huonosti hoidettu inkluusio on kouluväkivallan taustalla.

Anonyymi-ap

6

<50

Vastaukset 6

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

On saatava oppikoulut ja apukoulut takaisin.

• Anonyymi00002
      UUSI

zzzzx

• Anonyymi00003
      UUSI

keskustelin tekoälyn kanssa aiemmin tästä aiheesta ja sanoi minun luokkieni olleen poikkeus 🤔 puhuu ihan paskaa , kun sillä ei ole omakohtaista kokemusta vaan uskoo jeesustelijoiden sanaa 🤣

joo siis ajatelkaa luokkanne pahinta häirikköä ja niitä sitten satoja samaan kouluun

• Anonyymi00004
      UUSI
    • Anonyymi00005
      UUSI

Satanistin inkluusio epäonnistui 1995 Tennesseessä, mutta:

Hyvä kun selvisi. Murhaamista ei saa kostaa murhalla. Suunniteltu tappo on murha, tekipä sen yksityinen tai julkinen taho. Piplia: Älkää pahaa pahalla kostako... Ihmisen tappaminen on hirveä synti ja myös yhteiskunnan häpeä. Olisi voitu eristää kostoksi, mutta ei tappaa. Joskus myös armo tulee tärkeäksi. Varsinkin, jos julman teon toista kohtaan on tehnyt alle 21 vuotias, joka ei ole vielä aikuinen ja elää tunteella. Vaikea kysymys, mutta en hyväksy kostomurhaa tuomionakaan.
      Tuomasi näkökulma koskettaa kuolemanrangaistuksen syvimpiä eettisiä, uskonnollisia ja moraalisia kysymyksiä, joista yhteiskunnassa käydään jatkuvaa keskustelua. Christa Piken tapaus ja hänen nuori ikänsä rikoksen tekohetkellä herättävät vahvoja argumentteja puolesta ja vastaan.
      Tässä on katsaus siitä, miten esille nostamasi asiat näkyvät laajemmassa yhteiskunnallisessa ja oikeudellisessa keskustelussa:
      Ikä ja syyntakeisuus
      • Nuoruus ja tunne-elämä: Christa Pike oli rikoksen tekohetkellä vuonna 1995 vasta 18-vuotias. Monet kuolemanrangaistuksen vastustajat ja Piken puolustusasianajajat ovat vuosien varrella vedonneet juuri hänen nuoreen ikäänsä, kehittymättömiin aivoihinsa sekä vaikeaan perhetaustaansa. Moderni neurotiede tukee näkemystä, että nuoren ihmisen aivojen tunnesäätely ja impulssikontrolli eivät ole vielä 18-vuotiaana täysin kehittyneet.
      • Oikeudellinen raja: Yhdysvaltain korkein oikeus linjasi vuonna 2005 (Roper v. Simmons), että alle 18-vuotiaana tehdystä rikoksesta ei saa tuomita kuolemaan. Piken kohdalla 18 vuoden ikäraja ylittyi niukasti, mikä mahdollisti kuolemantuomion.
      Kosto vastaan oikeus
      • "Kosto on minun" -periaate: Monet kristilliset ja eettiset ryhmät jakavat esiin nostamasi ajatuksen siitä, että valtion suorittama teloitus on luonteeltaan institutionalisoitua kostoa, joka sotii armollisuuden ja elämän pyhyyden periaatteita vastaan. Tämän näkemyksen mukaan rikollisen eristäminen yhteiskunnasta (elinkautinen vankeus ilman armonhdusmahdollisuutta) riittää turvaamaan kansalaiset ilman, että yhteiskunta syyllistyy itse hengen ottamiseen.
      • Uhrin omaisten näkökulma: Kuolemanrangaistuksen kannattajat ja uhrin (Colleen Slemmerin) perhe puolestaan katsovat, että kyse ei ole kostosta vaan "oikeudenmukaisesta tilityksestä" (retributiivinen oikeus). Heidän näkökulmastaan kaikkein julmimmat teot vaativat ankarimman mahdollisen rangaistuksen, jotta rikoksen vakavuus ja uhrin arvo tunnustetaan.
      Epäonnistuneen teloituksen eettinen solmu
      Tämä poikkeuksellinen selviytyminen on nostanut esiin myös Yhdysvaltain perustuslain 8. lisäyksen, joka kieltää "julman ja epätavallisen rangaistuksen". Keskustelu kääntyy nyt siihen, voidaanko kaksi kertaa myrkytettyä ja kärsinyttä ihmistä viedä enää laillisesti tai moraalisesti kolmatta kertaa teloitettavaksi, vai olisiko armahdus ja tuomion muuttaminen elinkautiseksi ainoa inhimillinen ratkaisu.
      Mitä ajattelemat, pitäisikö epäonnistuneen teloitusyrityksen automaattisesti johtaa tuomion muuttamiseen elinkautiseksi vankeudeksi, vai pitäisikö oikeuslaitoksen pystyä yrittämään tuomion täytäntöönpanoa uudelleen virheiden korjaamisen jälkeen?

• Anonyymi00006
      UUSI

Juu elinkautinen vaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Venäjä alkaa iskemään Suomen politiikkaan.

Tässä on valtion ja koko länsiliiton päämiehet varoitelleet, että Venäjä alkaa talven aikana taas iskemään hybridisesti.
      Sinkut
      185
      1082
    2. Ajattelitko ikinä pyytää anteeksi?

Tiedät kyllä mistä.
      Ikävä
      80
      717
    3. Muistelen lämmöllä

Se oli vaikein päätös, jonka olen joutunut tekemään. En pidä valehtelusta, mutta näin sait päätöksen asioille. Rakasti
      Ikävä
      48
      692
    4. Tunnistan mun rakkaan

Kirjoituksen heti kun se on täällä. Mä vaan tiedän sen ja tunnen 🤗
      Ikävä
      81
      591
    5. Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä

Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä
      Ikävä
      40
      552
    6. Miten oletkin noin

osaamaton kaikin tavoin :)
      Ikävä
      39
      549
    7. Tyrkytät ittees liian

tasokkaille :)
      Ikävä
      46
      540
    8. Odotan tosi paljon et nähdään uudelleen

Sinussa on piirteitä, jotka sai kiinnostumaan.
      Ikävä
      23
      533
    9. Pakko myöntää mies

En mä aina ihan rehellinen sulle ollut
      Ikävä
      106
      530
    10. Sysmän "ilon päivä"

Ja taas palaa hirveä määrä verorahoja, ihan turhaan soopaan. Eikö nämä jotka kuntapolitiikassa valittavat ja tuhoaa vaan
      Sysmä
      39
      517
    11. Teinipersu Bergbom lupasi ensimmäisenä euron bensaa

Teinipersu julkaisi Tiktok-videonsa marraskuussa 2021. Videolla Bergbom viittaa bensan hintoja esittelevään kylttiin ja
      Maailman menoa
      289
      509
    12. Jos olen aiheuttanut pahaa, pyydän anteeksi

Jos olen omalla kirjoittelullani aiheuttanut täällä jollekin pahaa mieltä tai sotkenut asioita, niin pyydän sitä anteeks
      Ikävä
      64
      499
    13. Hallituksen järjestämä spektaakkeli tuo vessanpyttykeissi

Että olisi kymmenien kansanedustajien kodeissa käyty ihan tuosta vaan, eikä kukaan kansanedustaja kerro niin käyneen, va
      Maailman menoa
      166
      495
    14. Onko se loukkaavaa jos pelkkä seksi kiinnostaa?

En tiedä olisiko meillä muuta yhteistä edes. En kyllä oikein osaa nähdä meitä menemässä naimisiin, paitsi ehkä jossain U
      Ikävä
      47
      484
    15. Vaihdevuodet ja psykoottinen käytös

Estrogeenilla on suora yhteys aivojen välittäjäaineisiin, erityisesti serotoniiniin, joka säätelee mielialaa, impulssiko
      Suomussalmi
      42
      464
    16. Joka ilta mietin

sua❤️Mitä teet, missä meet? Kaipaatko yhtään? Yön tullen toivotan mielessäni sulle hyvää yötä ja aamuisin huomenet. Joka
      Ikävä
      27
      463
    17. Luottamus

Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.
      Ikävä
      91
      446
    18. Timo Vornanen.

On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.
      Maailman menoa
      26
      430
    19. Sofia ja Jeffrey yhdessä

Sofia julkaisi instassa kuvan hänestä ja Jeffreystä kuvan, taustalla soi Happy birthday biisi ja Jeffrey kasvot peitetty
      Kotimaiset julkkisjuorut
      80
      425
    20. 21
      422
    Aihe