Olen seuraillut palstaa, onko ateismilla sitten omaa kirjaa, mihin tutustua? Raamattukin on jo tullut joskus luettua.
Ateismin ismejä
16
1240
Vastaukset
- M@k3
Ateisteillä ei ole omaa pyhää kirjaa, mutta netistä löytyy runsaasti uskonnon vastaisia kirjoituksia, jotka tuntuvat miellyttävän suuresti ateisteja :)
- tuanma
Luin ja ymmärsin olevani järkevä, itsekäs ja rationalisti ateisti. Miksi uskovaiset ovat vallanneet tämän paikan? Kunnioitus kuuluu myös uskontoihin. Vai haluavatko he ateistiksi ateistin paikalle?
- Niin unkeellinen
Etten saa sitä koneelleni...heikkarin goisaavaa ässää en löydä...
as-mies - M@k3
Niin unkeellinen kirjoitti:
as-miesvain tuota tekstiä. ei tarvitse kirjoittaa sitä mihinkään.
- käyttämään
Niin unkeellinen kirjoitti:
as-miestietokonetta.
Jos näppäimistösi on skandinaavinen (mitä luultavammin on) painat Alt Gr-näppäimen pohjaan ja painat toiseksi ylimmän rivin oikean reunimmaista näppäintä (ENTERin vasemmalla puolella/ruåttalaisen åån oikella puolella) ~ merkki tulee näkyviin vasta kun lyöt seuraavan merkin, ei kovin vaikeaa, vai mitä?
Näppäimeen on luultavasti painettu merkit seuraavat merkit: ¨ ^ ~
Niin ja linkkiä klikkaamalla tosiaan onnistuu helpoiten. Jos linkkitekstiä klikkaamalla ei pääsisi sivulta toiselle, ei se olisi linkki.
Jos näet jollakin sivulla web-osoitteen (url), joka ei ole linkki, voit copy-pastettaa sen osoiteriville: Maalaat kyseisen osoitteen, klikkaat hiiren oikeanpuoleista nappia, valitset "kopioi"(copy), osoite on nyt välimuistissa. Seuraavaksi siirrät hiiren osoittimen osoiteriville, tyhjennä se. Klikkaa hiiren oikeanpuoleista nappia osoiterivin päällä, valitse "liitä"(paste). Paina ENTER. - Fafner
tuanma kirjoitti:
Luin ja ymmärsin olevani järkevä, itsekäs ja rationalisti ateisti. Miksi uskovaiset ovat vallanneet tämän paikan? Kunnioitus kuuluu myös uskontoihin. Vai haluavatko he ateistiksi ateistin paikalle?
ilmeisesti keskustella vaikka omaisivatkin erilai-
laiset mielipiteet.
Ei valloittaminen onnistu jos ei kohde anna periksi valloittajalle, antaudu.
Varsinkaan: Sydämen valloitus tai jopa SIELUN!
Se jolta puuttuu usko antaa helpommin periksi kuin
se joka omaa uskoa.
EN TARKOITA yksinomaisesti seemiläisperäisiä uskontoja.
- SEEMOS
Minusta tuli ateisti juuri siksi, että aikoinaan luin sen raamatun ajatuksen kanssa...
- tuanma
Minäkin pidin siitä hyvänä kirjana. Ateistiksi olen ajautunut pikkuhiljaa virranvietävänä. Emme aikoinaan löytäneet tarpeeksi hyvää kummia lapsillemme, joten päätimme erota kirkosta ja jättää lapset kastamatta. Avioliittokin pitäisi olla sopimus eikä papin sanojen vihkimä.
- PekkaPakana
Vaikuttavin teos on ollut ehkä apostolien ja profeettain iloisen joukon kirjoittama ikivanha bestseller "Pyhä Raamattu."
Voi olla että olisin vieläkin jonkunlainen kristitty jos en olisi Raamattua aikoinaan lukenut. - joooo
Eiköhän fysiikkaa opiskelemalla saa parhaan käsityksen ateistien uskomuksista. :) Kun ei ateismi tavallaan ole mikään uskonto, niin ei ateisteilla ole mitään "pyhiä" kirjojakaan.
- Humanisti
Eihän ateismi ole mikään uskonto, eikä uskon asia sen enempää kuin skeptismikään! Jotkut höyrypäät ateistit voivat kyllä käyttäytyä kuin ääriuskovaiset.
Ei ateismia tarvitse julistaa muuten kuin jumalalien nimissä tehtyjen hirmutöiden vastustamiseksi. Niille uskonnot ovat tarjonneet hyvän keppihevosen kautta aikojen.
Kummastuttaa nämä uskovaiset-ateisti -asetelmat. Antaa kunkin hölmöyttään uskoa mihin yliluonnolliseen haluaa. Sitten kun uskon nimissä aletaan tekemään hirmutöitä (esim. ristiretket, nykyinen ääri-islamilaisuus), niin syytä on todella painaa stoppia. Ihminen, muusta evoluution hedelmistä puhumattakaan - unohtuu näiltä uskonsotureilta.
Ateismin nimissä tai puolustamiseksi ei ole aloitettu ensimmäistakään sotaa. - aye-serene
...sisältää vain 4 sanaa:
"jumalaa ei ole olemassa"
...se on riittävä kirjallisuus minulle pakanuudestani ;))
mvh/aye- mii
on jumalankieltämisellä ja pakanuudella? Mulle pakanuus meinaa kyllä uskomista jumaluuteen. Jos jonkun mielestä olen hakoteillä väittäessäni, että ateismi ja pakanuus ovat kaksi täysin eri asiaa, niin perusteluja tahtoo mä.
Aika onneton kysymys. Mun pyhä kirja on "Psyyke". 700 sivunen psykologian kirja.
- Lucifer
Ateismin kantava idea kun sattuu olemaan juuri se,ettei ole mitään "pyhiä" kirjoja tai dogmia.Ateismi on yksinkertaisesti sitä,ettei usko jumaliin tai muihin ylimaallisiin voimiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?1022356- 1211964
- 921519
- 1381469
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘741278- 1171276
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu221230Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis631141- 511107
- 381062