Kristinusko tekee voimattoman

lörppö mieli

Jumalan.

-Jumala on luonut ihmisen, jota hän ei tahdo millään saada tottelemaan.

-Jumala on luonut saatanan, jolle hän saattaa vieläpä hävitä.

-Jumalalle on annettu ihmisen piirteet ja 5 vuotiaan henkinen kehitys.

Jos jumala on kaikki valtias ja kaikki kaikessa, niin em. ajatuksissa on jotain mätää, eikö?

35

1891

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • UskovainenNainen

>>-Jumala on luonut ihmisen, jota hän ei tahdo millään saada tottelemaan>>.
      Vastaukseni: Jumala loi ihmisen, mutta antoi ihmiselle vapaan tahdon valita. Ihminen on itse vastuussa valinnoistaan. Jumala tahtoo, että KAIKKI ihmiset pelastuvat.

>>-Jumala on luonut saatanan, jolle hän saattaa vieläpä hävitä>>.
      Vastaukseni: Jeesus voitti kuoleman ja saatanan vallan jo ristillä. Jeesus kävi tuonelassa, jossa hän saarnasi vankeudessa oleville hengille, mutta Jeesus ei jäänyt tuonelaan, vaan Jumala herätti Hänet kuolleista. On niin hyvä olla VOITTAJAN puolella.

>>-Jumalalle on annettu ihmisen piirteet ja 5 vuotiaan henkinen kehitys.>>
      Perusteletko itse tuon väitteesi !
      Raamatun mukaan Jumala on kaikkivaltias ja Hänelle KAIKKI on mahdollista.

>>Jos jumala on kaikki valtias ja kaikki kaikessa, niin em. ajatuksissa on jotain mätää, eikö?>>
      Vastaukseni: Sama kuin ensimmäiseen väitteeseesi: "Jumala antoi ihmiselle vapaan tahdon valita"
      5.Mooseksen kirja 26 ja 27 jakeet: "Katso, minä asetan tänä päivänä teidän eteenne siunauksen ja kirouksen: siunauksen, jos te tottelette herran, teidän Jumalanne, käskyjä, jotka minä tänä päivänä teille annan,
      mutta kirouksen, jos te ette tottele Herran, teidän Jumalanne, käskyjä, vaan poikkeatte siltä tieltä, jota minä tänä päivänä käsken teidän vaeltaa"
      Jumala antoi siis ihmiselle vapauden valita joko siunauksen tai kirouksen. Minä itse haluan siunauksen ja olen ollut pian 20 vuotta jo uskossa.

Valitse itse - kumman haluat !

• minä

kysyn, että kuinka vapaaksi tämän tahdon jumalasi loi, jos hän rankaisee sen käytöstä? "saat olla vapaa ja tehdä itse valintasi, kunhan vain teet kuten minä haluan.."
        ugh!

• JSS
        minä kirjoitti:

kysyn, että kuinka vapaaksi tämän tahdon jumalasi loi, jos hän rankaisee sen käytöstä? "saat olla vapaa ja tehdä itse valintasi, kunhan vain teet kuten minä haluan.."
        ugh!

"Jumala sanoo, tee mitä tahdot, mutta jos teet väärän valinnan, sinua kidutetaan ikuisesti helvetissä. Tämä hyvä herra ei ole vapaata tahtoa. Se on sukua miehelle joka kertoo tyttöystävälleen, "Tee mitä tahdot, mutta jos jätät minut, etsin sinut käsiini ja ammun aivosi pihalle". Kun mies sanoo tämän, kutsumme häntä psykopaatiksi vaadimme hänen vangitsemista/teloittamista. Kun jumala sanoo saman, annamme hänelle rakkautemme ja rakennamme kirkkoja hänen kunniakseen."
        - William C. Easttom II

• UskovainenNainen
        minä kirjoitti:

ugh!

Myös hoitotieteessä on sanonta: "Potilaalla on vapaa tahto valita hoito tai kieltäytyä hoidosta, mutta kieltäytyessään, silloin, potilaalla on myös vastuu itsellään valinnoistaan" (muistaakseni humanistinen suuntaus).

Vapaus! Vastuu omista valinnoistaan :D

Seuraukset hoitotieteessäkin kertoo lääkäri tai hoitaja. Vastuu on potilaalla, kun / jos kieltäytyy.

Onnea valitsemallesi tielle !

• UskovainenNainen
        JSS kirjoitti:

"Jumala sanoo, tee mitä tahdot, mutta jos teet väärän valinnan, sinua kidutetaan ikuisesti helvetissä. Tämä hyvä herra ei ole vapaata tahtoa. Se on sukua miehelle joka kertoo tyttöystävälleen, "Tee mitä tahdot, mutta jos jätät minut, etsin sinut käsiini ja ammun aivosi pihalle". Kun mies sanoo tämän, kutsumme häntä psykopaatiksi vaadimme hänen vangitsemista/teloittamista. Kun jumala sanoo saman, annamme hänelle rakkautemme ja rakennamme kirkkoja hänen kunniakseen."
        - William C. Easttom II

Sinun vertauksesi psykopaatista oli tosi rankka.
        Tiedän muutamia psykopaatteja, jotka ovat onneksi uhkauksistaan huolimatta antaneet avioeron ja eivät ole toteuttaneet tappouhkaustaan. Onneksi kaikki nuo psykopaatit löysivät "Uuden rakkauden" ja jättivät ex-vaimonsa rauhaan.

Tuo Raamatun Jumala on rakastava Isä. Isä opettaa meitä ihmisiä tavalla tai toisella. En kyllä yhdy käsitykseesi Jumalasta psykopaattina ja pakottajana.

Oletko itse psykopaatin uhri ?
        Miten olet käsitellyt asian ?
        Onko asiasi niin tuore, ettet ole vielä päässyt sen kanssa tasapainoon ?

Ikävä kyllä noissa seurakunnissakin liikkuu psykopaatteja. Se ei tarkoita kuitenkaan, että Jumala on samanlainen kuin joku psykopaatti saarnaaja ja hyväksikäyttäjä. Ainahan kaikkiin piireihin yrittää sairaitakin ihmisiä. He yleensä jäävät ennenpitkää kiinni.

Toivottavasti saat käsiteltyä ikävät asiat, joita kohdallesi on tullut. Toivottavasti löydät Sanan kautta myös rakastavan Jumalan.

Joku saarnaaja kerran kertoi, että jos lapsella on rankka isäkuva ja juoppo, pahoinpitelevä isä lapsuudessa, vie kauan, ennenkuin löytää Jumalan rakastavana Isänä.

Onnea elämääsi ja rakastavan Taivaan Isän siunausta sinulle.

• Nasse
        UskovainenNainen kirjoitti:

Sinun vertauksesi psykopaatista oli tosi rankka.
        Tiedän muutamia psykopaatteja, jotka ovat onneksi uhkauksistaan huolimatta antaneet avioeron ja eivät ole toteuttaneet tappouhkaustaan. Onneksi kaikki nuo psykopaatit löysivät "Uuden rakkauden" ja jättivät ex-vaimonsa rauhaan.

Tuo Raamatun Jumala on rakastava Isä. Isä opettaa meitä ihmisiä tavalla tai toisella. En kyllä yhdy käsitykseesi Jumalasta psykopaattina ja pakottajana.

Oletko itse psykopaatin uhri ?
        Miten olet käsitellyt asian ?
        Onko asiasi niin tuore, ettet ole vielä päässyt sen kanssa tasapainoon ?

Ikävä kyllä noissa seurakunnissakin liikkuu psykopaatteja. Se ei tarkoita kuitenkaan, että Jumala on samanlainen kuin joku psykopaatti saarnaaja ja hyväksikäyttäjä. Ainahan kaikkiin piireihin yrittää sairaitakin ihmisiä. He yleensä jäävät ennenpitkää kiinni.

Toivottavasti saat käsiteltyä ikävät asiat, joita kohdallesi on tullut. Toivottavasti löydät Sanan kautta myös rakastavan Jumalan.

Joku saarnaaja kerran kertoi, että jos lapsella on rankka isäkuva ja juoppo, pahoinpitelevä isä lapsuudessa, vie kauan, ennenkuin löytää Jumalan rakastavana Isänä.

Onnea elämääsi ja rakastavan Taivaan Isän siunausta sinulle.

hihhuli ei vissiin huomannut että kyseessä oli lainaus.

Noh, terävämpi havaintojen tekijä ei olisikaan uskistunut.

• Nasse

Myös hoitotieteessä on sanonta: "Potilaalla on vapaa tahto valita hoito tai kieltäytyä hoidosta, mutta kieltäytyessään, silloin, potilaalla on myös vastuu itsellään valinnoistaan" (muistaakseni humanistinen suuntaus).

Seuraukset hoitotieteessäkin kertoo lääkäri tai hoitaja. Vastuu on potilaalla, kun / jos kieltäytyy.

se lääkäri ensin tekee sinusta sairaan ja sitten antaa vapaan valinnan, tule hoitooni tai käy huonosti.

• UskovainenNainen
        Nasse kirjoitti:

hihhuli ei vissiin huomannut että kyseessä oli lainaus.

Noh, terävämpi havaintojen tekijä ei olisikaan uskistunut.

Mikä on prykopaatti:"kristinuskon Jumala on prykopaatti"Nasse 3.8.2005 klo 14.52"

Huomasikohan terävä uskovainen, että nyt tuli nasselle "kirotusvirhe".

Huomasin kyllä, että se oli lainaus, huomasin myös, että teit nauraessasi (taas) kirjoitusvirheen.

"Miksi Nassen nauroi" ?
        Onko lähipiirissä tai hyvin lähellä joku psykopaatti ? Psykopaatit eivät kyllä huomaa olevansa psykopaatteja, vaan he löytävät vian aina muista ihmisistä.

• Nasse

Mikä on prykopaatti:"kristinuskon Jumala on prykopaatti"Nasse 3.8.2005 klo 14.52"

Huomasikohan terävä uskovainen, että nyt tuli nasselle "kirotusvirhe".

Huomasin kyllä, että se oli lainaus, huomasin myös, että teit nauraessasi (taas) kirjoitusvirheen.

"Miksi Nassen nauroi" ?
        Onko lähipiirissä tai hyvin lähellä joku psykopaatti ? Psykopaatit eivät kyllä huomaa olevansa psykopaatteja, vaan he löytävät vian aina muista ihmisistä.

joku lainaa ajatusta psykopaattisesta jumalasta ja sinä projisoit lainaajaan psykopaatin piirteet.

Eikä minua naurattanut, ei hölmöys naurata, siinä ei ole mielestäni mitään huumoria.

Jos psykopaattia etsit, se voi löytyä lähempää kuin uskotkaan. Eikä sekään naurata minua.

• UskovainenNainen
        Nasse kirjoitti:

se lääkäri ensin tekee sinusta sairaan ja sitten antaa vapaan valinnan, tule hoitooni tai käy huonosti.

Jos tulisit potilaakseni tai sosiaalipuolen asiakkaakseni, en hoitaisi sinua.

Me saamme kyllä joskus sanoa, ei kiitos, ottakoon joku muu tuon potilaan tai asiakkaan.

Lääkärin on esimerkiksi syöpäpotilaalle annettava tiedot, miten hoito vaikuttaa (oksettaa, hiukset lähtee, ruokatorvi ja suu voi tulla "vereslihalle" ja voi olla, ettei hoito edes tepsi tähän sairauteen) tai 95 vuotiaalle sydänpotilaalle:"Ohitusleikkaus (tai muu leikkaus) voisi auttaa teitä, mutta korkean ikänne vuoksi leikkaus voi olla vaarallinen".

Nasse, nyt poistun taas linjoilta.
        Hauskaa iltaa ja menehän ajoissa nukkumaan.

• Nasse

Me saamme kyllä joskus sanoa, ei kiitos, ottakoon joku muu tuon potilaan tai asiakkaan.

Lääkärin on esimerkiksi syöpäpotilaalle annettava tiedot, miten hoito vaikuttaa (oksettaa, hiukset lähtee, ruokatorvi ja suu voi tulla "vereslihalle" ja voi olla, ettei hoito edes tepsi tähän sairauteen) tai 95 vuotiaalle sydänpotilaalle:"Ohitusleikkaus (tai muu leikkaus) voisi auttaa teitä, mutta korkean ikänne vuoksi leikkaus voi olla vaarallinen".

sen jeesussatusi kanssa?

• zemel

Ammattitaitoinen lääkäri osaa vakuuttaa potilaan siitä, että hoito on tarpeen. Niinpä lääkärin suosittelemasta hoidosta kieltäytyminen onkin hyvin harvinaista.

Mutta mitä kertoo Jumalan "ammattitaidosta" se, että yli 90 % ihmisistä hylkää hänen antamansa suositukset?

Eli vaikka Jumalan antama hoito olisikin tehokasta, niin hän tarjoaa sen potilaalle niin käsittämättömän tökeröllä tavalla, että suuri enemmistö kieltäytyy tuosta hoidosta ja juoksee nopeasti karkuun. Tätäkö Jumala haluaa?

• joopati
        zemel kirjoitti:

Ammattitaitoinen lääkäri osaa vakuuttaa potilaan siitä, että hoito on tarpeen. Niinpä lääkärin suosittelemasta hoidosta kieltäytyminen onkin hyvin harvinaista.

Mutta mitä kertoo Jumalan "ammattitaidosta" se, että yli 90 % ihmisistä hylkää hänen antamansa suositukset?

Eli vaikka Jumalan antama hoito olisikin tehokasta, niin hän tarjoaa sen potilaalle niin käsittämättömän tökeröllä tavalla, että suuri enemmistö kieltäytyy tuosta hoidosta ja juoksee nopeasti karkuun. Tätäkö Jumala haluaa?

Luottaisi kauheasti sellaiseen lääkäriin, joka on minulle antanut sen sairauden, joka pitäisi parantaa. Eritoten jos kyseinen lääkäri on laboratoriossa luonut sen pöpön joka sairauden aiheuttaa, ja tahallaan päästänyt sen vapaaksi.

• herra
        joopati kirjoitti:

Luottaisi kauheasti sellaiseen lääkäriin, joka on minulle antanut sen sairauden, joka pitäisi parantaa. Eritoten jos kyseinen lääkäri on laboratoriossa luonut sen pöpön joka sairauden aiheuttaa, ja tahallaan päästänyt sen vapaaksi.

Minkä takia kristinuskon Jumala on herra ja isä..? Aika mielikuvituksetonta. Onko ihmiset todella joskus ajatellu, että Jumalalla on sukupuoli? Vois edes nuita nimityksiä muuttaa, ni olis vähän uskottavampaa..

• lörppö mieli

Vastaukseni pohjaksi minun on todettava, että tiedän vallan hyvin jumalan olevan olemassa, tavalla jona hän on olemassa.Hän on erittäin harhaan johtava sana, koska se antaa vaikutelman, että jumala on persoona, joka on meistä erillään. Tämä on kuitenkin puppua. Raamattua ovat vain menneet kirjoittelemaan ihmiset, jotka eivät vain tajua jumalasta mitään.

"Jumala tahtoo, että KAIKKI ihmiset pelastuvat. "

Jos Jumala tahtoisi jotakin se varmasti olisi niin. Kristinusko vain joutuu tekemään jumalasta impotentin jotta saisi oppirakennelmansa pysymään kasassa. Jumalalla ei ole oikeasti mitään vaatimuksia. Kaikki jumalan toiveet toteutuvat automaattisesti.

"On niin hyvä olla VOITTAJAN puolella. "
        Kyllä. Se on nannaa.Tosin joskus vähän raukkamaista. Tässä asiassa ei kuitenkaan ole kyse voittamisesta. Ihmiset taistelevat kiitos alhaisen tietoisuuden tason. jumalaa (universumin ydintä) on turha verrata meidän tietoisuuteen. Koko puhe saatanasta on valetta, jolla voi pelotella ihmisiä, etsiä syntipukkia omille teoilleen ja yrittää luoda jumalalle hyvä-paha-pohjainen ajatusmaailma, jota hänellä ei ole.

"Jumalalle on annettu ihmisen piirteet ja 5 vuotiaan henkinen kehitys"

Otteita jumalan kyvystä käsitellä asioita löytyy pilvin pimein vanhasta testamentista. Olisi uuden jumalopin aika kristinuskoon..... Taidanpa mennä naulailemaan vähän teesejä tuomiokirkon oveen.

Jumala on absooluuttinen.Rakkaus.Kaikki. Miksi tehdä häntä yhtään vähemmäksi?

• P A Avali
        lörppö mieli kirjoitti:

Vastaukseni pohjaksi minun on todettava, että tiedän vallan hyvin jumalan olevan olemassa, tavalla jona hän on olemassa.Hän on erittäin harhaan johtava sana, koska se antaa vaikutelman, että jumala on persoona, joka on meistä erillään. Tämä on kuitenkin puppua. Raamattua ovat vain menneet kirjoittelemaan ihmiset, jotka eivät vain tajua jumalasta mitään.

"Jumala tahtoo, että KAIKKI ihmiset pelastuvat. "

Jos Jumala tahtoisi jotakin se varmasti olisi niin. Kristinusko vain joutuu tekemään jumalasta impotentin jotta saisi oppirakennelmansa pysymään kasassa. Jumalalla ei ole oikeasti mitään vaatimuksia. Kaikki jumalan toiveet toteutuvat automaattisesti.

"On niin hyvä olla VOITTAJAN puolella. "
        Kyllä. Se on nannaa.Tosin joskus vähän raukkamaista. Tässä asiassa ei kuitenkaan ole kyse voittamisesta. Ihmiset taistelevat kiitos alhaisen tietoisuuden tason. jumalaa (universumin ydintä) on turha verrata meidän tietoisuuteen. Koko puhe saatanasta on valetta, jolla voi pelotella ihmisiä, etsiä syntipukkia omille teoilleen ja yrittää luoda jumalalle hyvä-paha-pohjainen ajatusmaailma, jota hänellä ei ole.

"Jumalalle on annettu ihmisen piirteet ja 5 vuotiaan henkinen kehitys"

Otteita jumalan kyvystä käsitellä asioita löytyy pilvin pimein vanhasta testamentista. Olisi uuden jumalopin aika kristinuskoon..... Taidanpa mennä naulailemaan vähän teesejä tuomiokirkon oveen.

Jumala on absooluuttinen.Rakkaus.Kaikki. Miksi tehdä häntä yhtään vähemmäksi?

Mitä hyötyä on uskoon tulemisesta, jos sinne taivaaseen pääsee uskovaisten lisäksi kaikenlainen rupusakki?

Tilannehan olisi sama kuin urheilukilpailuissa, joissa kaikille osallistujille jaetaan kultamitali. Ei sellaiseen kilpailuun halua kukaan osallistua!

Jumala ei ole tyhmä. Hän tietää, että jos haluaa saada ihmiset innostumaan jostakin, pitää jakaa niukasti kultamitaleja. Ja vielä enemmän ihmiset innostuvat yrittämään, jos heille stalinistiseen tyyliin kerrotaan, että "Joko voitat kultaa tai sitten saat luodin takaraivoosi!"

• Lörppö mieli
        P A Avali kirjoitti:

Mitä hyötyä on uskoon tulemisesta, jos sinne taivaaseen pääsee uskovaisten lisäksi kaikenlainen rupusakki?

Tilannehan olisi sama kuin urheilukilpailuissa, joissa kaikille osallistujille jaetaan kultamitali. Ei sellaiseen kilpailuun halua kukaan osallistua!

Jumala ei ole tyhmä. Hän tietää, että jos haluaa saada ihmiset innostumaan jostakin, pitää jakaa niukasti kultamitaleja. Ja vielä enemmän ihmiset innostuvat yrittämään, jos heille stalinistiseen tyyliin kerrotaan, että "Joko voitat kultaa tai sitten saat luodin takaraivoosi!"

Oletan että kirjoitit huumorilla, mutta päätän silti vastata vakavasti:

"Mitä hyötyä on uskoon tulemisesta, jos sinne taivaaseen pääsee uskovaisten lisäksi kaikenlainen rupusakki? "

Uskoon tulemisesta ei olekaan mitään hyötyä, muutakuin se, minkä voi saada ilman uskontoakin: laajempi kokemus elämästä/jumalasta/universumista. Tämä kokemus taas voi muuttaa koko ihmisen personallisuuden. Yleensä kokijan mielestä parempaan suuntaan.

"Tilannehan olisi sama kuin urheilukilpailuissa, joissa kaikille osallistujille jaetaan kultamitali. Ei sellaiseen kilpailuun halua kukaan osallistua!"

Voit tietenkin luulla, että sinun pitää kilpailla jostain taivaspaikasta, mutta näin ei kuitenkaan ole. Kaikki on jumalaa: sinä ja "vastakilpailijasi". Et voi mennä jumalasta ohi, kun et ole hänestä koskaan erkaantunutkaan, paitsi mielessäsi.

• UskovainenNainen kirjoitti:

Näinkö vähissä alkaa uskisnaisen rakkaus olla? Täytyy alkaa nakkelemaan jopa törkeyksiä. Muistapa ensi kerralla, kun rukoilet Jumala Jeesusta, pyytää anteeksi.

• Fetissi
        zemel kirjoitti:

Jumala on sadisti joka saa huvinsa rangaistessaan luotujaan!
        :D

• "Jumala tahtoo, että KAIKKI ihmiset pelastuvat."
        Kaikki voipa jumala tahtoo että kaikki pelastuvat, mutta antaa sille silti ehdot.

"Jeesus voitti kuoleman ja saatanan vallan jo ristillä."
        Hänet TAPETTIIN? millähän tavalla hän olisi sitten muka hävinnyt? Ei ole olemassa voittoa, ellei ollut mahdollisuutta häviöön. On vain ylpeilyä puhua siitä, ettei hävinnyt, jos se ei edes ollut mahdollista.

Ja kuten on jo tullutkin, ei ole vapaa valinta, jos sinua uhataan veitsi kurkulla tekemään jotain.

• haukoti
        oggi kirjoitti:

"Jumala tahtoo, että KAIKKI ihmiset pelastuvat."
        Kaikki voipa jumala tahtoo että kaikki pelastuvat, mutta antaa sille silti ehdot.

"Jeesus voitti kuoleman ja saatanan vallan jo ristillä."
        Hänet TAPETTIIN? millähän tavalla hän olisi sitten muka hävinnyt? Ei ole olemassa voittoa, ellei ollut mahdollisuutta häviöön. On vain ylpeilyä puhua siitä, ettei hävinnyt, jos se ei edes ollut mahdollista.

Ja kuten on jo tullutkin, ei ole vapaa valinta, jos sinua uhataan veitsi kurkulla tekemään jotain.

Kaikkivaltias Jumala voitti taistelun Saatanan kanssa! Mikä yllätys! Kansa hurraa!

Yawn.

• haukoti kirjoitti:

Kaikkivaltias Jumala voitti taistelun Saatanan kanssa! Mikä yllätys! Kansa hurraa!

Yawn.

Tuli mieleen shout parkin jakso:
        Saatana vastaan Jeesus. Saatana anto luovutusvoiton koska Jeesuksen kerroin oli järjettömän suuri. Ja koska ottelun tulos ei loppujen lopuksi kiinnostanut saatanaa

• on kyllä
        oggi kirjoitti:

Tuli mieleen shout parkin jakso:
        Saatana vastaan Jeesus. Saatana anto luovutusvoiton koska Jeesuksen kerroin oli järjettömän suuri. Ja koska ottelun tulos ei loppujen lopuksi kiinnostanut saatanaa

hauska ja välillä ronski.

mutta kuitenki huomaatte sekoilee kaikissa asioissa. Logiikka pettää toisinaan, että naurattaa sekin. Ja miten southparkin väki monessakin kohtaa ilmiselvästi tyhmää väkeä, naurattaa sekin jo.

Mutta hauska sarja ;D

varsinki jännätä, et mitenköhän Kennyparka kuolee.

• tyydyn tähän

Kristittyjen jumala ei tarvitse ihmisen apua valtansa pönkittämisessä. Hänen vuokseen ei tarvitse pukeutua määrätyllä tavalla tai käyttäytyä kautta maailman sääoloista ja päivän pituudesta riippumatta samojen sääntöjen mukaan.
      Krsitityn jumala ei aseta ehtoja ravinnolle. Päin vastoin, on synti olla syömättä sitä ruokaa, jota tarjotaan.
      Kristityn jumala hoitaa kostotoimensa itse, jos siihen näkee tarvetta. Hänen kunniaansa ei tarvitse pienen ja tyhmän ihmisen puolustaa asein eikä lain miekoin. Hänen puolestaan ei tarvitse tehdä hirmutekoja muun uskoisten parissa.
      Hän on luonut ihmisen omaksi kuvakseen. On mielestäni synneistä suurimpia ruveta silpomaan sukuelimiä muka uskonnollisuuteen vedoten, sillä sillä teolla ihminen väittää parantavansa jumalan luomuksen paremmaksi.

• hellurei

luomusta ei siis saa korjailla? lääketiede kaatopaikalle, niinkö?
        kannattaisi miettiä pikkasen pidemmälle ennen kuin avaa suunsa!

• Kysyn vaan
        hellurei kirjoitti:

luomusta ei siis saa korjailla? lääketiede kaatopaikalle, niinkö?
        kannattaisi miettiä pikkasen pidemmälle ennen kuin avaa suunsa!

Kirjoitin sukuelinten silpomisesta, en lääketieteestä. Jos pidät sukuelimien silpomista jonkinlaisena korjailuna, niin paneudupa tarkemmin asiaan ja kerro mikä on korjattava, eli siis missä kohdassa Jumala on tehnyt virheen?

Mielestäni jokaisen on huolehdittava omasta kehostaan, joka on luojan luoma. Sitä ei saa viillellä ei silpoa, ja jos sairastut, parannat kehosi mahdollisimman pian etkä päästä sitä pilaantumaan.
        Kun vihdoin kehosi ei enää elämää kestä, luovutat sen takaisin maahan, "sillä maasta olet sinä tullut". Jumala ei kuitenkaan kuolleella ruumiillasi tee enää mitään, joten uskon vakaasti elinten luovutuksen olevan Jumalalle otollinen.

• hellurei
        Kysyn vaan kirjoitti:

Kirjoitin sukuelinten silpomisesta, en lääketieteestä. Jos pidät sukuelimien silpomista jonkinlaisena korjailuna, niin paneudupa tarkemmin asiaan ja kerro mikä on korjattava, eli siis missä kohdassa Jumala on tehnyt virheen?

Mielestäni jokaisen on huolehdittava omasta kehostaan, joka on luojan luoma. Sitä ei saa viillellä ei silpoa, ja jos sairastut, parannat kehosi mahdollisimman pian etkä päästä sitä pilaantumaan.
        Kun vihdoin kehosi ei enää elämää kestä, luovutat sen takaisin maahan, "sillä maasta olet sinä tullut". Jumala ei kuitenkaan kuolleella ruumiillasi tee enää mitään, joten uskon vakaasti elinten luovutuksen olevan Jumalalle otollinen.

sukuelimissäkin voi olla synnynnäinen vika!

• hellurei
        Kysyn vaan kirjoitti:

onko jumalasi tehnyt ihmisestä oman kuvansa, jos hänellä on synnynnäisiä vikoja? niiden korjailu ei ole oikein? no ei kummallisimmista ajattelutavoista, mitä kristinuskoon liittyy. ei pitäisi enää hätkähdyttää mikään.

• Kysyn vaan
        hellurei kirjoitti:

onko jumalasi tehnyt ihmisestä oman kuvansa, jos hänellä on synnynnäisiä vikoja? niiden korjailu ei ole oikein? no ei kummallisimmista ajattelutavoista, mitä kristinuskoon liittyy. ei pitäisi enää hätkähdyttää mikään.

Ei voi kuin arvailla, mikä on saanut sinut noin tulisesti puolustamaan naisten ympärileikkausta!
        Lienet nimimerkistä huolimatta fundament.muslimi.

• hellurei.. ja hellät tunteet
        Kysyn vaan kirjoitti:

Ei voi kuin arvailla, mikä on saanut sinut noin tulisesti puolustamaan naisten ympärileikkausta!
        Lienet nimimerkistä huolimatta fundament.muslimi.

puolusta ympärileikkauksia. sinä sanoit, että jumalan luomusta ei saa parannella ja minä yritän sanoa, että oletko sitä mieltä, että synnynnäisiä epämuodostumia ei saa korjailla? eikö sekin ole jumalan luomuksen parantelua? yritä nyt ymmärtää!

• se sama
        hellurei.. ja hellät tunteet kirjoitti:

puolusta ympärileikkauksia. sinä sanoit, että jumalan luomusta ei saa parannella ja minä yritän sanoa, että oletko sitä mieltä, että synnynnäisiä epämuodostumia ei saa korjailla? eikö sekin ole jumalan luomuksen parantelua? yritä nyt ymmärtää!

"On mielestäni synneistä suurimpia ruveta silpomaan sukuelimiä muka uskonnollisuuteen vedoten, sillä sillä teolla ihminen väittää parantavansa jumalan luomuksen paremmaksi."

Tämä oli alkuperäinen lauseeni. Sinä aloit väännellä mielipidettäni toiseen suuntaan. Se ei peitä sitä, että olet ympärileikkauksen hyväksynyt.

• hellurei
        se sama kirjoitti:

"On mielestäni synneistä suurimpia ruveta silpomaan sukuelimiä muka uskonnollisuuteen vedoten, sillä sillä teolla ihminen väittää parantavansa jumalan luomuksen paremmaksi."

Tämä oli alkuperäinen lauseeni. Sinä aloit väännellä mielipidettäni toiseen suuntaan. Se ei peitä sitä, että olet ympärileikkauksen hyväksynyt.

minä en hyväksy MITÄÄN mitä tehdään yliluonnollisuushömpän (=uskonto) nimissä! siinä sulle fundista kerrakseen.

• se sama edelleen
        hellurei kirjoitti:

minä en hyväksy MITÄÄN mitä tehdään yliluonnollisuushömpän (=uskonto) nimissä! siinä sulle fundista kerrakseen.

ympärileikkaukset, vaikka et uskonnon, niin fundamelistisen aatesuunnan nimissä.
        Ne eivät liity lääketieteeseen, vaan ovat juuri fundament.muslimien mielestä tarkoittamiasi virheitä ihmisessä.

• minä
        se sama edelleen kirjoitti:

ympärileikkaukset, vaikka et uskonnon, niin fundamelistisen aatesuunnan nimissä.
        Ne eivät liity lääketieteeseen, vaan ovat juuri fundament.muslimien mielestä tarkoittamiasi virheitä ihmisessä.

missään vaiheessa väittänyt hyväksyväni ympärileikkauksia. ensimmäisessä viestissäni tässä ketjussa oli kyse ainoastaan "jumalan luomusten" parantelemisesta yleensäkin. joten sanon sulle nyt suoraan, että en hyväksy ympärileikkauksia enkä myöskään mitään muutakaan paskaa, mitä uskonnon varjolla ihmisille syötetään! tuliko asia nyt selväksi? luultavasti ei. sinähän uskot juuri siihen mihin haluat uskoa!

• SEEMOS

Mitäpä tuohon voisi sanoa, Vaikkapa että totuus tekee kipeää...
      Ainakin siitä Päätellen, miten ns "uskovaiset" kiersivät itse asian ytimen "vastauksissaan...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      102
      2246
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      104
      1674
    3. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      82
      1347
    4. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      128
      1343
    5. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      117
      1246
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      64
      1118
    7. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      63
      1091
    8. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      51
      1037
    9. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      962
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      834
    Aihe