Korkea triglyseridi. Lääkäri määräsi fenofibraatti lipanthyl pentaa. Itse kokeilin lipoiinihappoa.
No molempien sivuvaikutuksena on kutina. En tiedä mistä johtuu. Olen nyt noin 2 viikkoa kutissut. Lopetin molemmat viikko sitten perjantaina.
Siitä lähtien olen syönyt eri antihistamiineja. Cetirizine ratiopharm toimii parhaiten mutta nukuttaa.
Histec sama aine nukuttaa vielä enemmän. Nukuin yhtenä päivänä 13,5 tuntia.
Flynise ei toiminut ja sain päänsärkyä siitä. Välillä otan kahta eri merkkiä saman vuorokauden aikana kun toinen ei tehoa riittävästi.
Vähän pöhnäinen ja epätodellinen tajuton olo välillä.
Onko muilla kokemuksia kutinasta tai lääkkeistä?
No molempien sivuvaikutuksena on kutina. En tiedä mistä johtuu. Olen nyt noin 2 viikkoa kutissut. Lopetin molemmat viikko sitten perjantaina.
Siitä lähtien olen syönyt eri antihistamiineja. Cetirizine ratiopharm toimii parhaiten mutta nukuttaa.
Histec sama aine nukuttaa vielä enemmän. Nukuin yhtenä päivänä 13,5 tuntia.
Flynise ei toiminut ja sain päänsärkyä siitä. Välillä otan kahta eri merkkiä saman vuorokauden aikana kun toinen ei tehoa riittävästi.
Vähän pöhnäinen ja epätodellinen tajuton olo välillä.
Onko muilla kokemuksia kutinasta tai lääkkeistä?
Vastaukset 2
Vanhimmat
voivat aiheuttaa kutinaa pääasiassa lääkeyliherkkyyden, ihoreaktioiden tai maksan toiminnan muutosten vuoksi. Kutina on lääkkeen haittavaikutus.
Cetirizin-ratiopharm (ja muut setiritsiinia sisältävät Setiritsiini valmisteet) nukuttaa, koska sen vaikuttava aine läpäisee osittain veri-aivoesteen ja vaikuttaa keskushermostoon aiheuttaen uneliaisuutta.
Korkean triglyseridipitoisuuden eli veren rasva-arvojen kohonneisuuden tärkein hoito on elintapamuutokset.