Maitojauhe rules!

hyvää on!

Joku mollaa täällä maitojauhetta, miksi? Sehän on kuivattua maitoa? Onhan heraproteiinikin kuivattua heralitkua ja kaikki tykkää (jopa Pete). kun olen käyttänyt noita maitojauhetta sisältäviä "määsbläästejä", olen voinut sekoittaa ne veteen. Hyvin toimii ja hyvältä maistuu!

8

2210

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 2slow2dummy

      Itse maitojauheen proteiinissa ei sinänsä mitään vikaa ole (hidasta proteiinia), mutta näyttää siltä että sen mukana tulee paljon laktoosia, niin se ei ole hyvä asia:

      MassBlast 100g (tuotteessa eniten maitojauhetta):

      Proteiini 37g
      Hiilihydraatti 50g
      Rasva 3,7g
      Laktoosia 5g

      Kauhea määrä laktoosia jo sinänsä annoksessa ja hurja määrä suhteutetuna vähäiseen proteiinin määrään. Tuollainen määrä laktoosia löytyy yleensä jauheesta jossa on 3 kertaa enemmän proteiinia!

      Vielä toinen tuote esimerkiksi missä maitojauhetta toiseksi eniten: MASS2

      Proteiinia 36g
      Hiilihydraattia 52g
      Rasvaa 3.6g
      Laktoosia 3.6g

      Maitojauhe on erittäin halpaa, halvempaa mitä herakonsentraatti. Silti noissakaan tuotteissa ei ole edullista hintaa, miksi ei?. Eli asiakas ei hyödy asiasta juuri mitään. Käytännössä asiakas saa paremman kokonaisuuden samalla tai jopa halvemmalla hinnalla mitä noissa tuotteissa on!

      Maitojauhe toki tuo tuotteeseen hyvää makua ja "ruokaisuutta".

      • dsfsdf

        Maku on tärkeä, hyvä että jotkut edes tekee hyvänmakuisia. Ei jaksa enää paskanmakuisia Casein1 höttöjä.


      • sdfsdffsd

        "Kauhea määrä laktoosia jo sinänsä annoksessa ja hurja määrä suhteutetuna vähäiseen proteiinin määrään. Tuollainen määrä laktoosia löytyy yleensä jauheesta jossa on 3 kertaa enemmän proteiinia!"

        5 grammaa ei ole kauhea määrä laktoosia. Itse juon maitoa pari litraa päivässä ja siinä tulee noin 100g laktoosia. Ei paljon 5 grammaa siinä haittaa. Jos joku pelkää laktoosia tai on intolerantikko niin sittenhän voi tietenkin ostaa kalliita paskanmakuisia hifi-jauhoja.


      • Moi Mike!
        sdfsdffsd kirjoitti:

        "Kauhea määrä laktoosia jo sinänsä annoksessa ja hurja määrä suhteutetuna vähäiseen proteiinin määrään. Tuollainen määrä laktoosia löytyy yleensä jauheesta jossa on 3 kertaa enemmän proteiinia!"

        5 grammaa ei ole kauhea määrä laktoosia. Itse juon maitoa pari litraa päivässä ja siinä tulee noin 100g laktoosia. Ei paljon 5 grammaa siinä haittaa. Jos joku pelkää laktoosia tai on intolerantikko niin sittenhän voi tietenkin ostaa kalliita paskanmakuisia hifi-jauhoja.

        Moi mike!


      • 2slow2dummy
        sdfsdffsd kirjoitti:

        "Kauhea määrä laktoosia jo sinänsä annoksessa ja hurja määrä suhteutetuna vähäiseen proteiinin määrään. Tuollainen määrä laktoosia löytyy yleensä jauheesta jossa on 3 kertaa enemmän proteiinia!"

        5 grammaa ei ole kauhea määrä laktoosia. Itse juon maitoa pari litraa päivässä ja siinä tulee noin 100g laktoosia. Ei paljon 5 grammaa siinä haittaa. Jos joku pelkää laktoosia tai on intolerantikko niin sittenhän voi tietenkin ostaa kalliita paskanmakuisia hifi-jauhoja.

        No ei varmasti tuossa määrässä yksi 5g lisää enää missään tunnu. Mutta tuo 100g laktoosia päivässä on jo itsessään tyhmyyden huippu!

        Suosittelen että vähennät maidon juontia ja korvaat siitä saatavat proteiinit jollain muulla ruoka-aineksella! Proteiinia tuossa tulee noin 60g.

        Maitolitra maksaa noin 60cnt ja siitä saa 30g prot

        30g proteiinia herakonsentraatista maksaa 39cnt.

        30g proteiinia heraisolaatista maksaa 83cnt.

        30g proteiinia maitoproteiinista maksaa 52cnt.

        Eli lisäravinteista saa suurimmaksi osaksi HALVEMMALLA proteiinia mitä maidosta. Jauheet on maustettuja tai niitä voi itse maustaa joten todennäköisyys huonolle maulle on todella vähäinen tai sitten voi syyttää vain itseään :-)

        Itsekkin toki juon ruokajuomana lasillisen maitoa kaksi kertaa päivässä, mutta en enempää. Mutta proteiinilähtenä maito ei ole kovin kummoinen.


      • gfgdfg
        sdfsdffsd kirjoitti:

        "Kauhea määrä laktoosia jo sinänsä annoksessa ja hurja määrä suhteutetuna vähäiseen proteiinin määrään. Tuollainen määrä laktoosia löytyy yleensä jauheesta jossa on 3 kertaa enemmän proteiinia!"

        5 grammaa ei ole kauhea määrä laktoosia. Itse juon maitoa pari litraa päivässä ja siinä tulee noin 100g laktoosia. Ei paljon 5 grammaa siinä haittaa. Jos joku pelkää laktoosia tai on intolerantikko niin sittenhän voi tietenkin ostaa kalliita paskanmakuisia hifi-jauhoja.

        Hinta maitojauheelle on aika kova Fastin pulvereissa. Kaupasta saa halvemmalla.


    • kilometrit lasketaan

      Maidon proteiinin koostumus ihmisravintona on kyseenalaista. Sen tarkoitushan on kasvattaa hieman raskaampia eläimiä kuin esim ihmisen lapsia. maitoproteiinin aminohappoketjujen pilkkoutuminen elimistössä vaatii huomattavasti enemmän kalsiumia kuin ko. määrä maitoa sisältää joten ellei sitä saada esim viherravinnosta se lohkaistaan luustosta. Seurauksena nk. luukato. Ei ole muuten hirvillä luukatoa vaikka ne eivät valion mafian tyrkyttämää maitoa juokaan vaan syövät kasviksia. Mitäs tähän sanotte finniselät kun tunnutte niin olevan ravinnosta perillä=))) Ei mitään ku LOL vaan kaikille ja hyviä kuntoiluja!

    • ripuli

      Aiheuttaa ripulia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      186
      1837
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      997
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      94
      894
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      707
    5. 52
      684
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      578
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      536
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    9. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      27
      515
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      194
      471
    Aihe