Kuka maksaa??

pamsu86^

Kuka teillä maksaa ehkäisyn? Oli se sitten mikä tahansa, hormonallinen tai kondomit? Jaatteko parinne kanssa puoliks, ostatteko ite, vanhemmat? Kuka maksaa gynellä käynnit, lääkärissä käynnis yms? Kiinnostais tietää vaan...

8

984

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nontti

      Gynekologihan ei maksa mitään, jos käy kunnallisella. Yksityinen on tietenkin asia erikseen.

      Meillä maksoi äiti pillerini niin kauan kun kotona asuin. Sen jälkeen olemme maksaneet avomiehen kanssa puoliksi.

    • Miina

      Tällainen mun ehkäisyhistoria on:

      Ensimmäisen poikakaverin kanssa:
      - se kävi kondomit ostamassa, joskus minä maksoin niistä puolet;
      - siirryttiin pillereihin, neuvola ei maksanut mitään eikä myöskään gynellä käynti, pillerit maksettiin puokkiin.

      Sitten erottiin, jatkoin pillereiden syönnin ja maksoin ne itse.

      Nykyisen avomiehen kanssa:
      - alussa käytettiin kondomeja lisäehkäisynä, jaettiin kulut niin, että ostettiin joka toinen paketti;
      - sitten kondomit jäi pois, maksettiin alussa pillerit puokkiin;
      - lääkärikäynnit kuuluivat YTHS:n vuosimaksuun, joten siitä ei mennyt yhtään lisäkuluja;
      - yhteenmuuton jälkeen minä maksan pillerit kokonaan.

      Syy miksi alussa jaoimme kulut on mielestäni luonnollinen, suhde oli uusi ja molemmilla oli ns. "omat rahat". Yhteenmuuton jälkeen suhde vakiintui ja rahoista tuli "kuin yhteiset". Meillä ei edelleenkään (viiden vuoden jälkeen) ole yhteistä tiliä, mutta kaikki rahat käytetään yhteisen elämän hyväksi. Jaamme laskut niin, että ne menevät tasan maksukyvyn mukaan. Minä siis maksan pillerit, mieheni taas jotain muuta.

      Tämä sopii meille.

    • Janna

      Viis vuotta sitten ku tavattiin, (olin silloin melkein 16) ja kun meidän seksielämä alkoi, käytettiin eka kortsuja, jotka poikaystävä mukisematta maksoi. Pari vuotta siitä aloin syömään pillereitä ja heti sovittiin että maksetaan puoliksi. Pari kolme vuotta niitä söin ja puolivuotta sitten kun lopetin ne ei aluksi käytetty mitään, mutta nyt (aina kun vaan kerkiää ;)) käytetään kortsua, mutta ei sitäkään aina viitsi alkaa laittaa. Ei siis elämä tässä vaiheessa enää maailma kaadu vaikka beibi tuliski, mutta ei me sitä kuitenkaan vielä yritetä. :) (Olen vm -84)

      • Janna

        Niin siis nyt poikaystävä maksaa taas kortsut, eikä siitä mitään valita.


    • haiduli

      minä maksan kaikki.. pillerit, gynekäynnit.. ym.

      • haiduli

        niin koska nyt poikaystäväni on työtön ja minä käyn töissä.. se sopii mulle!en viiti siltä viimesiä rahoja kysellä vaik ei pillerit niin paljoo maksaiskaa mut silti .


    • cerelia

      Minä maksan kaikki pillerit ja lääkärit itse. Eipä nuo nyt niin tuhottomasti maksa. Mies maksaa sitten paljon muita menoja...

    • Peppi..

      Maksan itse gynellä käyntini. Syön pillereitä, ja nekin maksan itse. Tämä on mielestäni hyvä järjestelmä, sillä poikaystävä maksaa muuten "kaiken" - siis esim. raflassa syönnit, leffat, baari-illat jne. Näin meillä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      164
      2783
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2011
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2006
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      88
      1816
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      68
      1557
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1212
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1201
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe