Kuka teillä maksaa ehkäisyn? Oli se sitten mikä tahansa, hormonallinen tai kondomit? Jaatteko parinne kanssa puoliks, ostatteko ite, vanhemmat? Kuka maksaa gynellä käynnit, lääkärissä käynnis yms? Kiinnostais tietää vaan...
Kuka maksaa??
8
1063
Vastaukset
- nontti
Gynekologihan ei maksa mitään, jos käy kunnallisella. Yksityinen on tietenkin asia erikseen.
Meillä maksoi äiti pillerini niin kauan kun kotona asuin. Sen jälkeen olemme maksaneet avomiehen kanssa puoliksi. - Miina
Tällainen mun ehkäisyhistoria on:
Ensimmäisen poikakaverin kanssa:
- se kävi kondomit ostamassa, joskus minä maksoin niistä puolet;
- siirryttiin pillereihin, neuvola ei maksanut mitään eikä myöskään gynellä käynti, pillerit maksettiin puokkiin.
Sitten erottiin, jatkoin pillereiden syönnin ja maksoin ne itse.
Nykyisen avomiehen kanssa:
- alussa käytettiin kondomeja lisäehkäisynä, jaettiin kulut niin, että ostettiin joka toinen paketti;
- sitten kondomit jäi pois, maksettiin alussa pillerit puokkiin;
- lääkärikäynnit kuuluivat YTHS:n vuosimaksuun, joten siitä ei mennyt yhtään lisäkuluja;
- yhteenmuuton jälkeen minä maksan pillerit kokonaan.
Syy miksi alussa jaoimme kulut on mielestäni luonnollinen, suhde oli uusi ja molemmilla oli ns. "omat rahat". Yhteenmuuton jälkeen suhde vakiintui ja rahoista tuli "kuin yhteiset". Meillä ei edelleenkään (viiden vuoden jälkeen) ole yhteistä tiliä, mutta kaikki rahat käytetään yhteisen elämän hyväksi. Jaamme laskut niin, että ne menevät tasan maksukyvyn mukaan. Minä siis maksan pillerit, mieheni taas jotain muuta.
Tämä sopii meille. - Janna
Viis vuotta sitten ku tavattiin, (olin silloin melkein 16) ja kun meidän seksielämä alkoi, käytettiin eka kortsuja, jotka poikaystävä mukisematta maksoi. Pari vuotta siitä aloin syömään pillereitä ja heti sovittiin että maksetaan puoliksi. Pari kolme vuotta niitä söin ja puolivuotta sitten kun lopetin ne ei aluksi käytetty mitään, mutta nyt (aina kun vaan kerkiää ;)) käytetään kortsua, mutta ei sitäkään aina viitsi alkaa laittaa. Ei siis elämä tässä vaiheessa enää maailma kaadu vaikka beibi tuliski, mutta ei me sitä kuitenkaan vielä yritetä. :) (Olen vm -84)
- Janna
Niin siis nyt poikaystävä maksaa taas kortsut, eikä siitä mitään valita.
- haiduli
minä maksan kaikki.. pillerit, gynekäynnit.. ym.
- haiduli
niin koska nyt poikaystäväni on työtön ja minä käyn töissä.. se sopii mulle!en viiti siltä viimesiä rahoja kysellä vaik ei pillerit niin paljoo maksaiskaa mut silti .
- cerelia
Minä maksan kaikki pillerit ja lääkärit itse. Eipä nuo nyt niin tuhottomasti maksa. Mies maksaa sitten paljon muita menoja...
- Peppi..
Maksan itse gynellä käyntini. Syön pillereitä, ja nekin maksan itse. Tämä on mielestäni hyvä järjestelmä, sillä poikaystävä maksaa muuten "kaiken" - siis esim. raflassa syönnit, leffat, baari-illat jne. Näin meillä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?485938Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa
Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki603545- 1862759
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t152705mahdollista, että olet ollut iltavuorossa
Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k132319- 322245
törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/182047- 181885
- 1481399
Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu2811332