Sähköauton lataus sukolaturilla (16A)

Anonyymi-ap

Onko normaalia että latauksen jälkeen sukopään töpseli on niin kuuma, että metalliosa polttaa napit ja muovikuori on merkittävästi kuumentunut? Lataus tapahtuu duunipaikan autolatauspaikalla missä 16A lataukseen suunnitellut super schuko pistorasiat.

18

65

Vastaukset 18

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001
      UUSI
      • Anonyymi00002
        UUSI

voip jäädä korvaukset saamatta jos ei tiedä missä lataa,miten lataa ja kenen liittimestä..
        autoilijan pitää tietää asiat ennekuin työntää pistokkeen seinään jne...

• Anonyymi00003
        UUSI

Ööööh, aloittajahan kertoi että "Lataus tapahtuu duunipaikan autolatauspaikalla missä 16A lataukseen suunnitellut super schuko pistorasiat."

Niin miten siihen liittyy juttu jossa "sähköautoa oli ladattu taloyhtiön autotallissa tavallisesta pistorasiasta".

• Anonyymi00007
        UUSI
        Anonyymi00003 kirjoitti:

Ööööh, aloittajahan kertoi että "Lataus tapahtuu duunipaikan autolatauspaikalla missä 16A lataukseen suunnitellut super schuko pistorasiat."

Niin miten siihen liittyy juttu jossa "sähköautoa oli ladattu taloyhtiön autotallissa tavallisesta pistorasiasta".

No varmaan on paraspaikka kysellä täältä...kannattaa ottaa selvää missä lataa ja mitkä ovat vakuutukset taloyhtiössä kuka on asentanut laitteet jne...monesti firmoissa jne on sähköasentajana ns ammattimies joka asentaa lisää sähköjä sekä haaroittaa johtoja samoille sulakkeille hän on ollut oma tehtaan oma työntekijä joka on käynyt sähköasentajan koulutuksen ammattkoulussa..turha niitä sitten on kysellä korvauksia kun on koko paikka tuhkaläjänä...

• Anonyymi00004
      UUSI

Jos on kunnollinen schuko-laturi niin sen pistotulpassa on lämpötila-anturi estämässä liiallista lämpenemistä.

Onko aloittajalla joku halpamarketin laturi?

• Anonyymi00005
      UUSI

Ryyyyyyssän trollitehtaan dissaus spämmi ! ! Älä kommentoi ! !

• Anonyymi00006
      UUSI

Osta oikea laturi. Temusta ei saa kunnollista.

• Anonyymi00008
        UUSI

Vakuutus ei edes korvaa,,,vaikka sukulainen tulee temun johtojen kanssa kylään..

• Anonyymi00010
        UUSI
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Vakuutus ei edes korvaa,,,vaikka sukulainen tulee temun johtojen kanssa kylään..

Auton mukana tuli laadukas 1 vaihelaturi olen käyttänyt sitä ja lämpöongelmia ei ole ollut. Lainasin sitä Eniyac kuskille Lapin matkalle, että saa autiotuvilla ladata. Testattiin ja toimi verstaalla. Herra soitti ja kertoi, ei toimi, 10 minuuttia ja ilmoitus lataus lopetettu. Pistoke ylikuumentunut ja sensori tulpassa katkaissut latauksen. Kyllä se on mahdollista, että jopa suprshuoko ei anna riittävää kosketuspintaa. Toisen auton 22 kw lataus lämmittää jopa sitä latauskaapeliakin sen poikkipinta pitää olla min 6 neliötä. Halpisjojtojen ja laturien johdosta ja tulpista ei aina tiedä. Sen takia suosittelen aina suunnitteluvaiheessa kiinteää asennusta.

• Anonyymi00011
        UUSI
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Auton mukana tuli laadukas 1 vaihelaturi olen käyttänyt sitä ja lämpöongelmia ei ole ollut. Lainasin sitä Eniyac kuskille Lapin matkalle, että saa autiotuvilla ladata. Testattiin ja toimi verstaalla. Herra soitti ja kertoi, ei toimi, 10 minuuttia ja ilmoitus lataus lopetettu. Pistoke ylikuumentunut ja sensori tulpassa katkaissut latauksen. Kyllä se on mahdollista, että jopa suprshuoko ei anna riittävää kosketuspintaa. Toisen auton 22 kw lataus lämmittää jopa sitä latauskaapeliakin sen poikkipinta pitää olla min 6 neliötä. Halpisjojtojen ja laturien johdosta ja tulpista ei aina tiedä. Sen takia suosittelen aina suunnitteluvaiheessa kiinteää asennusta.

Ja antaa sellaisen laittaa jolla on asennusluvat..ei sitä naapurimökkiläisen viinamaisteria joka ona käynyt ammattikoulun joskus miekka ja kilpi..

• Anonyymi00013
        UUSI
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Jos tuosta jotain oppii niin auton omalla johdolla ja laturilla....johtojen paksuuksissa on varmaa eroja..esim itse ostin kerran lisävirtaapelit 12v...bensa-autoa ei saanut käyntiin kaapeleilla..lähemmin tutkiessa niin kaapelit oli todella paksut mutta sisällä oleva kaapeli todella ohut jotain 4 mm paksu ..oiskohan samaa vikaa myös sähköauton latauskaapeleissa paksu päältä mutta sisältä ohut..kiina cabel is fake..ostakaa vaan laadukasta tavaraa..vaikka merkkiliikkestä oikea kaapeli ..

• Anonyymi00014
        UUSI
        Anonyymi00013 kirjoitti:

Jos tuosta jotain oppii niin auton omalla johdolla ja laturilla....johtojen paksuuksissa on varmaa eroja..esim itse ostin kerran lisävirtaapelit 12v...bensa-autoa ei saanut käyntiin kaapeleilla..lähemmin tutkiessa niin kaapelit oli todella paksut mutta sisällä oleva kaapeli todella ohut jotain 4 mm paksu ..oiskohan samaa vikaa myös sähköauton latauskaapeleissa paksu päältä mutta sisältä ohut..kiina cabel is fake..ostakaa vaan laadukasta tavaraa..vaikka merkkiliikkestä oikea kaapeli ..

Ja ajoneuvo kohtainen...Audiin ei Mossen kaapelia jne..

• Anonyymi00017
        UUSI
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Ihme touhua tuo sähköautojen lataaminen. Palovakuutuksia varmaan syytä korottaa reippaasti, jos sähköautoja laitaillaan.

• Anonyymi00009
      UUSI

Ihmisen kädet ovat huono lämpömittari. Joku 60 astetta tuntuu jo kuumalle, vaikka se ei ole paljon tekniikalle.

Mutta 16 A on niin pieni virta, että sillä ei pitäisi tapahtua merkittävää lämenemistä.

Lämpö johtuu paikasta toiseen ja siksi ei voi sanoa tuleeko lämpö latausjohdosta vai onko superpistorasian liitos sähköjohtoon jäänyt löysälle.

Ajalta miekka ja kilpi oleva pistorasiateknologia ei kyllä ole tämän päivän liitostekniikkaa...

• Anonyymi00012
        UUSI

16A...hmm.. monessa rakennuksessa,talossa on kaapeleita haaroiteltu vuosien saatossa vanhasta jakorasiasta , samaan johtoon on kytketty jos minkälaista lisärasiaa..ei ihme sitten kun laittaa sähköauton lataukseen ja johdot lämpenee...itse jos omistaisin sähköauton miettisin kahteenkertaan ennenkuin laitan johdon auton lataukseen,...vakuutusyhtiöillä on omat sääntönsä..varsinkin kiinan tuotteista..?

• Anonyymi00015
        UUSI

Sänkyhommissa ei tartte nähä ,vain käsikopelolla....varmaan samaa sähköautoa pimeässä ladatessa..

• Anonyymi00016
        UUSI
        Anonyymi00015 kirjoitti:

Sänkyhommissa ei tartte nähä ,vain käsikopelolla....varmaan samaa sähköautoa pimeässä ladatessa..

Tuloksen vaan näkee nopeaan kun sänkyhommien tulo 12kk päästä..hah

• Anonyymi00018
        UUSI
        Anonyymi00016 kirjoitti:

Tuloksen vaan näkee nopeaan kun sänkyhommien tulo 12kk päästä..hah

12kk ?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moottoripyöräonnettomuus

Mopomiitissä tapahtunut onnettomuus ja uutisointi. Ajoradan ylityksen vaarallisuudesta ei mitään uutisointia. Ei myöskää
      Alajärvi
      66
      799
    2. haluatko lopettaa

ihan lopullisesti
      Ikävä
      159
      790
    3. Ampuminen kylpylässä

Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa
      Naantali
      22
      777
    4. Jos oikeasti haluat mies

Tiedät mitä on tehtävä. Luotan, että etenet jos haluat. En voi tehdä enää mitään kun ei ole numeroasi.
      Ikävä
      103
      760
    5. Uusi ruokapaikka

Tuleeko Haapavedelle uusi lounaspaikka ,haetaan kokkia? Uusi firma kyseessä
      Haapavesi
      27
      718
    6. Miten sinä voit?

Kysytkö kukaan sitä sinulta? Olen huomannut, että jos kohtaa empaattisen ihmisen ja hän kysyy noin, saattaa padot murtua
      Ikävä
      93
      677
    7. Kerro minulle totuus

Minä haluan kuulla sen nyt. Kenen kanssa sinä olet nykyisin, ja miksi jätit minut? 🐒
      Ikävä
      192
      650
    8. voi luoja kun uskaltaisin

laittaa viestiä sinulle...
      Ikävä
      22
      592
    9. Miten yrität

Vielä saada kaivattusi?
      Ikävä
      61
      582
    10. Hautakivien massapoisto aloitettu Härkökankaan vanhalla hautausmaalla kaikessa hiljaisuudessa!

Suomussalmen seurakunnan kirkkoneuvosto on tehnyt historiansa surullisimman päätöksen hautojen haltuunotosta ja raivauks
      Suomussalmi
      35
      544
    11. VILLISIKALAUMA TULOSSA IISALMEEN

Yle: Poliisi varoittaa Iisalmen keskustaa lähestyvästä villisika­laumasta Poliisi on pyytänyt Pohjois-Savossa Iisalmessa
      Iisalmi
      40
      539
    12. On todella ikävää

Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit
      Ikävä
      78
      480
    13. 39
      465
    14. Muutto auto hakee sut tänään!

Tein sulle oman huoneen! mieheltä naiselle
      Ikävä
      57
      455
    15. sinulle....

Olen ymmärtänyt, ettei minua haluta enää takaisin. Mitään pahaa en koskaan halunnut sinulle. Ikävä että kuvittelit niin.
      Ikävä
      75
      447
    16. Useita poliisiautoja kunnantalolla

Maijojen kyydissä tuttuja naamoja ja nyt kannetaan arkistolaatikoita autoihin. Nyt se on alkanut. Pidätykset.
      Ähtäri
      9
      439
    17. Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?

Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.
      Ikävä
      25
      437
    18. Jos näkisimme vielä joskus

... mihin veisit miut treffeille? 😊
      Ikävä
      70
      433
    19. Ottanet yhteyttä

Facebookissa,jos on jotain asiaa.Miehelle! T.M-nainen.
      Ikävä
      54
      418
    20. Jos kaivattusi olisi

Vieressäsi niin mitä tekisit?
      Ikävä
      40
      407
    Aihe