En usko Jumalaan koska...
Asiallisia perusteltuja vastauksia siihen mitä ovat ne syyt, ettei Jumalan olemassaololle ole mielestäni riittävästi/lainkaan perusteita.
Itse toteaisin Raamatun olevan täysin epäuskottava tositarinaksi, eikä Raamattu millään tavalla todista itseään todeksi, se esittää väitteitä, mutta ei todista niiden puolesta.
Suurin syy kuitenkin on varmasti se, ettei omassa elämässäni ole koskaan ollut minkäänlaista havaintoa Jumalan olevaisuuden puolesta. Kuinka uskoa sellaiseen, joka ei itseään näytä?
Asiallisia perusteltuja vastauksia siihen mitä ovat ne syyt, ettei Jumalan olemassaololle ole mielestäni riittävästi/lainkaan perusteita.
Itse toteaisin Raamatun olevan täysin epäuskottava tositarinaksi, eikä Raamattu millään tavalla todista itseään todeksi, se esittää väitteitä, mutta ei todista niiden puolesta.
Suurin syy kuitenkin on varmasti se, ettei omassa elämässäni ole koskaan ollut minkäänlaista havaintoa Jumalan olevaisuuden puolesta. Kuinka uskoa sellaiseen, joka ei itseään näytä?
Vastaukset 35
Vanhimmat
Kyllä kuralätäkkö paljon uskottavampi juttu.
Tai ainakaan siihen uskovat eivät herjaa samalla tavalla toisiaan.
Siksi kuralätäkkö uskottavampi ja siihen parempi uskoa.
On enemmän rauha maassa ja ihmisillä hyvä tahto.
En usko Jumalaan, koska ei ole tullut vielä vastaan ensimmäistäkään syytä uskoa Jumalaan, jumaliin, kotitonttuihin tai muihinkaan taikaolentoihin.
Et sitten vielä ole törmännyt Ukko Ylijumalaan ja hänen varsin vaikuttavaan ääneensä?
No perhana!
Siinä se tuli!
Minusta tuli kertaheitolla uskovainen. Jahve, Allah ja muut ovat pitäneet suunsa visusti supussa, mutta Ukko on vallan toista maata. Ehkä Ukossa on syy siihen, miksi muut jumalat luimistelevat koloissaan. Kun Ukko Ylijumala ärähtää, niin vähäisemmällä jumaluudella housuun pärähtää. ⚡️
Ylistetty olkoon Ukko Ylijumala!
Iltalehdelle valmis otsikko: Ukko Ylijumala jyrähti: On se yks p erkele, että minua ei enää palvota!
Jopa kristinuskonharhaiset palvovat Ukkoa, onhan heidän epäjumalanpalvontapaikkojensa korkeimmat tornit koristeltu Ukonjohdattimilla kun epäjumalansa ei pysty rakennuksiaan suojelemaan.
Kun johonkin on pakko uskoa, joku selitys täytyy olla sillä miten olemme täällä torveilemassa ja vääntämässä satuolennoista, niin jos muutoin epäilee eikä halua osallistua toinen toisensa herjaamiseen, niin silloin kannattaa uskoa kuralätäkköön, että sen kautta kaikki järjestynyt. Vaikka ei siinä aivan kaikkea ymmärtäisi, niin luja usko korvaa sen mitä jää tiedossa puuttumaan.
Uskomatta ei kuitenkaan voi olla, ellei sitten usko edes siihen että itse on olemassa eikä sitä että jotain kummallisia tänne näpyttelee. Siinä tapauksessa vasta voi olla vapaa uskomuksista.
"Kyllä kuralätäkkö paljon uskottavampi juttu."
Näin on että usko että kuralätäköstä kömpii ennen pitkää ulos ihminen, niin tähän uskominen on jo suorastaan nerokas.
Minä tulen sitten viikon poutasään jälkeen kun kuralätäkkö on haihtunut ja kysyn ,miksi uskot olemattomaan kuralätäkköön.
Mitäpä siihen sanot?
Miksi pitäisi uskoa?
Siksi koska olet olemassa.
Ja siksi kun on olemassa muitakin samantapaisia pakkauksia.
Joku selitys sille vain täytyy keksiä.
Tai sitten on aivoton eläin.
Keksitään joku hauskempi selitys.
Ehkä olemassaolon perimmäinen syy onkin Marsin kiertoradalla viilettävä näkymätön teekannu. Sepä vasta olisikin hauskaa.
Olet ap osittain oikeassa. Raamattu itsessään ja yksin ei riitä ihmiselle todisteeksi. Siihen tarvitaan myös Jumalaa itseään, että ihminen uskoo Raamatun sanan todeksi. Jumala itse todistaa ihmisen sydämelle sen, että Raamattu on totta.
Ja hän avaa sitä, kun hän näkee, että ihminen haluaa totuuden tietää ja löytää. "Sillä jokainen anova saa, ja etsivä löytää, ja kolkuttavalle avataan."
Siis kyseinen opus "kertoo" sen mitä ihminen hakee. Tuon lukemalla voi sitten käydä toistamiseen kasteella , tosin altaassa. Tuon episodin jälkeen uskotaan sitte kaikki mitä saarnamies kertoo , eikä sillä, että se olisi ihan hullua ja vastaoin logiikkaa ole mitään väliä. Uudesti kastettujen porukoissa arvosi mitataan uskomisessa ei sillä, että ala empiä ja ajatella omilla aivoilla.
Olkaa uskomatta,teiltä itseltännehän se on pois.
Mitäs siinä menettää, jos ei usko jumaliin, pikku-ukkoihin ja muihin taikaolentoihin?
Miksi niin lyhyt verrokkilista? Olisit vielä lisännyt aku ankan,joulupukin, nalle puhin ,mustanaamion jne...
Eli sanomani on,älä sotke asioita.
Ymmärrän ettei sitä voi ymmärtää mitä ei ole kokenutkaan , mitä tulee kysymykseesi.
Vaikka uskoo Aku Ankkaan, pitää sillekin keksiä selitys miten se tulee joko kotiin lehtenä, näkyy netissä tai animaationa. Ei silti voi laittaa aivoja narikkaan eikä miettiä mitään muuta kuin tässä ja nyt.
Saa tietenkin, mutta on vähän tyhmää olla niin taukki.
Kuljetko silmät ummessa:
"Suurin syy kuitenkin on varmasti se, ettei omassa elämässäni ole koskaan ollut minkäänlaista havaintoa Jumalan olevaisuuden puolesta."
Uskot kuitenkin tyhjästä syntymiseen!
Se kuralätäkkö silloin Jumala.
Jumala kirjoitettuna isolla J:llä tarkoitaa kristinuskon jumalaa.
Tiedätkö mikä ero on jumalalla ja kuralätäköllä?
Kuralätäkköjä on todistetusti olemassa.
Kumpi pärjää tappelussa, kristinuskon jumala vai Allah.?
Ovatko eri taivaissa nämä jumalat,?
Mitä tapahtuu, kun kaksi olematonta tappelevat keskenään? Ei yhtään mitään.
Minä en usko jumaliin. Kristinusko on kolmastoista tusinasta.
Putin on tosiuskovainen. Hän uskoi että Jumalan tahto oli sota Ukrainaa vastaan. Kyllä usko muuttaa elämää, mutta ei aina hyvään suuntaan
Jumalaa käytetään pirullisella tavalla omien tarkoitusperien toteuttamiseen. Tämä näyttää olevan täälläkin uskovien mielipuuhaa.
Katso ympärillesi..miten sinä olet syntynyt orgasmista myös?
Kuka loi ihmisen..
Joku tuhansista Jumalista? Miksi se olisi juuri teidän Jumalanne?
Jumala joko on tai ei ole olemassa,usko ei siihen vaikuta. Joten koko asia on mielestäni turha,miksi uskoa tai ei uskoa. Ja uskontoja oli olemassa jo tuhansia vuosia ennen kristinuskoa,niin miksi kristittyjen Jumala olisi se ainoa oikea. Ja jos ihmisen elo on pelkkää Jumalan testausta uskooko häneen vai ei,niin aika narsistilta kuulostaa.
Ensinnäkään kysymys ei ole vain kristinuskon Jumalasta. Ensimmäinen kysymys on miksi kristinuskon Jumala olisi uskottavampi kuin ne lukemattomat muut. Maailmassa on tuhansia uskontoja. Kaikki ovat vähemmistöuskontoja, koska ihmiset, jotka haluavat uskoa Jumalaan eivät pysty vakuuttamaan edes toisiaan siitä, että juuri heidän palvomansa jumala olisi olemassa.
Jos puhutaan juuri kristinuskosta, niin vaikka merkitykseltään (kristinuskon agressiivisen levittämisen takia) Raamattu on ollut vaikutusvaltaisimpia kirjoja maailmassa, niin sisällöllisesti se sekava eikä edusta sen enempää jumalaista viisautta kuin muutenkaan syvällistä ajattelua.
>>En usko Jumalaan, koska ei ole tullut vielä vastaan ensimmäistäkään syytä uskoa Jumalaan, jumaliin, kotitonttuihin tai muihinkaan taikaolentoihin.>>
MInulla on syytä uskoa kotitonttuihin.
😊😊😊😊😊
Kotitontuista en tiedä, mutta saunatontun suhteen olen vähintään agnostikko. Se rauha ja rentous, jonka saunasta saa on niin ylimaallinen, että takana täytyy olle joku ylimaallinen hahmo.
Pasi Toivonen: "MInulla on syytä uskoa kotitonttuihin."
Tarkoitatko tuolla paavia?
Myös uskovista valtaosa on ns. "funktionaalisesti ateisteja", Eli he elävät käytännön elämäänsä kuin jumalia ei olisi. Autossa käytetään turvavyötä eikä luojeta vain "varjelukseen", otetaan kesämökkiin palovakuutus jne. Vaikka uskovainen maanviljelijä voi rukoilla hyvää satoa, hän tietää, että jos asiaan haluaa oikeasti vaikuttaa, niin kannattaa tehdä maaperätutkimuksia, lannottaa pelto oikein, hoita rikkakasvien torjunta jne. Vastaavasti jos uskovainen sairastuu vakavammin, niin hän ei heittäydy Herran haltuun, vaan ottaa yhteyttä lääkäriin ja tietää, että lääketiede voi auttaa oikeasti jne.
Jumala on vain irti arjesta oleva uskomus josta tulee ehkä hyvä olo.