PYRITÄÄN...

Eikö vaan?

...kaikki omalla tahollamme perehtymään kristinuskoon ja elävään JEESUKSEEN avoimella ja vastaanottavaisella sydänmellä =)

Tässä on mielenkiintoisia FAKTOJA eräältä Jeesus aiheiselta sivulta. (http://www.whoisjesus-really.com/finnish/impact.htm)

Korkea roomalainen virkamies Plinius Secundus kirjoitti, että kristityt puolustivat totuutta viimeiseen asti. Hänen tehtävänsä oli kiduttaa ja teloittaakin heitä, jos he kieltäytyivät kiroamasta Jeesusta, mutta häneen teki suuren vaikutuksen heidän vakaumuksensa "olla tekemättä mitään pahaa, olla koskaan kavaltamatta, varastamatta, tekemättä huorin, valehtelematta ja pettämättä luottamusta". Kautta aikojen ovat todelliset kristityt ympäri maailman olleet esimerkkejä totuudesta ja rakkaudesta, joka on Jeesus Nasaretilaisessa.

Historioitsija Philip Schaff kuvaili Jeesuksen vaikutusta maailman historiaan ja kulttuuriin. "Jeesus Nasaretilainen valloitti useampia miljoonia ihmisiä kuin Aleksanteri Suuri, Caesar, Muhammed ja Napoleon käyttämättä rahaa ja aseita. Ilman tieteen apua hän kirkasti ihmisyyttä ja jumaluutta enemmän kuin kaikki filosofit ja oppineet yhteensä. Ilman opittua kaunopuheisuutta hän puhui elämän sanoja ennen kuulumattomalla tavalla ja vaikutti voimakkaammin kuin yksikään puhuja tai runoilija. Kirjoittamatta riviäkään hän on innoittanut kirjailijoita ja ollut aiheena saarnoihin, puheisiin, keskusteluihin, tieteellisiin tutkimuksiin, taideteoksiin ja ylistyslauluihin - enemmän kuin kaikkien aikojen suurmiesten joukko."

Kristusta eivät sido ajan tai paikan rajat. Monet aikamme epäilijät ovat vakuuttuneet hänestä aivan niin kuin ensimmäisen vuosisadan ihmiset. Esimerkiksi Lew Wallace, jota pidettiin nerona, oli tunnettu ateisti. Kahden vuoden ajan Wallace etsi Euroopan ja Amerikan parhaista kirjastoista todisteita, jotka mitätöisivät kristinuskon lopullisesti. Kun hän kirjoitti toista lukua kirjaansa, hän joutui lankeamaan polvilleen ja huutamaan Jeesukselle: "Minun Herrani ja minun Jumalani". Varman todistusaineisto äärellä hän ei voinut enää kieltää, että Jeesus Kristus oli Jumalan Poika. Myöhemmin Lew Wallace kirjoitti kirjan Ben Hur, joka on tunnetuimpia Kristuksen ajasta kertovia romaaneja.

Samoin C.S. Lewis, Oxfordin yliopiston professori, oli agnostikko, joka kielsi Kristuksen jumaluuden pitkään. Mutta hänkin tunnusti rehellisyyden nimissä Jeesuksen Jumalakseen ja Vapahtajakseen sen jälkeen kun hän oli tutustunut Jeesuksen jumaluudesta kertovaan todistusaineistoon. Seuraavina vuosina hän kirjoitti useita kristinuskoa puolustavia kirjoja, m.m. Tätä on kristinusko ja Paholaisen kirjeopisto.

Nykyäänkin monet ovat omistautuneet kristillisen sanoman levittämiseen. Useat heistä ovat joutuneet kärsimään kidutusta ja kuolemaankin. Esimerkiksi laajalti tunnettu romanialainen pastori Richard Wurmbrand vietti 14 vuotta vankilassa ja oli jatkuvasti kidutettavana, koska hän oli johtanut maanalaista seurakuntaa kommunistisen vallan aikana. Jopa sen jälkeen, kun hän kansainvälisen painostuksen johdosta oli päässyt pois Romaniasta, hän sai tappouhkauksia kommunistiselta puolueelta. Nämä pelottelut eivät kuitenkaan vaientaneet häntä. Hän jatkoi Kristuksen evankeliumin julistamista avoimesti.

Samaan aikaan Koreassa Joon Gon Kim, tunnettu kristittyjen johtaja, joutui näkemään kuinka kommunistien kannattajat tappoivat hänen vaimonsa ja isänsä hänen silmiensä edessä. Hänetkin hakattiin tajuttomaksi ja jätettiin kuolemaan. Hän jäi eloon ja pyysi Jumalalta rakkautta vihollisiaan kohtaan. Lopulta hän johdatti heistä 30 uskomaan Kristukseen. Mukana oli sekin mies, joka oli vastuussa hänen perheenjäsentensä surmaamisesta.

Elikkäs semmosta pataa =)

Mä oikeesti toivon ja rukoilen kaikille ateisteille vilpittömyyttä ja rehellisyyttä heille itselleen, kun kohtaavat Jeesukseen liittyviä asioita. Kaikkea ei aina kannata yrittää viimeiseen asti järkeillä, koska uskonasioistahan tässä tosiaankin on kysymys. (Toki asioita pitää koitella, mutta on muistettava, että jokainen pieni nyanssi ei välttämättä ole selitettävissä meidän (ihmisten) ymmärryksellä)

48

2082

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tämä

teksti saatiin takaisin. Hyvää juttua :)

• UskovainenNainen

Ja mehän tiedämme, ettei siihen käyttämäämme lähdemateriaaliin saa lisätä mitään, eikä siitä saa jättää pois mitään.

Minä tunnen Jeesuksen ja Hän tuntee minut.
      Kiva kun kirjoitit tänne :D

• Nassen

tuskin panee sua anaaliin.

Jeesus panee anaaliin vain tosiuskovaisia!

• UskovainenNainen
        Nassen kirjoitti:

tuskin panee sua anaaliin.

Jeesus panee anaaliin vain tosiuskovaisia!

Oletko jotenkin häiriytynyt kun kirjoittelet aina noita seksuaalisuuteen viittaavia juttujasi ?

Oletko puutteessa ?
        Oletko homo ?

• Nassen
        UskovainenNainen kirjoitti:

Oletko jotenkin häiriytynyt kun kirjoittelet aina noita seksuaalisuuteen viittaavia juttujasi ?

Oletko puutteessa ?
        Oletko homo ?

tuoksahtaa mummolle tänne asti... (joo, naiselta menee noin kymmenen vuotta ennekuin hän alkaa epäillä asiaa)

• UskovainenNainen
        Nassen kirjoitti:

tuoksahtaa mummolle tänne asti... (joo, naiselta menee noin kymmenen vuotta ennekuin hän alkaa epäillä asiaa)

Jospa menisit nukkumaan Nasse-setä ?
        Pyydä, että Nukku-Matti tuo sinulle kauniita unia kauniista naisista (tai miehistä) :D

• Apostoli34

Oletko puutteessa ?
        Oletko homo ?

Poistaa topikkeja listalta... Eli hän heittää rivouksia, niin ylläpito poistaa koko ketjun pois... On nähty... Eli sherffille, voisitko poistaa ainoastaan asiattomat kommentit, älä koko ketjua.

• luuhamara

Eikös todellinen kristitty lahjoita vähintään puolet omaisuudestaan köyhille Jeesuksen opetusta seuraten? Jeesus oli kunnon kommunisti ja tasa-arvon kannattaja. Ei ole mitään oikoteitä onneen. Käännyttäminen, kirkossa käyminen tai raamatun lukeminen ei millään edesauta ihmisten hyvinvointia. Ne tuntuvat olevan vain tekosyitä, jotta ei tarvitsisi tehdä mitään konkreettista tai antaa itseltään jotta toisilla on parempi (tämä ei tietenkään koske kristittyjä jotka oikeasti antavat vähästään, kunnioitus heille)

Todelliset "kristityt" tuntuvat elävän juuri köyhissä maissa, vaikka välttämättä eivät ole koskaan Jeesuksesta kuulleetkaan. Nämä köyhät tietävät mitä tarkoittaa anteliaisuus ja lähimmäisenrakkaus: omasta annetaan aina sille joka sitä eniten tarvitsee.

Jeesusta luultavasti v**uttaisi nähdä nykyajan "todelliset kristityt" jotka luulevat, että elämän tarkoitus on oman itsensä pelastaminen kiirastulelta ja tuohon pelastumiseen riittää, että käy silloin tällöin kirkossa tai ristii kätensä armoa anellen. Tekopyhää sanon minä.

Todellinen kristitty toimii konkreettisella tasolla eikä ideologisella tasolla. Nostan hattua näille..

• UskovainenNainen

En minä ainakaan ole köyhä. Raamatun mukaan on annettava kymmenykset, mutta ei puolta omaisuuttaan.

Mistä sait tuon :"Eikös todellinen kristitty lahjoita vähintään puolet omaisuudestaan köyhille Jeesuksen opetusta seuraten?"

Onko se jossain kohdassa Raamatussa ?

• Apostoli34

Kyllä usko ilman tekoja onkin köyhää... Mutta monesti onkin helpompi "käännyttää" kuin toimia.
        Lahjoittaminen voi olla muutakin kuin rahaa, esim. vapaaehtoistyötä. Todelliset kristityt eivät varmaan käytä aikaansa täällä...;)

Ns. fariseuksia kyllä riitää.... kaikissa osapuolissa.

• Diagoras

En minä ainakaan ole köyhä. Raamatun mukaan on annettava kymmenykset, mutta ei puolta omaisuuttaan.

Mistä sait tuon :"Eikös todellinen kristitty lahjoita vähintään puolet omaisuudestaan köyhille Jeesuksen opetusta seuraten?"

17 Kun Jeesus lähti jatkamaan matkaansa, muuan mies tuli juoksujalkaa, polvistui hänen eteensä ja kysyi: "Hyvä opettaja, mitä minun pitää tehdä, jotta perisin iankaikkisen elämän?"
        18 Jeesus vastasi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ainoastaan Jumala on hyvä, ei kukaan muu.
        19 Käskyt sinä tiedät: älä tapa, älä tee aviorikosta, älä varasta, älä todista valheellisesti, älä riistä toiselta, kunnioita isääsi ja äitiäsi."
        20 "Opettaja, kaikkea tätä olen noudattanut nuoresta pitäen", vastasi mies.
        21 Jeesus katsahti häneen, rakasti häntä ja sanoi: "Yksi sinulta puuttuu. Mene ja myy kaikki, mitä sinulla on, ja anna rahat köyhille, niin sinulla on aarre taivaassa. Tule sitten ja seuraa minua."
        22 Mies synkistyi näistä sanoista. Hän lähti surullisena pois, sillä hänellä oli paljon omaisuutta.
        23 Jeesus kääntyi, katsoi opetuslapsiinsa ja sanoi: "Kuinka vaikea onkaan niiden, jotka paljon omistavat, päästä Jumalan valtakuntaan!" 24 Opetuslapset hämmästelivät hänen sanojaan, mutta Jeesus jatkoi: "Lapseni, Jumalan valtakuntaan on todella vaikea päästä.
        25 Helpompi on kamelin mennä neulansilmästä kuin rikkaan päästä Jumalan valtakuntaan."

Eli aika vaikeaa on rikkailla, kun kamelinkin on helpompaa mennä lpäi neulansilmästä.

• UskovainenNainen
        Apostoli34 kirjoitti:

Kyllä usko ilman tekoja onkin köyhää... Mutta monesti onkin helpompi "käännyttää" kuin toimia.
        Lahjoittaminen voi olla muutakin kuin rahaa, esim. vapaaehtoistyötä. Todelliset kristityt eivät varmaan käytä aikaansa täällä...;)

Ns. fariseuksia kyllä riitää.... kaikissa osapuolissa.

Jos alkaisin täällä luettelemaan mitä kaikkia hyviä tekoja olen lähimmäisille tehnyt heidän ollessaan vaikeuksissa, tulisi varmaankin heti "tuutin täydeltä": "Älä kehu itseäsi".

Jumala näkee miten olen auttanut lähimmäisiäni ja kuinka paljon rahaa olen antanut. Olen tehnyt monenlaista palkatonta vapaaehtoistyötä.

Kuitenkaan se, mitä me uskovaiset teemme, ei ole tärkeintä, vaan tärkeintä on se, mitä Jeesus teki vapaaehtoisesti Golgatan keskimmäisellä ristillä. Jeesus kuoli ja antoi sovintoverensä meidän syntiemme vuoksi. "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, samoin sinun pehekuntasi".

Meillä on erilaisia armolahjoja (Room.12:3-8).

• UskovainenNainen
        Diagoras kirjoitti:

17 Kun Jeesus lähti jatkamaan matkaansa, muuan mies tuli juoksujalkaa, polvistui hänen eteensä ja kysyi: "Hyvä opettaja, mitä minun pitää tehdä, jotta perisin iankaikkisen elämän?"
        18 Jeesus vastasi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ainoastaan Jumala on hyvä, ei kukaan muu.
        19 Käskyt sinä tiedät: älä tapa, älä tee aviorikosta, älä varasta, älä todista valheellisesti, älä riistä toiselta, kunnioita isääsi ja äitiäsi."
        20 "Opettaja, kaikkea tätä olen noudattanut nuoresta pitäen", vastasi mies.
        21 Jeesus katsahti häneen, rakasti häntä ja sanoi: "Yksi sinulta puuttuu. Mene ja myy kaikki, mitä sinulla on, ja anna rahat köyhille, niin sinulla on aarre taivaassa. Tule sitten ja seuraa minua."
        22 Mies synkistyi näistä sanoista. Hän lähti surullisena pois, sillä hänellä oli paljon omaisuutta.
        23 Jeesus kääntyi, katsoi opetuslapsiinsa ja sanoi: "Kuinka vaikea onkaan niiden, jotka paljon omistavat, päästä Jumalan valtakuntaan!" 24 Opetuslapset hämmästelivät hänen sanojaan, mutta Jeesus jatkoi: "Lapseni, Jumalan valtakuntaan on todella vaikea päästä.
        25 Helpompi on kamelin mennä neulansilmästä kuin rikkaan päästä Jumalan valtakuntaan."

Eli aika vaikeaa on rikkailla, kun kamelinkin on helpompaa mennä lpäi neulansilmästä.

Kiitos sinulle Diagoras, kun kirjoitit tuon kohdan kokonaan.

Tunnet hyvin Raamattua, vaikka oletkin ateisti.
        Minulle omaisuuteni ei kuitenkaan ole rakkainta elämässäni. Rakastan Herraa, minun Jumalaani ja rakastan lähimmäistä niinkuin itseäni ja tiedän, ettei rakkaus tee lähimmäiselle mitään pahaa. Autan lähimmäisiäni ilmaiseksi hyvinkin monelle eri tavalla. Raamatussa kirjoitetaan myöskin. "Kahta ei voi rakastaa: Jumalaa ja mammonaa".

Kaikkea hyvää elämääsi.

• Isti Ate

Kiitos sinulle Diagoras, kun kirjoitit tuon kohdan kokonaan.

Tunnet hyvin Raamattua, vaikka oletkin ateisti.
        Minulle omaisuuteni ei kuitenkaan ole rakkainta elämässäni. Rakastan Herraa, minun Jumalaani ja rakastan lähimmäistä niinkuin itseäni ja tiedän, ettei rakkaus tee lähimmäiselle mitään pahaa. Autan lähimmäisiäni ilmaiseksi hyvinkin monelle eri tavalla. Raamatussa kirjoitetaan myöskin. "Kahta ei voi rakastaa: Jumalaa ja mammonaa".

Kaikkea hyvää elämääsi.

..ateisti tuntee raamatun paremmin kuin uskovat, jostain kumman syystä.

Olisiko sinulla joku teoria tähän kummallisuuteen?

• luuhamara

Diagoras tuossa mainitsikin jo kaiken oleellisen eli:

Raamatussa ei siis puhuttu vain puolen omaisuuden luovuttamisesta, vaan koko omaisuuden luovuttamisesta köyhille.

• Apostoli34
        Isti Ate kirjoitti:

Tilastollisesti?
        No ehkä yksi perustelu voi olla, ettei raamattu tee kenestäkään uskovaa, siis sen lukeminen. Uskoon voi tulla vaikkei tuntisi yhtään jaetta sieltä.
        Mielenkiintoista vai kuinka?
        Eli miten joku voi olla uskossa, vaikkei koskaan olisi lukenut raamattua? tai hyvin vähän?
        Niitäkin on.
        Usein ihminen kiinnostuu raamatusta vasta uskoontulon jälkeen, ellei ole sitä muuten lukenut.
        Se voi olla myös yksi syy huonoon raamatun jakeiden ulkoaosaamiseen.

Vertaus: Moni huumeidenkäyttäjä tuntee apteekissa myytävien huumaavien lääkkeiden vaikuttavat aineosat ja annostukset jopa yhtä hyvin kuin lääkärit, mutta ei se heistä lääkäriä tee...

Ja hyvin raamatun tuntevalla ateistilla on todella suuri riski tulla uskoon. Kannattaa varoa!

• Apostoli34

Jos alkaisin täällä luettelemaan mitä kaikkia hyviä tekoja olen lähimmäisille tehnyt heidän ollessaan vaikeuksissa, tulisi varmaankin heti "tuutin täydeltä": "Älä kehu itseäsi".

Jumala näkee miten olen auttanut lähimmäisiäni ja kuinka paljon rahaa olen antanut. Olen tehnyt monenlaista palkatonta vapaaehtoistyötä.

Kuitenkaan se, mitä me uskovaiset teemme, ei ole tärkeintä, vaan tärkeintä on se, mitä Jeesus teki vapaaehtoisesti Golgatan keskimmäisellä ristillä. Jeesus kuoli ja antoi sovintoverensä meidän syntiemme vuoksi. "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, samoin sinun pehekuntasi".

Ihan kuin puolustautuisit? Mitä varten? Enhän sinuun kohdistanut syytöstä? Olen kanssasi samaa mieltä asiasta.
        Voin olla väärässä tuon puolustautumisasian kanssa.

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, samoin sinun pehekuntasi".

Totta, mutta miten se usko näkyy. Jeesus sanoi myös, että ei yksin se riitä, että huutaa Herra, Herra. Eli täällä voi huudella sitä vaikka kuinka paljon, mutta kyllä uskokin koetellaan tekoina, ei pelkkänä puheena uskosta ja samojen litanioden toistamisena.

Pointtihan on se, että yksin teoilla ihminen EI pelastu. Mutta kun uskoo Herraan Jeesukseen ja osoittaa sen koko sydämellään pelastuu. Muuten palaa takaisin maailmaan. Onneksi Kristus vie loppuun sen minkä on aloittanut. Eli ei silloinkaan ole huolta.

Olet myös oikeassa siinä, että ansioiden esittelyyn tulisi myös kommentti:"Ne jotka ylentävät itsensä, alennetaan."

Eli summasummarum. Tärkeää on se, että mitä usko aiheuttaa ihmisessä. Ei pelkkä koko omaisuuden antaminen ilman uskoa pelasta. Luulisin?

Muutenhan se olisi juuri sitä silmänpalvontaa kolehtihaavin ääressä. Leski antoi kaikkensa uskoen, rikas fariseus näyttävästi ison summan, mutta suhteessa omaisuuteensa vähän.
        Siunausta!

• Isti Ate
        Apostoli34 kirjoitti:

Tilastollisesti?
        No ehkä yksi perustelu voi olla, ettei raamattu tee kenestäkään uskovaa, siis sen lukeminen. Uskoon voi tulla vaikkei tuntisi yhtään jaetta sieltä.
        Mielenkiintoista vai kuinka?
        Eli miten joku voi olla uskossa, vaikkei koskaan olisi lukenut raamattua? tai hyvin vähän?
        Niitäkin on.
        Usein ihminen kiinnostuu raamatusta vasta uskoontulon jälkeen, ellei ole sitä muuten lukenut.
        Se voi olla myös yksi syy huonoon raamatun jakeiden ulkoaosaamiseen.

Vertaus: Moni huumeidenkäyttäjä tuntee apteekissa myytävien huumaavien lääkkeiden vaikuttavat aineosat ja annostukset jopa yhtä hyvin kuin lääkärit, mutta ei se heistä lääkäriä tee...

Ja hyvin raamatun tuntevalla ateistilla on todella suuri riski tulla uskoon. Kannattaa varoa!

... mutta tuskimpa!

>>Ja hyvin raamatun tuntevalla ateistilla on todella suuri riski tulla uskoon. Kannattaa varoa!

• Apostoli34
        Isti Ate kirjoitti:

... mutta tuskimpa!

>>Ja hyvin raamatun tuntevalla ateistilla on todella suuri riski tulla uskoon. Kannattaa varoa!

Että olet monessakin kohtaa oikeassa.
        Mutta ei minualla ole mitään syytä olla tuntematta raamattua. Myönnän vajavaisuuteni siinä.

Ja viimeiseen lauseeseen. Niin varmaan käykin välillä. Mutta eikö se ole inhimmillistä?
        Parempi on nolostua, kuin tapella hampaat irvessä ja valehdella kaiken tietävänsä. Eli kaikkitietävähän ei kenenkään tarvitse olla. Ja on kai se hyvä, että ateistikin tuntee raamatun, vastapuolihan on hyvä tuntea! Ns. uususkovat ovat tietenkin hieman eri asemassa kuin lapsuudestaan uskossa olleet. He nimittäin tietävät myös sen millaista on elää ei-uskossa. En tiedä miten se vaikuttaa.

• Isti Ate
        Apostoli34 kirjoitti:

Että olet monessakin kohtaa oikeassa.
        Mutta ei minualla ole mitään syytä olla tuntematta raamattua. Myönnän vajavaisuuteni siinä.

Ja viimeiseen lauseeseen. Niin varmaan käykin välillä. Mutta eikö se ole inhimmillistä?
        Parempi on nolostua, kuin tapella hampaat irvessä ja valehdella kaiken tietävänsä. Eli kaikkitietävähän ei kenenkään tarvitse olla. Ja on kai se hyvä, että ateistikin tuntee raamatun, vastapuolihan on hyvä tuntea! Ns. uususkovat ovat tietenkin hieman eri asemassa kuin lapsuudestaan uskossa olleet. He nimittäin tietävät myös sen millaista on elää ei-uskossa. En tiedä miten se vaikuttaa.

...eihän täällä pitäisi mitään vastapuolia olla, vain erilaisia näkemyksi asioista.
        Se vain usein sellaiseksi luisuu....

• UskovainenNainen
        Isti Ate kirjoitti:

Raamatun !

Kysyin vain mitä kohtaa kirjoittaja tarkoitti.

• UskovainenNainen
        Isti Ate kirjoitti:

... mutta tuskimpa!

En poistunut "nolona paikalta", vaan menin nukkumaan.
        Toistan: "Kysyin vain, koska halusin tietää mihin kysyjä viittasi".

Tunnen minäkin aika hyvin Raamattua.

• sssssssssssh

En ole aiemmin ajatellutkaan, miten paljon enemmän lähimmäisenrakkautta on köyhissä maissa, joissa on pakko kuulua yhteisöön, jottei menehtyisi. Kun tätä vertaa tuntemiini kristittyihin (räikeimmälle tapaukselle, eräälle naiselle, hänen kihlattunsa aina vitsailee, että voisit pikkaisen käyttää rahojasi, ne alimmat homehtuvat jo...) tulee mieleen lähinnä se, miten kristityt tuomitsevat tapojani, sitä, etten usko tarpeeksi, tuon pahoja vaikutteita, ja herranjestas, vietän aikaani ateistien, taikauskoisten ja muiden kanssa.

• Markus

ensinnäkin kannettavalla koneella on pirun hankala scrollata koko juttua alas ja toisekseeen, kun sinne pääsee, niin tulee mieleen se vanha juttu, että kun olen Raamatun selannut läpi avoimin mielin, ja todennut sen puoliksi satukirjaksi ja puoliksi puolihistorialliseksi juutalaissepustukseksi, niin luinko Raamattua AVOIMIN MIELIN häh ?
      Kaikella on aikansa, ja kaikilla oma lohtunsa, kyllä ne kaikki jutut menettää oman hohtonsa aikanaan, aläkä luule, että sinun tarinasi olisi sen erikoisempi kuin mitä täällä ehtii kuulla.

• Isti Ate

...taas tätä uskovaisten proggista:

Ollaan avoimin mielin, tietysti!
      Oletko itse avoimin mielin tarkistanut juttusi mistään muualta, kuin kristillisistä lähteistä?

>>Kun hän kirjoitti toista lukua kirjaansa, hän joutui lankeamaan polvilleen ja huutamaan Jeesukselle: "Minun Herrani ja minun Jumalani". Varman todistusaineisto äärellä hän ei voinut enää kieltää, että Jeesus Kristus oli Jumalan Poika.

• Apostoli34

Hildenit ja muut? Teosofiliitoissa touhuavat jne. Eivät ne ole sen puolueettomampia kuin kristilliset tahotkaan. Mistä siis löytyisi puolueetonta tietoa?

"Ja höpö höpö... samanlaisia kertomuksia on keksitty yhdestä jos toisesta maailmanhistorian merkkihenkilöstä, jotka ovat osoittautuneet jälkeenpäin täydeksi lööperiksi!"

Lähdeviittaus, mihin väite perustuu? Tuollainen hypoteesi ei menisi läpi edes ammattikorkeakoulun opinäytetyössä. Liikaa yleistystä, mutu-tiedon piirteitä, perustuu väittäjän ennakkoasenteeseen ja mielipiteeseen. Eli jos väität, esitä vastalähde, jossa niin todistetaan.

C.S Lewis on todellinen henkilö ja voithan käydä etsimässä puoluuettoman lähteen.

Samalla tavalla kristinuskoa vastaan taistelevat tahot pyrkivät röyhkeästi omiin tavoitteisiinsa.
        Kummassakin varmaan vikaa.

• Diagoras
        Apostoli34 kirjoitti:

Hildenit ja muut? Teosofiliitoissa touhuavat jne. Eivät ne ole sen puolueettomampia kuin kristilliset tahotkaan. Mistä siis löytyisi puolueetonta tietoa?

"Ja höpö höpö... samanlaisia kertomuksia on keksitty yhdestä jos toisesta maailmanhistorian merkkihenkilöstä, jotka ovat osoittautuneet jälkeenpäin täydeksi lööperiksi!"

Lähdeviittaus, mihin väite perustuu? Tuollainen hypoteesi ei menisi läpi edes ammattikorkeakoulun opinäytetyössä. Liikaa yleistystä, mutu-tiedon piirteitä, perustuu väittäjän ennakkoasenteeseen ja mielipiteeseen. Eli jos väität, esitä vastalähde, jossa niin todistetaan.

C.S Lewis on todellinen henkilö ja voithan käydä etsimässä puoluuettoman lähteen.

Samalla tavalla kristinuskoa vastaan taistelevat tahot pyrkivät röyhkeästi omiin tavoitteisiinsa.

K. Marttyyri jauhoi Voltairen kuolemaa koskien täyttä lannoitetta otsikolla 'Voltairen kuolema'. Hän ei kertonut mistä oli saanut tietonsa ja kun hänelle annettiin Voltairea käsitteleviä puolueettomia linkkejä, joissa ei ollut mainintaa hänen valheistaan, hän ohitti ne.

• Apostoli34
        Diagoras kirjoitti:

K. Marttyyri jauhoi Voltairen kuolemaa koskien täyttä lannoitetta otsikolla 'Voltairen kuolema'. Hän ei kertonut mistä oli saanut tietonsa ja kun hänelle annettiin Voltairea käsitteleviä puolueettomia linkkejä, joissa ei ollut mainintaa hänen valheistaan, hän ohitti ne.

Niinpä, no, se ei ole kovin viisasta, koska valheesta jää kiinni. Jos niin on käynyt.
        Tähän pätee taas vanha sanonta."Malka kaverin silmässä on kiinnostavampi kuin tukki omassa silmässä." -oma versio erään viisamman sanomasta-

Ja tähän kaikki taidamme sortua osapuolesta riippumatta...;)

• Isti Ate
        Apostoli34 kirjoitti:

>>Samalla tavalla kristinuskoa vastaan taistelevat tahot pyrkivät röyhkeästi omiin tavoitteisiinsa.
        Kummassakin varmaan vikaa. >Lähdeviittaus, mihin väite perustuu? Tuollainen hypoteesi ei menisi läpi edes ammattikorkeakoulun opinäytetyössä. Liikaa yleistystä, mutu-tiedon piirteitä, perustuu väittäjän ennakkoasenteeseen ja mielipiteeseen. Eli jos väität, esitä vastalähde, jossa niin todistetaan.

• Apostoli34
        Isti Ate kirjoitti:

>>Samalla tavalla kristinuskoa vastaan taistelevat tahot pyrkivät röyhkeästi omiin tavoitteisiinsa.
        Kummassakin varmaan vikaa. >Lähdeviittaus, mihin väite perustuu? Tuollainen hypoteesi ei menisi läpi edes ammattikorkeakoulun opinäytetyössä. Liikaa yleistystä, mutu-tiedon piirteitä, perustuu väittäjän ennakkoasenteeseen ja mielipiteeseen. Eli jos väität, esitä vastalähde, jossa niin todistetaan.

Saivartelemaan.... Sorry.
        Taitaa olla aika mennä nukkumaan.
        On nimittäin niin, että edes Herra ei estä puhumasta paskaa/pahaa, jos väsyttää. Ja taas joutuu pyytämään anteeksi kristillisen käytöksen vastaista saivartelua;)
        Huh, olikohan tuo paha?

• Isti Ate
        Apostoli34 kirjoitti:

Saivartelemaan.... Sorry.
        Taitaa olla aika mennä nukkumaan.
        On nimittäin niin, että edes Herra ei estä puhumasta paskaa/pahaa, jos väsyttää. Ja taas joutuu pyytämään anteeksi kristillisen käytöksen vastaista saivartelua;)
        Huh, olikohan tuo paha?

...tosiaankin itse kullakin tässä viisainta painua pehkuihin.

Jatketaan joskus paremmalla aikaa....

• näin se menee =)

...Pistäppä mulle selkeitä perusteita, että missä kohtaan tietoja on vääristelty. Tarkoitan siis linkkiä, jonka alta kopioin jutun tänne.

On totta, että monet väitteet/tarinat osoittautuvat höpöksi, mutta osoittaaksesi tämän kyseisen jutun eri seikat, sinun täytyy todellakin kertoa konkreettisesti, että miten ne asiat mahtoi mennäkään.

-Ja Nassenhan sen edellisen (saman viestin) sai näköjään poistettua. Jännä juttu, että siinä ei ollut esitetty mitään ihmeellistä, jonka takia olisi tarvinnut säikähtää ja kääntää keskustelun aihepiiri niin, että valvoja poistaa sen, heh- =)

• Isti Ate
        näin se menee =) kirjoitti:

...Pistäppä mulle selkeitä perusteita, että missä kohtaan tietoja on vääristelty. Tarkoitan siis linkkiä, jonka alta kopioin jutun tänne.

On totta, että monet väitteet/tarinat osoittautuvat höpöksi, mutta osoittaaksesi tämän kyseisen jutun eri seikat, sinun täytyy todellakin kertoa konkreettisesti, että miten ne asiat mahtoi mennäkään.

-Ja Nassenhan sen edellisen (saman viestin) sai näköjään poistettua. Jännä juttu, että siinä ei ollut esitetty mitään ihmeellistä, jonka takia olisi tarvinnut säikähtää ja kääntää keskustelun aihepiiri niin, että valvoja poistaa sen, heh- =)

...olisi osoittaa linkin kaikki virheet, enkä siihen pystyisikään...enkä sitä ole tarkoittanutkaan!

Jos luet ensimmäisen viestini uudelleen, niin puutuin vain yhteen kohtaan:
        >>Kun hän kirjoitti toista lukua kirjaansa, hän joutui lankeamaan polvilleen ja huutamaan Jeesukselle: "Minun Herrani ja minun Jumalani". Varman todistusaineisto äärellä hän ei voinut enää kieltää, että Jeesus Kristus oli Jumalan Poika.

• Zipii

...miten tämänkin foorumin "muutamat" ateistit ovat koko yön ja parasta-aikaa (hikinorot otsalla valuen, Battery tölkki vieressä) kahlaamassa omia tietolähteitään läpi, jotta voisivat kumota näitä asioita, HAHA HAH =)

Sitten kun ei löydy mitään konkreettista, ne kirjoittavat vain tähän malliin: "Minä en viitsi lähteä väittelemään älyttömyyksistä teidän uskisten kanssa." Yritetään siis nostaa omat mietteet niin korkealle tasolle, ettei tosiaan edes "ALENNUTA" osallistumaan ;)

Toinen vaihtoehto on "NASSEN TAKTIIKKA NRO. 33", jossa yritetään saada valvojaa poistamaan koko (omaa sisintään häiritsevä) keskustelu, pistämällä asiat läskiksi ja heittäytymällä ala-arvoiseen kommunikointiin.

Tämmösiä viestejä (Jeesusta puolustamaan) pitäisi saada tänne aina vaan enemmän, jotta kaikki ymmärtäisivät, että asiat ei todellakaan mene ihan niin yksinkertaisesti kuin osa ateisteista väittää.

• Isti Ate

>>...kahlaamassa omia tietolähteitään läpi, jotta voisivat kumota näitä asioita, HAHA HAH =)

• Jee sukset!

tutustumaan näkymättömään pinkkiin yksisarviseen, jonka viisaus on rajaton! Avatkaa sydämenne näkymättömälle pinkille yksisarviselle, ja löydätte ikuisen onnen, jookosta! :) :) =)

• eridu

"...olla tekemättä mitään pahaa, olla koskaan kavaltamatta, varastamatta, tekemättä huorin, valehtelematta ja pettämättä luottamusta"

Toi on ehkä hauskin juttu koskaan! Myös hyvin erilaisia kommentteja löytyy kristityistä ja heidän teoistaan samalta aikakaudelta. Seuraavaksi muutamia esimerkkejä kirjasta "Death of Classical Paganism".

"...they were the ultimate filth, a gang of ignorant men and credulous women, who with meetings at night, solem fasts and inhuman food made up a hole-in-the-corner, shadowloving crew, silent in public, but clacking away in corners, spitting on the gods and laughing at holy things."

"If they hear of a place with something worth raping away, they immediately claim that someone is making sacrifices there and committing abominations, and pay the place a visit-you can see them scurrying there, these guardians of good order(for that is what they call themselves), these brigands, if brigands is not too mild a word; for brigands atleast try to conceal what they have done: if you call them brigands they are outraged, but these people on the contrary show pride in their exploits... they believe they deserve rewards"

• Jos tämä keskustelu poistettaisiin Ateismi-palstalta, koska se ei yksinkertaisesti kuulu tänne, niin kuinka lujaa ja kuinka pitkään te uskovaiset itkisitte ja marmattaisitte asiasta?

• ihmettelijä

...tämä on mennyt?? Ihmettelen vaan!
      Teksti on ihan asiallinen, siinä ei solvattu ateisteja ja kerrottiin Jeesuksen vaikutuksista historiassa. Ennenkuin se ensimmäisen kerran poistettiin sinne tuli positiivisia ja asiallisia kommentteja, mutta kun teksti saatiin toisen kerran takaisin niin ei löydy kuin surkeaa solvausta ja olen suoraan sanottuna sanaton tuosta Nassen typerästä ja säälittävästä kielenkäytöstä.

Jos ateistit eivät kerran osaa tehdä muuta kuin solvata ja kiukutella, niin olen hemmetti vieköön mieluummin harras uskovainen! Ei teitä voi kuin sääliä syvästi...

• Isti Ate

...yleistä aika rankasti?

>>Jos ateistit eivät kerran osaa tehdä muuta kuin solvata ja kiukutella, niin olen hemmetti vieköön mieluummin harras uskovainen! Ei teitä voi kuin sääliä syvästi...

• Ihmettelijä
        Isti Ate kirjoitti:

...yleistä aika rankasti?

>>Jos ateistit eivät kerran osaa tehdä muuta kuin solvata ja kiukutella, niin olen hemmetti vieköön mieluummin harras uskovainen! Ei teitä voi kuin sääliä syvästi...

...en tarkoittanut yleistää, en toki puhu KAIKISTA ateisteista. Mutta useimmat ateistien tekstit täällä ovat aika järjettömiä. :D

• UskovainenNainen

On täällä palstalla ateistien joukossa ihan fiksujakin ihmisiä. Ei oikeastaan, kuin yksi heistä, solvasi ja kirjoitti rivouksiaan. Sitten hän vielä kysyi missä on "muka" kirjoittanut rivouksiaan. Laitoin yhden kohdan (on niitä muitakin, mutta en viitsi toistaa).

Taivaan Isän siunausta sinulle "ihmettelijä".
        Minäkin mieluummin pysyn hartaana uskovaisena. Jeesusta haukuttiin ja solvattiin ja Hän siunasi. Hän kertoo Raamatussa, että meitä Hänen seuraajiaan myös pilkataan ja solvataan.
        Me siunaamme niitä, jotka meitä kiroavat (Room. 12:9-21 mukaan).

Tänään menen aikaisin nukkumaan, kun huomenna on noustava aikaisin.

Hyvää yötä !
        Toivottaa uskovainen täti :D

• Ihmettelijä

On täällä palstalla ateistien joukossa ihan fiksujakin ihmisiä. Ei oikeastaan, kuin yksi heistä, solvasi ja kirjoitti rivouksiaan. Sitten hän vielä kysyi missä on "muka" kirjoittanut rivouksiaan. Laitoin yhden kohdan (on niitä muitakin, mutta en viitsi toistaa).

Taivaan Isän siunausta sinulle "ihmettelijä".
        Minäkin mieluummin pysyn hartaana uskovaisena. Jeesusta haukuttiin ja solvattiin ja Hän siunasi. Hän kertoo Raamatussa, että meitä Hänen seuraajiaan myös pilkataan ja solvataan.
        Me siunaamme niitä, jotka meitä kiroavat (Room. 12:9-21 mukaan).

Tänään menen aikaisin nukkumaan, kun huomenna on noustava aikaisin.

Hyvää yötä !
        Toivottaa uskovainen täti :D

..ja kauniita unia sullekin :)

• Tavoitteeton

>>Historia ei tunne ketään, jolla olisi yhtä suuri vaikutus kuin Jeesuksella. Yksikään toinen johtaja ei ole saanut aikaan niin monia positiivisia muutoksia seuraajissaan. Ihmiset, jotka kohtaavat ylösnousseen Kristuksen, muuttuvat. Heidän elämänkatsomuksensa muuttuu. Jumalan antaman voiman ja uskon avulla kristityt kestävät vaikeitakin aikoja. Monet omistautuvat muiden palvelemiseen asettamatta omia tarpeitaan ja toiveitaan etusijalle.>Jeesuksen ristiinnaulitsemisen jälkeen opetuslapset olivat surun murtamia. Säästääkseen henkensä he olivat jättäneet hänet Getsemanen puutarhassa. Mutta kun he olivat kohdanneet ylösnousseen Kristuksen, heissä tapahtui suuri muutos. Yhtäkkiä he olivat innokkaita jopa vaarantamaan elämänsä kertoessaan Jeesuksesta. Monia heistä kidutettiin ja tapettiin, kun he julistivat että Jeesus elää.>Myös entiset epäilijät ja viholliset kokivat muutoksen. Jeesuksen veli Jaakob ei ensin uskonut Jeesuksen olevan mitenkään erityinen henkilö. Mutta kun kuolleista noussut veli oli ilmestynyt Jaakobille, tämä uskoi, että Jeesus on Herra. Jaakobista tuli vieläpä Jerusalemin seurakunnan johtaja. Hän kuoli marttyyrina v.62 jKr.

Saul Tarsolainen johti ensimmäisten kristittyjen vainoa. Hän telkesi ihmisiä vankiloihin. Jos he eivät kieltäneet uskoaan, hän teloitutti heitä. Mutta matkalla Damaskokseen hän kohtasi ylösnousseen Kristuksen järisyttävällä tavalla. Saulista, kristinuskon vihollisesta, tuli Paavali, kristillisen sanoman tärkein julistaja.>Historioitsija Philip Schaff kuvaili Jeesuksen vaikutusta maailman historiaan ja kulttuuriin. "Jeesus Nasaretilainen valloitti useampia miljoonia ihmisiä kuin Aleksanteri Suuri, Caesar, Muhammed ja Napoleon käyttämättä rahaa ja aseita.>Kristusta eivät sido ajan tai paikan rajat. Monet aikamme epäilijät ovat vakuuttuneet hänestä aivan niin kuin ensimmäisen vuosisadan ihmiset.>Nykyäänkin monet ovat omistautuneet kristillisen sanoman levittämiseen. Useat heistä ovat joutuneet kärsimään kidutusta ja kuolemaankin. Esimerkiksi laajalti tunnettu romanialainen pastori Richard Wurmbrand vietti 14 vuotta vankilassa ja oli jatkuvasti kidutettavana, koska hän oli johtanut maanalaista seurakuntaa kommunistisen vallan aikana. Jopa sen jälkeen, kun hän kansainvälisen painostuksen johdosta oli päässyt pois Romaniasta, hän sai tappouhkauksia kommunistiselta puolueelta. Nämä pelottelut eivät kuitenkaan vaientaneet häntä. Hän jatkoi Kristuksen evankeliumin julistamista avoimesti.

Samaan aikaan Koreassa Joon Gon Kim, tunnettu kristittyjen johtaja, joutui näkemään kuinka kommunistien kannattajat tappoivat hänen vaimonsa ja isänsä hänen silmiensä edessä. Hänetkin hakattiin tajuttomaksi ja jätettiin kuolemaan. Hän jäi eloon ja pyysi Jumalalta rakkautta vihollisiaan kohtaan. Lopulta hän johdatti heistä 30 uskomaan Kristukseen. Mukana oli sekin mies, joka oli vastuussa hänen perheenjäsentensä surmaamisesta.>Kristuksen rakkaus vie myös toimimaan maailman parantamiseksi. Äiti Teresa oli huomattava esimerkki henkilöstä, joka antoi elämänsä Kristuksen palvelukseen. Tunnetusta palvelutyöstään köyhien parissa hän sanoi: "Työmme ainoastaan ilmaisee rakkauttamme Jumalaan".

Hänen laillaan monet muutkin ovat omistautuneet palvelemaan köyhiä ja hyljeksittyjä. Pelastusarmeijan perustajat William ja Katherine Booth uskoivat, että sen mitä teemme heikoille, me teemme Kristukselle. Heidän aloittamastaan liikkeestä muodostui innokas armeija, joka halusi muuttaa ympäröivää maailmaa.>Edellä mainitut ihmiset ovat saaneet tyydytyksen ja ilon Jeesuksen seuraamisesta. Heissä tapahtui muutos, kun he kohtasivat Kristuksen ja antoivat elämänsä hänen käyttönsä. Jokaisella heistä on ollut myönteinen vaikutus maailmaan. Agnostisismi, ateismi ja yleinen humanismi eivät pystyneet antamaan heille todellisia vastauksia. Myös tämän ajan maailma tarvitsee kristinuskoa.>Ehkä sinäkin haluat kohdata Jumalan ja kokea kuinka hän voi muuttaa elämäsi. Kristus tahtoo tulla sydämeesi ja antaa sinulle uuden elämän. Siitä, miten se tapahtuu, kerrotaan osiossa Sinä.

• rene

Tavoitteeton ei todellakaan päässyt tavoitteeseen, yrittäessään kaataa erinomaista säikeen avausta, jossa perustelut olivat uskottavia.

Tässä vastauksessaan T-ton:lla on selvä lapsellisen inttämisen maku, jossa kaikki perustelut on vain heitetty ilman tosi perusteluilta vaadittavaa selkeää harkintaa.

Buddha, Muhammed, Zarathustra. Näiden vaikutusta ei voi verratakaan kohtuudella Jeesuksen tunnettavuuteen. Raamattu on levinnein kirja maailmassa. Buddha mm. makasi kyljellään murskattuna Tsunamin jäljiltä. Eikö jumala ollut varuillaan?

Evankeliumit (3/4) ovat silminnäkijäkuvauksia. Jokainen rehellinen lukija ja etsijä voi vakuuttua kirjoituksien aitoudesta esim. lukemalla Johanneksen Evankeliumin. Mitäpä motiivia kalastajilla olisi ollut lähteä keksimään tarinoita? Ei mitään.

Kirjoitit soopaa näinkin:
        "Mikäs sen kivempaa, kuin väittää ihmisille kokeneensa jotain jumalallista, etenkin kun sillä tavalla saa seuraajia ja valtaa. "

Vast.: Paavali ei suinkaan tavoitellut valtaa, vaan menetti asemansa hyvin oppineena fariseuksena juutalaisten parissa kääntymyksensä jälkeen. Häntähän itseään ruvettiin heti vainoamaan, kun tuli uskoon kohdatessaan Jeesuksen Damaskon tiellä.

Me esitämme silminnäkijäkuvauksia ja sinä olet omien teorioittesi esittäjä.

Tutustu aiheeseen tarkemmin, ennenkuin heittelet lonkalta päähänpistojasi.

• juupelis

...tuo on että Jeesuksella oli valtaisemmat vaikutukset maailmaan kuin useammalla muulla yhtä hyvin tunnetulla henkilöllä.
      Tuolloin aikana jolloin tiede oli vielä aika tuntematon oli nykyaikaan verrattuna paljon helpompi uskoa kaikenlaiseen.
      Mutta kyllähän esim. Romaniassakin ja muualla maailmassa uskottiin vampyyreihin vielä 1500-luvulla mutta ei enää. Jeesukseen uskoo silti yhä, kahdentuhannen vuoden päästäkin valtava määrä ihmisiä.
      Hänen on siis täytynyt olla tavallista merkittävämpi tyyppi, ei kuka tahansa mesoava tyyppi siihenkään aikaan saisi tuollaista määrää seuraajia. Ihmetekojen todellisuudesta on mahdotonta sanoa mitään...en tiedä mitä, mutta jotain todella ihmeellistä Jeesus on tehnyt aiheuttaessaan yli 2000 vuotta kestävän kohun...

• UskovainenNainen

Olen kanssasi samaa mieltä "juupelis"

Jotain ihmeellistä Jeesus on tehnyt noin 2000 vuotta sitten ja tekee vieläkin.

Hyvää yötä !
        Nyt menen nukkumaan aikaisin :D

• Taidan pysytellä NVY:n helmassa.

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      102
      2356
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      121
      1944
    3. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      92
      1519
    4. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      138
      1459
    5. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      117
      1276
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      74
      1268
    7. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      22
      1200
    8. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      63
      1141
    9. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      51
      1107
    10. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      38
      1052
    Aihe