Siskot ja Veljet,
sitaatti:
""
Monet kirjoittelevat minulle, että minun pitäisi lukea Raamattua "oikeassa hengessä" päästäkseni siihen sisälle — selkokielellä se sama kulunut "tajutaksesi Raamattua sinun on oltava typerä" -argumentti, joka sisältää kolme momenttia:
1.Sinulla täytyy olla Pyhä Henki voidaksesi ymmärtää Raamattua.
2.Et voi saada Pyhää Henkeä, ennen kuin uskot Raamattuun.
3.Eli Jumala antaa Pyhän Hengen ainoastaan niille, jotka ovat tarpeeksi typeriä uskoakseen johonkin, jota eivät kykene ymmärtämään.
""
ja lisää voi lukea:
http://www.vihrearouva.net/usko/index.html
DOG
Lainaus webistä
25
1812
Vastaukset
- UskovainenNainen
Katsoin antamasi linkin.
Katsoppas itse tämä:
http://www.tiede.fi/keskustelut/viewtopic.php?t=2087&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=
www.wyattmuseum.com Liiton arkki
Nyt vain odotellaan suoraa TV lähetystä 14.8.2005.
Terveisin täti :D- holirei
että tuo on se oikea liiton arkki jossa on ne oikeat laintaulut ja oikeat 10 käskyä... koska luulen että niiden lukeminen tulee aiheuttamaan aika hillittömiä reaktioita uskovissa. XD
- UskovainenNainen
holirei kirjoitti:
että tuo on se oikea liiton arkki jossa on ne oikeat laintaulut ja oikeat 10 käskyä... koska luulen että niiden lukeminen tulee aiheuttamaan aika hillittömiä reaktioita uskovissa. XD
Jos tuo juttu on totta, niin se kyllä tulee aiheuttamaan hillittömiä reaktioita ateisteissa, hinduissa, muslimeissa, katolilaisissa, protestanttien joukoissa ym. ja varmasti "panee maailman kirjat sekaisin".
Odotellaan nyt ihan rauhassa 14.8.2005 TV:n suoraa lähetystä. En usko, ennenkuin näen.
Muuten kyllä uskon Jumalaan, vaikka en ole Häntä nähnytkään :D - voivoisentään
huijataan rahaa vähäjärkisiltä uskiksilta.
- JSS
UskovainenNainen kirjoitti:
Jos tuo juttu on totta, niin se kyllä tulee aiheuttamaan hillittömiä reaktioita ateisteissa, hinduissa, muslimeissa, katolilaisissa, protestanttien joukoissa ym. ja varmasti "panee maailman kirjat sekaisin".
Odotellaan nyt ihan rauhassa 14.8.2005 TV:n suoraa lähetystä. En usko, ennenkuin näen.
Muuten kyllä uskon Jumalaan, vaikka en ole Häntä nähnytkään :D"se kyllä tulee aiheuttamaan hillittömiä reaktioita ateisteissa, hinduissa, muslimeissa, katolilaisissa, protestanttien joukoissa ym. ja varmasti "panee maailman kirjat sekaisin"."
Miksi näin tapahtuisi? Sehän voi ihan hyvin voinut olla historiallinen fakta, se ei vielä kerro mitään kristinuskon/juutalaisuuden totuudenmukaisuuden puolesta. Kyllähän tiedetään esimerkiksi, että Salomo oli todellinen kuningas, se ei vielä todista, että Raamattu olisi oikeassa Jumalan ynnä muun suhteen. - luonnonlapsi
Muuten kyllä uskon Jumalaan, vaikka en ole Häntä nähnytkään :Dsiinä, että joku olisi muutama tuhat vuotta sitten naputellut pari lausetta kiveen, näetkö sinä?
- holirei
Muuten kyllä uskon Jumalaan, vaikka en ole Häntä nähnytkään :DMutta kristityille voi olla kova pala saada ehdottoman autoritäärinen muistutus siitä, mitkä ne kymmenen käskyä oikein olivatkaan. XD
- UskovainenNainen
voivoisentään kirjoitti:
huijataan rahaa vähäjärkisiltä uskiksilta.
Kuten sanoin, katsotaan rauhassa 14.8.2005 suoraa TV lähetystä, jos sitä tulee ??
Onhan se suuri asia jos Liiton arkki löytyy ja 10 käskyä löytyy oikeana ja alkuperäisenä.
Mitä tarkoitat, että "rahaa huijataan vähäjärkisiltä uskiksilta" nimimerkki voivoisentään ! - Nasse
Kuten sanoin, katsotaan rauhassa 14.8.2005 suoraa TV lähetystä, jos sitä tulee ??
Onhan se suuri asia jos Liiton arkki löytyy ja 10 käskyä löytyy oikeana ja alkuperäisenä.
Mitä tarkoitat, että "rahaa huijataan vähäjärkisiltä uskiksilta" nimimerkki voivoisentään !vain vähäjärkinen uskis on huijattavissa uskomaan tuohon.
- UskovainenNainen
JSS kirjoitti:
"se kyllä tulee aiheuttamaan hillittömiä reaktioita ateisteissa, hinduissa, muslimeissa, katolilaisissa, protestanttien joukoissa ym. ja varmasti "panee maailman kirjat sekaisin"."
Miksi näin tapahtuisi? Sehän voi ihan hyvin voinut olla historiallinen fakta, se ei vielä kerro mitään kristinuskon/juutalaisuuden totuudenmukaisuuden puolesta. Kyllähän tiedetään esimerkiksi, että Salomo oli todellinen kuningas, se ei vielä todista, että Raamattu olisi oikeassa Jumalan ynnä muun suhteen.Hei JSS (Diagoras)
Vastasin tuohon kirjoitukseen:>>että tuo on se oikea liiton arkki jossa on ne oikeat laintaulut ja oikeat 10 käskyä... koska luulen että niiden lukeminen tulee aiheuttamaan aika hillittömiä reaktioita uskovissa. XD >>
Kyllä uskon, että JOS tuo juttu on totta, niin se aiheuttaa voimakkaan reaktion ympäri maapalloa kaikkien ihmisten keskuudessa.
Muistan lapsuudessani, kun harhaoppiset jehovantodistajat ennustivat maailman lopun tulevan. Siitä puhuttiin myös kaikissa muissa piireissä, myös ateisti-isäni puhui siitä.
Olin pieni tyttö ja pelkäsin hirveästi. Olin matkalla mummolaan ja isäni ja äitini menivät kahville huoltoasemalle ja minä jäin yksin autoon. Katsoin kelloa ja pelkäsin. Kukaan ei varmaan osannut ajatella, että heidän olisi pitänyt kertoa pienelle lapselle (siis minulle), että jehovantodistajat ovat aikaisemminkin pelotelleet ihmisiä maailmanlopulla ja mitään ei ole tapahtunut."Ennenvanhaan" lapsia ei huomioitu.
Tuo juttu ei kuitenkaan ole jehovantodistajien juttu. Olisi todella hienoa jos tuo historiallinen fakta tulisi TV:n kautta näkyviin kaikille ihmisille.
Laitan nyt varmuuden vuoksi "tuon jutun" linkin uudelleen tähän:
http://www.tiede.fi/keskustelut/viewtopic.php?t=2087&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=
Ikävien kokemusteni vuoksi en usko ennenkuin näen tapahtuuko todella 14.8.2005 TV:n suora lähetys. Tuntuu pahalle, kun jotkut ateistit leimaavat "kaikki uskikset tyhmiksi ääliöiksi". Emmehän me uskiksetkaan leimaa ateisteja miksikään erikoisiksi "tyhmiksi ääliöiksi" tai muuksi. Tavallisia ihmisiä me kaikki olemme. - Nasse
Hei JSS (Diagoras)
Vastasin tuohon kirjoitukseen:>>että tuo on se oikea liiton arkki jossa on ne oikeat laintaulut ja oikeat 10 käskyä... koska luulen että niiden lukeminen tulee aiheuttamaan aika hillittömiä reaktioita uskovissa. XD >>
Kyllä uskon, että JOS tuo juttu on totta, niin se aiheuttaa voimakkaan reaktion ympäri maapalloa kaikkien ihmisten keskuudessa.
Muistan lapsuudessani, kun harhaoppiset jehovantodistajat ennustivat maailman lopun tulevan. Siitä puhuttiin myös kaikissa muissa piireissä, myös ateisti-isäni puhui siitä.
Olin pieni tyttö ja pelkäsin hirveästi. Olin matkalla mummolaan ja isäni ja äitini menivät kahville huoltoasemalle ja minä jäin yksin autoon. Katsoin kelloa ja pelkäsin. Kukaan ei varmaan osannut ajatella, että heidän olisi pitänyt kertoa pienelle lapselle (siis minulle), että jehovantodistajat ovat aikaisemminkin pelotelleet ihmisiä maailmanlopulla ja mitään ei ole tapahtunut."Ennenvanhaan" lapsia ei huomioitu.
Tuo juttu ei kuitenkaan ole jehovantodistajien juttu. Olisi todella hienoa jos tuo historiallinen fakta tulisi TV:n kautta näkyviin kaikille ihmisille.
Ikävien kokemusteni vuoksi en usko ennenkuin näen tapahtuuko todella 14.8.2005 TV:n suora lähetys. Tuntuu pahalle, kun jotkut ateistit leimaavat "kaikki uskikset tyhmiksi ääliöiksi". Emmehän me uskiksetkaan leimaa ateisteja miksikään erikoisiksi "tyhmiksi ääliöiksi" tai muuksi. Tavallisia ihmisiä me kaikki olemme.koitan olla valikoiva sen suhteen, kenet leimaan tyhmäksi ääliöksi.
Ole huoleti, ei sinua ole leimattu uskosi takia, vaan kirjoitustesi. - UskovainenNainen
Nasse kirjoitti:
vain vähäjärkinen uskis on huijattavissa uskomaan tuohon.
Äskeisessä kirjoituksessani "Hei JSS (Diagoras)"
Tällaisia palautteita, niinkuin nassen antaa, juuri tarkoitin.
Onneksi ateistien joukossa on kuitenkin ihan fiksujakin ihmisiä, kun nassea ei lasketa.
Siunausta sinulle Nassen. Mene vaikka Fisherin eroseminaariin, niin pääset tuosta katkeruudesta meitä naisia kohtaan. Terveisin Täti :D - opij
Hei JSS (Diagoras)
Ikävien kokemusteni vuoksi en usko ennenkuin näen tapahtuuko todella 14.8.2005 TV:n suora lähetys. Tuntuu pahalle, kun jotkut ateistit leimaavat "kaikki uskikset tyhmiksi ääliöiksi". Emmehän me uskiksetkaan leimaa ateisteja miksikään erikoisiksi "tyhmiksi ääliöiksi" tai muuksi. Tavallisia ihmisiä me kaikki olemme.Olet siis jäänyt lapseksi. Siksikö uskot yhä?Pelkäätkö niin paljon?
- unbeliever
Nasse kirjoitti:
vain vähäjärkinen uskis on huijattavissa uskomaan tuohon.
Silti, toivottavasti oikea liiton arkki joskus löytyy, mikäli sellainen on ollut ja se on vielä olemassa (eli sitä ei ole tuhottu). Olisihan se mielenkiintoinen arkeologinen löytö, joka antaisi uuden mahdollisuuden tarkastella juutalaisuuden todellista historiaa.
- awk
Äskeisessä kirjoituksessani "Hei JSS (Diagoras)"
Tällaisia palautteita, niinkuin nassen antaa, juuri tarkoitin.
Onneksi ateistien joukossa on kuitenkin ihan fiksujakin ihmisiä, kun nassea ei lasketa.
Siunausta sinulle Nassen. Mene vaikka Fisherin eroseminaariin, niin pääset tuosta katkeruudesta meitä naisia kohtaan. Terveisin Täti :DJaaha, nyt ottaa täti kovat keinot käyttöön. Mistä vitusta sinä tiedät onko Nasse katkera, ja vaikka olisikin ei ole syy mitätöidä hänen mielipiteensä.
Holhoavuutesi ja mitätöimisintosi antaa mustaa naisten maineen (uskovaisten mainetta ei voi oikein mustata enää).
Kirjoituksesi todellisuus on muuten ristiriidassa aiemmin kirjoittamasi ihanteellisuude kanssa. - UskovainenNainen
Nasse kirjoitti:
koitan olla valikoiva sen suhteen, kenet leimaan tyhmäksi ääliöksi.
Ole huoleti, ei sinua ole leimattu uskosi takia, vaan kirjoitustesi.Minäpä kerron sinulle tarinan:
Kerran eräs 82 vuotias rovasti-terapeutti-sielunhoitaja edesmennyt Erik Ewalds kertoi tarinan: "Olin sairaalassa sielunhoitajana. Kävin kolme viikkoa erään syöpäsairaan naisen luona joka aamu. Tämä nainen haukkui joka kerralla kaikki sukulaisensa, miten hirveitä he ovat.
Kun olin käynyt joka päivä samaan aikaan kolme viikkoa, tämä nainen oli kauhuissaan ja sanoi: "Voi kamalaa pastori, mitä minä olen mennyt tekemään ? Minä olen vain haukkunut kaikkia ja minähän rakastan heitä kaikkia". Siihen vastasin."Minä tiesin sen. Odotin vain rauhassa, milloin kaikki kuona on saatu pois sisältäsi ja rakkaus tulee esiin". Muutaman päivän kuluttua tämä nainen kuoli rauhallisena"
kertoi Erik Ewalds. Tämä hänen tarinansa on myös kirjoitettu joissakin hänen kirjoittamissaan kirjoissa.
Onnea ja siunausta elämääsi katkera-ja-ilkeä-nasse. Olen lukenut muitakin kirjoituksiasi, joissa haukut uskovaisia. Toivottavasti löydät jonkun kanavan, jossa voit purkaa vihaasi.Tämä ateisti palsta ei varmaankaan ole paras mahdollinen. Ehdotan psykiatrista hoitoa tai psykoterapiaa. Kuitenkaan liian sairaat eivät näe itsessään vikoja, joten sinulla voi olla hankalaa mennä sellaiseen. Kokeile vaikka paikkakunnallasi eroseminaaria, joita järjestävät perheneuvolat.
Toivottavasti elämäsi jotenkin helpottuu ja vihasi uskovaisia naisia kohtaan lieventyy. Ethän voi vihata minua, kun et edes tunne minua. Vihasi kohde on joku / jokin muu. Onnea elämääsi !
Toivottaa aikuinen, uskovainen täti :D - DOGDOG
Höö,
Joku aika sitten löytyi mukamas Jessen veljen hauta-arkku, mikä sittemmin osottautui "antikkikauppiaan" tekemäksi väärennökseksi...
Ja vaikka nyt tämä olisikin se liiton arkki, niin ei se todista juuta eika jaata jumalsta...
Lisää sitaatteja Vihreärouva -sivulta:
""
Teologi on kuin sokea henkilö pimeässä huoneessa etsimässä mustaa kissaa, jota siellä ei ole — ja löytää sen!
Tuntematon
Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että Hän antoi ainokaisen poikansa, niin että jokainen, joka häneen uskoo, uskoo todennäköisesti ihan mihin tahansa.
Tuntematon
Jeesus oli niin kuin kuka tahansa mies — lupaavat palaavansa, mutta ei heitä sitten enää koskaan tapaa.
""
DOG - Nasse
Minäpä kerron sinulle tarinan:
Kerran eräs 82 vuotias rovasti-terapeutti-sielunhoitaja edesmennyt Erik Ewalds kertoi tarinan: "Olin sairaalassa sielunhoitajana. Kävin kolme viikkoa erään syöpäsairaan naisen luona joka aamu. Tämä nainen haukkui joka kerralla kaikki sukulaisensa, miten hirveitä he ovat.
Kun olin käynyt joka päivä samaan aikaan kolme viikkoa, tämä nainen oli kauhuissaan ja sanoi: "Voi kamalaa pastori, mitä minä olen mennyt tekemään ? Minä olen vain haukkunut kaikkia ja minähän rakastan heitä kaikkia". Siihen vastasin."Minä tiesin sen. Odotin vain rauhassa, milloin kaikki kuona on saatu pois sisältäsi ja rakkaus tulee esiin". Muutaman päivän kuluttua tämä nainen kuoli rauhallisena"
kertoi Erik Ewalds. Tämä hänen tarinansa on myös kirjoitettu joissakin hänen kirjoittamissaan kirjoissa.
Onnea ja siunausta elämääsi katkera-ja-ilkeä-nasse. Olen lukenut muitakin kirjoituksiasi, joissa haukut uskovaisia. Toivottavasti löydät jonkun kanavan, jossa voit purkaa vihaasi.Tämä ateisti palsta ei varmaankaan ole paras mahdollinen. Ehdotan psykiatrista hoitoa tai psykoterapiaa. Kuitenkaan liian sairaat eivät näe itsessään vikoja, joten sinulla voi olla hankalaa mennä sellaiseen. Kokeile vaikka paikkakunnallasi eroseminaaria, joita järjestävät perheneuvolat.
Toivottavasti elämäsi jotenkin helpottuu ja vihasi uskovaisia naisia kohtaan lieventyy. Ethän voi vihata minua, kun et edes tunne minua. Vihasi kohde on joku / jokin muu. Onnea elämääsi !
Toivottaa aikuinen, uskovainen täti :Den minä vihaa sinua.
Se että pidän sinua hiukan hitaana onnistuu minulta aivan mainiosti ilman että minun tarvitsee tuntea vihaa sinua tai ketään muuta kohtaan.
Voin pitää kirjoituksiasi tyhminä ilman mitään suurempia aiheeseen liittyviä tunteita. - Nasse
awk kirjoitti:
Jaaha, nyt ottaa täti kovat keinot käyttöön. Mistä vitusta sinä tiedät onko Nasse katkera, ja vaikka olisikin ei ole syy mitätöidä hänen mielipiteensä.
Holhoavuutesi ja mitätöimisintosi antaa mustaa naisten maineen (uskovaisten mainetta ei voi oikein mustata enää).
Kirjoituksesi todellisuus on muuten ristiriidassa aiemmin kirjoittamasi ihanteellisuude kanssa."Holhoavuutesi ja mitätöimisintosi antaa mustaa naisten maineen (uskovaisten mainetta ei voi oikein mustata enää). "
Mielestäni hän mustaa omaa mainettaan, ei naisten.
Tämänkin kirjoitin ilman katkeruuden tunnetta. Ainoa tunne mitä olen UN:ää kohtaan kokenut on sääli.
Elämän tosiasioita kuitenkin on että ihmisillä on erilaiset "eväät" matkalle. Itse uskon, että mitään tv lähetyksiä ei koskaan tule, asiasta vaietaan ja se unohdetaan heti. Syynä on se, että arkki on mikä tahans arkki, josta ei voi päätellä minkäänm jumalan olemassaoloa.
- The_end
DOGDOG kirjoitti:
Höö,
Joku aika sitten löytyi mukamas Jessen veljen hauta-arkku, mikä sittemmin osottautui "antikkikauppiaan" tekemäksi väärennökseksi...
Ja vaikka nyt tämä olisikin se liiton arkki, niin ei se todista juuta eika jaata jumalsta...
Lisää sitaatteja Vihreärouva -sivulta:
""
Teologi on kuin sokea henkilö pimeässä huoneessa etsimässä mustaa kissaa, jota siellä ei ole — ja löytää sen!
Tuntematon
Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että Hän antoi ainokaisen poikansa, niin että jokainen, joka häneen uskoo, uskoo todennäköisesti ihan mihin tahansa.
Tuntematon
Jeesus oli niin kuin kuka tahansa mies — lupaavat palaavansa, mutta ei heitä sitten enää koskaan tapaa.
""
DOG..muuten hauska, jos todella nyt löytyisi tämä OIKEA ja alkuperäinen liiton arkki ja ne kymmenen käskyä olisivatkin ihan toisin kuin raamatussa sanotaan. Vaikkapa jotain tyyliin "Ei saa iskeä toisen miehen naista edes kännissä" :D
- Nassen
The_end kirjoitti:
..muuten hauska, jos todella nyt löytyisi tämä OIKEA ja alkuperäinen liiton arkki ja ne kymmenen käskyä olisivatkin ihan toisin kuin raamatussa sanotaan. Vaikkapa jotain tyyliin "Ei saa iskeä toisen miehen naista edes kännissä" :D
jossa avioliitossa harrastettu heteroseksi vie helvettiin...
- Sam.Andreevitsh
* * * * * * *
Muutama kommentti näihin kolmeen väitteeseen.
Väite 1:
Ei pidä täysin paikkaansa. Pyhä Henki antaa kyllä viisautta Raamatun ymmärtämiseen. Mutta kyllä Raamattu on pääosin sen verran helposti ymmärrettävää, että sitä voi tajuta, vaikka ei olisikaan "saanut Pyhää Henkeä".
Jumala (tai Pyhä Henki) voi puhua sellaisellekin ihmiselle, joka ei ole "saanut Pyhää Henkeä". Eli Pyhä Henki voi antaa ihmiselle viisautta ymmärtää Raamatun keskeisimpiä totuuksia jo ennen kuin ihmisestä tulee kristitty. Eli jo ennen kuin ihminen saa Pyhän Hengen.
Väite 2:
Lähellä totuutta. Raamatun mukaan Jumala antaa Pyhän Hengen vain sellaisille ihmisille, jotka ovat uskoneet Jumalan sanoman Jeesuksesta.
Väite 3:
Väärä johtopäätös. Kirjoittaja olettaa, että ei-kristitty voi alkaa ymmärtää Raamattua vasta sitten, kun on saanut Pyhän Hengen, eli kun on tullut kristityksi. Ei pidä paikkaansa. Raamattu on tosiaan kuitenkin sen verran selkeä kirja, että paljon siitä voi ymmärtää jo ennen kuin tulee kristityksi. Ja, kuten jo edellä totesin, Jumala voi antaa viisautta ymmärtää Raamattua sellaisellekin ihmiselle, jolla ei ole Pyhää Henkeä.
* * * * * * *- uskomaton tyyppi
kaksi uskovaista esittää samasta asiasta eri mielipiteen. Ja kumpikin väittää omaavan totuuden (että he tietävät mikä on jumalan tahto yms).
vastauksena kirjoitukseesi:
entäs jos jumalaa ei olekaan olemassa?entäs jos nuo kaikki käsitteet joihin ajatuksesi perustat ovat vain uskonnonharjoittamisen tuottamaa roskaa ilman mitään oikeaa merkitystä.
- uskov.
Minulle Pyhä henki tuli kun aloin rakastamaan toisia ihmisiä, niin yksinkertaista se oli, sitten aloin ymmärtämään Raamattuakin paremmin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?1022356- 1211944
- 921519
- 1381459
- 1171276
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘741268Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu221200Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis631141- 511107
- 381052