Eduskuntavaalit 2027 lähestyvät päivä päivältä ja nämä vaalit, kuten aiemmin olen todennut, määrittelevät pitkälti Suomen tulevaisuuden. Eli jatkammeko alkavan kasvun tiellä jossa työttömyys laskee, investoinnit kasvavat, datakeskuksia rakennetaan ja läheiset diplomaattiset suhteemme kumppanimaihimme kukoistavat. Vai valitsemmeko syventyvän velkaantumisen ilman velkajarrua, avoimien rajojen politiikan jossa elintasopakolaisia haalitaan suomalaisten veronmaksajien elätettäväksi. Suostummeko toistuviin elvytyspaketteihin joilla rahoitamme muiden maiden kuluja. Se on nimi paperiin ja sinne meni taas miljardit!
Mitä näimme Ruotsin parlamenttivaaleissa? Täydestä tuntemattomuudesta parlamenttiin nousi hiljattain kansalaisuuden saanut somalitaustainen henkilö. Tästä on nyt tutkinnat käynnissä sillä vaalivilppiä epäillään. Ihmisiä on kuljetettu äänestyspaikoille ja rahaakin on ilmeisesti jaettu. Kuka ja ketkä ovat tämän ovelan juonen takana ja ennen kaikkea kuka tämän rahoittaa? On hyvin tiedossa, että koko eurooppaan kohdistuu voimakas hybridivaikuttamisen uhka. On löytynyt droneja ja on tehty kyberiskuja. On raportoitu tapauksista jossa mustan mersun ikkuna on hämärässä avautunut ja sieltä on ojennettu kirjekuori tai salkku.
Suomen yhteiskunta tarvitsee koko kansakunnan ja byrokratia koneiston täydellisen läpivalaisun jotta korruptoituneet rakenteet joita on rakennettu koko itsenäisyyden ajan paljastuvat kansalaisille. Tällä saralla on kaksi merkittävää toimijaa. En sano nimiä suoraan jotta sensuuri ei iskisi tähän kirjoitukseen. Puhutaan kuitenkin hyvin vaikutusvaltaisista tahoista. Armeija ilmaisuin sanon, että punainen ja sininen joukkue.
Hybridivaikuttamisen ehkä tehokkain keino on informaatio. Ei todellakaan kannata uskoa kaikkea. Nyt viime päivinä olemme esimerkiksi nähneet kuinka bensan hinnasta pyritään rakentamaan vaaliasetta. Tässä on kuitenkin kyse monimutkaisista globaaleista infrastuktuureista joihin myös Iran on sekaantunut.
Presidentin vaaleissa ja niiden äänestysjärjestelyissä näimme erikoisen episoidin. Nimittäin Somalimaahan oli perustettu omia äänestyspisteitä. Mitä näistä oikeastaan tiedetään?
Ja vielä lopuksi haluan sanoa tärkeän pointin. Gallupit eivät ratkaise vaaleja. Annetut äänet ratkaisee ja näissä vaaleissa jokainen ääni lasketaan.
Vaalit 2027 - Hybridivaikuttamisen uhka todellinen
Anonyymi-ap
2
<50
Vastaukset 2
- Anonyymi00001
Kannattaa ottaa huomioon myös se, että Venäjä tekee omaa propagandavaikuttamistaan tukiessaan Euroopan oikeistopopulisteja, jotka repivät EU:ta ja sen itsenäisiä kansallisvaltioita sisältäpäin riekaleiksi. Meillä Venäjän tukemia oikeistopopulisteja ovat persut.
- Anonyymi00002
Sinipuna kirii voittoon ja sanotaanko armeija- urheilutermein, että keltasininen joukkue rikkoo sääntöjä ja päästää pilkun sisään. Tekee lopuksi vielä oman maalin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hallituksen järjestämä spektaakkeli tuo vessanpyttykeissi
Että olisi kymmenien kansanedustajien kodeissa käyty ihan tuosta vaan, eikä kukaan kansanedustaja kerro niin käyneen, va3131245Sysmän "ilon päivä"
Ja taas palaa hirveä määrä verorahoja, ihan turhaan soopaan. Eikö nämä jotka kuntapolitiikassa valittavat ja tuhoaa vaan73876Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä
Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä61803- 120683
Joka ilta mietin
sua❤️Mitä teet, missä meet? Kaipaatko yhtään? Yön tullen toivotan mielessäni sulle hyvää yötä ja aamuisin huomenet. Joka38662Riitastako pelastaja
Riitta jätti hakemuksen. Hyvä niin. On ainakin yksi mistä ottaa. Pertsa ei taida aikuistua koskaan ja Pekka hoiteli silt42659- 50606
Timo Vornanen.
On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.51573- 39549
Luottamus
Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.95542- 45527
Kadutko mies sitä miten reagoit?
..siihen sotkuun, jonka jälkeen mikään ei ole ollut kuin ennen. 🥺48515- 32511
Millaisen talvitakin haluaisit?
Talveen vielä aikaa, mutta talvitakit tulleet kauppoihin. Millainen olisi unelmiesi talvitakki? Itse tykkäisin jostain84485Tässä ovat Elämäni biisi -vieraat lauantai 3.10. - Yksi vieras on todellinen suomalaisten suosikki
Jos menisit Elämäni biisiin, mikä olisi elämäsi biisi ja miksi? Elämäni biisi tulee suorana lähetyksenä Tampereelta. K9466- 19447
- 78440
Onko kahvila Retro samalla pub???
Netin mukaan anniskeluoikeudet. Käykö tuolla kaljoitteluporukkaa? Onko iltaviihdettä? Olen muuttamassa marraskuussa Kuhm8437En voi kertoa meistä kenellekään
Minulla on ikävä sinua mies.. Oon yrittänyt taas unohtaa, mutta silti tulet mieleeni lähes päivittäin. Eihän meitä voi o28424Iivari esittää poliisin tutkintaa
Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivari on pannu ison pyörän liikkeelle. Entinen Kemijärven historian lyhimmän kaupunginj21411