Onneksi istuin koneella,pelailin Vapaakenttä aivojumppaa,kun huomasin tuon käsien virumisvaaraan ja kiirehdin apuun.
MdkMdk laita tuolit ihan oman maun mukaisesti,tee kivoja ryhmiä,jos saatas miehiä siirtämään nuo keinut,ovat vähän painavia,ainakin tuo vastakkain istuttava, jos ei löydy,niin kyllähän meitä naisia löytyy,joilla selkäkin on kunnossa.
Joukkovoima jyllää ja työtä ja puuhaa löytyy kyllä kaikille apua tarjonneille.
Tarjoilun puolella kaipailen ideoita,jotakin kivaa uutta,nyt ei sytytä.
Kukat on nypittävä ja nuo My.mm.elin tuomat ruukut siistittävä ulkoakin päin.Tulisi nyt itse niitä hoitamaan,osataankokaan me toiset.
Valoja pimeitä iltoja varten tarvitaan ja vaihdan nuo valkeat verhotkin jo vihreä ruutuisiin,poppanant samaan sävyyn.
Miksikähän pirtti sana tuo laulun Metsäpirtti mieleeni,ja tulee pieni neliruutuinen ikkuna ja siinä ruudulliset verhot, näen ne silmissäni.
Niitä luonnonkukkia kun joku ehtisi keräämään pöydille,ellei, käyn kaupasta jotakin,vaikka ruukkukukat.
Isolla laitoin taas tuon kyltin ,en pröystäillen ,enkä huutaen,vaan toivossa ,että uudetkin kirjoittajat löytäisivät rauhaiseen pirttiimme.
Tervetulleita kaikki.
Talkooväelle kiitos,juodaan vadelmatäytekakku kahvit urakan lopuksi.(tarjoamme tietysti kaikille käviöille)
KAHVIPIRTTI
137
6236
Vastaukset
Tulithan sinä! Äkkiä tämä talkooporukalla on taas järjestetty kuntoon!
Aivan uskomatonta, että on jo elokuun 1. päivä.
Tuntuu että on niin vähän aikaa kun olin rivieralla ja Monte Carlossakin, missä F1-kilpailuja valmisteltiin.
Kesä on mennyt kuin unta nähden. On ollut ihana kesä!
Pidän myös syksystä, kirkkaista kuulaista päivistä, raikkaasta syysilmasta, kauniista väreistä.
Ja nythän on luvassa taas kauniita ilmoja, että elokuustakin voi tulla oikein hyvä jatko kesälle!
Nautitaan niin paljon kuin voimme, jokaisesta päivästä, jonka saamme!
Hyvää jatkoa kahvipirtille!- Leny
Minulla on tässä tuliaisiksi tämmöinen tauluntapainen, jonka tein kun inspiraatio pitkästä aikaa iski. Tämä on pastellityö, tämmöinen asetelma. Värikäs niinkuin syksy. Tässä on kuvattu eri värisiä koristekurpitsoja sellaisessa laakeassa korissa. Kori on pöydällä, jossa punaruutuinen pöytäliina. Ajattelin että sopisi tänne.
- my.mm.eli
Leny kirjoitti:
Minulla on tässä tuliaisiksi tämmöinen tauluntapainen, jonka tein kun inspiraatio pitkästä aikaa iski. Tämä on pastellityö, tämmöinen asetelma. Värikäs niinkuin syksy. Tässä on kuvattu eri värisiä koristekurpitsoja sellaisessa laakeassa korissa. Kori on pöydällä, jossa punaruutuinen pöytäliina. Ajattelin että sopisi tänne.
vaik´ei kuulu huudahdus! Terveisiä pohjoisesta Etelä-Karjalasta!
Huomasin kyltin KAHVIPIRTTI - oi voi, eikös olekaan terassia enää. Meinasin jo ajaa ohi. Ajattelin kuitenkin tulla vilkaisemaan tarkemmin ja - onhan se terassikin, suojaisemmassa paikassa kuin se entinen. Hyvä näin, oikein hyvä! Arvasin jo lähtiessäni, että ehditte muuttaa taas uuteen paikkaan sillä aikaa kun olen reissussa.
Anteeksi nyt kun en ehtinyt muuttotalkoisiin. Kai tuosta pienen palan täytekakkua kahvin kanssa voi ottaa vaikka en töihin ehtinyt?
Dahlioitakin olette muistaneet hoitaa, niin hyvin voivilta näyttävät. Ja ruukutkin pesty. On nyt nämä kukkasakset mukana, niin leikkaan pois pari kukkaa, alkavat jo alimmaiset terälehdet ruskettua. Uusia nuppujakin jo aivan avautumassa monta.
En vielä raatsinut mökiltä eilen lähteä. Toisaalta arvelin tänään olevan “tyhjempi tie”, kun kaikki lomalaiset ja mökeiltään palailevat kansoittavat ajoväylät sunnuntai-iltana. Mutta ne rekat, niitä sitten riitti tänään! Olen oikein alkanut pelätä noita venäläisiä rekkoja.
Onneksi oli enimmäkseen poutainen sää ajella, vain Kouvolan jälkeen tuli oikein kunnon sadekuuro! Vanhaksi sitä taitaa tulla kun tuo pitkän matkan ajaminen väsyttää, vaikka ei sataisikaan! Piti oikein ottaa parin tunnin nokoset heti ajon päälle.
Olipahan virkistävä viikko “korvessa”, kaukana kavala maailma! Olisin mieluusti ollut vielä toisenkin viikon, mutta tyttären pojat tarvitsevat “perään katsojaa” muutaman päivän ajan. Vanhempien työmatkan takia.
Tulin vain pikaisesti tuomaan vadillisen aamupäivällä metsästä poimittuja vadelmia. Ovat melkein puutarhavadelman kokoisia ja erittäin mehukkaita. Sieltä joen varrelta, poikani kävi hakemassa, nämä ehti poimia vielä ennen lähtöäni. Käveli kumisaappailla joen pohjaa pitkin sinne parhaille vattupaikoille. Että on jotain tuomisia Teille kerran minullakin, harvoinhan minulla mitään.
Että jos kelpaa niin - olkaapa hyvät!
Ja uusi taulukin tuossa, ai Lenyn signeeraus. Kylläpä täällä tuota taiteellisuutta riittää yhdellä jos toisellakin. Ihan kateellinen olisin, jos kateellisuuteen olisi taipumusta!
Lähden tästä katsastelemaan vanhan pirtin “päiväkirjaa”, ja noita muitakin tarinaketjuja, että mitäpä olette touhunneet viime viikolla! - Oona
my.mm.eli kirjoitti:
Huomasin kyltin KAHVIPIRTTI - oi voi, eikös olekaan terassia enää. Meinasin jo ajaa ohi. Ajattelin kuitenkin tulla vilkaisemaan tarkemmin ja - onhan se terassikin, suojaisemmassa paikassa kuin se entinen. Hyvä näin, oikein hyvä! Arvasin jo lähtiessäni, että ehditte muuttaa taas uuteen paikkaan sillä aikaa kun olen reissussa.
Anteeksi nyt kun en ehtinyt muuttotalkoisiin. Kai tuosta pienen palan täytekakkua kahvin kanssa voi ottaa vaikka en töihin ehtinyt?
Dahlioitakin olette muistaneet hoitaa, niin hyvin voivilta näyttävät. Ja ruukutkin pesty. On nyt nämä kukkasakset mukana, niin leikkaan pois pari kukkaa, alkavat jo alimmaiset terälehdet ruskettua. Uusia nuppujakin jo aivan avautumassa monta.
En vielä raatsinut mökiltä eilen lähteä. Toisaalta arvelin tänään olevan “tyhjempi tie”, kun kaikki lomalaiset ja mökeiltään palailevat kansoittavat ajoväylät sunnuntai-iltana. Mutta ne rekat, niitä sitten riitti tänään! Olen oikein alkanut pelätä noita venäläisiä rekkoja.
Onneksi oli enimmäkseen poutainen sää ajella, vain Kouvolan jälkeen tuli oikein kunnon sadekuuro! Vanhaksi sitä taitaa tulla kun tuo pitkän matkan ajaminen väsyttää, vaikka ei sataisikaan! Piti oikein ottaa parin tunnin nokoset heti ajon päälle.
Olipahan virkistävä viikko “korvessa”, kaukana kavala maailma! Olisin mieluusti ollut vielä toisenkin viikon, mutta tyttären pojat tarvitsevat “perään katsojaa” muutaman päivän ajan. Vanhempien työmatkan takia.
Tulin vain pikaisesti tuomaan vadillisen aamupäivällä metsästä poimittuja vadelmia. Ovat melkein puutarhavadelman kokoisia ja erittäin mehukkaita. Sieltä joen varrelta, poikani kävi hakemassa, nämä ehti poimia vielä ennen lähtöäni. Käveli kumisaappailla joen pohjaa pitkin sinne parhaille vattupaikoille. Että on jotain tuomisia Teille kerran minullakin, harvoinhan minulla mitään.
Ja uusi taulukin tuossa, ai Lenyn signeeraus. Kylläpä täällä tuota taiteellisuutta riittää yhdellä jos toisellakin. Ihan kateellinen olisin, jos kateellisuuteen olisi taipumusta!
Lähden tästä katsastelemaan vanhan pirtin “päiväkirjaa”, ja noita muitakin tarinaketjuja, että mitäpä olette touhunneet viime viikolla!Voisit SkillaN laittaa kyltin:"VIIHTYMINEN TAATTU!" sillä leppoisa hyvä olo virkistää täällä, mustikoita ja vadelmia tuon mutusteltaviksi! Onnea uuteen pirttiin!
my.mm.eli kirjoitti:
Lähden tästä katsastelemaan vanhan pirtin “päiväkirjaa”, ja noita muitakin tarinaketjuja, että mitäpä olette touhunneet viime viikolla!erakoksi melkein muuttunut My.mm.elikin tulee,kun jaksaa huhuilla.
Vai oli korvessa mukavaa,minä kaipailen aina ja melkein joka paikkaan seuraa.
Viime aikoina jostakin syystä kylläkin sellaisia ,jotka osaavat tarttua yhteisiin töihinkin.
Harvinaiset vieraat on poikkeus,kyllä heitä jaksan "kestitä"
Minullakin on yksi vadelmapaikka sellainen ,ojan pohjaa kävelen ja silmieni tasolta kerään,helppoa.
Sain eilen lakkoja viisi kiloa ja nyt on niitäkin pakkasessa ,toin tännekin,jos joku tykkäisi lettusten kanssa.Lakkoja on nyt ollut paljon ja isoja ,kypsiä ja makoisia.
Kirjar sanoi mustikoiden olevan pieniä,niin täälläkin,pohjoisessa päin kuulema isoja ja paljon.Tasan ei mene onnen lahjat,mutta hyvä, että joka puolella jotakin hyvää metsän tuottoa.
Et kai My.mm.eli heti kohta "korpeen" takaisin mene,kai tässä tapaillaan.
Kiitti vain tuliaisista,kyllä ne maistuu jokaikiselle.
- ellumari
Kahvipirttiin!
Terveisiä myöskin Seinäjoelta, mistä tulin eilen illalla myöhään, tai oikeastaan yötähän se jo oli.
Koko Kuninkuusravien ajan ilma oli lämmin ja kesäinen,niinkuin tähän aikaan vuodesta kuuluukin
vielä olla.
Nyt pilveilee ja otin sateenvarjon mukaan, sillä eiköhän kohta ala sataakin.
Veikkasin oikeaa hevosta ja mieli on aurinkoinen, vaikka ulkona olisi kuinka pilvistä ja sadetta enteilevää.
Tässä ei ehtisi oikeastaan kirjoitella, mutta kun vilkaisin tänne "kadulle" ja huomasin pirtin ikkunassa uudet verhot, niin päätin pistäytyä pikaisesti moikkaamaan ja kun täällä olen, niin tarjoan kaikille kierroksen...tässä ei nyt napeilla pelatakaan:))
Jatkakaa vaan jutustelua, minun on pakko mennä!
Taisin ehtiä taas ensimmäisenä uudistuneeseen pirttiin.- ellumari
Mitä vielä että ensimmäisenä!:(
MDK-MDK istuukin jo tuolla terassilla kahvikuppeineen. Touhotin sellaisella kiireellä, etten huomannut.
Moikkelis koikkelis vaan! - MUMMELI1
ellumari kirjoitti:
Mitä vielä että ensimmäisenä!:(
MDK-MDK istuukin jo tuolla terassilla kahvikuppeineen. Touhotin sellaisella kiireellä, etten huomannut.
Moikkelis koikkelis vaan!Vadelmia poimimaan on minullakin kiire.Vaikka olen invalidi niin sauvan kanssa olin eilenkin vatussa ja oli aika risukkoa siellä missä oli parhaat marjat. Joku kysyi ,ettetkö pelkää jos nilkka nyrjähtää. Sitä en osaa pelätä ,saattaa sattua kovalla kadullakin.
Joten jos reissu onnistuu voin tehdä vadelma boolia illaksi. Hain netistä preseptin ,kovin äykeää se ei ole ,älkää pelätkö.
Tuon samalla kukka penkistä syysleimuista ja harja neilikoista tehtyjä kimppuja pöytiin .Kukat kukkivat nyt penkeissä parhaimmillaan.
Kalaankin pitäisi joutua kun on lupa ostettu uudelta järveltä ,saa nähdä mitä sieltä saa ,niitä iän ikuisia kuhia pitäisi siellä olla.
Nyt vaan reissuun......vielä on kesää jäljellä ....niinkuin laulussa sanotaan. - ellumari
MUMMELI1 kirjoitti:
Vadelmia poimimaan on minullakin kiire.Vaikka olen invalidi niin sauvan kanssa olin eilenkin vatussa ja oli aika risukkoa siellä missä oli parhaat marjat. Joku kysyi ,ettetkö pelkää jos nilkka nyrjähtää. Sitä en osaa pelätä ,saattaa sattua kovalla kadullakin.
Joten jos reissu onnistuu voin tehdä vadelma boolia illaksi. Hain netistä preseptin ,kovin äykeää se ei ole ,älkää pelätkö.
Tuon samalla kukka penkistä syysleimuista ja harja neilikoista tehtyjä kimppuja pöytiin .Kukat kukkivat nyt penkeissä parhaimmillaan.
Kalaankin pitäisi joutua kun on lupa ostettu uudelta järveltä ,saa nähdä mitä sieltä saa ,niitä iän ikuisia kuhia pitäisi siellä olla.
Nyt vaan reissuun......vielä on kesää jäljellä ....niinkuin laulussa sanotaan.käsi poskella nälissäni.
Vadelmista tai kalasta puhuminenkin tuo veden kielelle.
Seinäjoen reissulla söin kuumia makkaroita vuoden kiintiön täyteen ja juomana colaa!!!!!
Jos uskaltautuisin vaakaan, niin melko varmasti lukemat näyttäisivät paria kolme kiloa enemmän kuin vielä perjantaina.
Minun kotimieheni ja koiranhoitajat kertoivat löytäneensä upean marjapaikan, mutta se on muutaman kilometrin päässä. Kannattaa mennä autolla.
Metsässä rämpiminen haihduttaisi tämän (mahdollisen) ylimääräisen kilon, tai kaksi.
Ilansuussa lähdenkin metsään jos ei sada.
Nyt menen kahville....edes.
- TR.maalariN
Ajattelin, että tämä kahvipirtti on sopiva paikka asiani kysymiseen. Tänne kun kirjoittelevat monet tämän palstan lukijoista ja kirjoittajista.
Olen palstallenne alaikäinen 40v, kohtuullisen räväkkä ja omintakeinenkin (?) kirjoittelussani, mutta ilkeile en, enkä ole ylimielinenkään.
Juttuihini tuskastuttiin tuolla 50 palstalla., Nelikymppisissä en ole edes yrittänyt, koska siellä ei kukaan vielä tunnu malttavan pysähtyä miettimään ja ajattelemaan, sellaisia jaaritteluja, mitä minulla on tapanani kirjoittaa.
Siis kysyn: Haittaako, tai tuntuuko alaikäisyyteni teistä häiritselvältä? Vai sopiiko, jos kirjoittamisentarve käy ylivoimaisen vastustamattomaksi, että avaan keskusteluja joskus täällä?
En pahastu kieltävästä vastauksesta ja ilman lupaa, en taatusti tunge tätä palstaa hämmentämään!
...no joskus voin jotain keskustelua toki kommentoida, kuten varmaan moni muukin, ikävuosissaan penikka, taitaa tehdä. Täällä on nimittäin ajatuksia sisältäviä keskusteluita!- Leny
Olin täysin myyty Sinun puheenvuoroistasi saattohoitokysymyksen ympärillä ja varsinkin sen väärinkäsityksen oikomisessa. On taito löytää oikeat sanat tuossa tilanteessa.
- ellumari
mennä jo tunti sitten nukkumaan, mutta huomasin Nato keskustelun, johon en pystynyt viikonloppuna ottamaan osaa(ei haitannut kyllä ketään)ja näin kirjoituksesi täällä palstalla missä minä mieluiten kirjoittelen, vaikka ikäni puolesta olisin "karsinoitavissa" 50 - palstalle.
Lämpimästi tervetuloa !Sinulla on raikkaita, ajankohtaisia ja kieltämättä ärsyttäviäkin aiheita. Mielestäni jutuissa täytyykin olla särmää. - Maalaismies*
Vastailin juuri epätoivoiseen ketjuusi 5-kymppisissä. Maailma on kamala. Palstat ovat hirveitä. Tämä SkillaNin luoma naiivi kahvipirtti on ainoa sabotaashilta säilynyt. (Mikä ihme tuossa SkillaNissa on?)
Vain harva mies uskaltaa tulla tänmne. Tämä on kuviteltu kahvila terasseineen. Tauluja on seinillä. Takassa palaa tuli varsinkin syysiltoina. Nurkkakaapissa, tiedätkö,Tr.maalariN, nurkkapaapissa on , niin sinne SkillaN on piilottanut pullon Napoleon Brandya ja vähän muutakin.
Minä olen joskus pessyt ikkunoita ulkopuolelta, viime jouluna pidin puuropuheen. Enimmäkseen katselen sivusta näiden ihanien naisten kirjoituksia.
Voisin kertoa lisääkin. Mutta ehkä tässä tuli jotakin tästä rakastetusta, vihatusta ja halveksitusta kahvipirtistä sanotuksi.
Varmasti kaikki ilahtuvat tulostasi. Tilaa on, eikä täällä varsinaisia ikäkarsinoita ole!
Ajatuksia meidän "pökkelöitten" päässä vielä on ja tarkoitus lienee juuri ajatusten vaihto, maailmanmenon pähkäily, olipa ikä mikä tahansa.- TR.maalariN
siitä, että annoitte minullekin tilaa... lörpötellä;))
Tulvahti niin hyvä kahvin tuoksu tuossa ohikulkiessani, että päätin tulla minäkin. Otankin Napoleonin kera.
Kyllä maistuukin! Onko Maalaismies antanut asiantuntija-apua Sinulle, SkillaN?
Kuten huomaatte olen tavanomaisissa prässihousuissani. Sadetanssiasun riisuin heti tanssini jälkeen. Ei sitä teidän kikatustanne olisi kuitenkaan kestänyt.
Pienen kukkainkastelutanssin voisin vetäistä mutta vettä tulenee tanssimattakin.huomenta Savon puolesta.
Kiva kun tulit kahville Ruuneperikin ja totean ,että kyllä Maalaismies on avustanut kaikessa mikä liittyy Kahvipirtin toimintaan.
Tarjoukset on maittavia ja nautittavia,kiitos kuuluu kaikille kirjoittajille.
TR-maalariN, toivotan minäkin tervetulleeksi,oikein mukava jos sekä palstaa ,että tätäkin ketjua rikastutat kirjoituksillasi.
Täällähän ei ikä näyttele kovinkaan suuria,jos viihdytään ja on jotakin sanottavaa ,asia on ihan ok.
Emmehän livenäkään kierrä kaukaa eri-ikäisiä,vaan jutteluun osallistumme ja ihan antoisaa on.
Kuka leikkiin ryhtyy,hän leikin kestäköön Ruuneperi,ja hyväntahtoista meidän kikatus oli.
Älä aina ohi kulje,tule rupattelemaan,osataan me fiksujakin jutella.
Maalaismies sanoi jotakin ,halveksuttu ja arvosteltu ketju,tämä meidän Kahvipirtti,niin onkin,mutta myös kaivattu ja hyväksytty.
Olisikin aivan kiva tietää onko toista näin pitkään pyörinyttä ketjua ollut,saman tyyppisenä,
vaikka eipä se tieto nyt mitenkään arvoamme nostaisi ja mikäs tässä on ollessa ,kirjoitellaan ,niin kauan kun kirjoitajia löytyy,helppoahan tämä on aina aloittaa, minunkin tasoiselle kirjoittajalle.
(tulihan se taas )
Täällä on nyt vadelmia oikein isot astiat jääkaapissa,syökää ettei pilaannu,kiitos vain tuojille.
Tämän päivän jälkeen taas keskiviikko,,,kyllä tuo aika menee.Hyvää tiistai päivää .- saara.dma
SkillaN kirjoitti:
huomenta Savon puolesta.
Kiva kun tulit kahville Ruuneperikin ja totean ,että kyllä Maalaismies on avustanut kaikessa mikä liittyy Kahvipirtin toimintaan.
TR-maalariN, toivotan minäkin tervetulleeksi,oikein mukava jos sekä palstaa ,että tätäkin ketjua rikastutat kirjoituksillasi.
Täällähän ei ikä näyttele kovinkaan suuria,jos viihdytään ja on jotakin sanottavaa ,asia on ihan ok.
Emmehän livenäkään kierrä kaukaa eri-ikäisiä,vaan jutteluun osallistumme ja ihan antoisaa on.
Kuka leikkiin ryhtyy,hän leikin kestäköön Ruuneperi,ja hyväntahtoista meidän kikatus oli.
Maalaismies sanoi jotakin ,halveksuttu ja arvosteltu ketju,tämä meidän Kahvipirtti,niin onkin,mutta myös kaivattu ja hyväksytty.
Olisikin aivan kiva tietää onko toista näin pitkään pyörinyttä ketjua ollut,saman tyyppisenä,
vaikka eipä se tieto nyt mitenkään arvoamme nostaisi ja mikäs tässä on ollessa ,kirjoitellaan ,niin kauan kun kirjoitajia löytyy,helppoahan tämä on aina aloittaa, minunkin tasoiselle kirjoittajalle.
(tulihan se taas )
Täällä on nyt vadelmia oikein isot astiat jääkaapissa,syökää ettei pilaannu,kiitos vain tuojille.
Tämän päivän jälkeen taas keskiviikko,,,kyllä tuo aika menee.Hyvää tiistai päivää .Huomenet länsirannikolta. Vähän pilveilee mutta vielä lämmintä.
Kun kerroit SkillaN, että vadelmia on kaapissa, oli pakko tulla vähän maistelemaan. Keitän pienen kuningatarhilloannoksen, jos vaikka joku alkaisi paistaa muurinpohjalettuja.
Muistattehan vanhan kuningatarhillon, jossa oli puolet mustikoita ja puolet vadelmia.
Vadelmat ovat hienoimpia marjoja, mitä tiedän, varsinkin villivadelmat. Nykyään sellaiset herkkumarjat kuin maamuuraimet ovat niin harvinaisia, että ne menevät varmaan kaikki suoraan likööritehtaalle.
Luin jostakin, että vähän maamuuraimen makuista hilloa saa, kun yhdistää mustikoita ja metsämansikoita. En ole kokeillut koskaan.
Eilistä vadelmakakkua näyttää olevan myös vielä. Aah, kuinka ihanaa!
Minulta myös tervehdys nuorelle TR-maalarille ja tietenkin kaikille vanhoille tutuille. - Kirjar ejk
SkillaN kirjoitti:
huomenta Savon puolesta.
(tulihan se taas )
Tämän päivän jälkeen taas keskiviikko,,,kyllä tuo aika menee.Hyvää tiistai päivää .Huomenta Pirttiin kaikille iloisille ihmisille ja heillekin jotka eivät tänään jaksa iloon yhtyä.
Eilen täällä oli kaunis puolipilvinen päivä. Ajoittain aurinko lämmitti paahtavan kuumasti ja työ tuolla "urakointipaikallani" oli hikistä.
Kaikkien harmittavien takaiskujen jälkeen istuin tekemään vihtoja, ja ihmeekseni illalla saunassa huomasin että yhtään lehteä ei vihdastani irronnut, joten hyvään aikaan tuli tuo koivun karsinta ja siihen liittyvät työt.
Nyt vihtojen, vastojen,- tai minkä nimen nyt haluaakin,- tekoon, sillä alkaa olla viimeisiä aikoja talven varalle niitä tehdä.
Käyttävätkö ihmiset vielä vihtaa ??? minulle se on paras saunakaveri.
Kaikki ovat kilvan kulkeneet marjastamassa, minun lähimetsässä mustikat ovat kuivía ja pieniä, kauemmaksi en ole remontin ja muun keskeltä ehtinyt, mutta omista vadelmapuskista käyn joka päivä vitamiiniannokseni nauttimassa.
Kun vierellä on punaisia ja mustia viinimarjoja, sekä karviaisia, käteen coktaili eri marjoista ja kyllä piristää paremmin kuin purkkivitamiinit.
Kukaan ei ole tuonut Karjalan neitoja, minä tuosta kuistin edestä voin yhden tuoda tännekin, ovat niin isoja ja kukkivia että ihan menee kulkutie tukkoon ja yksi joutaa pois.
Uusia kirjoittajia ilmestyy joukkoon, sehän on vain piristystä ja mikäs sen parempaa kuin eri ikäryhmien yhteisymmärrys ja mielipiteiden vaihto.
Molemmat hyötyvät!
SkillaN. Saiko rastaat niitä punaisia napsittua?, vai kaikkiko itsellesi onnistuit saamaan?
Minulla on rastaat ikuinen riesa, kolistelevat tuolla katolla parhaillaankin... ja marjoja on vielä keräämättä. Kumpi ehtii... nyt kyllä ovat märkiä kerättäviksi.
Kuppi kahvia ja hyvä voileipä, kiitos.
Remontti jatkuu kun ulkona on märkää, ja voileipä auttaa lounaaseen saakka.
Missä väki.
pitääkö panna pönkkä oven eteen,vai onko joku marja epidemia käynnissä.
Itse olen 5.30 lähtenyt liikkeelle ,paistanut munkkeja ,toin tännekin,ihanan kupsakoita,,,
Täällä minun kaupungissa oli piirin ongintakilpailut ja kalaa tuli,palkintoja jaettin.
Muonituspuolella meni puolipäivää ja nyt jalat on melko "nuutuneet".
Mieli kumminkin hyvä,tuli taas tehtyä se ,mihin olin lupautunut.
Taitaa Nato keskustelut viedä kaiken puhdin,olisi syytä tulla kahvit hörppäämään ja vähän muustakin juttelemaan.
Tärkeä aihe,ilman muuta,valistusta puolesta ja vastaan tarvitaan.
Minä ottaisin hyvän valkkarin,onkohan kaapissa,nostan jalat tuolille ja nautin varjossa vaahteran alla terassilla.
Ps. Kirjarille,levitin harsoja pensaiden päälle ja vähän sain marjoja itsellenikin.
Jätin kyllä vielä räksillekin.- ellumari
Täältäpä tullaan iltapäiväkahville!
Mukavia nämä elokuun sadonkorjuuajat.Olen ihastellut kätteni töitä ja loppuviikosta säilön punajuuria ja alan keitellä viinimarjoita mehua.
Mukavaa puuhaa!
Kunnosteltiin vanhaa pihakellariakin ja minulle nauroivat nuo nuoret sukulaiseni kun linnoittaudun talven varalle ja kellarissa on lantuille laari, samoin porkkanoille ja punajuurille. Sisareni tytär kysyi aivan pokkana, että mahtuvatko marjat ja sienet pakstimeen ,300 litraa vetävään.
Me nautimme maalla asumisesta, minun rakas kultahauvelini ja minä. - Maalaismies*
ellumari kirjoitti:
Täältäpä tullaan iltapäiväkahville!
Mukavia nämä elokuun sadonkorjuuajat.Olen ihastellut kätteni töitä ja loppuviikosta säilön punajuuria ja alan keitellä viinimarjoita mehua.
Mukavaa puuhaa!
Kunnosteltiin vanhaa pihakellariakin ja minulle nauroivat nuo nuoret sukulaiseni kun linnoittaudun talven varalle ja kellarissa on lantuille laari, samoin porkkanoille ja punajuurille. Sisareni tytär kysyi aivan pokkana, että mahtuvatko marjat ja sienet pakstimeen ,300 litraa vetävään.
Me nautimme maalla asumisesta, minun rakas kultahauvelini ja minä.Näen sinut melkein kuin A.Kiven romaanissa asteleva ehtoisa emäntä pirtin ja kellarin välillä. Kaikkea on yltä kyllin. Kyliltä kuuluu koirien haukunta.
Sinusta on tullut maalaisnainen. Onnittelen. - saara.dma
Maalaismies* kirjoitti:
Näen sinut melkein kuin A.Kiven romaanissa asteleva ehtoisa emäntä pirtin ja kellarin välillä. Kaikkea on yltä kyllin. Kyliltä kuuluu koirien haukunta.
Sinusta on tullut maalaisnainen. Onnittelen.Tällä pienellä maaseutupaikkakunnalla, jossa asun, avattiin tänään kuvanveistonäyttely.
Tulin juuri kotiin avajaisista, jossa oli sellainen happening, että rautaa sulatettiin sulatustynnyrissä, ja punahehkuista sulaa rautaa kaadettiin jäämuotteihin. Huomenna muotit avataan ja katsotaan, mitä tuli valetuksi!
Tapahtuma kaikkiaan kestää monta tuntia, ymmärtäähän sen, kun ajattelee, kuinka suuri kuumuus tarvitaan, että rauta sulaa. Ehkäpä mennään vielä uudestaan katsomaan kun ilta hämärtyy.
Kyllä siellä tuli niin nälkä, että haluaisin nyt kunnon voileivän ja olutta.
Hyvää illanjatkoa toivoo Saara - ellumari
Maalaismies* kirjoitti:
Näen sinut melkein kuin A.Kiven romaanissa asteleva ehtoisa emäntä pirtin ja kellarin välillä. Kaikkea on yltä kyllin. Kyliltä kuuluu koirien haukunta.
Sinusta on tullut maalaisnainen. Onnittelen.Minä olenkin oikeastaan aika lailla juurevan maalaisemännän tyyppinen. Kookas ja komea, hyväryhtinen ja talon, sekä aittojen avaimet vyöllä kulkeva pystypäinen valtiatar!
Jos voisit fyysisesti esiintyä elonkirjuujuhlassani parin viikon kuluttua, niin kutsuisin sinut kertomaan joistakin asioista jotka hallitset keskivertoa paremmin ja jotka kiinnostavat monia. Me vaan emme sinun kanssasi voi mennä mukaan edes risteilylle, vaikka haluaisimmekin. - Maalaismies*
ellumari kirjoitti:
Minä olenkin oikeastaan aika lailla juurevan maalaisemännän tyyppinen. Kookas ja komea, hyväryhtinen ja talon, sekä aittojen avaimet vyöllä kulkeva pystypäinen valtiatar!
Jos voisit fyysisesti esiintyä elonkirjuujuhlassani parin viikon kuluttua, niin kutsuisin sinut kertomaan joistakin asioista jotka hallitset keskivertoa paremmin ja jotka kiinnostavat monia. Me vaan emme sinun kanssasi voi mennä mukaan edes risteilylle, vaikka haluaisimmekin.On asioita, joita ei saa, vaikka haluaisi - olen hengessä kuitenkin mukana.
- my.mm.eli
Kyllä ottaa koville tämä cityelämään paluu. Kaikkinainen kaupunkimelu ärsyttää herkistynyttä korvaa rauhallisen, hiljaisen viikon jälkeen. Melkein tahtoisi palata saman tien takaisin. Sama juttu aina mökiltä paluun jälkeen. Vie aina muutaman päivän aikaa tottua tähän jatkuvaan liikenteenkohinaan. Tavallista huonompi paikka totuttautumiseen oli kyllä tällä kertaa viettää nämä pari ensimmäistä päivää Hki-Vantaan lentoaseman liepeillä, lapsenvahtikeikalla. Laskeutuvien koneiden melu ei häiritse tyttären perhettä, ovat tottuneet niihin ääniin. Mutta minun korvani noteerasivat jokaisen koneen. Ja niitähän riitti, parhaimmillaan (tai mieluummin pitää sanoa pahimmillaan) vajaan kahden minuutin välein.
Onneksi pääsin jo nyt omaan kotiin lepäämään, vähän oletettua aikaisemmin.
Iltakahville poikkesin tänne, onkohan vielä lakkahilloa jäljellä, lettusten kanssa maistuisi. Ai, tuoreita munkkeja, kyllä vain maistuvat, kiitos SkillaN! Olet jälleen ahkeroinut aamuvarhaisesta.
Kirjarin viesti tuolla vanhassa pirtissä “ Olenko jo myöhässä?”, voi harmi! Kyllä olisit päässyt mukaani mökkisaunaan! Oli poika uusinut lauteetkin juuri, kotimaista haapapuuta, niin kuin entisetkin olivat. Ja viimekesänä saunan nurkalta kaadetun yli viisikymmentä vuotta vanhan koivun klapeilla lämmitetyn kiukaan löylyissä olisi meidän ollut yhdessä hyvä vihtoa pois maailman murheet harteiltamme! Ja laittaa asiat kohdalleen! Saunamme löylyjä ovat kilvan kehuneet maailman parhaiksi kaikki jotka ovat siellä kylpeneet. Palotarkastaja sen koivun määräsi kaadettavaksi, oli muka liian lähellä savupiippua oksat. Kyllä on ikävä sitä puuta, se kuului niin ehdottomasti maisemaan, kovin paljon puuttuu pihapiiristä.
Kiitos lämpimistä sanoistasi. Lienen vaistonnut vierellä kulkemisesi siellä mökilläkin, vaikka myöhästyit “lähdössä”. Niin saman suuntaisesti minunkin ajatukseni siellä kulkivat.
Kiitokset Sinullekin maitokaali ym. ohjeista. Seuraavan kerran minäkin laitan uunissa, sepä onkin mainio ohje, ei vaan ole tullut mieleeni. Ohra-riisipuuroa olen kyllä useinkin uunissa tehnyt.
Taisinkin keksiä syyn, miksi nuo maitoruokani eivät ole maistuneet samalta kuin lapsuudessa. Sehän on se täysmaito ja voi jotka maun antavat! Sitä kun on vuosikymmenet “kurria” ja kevytlevitteitä käyttänyt, eihän niistä sitä makua tule ruokaan.
Nyt alkaa jo silmäluomet tuntua raskailta, parasta painaa pää tyynyyn ja katsella unia. Toivottavasti omassa sängyssä parempia kuin viime öiset painajaiset “kylässä”.
Hyvää yötä teille jotka vielä palstalla tähän aikaan! my.mm.eli kirjoitti:
Kyllä ottaa koville tämä cityelämään paluu. Kaikkinainen kaupunkimelu ärsyttää herkistynyttä korvaa rauhallisen, hiljaisen viikon jälkeen. Melkein tahtoisi palata saman tien takaisin. Sama juttu aina mökiltä paluun jälkeen. Vie aina muutaman päivän aikaa tottua tähän jatkuvaan liikenteenkohinaan. Tavallista huonompi paikka totuttautumiseen oli kyllä tällä kertaa viettää nämä pari ensimmäistä päivää Hki-Vantaan lentoaseman liepeillä, lapsenvahtikeikalla. Laskeutuvien koneiden melu ei häiritse tyttären perhettä, ovat tottuneet niihin ääniin. Mutta minun korvani noteerasivat jokaisen koneen. Ja niitähän riitti, parhaimmillaan (tai mieluummin pitää sanoa pahimmillaan) vajaan kahden minuutin välein.
Iltakahville poikkesin tänne, onkohan vielä lakkahilloa jäljellä, lettusten kanssa maistuisi. Ai, tuoreita munkkeja, kyllä vain maistuvat, kiitos SkillaN! Olet jälleen ahkeroinut aamuvarhaisesta.
Kirjarin viesti tuolla vanhassa pirtissä “ Olenko jo myöhässä?”, voi harmi! Kyllä olisit päässyt mukaani mökkisaunaan! Oli poika uusinut lauteetkin juuri, kotimaista haapapuuta, niin kuin entisetkin olivat. Ja viimekesänä saunan nurkalta kaadetun yli viisikymmentä vuotta vanhan koivun klapeilla lämmitetyn kiukaan löylyissä olisi meidän ollut yhdessä hyvä vihtoa pois maailman murheet harteiltamme! Ja laittaa asiat kohdalleen! Saunamme löylyjä ovat kilvan kehuneet maailman parhaiksi kaikki jotka ovat siellä kylpeneet. Palotarkastaja sen koivun määräsi kaadettavaksi, oli muka liian lähellä savupiippua oksat. Kyllä on ikävä sitä puuta, se kuului niin ehdottomasti maisemaan, kovin paljon puuttuu pihapiiristä.
Kiitos lämpimistä sanoistasi. Lienen vaistonnut vierellä kulkemisesi siellä mökilläkin, vaikka myöhästyit “lähdössä”. Niin saman suuntaisesti minunkin ajatukseni siellä kulkivat.
Kiitokset Sinullekin maitokaali ym. ohjeista. Seuraavan kerran minäkin laitan uunissa, sepä onkin mainio ohje, ei vaan ole tullut mieleeni. Ohra-riisipuuroa olen kyllä useinkin uunissa tehnyt.
Taisinkin keksiä syyn, miksi nuo maitoruokani eivät ole maistuneet samalta kuin lapsuudessa. Sehän on se täysmaito ja voi jotka maun antavat! Sitä kun on vuosikymmenet “kurria” ja kevytlevitteitä käyttänyt, eihän niistä sitä makua tule ruokaan.
Nyt alkaa jo silmäluomet tuntua raskailta, parasta painaa pää tyynyyn ja katsella unia. Toivottavasti omassa sängyssä parempia kuin viime öiset painajaiset “kylässä”.
Hyvää yötä teille jotka vielä palstalla tähän aikaan!vielä,mutta ennusteet ovat sateentäyttämiä.
Sellaista se on ,säät vaihtelevat ,samoin ihmisen mieli,välillä pilvissäja sitten rotkon pohjassa.
Miten helpoa elämä olisikaan ,kun ei näitä mielenailahduksia olisi,eläisi vain päivästä toiseen,tasaisesti.
Ei se kyllä olisi mitään elämistä,kyllä ne kuuluu ilot ja surut,onnistumiset ja pettymykset,tähän ihmiselämän kirjoon.
Suruja ei kukaan haluaisi,mutta ne saavat ilollekin oikeat mittasuhteet.
Kovin nyt aloitan päivämme alavireisesti,mutta syykin siihen löytyy ,lähiomaiseni,nuori,on sairaalassa,tutkimuksia tehdään ja voimattomana niitä odottelemme.
Sitä pysähtyy aina ajattelemaan,miksi nuoriakin voi kohdata sairaudet,elämän vasta ollessa alkutaipaleella,mutta se on vain hyväksyttävä.
Toivo siitä,että kaikki selviää ,on yllä ja huominen tuo uuden uskon,elämä hymyilee.
Eilinen päivä oli rankka,kaksitoistatuntia jaloilla,ilman taukoja, hymyilevänä ,iloisena ,mutta onnistuminen se antoi tyydytyksen,vielä vanhakin jaksaa.
Iloista päivää kaikille,murheet vie tuuli mennessään ja aurinko paistaa,,,my.mm.eli kirjoitti:
Hyvää yötä teille jotka vielä palstalla tähän aikaan!Rauhallinen ympäristö on muuttunut halutuksi asuinympäristöksi.
Monet haluavat muuttaa maaseudulle puhtaamman luonnon ja saasteeettoman ilman vuoksi. Monille luokseni vierailulle saapuneille on ollut kuin yllätys, että täällä voikin olla näin hiljaista.
Kyllä tuossa tiellä autoja kulkee, mutta niiden äänet eivät häiritse, metsä haukkaa melun.
Asuttuani vuosikaudet mm. Hakaniemen hallin vieressä, tuo kaupungin häly ja melu ovat tuttuja.
Ymmärrän tunteesi palattuasi rauhasta meluun ja jylinään.
Kaiholla katselen muuttunutta pihamaisemaani josta on jo pois monta isoa koivua, lisää pitäisi kaataa, ovat vain naapurin puolella, mutta vaarallisen lähellä rakennuksiani, ja kun suojaava metsävyöhyke on kaadettu, on noiden vanhojen, sisältä lahojen koivujen kaatuminen tuulen kaatamina enemmän kuin todennäköinen tapahtuma. Kaksi jo kaatui tuulessa.
Enemmän suren tuota kaunista mäntyä jonka tuulen kaatama puu karsi yhdeltä sivulta ja piti kaataa mäntyni, jonka oksat suojasivat pikkulintuja talvella haukan katseilta, niiden hakiessa siemeniä siinä oksalla olevalta laudalta. Nyt on piha aika autio ja oudon näköinen, jotenkin kodikkuus hävisi puiden myötä.
Ainoa lohtu tietysti tuo saunapuiden saanti, mutta kovaa työtä, minä jo olen ihan poikki.
Sade tulossa, kesä on sadetta ja paistetta, molemmat hyvin tarpeellisia, eikä toinen voi olla ilman toista, epätasapaino seuraisia jos vain toista...
Putkityöt ovat nyt ohi, seinää rakennettu ja saunaankin pääsin. Olihan mahtavaa ottaa taas löylyt ja pestä sisällä, kun tuolla pihalla oli välillä vähän viileää ilkosillaan iltapesulla, vaan kaikkeen tottuu kun on pakko.
Ellumaristakin on tullut maaseudun asukas, mutta hänellä on entisestään siteet maaseutuun ja kotiutuminen on helppoa, luonnollista asettumista takaisin entisille poluille. Harvalla siihen on mahdollisuutta, joten onnittelut Ellulle Joppe-koiransa kanssa.
SkillaN, minullakin on vielä punaisia pensaissa, mustiin eivät rastaat koske, sanotaan niiden olevan värisokeita ja rohmuavan vain punaisia marjoja,(kuten mansikatkin), mutta kyllä, kyllä mustikoitakin näkyvät etsivän.
Karviaisetkin alkavat kypsyä, kuka haluaisi isoja punaisia karviaisia, niitä on paljon ja en kaikkelle keksi käyttöä ja paikkaa.. usein ampiaiset kaivelevat marjat ja on pelkkiä kuoria pensaissa.
Saara, siellä Kirjurinluodon lavalla, runoja, aina liki sydäntäni, sielläkin, mutta ei siitä enempää. Mietin tässä vieläkö Tiilitehtaanpuistokatu on ennallaan?, vieläkö talot joissa asuin, ovat paikoillaan sielläkin puolella kaupunkia?, vieläkö yleisenä saunana toiminut, pienen leipomon piharakennus olisi paikoillaan? vieläkö löytäisin Kivenhakkajankadun?, vieläkö muistaisin kaupungin katujen nimet?, onko Läntisen Puistokadun puutaloista mitään jäljellä?... monia muistoja Jazz;in kaupungista sieltä -50 luvun lopulta on mielessä ja pitäisi oikein lähteä viikoksi tutkimaan paikkoja, muistelemaankin.
( Olenko tullut vanhaksi kun muistelemaan..)
Joskus noita paikkoja ja ihmisiä tulee ihan ikävä.
Kyllä on hyvä ettei ihminen jää nuorena paikoilleen. Kun on kiertänyt ja katsellut maailmaa, tai kotimaata, eri kulmilta, on vanhana muistoja muisteltavaksi, mielessä kuvia paikoista, muistoja imisistä joita on tavannut, jotka ovat merkinneet aikanaan paljon ja jättäneet jäljen mieleen, unohtumattoman kuvan jonka voi ottaa esiin uudelleen ja uudelleen mielensä sopukoista, palata nauttimaan nautitusta.
Joopa joo, tätä se on elämä, muistoja ja muisteluksia. Tekee ihan hyvää joskus pysähtyä muistelemaan menneitä. Siinä ne tämän hetken huoletkin helpottavat, unohtuvat, ja saa voimaa aloittaa taas tästä hetkestä, tässä ja nyt, kun pilvetkin hetkeksi väistyivät, heti metsään, ennen sadetta, kanttarellikastiketta alkoi mieli tekemään ja tuossa niitä kasvaa läheisessä metsikössä, joten palataan palstoille.
Hyvää loppuviikoa vaikka sateita onkin luvassa, nyt paistaa täällä aurinko.- my.mm.eli
SkillaN kirjoitti:
vielä,mutta ennusteet ovat sateentäyttämiä.
Sellaista se on ,säät vaihtelevat ,samoin ihmisen mieli,välillä pilvissäja sitten rotkon pohjassa.
Miten helpoa elämä olisikaan ,kun ei näitä mielenailahduksia olisi,eläisi vain päivästä toiseen,tasaisesti.
Ei se kyllä olisi mitään elämistä,kyllä ne kuuluu ilot ja surut,onnistumiset ja pettymykset,tähän ihmiselämän kirjoon.
Suruja ei kukaan haluaisi,mutta ne saavat ilollekin oikeat mittasuhteet.
Kovin nyt aloitan päivämme alavireisesti,mutta syykin siihen löytyy ,lähiomaiseni,nuori,on sairaalassa,tutkimuksia tehdään ja voimattomana niitä odottelemme.
Sitä pysähtyy aina ajattelemaan,miksi nuoriakin voi kohdata sairaudet,elämän vasta ollessa alkutaipaleella,mutta se on vain hyväksyttävä.
Toivo siitä,että kaikki selviää ,on yllä ja huominen tuo uuden uskon,elämä hymyilee.
Eilinen päivä oli rankka,kaksitoistatuntia jaloilla,ilman taukoja, hymyilevänä ,iloisena ,mutta onnistuminen se antoi tyydytyksen,vielä vanhakin jaksaa.
Iloista päivää kaikille,murheet vie tuuli mennessään ja aurinko paistaa,,,etelärannikollakin aamulla, mutta nyt on taivas pilvessä, sadetta saataneen tänään.
Voi SkillaN, voisinpa auttaa huolesi kantamisessa, edes pieneltä osin. Voin vain yhtyä toiveeseesi, että kaikki selviää ja mahdollisimman parhain päin. Odottavan aika on pitkä, niinhän sanotaan, myös tutkimusten tulosten odottajien. Epätietoisuus ahdistaa.
Toisaalta, eikö ole parempi että tutkitaan huolellisesti, vaikka se kestäisikin. Jos sillä päästään oikeaan diagnoosiin ja sen myötä oikeaan hoitoon.
Tämä on vain tälläisen yhden, (kirurgin "töppäyksen" ja sen jälkeisen) väärän diagnoosin, seuraamuksia yli 30 vuotta kantaneen ajatuksia.
Torstai on toivoa täynnä, toivotaan yhdessä, vielä torstainkin jälkeen. my.mm.eli kirjoitti:
etelärannikollakin aamulla, mutta nyt on taivas pilvessä, sadetta saataneen tänään.
Voi SkillaN, voisinpa auttaa huolesi kantamisessa, edes pieneltä osin. Voin vain yhtyä toiveeseesi, että kaikki selviää ja mahdollisimman parhain päin. Odottavan aika on pitkä, niinhän sanotaan, myös tutkimusten tulosten odottajien. Epätietoisuus ahdistaa.
Toisaalta, eikö ole parempi että tutkitaan huolellisesti, vaikka se kestäisikin. Jos sillä päästään oikeaan diagnoosiin ja sen myötä oikeaan hoitoon.
Tämä on vain tälläisen yhden, (kirurgin "töppäyksen" ja sen jälkeisen) väärän diagnoosin, seuraamuksia yli 30 vuotta kantaneen ajatuksia.
Torstai on toivoa täynnä, toivotaan yhdessä, vielä torstainkin jälkeen.kantaa kovin,kiitos My.mm.eli.
Tällä hetkellä tilanne rauhoittunut,mutta kovat lääkkeet mukaan,tuoko ne harmeja tullessaan.
Mitään ei löydetty,kipu on edelleen,kotiin ja kahden viikon jälkeen ,tutkimuksiin.
Miten se aina tuntuukin,että olisi itsensä helpompi sairastaa ,kuin katsoa sivusta.
Eipä ole sinullakaan kovin mukavaa ollut,kun joudut virheen takia kärsimään,lääkärikin on erehtyvä ihminen,mutta heillä on paljon kyseessä ja ei soisi virheitä tapahtuvan.
Torstai on toivoa täynnä,niinkuin sinäkin totesit,,,,niin on,,jatketaan toivoen.kirjar kirjoitti:
Rauhallinen ympäristö on muuttunut halutuksi asuinympäristöksi.
Monet haluavat muuttaa maaseudulle puhtaamman luonnon ja saasteeettoman ilman vuoksi. Monille luokseni vierailulle saapuneille on ollut kuin yllätys, että täällä voikin olla näin hiljaista.
Kyllä tuossa tiellä autoja kulkee, mutta niiden äänet eivät häiritse, metsä haukkaa melun.
Asuttuani vuosikaudet mm. Hakaniemen hallin vieressä, tuo kaupungin häly ja melu ovat tuttuja.
Ymmärrän tunteesi palattuasi rauhasta meluun ja jylinään.
Kaiholla katselen muuttunutta pihamaisemaani josta on jo pois monta isoa koivua, lisää pitäisi kaataa, ovat vain naapurin puolella, mutta vaarallisen lähellä rakennuksiani, ja kun suojaava metsävyöhyke on kaadettu, on noiden vanhojen, sisältä lahojen koivujen kaatuminen tuulen kaatamina enemmän kuin todennäköinen tapahtuma. Kaksi jo kaatui tuulessa.
Enemmän suren tuota kaunista mäntyä jonka tuulen kaatama puu karsi yhdeltä sivulta ja piti kaataa mäntyni, jonka oksat suojasivat pikkulintuja talvella haukan katseilta, niiden hakiessa siemeniä siinä oksalla olevalta laudalta. Nyt on piha aika autio ja oudon näköinen, jotenkin kodikkuus hävisi puiden myötä.
Ainoa lohtu tietysti tuo saunapuiden saanti, mutta kovaa työtä, minä jo olen ihan poikki.
Sade tulossa, kesä on sadetta ja paistetta, molemmat hyvin tarpeellisia, eikä toinen voi olla ilman toista, epätasapaino seuraisia jos vain toista...
Putkityöt ovat nyt ohi, seinää rakennettu ja saunaankin pääsin. Olihan mahtavaa ottaa taas löylyt ja pestä sisällä, kun tuolla pihalla oli välillä vähän viileää ilkosillaan iltapesulla, vaan kaikkeen tottuu kun on pakko.
Ellumaristakin on tullut maaseudun asukas, mutta hänellä on entisestään siteet maaseutuun ja kotiutuminen on helppoa, luonnollista asettumista takaisin entisille poluille. Harvalla siihen on mahdollisuutta, joten onnittelut Ellulle Joppe-koiransa kanssa.
SkillaN, minullakin on vielä punaisia pensaissa, mustiin eivät rastaat koske, sanotaan niiden olevan värisokeita ja rohmuavan vain punaisia marjoja,(kuten mansikatkin), mutta kyllä, kyllä mustikoitakin näkyvät etsivän.
Karviaisetkin alkavat kypsyä, kuka haluaisi isoja punaisia karviaisia, niitä on paljon ja en kaikkelle keksi käyttöä ja paikkaa.. usein ampiaiset kaivelevat marjat ja on pelkkiä kuoria pensaissa.
Saara, siellä Kirjurinluodon lavalla, runoja, aina liki sydäntäni, sielläkin, mutta ei siitä enempää. Mietin tässä vieläkö Tiilitehtaanpuistokatu on ennallaan?, vieläkö talot joissa asuin, ovat paikoillaan sielläkin puolella kaupunkia?, vieläkö yleisenä saunana toiminut, pienen leipomon piharakennus olisi paikoillaan? vieläkö löytäisin Kivenhakkajankadun?, vieläkö muistaisin kaupungin katujen nimet?, onko Läntisen Puistokadun puutaloista mitään jäljellä?... monia muistoja Jazz;in kaupungista sieltä -50 luvun lopulta on mielessä ja pitäisi oikein lähteä viikoksi tutkimaan paikkoja, muistelemaankin.
( Olenko tullut vanhaksi kun muistelemaan..)
Joskus noita paikkoja ja ihmisiä tulee ihan ikävä.
Kyllä on hyvä ettei ihminen jää nuorena paikoilleen. Kun on kiertänyt ja katsellut maailmaa, tai kotimaata, eri kulmilta, on vanhana muistoja muisteltavaksi, mielessä kuvia paikoista, muistoja imisistä joita on tavannut, jotka ovat merkinneet aikanaan paljon ja jättäneet jäljen mieleen, unohtumattoman kuvan jonka voi ottaa esiin uudelleen ja uudelleen mielensä sopukoista, palata nauttimaan nautitusta.
Joopa joo, tätä se on elämä, muistoja ja muisteluksia. Tekee ihan hyvää joskus pysähtyä muistelemaan menneitä. Siinä ne tämän hetken huoletkin helpottavat, unohtuvat, ja saa voimaa aloittaa taas tästä hetkestä, tässä ja nyt, kun pilvetkin hetkeksi väistyivät, heti metsään, ennen sadetta, kanttarellikastiketta alkoi mieli tekemään ja tuossa niitä kasvaa läheisessä metsikössä, joten palataan palstoille.
Hyvää loppuviikoa vaikka sateita onkin luvassa, nyt paistaa täällä aurinko.minua ei juurikaan haittaa ,liikenne kulkee kahtapuolen asuntoa,asun katujen kulmassa,alakerrassa ja liikenne on vilkasta.
Tottakai johonkin erikoiseen ääneen herään,mutta tiedän mistä se tulee,nukun takaisin.
Olen aina asunut kaupungissa ja tottunut kaupungin ääniin.
Mökillä nautin hiljaisuudesta,mutta nyt yksin ollen on minulla radio äänessä,pihatöitä tehdessä.
On kuin ajatuksia joku kuljettaisi,kun kuuleen monenmoisia juttuja radion välityksellä.
Keskustelen radion kanssa,jatkuva hiljaisuuskin käy "hermoon" ja on niinkuin kiinni yhteiskunnassa,kun kuulee mitä missäkin tapahtuu.
Aamut pyhitän luonnonäänille(siis mökillä)silloin se on yksin sitä,ympäristö ei tuota muita ääniä,silloin on mitä kuunnella ja kuulema mieltä rauhoittaa.
Minullakin on paljon karviaisia ja kyllä niitä syönkin,aivan himoa tunnen.
Mustiin ei rastaat koske,mutta aronian marjat ovat mustarastaalle herkkua,loppuja sitten tilhit viimeistelevät,jos mitä jää.
Yritän minäkin väliin ehtiä,sillä kotiviinin tahdon valmistaa.
Nyt tulee pihlajanmarjoja,on niissäkin linnuille ruokapuolta.
Tuomipihlajan marjoja käy punatulkut syömässä.- my.mm.eli
my.mm.eli kirjoitti:
etelärannikollakin aamulla, mutta nyt on taivas pilvessä, sadetta saataneen tänään.
Torstai on toivoa täynnä, toivotaan yhdessä, vielä torstainkin jälkeen.No mutta!:-S Mitäs minun hyvälle laskutaidolleni on tapahtunut? 8-)
Sanoin yli 30 vuotta, tarkistuslaskenta antoi tulokseksi 29, sehän on alle 30 vuotta!
No kuitenkin, pitkältä on tuokin aika tuntunut. Monta ajatusta on ehtinyt mielessä käydä. Mutta sopeutua on pitänyt, eihän muutakaan vaihtoehtoa ole ollut. ^o) - Leny
ellumari kirjoitti:
Minä olenkin oikeastaan aika lailla juurevan maalaisemännän tyyppinen. Kookas ja komea, hyväryhtinen ja talon, sekä aittojen avaimet vyöllä kulkeva pystypäinen valtiatar!
Jos voisit fyysisesti esiintyä elonkirjuujuhlassani parin viikon kuluttua, niin kutsuisin sinut kertomaan joistakin asioista jotka hallitset keskivertoa paremmin ja jotka kiinnostavat monia. Me vaan emme sinun kanssasi voi mennä mukaan edes risteilylle, vaikka haluaisimmekin.Ellumari ja maalaismies, kertokaa meillekin mikä esteenä ettette voi osallistua? Tulin vaan uteliaaksi.
Meillä vähän välia satelee täällä, mutta muuten tyyntä ja lämmintä.
Capuccino- kahvi maistuisi suklaakeksin kera. - TR.maalariN
Maalaismies* kirjoitti:
Sinusta on tullut maalaisnainen. Onnittelen.Että *maailmankansalainenkin* voi olla maalaisnainen;))
Jossain yhteydessä olen vihjaissut, tehneeni kohtuullisen nuorena, aika moisen elämäntapavalinnan. Osa sitä valintaa oli se, että pakkasin kimpsuni ja kampsuni ja Hesalaissyntyisen pentueeni ja muutin alle 6 tuhannen asukkaan kylään ja sielläkin kauas taajamasta, paikkaan jossa näkyvät tähdet ja yhteys luontoon, niin maatalouteen,kuin koskemattomaankin luontoon, on lähellä.
Jos elämssäni onkin ollut rankkojakin asioita, niin se nautinto, minkä olen saanut siitä, että lapsistani on ollut luonnollista, sivauttaa sukset jalkaan ja hiihtää kouluun, tai pyöräillä kymmenen kilometria suuntaansa, käydäkseen kavereilla, on nautintona ollut kaiken kipuilun väärttiä.
Monesti olen ajatellut niin, että valinnallani olen 'varastanut' lapsilleni mahdollisuuden varttua aikuisiksi menneessä ajassa. Paljon suurempaa pääomaa, elämää verten, ei kai jälkikasvulleen voisi antaakaan (niin ajattelen). Kun on juuret, niin voi huoletta kasvattaa myös siivet, luulen. - Maalaismies*
Leny kirjoitti:
Ellumari ja maalaismies, kertokaa meillekin mikä esteenä ettette voi osallistua? Tulin vaan uteliaaksi.
Meillä vähän välia satelee täällä, mutta muuten tyyntä ja lämmintä.
Capuccino- kahvi maistuisi suklaakeksin kera.Leny hyvä. Mukana oloni palstalla perustuu siihen, että voin olla incognito. En halua kertoa enempää. Elelen vaimoni kanssa syrjässä hiljaista elämää. Olen erakko. Pidän teistä ihmisistä näillä palstoilla.
- Maalaismies*
TR.maalariN kirjoitti:
Että *maailmankansalainenkin* voi olla maalaisnainen;))
Jossain yhteydessä olen vihjaissut, tehneeni kohtuullisen nuorena, aika moisen elämäntapavalinnan. Osa sitä valintaa oli se, että pakkasin kimpsuni ja kampsuni ja Hesalaissyntyisen pentueeni ja muutin alle 6 tuhannen asukkaan kylään ja sielläkin kauas taajamasta, paikkaan jossa näkyvät tähdet ja yhteys luontoon, niin maatalouteen,kuin koskemattomaankin luontoon, on lähellä.
Jos elämssäni onkin ollut rankkojakin asioita, niin se nautinto, minkä olen saanut siitä, että lapsistani on ollut luonnollista, sivauttaa sukset jalkaan ja hiihtää kouluun, tai pyöräillä kymmenen kilometria suuntaansa, käydäkseen kavereilla, on nautintona ollut kaiken kipuilun väärttiä.
Monesti olen ajatellut niin, että valinnallani olen 'varastanut' lapsilleni mahdollisuuden varttua aikuisiksi menneessä ajassa. Paljon suurempaa pääomaa, elämää verten, ei kai jälkikasvulleen voisi antaakaan (niin ajattelen). Kun on juuret, niin voi huoletta kasvattaa myös siivet, luulen.Sitten olet väärentämätön maalaisnainen ellumarin lisäksi. Varmaan löytyy muita ja maalaismiehiäkin.
Vaimoni hymyilee sisäänpäin Maalaismies* nikilleni. Kukaan ei ole kaupunkilaisempi kuin sinä, hän sanoo. - Miten niin? Mehän asumme maalla, vastaan. - Oona
TR.maalariN kirjoitti:
Että *maailmankansalainenkin* voi olla maalaisnainen;))
Monesti olen ajatellut niin, että valinnallani olen 'varastanut' lapsilleni mahdollisuuden varttua aikuisiksi menneessä ajassa. Paljon suurempaa pääomaa, elämää verten, ei kai jälkikasvulleen voisi antaakaan (niin ajattelen). Kun on juuret, niin voi huoletta kasvattaa myös siivet, luulen.tuon kirjansa "Juuret ja siivet".
- Leny
Maalaismies* kirjoitti:
Leny hyvä. Mukana oloni palstalla perustuu siihen, että voin olla incognito. En halua kertoa enempää. Elelen vaimoni kanssa syrjässä hiljaista elämää. Olen erakko. Pidän teistä ihmisistä näillä palstoilla.
Minulla Lenyllä on niin vilkas mielikuvitus, että olen alkanut kuvittelemaan kaikenlaista. Ajatteles jos jollakin on täällä vaikka kaksi persoonaa keskustelemassa, niin eihän laivamatkalle silloin voisi tulla kun toinen heistä. Maalaismiehes on ihka oikea, kukaan toinen ei muistuta häntä. Ole rauhassa vaimosi kanssa, "nähdään ja kuullaan" täällä. Joskus minä suren puolestasi, kun olet niin masentuneen oloinen. Teethän kuitenkin vielä matkojasi omin nokkinesi.
- Maalaismies*
Leny kirjoitti:
Minulla Lenyllä on niin vilkas mielikuvitus, että olen alkanut kuvittelemaan kaikenlaista. Ajatteles jos jollakin on täällä vaikka kaksi persoonaa keskustelemassa, niin eihän laivamatkalle silloin voisi tulla kun toinen heistä. Maalaismiehes on ihka oikea, kukaan toinen ei muistuta häntä. Ole rauhassa vaimosi kanssa, "nähdään ja kuullaan" täällä. Joskus minä suren puolestasi, kun olet niin masentuneen oloinen. Teethän kuitenkin vielä matkojasi omin nokkinesi.
Olenko masentunut? No, se johtuu siitä, että maistraatti antoi minulle lähestymiskiellon ms/ Salmonellaan. Olisin halunnut lähteä reissuun sillä paatilla, päässyt tykkimieheksi. Mutta minulla on niin huono maine, että maistraatti kielsi lähtemästä pilaamaan hyvätapaisia, siveellisiä naisia.
Nyt tuli sanotuksia aika paljon, ei kuitenkaan sanaakaan liikaa. - Suvi2
SkillaN kirjoitti:
minua ei juurikaan haittaa ,liikenne kulkee kahtapuolen asuntoa,asun katujen kulmassa,alakerrassa ja liikenne on vilkasta.
Tottakai johonkin erikoiseen ääneen herään,mutta tiedän mistä se tulee,nukun takaisin.
Olen aina asunut kaupungissa ja tottunut kaupungin ääniin.
Mökillä nautin hiljaisuudesta,mutta nyt yksin ollen on minulla radio äänessä,pihatöitä tehdessä.
On kuin ajatuksia joku kuljettaisi,kun kuuleen monenmoisia juttuja radion välityksellä.
Keskustelen radion kanssa,jatkuva hiljaisuuskin käy "hermoon" ja on niinkuin kiinni yhteiskunnassa,kun kuulee mitä missäkin tapahtuu.
Aamut pyhitän luonnonäänille(siis mökillä)silloin se on yksin sitä,ympäristö ei tuota muita ääniä,silloin on mitä kuunnella ja kuulema mieltä rauhoittaa.
Minullakin on paljon karviaisia ja kyllä niitä syönkin,aivan himoa tunnen.
Mustiin ei rastaat koske,mutta aronian marjat ovat mustarastaalle herkkua,loppuja sitten tilhit viimeistelevät,jos mitä jää.
Yritän minäkin väliin ehtiä,sillä kotiviinin tahdon valmistaa.
Nyt tulee pihlajanmarjoja,on niissäkin linnuille ruokapuolta.
Tuomipihlajan marjoja käy punatulkut syömässä.Hiukkasen aikaa vierähti siitä kun kirjoitin tänne. Aparaatin huolto piti erossa kahvipirtistä enkä päässyt talkoisiin. Mutta paikat ovat hienossa kunnossa ja kahvipirtti on uudistunut. On uudet verhot ja kaikki. Ehkä olikin parempi, että en ollut jaloissa pyörimässä.
Silloin 28.7. mainitsit, että "Laredon kaupunki" pyörii mielessäsi ja eikös se lennähtänyt minulle niin, että viikon verran olen hyräillyt "Laredon kaupunkiin kerran..."
Vaikka eipä silti, hyvä laulu on.
Voi kuinka onkin pimeää ja synkkää ulkona. Syksy tulee väkisinkin, ei siitä pääse yli eikä ympäri.
Mutta vielä on kesää jäljellä, eikö vaan... Suvi2 kirjoitti:
Hiukkasen aikaa vierähti siitä kun kirjoitin tänne. Aparaatin huolto piti erossa kahvipirtistä enkä päässyt talkoisiin. Mutta paikat ovat hienossa kunnossa ja kahvipirtti on uudistunut. On uudet verhot ja kaikki. Ehkä olikin parempi, että en ollut jaloissa pyörimässä.
Silloin 28.7. mainitsit, että "Laredon kaupunki" pyörii mielessäsi ja eikös se lennähtänyt minulle niin, että viikon verran olen hyräillyt "Laredon kaupunkiin kerran..."
Vaikka eipä silti, hyvä laulu on.
Voi kuinka onkin pimeää ja synkkää ulkona. Syksy tulee väkisinkin, ei siitä pääse yli eikä ympäri.
Mutta vielä on kesää jäljellä, eikö vaan...ethän toki jaloissa olisi pyörinyt,turissut ja touhunnut toisten mukana.
Hyvä näin,nyt olet saanut huolletun koneen ja kaikki pelaa,ei kun "nappulat" soimaan.
Minäkin pidän Hiljaisesta kitarasta ja kyllä se levy tahtoo soimaan jäädä,kun sen kuulee.
Surumielinen ,sopii johonkin mielialaan,nytkin ,kun sataa ja on harmaata.
Mökille lähtöä mietin,mutta mitä siellä tekee,kun sataa.
Toisaalta kun ajattelee,syksy tulee ,siellä olo vähenee,ja pitkä talvi edessä.Kaikenlaista mietittävää pitää olla.
Kyllä se aurinko vielä,hyräillään nyt sitten sitä Laredon kaupunkiin,,,,- Leny
Maalaismies* kirjoitti:
Olenko masentunut? No, se johtuu siitä, että maistraatti antoi minulle lähestymiskiellon ms/ Salmonellaan. Olisin halunnut lähteä reissuun sillä paatilla, päässyt tykkimieheksi. Mutta minulla on niin huono maine, että maistraatti kielsi lähtemästä pilaamaan hyvätapaisia, siveellisiä naisia.
Nyt tuli sanotuksia aika paljon, ei kuitenkaan sanaakaan liikaa.Kyllä Sinä tuosta Salmonella-masennuksesta selviät kävellessäsi siellä mieli/mielenmaisemassasi päivittäin. Tietysti olla fyysisesti läsnä noinkin mielenkiintoisella risteilyllä ja vielä kanuunamestarina olisi ollut poikaa, mutta olisiko kuntosi kestänyt. Niillä on kova meininki ja meno siellä paatissaan ja varsinkin satamissa.
Sillä masennuspuheella tarkoitin sitä maailman murhetta jota kannat. Auttaa se jos välillä niistä tännekin kirjoitat pohdittavaksi. Kysymyksiä on paljon , vastauksia vähän. - Maalaismies*
Leny kirjoitti:
Kyllä Sinä tuosta Salmonella-masennuksesta selviät kävellessäsi siellä mieli/mielenmaisemassasi päivittäin. Tietysti olla fyysisesti läsnä noinkin mielenkiintoisella risteilyllä ja vielä kanuunamestarina olisi ollut poikaa, mutta olisiko kuntosi kestänyt. Niillä on kova meininki ja meno siellä paatissaan ja varsinkin satamissa.
Sillä masennuspuheella tarkoitin sitä maailman murhetta jota kannat. Auttaa se jos välillä niistä tännekin kirjoitat pohdittavaksi. Kysymyksiä on paljon , vastauksia vähän.Yritän vastata sinulle Leny, koska olet niin kiltti ja ymmärtäväinen. Kun kirjoitat tuossa edellisessä "Sillä masennuspuheella tarkoitin sitä maailman murhetta jota kannat", niin oikeassa olet. En minä oikeasti masentunut ole, olen ainoastaan surullinen maailman menosta.
Henkilökohtaisesti minulla ja perheelläni menee ok, erittäinkin hyvin. Siinä ei mitään. Joku voi sanoa, että mitäs sitten murehdit? Olen surullinen katsoessani ympärilleni - lähelle tai kauemmas.
Vaellan vain tuntitolkulla sitä mielenmaisemaani yrittäen pysyä kasassa. En ole tosiaankaan oikeasti masentunut, sillä tavalla etten pystyisi mihinkään tarttumaan. Teen edelleen asioita koko lailla paljon. Ei se siitä kiinni ole. - Leny
Maalaismies* kirjoitti:
Yritän vastata sinulle Leny, koska olet niin kiltti ja ymmärtäväinen. Kun kirjoitat tuossa edellisessä "Sillä masennuspuheella tarkoitin sitä maailman murhetta jota kannat", niin oikeassa olet. En minä oikeasti masentunut ole, olen ainoastaan surullinen maailman menosta.
Henkilökohtaisesti minulla ja perheelläni menee ok, erittäinkin hyvin. Siinä ei mitään. Joku voi sanoa, että mitäs sitten murehdit? Olen surullinen katsoessani ympärilleni - lähelle tai kauemmas.
Vaellan vain tuntitolkulla sitä mielenmaisemaani yrittäen pysyä kasassa. En ole tosiaankaan oikeasti masentunut, sillä tavalla etten pystyisi mihinkään tarttumaan. Teen edelleen asioita koko lailla paljon. Ei se siitä kiinni ole.Jotenkin kun on vuosikymmeniä seurannut tätä maailman menoa ja jonkin varran oppinut näkemään syyn ja seurauksen lakia, niin huolestuttaa todella monet ilmiöt ajassamme. Minä ajattelen tulevia sukupolvia lasteni lapsista alkaen, millaisessa maailmassa he joutuvat elämään. Mutta ei tätä voi koko ajan surra. Ja pitää antaa optimismillekin sijaa. En tiedä onko se itsensä pettämistä, mutta ainakin on helpompi elää.
Iloista illan jatkoa, olisiko Skillanilla jotain tuolla nurkkakaapissa? Leny kirjoitti:
Jotenkin kun on vuosikymmeniä seurannut tätä maailman menoa ja jonkin varran oppinut näkemään syyn ja seurauksen lakia, niin huolestuttaa todella monet ilmiöt ajassamme. Minä ajattelen tulevia sukupolvia lasteni lapsista alkaen, millaisessa maailmassa he joutuvat elämään. Mutta ei tätä voi koko ajan surra. Ja pitää antaa optimismillekin sijaa. En tiedä onko se itsensä pettämistä, mutta ainakin on helpompi elää.
Iloista illan jatkoa, olisiko Skillanilla jotain tuolla nurkkakaapissa?kaapissa vaikka mitä,mikä vain maistuu.
Minä hölmö taas tuonne sinun ketjuun työnsin mielestäni huumoria ja sitten luin itse ,uskompa että ei huumoriksi kirjoittajat ymmärrä.
Pyysin jo poistoakin,mutta eihän se viikonloppuna onnistu.
Tälläinen minä olen ,mietin vasta ,kun virheen jo olen tehnyt.
Sori vaan Leny.- Maalaismies*
Leny kirjoitti:
Jotenkin kun on vuosikymmeniä seurannut tätä maailman menoa ja jonkin varran oppinut näkemään syyn ja seurauksen lakia, niin huolestuttaa todella monet ilmiöt ajassamme. Minä ajattelen tulevia sukupolvia lasteni lapsista alkaen, millaisessa maailmassa he joutuvat elämään. Mutta ei tätä voi koko ajan surra. Ja pitää antaa optimismillekin sijaa. En tiedä onko se itsensä pettämistä, mutta ainakin on helpompi elää.
Iloista illan jatkoa, olisiko Skillanilla jotain tuolla nurkkakaapissa?Ruuneperi taannoin pistäytyessään kahvipirtissä, mainitsi ottaneensa Napoleon ryypyn. Mikä ettei? Olen viimeisen neljännesvuosisadan elänyt raivoraittiina. Oli sellaisia tehtäviä. Nyt ne on tehty.
- Leny
SkillaN kirjoitti:
kaapissa vaikka mitä,mikä vain maistuu.
Minä hölmö taas tuonne sinun ketjuun työnsin mielestäni huumoria ja sitten luin itse ,uskompa että ei huumoriksi kirjoittajat ymmärrä.
Pyysin jo poistoakin,mutta eihän se viikonloppuna onnistu.
Tälläinen minä olen ,mietin vasta ,kun virheen jo olen tehnyt.
Sori vaan Leny.Voi sun kanssas. En ole tänään oikein ehtinyt seurata täällä. Ai siellä Treffeissä kävit. Juu huomasin ja olinkin niin iloinen, koska tiedän että sää voit saada tuon porukan liikkeelle. Tiedän, että meitä ainakin kolme mukavaa naista on sinne menossa, että tulkaa nyt ihmeessä kaikki vaan kynnelle kykenevät.
Maalaismies, jos Monopolia niin mullekin varovasti vain fingerporillinen ja mustan kahvin kanssa. - Leny
Leny kirjoitti:
Voi sun kanssas. En ole tänään oikein ehtinyt seurata täällä. Ai siellä Treffeissä kävit. Juu huomasin ja olinkin niin iloinen, koska tiedän että sää voit saada tuon porukan liikkeelle. Tiedän, että meitä ainakin kolme mukavaa naista on sinne menossa, että tulkaa nyt ihmeessä kaikki vaan kynnelle kykenevät.
Maalaismies, jos Monopolia niin mullekin varovasti vain fingerporillinen ja mustan kahvin kanssa.Napoleoniako se sitten oli, mistä minä sen Monopolin keksin? Onko semmoista, en tiedä. Tästä näkyy minunkin asiantuntemukseni "aineitten" suhteen.
- my.mm.eli
Leny kirjoitti:
Napoleoniako se sitten oli, mistä minä sen Monopolin keksin? Onko semmoista, en tiedä. Tästä näkyy minunkin asiantuntemukseni "aineitten" suhteen.
Huhhuh! Kovan viikon ilta, vielä ajattelin iltakahvit tulla tänne nautiskelemaan kun en aikaisemmin ehtinyt. Vaan kylmä on pannun kylki jo. Hei, täällähän on presidentti paketteja kokonainen rivi. Aukaisempa tuosta yhden ja keitän kunnon kahvit. Vaikka puoli pannullista.
Jos vaikka vielä sattuisi joku muukin yökyöpeli olemaan liikkeellä, niin riittää hänellekin. Tai juon sitten itse kaikki, jäi iltapäiväkahvitkin laittamatta tänään. Minulta kun ei iltakahvi yöunia varasta! Päinvastoin. Jos jää juomatta niin ei tule sitten unikaan. Pitää vaikka aamuyöllä nousta keittämään.
Ja Napoleoni maistuu nyt presidentin kanssa. Kylläpä sitten uni maistaakin.
Leny ja Maalaismies ovat näköjään maailmanmurhetta yhteisvoimin kantaneet, sitä taakkaa on tässä ollut omillakin harteillani. Hyvä kun on ollut kanssakantajia.
Nyt aion uppoutua dekkariin, että unohtuvat maiset asiat. Tarina liikkuu Turun maisemissa, sen verran jo eilen illalla kirjan juoneen pääsin kiinni.
Hyvää huomenta taas täytyy toivotella, ei taida olla hyvän yön toivotuksia ketään "kuulemassa" enää.
Kerronpa tässä heti alkuun kokemuksiani täkäläisestä putkifirman avusta.
Ensinnäkin en saanut tietää koska Herra Putkimies tulisi, mutta ehkä viikolla 31.
Olin siis päivystyksessä eiliseen saakka, ei edes puhelinsoittoa ennen hänen tänne tuloaan.
Puoleen viikkoon en uskaltanut edes lähteä lenkille klo 7.00--16.00 välisenä aikana.
Herra Putkimies saapui kl 9.40 eilen aamulla.
Kun hän vetäisi autonsa sivuvet auki, niin oli näkymä kuin kaatopaikalta.
Menikin melkein kokonainen tunti, ennenkuin hän oli löytänyt tarvittavat työkalut vessanpytyn ja pesualtaan paikoilleen asentamiseen.
Klo 10.30 alkoi varsinainen työnteko.
Vessanpytyn hän aikoi liimata klinkkeriin, mutta huomasi että liimatuubi olikin kuivahtanut eikä siitä tullut tippaakaan. Se oli hänen ainoa tuubinsa.
Sitten puuttui joku putken osa ja Herra Putkimies kysyi jos minä mahdollisesti voisin lähteä osaa hakemaan 20 km:n päästä firmasta.
Minähän voin.
Poissaollessani hän oli kiinnittänyt pesualtaan paikoilleen.
Sitten itse pytyn kiinnitys. Siinä meni aikaa (ja tupakkaa). Klo 14 aikaan oli työ tehty ja saatu vakuutus putkimieheltä että jos vessan pytty vuotaa niin hän ei ota siitä vastuuta!
Työkalut hän heitteli auton sisälle sen enempää järjestelemättä.
Ajattelin kaverin lähdettyä että olenkohan liian tunnollinen tai järjestystä rakastava, mutta kuvittelin että tuon kaverin asemassa (kun asiakas on soittanut ja kertonut mitä on tehtävä) niin olisin katsellut valmiiksi kaikki tarvittavat työkalut (tietenkin autoni sisältö olisi järjestyksessä), olisin ottanut huomioon mahdolliset poikkeukset ja varannut mukaan osia yllätysten varalle.
Ehkä firman omistaja ei ajattele tällaisia asioita kun ottaa nuoria työntekijöitä töihin.
Nuoriso saa elää kuin pellossa kotonaan, mutsi korjaa jäljet ja pitää huolen järjestyksestä.
Tämäkin putkimies olisi tarvinnut mutsin mukaansa! :D
No, helpotti kun sain kertoa! Vessa on tosi hieno nyt, kun 70-luvulta peräisin olevat tapetit ovat jääneet kaakeleitten alle ja lattialla on klinkkeri. Niin, ja pytty ja pesuallas paikoillaan!
Odottelen tässä ystäviä Göteborgista luokseni.
On tiedossa saunailta, hyvää ruokaa ja viiniä, lomakuvien katselua ja kuulumisten vaihtamista.
Otan tässä kahvikupposen ja jatkan valmistelua vieraita varten. Heihei!kaikille pirttiin astuville,ei anneta masentaa,sateen nimittäin,kyllä ne kuutamo illatkin vielä tulevat ja aurinkokin paistaa.
Kyllä on tullut seurattua minunkin näitä "remonttimiehiä" siellä sun täällä.
Tälläinen hätähousu kun minäkin olen ,on monta kertaa mieli tarttua milloin minkin työkalun varteen ja vähän vauhtia antaa.
Muistelen mieheni tekemisiä (hän oli näppärä ja osaava)mielestäni suunnittelua oli aina liian paljon ja tuskaannuin useinkin,mutta työ kulki vastoinkäymisittä ja lopputulos oli täydellinen.
Minä olisin ehkä "oikonut" ja sitten aloittanut uudelleen,,,hänen mottonsa oli ",hyvin suunniteltu ,puoliksi tehty."
Tuo järjestyksen pitäminen ,oli miehelleni ehto,on ollut ilo katsella hänen työkalupakkiaan,siellä on kaikki tarvittava ja omissa lokeroissaan.
Siinä järjestyksen pidossa olen samaa mieltä kanssasi,tavarat löytyy ja aikaa ei mene etsimiseen.
Nyt etsin kyllä,mutta syy ei ole epäjärjestys.
Kylläpä ottaa päähän,kun kulkee ja etsii ja muistaa että jossakin,,,,missä,missä.
No onneksi vielä vähäisissä määrin tätä ongelmaa,mutta kai se vain lisii ajan saatossa.
Kohta liimailen lappuja ja nuolia ,että tuonne ja tuonne, huh,,,ei kai,,,,
Yksi juttu tahtoo myös suututtaa,työkalujen lainaaminen,lainata niitä kyllä voi,mutta kun ne jäävät sille tielleen.
Nytkin kaipailen lekaa,lainasin ,ei ole tullut takaisin ja olisin jonkun tapin hakannut(olisiko osunut iskut edes tappiin) syvemmälle.
Kirveen hamaralla sitten ,sain työn tehtyä.
Muistan kun poikani pyysi jotakin lainaan ,isä lupasi työkalun omaksi ja osti tilalle uuden,hän ei lainaillut,antoi.
Poikani peri saman tavan,hänen varastonsa ovat täynnä ,joka sortin työkalua ja järjestys ,,,hämmästelen.
Hämmästelin myös hänen komeron hyllyjä,puserot viikattu hienoon pinkkaan,paidat kauniisti vaatepuilla,yritin muistella omia hyllyjäni ,kun katsoin hänen pinkkojaan,,,olisiko sotakoulun peruja ,suorat rivit.
Kehumiseksi meni tämä aamu,mutta toisiahan taisin kehua,en niinkään itseäni,,,- Suvi2
SkillaN kirjoitti:
kaikille pirttiin astuville,ei anneta masentaa,sateen nimittäin,kyllä ne kuutamo illatkin vielä tulevat ja aurinkokin paistaa.
Kyllä on tullut seurattua minunkin näitä "remonttimiehiä" siellä sun täällä.
Tälläinen hätähousu kun minäkin olen ,on monta kertaa mieli tarttua milloin minkin työkalun varteen ja vähän vauhtia antaa.
Muistelen mieheni tekemisiä (hän oli näppärä ja osaava)mielestäni suunnittelua oli aina liian paljon ja tuskaannuin useinkin,mutta työ kulki vastoinkäymisittä ja lopputulos oli täydellinen.
Minä olisin ehkä "oikonut" ja sitten aloittanut uudelleen,,,hänen mottonsa oli ",hyvin suunniteltu ,puoliksi tehty."
Tuo järjestyksen pitäminen ,oli miehelleni ehto,on ollut ilo katsella hänen työkalupakkiaan,siellä on kaikki tarvittava ja omissa lokeroissaan.
Siinä järjestyksen pidossa olen samaa mieltä kanssasi,tavarat löytyy ja aikaa ei mene etsimiseen.
Nyt etsin kyllä,mutta syy ei ole epäjärjestys.
Kylläpä ottaa päähän,kun kulkee ja etsii ja muistaa että jossakin,,,,missä,missä.
No onneksi vielä vähäisissä määrin tätä ongelmaa,mutta kai se vain lisii ajan saatossa.
Kohta liimailen lappuja ja nuolia ,että tuonne ja tuonne, huh,,,ei kai,,,,
Yksi juttu tahtoo myös suututtaa,työkalujen lainaaminen,lainata niitä kyllä voi,mutta kun ne jäävät sille tielleen.
Nytkin kaipailen lekaa,lainasin ,ei ole tullut takaisin ja olisin jonkun tapin hakannut(olisiko osunut iskut edes tappiin) syvemmälle.
Kirveen hamaralla sitten ,sain työn tehtyä.
Muistan kun poikani pyysi jotakin lainaan ,isä lupasi työkalun omaksi ja osti tilalle uuden,hän ei lainaillut,antoi.
Poikani peri saman tavan,hänen varastonsa ovat täynnä ,joka sortin työkalua ja järjestys ,,,hämmästelen.
Hämmästelin myös hänen komeron hyllyjä,puserot viikattu hienoon pinkkaan,paidat kauniisti vaatepuilla,yritin muistella omia hyllyjäni ,kun katsoin hänen pinkkojaan,,,olisiko sotakoulun peruja ,suorat rivit.
Kehumiseksi meni tämä aamu,mutta toisiahan taisin kehua,en niinkään itseäni,,,Missä kaikki ovat? Eikö sitä mökki- ja marjakuume-epidemiaa ole vieläkään voitettu?
Laitan nuo kahvipaketit kaappiin. Valintatalossa oli tarjouksena Presidenttiä, niin toin muutaman paketin kerralla. Eiköhän edes joku ilmesty, kun laitan kahvin tippumaan... Ei niin ristinsielua!
Aivan on hiljainen pirtti. Ainoastaan Diivan kuorsaus ja kahvikuppini kilahtelu rikkovat tätä hiljaisuutta. No, eihän se ole pahitteeksi joskus aivan hiljaa miettiä ja olla vaan. Suvi2 kirjoitti:
Missä kaikki ovat? Eikö sitä mökki- ja marjakuume-epidemiaa ole vieläkään voitettu?
Laitan nuo kahvipaketit kaappiin. Valintatalossa oli tarjouksena Presidenttiä, niin toin muutaman paketin kerralla. Eiköhän edes joku ilmesty, kun laitan kahvin tippumaan... Ei niin ristinsielua!
Aivan on hiljainen pirtti. Ainoastaan Diivan kuorsaus ja kahvikuppini kilahtelu rikkovat tätä hiljaisuutta. No, eihän se ole pahitteeksi joskus aivan hiljaa miettiä ja olla vaan.jopa hyvälle tuoksuukin,kiitos vain Suvi ja Diiva.
Hiljaista on ollut,minäkin tässä vähän sinne tänne hypähdellyt,yrittänyt uusia viestejä etsiä.
Kyllä se nyt varmaan alkaa sienimetsäkin kutsua,juuri kuulin uutisissa ,että kanttarellejä olisi nousussa.
Pitää huommena käydä katsomassa.
Vähän kuivia oli nuo munkit ,olisi Diiva varmaan tykännyt.
Kiitos kahvista ja hyvää yötä.- Trina
Suvi2 kirjoitti:
Missä kaikki ovat? Eikö sitä mökki- ja marjakuume-epidemiaa ole vieläkään voitettu?
Aivan on hiljainen pirtti. Ainoastaan Diivan kuorsaus ja kahvikuppini kilahtelu rikkovat tätä hiljaisuutta. No, eihän se ole pahitteeksi joskus aivan hiljaa miettiä ja olla vaan.Lenkille minäkin tässä läksin ja eksyinpähän
näille nurkille. Kahvin tuoksu on vallan huumaava,
mutta ei uskalla näin myöhään kofeinia nautiskel-
la. Yöunen kanssa voi käydä hullusti.
Olen leiponut tänään mustikkapiirakkaa ja pullaa.
Lasten perheet pyörähtivät ja leivonnaiset saivat
kyytiä.
Ehkäpä ensi kerralla tuon tännekin maistiaisia,
jos vaikka yhtä hyvin maistuisi, kuin tuolle
omalle jälkipolvelle.
Taidanpa jatkaa matkaa ja katsella mennessäni
kanttarelleja. Poikani kehui löytäneensä mökillä
jo melkoisesti, mutta olivat joukolla syöneet
kaikki. Ensi viikolla aikoi minullekin tuoda, jos
sattuu apajalle eksymään.
Hyvää yötä!
nyt kaikki kynnelle kykenevät metsään.
Kertoivat sieniä alkavan nousta,joten jos marjakiintiö on täynnä, sienien vuoro.
Teen lähtöä mökille ja siellä odottaa taas monet touhut.
Mustia viinimarjoja yritän keräillä(jos ovat kypsiä)niiden mehustus,teen sen aina mökillä, puuhellalla,ja vesi ei maksa ja on muutenkin tilavaampaa "sotkea",kun iso mehumaija ja muut astiat tarvitsevat tilaa.
Siinä samalla tulella uunikin lämpiää,vaikka kaalilaatikkoa teen ja laitan osan pakkaseen.
Sipulit on otettava kuivamaan ,kasvu on loppu ,pieniksi jäivät,mutta yhden ihmisen huusholliin sopivia.
Perunan varret on rutto vienyt(kai rutto,ovat keltaisia) pitää kurkata miten perunat voi ,onko nekin kaivettava pois.(kaksi pientä vakoa)
Harmi että ei ole jäähdytetty kellari ,ei voi juureksia ottaa talven varalle,pakkaseen on vain kaikki mahdollinen laitettava.
Nurmikko on varmaan taas pitkänä,kiitos sateiden ,se on leikattava,sieneen on mentävä (katsomaan ainakin) ja vadelmiakin voisi vielä kerätä,jos ei sade kaikkia tiputellut.
Eikös tässä jo yhden viikonlopun työt olekkin.
Laiska töitään luettelee,mutta uskon ,että huomena kaikki on tehty.
Ellumari on nyt johonkin hukkunut,taitaa hänelläkin säilöntähommat päälle painaa.
Minä tässä töitäni luettelen,mutta saunoa aion ja vähän itseäni helliä,,,se on tärkeää,,tehkää samoin.Itse heräsin kesän mahtavimpaan ukkosilmaan.
Koska taloni on kalliolla niin kaiku vastasi moninkertaisesti ympärillä olevilta kallioilta kun alkoi räiskyä ja paukkua. Tuntui että koko tämä kallio halkeaa.
Juoksin ylä- ja alakerran välillä ja vetelin pois TV- ja tietokoneitten pistokkeita seinistä.
No, eipä tuolla väliä, jos heräsinkin aikaisin.
Pääsen ajoissa valmistelemaan seuraavaa vierasjoukkoa varten. Eilen aamulla lähti edelliset. Huomisaamuna tulee uutta porukkaa.
Ei siis ehdi miettimään kuinka saisi aikansa kulumaan! :DD
Tänään alkavat MM-kisatkin siellä Suomessa.
TV:n ääressä voi vierähtää monta tuntia. Onhan siellä näitä ruotsalaisiakin suosikkeja mukana.
Saa nähdä kuinka Karolina Klüft pärjää, kun nyrjäytti nilkkansa.
Hänellä oli muutenkin tylsä alku kun eräs ruotsalainen iltalehti kirjoitti ilkeästi, että Karolinan ainoa "vamma" on hänen poikaystävänsä (joka myös osallistuu MM-kisoihin.
Samainen iltalehti kuului myös heidän sponsoreihinsa.
Karolina ja poikaystävä kimmastuivat kirjoituksesta niin paljon että repivät iltalehden sponsorilogot pois vaatteistaan.
Kaikki tuollaiset ilkeydet tärkeitten kilpailujen edellä vaikuttavat varmasti kilpailutunnelmiin ja
-haluun.
Häiriköt kuuluvat myös urheilijoitten arkipäivään.
Onneksi meidän ei tarvitse valmistautua mihinkään tärkeisiin kilpailuihin kun häiriköt iskevät täällä palstoilla. ;))
Otan kupin kuumaa ja menen tutkimaan pakastekaappia, mitä sieltä vetelisi esille päivän tarpeita varten.
Hyvää lauantaita kaikille pirtissä kävijöille!- ellumari
MdK-MdK kirjoitti:
Itse heräsin kesän mahtavimpaan ukkosilmaan.
Koska taloni on kalliolla niin kaiku vastasi moninkertaisesti ympärillä olevilta kallioilta kun alkoi räiskyä ja paukkua. Tuntui että koko tämä kallio halkeaa.
Juoksin ylä- ja alakerran välillä ja vetelin pois TV- ja tietokoneitten pistokkeita seinistä.
Pääsen ajoissa valmistelemaan seuraavaa vierasjoukkoa varten. Eilen aamulla lähti edelliset. Huomisaamuna tulee uutta porukkaa.
TV:n ääressä voi vierähtää monta tuntia. Onhan siellä näitä ruotsalaisiakin suosikkeja mukana.
Hänellä oli muutenkin tylsä alku kun eräs ruotsalainen iltalehti kirjoitti ilkeästi, että Karolinan ainoa "vamma" on hänen poikaystävänsä (joka myös osallistuu MM-kisoihin.
Karolina ja poikaystävä kimmastuivat kirjoituksesta niin paljon että repivät iltalehden sponsorilogot pois vaatteistaan.
Kaikki tuollaiset ilkeydet tärkeitten kilpailujen edellä vaikuttavat varmasti kilpailutunnelmiin ja
-haluun.
Onneksi meidän ei tarvitse valmistautua mihinkään tärkeisiin kilpailuihin kun häiriköt iskevät täällä palstoilla. ;))
Otan kupin kuumaa ja menen tutkimaan pakastekaappia, mitä sieltä vetelisi esille päivän tarpeita varten.
Hyvää lauantaita kaikille pirtissä kävijöille!ja Skillanille terkkuja! En minä ole mihinkään hävinnyt,mutta on ollut samansuuntaista touhua kuin MDK-MDk:lla,lounasvieraita, jotka juuri lähtivät ja minä lähden täällä kahvipirtissä käytyäni keräämään punaisia viinimarjoja, joista teen hyytelöä.
Sitten soitan oooooooikein pitkän puhelun, erälle läheiselle ihmiselle, joka on aika kaukana.
Nyt kuppi mustaa vahvaa kahvia ja sitten ei mitään muuta...ei edes sokeria , eikä kermaa.
Mukavaa lauantai-iltapäivää kaikille! - Suvi2
ellumari kirjoitti:
ja Skillanille terkkuja! En minä ole mihinkään hävinnyt,mutta on ollut samansuuntaista touhua kuin MDK-MDk:lla,lounasvieraita, jotka juuri lähtivät ja minä lähden täällä kahvipirtissä käytyäni keräämään punaisia viinimarjoja, joista teen hyytelöä.
Sitten soitan oooooooikein pitkän puhelun, erälle läheiselle ihmiselle, joka on aika kaukana.
Nyt kuppi mustaa vahvaa kahvia ja sitten ei mitään muuta...ei edes sokeria , eikä kermaa.
Mukavaa lauantai-iltapäivää kaikille!täälläkin. Eräs poika valitti, että ruoka ei ole koskaan nykyisin valmiina, koska mummot vaan aina rulettaa vatukossa. Mikä on vatukossa kulkiessa kun on tuollainen päivä. - Niin ja vaikka marjapuskassa.
Tuo vaan Trina sitä mustikkapiirakkaasi tänne pirttiin, kyllä sille syöjiä löytyy.
Joku on äskettäin keittänyt kahvia ja tuonut vadelmakakun, josta teen nyt selvää. Tulkaahan pitämään puolianne, tai jäätte ilman. - my.mm.eli
Suvi2 kirjoitti:
täälläkin. Eräs poika valitti, että ruoka ei ole koskaan nykyisin valmiina, koska mummot vaan aina rulettaa vatukossa. Mikä on vatukossa kulkiessa kun on tuollainen päivä. - Niin ja vaikka marjapuskassa.
Tuo vaan Trina sitä mustikkapiirakkaasi tänne pirttiin, kyllä sille syöjiä löytyy.
Joku on äskettäin keittänyt kahvia ja tuonut vadelmakakun, josta teen nyt selvää. Tulkaahan pitämään puolianne, tai jäätte ilman.tulen kahville, vieläkö olisi pieni pala vadelmakakkua jäljellä? Ethän Suvi2 tehnyt siitä kokonaan selvää vielä:DD
Töllön katseluksi meinaa mennä koko päivä. MM yleisurheilua ja sitten MM rallia, kiireesti pienelle lenkille ennen MM -avajaisia. Nyt juuri kiertävät kävelijät manskulla kahden kilometrin "rinkulaa" kymmeneen kertaan. Luulisi siinä jo kyllästyvän samaa lenkkiä tehdessään ja menevän laskuissa sekaisin.
Et sitten mennyt Suvi2 Stadionille sinäkään, näyttää olevan melkoisesti tyhjiä paikkoja katsomossa. Vaikka olen melkoinen "urheiluhullu" niin en kyllä viittäkymmentä euroa maksaisi lipusta. Sonera sitä tarjosi kännykässä, että runsaalla 90 eurolla saisi kaksi lippua. Eihän sieltä takarivipaikoilta mitään näkisikään. Parempi katsoa telkusta.
Pilviä näyttää nousevan, näinköhän saavat vielä sateen niskaansa avajaisshown alkaessa illan pimetessä. - Suvi2
my.mm.eli kirjoitti:
tulen kahville, vieläkö olisi pieni pala vadelmakakkua jäljellä? Ethän Suvi2 tehnyt siitä kokonaan selvää vielä:DD
Töllön katseluksi meinaa mennä koko päivä. MM yleisurheilua ja sitten MM rallia, kiireesti pienelle lenkille ennen MM -avajaisia. Nyt juuri kiertävät kävelijät manskulla kahden kilometrin "rinkulaa" kymmeneen kertaan. Luulisi siinä jo kyllästyvän samaa lenkkiä tehdessään ja menevän laskuissa sekaisin.
Et sitten mennyt Suvi2 Stadionille sinäkään, näyttää olevan melkoisesti tyhjiä paikkoja katsomossa. Vaikka olen melkoinen "urheiluhullu" niin en kyllä viittäkymmentä euroa maksaisi lipusta. Sonera sitä tarjosi kännykässä, että runsaalla 90 eurolla saisi kaksi lippua. Eihän sieltä takarivipaikoilta mitään näkisikään. Parempi katsoa telkusta.
Pilviä näyttää nousevan, näinköhän saavat vielä sateen niskaansa avajaisshown alkaessa illan pimetessä.ehtii vaikka kakulle. En ihan kaikkea ole vielä ahminut. Olipa mukava, että tulit, minä jo höpöttelin täällä itsekseni. Missä nuo toiset lie, mitä arvelet?
Katsoin ikkunasta tuota juoksuasi. Arvelin että joku kilpailija on eksynyt reitiltä, oli se vaan niin norjaa liikehdintää.
Lippujen hintoja monet valittavat hurjiksi ja sitä ne ovatkin. Mukavampi niitä kisoja on TV:stä seuratakin. Ei sada, näkee hyvin ja mikä parasta on jääkaappikin ruokineen miltei käden ulottuvilla. - my.mm.eli
Suvi2 kirjoitti:
ehtii vaikka kakulle. En ihan kaikkea ole vielä ahminut. Olipa mukava, että tulit, minä jo höpöttelin täällä itsekseni. Missä nuo toiset lie, mitä arvelet?
Katsoin ikkunasta tuota juoksuasi. Arvelin että joku kilpailija on eksynyt reitiltä, oli se vaan niin norjaa liikehdintää.
Lippujen hintoja monet valittavat hurjiksi ja sitä ne ovatkin. Mukavampi niitä kisoja on TV:stä seuratakin. Ei sada, näkee hyvin ja mikä parasta on jääkaappikin ruokineen miltei käden ulottuvilla.laputtaa minua ulos radalta nuo valvojat Mannerheimintiellä, että muka kävelykilvassa olisin rikkonut sääntöjä. Minä siihen protestoimaan, että sehän on miesten kävelymatka ja minä kyllä olen nainen ainakin tähän saakka ollut. Että mene hemmettiin siitä lappuinesi;))
Olisivatkohan menneet joukolla Stadikalle nuo kaikki muut. Kova meteli kuuluu ainakin, on nim. radio tuossa vieressä. Kuulakisa kuuluu olevan menossa, ei ole Suomelle tulossa mitalia siinä lajissa. Pitää välillä lepuuttaa silmiä ja kuunnella radiosta.
Sinäpä se löysit lisää hyviä puolia tuosta kotikatsomosta käsin kisan seuraamisessa.
Vielä lisäisin, että jos sataa, niin kotona voi laittaa sadetakin päällensä (ihan vain tunnelman lisäämiseksi vaikka ei kastumisesta olekaan pelkoa katon alla) tai avata sateensuojan.:DDD Sitähän ei edes Stadionille saisi viedäkään.
Otetaas vielä pootoorat, vai miten se lisäkupillisen nimi olikaan? Syödään pois loppu kakkukin, ei tänne näytä enää ketään tulevan! - Sinikynä
my.mm.eli kirjoitti:
laputtaa minua ulos radalta nuo valvojat Mannerheimintiellä, että muka kävelykilvassa olisin rikkonut sääntöjä. Minä siihen protestoimaan, että sehän on miesten kävelymatka ja minä kyllä olen nainen ainakin tähän saakka ollut. Että mene hemmettiin siitä lappuinesi;))
Olisivatkohan menneet joukolla Stadikalle nuo kaikki muut. Kova meteli kuuluu ainakin, on nim. radio tuossa vieressä. Kuulakisa kuuluu olevan menossa, ei ole Suomelle tulossa mitalia siinä lajissa. Pitää välillä lepuuttaa silmiä ja kuunnella radiosta.
Sinäpä se löysit lisää hyviä puolia tuosta kotikatsomosta käsin kisan seuraamisessa.
Vielä lisäisin, että jos sataa, niin kotona voi laittaa sadetakin päällensä (ihan vain tunnelman lisäämiseksi vaikka ei kastumisesta olekaan pelkoa katon alla) tai avata sateensuojan.:DDD Sitähän ei edes Stadionille saisi viedäkään.
Otetaas vielä pootoorat, vai miten se lisäkupillisen nimi olikaan? Syödään pois loppu kakkukin, ei tänne näytä enää ketään tulevan!meinasi mennä kahvi, kun kuulamiehet pääsivät loppukilpailuun ja Tiisanoja nappasi vielä pistesijankin. Hyvä Suomi!
Ensimmäinen kisapäivä on nyt pulkassa.
Töllötintä on töllötetty niin, että silmät punottaa ja on ihan turra olo.
Kun parin viikon kuluttua, on töllötetty ahkerasti kisoja, niin meille kotikatsomon urheille ns. penkkiurheilijoille pitäisi antaa jonkinlainen mitali.
Tai jos ei nyt sentään mitalia, niin ainaskin meille voisi tarjota kahvit täällä meidän ikiomassa kuppilassa kisajärjestäjien piikkiin.
Siihen se menisi sitten samaan konkurssiin sekin menoerä.
Ehdotan tarjoiluksi pieni kuppi kahvia ja mustikkaleivos.
Toivottavasti tarjoilusta ei tule eripuraa, kuten täällä palstoilla pruukaa asiasta kun asiasta.
Näin on näreet ja siten on siittiöt. - my.mm.eli
Sinikynä kirjoitti:
meinasi mennä kahvi, kun kuulamiehet pääsivät loppukilpailuun ja Tiisanoja nappasi vielä pistesijankin. Hyvä Suomi!
Kun parin viikon kuluttua, on töllötetty ahkerasti kisoja, niin meille kotikatsomon urheille ns. penkkiurheilijoille pitäisi antaa jonkinlainen mitali.
Tai jos ei nyt sentään mitalia, niin ainaskin meille voisi tarjota kahvit täällä meidän ikiomassa kuppilassa kisajärjestäjien piikkiin.
Toivottavasti tarjoilusta ei tule eripuraa, kuten täällä palstoilla pruukaa asiasta kun asiasta.
Näin on näreet ja siten on siittiöt.lattea kiitos, kiireesti ehdin tempaista tässä välissä. Kohta alkaa 3000 aidat, täytyy ehtiä kannustamaan Keskisaloa.
Kannatan ehdottamaasi tarjoilua kestävyyskiitoskahveilla täällä kahvilassamme. Siis iso mustikkaleivos, ja pienen kahvikupillisen voi santsata, eiksvaan ;))
Grönholm voitti Nesterallin, ihan niinkuin pitikin. Hyvä Marcus!
Global Athletics - Suomen virallisesta tavoitteesta on noin neljäsosa saavutettu, täytyy olla siitäkin vähästä kiitollinen. Ehkä saamme tavoitteen täyteen.
Täytyy kipaista töllön ääreen taas. - ellumari
Suvi2 kirjoitti:
ehtii vaikka kakulle. En ihan kaikkea ole vielä ahminut. Olipa mukava, että tulit, minä jo höpöttelin täällä itsekseni. Missä nuo toiset lie, mitä arvelet?
Lippujen hintoja monet valittavat hurjiksi ja sitä ne ovatkin. Mukavampi niitä kisoja on TV:stä seuratakin. Ei sada, näkee hyvin ja mikä parasta on jääkaappikin ruokineen miltei käden ulottuvilla.välillä vaikka teatteriin! Minä ainakin olen lähdössä Kesäteatteriin ja alan laittaa itseäni iltatällinkiin.
Siinä sitä hommaa onkin kun kynsien aluksetkin ovat niinkuin peltomiehellä konsanaan eilis iltapäivän touhujen jäljiltä.
Kunhan pukeudun silkkiseen housupukuuni ja sävy/sävy korkkareihin ja valitsen asusteihin sopivan laukun, niin minua ei maalaismuijaksi uskoisi kukaan.*Vinkeä hymy*
Tuo edellinen ei tarkoittanut, että halveksisin aitoja oikeita "perusmaalaismuijia", itsestäni vaan voin sanoa, että kuljeskelen joskus täällä kotonani muistuttaen hernepellon pelätintä.
Mukavaa sunnuntai-iltapäivää ja iltaa kaikille! MdK-MdK kirjoitti:
Itse heräsin kesän mahtavimpaan ukkosilmaan.
-haluun.
Hyvää lauantaita kaikille pirtissä kävijöille!täälläkin taas sataa.
Onneksi oli eilinen kaunista sain tehtyä kaikki mitä suunnittelin ,mökillä.
Taas on hyvä mieli.
Tuli saunottua ja oikein istuin ja kuuntelin ympäristön hiljaisuutta.
Lokit,kurjet ja sorsat vain huutelivat,muuten aivan tyyntä ja niin hiljaista.
Tänä aamuna sitten olikin pilvessä,keräsin karviaisia syöntimarjoiksi, ja vattujakin kävin litran verran
Sitten alkoi sadella ja tyydyin etsimään pihapiiristäni tatteja ja haperoita.
Löytyihän niitä ja niin oli ateria tarpeet kasassa.Nam,nam miten hyvää.Tatit oli herkkutatteja ja ne on kerättävä pieninä,sillä mato ehtii muuten ensin.
Sain muuten uuden ohjeen kesäkurpitsan käyttöön.
liekö tuttu toisille.
Kerronpa:
1 kg perunoita (viipaleina)
kesäkurpitsa
2 sipulia 3 tomaattia,400g jauhelihaa,suolaa ja maustepippuria.
Jauheliha ruskistetaan ,sipulit kuullotetaan,laitetaan vuokaan kerroksittan,tomaatit,perunat ,kesäkurpitsa.
Juustokastike:
2rkl voita
3rkl vehnäjauhoja
0,5 maitoa,näistä kastike ja 150g juustoraastetta,
suolaa,pippuria ja kaadetaan kasvisten päälle ja uuniin.
Valmista kun perunatkin on kypsiä,kuulema hyvää.
Aion kokeilla.
Minäkin yritän katsella urheilua,hohhoijaa,kivaahan se on.
Onhan noita ,,,häiriköitä,,tai väärinymmärtäjiä;))DDDSinikynä kirjoitti:
meinasi mennä kahvi, kun kuulamiehet pääsivät loppukilpailuun ja Tiisanoja nappasi vielä pistesijankin. Hyvä Suomi!
Näin on näreet ja siten on siittiöt.Sinikynä ja tervetuloa matalaan "pirttiimme".
Tottahan toki kahvit tarjotaan ja viimeisen päälle,lasku menee sinne minne mennä pitää,eli juuri sinne konkurssi pesään.
Tottahan Kahvipirtin asiakkaille kahvit järjestyy,onhan suuri osa kävijöistä "sitä" urheiluväkeä.
Sitten viikon päästä.(käykää nyt välilläkin)
edessä,mitähän kivaa keksisi.
Säätiedotus Savosta,lammikoita runsaasi kadulla, utuisen kosteaa,aurinko pilkistää ja tulee lämmin päivä.
Taidan nyt konkurssia ruveta miettimään,kovin hiljenee,tätä ei enää puolustella marja ja sienimatkoilla,tarjouksissako nyt vika.
Terassin kuutamoillatkin on tulossa,kaikkine värilyhtyineen ja tunnelmamusiikkineen,mitä tehdään,,,yhtiökumppanit.
Voisko olla että asiakkaat "urheilevat" niin totaalisesti,etteivät enää kahville jaksa.
Huominen voi näytön antaa ,hyvää alkavaa viikkoa.- Leny
Nyt kilpailevat keskenään Tv-tuoli ja kirjoituspöydän tuoli ja Tv-tuoli on vienyt voiton. Mutta älä huoli, otetaan kaikki takaisin, kun kisat ohi. Nyt ehdin piipahtaa, kun en päässyt metsävadelmia poimimaan. Löysin hyvänpaikan lauantaina, mutta taas täällä Turussa sataa niin vietävästi, että taitaa sade piiskata koko marjat.
- Suvi2
Sateista ja tuulista on. Totesin tuossa, että asun aina väärällä puolella. Kun maan kummalla tahansa puolella sataa, kuulun aina sille puolelle. Joten olen milloin idästä, milloin lännestä. Hyvin harvoin säätiedotuksissa mainitaan maamme eteläosa, vaikka monet väittävät, että uutisissa kaikki on Helsinki-keskeistä.
Nämä ovat niitä maanantaiaamun tunnelmia.
Piti lähteä tänään ostoksille, mutta odottelen tässä poutaantumista. Eikös se sää aina pruukaa puolilta päivin vaihtua?
Muuten SkillaN, tarjoilussa ei ole vikaa vaikka väki väheneekin. Kyllä porukat taas antavat elonmerkkiä, kunhan saavat silmänsä auki.
Diivan kanssa oli lähdettävä sateeseen, viime kerralla joku hemmotteli sitä niin, että nyt se oikein kiiruhti tänne korvat luimussa.
Otan tuosta oikein ison mukillisen kahvia senza niente.
Katsohan taivas on kirkastunut jo puolen mukillisen jälkeen, vaikka ei ole terästettyä kahvia! Suvi2 kirjoitti:
Sateista ja tuulista on. Totesin tuossa, että asun aina väärällä puolella. Kun maan kummalla tahansa puolella sataa, kuulun aina sille puolelle. Joten olen milloin idästä, milloin lännestä. Hyvin harvoin säätiedotuksissa mainitaan maamme eteläosa, vaikka monet väittävät, että uutisissa kaikki on Helsinki-keskeistä.
Piti lähteä tänään ostoksille, mutta odottelen tässä poutaantumista. Eikös se sää aina pruukaa puolilta päivin vaihtua?
Muuten SkillaN, tarjoilussa ei ole vikaa vaikka väki väheneekin. Kyllä porukat taas antavat elonmerkkiä, kunhan saavat silmänsä auki.
Diivan kanssa oli lähdettävä sateeseen, viime kerralla joku hemmotteli sitä niin, että nyt se oikein kiiruhti tänne korvat luimussa.
Katsohan taivas on kirkastunut jo puolen mukillisen jälkeen, vaikka ei ole terästettyä kahvia!Huh minkä sanahirviön sain sain tuohon otsikkoon!!!!!Tervehdys vain kaikille,täältä märästä eteläsuomesta.Olen kyläilemässä ja vieraalla koneella tekstailen.Mikähän siinä on vaikka näppäimet on samat kuin omassa koneessa niin tuntuu ettei osaa kirjoittaa.Onkohan sitä niin kaavoihin kangistunut heh...jospa joisi kupillisen hyvää pirtin kahvia,niin konekin asettuisi kohdalleen. Hyvää jatkoa kaikille !!!!
- Simpatti
Suvi2 kirjoitti:
Katsohan taivas on kirkastunut jo puolen mukillisen jälkeen, vaikka ei ole terästettyä kahvia!ja kylmissäni olen vaellellut erilaisia katuja, ihan satamassa asti, mutta minnekään ei ole tosissan hyväksytty. Kovan onnen mieheksi olen vissiin luotu.
Koitan nyt käyttäytyä salonkikelpoisesti, kun sain tämän oven auki, niin hienoja frouvia täälä istuskelee pöydissä.
Näytänkin nyt vaan sen paremman puoleni ja livahdan takaisin sateeseen, kun oikea luonto on semmoinen merillä karaistunut ja karhea.
Sanovatkin että merimies on erimies. Tiedä häntä.
Onneksi sai edes vilkaista, mukava kuppila tuntuu olevan, vaikkei sataman krouveja vissiin voita, kun vuosia on niisä tottunut käymään... Tiedä häntäkään. - Satu
Simpatti kirjoitti:
ja kylmissäni olen vaellellut erilaisia katuja, ihan satamassa asti, mutta minnekään ei ole tosissan hyväksytty. Kovan onnen mieheksi olen vissiin luotu.
Koitan nyt käyttäytyä salonkikelpoisesti, kun sain tämän oven auki, niin hienoja frouvia täälä istuskelee pöydissä.
Näytänkin nyt vaan sen paremman puoleni ja livahdan takaisin sateeseen, kun oikea luonto on semmoinen merillä karaistunut ja karhea.
Onneksi sai edes vilkaista, mukava kuppila tuntuu olevan, vaikkei sataman krouveja vissiin voita, kun vuosia on niisä tottunut käymään... Tiedä häntäkään.Älä sure, kyllä kaikki hyvin menee, saat nähdä!
Tällainen lämmin virtuaalihalaus varmaan pelastaa päiväsi, eikö totta! - (*.*) Nyt tuntuu hyvältä meistä molemmista! :) - my.mm.eli
Suvi2 kirjoitti:
Katsohan taivas on kirkastunut jo puolen mukillisen jälkeen, vaikka ei ole terästettyä kahvia!kuin Sinäkin Suvi2. Aina kun luottaa länsipuolen sääennusteisiin, niin eikös vain toteudu itäpuolen ennusteet. Ja päin vastoin. Tee nyt tässä sitten mitään "pitkän tähtäimen suunnitelmia" :(
Älä SkillaN puhu konkurssista mitään, mehän ei tätä kuppilaa vasaran alle päästetä. Tässä nyt vaan ottaa lujille tämä penkkiurheilukauden kovin ponnistus.
Eilen illalla TV-tuoli-istunnon jälkeen kankut puuduksissa vähän hiukopalaa kävin katselemassa. Että jos olisi muurikassa joku kantarelleja sipulin kera kuullotellut, heittänyt sekaan karkeaa porkkanaraastetta ja vaikka pari nakinsuikaletta. Oli kainalossani isokaurapaahtoleipäpaketti (johan tuli sanahirviö!), Kevyt Aamuinen - yksittäispakattua sulatejuustoa ja iso salaattikerä toisessa. Olisipa niistä rakennettu kerrosleivät enimpää nälkää karkoittamaan.
Vaan ei ketään paikalla. Pettyneenä en jaksanut ruveta muurikkaa kuumentamaan, kiertelin vähän ympäristöä, hiljaista joka puolella. Vain Satua olivat porukalla saunottaneet.
Ja vettä vaan tulee kuin saavista. Vaikka on jo puolipäivä ohitettu, ei taida enää vanhat merkit pelata. Tulisi edes illaksi muutaman tunnin pouta, että kisavierailla olisi mukavampaa, niin urheilijoilla kuin muillakin.
Mustikkapiirakkaa, Trina on varmaan tuonut, jo aamuvarhaisella. Minä vielä olin höyhensaarilla, myöhästyn ensimmäisestä paluuveneestä. Pääsin rantautumaan vasta puolikymmenen lautalla :=D Simpatti kirjoitti:
ja kylmissäni olen vaellellut erilaisia katuja, ihan satamassa asti, mutta minnekään ei ole tosissan hyväksytty. Kovan onnen mieheksi olen vissiin luotu.
Onneksi sai edes vilkaista, mukava kuppila tuntuu olevan, vaikkei sataman krouveja vissiin voita, kun vuosia on niisä tottunut käymään... Tiedä häntäkään.aivan eri mies,mies isolla M:llä.
Vai ei ole hyväksytti minnekkään,jospa itse olet siellä merillä ollessa erakoitunut ja nyt vie vähän aikaa ,tottua taas "maakravuksi"
Kahvipirtin ovet on auki kaikille kulkijoille ja lämpimät tervetulotoivotukset voit kuulla kaikien suusta.
Täällä ei nyt niin "hienoja" frouvia ole,että me säikähtäisimme ,vähemmän hienostakaan puolestasi,ole rennosti vaan.
Sinulla varmaan kerrottavaa maailman meriltä,joten tule toistekin kahvikupposelle.- Simpatti
SkillaN kirjoitti:
aivan eri mies,mies isolla M:llä.
Vai ei ole hyväksytti minnekkään,jospa itse olet siellä merillä ollessa erakoitunut ja nyt vie vähän aikaa ,tottua taas "maakravuksi"
Kahvipirtin ovet on auki kaikille kulkijoille ja lämpimät tervetulotoivotukset voit kuulla kaikien suusta.
Täällä ei nyt niin "hienoja" frouvia ole,että me säikähtäisimme ,vähemmän hienostakaan puolestasi,ole rennosti vaan.
Sinulla varmaan kerrottavaa maailman meriltä,joten tule toistekin kahvikupposelle.No, nyt on hymy leviä kuin Holopaisen katilla silakka-annoksen saatuaa:
((( I_I¨¨¨/_\¨¨¨¨I_I¨¨¨)))
satua jo vainen taitaa olla, kun merikarhu seuraan kelpaa!
Psst...ihan heikottaa nui frouvien sanat!
Satamakrouvi ei oo enää mittää ... kunnon kuppilaa kun on kertaheitolla päässy sissää, tästä ilosta jo heitän häränpyllyä!! (¤ * ^~~~)
viuuuhhh...... - Suvi2
SkillaN kirjoitti:
aivan eri mies,mies isolla M:llä.
Sinulla varmaan kerrottavaa maailman meriltä,joten tule toistekin kahvikupposelle.TV:ssä kerrottiin, että te itäosan ihmiset sen kun vaan paistattelette helteessä. Nyt minä olen kateellinen!
Mikä on puiden katveessa muurikkalettuja poudalla paistaessa. Jättäkää hiukan minullekin, ajattelin illansuussa pistäytyä.
Sinne näköjään on tullut uusia. Mikäs. Näköjään sekin, joka paatilta heitettiin yli laidan. Jossainhan senkin täytyy olla.
Tänään kai maltat olla menemättä enää sinne vatukkoon? Eikös ne talven marjat ole jo haalittu? Minulle taitaa käydä sitten talvella kateeksi, kun heinäsirkan tavoin katselen muurahaisten valtavia purkkirivejä. - Trina
Simpatti kirjoitti:
No, nyt on hymy leviä kuin Holopaisen katilla silakka-annoksen saatuaa:
Satamakrouvi ei oo enää mittää ... kunnon kuppilaa kun on kertaheitolla päässy sissää, tästä ilosta jo heitän häränpyllyä!! (¤ * ^~~~)
viuuuhhh......pappa, kun häränpyllyjä tosta vaan heittelet.
Heittele kuitenkin varovasti, ettei niskat mee nurin.
Kyllä tää SkillaNin pirtti satamakuppilat voittaa.
Varmaan tuut huomaamaan sen pian.
Tuolla jäljempänä My.mme.li puhui tuosta piira-
kasta. Lupasinhan sen tuoda, mutta vasta nyt se on
tässä korissa ja jätän sen jääkaappiin. Sieltäpä
voi jokainen kulkija ottaa palasen ja maistella
syksyn antimia.
Maistuis varmaan sullekin. Olet hieman vieras kul-
kija, mutta en usein täällä minäkään piipahda.
Hyviä kahvihetkiä piirakan parissa ja voi sitä
maidonkin kanssa napostella. Simpatti kirjoitti:
No, nyt on hymy leviä kuin Holopaisen katilla silakka-annoksen saatuaa:
viuuuhhh......laidan yli lensit,mutta asiakas täytyy aina hyvin hoitaa,ja asiakkaasta itsestään riippuu jatko.
Mehän emme täällä Kahvipirtissä riita haasta ,emme toisia loukkaa,joten siinä säännöt,niistä ei auta poiketa,muuten kaikki okei.
Suville sanon,tule niitä hilloja sitten talvella hakemaan,ettet ihan vihreäksi muutu.
Kyllä täällä on aurinkoa ollut taas tämä päivä ja lämmintä.
Kävin tuossa kutomassa poppanan aikani kuluksi,huomenna menen ripsiliinan kutomaan.'Minun ei pitäisi mennä sinne lähellekään kankaspuita,aina jään koukkuun.
No kyllä aika kauppaa tekeleet.- ellumari
SkillaN kirjoitti:
laidan yli lensit,mutta asiakas täytyy aina hyvin hoitaa,ja asiakkaasta itsestään riippuu jatko.
Mehän emme täällä Kahvipirtissä riita haasta ,emme toisia loukkaa,joten siinä säännöt,niistä ei auta poiketa,muuten kaikki okei.
Suville sanon,tule niitä hilloja sitten talvella hakemaan,ettet ihan vihreäksi muutu.
Kyllä täällä on aurinkoa ollut taas tämä päivä ja lämmintä.
Kävin tuossa kutomassa poppanan aikani kuluksi,huomenna menen ripsiliinan kutomaan.'Minun ei pitäisi mennä sinne lähellekään kankaspuita,aina jään koukkuun.
No kyllä aika kauppaa tekeleet.Olet sosiaalinen ja mukava, Skillan ,kun osoitat ystävällisyyttä tuolle Simpatillekin, vaikka se on "laidan yli heitetty", vai onko?
Jospa se ei olekaan se ...mikä helkkarin rietrikki, joka kyllä lensi kuin leppäkeppi ellin poksista.
Minä otan nyt kupillisen yrttiteetä, sillä olen päättänyt ruveta erittäin terveellisille syömä ja juomatavoille. Kahvia vain pari kupillista päivässä, sekä oman maan juureksia ja vihanneksia.
Lähdenkin tästä säilöntäpuuhiin kun vesisadekin taitaa loppua.
Hyvää illan jatkoa ja kiitos seurasta! - laidan
ellumari kirjoitti:
Olet sosiaalinen ja mukava, Skillan ,kun osoitat ystävällisyyttä tuolle Simpatillekin, vaikka se on "laidan yli heitetty", vai onko?
Jospa se ei olekaan se ...mikä helkkarin rietrikki, joka kyllä lensi kuin leppäkeppi ellin poksista.
Minä otan nyt kupillisen yrttiteetä, sillä olen päättänyt ruveta erittäin terveellisille syömä ja juomatavoille. Kahvia vain pari kupillista päivässä, sekä oman maan juureksia ja vihanneksia.
Lähdenkin tästä säilöntäpuuhiin kun vesisadekin taitaa loppua.
Hyvää illan jatkoa ja kiitos seurasta!yli Ellin Salmonellalta ole heitetty, sehän oli joku Rietrikki, joka sieltä lensi.
laidan kirjoitti:
yli Ellin Salmonellalta ole heitetty, sehän oli joku Rietrikki, joka sieltä lensi.
virtuaalielämä,kun ei nokakkain tavata.
Paljon on noita puskasta ilkeilijöitä,on tässä väliin aivan ymmällä.
Tervetulleeks toivotin ,siitä jatketaan,väärinkäsitys unohdetaan;))DD- Suvi2
laidan kirjoitti:
yli Ellin Salmonellalta ole heitetty, sehän oli joku Rietrikki, joka sieltä lensi.
kyllä se vaan heitettiin!
Suvi2 kirjoitti:
tervetulleeksi,"yliheitetytkin" ja mitään kielteistä ei ole tapahtunut Kahvipirtissä,hyvin iloinen oli merimiehemme .
Meillä on ihanat marjapiirakat ja sun muut kaakut,kyllä niillä yksi merimieskin saadaan helläksi ja kiltiksi,,,eikö vaan Suvi2 ??- Simpatti
Suvi2 kirjoitti:
Tuota lekan lentelyä tuossa mulkoilin, ei saanu
O-P Karjalainen mitalia, vahinko..
Mutta mitäs täälä, luulosairaus on paha sairaus kirjotti se Molierekii aikonaan.
Täälä kun kuiskaillaan heitettiinmkö minut laijan yli vai ei.
Sanon nyt vaan sen minkä toteksi tiedän, paatilla kävin pari kertaa.
Ensin hain kuulutettua miehistön paikkaa, alan miehiä kun olen, kukkaan ei minua noterannu.
Sitte vaan aikain kuluksi kävin tarkistamasa ja iteksein läppää heittämässä,kun tyhjillään se lotjake oli, hyljättynä.
Niin jo yöaikaan tuli semmonen vartija jolla oli pipo nii tiukasti päässä, ihan silmille vejettynä, siintä vaa mitää sanomata tyrkkäsi laian yli, ei kysynyt millä asioilla olen, vaikka ihan lailisesti kävin.
Nyt sielä naisrukat peloissaa toisilleen luulottelevat vaikka mitä.
Ihan on maaliman lopun meininki päällänsä, kun pelkäävät ja lissäävät mielikuvituksissaa puolet lissää.
Sanon vaan, jotta olen kovan onnen mies.
Huumorilla ei täälä pärjää, taian vetästä pipon tiukkaa päähän ja poistua takavasemalle.
Uusille ei näköjään sijjaa ole missää.... Simpatti kirjoitti:
Tuota lekan lentelyä tuossa mulkoilin, ei saanu
O-P Karjalainen mitalia, vahinko..
Mutta mitäs täälä, luulosairaus on paha sairaus kirjotti se Molierekii aikonaan.
Täälä kun kuiskaillaan heitettiinmkö minut laijan yli vai ei.
Sanon nyt vaan sen minkä toteksi tiedän, paatilla kävin pari kertaa.
Ensin hain kuulutettua miehistön paikkaa, alan miehiä kun olen, kukkaan ei minua noterannu.
Sitte vaan aikain kuluksi kävin tarkistamasa ja iteksein läppää heittämässä,kun tyhjillään se lotjake oli, hyljättynä.
Niin jo yöaikaan tuli semmonen vartija jolla oli pipo nii tiukasti päässä, ihan silmille vejettynä, siintä vaa mitää sanomata tyrkkäsi laian yli, ei kysynyt millä asioilla olen, vaikka ihan lailisesti kävin.
Nyt sielä naisrukat peloissaa toisilleen luulottelevat vaikka mitä.
Ihan on maaliman lopun meininki päällänsä, kun pelkäävät ja lissäävät mielikuvituksissaa puolet lissää.
Sanon vaan, jotta olen kovan onnen mies.
Huumorilla ei täälä pärjää, taian vetästä pipon tiukkaa päähän ja poistua takavasemalle.
Uusille ei näköjään sijjaa ole missää....leikistä suutu,puhumalla asiat selviää ja satuin lukemaan sen sinun yksinpuhelun,mutta poistettu oli,varmaan jokun toisen viestin yhteydessä.
Huumorilla meillä juuri pelataan ja ikävät asiatkin nauruksi muutetaan ,,,,ja kaikilla oli niin mukavaa,jospa oisin saanut olla mukana.
Hymyillään,,,,- ellumari
SkillaN kirjoitti:
leikistä suutu,puhumalla asiat selviää ja satuin lukemaan sen sinun yksinpuhelun,mutta poistettu oli,varmaan jokun toisen viestin yhteydessä.
Huumorilla meillä juuri pelataan ja ikävät asiatkin nauruksi muutetaan ,,,,ja kaikilla oli niin mukavaa,jospa oisin saanut olla mukana.
Hymyillään,,,,kunnon merimiehiä, eikä muitakaan miehiä Suvin kanssa kammoksuta, mutta kun olemme saaneet kokea Hymhym invaasioita jatkuvasti meriä purjehtiessamme, niin varovaiseksihan sitä tulee.
Yksi ainut häirikkö saa kunnollisten, mukavienkin miesten ylle heitettyä epäilyksen varjon.
Tulin vielä tämän sanomaan, ennenkuin menen nukkumaan, sekä "totistamaan" täälläkin, että totta Suvi puhui ja on aina puhunut.
Hyvää yötä vain kaikki mukavat pirttiläiset ja toivotaan, että huomenna paistaa aurinko!
Louhisaaren, mustanviinimarjapensaan lehdistä tehtyä,todella pirteän makuista juomaa,olkaa hyvä.
Utuisen kaunis aamu,hellepäivä tulossa,nyt kai koko maahan,sinne Turunkin seuduille.
Pohdin jaksanko kutoa kun on kuuma päivä tulossa,mutta kun se on päähän iskostunut ,on mentävä.
Illalla luvassa menoa viihteeseen, ehkäpä se lisää intoa paukuttaa,tosin ei liinoja kovasti tervitse edes iskeä.
Olisi ihana ilma kulkea metsässä pää kumarassa ,sieniä etsien,mutta vasta viikonloppuna.(sitten tietysti sataa,mutta sienien keruussa ei pieni sade haittaa)
Pistäytykää sisälle ,helteestä ,rupatelkaa tuttujen kanssa ja virkistäkää itseänne Louhisaaren kartanon juomalla,,pyytelee SkillaNälkää antako masennuksen painaa ,vaikka mitalia ei tullutkaan,jospa tänään.
Ei auttanut ,vaikka minäkin töllötin koko illan;))- Leny
SkillaN kirjoitti:
älkää antako masennuksen painaa ,vaikka mitalia ei tullutkaan,jospa tänään.
Ei auttanut ,vaikka minäkin töllötin koko illan;))Kyllä Turussa tulee kaunis päivä. Lähdinkin liikekannalle ennen keihäskarsintoja. Ensin täällä kahvit ja sitten metsävattuja poimimaan. Toivottavasti ne ovat vielä tallella, löysin ne lauantaina.
Mitalia en eilen odottanut, sillä niin usein on Karjalainen epäonnistunut arvokisoissa. Olisipa nytkin heittänyt parhaansa, niin mitali olisi tullut. Itse oli kuitenkin tyytyväinen. - my.mm.eli
Leny kirjoitti:
Kyllä Turussa tulee kaunis päivä. Lähdinkin liikekannalle ennen keihäskarsintoja. Ensin täällä kahvit ja sitten metsävattuja poimimaan. Toivottavasti ne ovat vielä tallella, löysin ne lauantaina.
Mitalia en eilen odottanut, sillä niin usein on Karjalainen epäonnistunut arvokisoissa. Olisipa nytkin heittänyt parhaansa, niin mitali olisi tullut. Itse oli kuitenkin tyytyväinen.iltapäivä oli meilläkin. Nyt uhkaa ukkoskuurot illan kisoja, ihan rakeita saattaa tulla. Nyt täytyy ruveta manaamaan, että menisivät ne pilvet ohi, vaikka Viron rannikkoa pitkin. Puuskainen kova tuuli on puhaltanut, kaatoi puunkin siellä Stadionin lähellä (tai no lähellä ja lähellä, noin kilometrin päässä). Autossa (parkissa) ollut n. 60 v. nainen luokkaantui, onneksi ei vakavasti. Sairaalareissu kuitenkin tuli.
Ei tullut mitalia eilen, mutta huomenna tulee!
Täytyy tässä vahvistaa oloa, isolla annoksella tiikerijäätelöä (kun ei MdK-MdK muistanutkaan sitä aamulla, niin käytänpä hyväkseni unohduksensa:) ) että jaksaa taas muutaman tunnin kisoja seurata!
Vieläkö olivat vatut siellä vai oliko joku muu ehtinyt löytää tässä välillä.
Eilen illalla oli jotain häikkää Suomi24:llä kun en saanut viestiä lähtemään (ei tänne pirttiin, vaan yhteen toiseen ketjuun), ja sitten se oli kahteen kertaan ja lähetin poistopyynnön toisesta. Olivat sitten poistaneetkin jonkin ajan kuluttua.
Joku toinen kerta oli samalla tavalla, Proxy error, ja silloin ei viesti ollut tullut ollenkaan. Kunpa tietäisi miten milloinkin pitää tehdä! No, ehkä sitä sitten oppii jos useammin sattuu.
Hyvä juttu kun pääsivät sieltä avaruudesta onnistuneesti alas.
Aika siirtyä TV:n eteen. Pidetään peukkuja vaikka Jaakolle, minä tykkään seurata tuota kymmenottelua. Siinä tarvitaan niin monipuolista osaamista ja sijoitukset vaihtuvat pitkin matkaa. Kaksi siellä nyt on ylitse muiden, se vähän latistaa kun vain yhdestä mitalista "tapellaan". - Leny
my.mm.eli kirjoitti:
iltapäivä oli meilläkin. Nyt uhkaa ukkoskuurot illan kisoja, ihan rakeita saattaa tulla. Nyt täytyy ruveta manaamaan, että menisivät ne pilvet ohi, vaikka Viron rannikkoa pitkin. Puuskainen kova tuuli on puhaltanut, kaatoi puunkin siellä Stadionin lähellä (tai no lähellä ja lähellä, noin kilometrin päässä). Autossa (parkissa) ollut n. 60 v. nainen luokkaantui, onneksi ei vakavasti. Sairaalareissu kuitenkin tuli.
Ei tullut mitalia eilen, mutta huomenna tulee!
Täytyy tässä vahvistaa oloa, isolla annoksella tiikerijäätelöä (kun ei MdK-MdK muistanutkaan sitä aamulla, niin käytänpä hyväkseni unohduksensa:) ) että jaksaa taas muutaman tunnin kisoja seurata!
Vieläkö olivat vatut siellä vai oliko joku muu ehtinyt löytää tässä välillä.
Eilen illalla oli jotain häikkää Suomi24:llä kun en saanut viestiä lähtemään (ei tänne pirttiin, vaan yhteen toiseen ketjuun), ja sitten se oli kahteen kertaan ja lähetin poistopyynnön toisesta. Olivat sitten poistaneetkin jonkin ajan kuluttua.
Joku toinen kerta oli samalla tavalla, Proxy error, ja silloin ei viesti ollut tullut ollenkaan. Kunpa tietäisi miten milloinkin pitää tehdä! No, ehkä sitä sitten oppii jos useammin sattuu.
Hyvä juttu kun pääsivät sieltä avaruudesta onnistuneesti alas.
Aika siirtyä TV:n eteen. Pidetään peukkuja vaikka Jaakolle, minä tykkään seurata tuota kymmenottelua. Siinä tarvitaan niin monipuolista osaamista ja sijoitukset vaihtuvat pitkin matkaa. Kaksi siellä nyt on ylitse muiden, se vähän latistaa kun vain yhdestä mitalista "tapellaan".Vatut oli viety. Näin jo kaukaa, että paikalle oli parkkerattu polkupyörä. Mutta ei hätää löytyi toinen paikka, josta pari litraa poimin. Siinä oli myös mustaviinimarjapensas, josta poimin peukalopään kokoisia marjoja 1,5 litraa.
Illan suussa poljin kuuden kilometrin päähän kanttarelleja hakemaan. Löytyi NELJÄ kpl. Mikä saalis. Olisiko täällä tääteetä, kun niin kuumottaa. - ellumari
Leny kirjoitti:
Vatut oli viety. Näin jo kaukaa, että paikalle oli parkkerattu polkupyörä. Mutta ei hätää löytyi toinen paikka, josta pari litraa poimin. Siinä oli myös mustaviinimarjapensas, josta poimin peukalopään kokoisia marjoja 1,5 litraa.
Illan suussa poljin kuuden kilometrin päähän kanttarelleja hakemaan. Löytyi NELJÄ kpl. Mikä saalis. Olisiko täällä tääteetä, kun niin kuumottaa.kuin aisaa. Minun piti tänään tehdä monia säilömistouhuja, mutta kuinka märkiin marjapensaisiin viitsii mennä marjoja noukkimaan?!
Eihän tässä paperista olla, mutta kuitenkin....
Elokuu on muuten mielestäni paras kuukausi vuodesta, satoi tai paistoi.
Otetaan nyt kahvia kupponen, vaikka se on epäterveellistä. Jospa konjakkilasillinen lisäksi. Juu kyllä voimme ottaa tilkan konjakkia, on niin ankea ilmakin. - Sinikynä
ellumari kirjoitti:
kuin aisaa. Minun piti tänään tehdä monia säilömistouhuja, mutta kuinka märkiin marjapensaisiin viitsii mennä marjoja noukkimaan?!
Eihän tässä paperista olla, mutta kuitenkin....
Elokuu on muuten mielestäni paras kuukausi vuodesta, satoi tai paistoi.
Otetaan nyt kahvia kupponen, vaikka se on epäterveellistä. Jospa konjakkilasillinen lisäksi. Juu kyllä voimme ottaa tilkan konjakkia, on niin ankea ilmakin.Olen joskus kuullut jossakin nimitettävän kahvihetkeä ja itse kahvia kolmella eri tavalla.
1. Cafe = kuppi kahvia ja lasi konjakkia
2. Cafe naturel = kuppi kahvia ja viinerleipä
3. Cafe brutal = pelkkä kuppi kahvia
Näin ollen ellumari onnittelut Sin ulle. Sinä nautit kahvin, kuten viksusti sanotaan sivistyneesti, eli Cafe. - ellumari
Sinikynä kirjoitti:
Olen joskus kuullut jossakin nimitettävän kahvihetkeä ja itse kahvia kolmella eri tavalla.
Näin ollen ellumari onnittelut Sin ulle. Sinä nautit kahvin, kuten viksusti sanotaan sivistyneesti, eli Cafe.nimitetyt kahvihetket.En ole tainnut aikaisemmin kuullakaan ja jos olisin joutunut arvaamaan, olisin sanonut, että tuo Cafe brutal olisi ollut Etelä - Eurooppalaisten tapa nauttia kupillinen moccaa baaritiskillä seisaaltaan. Nakata parilla ranneliikkeellä ja mennä menojaan.
Arrivederci!:) - Sinikynä
ellumari kirjoitti:
nimitetyt kahvihetket.En ole tainnut aikaisemmin kuullakaan ja jos olisin joutunut arvaamaan, olisin sanonut, että tuo Cafe brutal olisi ollut Etelä - Eurooppalaisten tapa nauttia kupillinen moccaa baaritiskillä seisaaltaan. Nakata parilla ranneliikkeellä ja mennä menojaan.
Arrivederci!:)Ei näy täällä kuppilassa vai pitäisikä sanoa Cafeessa ketään.
Tietty väki on töllön ääressä.
Sade piiskaa ja ukkonen raivoaa ainakin Helsingin seudulla ja täällä lounaiskolkalla.
Ajoittain tuli vettä niin paljon, että sekaan ei sopinut.
Ei täällä viitsi yksin olla, joten taytynee keitellä itse iltakahvit ja nauttia se tyyliin prutal, tai jos ottaisi puolikkaan sämpylää ja päälle mustaa Emmentaaliaa. Mikähän se sitten olisi?
Sanotaan nyt vaikka cafe naturel de luxe. - my.mm.eli
Leny kirjoitti:
Vatut oli viety. Näin jo kaukaa, että paikalle oli parkkerattu polkupyörä. Mutta ei hätää löytyi toinen paikka, josta pari litraa poimin. Siinä oli myös mustaviinimarjapensas, josta poimin peukalopään kokoisia marjoja 1,5 litraa.
Illan suussa poljin kuuden kilometrin päähän kanttarelleja hakemaan. Löytyi NELJÄ kpl. Mikä saalis. Olisiko täällä tääteetä, kun niin kuumottaa.sadepäivä-iskelmä kuului radiossa juuri äsken, toivoa sopii, mutta tuskin toteutuu! Vettä on kyllä tänäiltana saatu niin, että riittäisi loppukesäksi. Olipahan sellainen ukkosmyrsky, ettei aikoihin vastaavaa. Pelastuslaitoksen miehet siellä nyt ympäri kaupunkia korjaavat myrskynjälkiä ja imuroivat vettä kellareista yms. läpi tulevan yön. Kovasti runnelluilta näyttävät parvekekukkani, täytyy aamulla imuroida putoilleet kukkaset lattialta. Ja on kukkasaksillakin töitä! Onneksi kaikki kukat eivät olleet sateen ja tuulen ulottuvilla, vaan suojaisemmassa kulmauksessa.
Hyvä, ettei tullut ihan turha matka marjapaikkaasi. Silloin kun minulla oli kaupungilta vuokrattu viljelypalsta, 2 aaria, minulla oli siellä muutama mustaherukkapensas ja mökillä myös puolentusinaa, niin parhaina vuosina mustaherukkaa riitti koko talveksi. Osan laitoin mehuksi mehumaijalla ja osan pakastin survottuna desilitran kokoisiin rasioihin. Otin illalla jääkaappiin sulamaan yhden, ja söin aamulla sellaisenaan tai puuroon sekoitettuna. Kunnon C-vitamiinipommi päivän alkuun.
Kai tässä yhden cafén voisin minäkin ottaa näin ikävän illan päätteeksi,kun toisetkin ;))) Ja kun vielä Jaakkokin petti, ylitti riman vai 192 sentissä!
Huomenna vien niskani ja hartiani hierojalle :D
Mukavaa keskiviikkopäivää teille muillekin! my.mm.eli kirjoitti:
sadepäivä-iskelmä kuului radiossa juuri äsken, toivoa sopii, mutta tuskin toteutuu! Vettä on kyllä tänäiltana saatu niin, että riittäisi loppukesäksi. Olipahan sellainen ukkosmyrsky, ettei aikoihin vastaavaa. Pelastuslaitoksen miehet siellä nyt ympäri kaupunkia korjaavat myrskynjälkiä ja imuroivat vettä kellareista yms. läpi tulevan yön. Kovasti runnelluilta näyttävät parvekekukkani, täytyy aamulla imuroida putoilleet kukkaset lattialta. Ja on kukkasaksillakin töitä! Onneksi kaikki kukat eivät olleet sateen ja tuulen ulottuvilla, vaan suojaisemmassa kulmauksessa.
Hyvä, ettei tullut ihan turha matka marjapaikkaasi. Silloin kun minulla oli kaupungilta vuokrattu viljelypalsta, 2 aaria, minulla oli siellä muutama mustaherukkapensas ja mökillä myös puolentusinaa, niin parhaina vuosina mustaherukkaa riitti koko talveksi. Osan laitoin mehuksi mehumaijalla ja osan pakastin survottuna desilitran kokoisiin rasioihin. Otin illalla jääkaappiin sulamaan yhden, ja söin aamulla sellaisenaan tai puuroon sekoitettuna. Kunnon C-vitamiinipommi päivän alkuun.
Kai tässä yhden cafén voisin minäkin ottaa näin ikävän illan päätteeksi,kun toisetkin ;))) Ja kun vielä Jaakkokin petti, ylitti riman vai 192 sentissä!
Huomenna vien niskani ja hartiani hierojalle :D
Mukavaa keskiviikkopäivää teille muillekin!tulipa tanssittua ja hikoiltua.
Oli niin kuuma ,että tukkakin niskasta aivan märkä,siinä sitten humpattiin ja valssattiin pusero ihossa kiinni.
Ei kiva,mutta liikuntaa tuli.
Aamulla taas kutomahommiin ja nyt nukkumaan .Hyvää yötä pirttiläiset.- Leny
Sinikynä kirjoitti:
Olen joskus kuullut jossakin nimitettävän kahvihetkeä ja itse kahvia kolmella eri tavalla.
Näin ollen ellumari onnittelut Sin ulle. Sinä nautit kahvin, kuten viksusti sanotaan sivistyneesti, eli Cafe.Sinikynällä oli nimityksiä kahvihetkille.Tässää taas kahvi eri kielillä:
englanniksi..........................Coffee
ranskaksi, espanjaksi, portugaliksi..Cafe´
saksaksi.............................Kaffee
hollanniksi..........................Koffie
ruotsiksi ja tanskaksi...............Kaffe
unkariksi............................Kave´
puolaksi.............................Kawa
rimaniaksi...........................Cafea
venäjäksi............................Kofie
italiaksi............................Caffe´
japaniksi............................Kehi
baskiksi.............................Kaffia
kreikaksi............................Kafeo
persiaksi............................Ge´hve´
Tarina kertoo, että kahvi keksittiin Abessiniassa, nykyisessä Etiopiassa 500-900jKr.
Jopa itse arkkienkeli Gabrielin uskotaan tarjonneen kahvia profeetta Muhammedille yörukouksien aikaan.
Joten voinemme mekin tulla kahville yöllä. Leny kirjoitti:
Sinikynällä oli nimityksiä kahvihetkille.Tässää taas kahvi eri kielillä:
englanniksi..........................Coffee
ranskaksi, espanjaksi, portugaliksi..Cafe´
saksaksi.............................Kaffee
hollanniksi..........................Koffie
ruotsiksi ja tanskaksi...............Kaffe
unkariksi............................Kave´
puolaksi.............................Kawa
rimaniaksi...........................Cafea
venäjäksi............................Kofie
italiaksi............................Caffe´
japaniksi............................Kehi
baskiksi.............................Kaffia
kreikaksi............................Kafeo
persiaksi............................Ge´hve´
Tarina kertoo, että kahvi keksittiin Abessiniassa, nykyisessä Etiopiassa 500-900jKr.
Jopa itse arkkienkeli Gabrielin uskotaan tarjonneen kahvia profeetta Muhammedille yörukouksien aikaan.
Joten voinemme mekin tulla kahville yöllä.Erään suomalaisen kerrotaan yrittänen tilata ulkomailla olutta sanalla Öl, kun tämä ei onnistunut hän jatkoi, Koff koff. Saiko olutta vai ei, en tiedä.
On kuitenkin yksi hyvä keino saada yksi olut selvällä suomen kielellä.
Älkää siis sanoko reilusti Koff vaan sanokaa yksinkertaisesti: En piere!- ellumari
Sinikynä kirjoitti:
Ei näy täällä kuppilassa vai pitäisikä sanoa Cafeessa ketään.
Tietty väki on töllön ääressä.
Sade piiskaa ja ukkonen raivoaa ainakin Helsingin seudulla ja täällä lounaiskolkalla.
Ajoittain tuli vettä niin paljon, että sekaan ei sopinut.
Ei täällä viitsi yksin olla, joten taytynee keitellä itse iltakahvit ja nauttia se tyyliin prutal, tai jos ottaisi puolikkaan sämpylää ja päälle mustaa Emmentaaliaa. Mikähän se sitten olisi?
Sanotaan nyt vaikka cafe naturel de luxe.tasaisena virtana.
Kurjaa noiden MM -kisojenkin takia.
Cafe on nautintoaine, johon tulee riippuvuus, mutta vieroittuminen on vaivattomampaa kuin tupakasta, tai alkoholista, huumeista puhumattakaan. Minä olen yrittänyt vähentää näitä kahvihetkiä, enkä näe aiheelliseksi lopettaa kahvin juontia kokonaan.
Tänään olin hammaslääkärillä ja siellä aloitettiin minulla hampaiden valkaisu - kahvin pikkuisen tummentamista hampaistani tehdään taas aivan valkoiset.
Toinen kerta elämässäni. Ensimmäinen oli silloin kun lopetin tupakoinnin.
Koska nyt on pikkulauantai, niin ottaisikohan lasillisen punkkua. Hammaslääkärini sanoi kyllä, että punaviini se vasta hampaita tummentaakin.
Mitä näistä...skäl...tässä jaksa aina vahtia suuhun panemisiaan! - ellumari
ellumari kirjoitti:
tasaisena virtana.
Kurjaa noiden MM -kisojenkin takia.
Cafe on nautintoaine, johon tulee riippuvuus, mutta vieroittuminen on vaivattomampaa kuin tupakasta, tai alkoholista, huumeista puhumattakaan. Minä olen yrittänyt vähentää näitä kahvihetkiä, enkä näe aiheelliseksi lopettaa kahvin juontia kokonaan.
Tänään olin hammaslääkärillä ja siellä aloitettiin minulla hampaiden valkaisu - kahvin pikkuisen tummentamista hampaistani tehdään taas aivan valkoiset.
Toinen kerta elämässäni. Ensimmäinen oli silloin kun lopetin tupakoinnin.
Koska nyt on pikkulauantai, niin ottaisikohan lasillisen punkkua. Hammaslääkärini sanoi kyllä, että punaviini se vasta hampaita tummentaakin.
Mitä näistä...skäl...tässä jaksa aina vahtia suuhun panemisiaan!pirttiin ja alkoi naurattaa kun huomasin caffeella käydessäni sanoneeni "skäl" kun minun piti skoolata punkkulasin kanssa ja sanoa tietenkin skål:)))
On ollut torstaista lähtien vipinää talossani. Kolme eri porukkaa ehti viikonloppuna vierailla.
Eilen tuli katseltua MM-kisoja ja jännäsin ruotsalaisten korkeushyppääjätyttöjen puolesta, kun ei ollut suomalaistyttöjä finaalissa.
On ne mahdottomia korkeuksia, tytötkin hypätä roiskauttavat yli 2 m! Hyppäystyylikin on aivan toista kuin joskus ennen... Muistatteko "saksi"-tyylin? Sitten tuli joku "sukellus"-tyyli ja nyt hypätään selkä edellä.
Minun ennätykseni on 123 cm. Itse olin silloin 135 cm pitkä!
No, meni urheilun puolelle! Mutta aihe on ajankohtainen, sanon puolustuksekseni. ;))
Ja Stefan Holm tuo varmaan Ruotsille mitalin lisää, korkeushypyssä.
Siinä on vieterikinttuinen kaveri.
Katselen mitä pirtin kaapeista löytyy ja otan kupin kahvia palan painikkeeksi.
Iloista tiistaita toivottelen kaikille!urheilijoiden mielessä ovat varmaan aika kovia,mieli latistuu,ymmärrän sen hyvin.
Kuuntelin selostusta ja Meriluoto ja Jaakkokin epäonnistuivat,elin mukana heidän pahassa mielessään.
Oliko oma pettymykseni myötäelämiseen helpompi,sillä minäkin epäonnistuin täysin.
Ripsiliinani meni aivan mönkään,helppohan se piti olla tehdä,mutta kyllä minä onnistuin sen pilalle panemaan.
Ammattinsa osaavia neuvojia ei ollut paikalla ja minä en vähän kutoneena(kudon enimmäkseen mattoja)
huomannut virhettä,ennenkuin otin työn puista.
Ei voine verrata urheilun epäonnistumis pettymykseen,mutta moka mikä moka.
Taas tuli todistettua,että virheitä tulee ja niistä opitaan,seuraavan kerran olen tarkempi.
Harjoittelu tekee mestarin ja nyt muihin puuhiin.
Sää meidän korkeudella on pilvinen,tuulinen,mutta ei ukkosta,eikä vielä sadetta.
Aion minäkin katsoa kuinka "keppi " lentää.
Ps.Harmittaa sekin kun ranskalaiset moittivat jälleen ruokiamme,,meillähän on niin hyvä ja puhdas ravinto.
Olisihan sen soosin voinut tarjoilla erikseen ,olisivat nähneet lihan ja kalan,kun mausta eivät tunne.- my.mm.eli
SkillaN kirjoitti:
urheilijoiden mielessä ovat varmaan aika kovia,mieli latistuu,ymmärrän sen hyvin.
Kuuntelin selostusta ja Meriluoto ja Jaakkokin epäonnistuivat,elin mukana heidän pahassa mielessään.
Oliko oma pettymykseni myötäelämiseen helpompi,sillä minäkin epäonnistuin täysin.
Ripsiliinani meni aivan mönkään,helppohan se piti olla tehdä,mutta kyllä minä onnistuin sen pilalle panemaan.
Ammattinsa osaavia neuvojia ei ollut paikalla ja minä en vähän kutoneena(kudon enimmäkseen mattoja)
huomannut virhettä,ennenkuin otin työn puista.
Ei voine verrata urheilun epäonnistumis pettymykseen,mutta moka mikä moka.
Taas tuli todistettua,että virheitä tulee ja niistä opitaan,seuraavan kerran olen tarkempi.
Harjoittelu tekee mestarin ja nyt muihin puuhiin.
Sää meidän korkeudella on pilvinen,tuulinen,mutta ei ukkosta,eikä vielä sadetta.
Aion minäkin katsoa kuinka "keppi " lentää.
Ps.Harmittaa sekin kun ranskalaiset moittivat jälleen ruokiamme,,meillähän on niin hyvä ja puhdas ravinto.
Olisihan sen soosin voinut tarjoilla erikseen ,olisivat nähneet lihan ja kalan,kun mausta eivät tunne.puhaltaa vain sade puuttuu. Pilaako sää tämänkin illan kisanautinnon?
Eilen iloittiin avaruusmatkalaisten onnistunutta kotiinpaluuta. Nyt surraan lähempänä, Tallinnan rannikolla tapahtunutta helikopterionnettomuutta. Kahdeksan suomalaista, neljä virolaista ja kaksi amerikkalaista kuollut. Osanottoni omaisille.
Kuule SkillaN, sehän on tämän surkean sään vika, että liinasi ei onnistunut;)))
Onko tämä sää masentanut kaikki ihmiset?
Kukaan ei jaksa tulla vastatuuleen tänne Kahvipirttiimmekään:DD
Hei, ajatelkaas positiivisesti, paluumatkalla on sitten myötätuuli :)
Täällä olisi nyt valmiina iso pannullinen presidenttikahvia ja tuoretta kääretorttua kuningatarhillolla. Ja kermavaahdolla. Maistuisiko? Ajattelin mitalikahveiksi laittaa tänne kaikkien nautittavaksi.
Kyllä on taas yläkroppa vetreänä hierojan jäljiltä, suosittelen! Taidankin seuraavalla kerralla ottaa kokovartalokäsittelyn :DDD
Tuosta soosi asiasta ajattelin samoin kun kuulin, että sitä moittivat. Tosi ajattelematonta kisakokeilta.
- Leny
Onko täällä ketään, joka lohduttaisi Nyytiä. Olin odottanut Terolta kultamitalia. Olin AIVAN VARMA siitä. Itkettää ja harmittaa ja säälittää sen pojan puolesta. Miten tästä nyt eteenpäin selvitään? Oi ja voi!!!!!!!??????
- Sinikynä
itku markkinoilla, sanotaan.
Odotukset olivat ylisuuret, etten sanoisi lähes mahdottomat.
Jälkiviisaana en halua esiintyä, mutta, mutta...
Älä sinä sure Leny. Elämä jatkuu. Tero on vielä nuori heppu ja tuo varmaankin jonakin päivänä vielä mitalinkin Suomeen. Ja sitäpaitsi, olihan neljäs sija maailman valioiden joukossa jotakin sekin.
Se vain tuntui aika pahalta, kun palkintojen jaossa kuultiin Maamme-laulu, vaikka kultapallilla ei ollutkaan suomalaista.
Jotenkin tuntuu joskus siltä, kuin Suomi elättäisi kyytä povellaan. - Leny
Sinikynä kirjoitti:
itku markkinoilla, sanotaan.
Odotukset olivat ylisuuret, etten sanoisi lähes mahdottomat.
Jälkiviisaana en halua esiintyä, mutta, mutta...
Älä sinä sure Leny. Elämä jatkuu. Tero on vielä nuori heppu ja tuo varmaankin jonakin päivänä vielä mitalinkin Suomeen. Ja sitäpaitsi, olihan neljäs sija maailman valioiden joukossa jotakin sekin.
Se vain tuntui aika pahalta, kun palkintojen jaossa kuultiin Maamme-laulu, vaikka kultapallilla ei ollutkaan suomalaista.
Jotenkin tuntuu joskus siltä, kuin Suomi elättäisi kyytä povellaan.Niin onhan se Tero nuori ja vastoinkäymiset kasvattaa luonnetta ja sisua. En jäänyt lähetystä pitempään katsomaan joten en nähnyt sitä palkintojen jakoa. Todella olisikin ollut kornia kuunnella sitä maamme laulun säveltä. Onneksi en kuullut.Saakohan tässä untakaan.
- my.mm.eli
Leny kirjoitti:
Niin onhan se Tero nuori ja vastoinkäymiset kasvattaa luonnetta ja sisua. En jäänyt lähetystä pitempään katsomaan joten en nähnyt sitä palkintojen jakoa. Todella olisikin ollut kornia kuunnella sitä maamme laulun säveltä. Onneksi en kuullut.Saakohan tässä untakaan.
niin harmitti Teron puolesta. Hänelle sen mitalin olisin kernaasti suonut. Minäkin poistuin TV:n äärestä toiseen huoneeseen (katsomostakin näytti runsaasti poistuvan ihmisiä heti keihään tulosten selvittyä) enkä jäänyt katsomaan palkintojen jakoa.
Onneksi Sinikynä ehti "Nyytiä" lohduttamaan :))
Minusta ei olisi lohduttajaksi ollut, yhdessä olisi voitu surra tietenkin. Oli vain HTV:llä "huoltoyö" joten en päässyt nettiin puoliltaöin ollenkaan. Aikaisemmin en harmitukseltani jaksanut edes yrittää.
Kai kuitenkin unen päähän sait tarrattua? Tule nyt kahville ja syömään kanssani tuo torttu, ei ole kellenkään kelvannut. Syödään suru pois, otetaan oikein kunnon sokerihumalat ;) Olemme sen ansainneet, vai mitä! Juhlitaan Teron neljättä sijaa.
Kiitoksen Tero ansaitsee, neljäs sija on hyvä, koko urheilujoukkueemme paras tähän mennessä. Voi hyvinkin olla paras sijoitus koko MM-kisoissa Suomelle.
Sama kurja sää jatkuu. Ei taida oikein houkutella turisteja maahamme, kun katselevat maailmalla TV:stä kesäkuvia Suomesta! Että sellaista matkailumainosta, tappioita, tappioita vielä ensikesänäkin sillä taholla. - Leny
my.mm.eli kirjoitti:
niin harmitti Teron puolesta. Hänelle sen mitalin olisin kernaasti suonut. Minäkin poistuin TV:n äärestä toiseen huoneeseen (katsomostakin näytti runsaasti poistuvan ihmisiä heti keihään tulosten selvittyä) enkä jäänyt katsomaan palkintojen jakoa.
Onneksi Sinikynä ehti "Nyytiä" lohduttamaan :))
Minusta ei olisi lohduttajaksi ollut, yhdessä olisi voitu surra tietenkin. Oli vain HTV:llä "huoltoyö" joten en päässyt nettiin puoliltaöin ollenkaan. Aikaisemmin en harmitukseltani jaksanut edes yrittää.
Kai kuitenkin unen päähän sait tarrattua? Tule nyt kahville ja syömään kanssani tuo torttu, ei ole kellenkään kelvannut. Syödään suru pois, otetaan oikein kunnon sokerihumalat ;) Olemme sen ansainneet, vai mitä! Juhlitaan Teron neljättä sijaa.
Kiitoksen Tero ansaitsee, neljäs sija on hyvä, koko urheilujoukkueemme paras tähän mennessä. Voi hyvinkin olla paras sijoitus koko MM-kisoissa Suomelle.
Sama kurja sää jatkuu. Ei taida oikein houkutella turisteja maahamme, kun katselevat maailmalla TV:stä kesäkuvia Suomesta! Että sellaista matkailumainosta, tappioita, tappioita vielä ensikesänäkin sillä taholla.Kahvit juodaan ja kunnon tortun siivu. Ai harmitti Sinuakin. Kyllä olisi suonut pojalle mitalin ja ihan kultaisen. Mutta täytyi olla pojalla paineita, kun koko stadion pisti niin kovat odotukset ilmoille että ihan taakkana tuntui kotikatsomossakin. Mutta tämä on se joka luonnetta kasvattaa. Eikä hän halunnut mitään selitellä. Kaksikymppinen on ja vielä se mitalikin tulee. Mutta harmi, kun tuo matalapaine oikein jäi pyörimään suomen ylle kuin kiusaksi.
- mumeli
Leny kirjoitti:
Kahvit juodaan ja kunnon tortun siivu. Ai harmitti Sinuakin. Kyllä olisi suonut pojalle mitalin ja ihan kultaisen. Mutta täytyi olla pojalla paineita, kun koko stadion pisti niin kovat odotukset ilmoille että ihan taakkana tuntui kotikatsomossakin. Mutta tämä on se joka luonnetta kasvattaa. Eikä hän halunnut mitään selitellä. Kaksikymppinen on ja vielä se mitalikin tulee. Mutta harmi, kun tuo matalapaine oikein jäi pyörimään suomen ylle kuin kiusaksi.
Nyt rupeaa riittämään tuo veden tulo,minä muutan saharaan jos se sade tulis perässä.Tämä konekin ryppyilee.Edellinen viest meni taivaan tuuliin.
- my.mm.eli
Leny kirjoitti:
Kahvit juodaan ja kunnon tortun siivu. Ai harmitti Sinuakin. Kyllä olisi suonut pojalle mitalin ja ihan kultaisen. Mutta täytyi olla pojalla paineita, kun koko stadion pisti niin kovat odotukset ilmoille että ihan taakkana tuntui kotikatsomossakin. Mutta tämä on se joka luonnetta kasvattaa. Eikä hän halunnut mitään selitellä. Kaksikymppinen on ja vielä se mitalikin tulee. Mutta harmi, kun tuo matalapaine oikein jäi pyörimään suomen ylle kuin kiusaksi.
tuon paineiden asettamisen, minustakin tuntui pahalta kotikatsomossa se stadionin mylvintä.
Mutta meitähän jo helpottaa kun saatiin "topattua" torttua sydämen alle ;)))
Minulla tämän päivän piristyksenä kävivät poika tyttärineen. Sai välillä muuta ajateltavaa, sellaista mukavaa. Tulivat eilen illalla mökiltä ja tytöt tahtoivat heti tänään tulla mummolaan.
Kai me taas katsotaan kisoja, vaikka vähän ovatkin latistuneet tunnelmat? Täytyy kohtapuolin lähteä katselemaan vielä (vähäsuolaista) :D ruoanpuolta, ehtii vielä laittaa ja syödä ennen kisalähetyksen alkua.
Katsoin Ilmatieteenlaitoksen sääennustetta, näyttäisi maanantaina tulevan kesäisemmät ilmat.
Ps. Taas tuota proxy erroria "herjaa"! Saas nähdä saanko tätä lähtemään ollenkaan.
huomenet,varmaan kaikkia piristi sanontani kovasti;))
Totuudelle ei mitään voi,kun ikkunasta katsoo ulos,sieltä se harmaus työntyy.
Nyt sitten keksimään jotakin valoisampia ajatuksia.
Miltä tuntuisi siivota joku oikein sekasotkuinen laatikko,(liekö kellään) mistä löytyy vaikka vanhoja valokuvia.
Sieltä löytyy joku nuoruuden aikainen kuva,missä näytät hoikalta ,rypyttömältä ja niin elämän haluiselta.Siitäpä muistelemaan tilannetta missä kuva otetiin ja voi hyvänen aika,jo suupielet hymyyn vetää.
Tuostapa löytyi toinen,olenpa siinä hyvän näköinen,missähän tuokin poika on ja miten hänen kanssaan olisi elämä kulkenut,,,,,
Siinäpä sitä alkuun päästiin,tulee monet muistot mieleen,eikä tule vilkuiltua tuota harmautta ulkona.
Sitten tänne kahvikupin ääreen kertomaan iloisia asioita toisillekin,niinhän sitä päivä rupeaa jo valkenemaan ,kohta päivä paistaa.
Tänne todella lupailtiin parempaa iltapäiväksi,eli torstai on toivoa täynnä.
Häntä pystyyn ja kivojen muistojen ja puuhailuiden viettoon ja eipä taida katto monellakaan vuotaa ja se on hyvä juttu.- mumeli
Nyt minä alan olla kurkkua myöten täynnä tuota sadetta !!Minä muutan saharaan,tied vaikka tuo sade tulis sinne perässä.
mumeli kirjoitti:
Nyt minä alan olla kurkkua myöten täynnä tuota sadetta !!Minä muutan saharaan,tied vaikka tuo sade tulis sinne perässä.
mutta sataa vain yhä.
Mökille lähtöä teen ,satakoon vain.
Jospa aina välillä pienen tauon pitää,pääsee pensaaseen ja sieniä katselemaan.Ainahan siellä paikan päällä ollen pienetkin sateettomat hetket voi hyödyksi käyttää.
Laitan luudan tuohon oven pönkäksi,lukkojahan ei Kahvipirtissä tarvita,kaikki kävijät ovat luotettavia, ja rehtejä talkooväkeä.
Pakkasessa on munkkeja ,marjapiiraita ,torttuja ja jäätelöä ,marjoja ,ottakaa ja nauttikaa,jos kylmettymisen vaaraa on lähellä,käykää tuolla nurkkakaapilla,lämmikettä löytyy.
Pitäkää tunnelmmaa yllä ja huolta pirtistämme.
Hyvää viikonloppua vain kaikille,lepoa ,jos sataa liikaa,ettei metsään ja muihin touhuihin pääse.- señora lyyli
SkillaN kirjoitti:
mutta sataa vain yhä.
Mökille lähtöä teen ,satakoon vain.
Jospa aina välillä pienen tauon pitää,pääsee pensaaseen ja sieniä katselemaan.Ainahan siellä paikan päällä ollen pienetkin sateettomat hetket voi hyödyksi käyttää.
Laitan luudan tuohon oven pönkäksi,lukkojahan ei Kahvipirtissä tarvita,kaikki kävijät ovat luotettavia, ja rehtejä talkooväkeä.
Pakkasessa on munkkeja ,marjapiiraita ,torttuja ja jäätelöä ,marjoja ,ottakaa ja nauttikaa,jos kylmettymisen vaaraa on lähellä,käykää tuolla nurkkakaapilla,lämmikettä löytyy.
Pitäkää tunnelmmaa yllä ja huolta pirtistämme.
Hyvää viikonloppua vain kaikille,lepoa ,jos sataa liikaa,ettei metsään ja muihin touhuihin pääse.poikkesin miekii teitä kahvipirrtiläisii tervehtimmää, vaikka kahvit jätän juomatta, mie vaan haistelen sen tuoksuu, oikee vahva kahvi tuoksuu mahottoman hyvälle sitä voip nuuhkii pitkää,mutta ah niin pettävää, koska se maistuu pahalle. :)))
mie keitän toisinaa haju nautinnoks presitentistä parikuppii vahvaa kohvii, vaikkei olis juojiikaa,presitentistä lähtee paras haju,mutta siit on tehtävä vahvaa,sillä siitkii saap huonon hajun jos tekkee litkukahvii:))
siin on sadepäivään nautintoo ja viel ko pannee kahvikynttilän palamaa ja sitte tuo skillanin tekemä valokuvien katselu.
se on niin rentouvaa,palata entisii muistoihin,itkee ja nauraa tapahtummii. siin on ihmiselle annettu paljo et hää voip hävitä itestään muistoihin ,ihan niin ko elläis niitä uuvellee.
kaik ympärillä häviää,satteet ja myrskytkin toviks,ei tarvii lähtee mummelinkaa saharaa asti;))sadetta viemää, niin ihminen pystyy uppouttuu muistoihin.
ja se on sitä sielun ravintoo,tämän tapasesti pitäs ihmisen mieltää virkistää,uppoutuu johonki mielyttävvää, niin että lähtee ajatuksissaa muihin fääreihin.
minnuu ei satteet erkoisemmin häiritse, kauan jos aurinko on poissa sitä kyllä kaipailee, sillo mie piän oranssin tai keltasen väristä vaatettä,se on ko kutsu aurinkolle,että tuuha näkyvii:))
värit tekkee hyvvää, vaikkei sitä ensnäkemältä uskokkaa. kyllä punanen saap iloseks ja kaik tunteet essii, mustaa ko panen niin se jo saap käyttäytymmää juhlavasti,siksi en piäkkäää mustaa muute ko itsenäisyyspäivänä ja hautajaiisissa.
harmaata mie en paa millää.
siit väristä tullee ain laulu mielee,#kulje sinä heilini harmaissa vaatteissa kyllä sä mulle kelpaat.# niin laulettii enne varmaa lohduksi tytöille ,ko vaateista oli pullaa ja värit kiven takan.
minust tuntuu että kesä on jo mänt, ko amerikan meeri lähti eilen kottiinsa maijamiin,on hää sellanen aurinko.:)))
on meil olt riemuu kerrraksee, siin ihmises on niin paljo tunteita että välil tuntuu ettei ne mahu yhtee tuppaan.:))
hää kävi viros silmäluomileikkauksessa ja nyt mustelmat ol jo voiteilla peitettävis ja hää saatto matkustaa.
en mie mittää erroo hänen kauneutes nähhy, vaik hää osottel sormellaa entisii ryppyjen paikkoja.yhtä uppee hää on ko viisvuotta sitten ko tavattii ensimmäinen kerta.
amerikkalisethan on sellasii et hyö sannoo usein rakastavansa. ja suomalainen ei ossaa sannoo sitä toiselle niin herkästi. siin pittää olla sellaset tunnelmat ja muutenkii otollinen hetki.
hää teki yks päivä äitinsä opettammaa läskisoossii ja mahottoman hyvvää se olikin. meeri huokail mite hää rakastaa läskisoosii , seuraavas hetkes hää puhu muista asioista ja sano rakastavansa minnuu,samal äänelsävyl ko rakasti läskisoosii.
en voinnu mittää mutta mie purskahin nauruu, hää tinkas syytä niin suuree illoon,
no sitähän mie ko, sie rakastat minnuu niinko läskisoosii.
ei hää ymmärtänt minun huumorii, mutta nauro mukan, naurusthan meeri ei kieltäyty koskaa.:))
mukavaa pyhänseutuu kaikille mökkiläisille
toivoo lyyli señora lyyli kirjoitti:
poikkesin miekii teitä kahvipirrtiläisii tervehtimmää, vaikka kahvit jätän juomatta, mie vaan haistelen sen tuoksuu, oikee vahva kahvi tuoksuu mahottoman hyvälle sitä voip nuuhkii pitkää,mutta ah niin pettävää, koska se maistuu pahalle. :)))
mie keitän toisinaa haju nautinnoks presitentistä parikuppii vahvaa kohvii, vaikkei olis juojiikaa,presitentistä lähtee paras haju,mutta siit on tehtävä vahvaa,sillä siitkii saap huonon hajun jos tekkee litkukahvii:))
siin on sadepäivään nautintoo ja viel ko pannee kahvikynttilän palamaa ja sitte tuo skillanin tekemä valokuvien katselu.
se on niin rentouvaa,palata entisii muistoihin,itkee ja nauraa tapahtummii. siin on ihmiselle annettu paljo et hää voip hävitä itestään muistoihin ,ihan niin ko elläis niitä uuvellee.
kaik ympärillä häviää,satteet ja myrskytkin toviks,ei tarvii lähtee mummelinkaa saharaa asti;))sadetta viemää, niin ihminen pystyy uppouttuu muistoihin.
ja se on sitä sielun ravintoo,tämän tapasesti pitäs ihmisen mieltää virkistää,uppoutuu johonki mielyttävvää, niin että lähtee ajatuksissaa muihin fääreihin.
minnuu ei satteet erkoisemmin häiritse, kauan jos aurinko on poissa sitä kyllä kaipailee, sillo mie piän oranssin tai keltasen väristä vaatettä,se on ko kutsu aurinkolle,että tuuha näkyvii:))
värit tekkee hyvvää, vaikkei sitä ensnäkemältä uskokkaa. kyllä punanen saap iloseks ja kaik tunteet essii, mustaa ko panen niin se jo saap käyttäytymmää juhlavasti,siksi en piäkkäää mustaa muute ko itsenäisyyspäivänä ja hautajaiisissa.
siit väristä tullee ain laulu mielee,#kulje sinä heilini harmaissa vaatteissa kyllä sä mulle kelpaat.# niin laulettii enne varmaa lohduksi tytöille ,ko vaateista oli pullaa ja värit kiven takan.
minust tuntuu että kesä on jo mänt, ko amerikan meeri lähti eilen kottiinsa maijamiin,on hää sellanen aurinko.:)))
on meil olt riemuu kerrraksee, siin ihmises on niin paljo tunteita että välil tuntuu ettei ne mahu yhtee tuppaan.:))
hää kävi viros silmäluomileikkauksessa ja nyt mustelmat ol jo voiteilla peitettävis ja hää saatto matkustaa.
en mie mittää erroo hänen kauneutes nähhy, vaik hää osottel sormellaa entisii ryppyjen paikkoja.yhtä uppee hää on ko viisvuotta sitten ko tavattii ensimmäinen kerta.
amerikkalisethan on sellasii et hyö sannoo usein rakastavansa. ja suomalainen ei ossaa sannoo sitä toiselle niin herkästi. siin pittää olla sellaset tunnelmat ja muutenkii otollinen hetki.
hää teki yks päivä äitinsä opettammaa läskisoossii ja mahottoman hyvvää se olikin. meeri huokail mite hää rakastaa läskisoosii , seuraavas hetkes hää puhu muista asioista ja sano rakastavansa minnuu,samal äänelsävyl ko rakasti läskisoosii.
en voinnu mittää mutta mie purskahin nauruu, hää tinkas syytä niin suuree illoon,
ei hää ymmärtänt minun huumorii, mutta nauro mukan, naurusthan meeri ei kieltäyty koskaa.:))
toivoo lyyliolipa kiva ,että ehdin vielä tuon viestisi lukea.
Suupielet virneeseen asti virui,niin hyvin kuvasit tuon läskisoosin.
Kyllä sinä olet ihminen ,joka osaat asennoitua oikein sadesäähänkin,voi kun teitä Lyylejä olisi enemmän,olisi palstoilla hauskaa.
Värit kyllä vaikuttavat mielialoihin siin yhdyn sinuun,minäkin kun yritän maaleilla aikaan saada jotakin ,mieliala kyllä muovaa luomusta,värit sen mukaiset.
Aurinkoisena päivänä mieli valoisa ja sadesäällä värit tahtovat harmaantua.
Nyt on pakko lopettaa,kyyti ei odottele.
Hyvää viikonloppua sinulle Senora lyyli ja pistäydy piristämässä.- Leny
señora lyyli kirjoitti:
poikkesin miekii teitä kahvipirrtiläisii tervehtimmää, vaikka kahvit jätän juomatta, mie vaan haistelen sen tuoksuu, oikee vahva kahvi tuoksuu mahottoman hyvälle sitä voip nuuhkii pitkää,mutta ah niin pettävää, koska se maistuu pahalle. :)))
toivoo lyyliVai Siul riittää kohvihaju. Se onki terveellisempää ku sen litkimine. Mie taas ku varon tuon elopainon lissääntymist ja vältän noit pullii, ni mie silviisii petän itsijäin, ett paan ripauksen kaartemummaa kohviporroin pääll. Sit ku mie sen kohvin nautin ni iha ku pullakohvit joisin.
Hyyvvää jatkoo Siul Lyyli! señora lyyli kirjoitti:
toivoo lyyliVoi, kuinka olen nauranut esim. sillä muistolla kun tapasit Meerin sairaalassa ja supattelitte samassa sängyssä ja nukahditte...
Oli siinä hoitohenkilökunnalla ihmettelemistä kun kaksi mummua nukkuu samassa sängyssä, sinä pienessä mytyssä jalkopäässä ja rehevä Meeri kuorsaa selällään pääpuolessa! :DD
Olet kertonut niin paljon hauskoja juttuja täällä palstalla että siihen ei kukaan toinen ole yltänyt!
Toivotan ihanaa loppukesää ja värikästä syksyä!
Yhdyn toisten toivomukseen, että vilkaiset joskus tänne palstoille!- ellumari
Leny kirjoitti:
Vai Siul riittää kohvihaju. Se onki terveellisempää ku sen litkimine. Mie taas ku varon tuon elopainon lissääntymist ja vältän noit pullii, ni mie silviisii petän itsijäin, ett paan ripauksen kaartemummaa kohviporroin pääll. Sit ku mie sen kohvin nautin ni iha ku pullakohvit joisin.
Hyyvvää jatkoo Siul Lyyli!on hiljaista kaikissa baareissa ja kahviloissa näin MM - kisojen aikana.
Ihmiset ovat linnoittautuneet koteihinsa TV:n ääreen kisoja katsomaan, vai mitä tämä nyt on?
Minä tulin kuitenkin vanhaan tuttuun kohtaamispaikkaamme iltateelle ja viikonlopun kunniaksi otankin kahvia (hups)
Siinä menivät hyvät lupaukseni. Koska kahvia, niin tilkka konjakkia myöskin ja vaikka joudun nauttimaan sen yksin , niin ei mitään... musiikkia täällä on ja tunnelmavalot, sekä Skillan emäntämme marjapiirakkaa.
Ihana paikka johon sain ottaa koirani mukaan!
Hänellekin on kaapissa luu.
Ihana lauantaiehtoo! - fiiuliN
ellumari kirjoitti:
on hiljaista kaikissa baareissa ja kahviloissa näin MM - kisojen aikana.
Ihmiset ovat linnoittautuneet koteihinsa TV:n ääreen kisoja katsomaan, vai mitä tämä nyt on?
Minä tulin kuitenkin vanhaan tuttuun kohtaamispaikkaamme iltateelle ja viikonlopun kunniaksi otankin kahvia (hups)
Siinä menivät hyvät lupaukseni. Koska kahvia, niin tilkka konjakkia myöskin ja vaikka joudun nauttimaan sen yksin , niin ei mitään... musiikkia täällä on ja tunnelmavalot, sekä Skillan emäntämme marjapiirakkaa.
Ihana lauantaiehtoo!Vai ymmärsinkö väärin.
Minä kun vielä porskuttelen perjantain tunnelmissa.
Mutta hyvää lauantaiehtootakin voin toivotella, kyllä se sieltä joskus sekin....... - ellumari
MdK-MdK kirjoitti:
Voi, kuinka olen nauranut esim. sillä muistolla kun tapasit Meerin sairaalassa ja supattelitte samassa sängyssä ja nukahditte...
Oli siinä hoitohenkilökunnalla ihmettelemistä kun kaksi mummua nukkuu samassa sängyssä, sinä pienessä mytyssä jalkopäässä ja rehevä Meeri kuorsaa selällään pääpuolessa! :DD
Olet kertonut niin paljon hauskoja juttuja täällä palstalla että siihen ei kukaan toinen ole yltänyt!
Toivotan ihanaa loppukesää ja värikästä syksyä!
Yhdyn toisten toivomukseen, että vilkaiset joskus tänne palstoille!silloin mukana ja tunnen lievää kateutta noista teidän yhteisistä muistoistanne.
Siitä kuitenkin olen iloinen , että senjoora, vaikka en häntä tunne, on taas mukana.
Lauletaan sitten...minäkin, vähän ulkopuolisens tosin :
"On vanha jengi koossa taas.....! - saara.dma
Leny kirjoitti:
Vai Siul riittää kohvihaju. Se onki terveellisempää ku sen litkimine. Mie taas ku varon tuon elopainon lissääntymist ja vältän noit pullii, ni mie silviisii petän itsijäin, ett paan ripauksen kaartemummaa kohviporroin pääll. Sit ku mie sen kohvin nautin ni iha ku pullakohvit joisin.
Hyyvvää jatkoo Siul Lyyli!No, kylä sä ny annoit, Leny, hyvän ohjeen, että kaardemummaa kaffeen päälle, vai? ... Kylä mun täytyy huomenaamuna heti koittaa, päteeko sun neuvos.
- Leny
ellumari kirjoitti:
on hiljaista kaikissa baareissa ja kahviloissa näin MM - kisojen aikana.
Ihana lauantaiehtoo!Kuule, nyt on vasta perjantaiehtoo. Otitko Sinä liikkaa sitä Napoleonia?
- ellumari
Leny kirjoitti:
Kuule, nyt on vasta perjantaiehtoo. Otitko Sinä liikkaa sitä Napoleonia?
mutta muuten menevät päivät sekaisin.
Aina vapaapäivän aatto tuntuu lauantailta ja varsinkin kun olin juuri saunassa.
Lauantai on perinteisesti saunapäivä, mutta nyt menin jo perjantaina.
Minähän sekoilen päivissä ja kuukausissakin. Viime toukokuussa lähetin ystävättärelleni synttärikortin, vaikka hän täytti vuosia päivälleen kuukautta myöhemmin.
Te olette tarkkoja tyttöjä!
- my.mm.eli
No, itselleni toivotan sitten kun ei kerta ketään paikalla. Laitan muurikan kuumenemaan. Heitän jauhelihapihvit ja sämpylän puolikkaat, vielä makkaroitakin muutaman. Jääkaapista nostan pöydälle valmiiksi salaattia, kurkku- ja tomaattiviipaleet tuohon. Mitähän muuta löytyisi? Vielä ehditte "tankata" maratoonin katselua varten kun äkkiä tulette. Ei sitten tarvitse välipalaa kesken kaiken lähteä etsimään.
Aurinko pilkahtelee pilvien välistä, sadepilvet pysykööt tuolla kaupungin pohjoisella puolella, tänään ei mitään asiaa Stadionille. Tuliko tämä asia nyt tarpeeksi selvästi esitetyksi, ei enää vettä tälle suunnalle! Pleace, säänhaltija!- saara.dma
Kyllä nyt laitoit, my.mm.eli, pöytään sellaiset herkut, että on ihan pakko tulla maistelemaan. Näin saunan jälkeen maistuukin.
Olen tässä ollut pienellä kotimaan matkalla, Pohjanmaan kierroksella. Yövyimme hotellissa Lappajärven rannalla, opiskelimme vähän paikkakunnan geologiaa ja kävimme erilaisissa turistirysissä, taidenäyttelyissä ym.
Kyllä tällainen pikku matkustaminenkin aina vähän virkistää ja kotikin tuntuu taas aivan uudelta ja ehdottoman viihtyisältä.
Suomalainen tuossa hyppää kohta taas pituutta, tarvii nyt mennä katsomaan, miten siinä käy.
Hei taas Saara saara.dma kirjoitti:
Kyllä nyt laitoit, my.mm.eli, pöytään sellaiset herkut, että on ihan pakko tulla maistelemaan. Näin saunan jälkeen maistuukin.
Olen tässä ollut pienellä kotimaan matkalla, Pohjanmaan kierroksella. Yövyimme hotellissa Lappajärven rannalla, opiskelimme vähän paikkakunnan geologiaa ja kävimme erilaisissa turistirysissä, taidenäyttelyissä ym.
Kyllä tällainen pikku matkustaminenkin aina vähän virkistää ja kotikin tuntuu taas aivan uudelta ja ehdottoman viihtyisältä.
Suomalainen tuossa hyppää kohta taas pituutta, tarvii nyt mennä katsomaan, miten siinä käy.
Hei taas Saarajuhlimaan suomalaisten pronssia!
Onko kaikki vielä stadionilla kun on niin hiljaista?
Stadionilla oli todella ilmassa suuren urheilujuhlan tuntua :-))
No, jos saan tuosta yhdestä pullosta poistettua korkin, vaikka se onkin rautalanka-aidan takana, niin skoolaan!
Laitan pullon takaisin jäihin, joutukaa mukaan kun juoma vielä kuplii!- Sinikynä
MdK-MdK kirjoitti:
juhlimaan suomalaisten pronssia!
No, jos saan tuosta yhdestä pullosta poistettua korkin, vaikka se onkin rautalanka-aidan takana, niin skoolaan!
Laitan pullon takaisin jäihin, joutukaa mukaan kun juoma vielä kuplii!Täältä tullaan. Olihan se aikamoinen paukku. En olisi uskonut, että härmän poika ottaa pronssia pituushypyssä AD 2005.
Nyt on aika juhlia jo senkin vuoksi, että odottelen alkavaksi suoraa lähetystä neloselta rapakon takaa klo 24. Siellä pelataan golfin major kilpailua.
Skool! - mumeli
MdK-MdK kirjoitti:
Laitan pullon takaisin jäihin, joutukaa mukaan kun juoma vielä kuplii!Noh nii KIPPIS ja kulaus vaan Tommin kunniaks.Kyllä nyt täytyykin saada shamppa kaljaa..eiks vaa.
- Leny
mumeli kirjoitti:
Noh nii KIPPIS ja kulaus vaan Tommin kunniaks.Kyllä nyt täytyykin saada shamppa kaljaa..eiks vaa.
Yhdyn edellisten iloon!!
Tommi! Tommi! hei! hei! ja ONNEA! - my.mm.eli
Sinikynä kirjoitti:
Täältä tullaan. Olihan se aikamoinen paukku. En olisi uskonut, että härmän poika ottaa pronssia pituushypyssä AD 2005.
Nyt on aika juhlia jo senkin vuoksi, että odottelen alkavaksi suoraa lähetystä neloselta rapakon takaa klo 24. Siellä pelataan golfin major kilpailua.
Skool!tulen minäkin, vieläkö kuplii ja poreilee MdK-MdK :D
Minun pyyntöni sateettomasta illasta toimi viimeinkin. Vajaan kymmenen kilometrin päässä Stadikalta pohjoiseen tuli seitsemän jälkeen vettä kuin saavista kaatamalla.
Evilään olen aina uskonut, että se poika vielä hyppää pitkälle. Mitenkähän nyt urheilupomot ottavat ansiokseen tämän, eivät ole Tommiin uskoneet eikä apurahoja antaneet! Urheilujohtajat vaihtoon mitä pikimmin.
Hyvä Tommi! Ja onnea matkalla uusiin ennätyksiin!
Skål:)) Otetaan porukalla, Mumeli ja Leny myös! Skål! - my.mm.eli
saara.dma kirjoitti:
Hei taas Saarakotiin tulla taas, vai mitä? Minunkaan ei tarvitse olla montaa päivää "vieraissa" ;) siis kotoa pois kun jo alan kaivata omiin ympyröihin takaisin. Vaikka pieni reissu piristää, niin myös samalla väsyttääkin.
Mökkireissu tietenkään ei, vaikka olisi pitempäänkin. Mutta sehän on myös kotona oloa.
Vaikka olen paljon kotimaata kierrellyt, niin Pohjanmaa jäi käymättä, mahtaako enää tulla lähdetyksi. Junan ikkunasta muistan alle kymmenen ikäisenä nähneeni ne laakeat maisemat. Oli outoa maisemaa itäsuomalaiselle lapselle. - ellumari
Leny kirjoitti:
Yhdyn edellisten iloon!!
Tommi! Tommi! hei! hei! ja ONNEA!jaamme ilot ja surut.
Tänä iltana ilon Tommi Evilän pituushypyn pronssin johdosta:))))
Skoolataan kaikki ja ollaan aiheestakin pikkuisen riehakkaalla tuulella.
Yhtään ei enää edes nukuta ja väsytä. MdK-MdK kirjoitti:
Laitan pullon takaisin jäihin, joutukaa mukaan kun juoma vielä kuplii!Eikö teitä naisia lainkaan ärsytä se, että mies käyttää koruja??? Kutrit ja korut ovat hirvittävän epämiehekkäitä.
Pitkämäen tulos oli samaa luokkaa sijoituksena, siitä ei riemuittu, en minäkään.
Näin odotukset vaikuttavat!Ruuneperi kirjoitti:
Eikö teitä naisia lainkaan ärsytä se, että mies käyttää koruja??? Kutrit ja korut ovat hirvittävän epämiehekkäitä.
Pitkämäen tulos oli samaa luokkaa sijoituksena, siitä ei riemuittu, en minäkään.
Näin odotukset vaikuttavat!En tiedä mutta minä olen niin tottunut näkemään miehillä esim.kaulaketjuja ettei se häiritse.ja yksi korvarengas ei haittaa.Pitkästä tukasta en kyllä pidä,fiksumpi on siististi leikatu lyhyt tukka,toinen asia tietysti noi taiteiliat ne kun on välillä kuin peikkoja.Mutta kukin taaplaa tyylillään.
- Sinikynä
Tänään heräämme Tommi Evilän pronssimitalin jälkeiseen aamuun. Ilmakin on ikäänkuin seesteisempi, siitä huolimatta, että minun ikkunastani taivas on täysin pilvessä.
Näin se vaan on. Kun on jotain, mistä iloita, niin ilmakin on aurinkoinen sateesta huolimatta. Tämänhän todiati se tuhatpäinen yleisö Helsingin Olympiastadionilla useana päivänä kuluneella viikolla.
Ilkka Kanerva, se urheilupomo, eduskunnan toinen varapuhemies ja ties mitä, tosin sanoi tämän päivän Hesarin haastattelussa, että Helsingin Olympiastadion on kuin DDR:stä. Aika loukkaavasti sanottu meidän urheilupyhätöstä.
Sanatarkasti Kanerva sanoi näin "Kyllähän Olympiastadion on absoluuttinen museo. Kisojen järjestäminen on ollut kuin olisi yrittänyt sulloa 45 numeron jalkaa 35 numeron kenkään. Stadion on myös tosi nukkavieru, pahimmillaan kuin jostakin DDR:stä"
Aika pahasti sanottu. Eipäs sanonut näin kisoja haettaessa.
Asiasta toiseen.
Tämä kahvilaketju on siirretty tai siirtynyt pois etusivulta. Kun tämä kahvila on niin suosittu, niin eikö sitä voisi mitenkään saada takaisin etusivulle?
Kahvipirtin emäntä, sinuun asetamme toivomme.- Sinikynä
Piti vielä sanomani tuohon stadion asiaan, että esim. Tukholman stadion on paljon vanhempi, kuin H:gin stadion, mutta en ole koskaan kuullut ruotsalaisten arvostelevan stadioniaan. Päin vastoi he ovat ylpeitä siitä, Ja niin pitäisi meidänkin olla.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina
Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.62439Kumpi on sekaisempi - Koskenniemi vai Trump?
Koskenniemi haukkui Trumppia A-studiossa, niin että räkä lensi suusta. Sen sijaan Trump puheessaan sanoi, että Grönlant652248- 1981270
- 711078
- 1031042
Martina ja Matias
Mahtaako Martina yrittää saada Matiasta uudeksi sulhaseksi, niin saisi ne prinsessa häät, mitkä jäi pitämättä, kun Aussi211889"Pähkähullu ruhtinas" sanoi a-studiossa maailmanpolitiikan professori...
...Martti Koskenniemi Trumpista ja hänen toimintatavoistaan, vertasi 1600-luvulla eläneeseen Aurinkokuninkaaseen Ludwig196875Toivottavasti myös pysyy häkissä
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011754428.html 😡😡😡 tommosia saastoja sitä näyttää Suomussalmen suunnalta sikiävän �10817- 47769
Ylipainoiset naiset ovat kokeneet kiusallisen ilmiön deittaillessa
Moni pluskoon nainen kertoo kohtaavansa deittailussa yllättävän ja kiusallisen ilmiön: alussa on luvassa romanssi, mutta47730