Maitojauhe rules!

hyvää on!

Joku mollaa täällä maitojauhetta, miksi? Sehän on kuivattua maitoa? Onhan heraproteiinikin kuivattua heralitkua ja kaikki tykkää (jopa Pete). kun olen käyttänyt noita maitojauhetta sisältäviä "määsbläästejä", olen voinut sekoittaa ne veteen. Hyvin toimii ja hyvältä maistuu!

8

1956

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 2slow2dummy

      Itse maitojauheen proteiinissa ei sinänsä mitään vikaa ole (hidasta proteiinia), mutta näyttää siltä että sen mukana tulee paljon laktoosia, niin se ei ole hyvä asia:

      MassBlast 100g (tuotteessa eniten maitojauhetta):

      Proteiini 37g
      Hiilihydraatti 50g
      Rasva 3,7g
      Laktoosia 5g

      Kauhea määrä laktoosia jo sinänsä annoksessa ja hurja määrä suhteutetuna vähäiseen proteiinin määrään. Tuollainen määrä laktoosia löytyy yleensä jauheesta jossa on 3 kertaa enemmän proteiinia!

      Vielä toinen tuote esimerkiksi missä maitojauhetta toiseksi eniten: MASS2

      Proteiinia 36g
      Hiilihydraattia 52g
      Rasvaa 3.6g
      Laktoosia 3.6g

      Maitojauhe on erittäin halpaa, halvempaa mitä herakonsentraatti. Silti noissakaan tuotteissa ei ole edullista hintaa, miksi ei?. Eli asiakas ei hyödy asiasta juuri mitään. Käytännössä asiakas saa paremman kokonaisuuden samalla tai jopa halvemmalla hinnalla mitä noissa tuotteissa on!

      Maitojauhe toki tuo tuotteeseen hyvää makua ja "ruokaisuutta".

      • dsfsdf

        Maku on tärkeä, hyvä että jotkut edes tekee hyvänmakuisia. Ei jaksa enää paskanmakuisia Casein1 höttöjä.


      • sdfsdffsd

        "Kauhea määrä laktoosia jo sinänsä annoksessa ja hurja määrä suhteutetuna vähäiseen proteiinin määrään. Tuollainen määrä laktoosia löytyy yleensä jauheesta jossa on 3 kertaa enemmän proteiinia!"

        5 grammaa ei ole kauhea määrä laktoosia. Itse juon maitoa pari litraa päivässä ja siinä tulee noin 100g laktoosia. Ei paljon 5 grammaa siinä haittaa. Jos joku pelkää laktoosia tai on intolerantikko niin sittenhän voi tietenkin ostaa kalliita paskanmakuisia hifi-jauhoja.


      • Moi Mike!
        sdfsdffsd kirjoitti:

        "Kauhea määrä laktoosia jo sinänsä annoksessa ja hurja määrä suhteutetuna vähäiseen proteiinin määrään. Tuollainen määrä laktoosia löytyy yleensä jauheesta jossa on 3 kertaa enemmän proteiinia!"

        5 grammaa ei ole kauhea määrä laktoosia. Itse juon maitoa pari litraa päivässä ja siinä tulee noin 100g laktoosia. Ei paljon 5 grammaa siinä haittaa. Jos joku pelkää laktoosia tai on intolerantikko niin sittenhän voi tietenkin ostaa kalliita paskanmakuisia hifi-jauhoja.

        Moi mike!


      • 2slow2dummy
        sdfsdffsd kirjoitti:

        "Kauhea määrä laktoosia jo sinänsä annoksessa ja hurja määrä suhteutetuna vähäiseen proteiinin määrään. Tuollainen määrä laktoosia löytyy yleensä jauheesta jossa on 3 kertaa enemmän proteiinia!"

        5 grammaa ei ole kauhea määrä laktoosia. Itse juon maitoa pari litraa päivässä ja siinä tulee noin 100g laktoosia. Ei paljon 5 grammaa siinä haittaa. Jos joku pelkää laktoosia tai on intolerantikko niin sittenhän voi tietenkin ostaa kalliita paskanmakuisia hifi-jauhoja.

        No ei varmasti tuossa määrässä yksi 5g lisää enää missään tunnu. Mutta tuo 100g laktoosia päivässä on jo itsessään tyhmyyden huippu!

        Suosittelen että vähennät maidon juontia ja korvaat siitä saatavat proteiinit jollain muulla ruoka-aineksella! Proteiinia tuossa tulee noin 60g.

        Maitolitra maksaa noin 60cnt ja siitä saa 30g prot

        30g proteiinia herakonsentraatista maksaa 39cnt.

        30g proteiinia heraisolaatista maksaa 83cnt.

        30g proteiinia maitoproteiinista maksaa 52cnt.

        Eli lisäravinteista saa suurimmaksi osaksi HALVEMMALLA proteiinia mitä maidosta. Jauheet on maustettuja tai niitä voi itse maustaa joten todennäköisyys huonolle maulle on todella vähäinen tai sitten voi syyttää vain itseään :-)

        Itsekkin toki juon ruokajuomana lasillisen maitoa kaksi kertaa päivässä, mutta en enempää. Mutta proteiinilähtenä maito ei ole kovin kummoinen.


      • gfgdfg
        sdfsdffsd kirjoitti:

        "Kauhea määrä laktoosia jo sinänsä annoksessa ja hurja määrä suhteutetuna vähäiseen proteiinin määrään. Tuollainen määrä laktoosia löytyy yleensä jauheesta jossa on 3 kertaa enemmän proteiinia!"

        5 grammaa ei ole kauhea määrä laktoosia. Itse juon maitoa pari litraa päivässä ja siinä tulee noin 100g laktoosia. Ei paljon 5 grammaa siinä haittaa. Jos joku pelkää laktoosia tai on intolerantikko niin sittenhän voi tietenkin ostaa kalliita paskanmakuisia hifi-jauhoja.

        Hinta maitojauheelle on aika kova Fastin pulvereissa. Kaupasta saa halvemmalla.


    • kilometrit lasketaan

      Maidon proteiinin koostumus ihmisravintona on kyseenalaista. Sen tarkoitushan on kasvattaa hieman raskaampia eläimiä kuin esim ihmisen lapsia. maitoproteiinin aminohappoketjujen pilkkoutuminen elimistössä vaatii huomattavasti enemmän kalsiumia kuin ko. määrä maitoa sisältää joten ellei sitä saada esim viherravinnosta se lohkaistaan luustosta. Seurauksena nk. luukato. Ei ole muuten hirvillä luukatoa vaikka ne eivät valion mafian tyrkyttämää maitoa juokaan vaan syövät kasviksia. Mitäs tähän sanotte finniselät kun tunnutte niin olevan ravinnosta perillä=))) Ei mitään ku LOL vaan kaikille ja hyviä kuntoiluja!

    • ripuli

      Aiheuttaa ripulia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      75
      2290
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      175
      1771
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      162
      1639
    4. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      50
      1392
    5. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1388
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      296
      1261
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      135
      1119
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1073
    9. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1062
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      55
      958
    Aihe