Syntejä painetaan villaisella

Anonyymi-ap

Kun syntejä painetaan villaisella, ei laitauskovien uskottavuus ole yhtään korkeammalla tasolla kuin liberaalienkaan.

Jopa päinvastoin, liberaalit sentään useimmiten myöntävät tulkitsevansa Raamattua tässä ajassa, laitauskovat kieltävät tulkitsevansa, mutta tulkitsevat kuitenkin. Tai sulkevat vsin silmänsä painaen synnin villaisella. Katsotaan toisaalle, useimmiten seksuaalivähemmistöjen suuntaan, joista melskaaninen tuntuu olevan ainoa synti, josta heidän kanssaan on mahdollista edes keskustella.
Eronneiden uudet avioliitot, jotka ovat useimmiten Jumalan yhtä lailla tuomitsemia, kuin ”homostelu” saa jopa puolustuskannalle ja alkaa ahkera porsaanreikien poraaminen asian ympärillä.

Kun joku ottaa esille ahneuden synnin, jonka Raamattukin tunnistaa alkaakin melskaaminen kommunisteista. Ahneus on kuitenkin paljon pahaa ympärilleen kylvävä synti, esimerkkeinä vaikkapa julma ihmis- ja huumekauppa, monet konfliktit jne. Mutta yritäpä asiasta puhua ja olet kommunisti.

35

54

Vastaukset 35

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001
      UUSI

Totta on tämä. Ihmisillä on tapa kauhistella yhtä rumaa syntiä aina kerrallaan ja unohtaa muut, ennen kauhistellut synnitkin, esim. lehtolapset, muu huoruus, avioerot, sairas mielenterveys, jopa rikokset on painettu villaisella nykyisin.
      Kyllä esim. sukupuolen vaihdokset ovat raskaita syntejä, joita ei pitäisi sallia, itsemurhan uhan varjollakaan. Samoin homoseksuaalisen vian siunaaminen vastoin Raamattua on hyvin vakavaa, vaikka emme keksikään, miten auttaa heitä. Kukaan ei ole synnitön kuitenkaan. Synnistä kuuluu puhua, vaikka se ei ole viimeinen sana.
      "Päivän Sana
      02.10.26

Juurtukaa häneen, rakentakaa elämänne hänen varaansa ja vahvistukaa uskossa sen mukaan kuin teille on opetettu. Kaikukoon kiitoksenne runsaana. Kol. 2.7
      Meidän on syytä olla tarkkana sen suhteen, ettemme lähde rakentaman uskoamme Jeesukseen ja elämäämme hänessä muun kuin sanan ja sakramenttien, Jumalan kestävien tekojen varaan. Ristin juurelta ei pidä lähteä koskaan minnekään, sillä synti riippuu meissä kiinni eikä se irtaudu maailmasta tai sydämestä ennen Herramme paluuta tai hetkeä, jolloin siirrymme taivaaseen hänen luokseen. Suurinta syntiä, epäuskoa, vastaan me joudumme taistelemaan hautaan saakka. Taistelu ei ole vaarallista, koska silloin ollaan vielä elossa. Jokaisella on omat helmasyntinsä, joiden kanssa joudumme kamppailemaan joskus kiivaastikin. Helmasynnit aiheuttavat murhetta ja horjuttavat uskon lepoa. Muistakaamme kuitenkin, että me taistelemme taistelumme aina voittajan omina ja hänen haavoitettujen käsiensä suojassa. Kaikukoon siis kiitoksemme runsaana!
      Teksti on Juha Vähäsarjan hartauskirjasta "

• Anonyymi00002
      UUSI

ArtoTTT

Noitahan "maailma" on itse kirkolta vaatinut, eronneiden vihkimisestä vonguttiin aikoinaan yhtä paljon kun nyt homoudesta, kun kirkon palkkapaimenet ovat vastanneet maailman huutoon, niin nyt sanotaan miksette noudata Raamtun sanaa.

• Anonyymi00007
        UUSI

Vastasitko mielestäsi aiheeseen? Et. Osoittelet tapasi mukaan muita, kun kyse oli teidän laitauskovien kaksinaismoraalista.

Voisitko edes joskus yrittää olla viemättä keskustelua pois aiheesta?

• Anonyymi00017
        UUSI
        Anonyymi00007 kirjoitti:

Vastasitko mielestäsi aiheeseen? Et. Osoittelet tapasi mukaan muita, kun kyse oli teidän laitauskovien kaksinaismoraalista.

Voisitko edes joskus yrittää olla viemättä keskustelua pois aiheesta?

ArtoTTT

Eronneiden uudelleen naimisiin menostahan aloituksessa juuri puhuttiin.

• Anonyymi00019
        UUSI
        Anonyymi00017 kirjoitti:

ArtoTTT

Eronneiden uudelleen naimisiin menostahan aloituksessa juuri puhuttiin.

Aitouskovien kaksinaismoralismista. Esimerkiksi uudelleen naiminen on asia, jota on palstallakin valkopesty urakalla aitouskovien toimesta. Eikäö siihen edes puutu Jyumalan Rouva Räsänen vaikka messuaa kyllä homoudesta, vaikka Raamattu on johdonmukainen uudelleen naimistenkin suhteen. Sallittua vain harvoin.

• Anonyymi00003
      UUSI

Mitä väliä? Jeesushan on sovittanut kaiken etukäteen.

• Anonyymi00012
        UUSI

Talvikengätkin?

• Anonyymi00018
        UUSI
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Talvikengätkin?

;=)

• Anonyymi00004
      UUSI

Nykyajassa synneistä viis veisataan.

Mitä syntisempi ja sotahullumpi, sen parempi.

• Anonyymi00005
      UUSI

Uskonharhaiset voivat toki olla aivan haluamansa tilavuisia syntisäkkejä kun taas meitä tervejärkisiä ei moinen syntihöperehdintä liikuta lainkaan.

• Anonyymi00006
        UUSI

Olet aivan harhassa, syntisyys hyve ja jos sitä ei ymmärrä, on kommari.

• Anonyymi00008
      UUSI

Jos ei syntiä tunnusteta ja tuomita, ei ole armoakaan eikä Taivasta!

• Anonyymi00009
      UUSI

Syntejä ei todellakaan voi painaa villaisella koskaan eikä keneltäkään. Se on Raamatun fakta! Jokaisesta syntiteosta meidän pitää tehdä tili eläessämme sitä anteeksi pyytäen Jeeesuksen ristinkuolemaan vedoten. Muutenhan synnit estää Taivaan iloihin pääsemisen kuolemamme jälkeen. Se vaan on yksinkertaisesti sanottuna fakta Raamatun mukaan. Yksinkertainen juttu, hullukaan ei siltä tieltä eksy. Ja meillä on oikeus joka päivitä päivittää Jumala-suhteemme rukouksella.

k_v

• Anonyymi00011
        UUSI

Syntejä nimenomaan painetaan villasella ja kauheuksia puolistellaan Raamatulla.

Kamnottavaa menoa.

• Anonyymi00010
      UUSI

Raamattu on kokoelma ihmisten kirjoittamia mielikuvitustarinoita, minkä jokainen täysijärkinen ymmärtääkin.

• Anonyymi00013
        UUSI

Ylifariseuskaan ei ymmärrä.

Hänen mielestään myös Paavali valehtelee.

Samaa lahkoa.

• Anonyymi00023
        UUSI
        Anonyymi00013 kirjoitti:

Ylifariseuskaan ei ymmärrä.

Hänen mielestään myös Paavali valehtelee.

Samaa lahkoa.

Paavali loi uskonnon itse luomiensa kristittyjen tuhoamiseksi, ei se ole mitään valehtelemista. Kuka käski uskoa.

• Anonyymi00014
      UUSI

"Kun syntejä painetaan villaisella, ei laitauskovien uskottavuus ole yhtään korkeammalla tasolla kuin liberaalienkaan."

Keitä ovat nämä laitauskovat? Vähän vaikea vastata aloitukseen, kun ei ole selvillä mihin pieneen lahkoon jossain Lapin pienessä raamattupiirissä viitataan. Enkä minä edes tiedä minkälaista oppia he siellä opettavat.

• Anonyymi00024
        UUSI

No, ensin täytyy edes tietää, että synnin Jumala on juutalaisuuden tulivuori, löytyy 5.Moos.4:10 alkaen, eikä tietenkään israelilaisen Jeesuksen opettama taivasten valtakunnan isä Jumala.

• Anonyymi00026
        UUSI
        Anonyymi00024 kirjoitti:

No, ensin täytyy edes tietää, että synnin Jumala on juutalaisuuden tulivuori, löytyy 5.Moos.4:10 alkaen, eikä tietenkään israelilaisen Jeesuksen opettama taivasten valtakunnan isä Jumala.

Näissä on sellainen helvetin ja paratiisin mentävä ero, vaikka kumpaakin kutsutaan Jumalan nimellä.

• Anonyymi00015
      UUSI

Kuinka monta kertaa saa saman synnin anteeksi, jotkut uskovat sanovat ylös osoittaen, kyllä jeesus ymmärtää, ja antaa taas anteeksi.

• Anonyymi00016
        UUSI

Jos viikon herjaa Paavalia, menettää armon.

• Anonyymi00020
        UUSI
        Anonyymi00016 kirjoitti:

Jos viikon herjaa Paavalia, menettää armon.

Minkä armon? En minä ole havainnut Paavalin tulivuorijumalan, kun antaa kymmenen käskyään 5. Moos.4:10 alkaen luvanneen armoa, kun käskee pelkäämään itseään ja opettaa lapsetkin siihen. Missä tällainen armo luvataan?

• Anonyymi00021
        UUSI
        Anonyymi00020 kirjoitti:

Minkä armon? En minä ole havainnut Paavalin tulivuorijumalan, kun antaa kymmenen käskyään 5. Moos.4:10 alkaen luvanneen armoa, kun käskee pelkäämään itseään ja opettaa lapsetkin siihen. Missä tällainen armo luvataan?

Kuten - lisäystä Martti Luther kirjoitti "Paavali haluaakin meidän olevan ja tekevän kaiken niin, että se on ansainnut vain VIHAN, eikä mitään armoa", teos Sidottu ratkaisuvalta.

Väitätkö sinä itse luterilaisuuden oppi-isän valehtelevan???

• Anonyymi00022
        UUSI

Jumala ei kutsu ihmistä loputtomasti!

• Anonyymi00025
        UUSI
        Anonyymi00021 kirjoitti:

Kuten - lisäystä Martti Luther kirjoitti "Paavali haluaakin meidän olevan ja tekevän kaiken niin, että se on ansainnut vain VIHAN, eikä mitään armoa", teos Sidottu ratkaisuvalta.

Väitätkö sinä itse luterilaisuuden oppi-isän valehtelevan???

Kai kännipäissään saattoi kirjoitella mitä sattui.
        Ei aamulla enää muistanut mitä illalla kirjoittanut.

Jumala voi armahtaa niin, että saa Pyhän Hengen ja voi lopettaa uskonnollisen hölmöilyn.

• Anonyymi00027
        UUSI
        Anonyymi00022 kirjoitti:

Jumala ei kutsu ihmistä loputtomasti!

Kumpi Jumala - juutalaisten vai israelilaisten? Molemmilla raamatun tarinassa on oma heimojumalansa.

• Anonyymi00028
        UUSI
        Anonyymi00027 kirjoitti:

Kumpi Jumala - juutalaisten vai israelilaisten? Molemmilla raamatun tarinassa on oma heimojumalansa.

Jeesuksen opetuksen mukaan Israelin Jumala (Jeremia 7) sanoo uhrikulttia iljetykseksi, kun taas Paavalin oppi perustuu Israelilaisen Jeesuksen uhraamiseen teurastettuna pääsiäisen uhrilampaana kirottuna kiroukseksi (1.Kor.5:7 ja Gal.3:13) uhriksi heidän Jumalalleen (JHWH, Jahve, Jehova, Allah, Marduk, joka on Baal-jumala).

• Anonyymi00029
        UUSI
        Anonyymi00028 kirjoitti:

Jeesuksen opetuksen mukaan Israelin Jumala (Jeremia 7) sanoo uhrikulttia iljetykseksi, kun taas Paavalin oppi perustuu Israelilaisen Jeesuksen uhraamiseen teurastettuna pääsiäisen uhrilampaana kirottuna kiroukseksi (1.Kor.5:7 ja Gal.3:13) uhriksi heidän Jumalalleen (JHWH, Jahve, Jehova, Allah, Marduk, joka on Baal-jumala).

Tarinassa on kaksi eri Jumalaa, Jeesus opettaa Jumalana hyvää taivasten valtakunnan isää, kun taas Paavali pahaa Baal-jumalaa, jonka vihaa on lepyteltävä Jeesuksen nimeen Israelin Jumalan uhraamisena, joka on Paavalin tekemä kristinusko (Löytyy Augsburgin tunnustus).

• Anonyymi00031
        UUSI
        Anonyymi00029 kirjoitti:

Tarinassa on kaksi eri Jumalaa, Jeesus opettaa Jumalana hyvää taivasten valtakunnan isää, kun taas Paavali pahaa Baal-jumalaa, jonka vihaa on lepyteltävä Jeesuksen nimeen Israelin Jumalan uhraamisena, joka on Paavalin tekemä kristinusko (Löytyy Augsburgin tunnustus).

Tämä löytyy juutalaisuudesta, kun Jahve 5.Moos.13 vaatii surmaamaan ihmeidentekijän, joka houkuttelee toisen Jumalan luo, ja Paavali kertoo palvelleensa kristinuskolla isiensä Jumalaa, siis Baal-jumalaa, jonka nimi on myös Jahve/Jehova.

• Anonyymi00032
        UUSI
        Anonyymi00031 kirjoitti:

Tämä löytyy juutalaisuudesta, kun Jahve 5.Moos.13 vaatii surmaamaan ihmeidentekijän, joka houkuttelee toisen Jumalan luo, ja Paavali kertoo palvelleensa kristinuskolla isiensä Jumalaa, siis Baal-jumalaa, jonka nimi on myös Jahve/Jehova.

Ainoa miten uskonnon voi korjata, on vaihtaa uskontoon Baal-jumalan tilalle Jumalaksi Jeesuksen opettaman Jumalan, mutta se vaatii koko perusoppirakenteen muuttamisen pois uhraamisesta ja ihmissyönnistä.

• Anonyymi00034
        UUSI
        Anonyymi00032 kirjoitti:

Ainoa miten uskonnon voi korjata, on vaihtaa uskontoon Baal-jumalan tilalle Jumalaksi Jeesuksen opettaman Jumalan, mutta se vaatii koko perusoppirakenteen muuttamisen pois uhraamisesta ja ihmissyönnistä.

Nythän liberaalipapit toimivat näin, mutta on aika kornia, kun samalla jakavat ehtoollista - ihmisyöntiriittiä. Eli ratsastavat kahdella hevosella yhtä aikaa.

• Anonyymi00030
      UUSI

En jouda enkä välitä seurata muiden syntejä. Itseäni pidän uskovana siitä huolimatta että olen eronnut ja elän uudessa suhteessa. Ero on pakko tehdä jos meinaa jatkaa elämää järjissään. Ei voi olla synnitöntä elää suhteessa jossa toinen kulkee muiden partnereiden kanssa. On oikein lähteä siitä, eikä sitä suureksi synniksi pidä lukea. En minä ainanakaan kenenkään kohdalla. Lapset hoidettiin maailmalle kunnialla ja sitten lähdin. Riitoihin ei kuitenkaan jääty, kun hän sairastui, olin mukana lääkärin vastaanotolla ja muutenkin sairasjutuissa ja muissa käytännön asioissa. Siitä ei uusi kumppanikaan pahastunut, hänen mielestään pitää auttaa silloinkin vaikka toinen on väärin tehnyt. Antaa anteeksi, auttaa ja jatkaa omaa elämää. En myöskään pitäisi syntinä uudelleen vihkimistä, mutta me emme kumpikaan naimisiin halua. Yhdessä on tosi hyvä olla samanlaisine arvoineen ja se riittää.

• Anonyymi00033
        UUSI

Jatkan. Ai tuo villaisella painaminen. Jos toimintani siksi katsotaan niin sitten on sitä. Siltikin uskon Jumalaan ja jos joku pitää sitä vääränä niin olkoon sitten niin. Minä kohtaan tuomioni itse.

• Anonyymi00035
      UUSI

Minä olen painanut syntejä paljaalla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Venäjä alkaa iskemään Suomen politiikkaan.

Tässä on valtion ja koko länsiliiton päämiehet varoitelleet, että Venäjä alkaa talven aikana taas iskemään hybridisesti.
      Sinkut
      198
      1171
    2. Ajattelitko ikinä pyytää anteeksi?

Tiedät kyllä mistä.
      Ikävä
      80
      747
    3. Muistelen lämmöllä

Se oli vaikein päätös, jonka olen joutunut tekemään. En pidä valehtelusta, mutta näin sait päätöksen asioille. Rakasti
      Ikävä
      48
      712
    4. Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä

Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä
      Ikävä
      45
      611
    5. Hallituksen järjestämä spektaakkeli tuo vessanpyttykeissi

Että olisi kymmenien kansanedustajien kodeissa käyty ihan tuosta vaan, eikä kukaan kansanedustaja kerro niin käyneen, va
      Maailman menoa
      191
      602
    6. Tunnistan mun rakkaan

Kirjoituksen heti kun se on täällä. Mä vaan tiedän sen ja tunnen 🤗
      Ikävä
      81
      601
    7. Sysmän "ilon päivä"

Ja taas palaa hirveä määrä verorahoja, ihan turhaan soopaan. Eikö nämä jotka kuntapolitiikassa valittavat ja tuhoaa vaan
      Sysmä
      42
      579
    8. Miten oletkin noin

osaamaton kaikin tavoin :)
      Ikävä
      39
      559
    9. Odotan tosi paljon et nähdään uudelleen

Sinussa on piirteitä, jotka sai kiinnostumaan.
      Ikävä
      23
      553
    10. Tyrkytät ittees liian

tasokkaille :)
      Ikävä
      46
      550
    11. Pakko myöntää mies

En mä aina ihan rehellinen sulle ollut
      Ikävä
      106
      550
    12. Teinipersu Bergbom lupasi ensimmäisenä euron bensaa

Teinipersu julkaisi Tiktok-videonsa marraskuussa 2021. Videolla Bergbom viittaa bensan hintoja esittelevään kylttiin ja
      Maailman menoa
      290
      526
    13. Jos olen aiheuttanut pahaa, pyydän anteeksi

Jos olen omalla kirjoittelullani aiheuttanut täällä jollekin pahaa mieltä tai sotkenut asioita, niin pyydän sitä anteeks
      Ikävä
      64
      509
    14. Onko se loukkaavaa jos pelkkä seksi kiinnostaa?

En tiedä olisiko meillä muuta yhteistä edes. En kyllä oikein osaa nähdä meitä menemässä naimisiin, paitsi ehkä jossain U
      Ikävä
      47
      504
    15. Vaihdevuodet ja psykoottinen käytös

Estrogeenilla on suora yhteys aivojen välittäjäaineisiin, erityisesti serotoniiniin, joka säätelee mielialaa, impulssiko
      Suomussalmi
      48
      497
    16. Joka ilta mietin

sua❤️Mitä teet, missä meet? Kaipaatko yhtään? Yön tullen toivotan mielessäni sulle hyvää yötä ja aamuisin huomenet. Joka
      Ikävä
      27
      493
    17. Luottamus

Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.
      Ikävä
      91
      456
    18. Timo Vornanen.

On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.
      Maailman menoa
      32
      451
    19. Miltä tuntuu vanhempi nainen olla

Pihkassa huomattavasti nuorempaan kolliin joka on uskollinen ja kiltti ja tottelee joka asiaa ja tykkää pussailla ja pan
      Ikävä
      69
      448
    20. Riitastako pelastaja

Riitta jätti hakemuksen. Hyvä niin. On ainakin yksi mistä ottaa. Pertsa ei taida aikuistua koskaan ja Pekka hoiteli silt
      Kemijärvi
      32
      441
    Aihe