta.
1. Kor. 11:6,10
"6 Ellei nainen peitä päätään, hän voi yhtä hyvin leikkauttaa hiuksensa. Mutta jos kerran hiusten leikkaaminen tai pois ajaminen on naiselle häpeällistä, hänen tulee peittää päänsä."
-
"10 Naisen tulee siis pitää päässään arvonsa merkkiä enkeleiden takia."
- Anonyymi00016
Paavalin painottama huivipakko naisille "enkelien vuoksi" oli tarkoitus tehdä naiset vähemmän houkuttelavaksi "enkeleille" ja nimenomaan estämään tämän toistumisen.
Asia on katolisen kirkon puolella tunnustettu, mutta enpä ole nähnyt luterialaisen kirkon mainitsevan asiasta.
Raamattu FI1776
"1. Mooseksen kirja 6
1 Ja tapahtui, koska ihmiset rupesivat lisääntymään maan päällä, ja siittivät tyttäriä;
2 Niin Jumalan pojat näkivät ihmisten tyttäret kauniiksi, ja ottivat emänniksensä kaikesta kuin he valitsivat.
3 Silloin sanoi Herra: ei minun henkeni pidä nuhteleman ihmistä (sanan kautta) ijankaikkisesti, sillä hän on liha; sentähden olkoon hänellä aikaa, sata ja kaksikymmentä ajastaikaa.
4 Siihen aikaan olivat sankarit maan päällä: ja myös sitte, kuin Jumalan pojat makasivat ihmisten tytärten kanssa, ja he olivat siittäneet heille (lapsia): nämä olivat valtiaat, ne muinen kuuluisat miehet."
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Venäjä alkaa iskemään Suomen politiikkaan.
Tässä on valtion ja koko länsiliiton päämiehet varoitelleet, että Venäjä alkaa talven aikana taas iskemään hybridisesti.2231389Hallituksen järjestämä spektaakkeli tuo vessanpyttykeissi
Että olisi kymmenien kansanedustajien kodeissa käyty ihan tuosta vaan, eikä kukaan kansanedustaja kerro niin käyneen, va246933- 89856
Muistelen lämmöllä
Se oli vaikein päätös, jonka olen joutunut tekemään. En pidä valehtelusta, mutta näin sait päätöksen asioille. Rakasti48752Sysmän "ilon päivä"
Ja taas palaa hirveä määrä verorahoja, ihan turhaan soopaan. Eikö nämä jotka kuntapolitiikassa valittavat ja tuhoaa vaan66742Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä
Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä48693- 81611
- 24605
Vaihdevuodet ja psykoottinen käytös
Estrogeenilla on suora yhteys aivojen välittäjäaineisiin, erityisesti serotoniiniin, joka säätelee mielialaa, impulssiko67604- 109589
- 49578
Miltä tuntuu vanhempi nainen olla
Pihkassa huomattavasti nuorempaan kolliin joka on uskollinen ja kiltti ja tottelee joka asiaa ja tykkää pussailla ja pan76578- 39569
Teinipersu Bergbom lupasi ensimmäisenä euron bensaa
Teinipersu julkaisi Tiktok-videonsa marraskuussa 2021. Videolla Bergbom viittaa bensan hintoja esittelevään kylttiin ja302561Riitastako pelastaja
Riitta jätti hakemuksen. Hyvä niin. On ainakin yksi mistä ottaa. Pertsa ei taida aikuistua koskaan ja Pekka hoiteli silt34554Joka ilta mietin
sua❤️Mitä teet, missä meet? Kaipaatko yhtään? Yön tullen toivotan mielessäni sulle hyvää yötä ja aamuisin huomenet. Joka27553Timo Vornanen.
On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.46548Onko se loukkaavaa jos pelkkä seksi kiinnostaa?
En tiedä olisiko meillä muuta yhteistä edes. En kyllä oikein osaa nähdä meitä menemässä naimisiin, paitsi ehkä jossain U47534Jos olen aiheuttanut pahaa, pyydän anteeksi
Jos olen omalla kirjoittelullani aiheuttanut täällä jollekin pahaa mieltä tai sotkenut asioita, niin pyydän sitä anteeks64519Luottamus
Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.94509