ehdokkaana.siis 2006
Onko tapani Kansa ens vuonna Iskelmä Finlandia
26
951
Vastaukset
- voivoi
ehdokkaat valitaan "luulisin" ensikeväänä 2006 vasta. Ehdokkaista päättää käsittääkseni Turkka Mali.
- Kappas
Markka Tuli alias Turkka Maliko se päättääkin iskelmä-Finlandian saajat. Ei nyt enää Euro aikaan kait?!
- Masa
Kappas kirjoitti:
Markka Tuli alias Turkka Maliko se päättääkin iskelmä-Finlandian saajat. Ei nyt enää Euro aikaan kait?!
Turkka Mali ei yksin päätä, on puheenjohtajana raadissa joka ehdokkaat valitsee...
- sulkakynän omistaja
ei niin
- Amppari
En tiedä, mutta luulisi olevan. Tapsa on upea pitkänlinjan artisti jolla paljon hitteja ja on tehnyt myös itse omia laulujaan, siis varteenotettava Iskelmä-Finlandia voittaja jopa !!!
T.Kansa on huippuhyvä laulaja. En keksi yhtään hyvää syytä ,miksei se voisi olla ehdokkaana Iskelmä-Finlandian saajaksi ensivuonna.
Okei, se laulaa paljon muunkin tyylistä lauluja ,kuin vaan iskelmää, mutta eihän Anneli Saaristokaan mikään varsinainen iskelmälaulaja ole. Valtavasti enemmän Tapsalla on iskelmähittejä, kuin esim. Saaristolla tai suurimmalal osalal laulajistamme.
Jos en Tapsa ensivuonnakaan ole ehdokkaana, niin ihmettelen sitä kyllä syvästi, että millä perusteella ja kuka nuo ehdokkaat sinne valitsee? Mä luotan ,että ON. Jos niillä valitsijoilla on hiukkakaan järkeä päässä, niin ne tajuaa sen ,että Tapsa on ehdottomasti sen Iskelmä-Finlandia ehdokkuuden ansainnut.
- rita
Kysymys kuuluu,mitä Kansa on tehnyt iskelmämusiikin edistämiseksi? Kuuluisissa valintakriteereissä on nimenomaan pointtina se.Kansa on suurinpiirtein kävellyt niissä pussihousuissaan henkseleitä paukuttaen ja jodlannut samoja iänikuisiä virsiään sen about kolmekytävuotta,mitään sanottavaa edistystä ei ole tapahtunut.Varmaan moni on eri mieltä mutta kertokaa millä perusteilla Kansa ohittais muut ehdokkaat ja varsinkin haluaisin tietää mitä se on tehnyt edistääkseen iskelmämusiikin profiilia.Jos taas verrataan vaikka Taipaleen Reijoon,niin uutta tuotantoahan miehellä on pilvin pimein.
- pohdiskelija
Mitähän nämä aikaisempien vuosien voittajat ja ehdokkaat sitten ovat tehneet iskelmämusiikin kehittämiseksi ?
Tapani Kansa ainakin oli ensimmäinen viihdelaulaja, joka toi myös konserttisaleihin ohjelmistoaan. Iskelmämusiikki ei juurikaan sitä ennen konserttisaleissa soinut. Tapsa oli siis tienraivaaja.
Tapani Kansan monipuolisuus on myös erittäin ihailtavaa. Hän on jatkanut siitä mihin Georg Malmsten aikoinaan jäi, eli on kaatanut kevyen- ja taidemusiikin välisiä raja-aitoja (tuollaisella äänellä se onkin mahdollista). Tapsa on musiikkimaailman kapinallinen,joka ei suotu lokeroitavaksi johonkin tiettyyn kastiin, vaan kulkee omia polkujaan.
Tapani Kansa on myös paljon säveltänyt ja sanoittanut omia biisejään, sekä tehnyt käännöstekstejä. Vaihtelevalla menestyksellä.
T.Kansalla on korkea työmoraali ja rautainen ammattitaito. Hän vaikuttaa olevan tinkimätön laadun suhteen (perfektionisti). Kansalla on myös rohkeutta ja kunnianhimoa. Hän haluaa kehittää itseään ja vuosi toisensa jälkeen hän ammentaa musiikillisesta aarrearkustaan ideoita. Kehittelee erillaisia konserttiohjelmistoja yms. Rakkaudesta musiikkiin hän on työhönsä aina paneutunut.
Minä en keksi yhtäkään syytä ,että miksi Tapani Kansa olisi huonompi Iskelmä-Finlandiavoittaja ehdokas, kuin esim. Kari Tapio tai Jari Sillanpää . Tottakai Tapsa laulaa keikoillaan myös niitä kestohittejään, koska ihmiset niitä aina toivoo häneltä.
Viimevuonna olin yhdellä Tapsan keikalla, jossa hän lauloi monenlaisia lauluja ( sellaisiakin, joita en ole hänen koskaan ennen kuullut laulavan ). Joku tuli pyytämään ,että Tapsa laulaisi R.A.K.A.S:n ja " Äidin pikkupojan " . Tapsa sanoi sille, että: " Mä olen niin paljon laulanut niitä omia renkutuksiani, että tänään en laula ensinmäistäkään ". No,tuo toivoja meni siitä vähän happaman näköiseksi ja niimpä Tapsa sitten kuitenkin lauloi nuo molemmat biisit...
Jos ei olisi laulanut, niin varmaan joku taas olisi märissyt, että onpa se sitten ylimielinen ja leso.
Tapani Kansalta on viimevuosina tullut uutta tuotantoa ja korkeatasoista sellaista. Esim. Argenttinalaiset tangot ovat upeita hänen laulamanaan, "Salaisuudessain"- levyllä on monia hienoja iskelmäbiisejä ja Tapsan Rautavaara-laulut ovat huippuhyviä.
Mitä muuten se Jari Sillanpää on tehnyt iskelmämusiikin edistämiseksi ? Yksi flopannut euroviisu esiintyminen ja se on siinä. Ei piruetien pyörähtely lavalla paljon mitään edistä...tai lokin perssulat selässä kekkulointi.- suomen tyyppi!
Justiinax kirjoitti:
Tottakai Tapsa laulaa keikoillaan myös niitä kestohittejään, koska ihmiset niitä aina toivoo häneltä.
Viimevuonna olin yhdellä Tapsan keikalla, jossa hän lauloi monenlaisia lauluja ( sellaisiakin, joita en ole hänen koskaan ennen kuullut laulavan ). Joku tuli pyytämään ,että Tapsa laulaisi R.A.K.A.S:n ja " Äidin pikkupojan " . Tapsa sanoi sille, että: " Mä olen niin paljon laulanut niitä omia renkutuksiani, että tänään en laula ensinmäistäkään ". No,tuo toivoja meni siitä vähän happaman näköiseksi ja niimpä Tapsa sitten kuitenkin lauloi nuo molemmat biisit...
Jos ei olisi laulanut, niin varmaan joku taas olisi märissyt, että onpa se sitten ylimielinen ja leso.
Tapani Kansalta on viimevuosina tullut uutta tuotantoa ja korkeatasoista sellaista. Esim. Argenttinalaiset tangot ovat upeita hänen laulamanaan, "Salaisuudessain"- levyllä on monia hienoja iskelmäbiisejä ja Tapsan Rautavaara-laulut ovat huippuhyviä.
Mitä muuten se Jari Sillanpää on tehnyt iskelmämusiikin edistämiseksi ? Yksi flopannut euroviisu esiintyminen ja se on siinä. Ei piruetien pyörähtely lavalla paljon mitään edistä...tai lokin perssulat selässä kekkulointi.Kansan rautavaaraversiot!Kumma kun Loiri teki Junnu Vainion lauluista omat versiot ja ne meni ihmisille läpi,niin Tapsa lauloi kohta Rautavaaraa....kumma yhteensattuma????...no joo!
- Mira
http://www.yle.fi/teema/sininenlaulu/artikkeli.php?id=331
Tapani on hieno laulaja. Vaikea kuvitella sopivampaa ehdokasta, kuin hän. - Kikka
Tuo Ritan kommentti on juuri hyvin tyypillinen sellaisen ihmisen mielipide, joka ei Kansan keikoilla pahemmin käy.
Kyllähän esim. Tapsan konserteissa on usein erillainen teema. Milloin kyseessä on joulukonsertti, milloin romansi-konsertti, milloin omien hittien viihdekonsertti, milloin lauletaan Malmstenista-Merikantoon ja milloin Tapio Rautavaaraan tuotantoa.
Tanssikeikoillakin Tapsan ohjelmisto muuttu lähes jokakerta (aina siitä ei edes muusikoille ilmoiteta ja sitähän muusikot ovatkin mm. täälä välillä mananneet ;) ). - kiello
Justiinax kirjoitti:
Tottakai Tapsa laulaa keikoillaan myös niitä kestohittejään, koska ihmiset niitä aina toivoo häneltä.
Mitä muuten se Jari Sillanpää on tehnyt iskelmämusiikin edistämiseksi ? Yksi flopannut euroviisu esiintyminen ja se on siinä. Ei piruetien pyörähtely lavalla paljon mitään edistä...tai lokin perssulat selässä kekkulointi.arvostelu(Jari sillanpään tässä tapauksessa) kokonaan kirjoituksistasi pois.Ei se Tapani Kansakaan mikä superhyper ihminen ole.
- rita
Justiinax kirjoitti:
Mitä muuten se Jari Sillanpää on tehnyt iskelmämusiikin edistämiseksi ? Yksi flopannut euroviisu esiintyminen ja se on siinä. Ei piruetien pyörähtely lavalla paljon mitään edistä...tai lokin perssulat selässä kekkulointi.Ihme juttu miten aina palaat noissa haukkumisissas Jariin.Ihan niinkuin tässä maassa ei muut olis palkintoja saaneetkaan.Jari on todellakin edistänyt iskelmämusiikkia,on säveltänyt ja sanoittanut biisejään.Myös niiden esittäminen on oikeesti showta eikä mitään pussihousutouhua monenkymmenen vuoden takaa jolloin silloiset neitokaiset,nykyiset mahd.isoäidit,piti Tapsaa suurena tähtenä kun ei niin kauheasti ollut valinnanvaraa toisin kuin nykyisin.Ei kiinostais haukkua idolias mutta itseppähän taas kerran heitit noottejas.En väitä etteikö Kansa mitään olis saanut aikaseks(toisin kuin sinä Jarista,huom.) mutta on muitakin ehdokkaita ainakin yhtä hyviä.Mihis se sun kuuluisa huumoritajus on hävinny :)
- rita
Kikka kirjoitti:
Tuo Ritan kommentti on juuri hyvin tyypillinen sellaisen ihmisen mielipide, joka ei Kansan keikoilla pahemmin käy.
Kyllähän esim. Tapsan konserteissa on usein erillainen teema. Milloin kyseessä on joulukonsertti, milloin romansi-konsertti, milloin omien hittien viihdekonsertti, milloin lauletaan Malmstenista-Merikantoon ja milloin Tapio Rautavaaraan tuotantoa.
Tanssikeikoillakin Tapsan ohjelmisto muuttu lähes jokakerta (aina siitä ei edes muusikoille ilmoiteta ja sitähän muusikot ovatkin mm. täälä välillä mananneet ;) ).Ai ei ole pahemmin käynyt,mikään mahti ei sais mua Kansan keikalle.
rita kirjoitti:
Ai ei ole pahemmin käynyt,mikään mahti ei sais mua Kansan keikalle.
Kyllähän mä sen arvasin ,ettet ole Kansaa livenä nähnyt etkä kuullut. Aika kivasti kuitenkin olet tietävinäsi, että mitä se keikoilla laulaa ja kuinka esiintyy.
- keikalle
Justiinax kirjoitti:
Kyllähän mä sen arvasin ,ettet ole Kansaa livenä nähnyt etkä kuullut. Aika kivasti kuitenkin olet tietävinäsi, että mitä se keikoilla laulaa ja kuinka esiintyy.
niin saat muuta ajateltavaa kuin muiden laulajien nilkuttamisen,
rita kirjoitti:
Ihme juttu miten aina palaat noissa haukkumisissas Jariin.Ihan niinkuin tässä maassa ei muut olis palkintoja saaneetkaan.Jari on todellakin edistänyt iskelmämusiikkia,on säveltänyt ja sanoittanut biisejään.Myös niiden esittäminen on oikeesti showta eikä mitään pussihousutouhua monenkymmenen vuoden takaa jolloin silloiset neitokaiset,nykyiset mahd.isoäidit,piti Tapsaa suurena tähtenä kun ei niin kauheasti ollut valinnanvaraa toisin kuin nykyisin.Ei kiinostais haukkua idolias mutta itseppähän taas kerran heitit noottejas.En väitä etteikö Kansa mitään olis saanut aikaseks(toisin kuin sinä Jarista,huom.) mutta on muitakin ehdokkaita ainakin yhtä hyviä.Mihis se sun kuuluisa huumoritajus on hävinny :)
Voi jummi, sua ja sun juttujas... Et sä paljoa tiedä, jos väität ettei esim. joskus 60-luvulla ollut kilpailua ja valinanvaraa artisteista.
Sen verran mä ainakin olen kirjoista ja lehdistä lukenut, ja juttuja kuullut, että Tapsan lisäksi niihin aikoihin nousi pinnalle suuri määrä muitakin artisteja, joista monet ovat nykypäivänäkin maamme parhaimistoa (kuten Tapsa). Okei, ehkä mitäänsanomattomat tangokuninkaalliset puuttuivat, mutta silloin laulajien laatu korvasikin määrän.
Mä en ole väittänytkään ,että Tapsalle automaattisesti, pitäisi antaa se Iskelmä-Finlandia palkinto. Mun mielestä vaan Tapsa ansaitsisi sen EHDOKKUUDEN edes.
Ei mun huumorintaju mihinkään ole hävinnyt. Se vaan huilaa nyt välillä.keikalle kirjoitti:
niin saat muuta ajateltavaa kuin muiden laulajien nilkuttamisen,
Juu, mutta kiitos ei. Jos mä haluun kuulla vatsahaavaisen sonnin mylvintää, niin menen mielummin vaikka navettaan.
- rita
Justiinax kirjoitti:
Oletkos sä käynyt Jarin keikoilla,kun tunnut tietävän.
rita kirjoitti:
No, enpä ole tullut käyneeksi. Ei ole pahemmin houkuttanut, kun TV:stä olen sen riekkumista joskus katsellut.
- että silleen
Justiinax kirjoitti:
Juu, mutta kiitos ei. Jos mä haluun kuulla vatsahaavaisen sonnin mylvintää, niin menen mielummin vaikka navettaan.
Joo kyllä se Kansan laulamiseksi kutsuttu on kyllä tosiaan kuin vatsahaavaisen sonnin mylvintää
siinä olet oikeassa. - Mörrö möykky
rita kirjoitti:
niistä asioista mistä TODELLA josta jotakin tiedät ja jätä muut rauhaan.
- ollaan että
Mörrö möykky kirjoitti:
niistä asioista mistä TODELLA josta jotakin tiedät ja jätä muut rauhaan.
Justiinaxin IP seurantaan,kun solvaa muita artisteja, jos ei muutkaan saa sitä tehdä niin miksi sinä saisit???!!!!
- oukkidoukki
Mahtaiskohan Tapsa edes huolia palkintoa, jonka on saanut Matti ja Teppo sekä Jari Sillanpää?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku605006Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt362279Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti622169- 2222153
Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm2181363Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä181218- 89966
Taas joku junan alle
Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai47943- 66887
Harmittaa...Lampsiinjoen sillat
Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v12869