Onko normaalia että latauksen jälkeen sukopään töpseli on niin kuuma, että metalliosa polttaa napit ja muovikuori on merkittävästi kuumentunut? Lataus tapahtuu duunipaikan autolatauspaikalla missä 16A lataukseen suunnitellut super schuko pistorasiat.
Vastaukset 18
- Anonyymi00001UUSI
- Anonyymi00002UUSI
voip jäädä korvaukset saamatta jos ei tiedä missä lataa,miten lataa ja kenen liittimestä..
autoilijan pitää tietää asiat ennekuin työntää pistokkeen seinään jne... - Anonyymi00003UUSI
Ööööh, aloittajahan kertoi että "Lataus tapahtuu duunipaikan autolatauspaikalla missä 16A lataukseen suunnitellut super schuko pistorasiat."
Niin miten siihen liittyy juttu jossa "sähköautoa oli ladattu taloyhtiön autotallissa tavallisesta pistorasiasta". - Anonyymi00007UUSI
Anonyymi00003 kirjoitti:
Ööööh, aloittajahan kertoi että "Lataus tapahtuu duunipaikan autolatauspaikalla missä 16A lataukseen suunnitellut super schuko pistorasiat."
Niin miten siihen liittyy juttu jossa "sähköautoa oli ladattu taloyhtiön autotallissa tavallisesta pistorasiasta".No varmaan on paraspaikka kysellä täältä...kannattaa ottaa selvää missä lataa ja mitkä ovat vakuutukset taloyhtiössä kuka on asentanut laitteet jne...monesti firmoissa jne on sähköasentajana ns ammattimies joka asentaa lisää sähköjä sekä haaroittaa johtoja samoille sulakkeille hän on ollut oma tehtaan oma työntekijä joka on käynyt sähköasentajan koulutuksen ammattkoulussa..turha niitä sitten on kysellä korvauksia kun on koko paikka tuhkaläjänä...
- Anonyymi00004UUSI
Jos on kunnollinen schuko-laturi niin sen pistotulpassa on lämpötila-anturi estämässä liiallista lämpenemistä.
Onko aloittajalla joku halpamarketin laturi? - Anonyymi00005UUSI
Ryyyyyyssän trollitehtaan dissaus spämmi ! ! Älä kommentoi ! !
- Anonyymi00006UUSI
Osta oikea laturi. Temusta ei saa kunnollista.
- Anonyymi00008UUSI
Vakuutus ei edes korvaa,,,vaikka sukulainen tulee temun johtojen kanssa kylään..
- Anonyymi00010UUSI
Anonyymi00008 kirjoitti:
Vakuutus ei edes korvaa,,,vaikka sukulainen tulee temun johtojen kanssa kylään..
Auton mukana tuli laadukas 1 vaihelaturi olen käyttänyt sitä ja lämpöongelmia ei ole ollut. Lainasin sitä Eniyac kuskille Lapin matkalle, että saa autiotuvilla ladata. Testattiin ja toimi verstaalla. Herra soitti ja kertoi, ei toimi, 10 minuuttia ja ilmoitus lataus lopetettu. Pistoke ylikuumentunut ja sensori tulpassa katkaissut latauksen. Kyllä se on mahdollista, että jopa suprshuoko ei anna riittävää kosketuspintaa. Toisen auton 22 kw lataus lämmittää jopa sitä latauskaapeliakin sen poikkipinta pitää olla min 6 neliötä. Halpisjojtojen ja laturien johdosta ja tulpista ei aina tiedä. Sen takia suosittelen aina suunnitteluvaiheessa kiinteää asennusta.
- Anonyymi00011UUSI
Anonyymi00010 kirjoitti:
Auton mukana tuli laadukas 1 vaihelaturi olen käyttänyt sitä ja lämpöongelmia ei ole ollut. Lainasin sitä Eniyac kuskille Lapin matkalle, että saa autiotuvilla ladata. Testattiin ja toimi verstaalla. Herra soitti ja kertoi, ei toimi, 10 minuuttia ja ilmoitus lataus lopetettu. Pistoke ylikuumentunut ja sensori tulpassa katkaissut latauksen. Kyllä se on mahdollista, että jopa suprshuoko ei anna riittävää kosketuspintaa. Toisen auton 22 kw lataus lämmittää jopa sitä latauskaapeliakin sen poikkipinta pitää olla min 6 neliötä. Halpisjojtojen ja laturien johdosta ja tulpista ei aina tiedä. Sen takia suosittelen aina suunnitteluvaiheessa kiinteää asennusta.
Ja antaa sellaisen laittaa jolla on asennusluvat..ei sitä naapurimökkiläisen viinamaisteria joka ona käynyt ammattikoulun joskus miekka ja kilpi..
- Anonyymi00013UUSI
Anonyymi00010 kirjoitti:
Jos tuosta jotain oppii niin auton omalla johdolla ja laturilla....johtojen paksuuksissa on varmaa eroja..esim itse ostin kerran lisävirtaapelit 12v...bensa-autoa ei saanut käyntiin kaapeleilla..lähemmin tutkiessa niin kaapelit oli todella paksut mutta sisällä oleva kaapeli todella ohut jotain 4 mm paksu ..oiskohan samaa vikaa myös sähköauton latauskaapeleissa paksu päältä mutta sisältä ohut..kiina cabel is fake..ostakaa vaan laadukasta tavaraa..vaikka merkkiliikkestä oikea kaapeli ..
- Anonyymi00014UUSI
Anonyymi00013 kirjoitti:
Jos tuosta jotain oppii niin auton omalla johdolla ja laturilla....johtojen paksuuksissa on varmaa eroja..esim itse ostin kerran lisävirtaapelit 12v...bensa-autoa ei saanut käyntiin kaapeleilla..lähemmin tutkiessa niin kaapelit oli todella paksut mutta sisällä oleva kaapeli todella ohut jotain 4 mm paksu ..oiskohan samaa vikaa myös sähköauton latauskaapeleissa paksu päältä mutta sisältä ohut..kiina cabel is fake..ostakaa vaan laadukasta tavaraa..vaikka merkkiliikkestä oikea kaapeli ..
Ja ajoneuvo kohtainen...Audiin ei Mossen kaapelia jne..
- Anonyymi00017UUSI
Anonyymi00010 kirjoitti:
Ihme touhua tuo sähköautojen lataaminen. Palovakuutuksia varmaan syytä korottaa reippaasti, jos sähköautoja laitaillaan.
- Anonyymi00009UUSI
Ihmisen kädet ovat huono lämpömittari. Joku 60 astetta tuntuu jo kuumalle, vaikka se ei ole paljon tekniikalle.
Mutta 16 A on niin pieni virta, että sillä ei pitäisi tapahtua merkittävää lämenemistä.
Lämpö johtuu paikasta toiseen ja siksi ei voi sanoa tuleeko lämpö latausjohdosta vai onko superpistorasian liitos sähköjohtoon jäänyt löysälle.
Ajalta miekka ja kilpi oleva pistorasiateknologia ei kyllä ole tämän päivän liitostekniikkaa...- Anonyymi00012UUSI
16A...hmm.. monessa rakennuksessa,talossa on kaapeleita haaroiteltu vuosien saatossa vanhasta jakorasiasta , samaan johtoon on kytketty jos minkälaista lisärasiaa..ei ihme sitten kun laittaa sähköauton lataukseen ja johdot lämpenee...itse jos omistaisin sähköauton miettisin kahteenkertaan ennenkuin laitan johdon auton lataukseen,...vakuutusyhtiöillä on omat sääntönsä..varsinkin kiinan tuotteista..?
- Anonyymi00015UUSI
Sänkyhommissa ei tartte nähä ,vain käsikopelolla....varmaan samaa sähköautoa pimeässä ladatessa..
- Anonyymi00016UUSI
Anonyymi00015 kirjoitti:
Sänkyhommissa ei tartte nähä ,vain käsikopelolla....varmaan samaa sähköautoa pimeässä ladatessa..
Tuloksen vaan näkee nopeaan kun sänkyhommien tulo 12kk päästä..hah
- Anonyymi00018UUSI
Anonyymi00016 kirjoitti:
Tuloksen vaan näkee nopeaan kun sänkyhommien tulo 12kk päästä..hah
12kk ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moottoripyöräonnettomuus
Mopomiitissä tapahtunut onnettomuus ja uutisointi. Ajoradan ylityksen vaarallisuudesta ei mitään uutisointia. Ei myöskää66799- 159790
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa22777Jos oikeasti haluat mies
Tiedät mitä on tehtävä. Luotan, että etenet jos haluat. En voi tehdä enää mitään kun ei ole numeroasi.103760Uusi ruokapaikka
Tuleeko Haapavedelle uusi lounaspaikka ,haetaan kokkia? Uusi firma kyseessä27718Miten sinä voit?
Kysytkö kukaan sitä sinulta? Olen huomannut, että jos kohtaa empaattisen ihmisen ja hän kysyy noin, saattaa padot murtua93677Kerro minulle totuus
Minä haluan kuulla sen nyt. Kenen kanssa sinä olet nykyisin, ja miksi jätit minut? 🐒192650- 22592
- 61582
Hautakivien massapoisto aloitettu Härkökankaan vanhalla hautausmaalla kaikessa hiljaisuudessa!
Suomussalmen seurakunnan kirkkoneuvosto on tehnyt historiansa surullisimman päätöksen hautojen haltuunotosta ja raivauks35544VILLISIKALAUMA TULOSSA IISALMEEN
Yle: Poliisi varoittaa Iisalmen keskustaa lähestyvästä villisikalaumasta Poliisi on pyytänyt Pohjois-Savossa Iisalmessa40539On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit78480- 39465
- 57455
sinulle....
Olen ymmärtänyt, ettei minua haluta enää takaisin. Mitään pahaa en koskaan halunnut sinulle. Ikävä että kuvittelit niin.75447Useita poliisiautoja kunnantalolla
Maijojen kyydissä tuttuja naamoja ja nyt kannetaan arkistolaatikoita autoihin. Nyt se on alkanut. Pidätykset.9439Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?
Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.25437- 70433
- 54418
- 40407