Tässä on ehdotukseni uudeksi uskonnoksi, jota voisi vaikkapa koulussa opettaa. Sen nimi voisi olla vaikkapa unijuti (universaali jumalatieto):
-unijutissa ei ole pakko yhtään mihinkään.
-unijutissa kaikki pääsevät taivaaseen
-jokaisella saa olla oma tulkinta unijutista
-unijuti ei ota kantaa yhteiskunnallisiin asioihin, ainoastaan tarjoilee ihmisille tietoutta henkisistä asioista.
-unijutissa ihminen on osa jumalaa ja määrittää ajatuksillaan ja teoillaan jumalaa itseään.
unijutissa ei ole legendoja, mutta jokainen voi kehitellä sellaisia itse. Tarinan kertominen on luovaa hommaa kaikille.
unijutissa jumala on tasa-arvoinen kaikessa oleva "tila".
unijutissa pidetään tärkeätä jokaisen henk. koht. kokemusta jumaluudesta, joten itse jumaluudesta unijuti ei opeta mitään.
unijutin tulee olla aina elävä ja muuttuva, ihmisen henkisen tiedon ja tieteen mukana pysyttelevä oppi, jossa ei ole pyhiä kirjoja.
itseasiassa unijuti ei ole edes uskonto, koska ei edes tarvitse uskoa mitään.
Kyllä tätä tarinaa piisaisi....pitäisikö kirjoittaa kirja..ääh, joku sen taas menee 100 vuoden päästä tulkitsemaan miten sattuu.
UUSI USKONTO
19
1131
Vastaukset
- SEEMOS
Semoslaisuus(TM)
Oli juuri tuota. ;)
J.K
Missähän vanha uskonveljeni semoksessa, Siino nykyään luuhaa? I miss you buddy...- lörppö mieli
En siis saa gurun titteliä? Poskelleen meni tämäkin. Huoh :)
- Kalki_Avatar
lörppö mieli kirjoitti:
En siis saa gurun titteliä? Poskelleen meni tämäkin. Huoh :)
MIKSI IHMEESSÄ joku haluaisi "gurun tittelin"?
Kirjoittamisesta sen verran, että jos sinulla on kunniahimoa kirjoittamisen suhteen; suosittelen Stephen Kingin kirjaa "KIRJOITTAMISESTA".
King tuo siinä esille että lukeminen tekee kirjoittajan. Ja että jos jollakulla on kunnianhimoa kirjoittamisen suhteen; King kysyy ensimmäiseksi, että no, mitä luet?
Jos vastaus on, että en voi lukea koska en halua vieraita vaikutteita, tai "en yllensä lue"; niin Kingin neuvo on unohtaa kirjoittamishaaveet.
Gurubisneksessä vaikuttaa sama sääntö. Jos haluat VAIN tuoda itseäsi esille, ja sinua ei yhtään tippaa kiinnosta kuunnella muita guruja; eritellä heidän luonnettaan; tai että kuka mahtaisi olla eniten oikeassa ja vähiten väärässä.... niin, niin...
Olisi kiva keskustella tässä Oshosta, Ammasta, Chimnoysta, Adi Da´sta, Matajista, kriittisesti. Esim. tuoda esille huumeiden käyttö, rikokset, taipumukset pedofiliaan; eli kuka on kuka gurumaailmassa. - Kalki_Avatar
Kalki_Avatar kirjoitti:
MIKSI IHMEESSÄ joku haluaisi "gurun tittelin"?
Kirjoittamisesta sen verran, että jos sinulla on kunniahimoa kirjoittamisen suhteen; suosittelen Stephen Kingin kirjaa "KIRJOITTAMISESTA".
King tuo siinä esille että lukeminen tekee kirjoittajan. Ja että jos jollakulla on kunnianhimoa kirjoittamisen suhteen; King kysyy ensimmäiseksi, että no, mitä luet?
Jos vastaus on, että en voi lukea koska en halua vieraita vaikutteita, tai "en yllensä lue"; niin Kingin neuvo on unohtaa kirjoittamishaaveet.
Gurubisneksessä vaikuttaa sama sääntö. Jos haluat VAIN tuoda itseäsi esille, ja sinua ei yhtään tippaa kiinnosta kuunnella muita guruja; eritellä heidän luonnettaan; tai että kuka mahtaisi olla eniten oikeassa ja vähiten väärässä.... niin, niin...
Olisi kiva keskustella tässä Oshosta, Ammasta, Chimnoysta, Adi Da´sta, Matajista, kriittisesti. Esim. tuoda esille huumeiden käyttö, rikokset, taipumukset pedofiliaan; eli kuka on kuka gurumaailmassa.Guruista.
Olen kritisoinut tällä palstalla taolaisia, buddhisteja, maagikkoja, joogeja ja kristittyjä kapea-alaisuudesta. Siinä on nimittäin vaaransa kun takertuu ensimmäiseen uskontoon, uskonnolliseen auktoriteettiin/guruun minkä häthätää löytää.
Olen USEIN yrittänyt tolkuttaa jonkun huijarugurun seuraajille, että teidän gurunne vaikuttaa olevan terroristi/kansanmurhaaja/pedofiili; mutta yleensä kukaan ei kuule.
Tai he höpisevät jotain sellaista että heidän antaumuksensa ja rakkautensa on niin suuri, että he kernaasti joko ummistavat silmänsä, tai menevät mukaan kauheisiinkin juttuihin.
Useimmiten uskovainen tuomitsee sen joka ottaa asiat puheeksi. Avoin tiedonvälitys on uskovaisen pahin vihollinen; sillä uskovainen vastustaa totuutta.
Otan tähän tällä kertaa kaksi gurua esimerkiksi: Chimnoyn ja Nityanandan.
Chimnoy on ollut meilläkin suosittu; muistelen joskus pitäneeni käsissäni kirjasta jonka nimi oli suunnilleen "Sri Chimnoyn kukkais-helmiä". Ne olivat silloin mielestäni kauniita. Olin nuori ja hyväuskoinen.
Sarlo's Guru Rating Service:
http://www.globalserve.net/~sarlo/Ratings.htm
---------------------------
Chinmoy:
09:07 Okay, this has suddenly gotten a whole lot weirder. aboutsrichinmoy.com:
“It is our belief that by denying, ignoring or rationalizing Sri Chinmoy’s sexual abuse of his followers perpetuates that abuse and prohibits healing. The Centre continues to deny that any sexual abuse happened. Others who have left the Sri Chinmoy Centre, and or support Sri Chinmoy admit that the sexual abuse has happened but either support it or minimize it.”
“After a short interview about my previous sexual experiences Chinmoy said, "You should surrender your vital (sexual) energy to me." I folded my hands, looked him in the eyes and offered him my energy, but he indicated that this wasn't enough. So then I said, "Supreme I bow to thee," a few times. He had me embrace him, I hugged him, feeling very warm and loving, but not aroused. Then Chinmoy told me to take my clothes off. I was shocked! However, prior to being in the Center, I had been very open minded, so I was happy and not angry. I took off my clothes, he then removed his and we proceeded …. He also mentioned that if anything happened, such as a.pregnancy, I should not even tell him, but instead go immediately to a clinic for an abortion.”
Sri Chinmoy, celibate spiritual master or the master of sex slaves? http://www.rickross.com/reference/srichinmoy/srichinmoy20.html
--------------------------------------
Nityananda:
Letter by ex-followers of Nityananda. - It was written by 11 former members of the Nityananda Institute in Portland, Oregon:
http://groups.yahoo.com/group/Sri_Chinmoy_Information/message/2859 - Lörppö mieli
Kalki_Avatar kirjoitti:
Guruista.
Olen kritisoinut tällä palstalla taolaisia, buddhisteja, maagikkoja, joogeja ja kristittyjä kapea-alaisuudesta. Siinä on nimittäin vaaransa kun takertuu ensimmäiseen uskontoon, uskonnolliseen auktoriteettiin/guruun minkä häthätää löytää.
Olen USEIN yrittänyt tolkuttaa jonkun huijarugurun seuraajille, että teidän gurunne vaikuttaa olevan terroristi/kansanmurhaaja/pedofiili; mutta yleensä kukaan ei kuule.
Tai he höpisevät jotain sellaista että heidän antaumuksensa ja rakkautensa on niin suuri, että he kernaasti joko ummistavat silmänsä, tai menevät mukaan kauheisiinkin juttuihin.
Useimmiten uskovainen tuomitsee sen joka ottaa asiat puheeksi. Avoin tiedonvälitys on uskovaisen pahin vihollinen; sillä uskovainen vastustaa totuutta.
Otan tähän tällä kertaa kaksi gurua esimerkiksi: Chimnoyn ja Nityanandan.
Chimnoy on ollut meilläkin suosittu; muistelen joskus pitäneeni käsissäni kirjasta jonka nimi oli suunnilleen "Sri Chimnoyn kukkais-helmiä". Ne olivat silloin mielestäni kauniita. Olin nuori ja hyväuskoinen.
Sarlo's Guru Rating Service:
http://www.globalserve.net/~sarlo/Ratings.htm
Chinmoy:
09:07 Okay, this has suddenly gotten a whole lot weirder. aboutsrichinmoy.com:
“It is our belief that by denying, ignoring or rationalizing Sri Chinmoy’s sexual abuse of his followers perpetuates that abuse and prohibits healing. The Centre continues to deny that any sexual abuse happened. Others who have left the Sri Chinmoy Centre, and or support Sri Chinmoy admit that the sexual abuse has happened but either support it or minimize it.”
“After a short interview about my previous sexual experiences Chinmoy said, "You should surrender your vital (sexual) energy to me." I folded my hands, looked him in the eyes and offered him my energy, but he indicated that this wasn't enough. So then I said, "Supreme I bow to thee," a few times. He had me embrace him, I hugged him, feeling very warm and loving, but not aroused. Then Chinmoy told me to take my clothes off. I was shocked! However, prior to being in the Center, I had been very open minded, so I was happy and not angry. I took off my clothes, he then removed his and we proceeded …. He also mentioned that if anything happened, such as a.pregnancy, I should not even tell him, but instead go immediately to a clinic for an abortion.”
Sri Chinmoy, celibate spiritual master or the master of sex slaves? http://www.rickross.com/reference/srichinmoy/srichinmoy20.html
--------------------------------------
Nityananda:
Letter by ex-followers of Nityananda. - It was written by 11 former members of the Nityananda Institute in Portland, Oregon:
http://groups.yahoo.com/group/Sri_Chinmoy_Information/message/2859Olet aivan oikeassa. Gurut tai mitkään jalustalle nostetut auktoriteetit ovat myös vaarallisia.
"Suurin opettaja ei ole se, jolla on eniten oppilaita, vaan se, joka tekee eniten mestareita".
Näiden asioiden takia olisi kaikille ensiarvoisen tärkeää heittää opit kaivoon, heti kun on päässyt jyvälle ja itse tutkia miten asiat on.
ps. en tiedä miksi, mutta joku siinä Oshossa saa niskakarvat pystyyn, vaikka en tiedä hänestä mitään. - Kalki_Avatar
Lörppö mieli kirjoitti:
Olet aivan oikeassa. Gurut tai mitkään jalustalle nostetut auktoriteetit ovat myös vaarallisia.
"Suurin opettaja ei ole se, jolla on eniten oppilaita, vaan se, joka tekee eniten mestareita".
Näiden asioiden takia olisi kaikille ensiarvoisen tärkeää heittää opit kaivoon, heti kun on päässyt jyvälle ja itse tutkia miten asiat on.
ps. en tiedä miksi, mutta joku siinä Oshossa saa niskakarvat pystyyn, vaikka en tiedä hänestä mitään.Joo; itseäkin kylmäsi ne Rajneeshin silmät. Olen tuntenut aika monta Osho-joogia, ja he ovat tosi fanaattisia, näennäisen "rennoista" mielipiteistään ja olemuksestaan huolimatta; vain heidän gurunsa ja oppinsa on oikea, ja kaikki muu on aivopesua.
Rajneeshin kulttu luokitellaan “buddhalaiseksi”. 1984 Teksissa hänen kulttinsa teki ensimmäisen USAssa tapahtuneen bioterrorismi-iskun, käyttämällä salmonellabakteeria. Osho oli anthrax-kirjeiden lähettelijöiden edeltäjä. Rajneesh käytti seuraajiaan seksuaalisesti ja taloudellisesti hyväksi. Tuossa faktaa:
America's First Bioterrorism Attack
http://www.apologeticsindex.org/news1/an011001-13.html?FACTNet
Bioterrorism in History: 1984: Rajneesh Cult Attacks Local Salad Bar
http://www.wbur.org/special/specialcoverage/feature_bio.asp
Rajneesh info:
http://www.factnet.org/cults/Rajneesh/?FACTNet - Deepika
Kalki_Avatar kirjoitti:
Joo; itseäkin kylmäsi ne Rajneeshin silmät. Olen tuntenut aika monta Osho-joogia, ja he ovat tosi fanaattisia, näennäisen "rennoista" mielipiteistään ja olemuksestaan huolimatta; vain heidän gurunsa ja oppinsa on oikea, ja kaikki muu on aivopesua.
Rajneeshin kulttu luokitellaan “buddhalaiseksi”. 1984 Teksissa hänen kulttinsa teki ensimmäisen USAssa tapahtuneen bioterrorismi-iskun, käyttämällä salmonellabakteeria. Osho oli anthrax-kirjeiden lähettelijöiden edeltäjä. Rajneesh käytti seuraajiaan seksuaalisesti ja taloudellisesti hyväksi. Tuossa faktaa:
America's First Bioterrorism Attack
http://www.apologeticsindex.org/news1/an011001-13.html?FACTNet
Bioterrorism in History: 1984: Rajneesh Cult Attacks Local Salad Bar
http://www.wbur.org/special/specialcoverage/feature_bio.asp
Rajneesh info:
http://www.factnet.org/cults/Rajneesh/?FACTNetEikös tuo salmonellajuttu ollut sen Sheelan aikaansaannos.. Joka lopulta pakeni sieltä ja saatiin selville aik paljonkin sen rikoksia ja käsittääkseni se oli myös varastanut kommuunin varoista, joten enpä usko että Osho ja sen seuraajat oli yhteistyössä tämän kanssa. Ja Sheela oli tehnyt kaikenlaisia muita kamaluuksia myös kommuuneissa, vaikkeikaan välttämättä laittomia. Hän mm. keksi "osholaisuuden", eikä Osho, Osho ei tahtonut uskontoa itsestään. Hän määräsi kaikki palvomaan Oshon tuolia monia tunteja päivässä. Jne. Vähän ennen Sheelan lähtöä Osho oli pitänyt puheen jossa oli sanonut tuhoavansa keskitysleirin minkä Sheela oli hänen kommuuneistaan tehnyt, mutta Sheela oli tuhonnut tämän puheen eikä sitä julkaistu. Se nainen oli sairas. Se laittoi kommuunin mielettömät määrät järjettömiä sääntöjä (esim. ei saa katsoa kun Osho ajaa ohi jos ei näytä siltä että on aivan hurmoksessa ja että kaikkien kommuunien joka puolella maailmaa piti olla ruokalistoja myöten aivan samanlaisia)............
Se taloudellinen hyväksikäyttö on kyllä ihan totta käsittääkseni. Sehän ainakin teki kultaharkkoja koruista joita sannyasit sille lahjoitti.
Oshohan pyrki aina aiheuttamaan kaaosta ja rakasti kaikenlaisia skandaaleja. (olisi parempi muistaa......)
Tykkään Oshosta tosi paljon, mutta en ole alkanut sannyasiksi enkä ala. En ole seuraajatyyppiä ja haluan ajatella vapaasti. Osho itsekin on korostanut sitä että älä koskaan ala seuraajaksi, älkää tehkö minusta uskontoa jne. Mutta ihmiset tekee. Eikä ukko sitä edes vastustanut silloin käsittääkseni... Se on vaikeampi ymmärtää kuin joulupukki. Mutta todella ihana. En tiedä, se vain vetoaa minuun, en viitsi alkaa järkeilemään asiaa. Olen etsinyt joka puolelta sammutusta janooni ja Oshosta se löytyi, häneltä löysin sen mitä ei kukaan muu ole kyennyt antamaan. Häneen tutustuttuani ei ole ollut enää mieletöntä henkisyyden nälkää, mikä ennen aina ja melkein teki minut hulluksi.
Ne silmät on aika pelottavat. Mutta ihanat. Ne on niin villit ja kapinalliset, niin.........
Yleensä olen aika järjellä ajatteleva ihminen, mutta Osho vetoaa tunteisiini niin, että ei voi kuin antautua. Turha yrittääkään taistella vastaan, en mahtaisi mitään. Se on mieletön.
Kun luin ekaa kertaa hänen kirjojaan, nauroin ääneen. Olin lumoutunut. Ja samalla hoin ääneen että tuo ukko on hullu. Nykyisin ei enää ota asioita sillä tavalla vakavasti, toteaa vain että Osho on ihan hullu ja me kaikki muut täysiä sekopäitä ja kukaan ei tiedä mitään. Joten turha murehtia.
Ja myönnän kyllä olevani fanaattinen, mutta se kuuluu luonteeseeni, se on ollut minussa aina, ennen Oshoakin. Ja totta, että pidän kaikkea aivopesuna. Tosin en minä mitään OPPIA kannata, vaan sitä mitä sen opin takana on (tämä on täysin käsittämätön lause kaikille, kadun jo nyt kun sanon sen. Siellä ei ole oppeja eikä mitään. Oikeastaan siis ei yhtään mitään. Ja se rokkaa.).
Mutta silti on vaikeaa luopua käytännössä opeista kokonaan.
Tuo on kyllä minusta typerää että ihmiset arvostelevat näitä """Osholaisia""" sen perusteella että he ovat esim. todella fanaattisia siitä huolimatta että ovat näennäisesti rentoja. Ihan kuin joku ominaisuus sulkisi vastakkaisen pois ! Ei todellakaan. Ristiriitaisuus on elämän ainoa laki. Itse olen huomannut että jos yritän kuvailla omaa luonnettani niin kuvauksesta tulee suunnilleen tällainen: Olen todella villi mutta rauhallinen. Puhun paljon vaikka olenkin hiljainen. jne..............
Siksi yritän olla kuvailematta itseäni. Jos sanon että olen ristiriitainen niin joudun kuitenkin lisäämään perään että en ole kuitenkaan.... !!
Osho on jokatapauksessa aivan mieletön. Sitä on ihan turha yrittää ottaa vastaan järjellään. Pitää vain antautua. (tiedän että murisette tälle !!!).
=)
Anteeksi etten kirjoittanut tätä hirveän asialliseen muotoon....
=)
- Nassen
- Unijuti ja elämän tarkoitus?
- tuo taivas, millainen se on?- Lörppö mieli
Nyt heitit pahalla :)
Elämän tarkoitus on kokea elämää. Jos et pidä kokemusestasi voit muuttaa tarkastelukulmaa (omaa itseäsi suhteessa tapahtumiin). Ihminen voi itse antaa tarkoituksen elämälleen, perustuen hänen tietoisuuden tasoonsa. Tason kasvaessa, elämäntarkoituskin todennäköisesti muuttuu.
Taivaalla tarkoitan tuota absoluuttista "jumala tilaa". Uskon että osa ihmisen tietoisuudesta säilyy kiinnittyneenä siihen.
Koska kuolemanjälkeinen elämä on niin kiistanalainen, niin turha sitä on tähän oppiin pistää. Painotetaan vain sitä, ettei tarvitse pelätä jumalan rangaistusta. - Nassen
Lörppö mieli kirjoitti:
Nyt heitit pahalla :)
Elämän tarkoitus on kokea elämää. Jos et pidä kokemusestasi voit muuttaa tarkastelukulmaa (omaa itseäsi suhteessa tapahtumiin). Ihminen voi itse antaa tarkoituksen elämälleen, perustuen hänen tietoisuuden tasoonsa. Tason kasvaessa, elämäntarkoituskin todennäköisesti muuttuu.
Taivaalla tarkoitan tuota absoluuttista "jumala tilaa". Uskon että osa ihmisen tietoisuudesta säilyy kiinnittyneenä siihen.
Koska kuolemanjälkeinen elämä on niin kiistanalainen, niin turha sitä on tähän oppiin pistää. Painotetaan vain sitä, ettei tarvitse pelätä jumalan rangaistusta.elämän tarkoitus, unijunin kukaan, on kokea elämää.
Hyvä näin.
Koulemanjälkeisestä elämästä et osaa päättää, onko sitä vai ei ja jos, niin minkälaista. - lörppö mieli
Nassen kirjoitti:
elämän tarkoitus, unijunin kukaan, on kokea elämää.
Hyvä näin.
Koulemanjälkeisestä elämästä et osaa päättää, onko sitä vai ei ja jos, niin minkälaista.Kuten itse sanoin, uskon vahvasti kuoleman jälkeiseen elämään. Elämän jatkuisi tietenkin ruumiittomassa tilassa. Mitä tuossa tilassa on jne. en osaa sanoa...voin vain arvailla. Siitä olen varma, että mitään pelättävää ei ole. Tämä on kuitenkin minun uskomus, perustuen henkisiin kokemuksiin, jotka puolestani tiedän olevan totta.
Unijutia tulisi kuitenkin opettaa enemmän keskustelun pohjalta kuin luennoimisen. Unijutissa yritetään vain antaa eväitä elämän tutkiskeluun itse. Kaikki kehotetaan itse ottamaan asioista selvää. Vain näin unijuti voi (ehkä) säilyä tuoreena. - lörppö mieli
lörppö mieli kirjoitti:
Kuten itse sanoin, uskon vahvasti kuoleman jälkeiseen elämään. Elämän jatkuisi tietenkin ruumiittomassa tilassa. Mitä tuossa tilassa on jne. en osaa sanoa...voin vain arvailla. Siitä olen varma, että mitään pelättävää ei ole. Tämä on kuitenkin minun uskomus, perustuen henkisiin kokemuksiin, jotka puolestani tiedän olevan totta.
Unijutia tulisi kuitenkin opettaa enemmän keskustelun pohjalta kuin luennoimisen. Unijutissa yritetään vain antaa eväitä elämän tutkiskeluun itse. Kaikki kehotetaan itse ottamaan asioista selvää. Vain näin unijuti voi (ehkä) säilyä tuoreena.Kaikkialla elämä tuntuu olevan kovin syklistä, joten tuskin tuo ruumiiton tila lopullinen on.
- Kalki_Avatar
Ei kannata kirjoittaa kirjaa. Sensijaan kannattanee tutkiskella uskonnonhistoriaa, ja "googlailla". Tässä pätee vanha sanonta, ettei mitään uutta auringon alla.
Tuo uskontosi on jo keksitty, "UNITARIAN UNIVERSALIST". USA:ssa; - v. 1961 unitaristiset ( alk. 1825 ) ja universalistiset (alk. 1793) liikkeet yhdistyivät Bostonissa.
Varsinkin John Murrayn universalistiset ajatukset vaikuttaa kiintoisilta(kts. linkki); tuo unitarianismin historia taas näyttää olevan kolminaisuusopin kieltämistä...
Ja lähempää esimerkki; guruni Shri Matajin suuri visio oli että sahaja yogasta tulisi UNIVERSAALI PUHDAS USKONTO, eli VISHWA NIRMALA DHARMA.
Alkuun uskoin vilpittömästi, mutta sittemmin huomasin että tuo "avoimuus" alkoi näyttää raakuudelta; ja luin historiaa löysin sahaja yogien repliikkejä liikaa Espanjan inkvisition ja bolsevikkien suusta, - niin tuo ukso katosi.
Nämä liikkeet ovat aluksi ehkä kotoisia kuin "isoäidin pulla"; mutta jossain vaiheessa ottavat korporatiivisen ilmeen ja näistä maailmaa syleilevistä idealistisista ihanuuksista tulee instituutio; silloin hymy hyytyy; ainakin minulta.
Ei se ollutkaan tarkoitettu ihmisille, tai ihmiskunnalle; vaan tiukasti valikoidulle ANGKA-tyyppiselle sisäpiirille.
Usein "hyvät pyrkimykset" ja "idealistiset päämäärät" johtavat vastakohtaansa. Tarkoitus pyhittää keinot; ja luontaisilta juuriltaan irti väännetty seksuaalisuus alkaa ilmentää "rakkautta" kummallisin tavoin, etten sanoisi ritari-siniparta -tyyppisesti.
Jumala armahtakoon ihmiskuntaa uskovaisten rakkaudelta!
--------------------------------
Lyhyen tutkimukseni taustoja:
“There are no required beliefs. Some are atheists, some polytheists, and some monotheists. Many do not believe in the ideas of heaven and hell, some not in any afterlife. Each is entitled to his or her own beliefs about any other powers. One believes that every person and religion has value and that each should seek his/her own spirituality that is right for them. Every person has equal status and should be treated as such regardless of physical appearance.” 1 - Beliefs of the Group
Unitarian Universalist Association: http://religiousmovements.lib.virginia.edu/nrms/uua.html
"Since the Religious Movements Homepage seeks to promote religious tolerance and appreciation of the positive benefits of pluralism and religious diversity in human cultures, we encourage the use of alternative concepts that do not carry implicit negative stereotypes."
------------------------
"The heart of our mission is to promote love, reason and freedom in religion, to foster lifelong spiritual growth and to act for social justice. We encourage seekers of all faiths, nationalities, races, genders, ages, abilities and sexual orientations to visit our congregation." - First Unitarian Church, Portland: http://www.firstunitarianportland.org/- Lörppö mieli
En luullutkaan että olisin oikeasti keksinyt jotain uutta. Henkiset opit kun ei varsinaisesti uudistu. Ihmiset niin helposti hakkaavat asioita kiveen ja sitten heidän oppinsa kalkkeutuu. He eivät enää koe sitä, mikä heidät alunperin sai liikkeelle.
- The_end
...kannatetaan. Tulis kerrankin joku kiintoisa oppiaine.. :D
- Nassen
Tuosta kun vähennetään pois jumala ja yliluonnolliset elementit, jäljelle jää ateismi ja sen vapaus.
Hyvällä tiellä olet, Lörppö mieli- lörppö mieli
miten lähellä itse olet totuutta :=)
lörppö mieli kirjoitti:
miten lähellä itse olet totuutta :=)
Ei ole olemassa yhtä totuutta. Nasse voi olla oikeassa omasta mielestään, jolloin sun totuuteen ( =sen valheeseen) pyrkiminen ei ole mielekästä.
- lörppö mieli
Zacharia kirjoitti:
Ei ole olemassa yhtä totuutta. Nasse voi olla oikeassa omasta mielestään, jolloin sun totuuteen ( =sen valheeseen) pyrkiminen ei ole mielekästä.
olisivat näissä kysymyksissä mielellään oikeassa :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?1022356- 1211964
- 921519
- 1381469
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘741278- 1171276
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu221230Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis631141- 511107
- 381062