Alfa Romeo 166

Alfa vs. BMW

Millainen auto Alfa 166 mahtaisi olla? Jos ajatellaan, että se on 164:n seuraaja, niin ei se ainakaan lupaile hyvää.

Mikä moottoreista olisi sopivin, myös kukkaroa ajatellen. 3 litrainen tietenkin hienoin, mutta kallis ja yhdistettynä automaattiin, tylsä. Entä 2.5 litrainen ?

Omistajien kommentit olisivat arvokkaita.

Kun ajatellaan Alfa 166:sta testien kannalta, niin yleensä aina varma häviäjä. Toisaalta Alfaa ei kyllä kannattaisi vertailla testien pohjalta. Oletteko nähneet autosta törmäystestituloksia?

11

4142

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kimmo

      166:sta on testeissä vertailtu yleensä Mersuun, Bemariin, Audiin ja jaguariin sekä Chrysler M 300:n joka hävisi pisteissä Alfalle.
      Testien pisteytyksellä ei itse asiassa ole mitään merkitystä ison edutus-Alfan ostajalle, joka yleensä arvostaa eri asioita kuin keskiverto toimittajat.

      Näiden edustusautojen vertailuissa on yleensä valiteltu sitä, kun Alfa on niin urheilullinen.
      Voi pyhä Pietari...

      • man-legally

        eilen tuli vaiko tänää stadissa tyylikäs 166tonen.


    • Risto

      Alfa 166 kannattaa hankkia ehdottomasti V6 moottorilla, se suorastaan vaatii sitä, vaikka 2.0 T.S on moottorina ihan hyvä kokoluokassaan.
      2.5 V6 voisi olla suomessa olla ihan hyvä valinta, manuaalina tietysti...

      • fuurio

        Mites tuossa V6 ylläpitokulut, olen kuullut, että v6 olisi jossain vaiheessa kallis remppa edessä... puhutaan tuhansista euroista´?! (kurja maksaa huollosta saman verran mitä auto maksaa)


    • Cuore Sportivo

      Kyllä tuollainen auto vaatii neloskonetta hienomman voimanlähteen. Jos 3,0 tuntuu tylsältä, ainahan löytyy 2,0 V6 turbo, joka on perusluonteeltaan vähän tulisempi.

      Mikäs vika 164:ssä muuten on? Itse en siitä pahempaa sanomista keksinyt ja siksi ostin toisenkin sellaisen.

      • Risto

        Minusta ainakaan 164:sta ei ole mitään pahaa sanottavaa. Hyvä auto ajaa ja kestävä.
        Jos jotain negatiivista pitäisi hakea, niin ehkä muotoilu on jo vähän vanhanaikainen, (siis kun vertaa nykyisiin malleihin).

        V6 2.0 turbo on tulinen kone 166:n nokalla, mutta se on nykyisistä V-moottoreistä teknisesti vanhanaikaisin ja vapaastihengittävät uudet Alfan V kuutoset murisevat lupaavasti...


      • VTO
        Risto kirjoitti:

        Minusta ainakaan 164:sta ei ole mitään pahaa sanottavaa. Hyvä auto ajaa ja kestävä.
        Jos jotain negatiivista pitäisi hakea, niin ehkä muotoilu on jo vähän vanhanaikainen, (siis kun vertaa nykyisiin malleihin).

        V6 2.0 turbo on tulinen kone 166:n nokalla, mutta se on nykyisistä V-moottoreistä teknisesti vanhanaikaisin ja vapaastihengittävät uudet Alfan V kuutoset murisevat lupaavasti...

        2-litrainen V6-turbo ei ole enää Suomen hinnastossa enkä ainakaan minä ole sellaista Suomenkilpisenä nähnyt.


      • Risto
        VTO kirjoitti:

        2-litrainen V6-turbo ei ole enää Suomen hinnastossa enkä ainakaan minä ole sellaista Suomenkilpisenä nähnyt.

        Kyllä niitä jokunen suomessa on. Esim. tuulilasissa esittelyssä aikanaan ollut 166 2.0 V6 turbo oli suomi-auto, eli suomen rekisterissä.

        Nyt malli on tosiaan jäänyt pois ohjelmasta.


      • 164Qv+man.
        Risto kirjoitti:

        Kyllä niitä jokunen suomessa on. Esim. tuulilasissa esittelyssä aikanaan ollut 166 2.0 V6 turbo oli suomi-auto, eli suomen rekisterissä.

        Nyt malli on tosiaan jäänyt pois ohjelmasta.

        Ekat 164 kuului olevan sähköhäiriöille alttiita: Boschin sähköt ,mutta Italian pojat teki niistä sbagettia kojetaulun alle??!
        Miten 164 ruostuu? tämän sais tietää parhaiten varmaan katsastustoimistosta .Olen parilta käyttäjältä kuullut ettei koteloista ainakaan?Ostomielessä kysytään


      • VTO
        Risto kirjoitti:

        Kyllä niitä jokunen suomessa on. Esim. tuulilasissa esittelyssä aikanaan ollut 166 2.0 V6 turbo oli suomi-auto, eli suomen rekisterissä.

        Nyt malli on tosiaan jäänyt pois ohjelmasta.

        Muistaakseni se yksilö oli sillä hetkellä koekilvissä. Toivottavasti on kuitenkin päätynyt Suomen rekisteriin.


      • VTO
        164Qv+man. kirjoitti:

        Ekat 164 kuului olevan sähköhäiriöille alttiita: Boschin sähköt ,mutta Italian pojat teki niistä sbagettia kojetaulun alle??!
        Miten 164 ruostuu? tämän sais tietää parhaiten varmaan katsastustoimistosta .Olen parilta käyttäjältä kuullut ettei koteloista ainakaan?Ostomielessä kysytään

        164 ei ole mikään tyypillinen ruostekasa. Usein 80-luvun lopun autot ovat olleet lähes vailla lisäsuojausta, mutta ovat silti lähes ruosteettomia.

        Ongelmista muistaisin päälimmäisenä huohottimen jäätymisen, takaiskareiden jäätymisen ja lämmityslaitteen nestekierron muutokset. Vähäisessä määrin myös moottorinohjausjärjestelmässä esiintynyt vikoja.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

      jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      43
      2478
    2. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

      ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      74
      2457
    3. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

      Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      73
      2362
    4. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

      jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      51
      2112
    5. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

      Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      32
      1857
    6. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

      Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      84
      1685
    7. Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista

      Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      21
      1123
    8. Riikka runnoo! sähkön hinta +25 %, bensan hina +16 %

      Euron bensa! Tuo legendaarinen persujen vaalilupaus. Sannan hallitus pudotti sähköenergan alv:n 10 prosenttiin, Riikka r
      Maailman menoa
      7
      1014
    9. Rakastan sinua hiljaisuudessa

      Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi
      Rakkaus ja rakastaminen
      41
      995
    10. Eläköön kuningas, kuningas on kuollut

      Heikki Nivala kaatui kuin mies. Kavaltaja käveli juuri edelliseen toukokuun kokoukseen hankkimansa puku päällä. Eläköön
      Kemijärvi
      56
      876
    Aihe