Alfa Romeo 166

Alfa vs. BMW

Millainen auto Alfa 166 mahtaisi olla? Jos ajatellaan, että se on 164:n seuraaja, niin ei se ainakaan lupaile hyvää.

Mikä moottoreista olisi sopivin, myös kukkaroa ajatellen. 3 litrainen tietenkin hienoin, mutta kallis ja yhdistettynä automaattiin, tylsä. Entä 2.5 litrainen ?

Omistajien kommentit olisivat arvokkaita.

Kun ajatellaan Alfa 166:sta testien kannalta, niin yleensä aina varma häviäjä. Toisaalta Alfaa ei kyllä kannattaisi vertailla testien pohjalta. Oletteko nähneet autosta törmäystestituloksia?

11

3991

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kimmo

      166:sta on testeissä vertailtu yleensä Mersuun, Bemariin, Audiin ja jaguariin sekä Chrysler M 300:n joka hävisi pisteissä Alfalle.
      Testien pisteytyksellä ei itse asiassa ole mitään merkitystä ison edutus-Alfan ostajalle, joka yleensä arvostaa eri asioita kuin keskiverto toimittajat.

      Näiden edustusautojen vertailuissa on yleensä valiteltu sitä, kun Alfa on niin urheilullinen.
      Voi pyhä Pietari...

      • man-legally

        eilen tuli vaiko tänää stadissa tyylikäs 166tonen.


    • Risto

      Alfa 166 kannattaa hankkia ehdottomasti V6 moottorilla, se suorastaan vaatii sitä, vaikka 2.0 T.S on moottorina ihan hyvä kokoluokassaan.
      2.5 V6 voisi olla suomessa olla ihan hyvä valinta, manuaalina tietysti...

      • fuurio

        Mites tuossa V6 ylläpitokulut, olen kuullut, että v6 olisi jossain vaiheessa kallis remppa edessä... puhutaan tuhansista euroista´?! (kurja maksaa huollosta saman verran mitä auto maksaa)


    • Cuore Sportivo

      Kyllä tuollainen auto vaatii neloskonetta hienomman voimanlähteen. Jos 3,0 tuntuu tylsältä, ainahan löytyy 2,0 V6 turbo, joka on perusluonteeltaan vähän tulisempi.

      Mikäs vika 164:ssä muuten on? Itse en siitä pahempaa sanomista keksinyt ja siksi ostin toisenkin sellaisen.

      • Risto

        Minusta ainakaan 164:sta ei ole mitään pahaa sanottavaa. Hyvä auto ajaa ja kestävä.
        Jos jotain negatiivista pitäisi hakea, niin ehkä muotoilu on jo vähän vanhanaikainen, (siis kun vertaa nykyisiin malleihin).

        V6 2.0 turbo on tulinen kone 166:n nokalla, mutta se on nykyisistä V-moottoreistä teknisesti vanhanaikaisin ja vapaastihengittävät uudet Alfan V kuutoset murisevat lupaavasti...


      • VTO
        Risto kirjoitti:

        Minusta ainakaan 164:sta ei ole mitään pahaa sanottavaa. Hyvä auto ajaa ja kestävä.
        Jos jotain negatiivista pitäisi hakea, niin ehkä muotoilu on jo vähän vanhanaikainen, (siis kun vertaa nykyisiin malleihin).

        V6 2.0 turbo on tulinen kone 166:n nokalla, mutta se on nykyisistä V-moottoreistä teknisesti vanhanaikaisin ja vapaastihengittävät uudet Alfan V kuutoset murisevat lupaavasti...

        2-litrainen V6-turbo ei ole enää Suomen hinnastossa enkä ainakaan minä ole sellaista Suomenkilpisenä nähnyt.


      • Risto
        VTO kirjoitti:

        2-litrainen V6-turbo ei ole enää Suomen hinnastossa enkä ainakaan minä ole sellaista Suomenkilpisenä nähnyt.

        Kyllä niitä jokunen suomessa on. Esim. tuulilasissa esittelyssä aikanaan ollut 166 2.0 V6 turbo oli suomi-auto, eli suomen rekisterissä.

        Nyt malli on tosiaan jäänyt pois ohjelmasta.


      • 164Qv+man.
        Risto kirjoitti:

        Kyllä niitä jokunen suomessa on. Esim. tuulilasissa esittelyssä aikanaan ollut 166 2.0 V6 turbo oli suomi-auto, eli suomen rekisterissä.

        Nyt malli on tosiaan jäänyt pois ohjelmasta.

        Ekat 164 kuului olevan sähköhäiriöille alttiita: Boschin sähköt ,mutta Italian pojat teki niistä sbagettia kojetaulun alle??!
        Miten 164 ruostuu? tämän sais tietää parhaiten varmaan katsastustoimistosta .Olen parilta käyttäjältä kuullut ettei koteloista ainakaan?Ostomielessä kysytään


      • VTO
        Risto kirjoitti:

        Kyllä niitä jokunen suomessa on. Esim. tuulilasissa esittelyssä aikanaan ollut 166 2.0 V6 turbo oli suomi-auto, eli suomen rekisterissä.

        Nyt malli on tosiaan jäänyt pois ohjelmasta.

        Muistaakseni se yksilö oli sillä hetkellä koekilvissä. Toivottavasti on kuitenkin päätynyt Suomen rekisteriin.


      • VTO
        164Qv+man. kirjoitti:

        Ekat 164 kuului olevan sähköhäiriöille alttiita: Boschin sähköt ,mutta Italian pojat teki niistä sbagettia kojetaulun alle??!
        Miten 164 ruostuu? tämän sais tietää parhaiten varmaan katsastustoimistosta .Olen parilta käyttäjältä kuullut ettei koteloista ainakaan?Ostomielessä kysytään

        164 ei ole mikään tyypillinen ruostekasa. Usein 80-luvun lopun autot ovat olleet lähes vailla lisäsuojausta, mutta ovat silti lähes ruosteettomia.

        Ongelmista muistaisin päälimmäisenä huohottimen jäätymisen, takaiskareiden jäätymisen ja lämmityslaitteen nestekierron muutokset. Vähäisessä määrin myös moottorinohjausjärjestelmässä esiintynyt vikoja.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 154
      4453
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      115
      4040
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      25
      2720
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1901
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1764
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1659
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      21
      1643
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1571
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1553
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1511
    Aihe