Omistaa joku muu tätä hieman vanhempaa Fiatin helmeä? Itselläni 2 litranen malli.. Mitä ootte tykänny? Kulkee/kiihtyy ihan kivasti!
Fiat Tempra
9
2296
Vastaukset
- jokke
otti mittariin 199 (digimittari) reilusti varusteita ja hyvä ajettava, muuten hyvä auto mutta ko.yksilöön tuli pieni nykimisvaiva jota delta ei saanut kuntoon joten se lähti vaihtoon
- sakari
Tositilava ja mukavakin farmarina. Yli 25 pakkasella viileä, eikä käynnistynyt yli 27 pakkasella. Talvella myös lukitusvaivoja.Digitaalimittari vaihettiin.
- lj
Mulla on ollut -94 malli, ihan mukavasti on pelannut 260 000 km. Voimaa ja vääntöä on riittävästi ja samoin bensaakin kuluu (maantie 8l kaupunki 11-12,5l) Metalliväri ja alcantaraverhoilu ovat kestäviä! Lukkojen jäätyminen on ollut ainoa päänsärky.
- Laatu peli
Mulla oli kanssa -95 1.6 raketti, se vielä Italiassa tehty s-malli. Kohtuullisen kestävä ja tilava hintaisekseen, ajo-ominaisuudet oli tuulettomalla kesäkelillä kohdallaan, mutta äärettömän tarkka auto rengasvalintojen suhteen.
Talvella taistelin kylmyyttä vastaan lisäämällä sähköisen kierovesipumpun lämmityskennon letkuun ja vuorasin keulan tukkoon.
Ensimmäisen kerran ajettuani irtosoralla sain ns. isomman sydänläpätyksen kun luulin, että autossa oli vähintään kuutio kiviä sisällä ... oli se semmoista rapinaa.
Rengasäänet oli kanssa aika hauskaa kuunneltavaa.
Korin vetelyys oli myös silmään pistävää, siitä aiheutui niitä jänniä kitinä-ääniä pitkin kojelautaa ja hattuhyllyä.
Sähköviat loisti poissaolollaan, mitä nyt takalamppuja sai aina kopautella, että palaisivat. Yhtään hehkua en takavaloihin vaihtanut, pelkät kopautukset riitti.
Maalipinta oli jännää maalia, jotain erikoista metallihohtoa tai -hohtamatonta, kuitenkin aivan appelsiinilla.
Moottori oli kohtuullisen öljytiivis, mitä nyt hiukan välikannen välistä tihkusi, mutta ne vetarit ...niistä oli kaiketi stefat unohtunut.
Kaiken kaikkiaan laatupeli sakemanneihin verrattuna, ei aina tarvinut huollossa virua. Vieläkin ajattelen Temperaa haikeudella, toivottavasti meni hyvään kotiin? - Hiivatti
Olen vasta hankkinut hyvin pidetyn -94 mallisen 1.6 S.i.e -version, aj. 80 tkm ja olen tykännyt ajella. Siirsin vaimolle edellisen Fiat, joka oli 1.4 Tipo -90, ajettu vain 117 tkm. Hänen vanhansa oli -86 Regata, joten merkissä vielä pysyttiin.
Tempra on hiljainen, mukava ajaa, tilava ja monikäyttöinen, ei nitise tai natise ja kulkee juuri sinne minne kuski haluaa. Tosin parempiakin renkaita sen alle on kuin Michelinin talvikiekot.
Kulutus on jäänyt vielä alle 7 l, mutta onkin ollut vain maantieajoa pääosin. Takuuta myönnettiin 6 kk, joten sekin hieno asia.
Ainoa missä ei pärjää Tipolle on lämppäri, Tipo oli lämpimämpi, vaikka Tempra lämpiääkin nopeammin. Palella ei toki tarvitse (tänään -28), mutta eron huomaa. Tosin Tipossa on puskurin alaosa peitetty, Temprassa ei, ero selittynee sillä.
- kylä lähtee..., sano tsetseeni
Hankin uutena -95 1.6 STW:n, parasta autossa on hyvä veto heti kylmänäkin, pakkanen kun pakkanen aina lähtee kuin ois lämmin kone. Syö kelistä ja paikasta riippumatta aina 8.5 l/100km. En ole vielä saanut syytä vaihtaa (Tipolla ajoin 200 000, kulutus 6,8 l)
- Fiatti
Mitä olette saaneet Tempranne kulkemaan.. Otin tossa muutaman kilometrin suoralla kaiken irti koneesta ja mittari näytti semmosta 211 km/h... Tosin mulla hiukkasen laitettu malli!
- Fiiu
Vanhemmillani oli vuosina 1995-1997 Fiat Tempran farmari (mallia en muista). Sen jälkeen vaihtoivat Fiat Bravaan.
Itse muistelen Tempraa lämmöllä, sillä se oli todella loistava ajaa. Maantieajossa tahtoi melkein nukahtaa, kun laskin kyynärnojan alas ja nojailin siihen. Kiihtyvyys oli kohtalainen, kulutus myös. Rengasmeteliä en pitänyt kovin haittaavana, ainoastaan huonolla soratiellä kolisi -> kolisee tosin muissakin ajamissani autoissa merkistä riippumatta.
Temprassa ei ollut suuremmin vikoja. Merkittävin vika oli se, että Tempra alkoi tutista 140 km/h vauhdissa. Muistaakseni siinä oli jokin akselivika, joka korjattiin takuuseen. Kojetaulun valo pimentyi tosin 70 000 km kohdalla ja akku oli sippi 2,5 vuoden käytön jälkeen.
Muuten loistava peli, jolla haluaisin ajaa vieläkin. Kun näen kadulla Tempran, ihailen sen sulavaa menoa... - jokke
2.0 Sxi Tempra 199 digimittariin joka on aika tarkka ja tuossa vauhdissa vielä todella hieno ajaa..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1107070- 954581
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista544397Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee503703- 513668
- 2013595
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san253064- 502653
- 312151
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222028