rintojen pienennys hinta

harkitseva

Niin eli mitä olette maksaneet rintojen pienennyksestä?

55

24056

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rentukka

      n.3700€

      • satks

        Yksityisen kautta kunnalliselle sektorille n.500€, josta kela korvaa n. puolet jos on otettu väh. kilo pois.


      • Onneton
        satks kirjoitti:

        Yksityisen kautta kunnalliselle sektorille n.500€, josta kela korvaa n. puolet jos on otettu väh. kilo pois.

        Haluaisin rintojen pienennysleikkaukseen, mutta hinta on pikku este. Kuppikoko on D 85, mutta kärsin niska-hartiaseudun säryistä, rinnat ovat usein kipeät, en voi nukkua vatsallaan, puhumattakaan lenkillä käymisestä. Olen joutunut luopumaan rakkaasta harrastuksesta ratsastuksesta, koska rintojen hölskyminen tekee niin helkkarin kipeetä. Olisikohan mitään mahdollisuutta päästä julkiselle puolelle hoitoon ?? Tiedän että monia muita joilla on paljon isommat rinnat, ja tarvitsisivat pienennysleikkauksen, mutta olisikohan mulla mahdollisuuksia julkiselle puolelle.


      • EiAutaItkut
        Onneton kirjoitti:

        Haluaisin rintojen pienennysleikkaukseen, mutta hinta on pikku este. Kuppikoko on D 85, mutta kärsin niska-hartiaseudun säryistä, rinnat ovat usein kipeät, en voi nukkua vatsallaan, puhumattakaan lenkillä käymisestä. Olen joutunut luopumaan rakkaasta harrastuksesta ratsastuksesta, koska rintojen hölskyminen tekee niin helkkarin kipeetä. Olisikohan mitään mahdollisuutta päästä julkiselle puolelle hoitoon ?? Tiedän että monia muita joilla on paljon isommat rinnat, ja tarvitsisivat pienennysleikkauksen, mutta olisikohan mulla mahdollisuuksia julkiselle puolelle.

        Joopa.
        Olispa superisot ryntäät niin vois pienennyttää ne sopiviksi.
        Vaan kun on tämmöset eriparia olevat vajaat A-kokoiset ketunnokat, niin minkäs teet! Ei korvaa Kela rumien tissien korjausta...!!!!
        Kun ikääkin on jo 30 vee, ja haluttais näyttää NAISELTA eikä 12-kesäseltä pennulta!!


      • D-85
        EiAutaItkut kirjoitti:

        Joopa.
        Olispa superisot ryntäät niin vois pienennyttää ne sopiviksi.
        Vaan kun on tämmöset eriparia olevat vajaat A-kokoiset ketunnokat, niin minkäs teet! Ei korvaa Kela rumien tissien korjausta...!!!!
        Kun ikääkin on jo 30 vee, ja haluttais näyttää NAISELTA eikä 12-kesäseltä pennulta!!

        Mutta etpähän joudu kärsimään fyysisistä kivuista pienten rintojen takia. Henkiset kivut ovat sitten toinen juttu. Voi olla jos suurennuttaisit rintasi D-kuppiin, niin vois olla olosi aika epämukava, pidä vaan ne pienet tisut.


      • Mona
        D-85 kirjoitti:

        Mutta etpähän joudu kärsimään fyysisistä kivuista pienten rintojen takia. Henkiset kivut ovat sitten toinen juttu. Voi olla jos suurennuttaisit rintasi D-kuppiin, niin vois olla olosi aika epämukava, pidä vaan ne pienet tisut.

        Sinuna kyllä laihduttaisin aika runsaasti ensi. Jos rinnan aluksen ympärys on 85cm, ollaan yleensä aika tuhtissa kunnossa. Eikä siihen auta pelkkä rintaleikkaus.


      • rentukka
        Mona kirjoitti:

        Sinuna kyllä laihduttaisin aika runsaasti ensi. Jos rinnan aluksen ympärys on 85cm, ollaan yleensä aika tuhtissa kunnossa. Eikä siihen auta pelkkä rintaleikkaus.

        paikkaansa että olisi lihava sillä eihän kaikki ole samallaisia rakenteeltaan luut määrää paljon


      • D-85
        Mona kirjoitti:

        Sinuna kyllä laihduttaisin aika runsaasti ensi. Jos rinnan aluksen ympärys on 85cm, ollaan yleensä aika tuhtissa kunnossa. Eikä siihen auta pelkkä rintaleikkaus.

        >Kumma juttu kun en näytä lihavalta, itse asiassa miehet on aina juosseet perässä. En missään nimessä ole laiha anorektikko vaan normaalipainoinen , usein seksikkääksi kehuttu. Mutta tuo rintojen koko rasittaa minua. Niitä tosiaan voisi vähän pienentää, yks juttu mikä vielä ahdistaa on kun miehet tuijottaa mun rintoja.


      • rentukka
        D-85 kirjoitti:

        >Kumma juttu kun en näytä lihavalta, itse asiassa miehet on aina juosseet perässä. En missään nimessä ole laiha anorektikko vaan normaalipainoinen , usein seksikkääksi kehuttu. Mutta tuo rintojen koko rasittaa minua. Niitä tosiaan voisi vähän pienentää, yks juttu mikä vielä ahdistaa on kun miehet tuijottaa mun rintoja.

        f-85 mutta nyt ihanat b- cupin tötsät
        kyllä saa nyt nättejä liivejä eikä niitä puuterinvärisiä vauvan myssyjä :)


      • 44vE
        Mona kirjoitti:

        Sinuna kyllä laihduttaisin aika runsaasti ensi. Jos rinnan aluksen ympärys on 85cm, ollaan yleensä aika tuhtissa kunnossa. Eikä siihen auta pelkkä rintaleikkaus.

        vaikka olisi kuinka hoikassa kunnossa on tissit olleet aina kokoa d ja lihaisammassa koossa jopa e. pysyy tissien alla vaikka maitotölkki, tissit on arat ja häiritsee elämää. jos laihdutus olisi keino saada tissit kondikseen olsin mielelläni luuta ja nahkaa. isot tissit voi olla kiva juttu miesten seksifantasioissa mutta kantajalleen ne on kivulias helvetti joka vaikeuttaa kaikkea, jopa vaatteiden hankkimista kun muualla menisi monta numeroa pienempi koko.


      • tepali
        rentukka kirjoitti:

        paikkaansa että olisi lihava sillä eihän kaikki ole samallaisia rakenteeltaan luut määrää paljon

        luiden paino samanpituisilla ihmisellä voi heittää toisistaan vain noin puoltoista kiloa, haloo tyhmät...


      • ölh
        Onneton kirjoitti:

        Haluaisin rintojen pienennysleikkaukseen, mutta hinta on pikku este. Kuppikoko on D 85, mutta kärsin niska-hartiaseudun säryistä, rinnat ovat usein kipeät, en voi nukkua vatsallaan, puhumattakaan lenkillä käymisestä. Olen joutunut luopumaan rakkaasta harrastuksesta ratsastuksesta, koska rintojen hölskyminen tekee niin helkkarin kipeetä. Olisikohan mitään mahdollisuutta päästä julkiselle puolelle hoitoon ?? Tiedän että monia muita joilla on paljon isommat rinnat, ja tarvitsisivat pienennysleikkauksen, mutta olisikohan mulla mahdollisuuksia julkiselle puolelle.

        Tee näin: käytä aina urheilurintaliivejä, siis myös nukkuessa. Käytä öisin vaikka vanhoja viruneita urheiluliivejä, jotka ei kiristä mistään.
        Jotkut käyttää lenkillä jopa 3 urheiluliivit päällekkäin.
        Epäilen että sinulla on huonolaatuisia liivejä. Osta vaikka triumphin urheiluliivit, ne kalliit 50 eur.kaikkein tukevin, ei mitään muita "liivejä".


      • ysikymmentä ja dee
        Mona kirjoitti:

        Sinuna kyllä laihduttaisin aika runsaasti ensi. Jos rinnan aluksen ympärys on 85cm, ollaan yleensä aika tuhtissa kunnossa. Eikä siihen auta pelkkä rintaleikkaus.

        Niinno, ei 90D määritä sitä, että olis tuhti täti.. Jos sillä mitalla mentäs nii olisinko sitte joku megapaksu mamma?


      • Anonyymi
        satks kirjoitti:

        Yksityisen kautta kunnalliselle sektorille n.500€, josta kela korvaa n. puolet jos on otettu väh. kilo pois.

        siis ei pienennety kuppikoka, ei siis oikea pienennys. Rasva tulee aina takaisin, kuppi kokoa on pienennettävä.


      • Anonyymi
        EiAutaItkut kirjoitti:

        Joopa.
        Olispa superisot ryntäät niin vois pienennyttää ne sopiviksi.
        Vaan kun on tämmöset eriparia olevat vajaat A-kokoiset ketunnokat, niin minkäs teet! Ei korvaa Kela rumien tissien korjausta...!!!!
        Kun ikääkin on jo 30 vee, ja haluttais näyttää NAISELTA eikä 12-kesäseltä pennulta!!

        ole onnellinnen, ei tule hankaluuksia myöhemmin.,


      • Anonyymi
        Mona kirjoitti:

        Sinuna kyllä laihduttaisin aika runsaasti ensi. Jos rinnan aluksen ympärys on 85cm, ollaan yleensä aika tuhtissa kunnossa. Eikä siihen auta pelkkä rintaleikkaus.

        Kylä jos kuppikokoa pienennetään siitä mikä se oli syntyjään. siis n 20v.


      • Anonyymi
        rentukka kirjoitti:

        f-85 mutta nyt ihanat b- cupin tötsät
        kyllä saa nyt nättejä liivejä eikä niitä puuterinvärisiä vauvan myssyjä :)

        MIssä kävit kun sait B kupit?


    • kipa -62

      Töölön plastiikkakirurgin kautta yksityiselle oma maksamani hinta 26e ja hyvät tuli.

      • Lyyli

        Anteeksi, mutta täytyy kysyä vain: siis saitko lähetteen rintojen pienennyksen Töölön kautta yksityiselle? Onko Töölössä niin pitkät jonot?
        Jouduitko odottamaan kuinka kauan kun olit käynyt Töölössä?


      • kipa -62
        Lyyli kirjoitti:

        Anteeksi, mutta täytyy kysyä vain: siis saitko lähetteen rintojen pienennyksen Töölön kautta yksityiselle? Onko Töölössä niin pitkät jonot?
        Jouduitko odottamaan kuinka kauan kun olit käynyt Töölössä?

        Menin terveyskeskukseen ja sieltä sain lähetteen plastiikkakirurgille töölön sairaalaan.Töölössä kävin tammikuun 11 pv. 2005. Sitten minulle tuli kirje huhtikuulla, että suostunko siihen että minut leikataan yksityisesti mutta maksan vain kunnallisen maksun? No eipä siitä kukaan varmaan kieltäytyis. Sitten minulle tuli toukokuun alussa puhelu ars-medisina lääkärikeskuksesta.Menin tapaamaan lääkäriäni ja minut leikattiin 14.5.2005. Ja todellakin maksoin vain 26e.Onnea matkaan.


      • minäkin2
        kipa -62 kirjoitti:

        Menin terveyskeskukseen ja sieltä sain lähetteen plastiikkakirurgille töölön sairaalaan.Töölössä kävin tammikuun 11 pv. 2005. Sitten minulle tuli kirje huhtikuulla, että suostunko siihen että minut leikataan yksityisesti mutta maksan vain kunnallisen maksun? No eipä siitä kukaan varmaan kieltäytyis. Sitten minulle tuli toukokuun alussa puhelu ars-medisina lääkärikeskuksesta.Menin tapaamaan lääkäriäni ja minut leikattiin 14.5.2005. Ja todellakin maksoin vain 26e.Onnea matkaan.

        Kuka sinut leikkasi Arsissa? Menen itse 2 viikon päästä. Olitko tyytyväinen lääkäriin ja muuhun Arsissa?


      • kipa-62
        minäkin2 kirjoitti:

        Kuka sinut leikkasi Arsissa? Menen itse 2 viikon päästä. Olitko tyytyväinen lääkäriin ja muuhun Arsissa?

        kaarlo ståhlberg. arvosanaksi annan 10 . onnea matkaan


      • minäkin2
        kipa-62 kirjoitti:

        kaarlo ståhlberg. arvosanaksi annan 10 . onnea matkaan

        Sama kaveri minullakin. Kiitos rohkaisusta!


      • iso myy
        minäkin2 kirjoitti:

        Sama kaveri minullakin. Kiitos rohkaisusta!

        Olen nyt käynyt omalla lääkärillä, joka ei varmaksi sanonut tekevänsä lähetteen, koska alueella on nihkeä kanta näihin leikkauksiin.
        Olen menossa terveydellisistä syistä ja tässä sitä odottelen tietoja.
        Millaisia kokemuksia teillä on leikkauksesta ja missä. Itse asun hämeenlinnassa.


      • rentukka
        iso myy kirjoitti:

        Olen nyt käynyt omalla lääkärillä, joka ei varmaksi sanonut tekevänsä lähetteen, koska alueella on nihkeä kanta näihin leikkauksiin.
        Olen menossa terveydellisistä syistä ja tässä sitä odottelen tietoja.
        Millaisia kokemuksia teillä on leikkauksesta ja missä. Itse asun hämeenlinnassa.

        yksityisellä sillä jonot on pitkät julkisella puolella huono tuuri kun käy niin joutuu ootta kaksi vuotta
        Minulta leikattiin Jyväskylässä Ludwik oy


      • iso myy
        rentukka kirjoitti:

        yksityisellä sillä jonot on pitkät julkisella puolella huono tuuri kun käy niin joutuu ootta kaksi vuotta
        Minulta leikattiin Jyväskylässä Ludwik oy

        Kertoisitko vähän kokemuksistasi.


      • iso myy
        rentukka kirjoitti:

        yksityisellä sillä jonot on pitkät julkisella puolella huono tuuri kun käy niin joutuu ootta kaksi vuotta
        Minulta leikattiin Jyväskylässä Ludwik oy

        voisitko vaihtaa kuulumisia kanssani. Voitas meilata. Itse yritän kyllä päästä mahdollisimman nopeasti.


      • rentukka
        iso myy kirjoitti:

        voisitko vaihtaa kuulumisia kanssani. Voitas meilata. Itse yritän kyllä päästä mahdollisimman nopeasti.

        sähkäri
        [email protected]


      • iso myy
        rentukka kirjoitti:

        sähkäri
        [email protected]

        moikka
        Mun osoite on [email protected]. Nyt vähän kiire. Palaan heti,kun ehdin. Olen todella kiitollinen, jos kerrot kokemuksistasi.

        Tintti


      • kyllästynyt
        kipa -62 kirjoitti:

        Menin terveyskeskukseen ja sieltä sain lähetteen plastiikkakirurgille töölön sairaalaan.Töölössä kävin tammikuun 11 pv. 2005. Sitten minulle tuli kirje huhtikuulla, että suostunko siihen että minut leikataan yksityisesti mutta maksan vain kunnallisen maksun? No eipä siitä kukaan varmaan kieltäytyis. Sitten minulle tuli toukokuun alussa puhelu ars-medisina lääkärikeskuksesta.Menin tapaamaan lääkäriäni ja minut leikattiin 14.5.2005. Ja todellakin maksoin vain 26e.Onnea matkaan.

        eli on mahollista saaha 26€rintojen pienenyksen :D ihan mahtavaa pitänee itekki käyä pienentää ku elämä helvettii näitten kaa


      • uyuihguvfjghhb
        kyllästynyt kirjoitti:

        eli on mahollista saaha 26€rintojen pienenyksen :D ihan mahtavaa pitänee itekki käyä pienentää ku elämä helvettii näitten kaa

        Ensinnäkin kommentoit 13 vuotta vanhaa viestiä, mutta periaate on edelleen sama. Tuossa oli ilmeisesti Töölön jononpurun vuoksi ohjattu potilas julkisen puolen sairaalan ostopalveluna yksityiselle ja veloitettu senaikainen sairaalapäivämaksu.

        Jos rinnat ovat niin suuret että täyttää julkisen puolen kriteerit, pääsee leikkaukseen julkisen puolen hinnalla. Sairaalapäivän hinta on nykyisin esimerkiksi tuolla Töölön sairaalassa 48,90 € ja sairaalassa ollaan rintojen pienennyksen vuoksi yleensä 2-3 päivää. Tuosta hinnasta ei saa kelakorvauksia.


      • Anonyymi
        kipa -62 kirjoitti:

        Menin terveyskeskukseen ja sieltä sain lähetteen plastiikkakirurgille töölön sairaalaan.Töölössä kävin tammikuun 11 pv. 2005. Sitten minulle tuli kirje huhtikuulla, että suostunko siihen että minut leikataan yksityisesti mutta maksan vain kunnallisen maksun? No eipä siitä kukaan varmaan kieltäytyis. Sitten minulle tuli toukokuun alussa puhelu ars-medisina lääkärikeskuksesta.Menin tapaamaan lääkäriäni ja minut leikattiin 14.5.2005. Ja todellakin maksoin vain 26e.Onnea matkaan.

        ja sait B kupit. Pirkanmaalal sa avin C kupit ja ne on siot ja rasva tulee automaattisesti takaisin. Ne vaan poistaa rasvaa. ihan hullua. Miten Pirkanmaalta pääsee Töölöön?


    • sairaalavuorokausihinnalla

      eli 4 x vuorokausihinta osastolla. Tulos täydellinen, omien toivomusten mukainen.

      • tintti

        Kiitos

        Lähete on mennyt ja odottelen jatkoa. Kuppikoolla e.


      • kokenut
        tintti kirjoitti:

        Kiitos

        Lähete on mennyt ja odottelen jatkoa. Kuppikoolla e.

        Missä sinut leikataan?


      • tintti

        Mistä muosostui 4 vrk.n maksu? Olitko sairaalassa ne päivät?
        Oliko vaikea päästä? Kauanko odotit?
        Itselläni lähete on lähtenyt terveyskeskuksesta.
        Miten toivuit? Oliko pitkä sairasloma? Miten tulit kohdelluksi sairaalassa?


      • rentukka

        arvi olla 4 vuorokautta itse oli yhden


      • sairaalavuorokausihinnalla
        tintti kirjoitti:

        Mistä muosostui 4 vrk.n maksu? Olitko sairaalassa ne päivät?
        Oliko vaikea päästä? Kauanko odotit?
        Itselläni lähete on lähtenyt terveyskeskuksesta.
        Miten toivuit? Oliko pitkä sairasloma? Miten tulit kohdelluksi sairaalassa?

        Jos siis minulta kysyt, joka maksoi 4 x sairaalavuorokausihinnan, niin tässäpä tietoa:

        - maksu koostui juuri sairaalassaolo vuorokausimaksusta
        - ei ollut vaikea päästä, lääkäri joka totesi migreenini ja jännittyneet hartiat, ohjasi minut kirurgin puheille
        - odotin ehkä kaikenkaikkiaan puolisen vuotta (olin antanut luvan ilmoittaa, jos tulee peruutusaikoja)
        - hyvin toivuin, paitsi kipuja oli kovastikin aluksi
        - sairaslomaa oli vain 2 viikkoa, olisin kaivannut 3 viikon loman, mutten viitsinyt mennä enempää pyytelemään, kun olin jo töihin ilmoittanut paluuajan
        - sairaalassa oli aivan tavallinen kohtelu, kuten yleensä leikkauspotilailla.

        Lycka till


      • rentukka
        sairaalavuorokausihinnalla kirjoitti:

        Jos siis minulta kysyt, joka maksoi 4 x sairaalavuorokausihinnan, niin tässäpä tietoa:

        - maksu koostui juuri sairaalassaolo vuorokausimaksusta
        - ei ollut vaikea päästä, lääkäri joka totesi migreenini ja jännittyneet hartiat, ohjasi minut kirurgin puheille
        - odotin ehkä kaikenkaikkiaan puolisen vuotta (olin antanut luvan ilmoittaa, jos tulee peruutusaikoja)
        - hyvin toivuin, paitsi kipuja oli kovastikin aluksi
        - sairaslomaa oli vain 2 viikkoa, olisin kaivannut 3 viikon loman, mutten viitsinyt mennä enempää pyytelemään, kun olin jo töihin ilmoittanut paluuajan
        - sairaalassa oli aivan tavallinen kohtelu, kuten yleensä leikkauspotilailla.

        Lycka till

        yksityisellä ja sovitin sen kesälomaani 4 viikoa oli sopiva aika


      • 70-F
        rentukka kirjoitti:

        arvi olla 4 vuorokautta itse oli yhden

        Voisiko joku ystävällinen kertoa miten pääsisin rintojen pienennys leikkaukseen, sillä kokoa rinnoilla on 70-F. Haluaisin tietää, että pitäisikö minun mennä yksityiselle lääkärille vai terveyskeskukseen kertomaan asiasta eli kummasta tekevät mielummin lähetteen? Ja pitääkö minun mennä kelalle pyytämään korveusta vai mitä?! Kiitos paljon jo etukäteen!!


      • nyt tyytyväinen
        70-F kirjoitti:

        Voisiko joku ystävällinen kertoa miten pääsisin rintojen pienennys leikkaukseen, sillä kokoa rinnoilla on 70-F. Haluaisin tietää, että pitäisikö minun mennä yksityiselle lääkärille vai terveyskeskukseen kertomaan asiasta eli kummasta tekevät mielummin lähetteen? Ja pitääkö minun mennä kelalle pyytämään korveusta vai mitä?! Kiitos paljon jo etukäteen!!

        Tänään on juuri 3 kk siitä, kun minulle tehtiin rintojen pienennysleikkaus kunnallisella puolella. Leikkausta olin suunnitellut monta vuotta, mutta yksityiselle puolelle ei oikein ollut koskaan varaa mennä ja aina ajatteli, että se on turhamaisuutta yms. Olisi vaan pitänyt mennä jo aikoja sitten, kun on aina kärsinyt liian isoista rinnoista. Nyt yli neljäkymppisenä sitten rohkaisin mieleni ja työterveyslääkäriltä kysäisin, että mitkä ovat mahdollisuudet päästä tällaiseen leikkaukseen. Työterveyslääkäri vain vilkaisi rintojani ja oli sitä mieltä, että kyllä noilla rinnoilla saa leikkauksen jo terveydellisiin seikkoihin vetoamalla. Kävin siis maaliskuussa 2005 työterveyslääkärillä, joka laittoi lähetteen plastiikkakirurgille ja hänen vastaanotolleen paikalliseen aluesairaalaan pääsin jo huhtikuussa. Plastiikkakirurgi teki mittauksensa ja pisti saman tien leikkausjonoon ja kertoi, että leikkaus on jo luultavasti syksyllä, niin kuin olikin. Leikkaus ei ollut mikään ihan helpoimmasta päästä, ja huonon tuurin ihminen kun olen niin sen jälkeenkään ei kaikki mennyt ihan niin olisi toivoa saattanut, sain nimittäin sairaalasta haavainfektion, mutta sitä voi tänä päivänä tapahtua, oli sitten kyseessä yksityinen tai julkinen puoli. Tulokseen olen tyytyväinen ja siihen ettei niskassa ja hartioissa esiinny enää särkyä. Ja vaatteitakin on niin kiva nykyään kaupoissa sovitella.
        Uskon, että sinulla on mahdollisuus saada lähete terveyskeskuksestakin. Jos pääset leikkaukseen julkiselle puolelle, niin asiat hoituu ihan normaaliin tapaan maksamalla vain sen sairaalapäivämaksun ja erikoislääkäripalkkion, joka minulla oli 5.95€. Eli kelasta ei silloin tarvitse anoa mitään. Julkiselle puolelle pääsee vain silloin, kun plastiikkakirurgi toteaa, että leikkaus tehdään terveydellisistä syistä ja uskon,että tuolla kuppikoolla sinullakin on hyvät mahdollisuudet. Voit tilata tietysti ajan jo suoraan plastiikkakirurgillekkin. Tässä tuli jo kirjoiteltua enemmänkin kuin mihin halusit vastauksia, mutta toivottavasti sait jotain tietoa. Jos kysyttävää löytyy, niin vastaan mielelläni. Nimittäin tämän keskustelupalstan kautta minäkin sain hyvin tietoa ja tukea, joten mielelläni haluan auttaa ja tukea myös muita. Tsemmppiä sulle!


      • 70-F
        nyt tyytyväinen kirjoitti:

        Tänään on juuri 3 kk siitä, kun minulle tehtiin rintojen pienennysleikkaus kunnallisella puolella. Leikkausta olin suunnitellut monta vuotta, mutta yksityiselle puolelle ei oikein ollut koskaan varaa mennä ja aina ajatteli, että se on turhamaisuutta yms. Olisi vaan pitänyt mennä jo aikoja sitten, kun on aina kärsinyt liian isoista rinnoista. Nyt yli neljäkymppisenä sitten rohkaisin mieleni ja työterveyslääkäriltä kysäisin, että mitkä ovat mahdollisuudet päästä tällaiseen leikkaukseen. Työterveyslääkäri vain vilkaisi rintojani ja oli sitä mieltä, että kyllä noilla rinnoilla saa leikkauksen jo terveydellisiin seikkoihin vetoamalla. Kävin siis maaliskuussa 2005 työterveyslääkärillä, joka laittoi lähetteen plastiikkakirurgille ja hänen vastaanotolleen paikalliseen aluesairaalaan pääsin jo huhtikuussa. Plastiikkakirurgi teki mittauksensa ja pisti saman tien leikkausjonoon ja kertoi, että leikkaus on jo luultavasti syksyllä, niin kuin olikin. Leikkaus ei ollut mikään ihan helpoimmasta päästä, ja huonon tuurin ihminen kun olen niin sen jälkeenkään ei kaikki mennyt ihan niin olisi toivoa saattanut, sain nimittäin sairaalasta haavainfektion, mutta sitä voi tänä päivänä tapahtua, oli sitten kyseessä yksityinen tai julkinen puoli. Tulokseen olen tyytyväinen ja siihen ettei niskassa ja hartioissa esiinny enää särkyä. Ja vaatteitakin on niin kiva nykyään kaupoissa sovitella.
        Uskon, että sinulla on mahdollisuus saada lähete terveyskeskuksestakin. Jos pääset leikkaukseen julkiselle puolelle, niin asiat hoituu ihan normaaliin tapaan maksamalla vain sen sairaalapäivämaksun ja erikoislääkäripalkkion, joka minulla oli 5.95€. Eli kelasta ei silloin tarvitse anoa mitään. Julkiselle puolelle pääsee vain silloin, kun plastiikkakirurgi toteaa, että leikkaus tehdään terveydellisistä syistä ja uskon,että tuolla kuppikoolla sinullakin on hyvät mahdollisuudet. Voit tilata tietysti ajan jo suoraan plastiikkakirurgillekkin. Tässä tuli jo kirjoiteltua enemmänkin kuin mihin halusit vastauksia, mutta toivottavasti sait jotain tietoa. Jos kysyttävää löytyy, niin vastaan mielelläni. Nimittäin tämän keskustelupalstan kautta minäkin sain hyvin tietoa ja tukea, joten mielelläni haluan auttaa ja tukea myös muita. Tsemmppiä sulle!

        Kiitos paljon avusta! Haluaisin hirveästi mennä leikkaukseen, mutta pelottaa.. onko leikkauksen jälkeen hirveät kivut? Taidan heti ottaa yhteyttä terveyskeskukseen tai palstiikkakirurgiin. Laitan viestiä, jos tulee kysymyksiä.. ja niitä varmasti tulee!


      • Aamupalakas

        Jos A90/B80- kupeista (eriparit) AA-kuppeihin?


    • minä vain

      Eli onko mitään toivoa päästä kunnalliselel puolelle peinennykseen tai vaikkatarvittaessa kokonaan poistoon, jos on kuppikoko reiluhko c. Eli eimikään älyttömän iso mutta muutenkin olen tosipienikokoinen kun rinanympärysrintojen alta on 65cm ja olen muutenkin tosi pieni,niin ne rinnat on suhteettoman isot. J ahartiat on aina jumissa vaikka harrrastaa liikuntaa, ja sitten on rinnat kyllä tiellä aina harjoituksissa. Ja vihaan sitä että esineellistetään rintojen takia.

      • --

        Ei helvetti, 65C... mulla on 65H, revi siitä! ja leikkaukseen menossa syksyllä.


      • tytteli65H
        -- kirjoitti:

        Ei helvetti, 65C... mulla on 65H, revi siitä! ja leikkaukseen menossa syksyllä.

        ^Niinpä! :) mulla leikkaus edessä alkuvuodesta ja jos koon 65/H sais muutettua 65/D -kokoon nin olisinpa aika tyytyväinen tytteli :)


      • TitsVeks

        Minulla on kuppikoko DD85 enkä päässyt julkiselle puolelle. Minullakin on niskahartiasärkyä ja kriittinen mitta 28 cm, mutta julkisella puolella seula on nyt tosi tiukka. Siksi menenkin ensi viikolla yksityiselle, vaikka lompakko kevenee noin 4 000 eurolla.


      • lopen kyllästynyt ..
        TitsVeks kirjoitti:

        Minulla on kuppikoko DD85 enkä päässyt julkiselle puolelle. Minullakin on niskahartiasärkyä ja kriittinen mitta 28 cm, mutta julkisella puolella seula on nyt tosi tiukka. Siksi menenkin ensi viikolla yksityiselle, vaikka lompakko kevenee noin 4 000 eurolla.

        Yksityiselle olen varmaankin menossa jos rahat riittävät. Olen niin lopen kyllästynyt, että en jaksa ajatella/odottaa koko ruljanssia yleisellä puolella. Kertokaa minulle hintoja jos tiedätte. Ja missä kannattaa leikkauttaa ja kuka on hyvä? Asun pääkaupunkiseudulla.
        Nyt kaipaan nimiä, hintoja, please!!!


      • Kohta pienempi
        lopen kyllästynyt .. kirjoitti:

        Yksityiselle olen varmaankin menossa jos rahat riittävät. Olen niin lopen kyllästynyt, että en jaksa ajatella/odottaa koko ruljanssia yleisellä puolella. Kertokaa minulle hintoja jos tiedätte. Ja missä kannattaa leikkauttaa ja kuka on hyvä? Asun pääkaupunkiseudulla.
        Nyt kaipaan nimiä, hintoja, please!!!

        Luulen, että kaikki Suomessa toimivat plastiikkakirurgit ovat hyviä. Rintojen pienennyshän on heille perusleikkaus eikä mikään erityisen vaativa leikkaus. Hintoja kannattaa kysyä suoraan lääkäriasemilta. Kannattaa harkita matkustamista pääkaupunkiseudun ulkopuolelle. Itse kysyin hintaa Eiran sairaalasta, jossa hinnaksi olisi tullut yli 6 000 euroa. Pikkukaupungissa 150 km:n päässä sama leikkaus maksaa noin 4 000 euroa.


      • lopen kyllästynyt...
        Kohta pienempi kirjoitti:

        Luulen, että kaikki Suomessa toimivat plastiikkakirurgit ovat hyviä. Rintojen pienennyshän on heille perusleikkaus eikä mikään erityisen vaativa leikkaus. Hintoja kannattaa kysyä suoraan lääkäriasemilta. Kannattaa harkita matkustamista pääkaupunkiseudun ulkopuolelle. Itse kysyin hintaa Eiran sairaalasta, jossa hinnaksi olisi tullut yli 6 000 euroa. Pikkukaupungissa 150 km:n päässä sama leikkaus maksaa noin 4 000 euroa.

        Mikä tämä pikkukaupunki on? Asun noin 50 km Hesasta. Pitäisi tietää etukäteen teidän kokemuksianne ja mitä suosittelette. Onko tosiaan niin, että rintojen pienennys on perusleikkaus plastiikkakirurgeille? Kyllä kai sitten. Itse mulla alkaa hermot mennä, en oikein tiedä mihin mennä/kenelle....
        Siksi kertokaa nimiä, sairaaloita, hintoja...please!!!


      • Kohta pienempi
        lopen kyllästynyt... kirjoitti:

        Mikä tämä pikkukaupunki on? Asun noin 50 km Hesasta. Pitäisi tietää etukäteen teidän kokemuksianne ja mitä suosittelette. Onko tosiaan niin, että rintojen pienennys on perusleikkaus plastiikkakirurgeille? Kyllä kai sitten. Itse mulla alkaa hermot mennä, en oikein tiedä mihin mennä/kenelle....
        Siksi kertokaa nimiä, sairaaloita, hintoja...please!!!

        Esim. Mehiläinen Lahdessa, A-medi Kouvolassa jne. Muistakin pikkukaupungeista varmasti löytyy lääkäriasemia, joilla on leikkaussali ja plastiikkakirurgi.


      • 13+5
        Kohta pienempi kirjoitti:

        Esim. Mehiläinen Lahdessa, A-medi Kouvolassa jne. Muistakin pikkukaupungeista varmasti löytyy lääkäriasemia, joilla on leikkaussali ja plastiikkakirurgi.

        SuomenTerveystalo ja siellä leikkaa kaksi plastiikkakirurgia Rintamäki ja Lassila


      • Pikkukaupungin tyttö
        Kohta pienempi kirjoitti:

        Esim. Mehiläinen Lahdessa, A-medi Kouvolassa jne. Muistakin pikkukaupungeista varmasti löytyy lääkäriasemia, joilla on leikkaussali ja plastiikkakirurgi.

        Kouvolan Amedissa on kolme plastiikkakirurgia ja leikkaussali.


    • Anonyymi

      Hei miä haluan pienennysleikkaukseen, mutta hinta on pikku este. Kuppikoko on D 85, mutta kärsin niska-hartiaseudun säryistä, rinnat ovat usein kipeät, en voi nukkua vatsallaan ja ollut kolme kuukautta fysioterapia pitkä aika en päräntunut

      • Anonyymi

        kallis se varmaan on nykyäänkin, itse aikanaan maksoin yksityissairaalassa,
        noin 2 kuukauden palkan verran.
        oli kallis, enkä kadu, paitsi että arvet on jää, toisin rintojen alapuolelle.
        inhosin aikanaan niitä isoja rintoja, ja erityisesti miehet ei koskaan katsoneet silmiin, vaan aina tuijotti rintojani, ja toisekseen liikuntaa harrastaneena se oli melkoinen haitta.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1478
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1022
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      761
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      755
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      707
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      690
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      654
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      70
      628
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      597
    Aihe