Onko kukaan muu epäillyt lihovansa aloitettuaan SSRI-lääkkeiden syömisen? Mulle on tullut ainakin 5 kg lisää alle vuodessa, sinä aikana kun olen syönyt sitalopraamia. Toki ihmisellä voi paino nousta nopeasti muutenkin, jos elintavat muuttuvat, mutta sitä mä vähän ihmettelen, kun syömis- ja liikkumuistottumuksissani ei ole ollut mitään radikaalia muutosta ja olen jotenkin pöhöttynyt, posket pyöristyneet ja keskivartalo on kuuin tyyny. Lääke on ollut tosi tehokas ja auttanut masennukseeni, joten ikävä sitä sen takia ois lopettaa, ettei mahdu vaatteisiinsa.
Masennuslääkkeet ja lihominen
Onko kokemuksia?
71206
0Äänestä
Muut lukivat myös
Odottaa vastausta
Näihin keskusteluihin ei ole vielä vastattu. Ole ensimmäinen.
Vastaukset 7
Vanhimmat
mones lääke jota olet kokeillut.
(älä vain sano että ensimmäinen)
On kiva että on tehonnut. Ei tuo viisikiloa tunnu kovin paljolta.
Taitaa kuitenkin häiritä sinua? Eli lääkäriin ja alat pohtimaan haittoja/hyötyjä kyseisestä lääkkeestä.
Mites liikunta?
PS. Itse kun käytin fluoksetiinia niin laihduin aivan helvetisti. Ruoka ei maistunut yhtään. Kai tämäkin yksilöllistä.
anteeksi... Mainitsit jo liikunnasta.
Mä oon syönyt aikaisemmin Cipramilia, mutta se on vaihdettu halvempaan sitalopraamiin nimeltään Sepram. Söin kyllä tosi lyhyen aikaa Cipramilia, enkä silloin huomannut painonnousua. Niissä pitäs periaatteessa olla samat mömmöt, että sinänsä ihmeellistä, jos toisesta lihoo ja toisesta ei. Ehkä mä oon ruvennut muuten paisumaan, rupesin ihmettelemään, kun mikään ruokailussani tai liikuntatottumuksissa ei ole muuttunut. Hämärää. Masennuslääkkeestä en kyllä luovu, ellei sitten tule ylimääräistä ihan tolkuttomasti. Mulla on ollut keskivaikea masennus ja se oli kyllä niin helvettiä, että koska elämä on nyt niin paljon helpompaa, ehkei paino ole pääasia.
ainaskin nousi remeronista. lopetin sen.
Mä kokeilin useita merkkejä + neuroleptit päälle. 7 vuotta ja 35kg, nyt lähtenyt 1,5 v. 20 kg, kun vähensin lääkkeitä 75%.
Ei johtunut syömisestä eikä liikunnan puutteesta, mutta kaikki muu hidastui.
Olen syönyt Cipralexia 20 mg yli puoli vuotta ja lihonut 4-5 kg (olen pienikokoinen joten sekin näkyy jo hyvin). Nyt olen vaihtamassa lääkettä annos on puolitettu eli 10 mg ja pitkästä aikaa suoli toimi aamulla ja tuntui kuin olisin ollut pitkän aikaa jotenkin "tukossa" ja nyt olisi röörit auennut. Olen vaihtanut psykiatria ja nykyinen sanoi, että se 20 mg on ollut minulle aivan liian suuri annos. Luulen, että siis liian suuri annos lamauttaa myös suolen toiminnan!
Tamikussa 1997, aloitteaessani masennusläkeen (Cipramil) käytön painoin 47 kg. Saman vuoden joulukuussa vaaka näytti 70 kg. Nyt lääkkeistä jo onneksi vapautuneena painan 55 kg, mikä kai "kolmevtoselle" naiselle ihan mukinmenevä paino. Painoni rajun nousuun en voi nähdä muuta syytä kuin mainitsemani lääkityksen, koska muuten olen aina ollut hoikka.