Veteraanien kallis perintö

Jussi Kesti

Kiinnostaako Suomen sodat 1939-1944?
Itse olen erittäin kiinnostunut aiheesta ja haluaisin kirjoitella samanhenkisten, isänmaallisten ja tuona aikana tavalla taikka toisella taistelleiden kanssa.Olen lukenut paljon noista ajoista kirjoitettua historiaa, sekä faktaa, että fiktiota. Toivoisin löytäväni samanhenkisiä ihmisiä ikään tai sukupuoleen katsomatta.
Kaveria ei jätetä.
Yst. vast. os. [email protected]

20

813

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rane

Asiallinen pyyntö sinulta, mutta odotahan kun palstan multinikki nikkiryöstäjä feikkari stalinisti "moonman" lukee tämän kyselyn niin olet vihon viimeinen NATSI FASISTI JENKKI NUOLIJA ym. ja kaikkea muuta mitä Sirola opistossa on opetettu!!!

• Timppa

Ei kenkään pitäisi enää ihmetellä kuka on stalinisti "moonman" palstalla!!!!

Seurataan tilannetta mikä ironmikessin "mielipide"!

• Nuori perussuomalainen

Kannattaa kysellä juttukaveria mm. seuraavilta palstoilta:

- Historia (yhteiskunta)
      - Perussuomalaiset (politiikka)
      - Maanpuolustus (yhteiskunta)
      - Karjalan palautus (yhteiskunta)
      - Isänmaallisuus (yhteiskunta)

• Jussi Kesti

Tahdon heti selventää, että olen poliittisesti riippumaton oli sitten vasemmalta, oikealta, taikka keskeltä. Ainoa asia minkä haluan kirjoittajia yhdistävän on: Veteraanien kallis perintö

• wwwnational
        Jussi Kesti kirjoitti:

Tahdon heti selventää, että olen poliittisesti riippumaton oli sitten vasemmalta, oikealta, taikka keskeltä. Ainoa asia minkä haluan kirjoittajia yhdistävän on: Veteraanien kallis perintö

...keskustelet. Heidän mielestään Mannerheim oli ihan turha jätkä. Komujen mielestä Suomi oli vain fasisti valtio, Suomella ei ollut mitään tarkoituksia saada ainoastaan menettämiään alueita takaisin.

http://www.tuomioja.org

• Nuori perussuomalainen
        Jussi Kesti kirjoitti:

"Tahdon heti selventää, että olen poliittisesti riippumaton oli sitten vasemmalta, oikealta, taikka keskeltä."

Ok. Perussuomalaiset ei ole oikeistolainen eikä keskustalainen eikä vasemmistolainen puolue. PS on puolue ilman luokkarajoja. Ehdotin kyseistä palstaa sen takia, koska perussuomalaiset ovat isänmaallista väkeä, joita Suomen sotahistoria voi muita, vanhoja puolueita enemmän kiinnostaa. Vasemmistolaiset ovat venäläismielisiä ja sinähän etsit isänmaallisen ajatusmaailman omaavaa juttukaveria? Yritin johdattaa sinut "samanhenkisten" luo. No, mutta onnea etsintöihin!

• Jussi Kesti
        Nuori perussuomalainen kirjoitti:

"Tahdon heti selventää, että olen poliittisesti riippumaton oli sitten vasemmalta, oikealta, taikka keskeltä."

Ok. Perussuomalaiset ei ole oikeistolainen eikä keskustalainen eikä vasemmistolainen puolue. PS on puolue ilman luokkarajoja. Ehdotin kyseistä palstaa sen takia, koska perussuomalaiset ovat isänmaallista väkeä, joita Suomen sotahistoria voi muita, vanhoja puolueita enemmän kiinnostaa. Vasemmistolaiset ovat venäläismielisiä ja sinähän etsit isänmaallisen ajatusmaailman omaavaa juttukaveria? Yritin johdattaa sinut "samanhenkisten" luo. No, mutta onnea etsintöihin!

Pyydän anteeksi, nuori Perussuomalainen. En ole seurannut senkään vertaa polittiikkaa, että olisin puolueenne ohjelmasta perillä, mutta mikäli näin on se on erittäin hyvä asia. Teidän puolueen ohjelma taitaa "liipata" läheltä omaa ajatusmaailmaani...

• Jussi Kesti
        Jussi Kesti kirjoitti:

Pyydän anteeksi, nuori Perussuomalainen. En ole seurannut senkään vertaa polittiikkaa, että olisin puolueenne ohjelmasta perillä, mutta mikäli näin on se on erittäin hyvä asia. Teidän puolueen ohjelma taitaa "liipata" läheltä omaa ajatusmaailmaani...

...Ei sillä, että ei minulla vasemmistolaisiakaan mitään vastaan ole, muistakaamme Mannerheim-ristin ritari Arvid Janhunen joka oli v.1918
        "Sillä väärällä puolella"...

• Nuori perussuomalainen
        Jussi Kesti kirjoitti:

Mitäpä me pienistä, kun ei pienetkään meistä... :) Joo läheltä liippaa. Perussuomalaisten eli entisen SMP:n puoluejohtaja Veikko Vennamo on tunnettu hyvin Toisen maailmansodan jälkeisestä ajasta, jolloin hän puolusti Karjalasta tulleen siirtoväen ja suomalaisten sotilaiden asiaa mm. maahankintalain säätämisen yhteydessä. Unohtamatta tietenkään Tony Halmeen tekemää 10 000 euron ottelupalkkion lahjoitusta vuonna 2003 sotaveteraaneillemme. Veteraaneja ja heidän oikeuksiaan tulee puolustaa nykyaikaisessa globalisoituvassa Suomessa! Sanon tämän asian siitä syystä, että itseäni ärsyttää kovasti nykypoliitikkojen suhtautuminen veteraanien asemaan yhteiskunnassamme, perussuomalaisia lukuunottamatta.

• wwwnational

[email protected]

Pian alkaa huba Suomessa, pitkästä aikaa. Tällä kertaan komujen ohella siivottava mamut Suomesta. Onhan se nyt hävityksen kauhistus, sotakorvauksiakin pahempi asia, että komut jäivät lailliseksi perinnöksi.

• ja äärivasemmistolla on paljon yhteistä. mutta mitä tekemistä isänmaallisuudella on äärioikeiston kanssa?

• ovat
        karvapää kirjoitti:

ja äärivasemmistolla on paljon yhteistä. mutta mitä tekemistä isänmaallisuudella on äärioikeiston kanssa?

tavallisesti myös hyvin isänmaallisia.

• ateisti20
        ovat kirjoitti:

tavallisesti myös hyvin isänmaallisia.

Mielestäni äärioikeistolaisuudella ja isänmaallisuudella ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa. Äärioikeistolaisuus on lähinnä rasismiin, vihaan ja ennakkoluuloihin perustuva maailmankatsomus, jonka kannatus onneksi on hyvin vähäistä, mikä on käynyt ilmi jo monissa vaaleissa.

• onko
        ateisti20 kirjoitti:

Mielestäni äärioikeistolaisuudella ja isänmaallisuudella ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa. Äärioikeistolaisuus on lähinnä rasismiin, vihaan ja ennakkoluuloihin perustuva maailmankatsomus, jonka kannatus onneksi on hyvin vähäistä, mikä on käynyt ilmi jo monissa vaaleissa.

toistensa kanssa tekemistä, mutta ä- oikeistolaiset vaan yleensä ovat hyvin isänmaallisia. Olivat muuten jo 70- luvulla, ei ole mikään muoti- ilmiö.

• ateisti20
        onko kirjoitti:

toistensa kanssa tekemistä, mutta ä- oikeistolaiset vaan yleensä ovat hyvin isänmaallisia. Olivat muuten jo 70- luvulla, ei ole mikään muoti- ilmiö.

tämä isänmaallisuus sitten ilmenee? Ainakin minulle tämä asia on aina jäänyt hyvin epäselväksi.=)

• pähkinänkuoressa
        ateisti20 kirjoitti:

tämä isänmaallisuus sitten ilmenee? Ainakin minulle tämä asia on aina jäänyt hyvin epäselväksi.=)

Isänmaallisuus on menneitten sukupolvien raatamisen ja uhrausten tunnustaminen nykypäivän hyvinvointivaltion perustaksi. Suomen aineellisen ja henkisen kulttuurin arvon tunnustaminen osana ihmiskunnan saavutuksia. Ymmärtämällä että aito kunnioitus toisia kohtaan edellyttää itsensä hyväksymisen. Nämä periaatteet ilmenevät parhaimmillaan sanoina ja tekoina isänmaan puolesta, myös suomen ulkoisien tunnusmerkkien (liput, tavat, kulttuuri ym.), kunnioittamisena.

• ateisti20
        pähkinänkuoressa kirjoitti:

Isänmaallisuus on menneitten sukupolvien raatamisen ja uhrausten tunnustaminen nykypäivän hyvinvointivaltion perustaksi. Suomen aineellisen ja henkisen kulttuurin arvon tunnustaminen osana ihmiskunnan saavutuksia. Ymmärtämällä että aito kunnioitus toisia kohtaan edellyttää itsensä hyväksymisen. Nämä periaatteet ilmenevät parhaimmillaan sanoina ja tekoina isänmaan puolesta, myös suomen ulkoisien tunnusmerkkien (liput, tavat, kulttuuri ym.), kunnioittamisena.

Kaikki nuo arvot ovat erittäin kuinnioitettavia. Ehkä juuri siksi ihmettelenkin, miten tuollaisia arvoja voi esiintyä äärioikeistolaisilla, joiden muut arvot ovatkin sitten kaikkea muuta kuin kunnioitusta herättäviä.

• immonen
        ateisti20 kirjoitti:

ISÄNMAALLISUUS

Olen huomannut, että isänmaallisuudessa on jotain todella mystistä, ja isänmaallisuus jo pelkkänä terminä herättää ihmisissä erilaisia tuntemuksia. Suuressa enemmistössä suomalaisista termi herättää ennen kaikkea ylpeyden tunnetta.

Isänmaallisuus merkitsee eri ihmisille erilaisia asioita. Itse määrittelen isänmaallisuuden seuraavasti:
        Isänmaallisuus on yhteiskuntaa koossapitävä voima. Isänmaallisuus on rakkautta omaa maatamme ja kansaamme kohtaan, Suomen itsenäisyyden ja kulttuurin ja suomalaisten perusarvojen kunnioittamista ja puolustamista sekä kansallista yhteenkuuluvuuden tunnetta. Työn tekeminen ja sen kunnioittaminen sekä yhteiskunnan rakentaminen säilyttävät myös keskeisen aseman isänmaallisessa arvomaailmassani.

Onko perinteinen isänmaallisuus katoava luonnonvara? Rajojen auetessa EU:n myötä ja kansojen vaeltaessa maasta toiseen on selvää, että myös suomalainen kulttuuri ja arvomaailma muuttuvat. Miten käy perussuomalaiselle, joka haluaa säilyttää perinteisen suomalaisen, isänmaallisen arvomaailmansa. Onko hänelle paikkaa tulevaisuuden Suomessa? Uskon, että on, mutta hänen on käytävä kovaa taistelua EU:ta ja maailman globalisoitumista vastaan.

Olen huvittunein mielin seurannut suomalaisia "muka isänmaallisia" ihmisiä, jotka uhoavat ja tuovat omaa isänmaallisuuttaan esille hakaristi rinnassaan. Miten Saksa ja "natsismi" sitten liittyvät suomalaiseen isänmaallisuuteen? Mielestäni eivät mitenkään, vaikka saksalaiset auttoivatkin Suomea Toisessa maailmansodassa taistelussa itäistä naapuriamme vastaan. Suomalaisen silmin en näe natsien ja Kolmannen valtakunnan aikaisten tekojen äärimmäistä kunnioittamista isänmaallisena eikä niitä tule missään nimessä sekoittaa suomalaiseen isänmaallisuuteen. Ole aidosti isänmaallinen suomalainen älä saksalainen.

Muistakaamme myös kiittää isiämme ja äitejämme sekä kunnioittaa heidän tekemää työtä Suomen ja suomalaisten hyväksi. Me nuoret rakennamme tulevaisuuden. Me olemme tulevaisuus. Älkää antako isiemme ja äitiemme tekemän työn valua hukkaan.

• wwwnational
        immonen kirjoitti:

ISÄNMAALLISUUS

Olen huomannut, että isänmaallisuudessa on jotain todella mystistä, ja isänmaallisuus jo pelkkänä terminä herättää ihmisissä erilaisia tuntemuksia. Suuressa enemmistössä suomalaisista termi herättää ennen kaikkea ylpeyden tunnetta.

Isänmaallisuus merkitsee eri ihmisille erilaisia asioita. Itse määrittelen isänmaallisuuden seuraavasti:
        Isänmaallisuus on yhteiskuntaa koossapitävä voima. Isänmaallisuus on rakkautta omaa maatamme ja kansaamme kohtaan, Suomen itsenäisyyden ja kulttuurin ja suomalaisten perusarvojen kunnioittamista ja puolustamista sekä kansallista yhteenkuuluvuuden tunnetta. Työn tekeminen ja sen kunnioittaminen sekä yhteiskunnan rakentaminen säilyttävät myös keskeisen aseman isänmaallisessa arvomaailmassani.

Onko perinteinen isänmaallisuus katoava luonnonvara? Rajojen auetessa EU:n myötä ja kansojen vaeltaessa maasta toiseen on selvää, että myös suomalainen kulttuuri ja arvomaailma muuttuvat. Miten käy perussuomalaiselle, joka haluaa säilyttää perinteisen suomalaisen, isänmaallisen arvomaailmansa. Onko hänelle paikkaa tulevaisuuden Suomessa? Uskon, että on, mutta hänen on käytävä kovaa taistelua EU:ta ja maailman globalisoitumista vastaan.

Olen huvittunein mielin seurannut suomalaisia "muka isänmaallisia" ihmisiä, jotka uhoavat ja tuovat omaa isänmaallisuuttaan esille hakaristi rinnassaan. Miten Saksa ja "natsismi" sitten liittyvät suomalaiseen isänmaallisuuteen? Mielestäni eivät mitenkään, vaikka saksalaiset auttoivatkin Suomea Toisessa maailmansodassa taistelussa itäistä naapuriamme vastaan. Suomalaisen silmin en näe natsien ja Kolmannen valtakunnan aikaisten tekojen äärimmäistä kunnioittamista isänmaallisena eikä niitä tule missään nimessä sekoittaa suomalaiseen isänmaallisuuteen. Ole aidosti isänmaallinen suomalainen älä saksalainen.

Muistakaamme myös kiittää isiämme ja äitejämme sekä kunnioittaa heidän tekemää työtä Suomen ja suomalaisten hyväksi. Me nuoret rakennamme tulevaisuuden. Me olemme tulevaisuus. Älkää antako isiemme ja äitiemme tekemän työn valua hukkaan.

Aivan oikein, hyvin kirjoitettu.
        Sotaa ja historiaa voi tutkia näihin erikoistuneet henkilöt eli historioitsijat.
        Hitlerin saksa, varsinkin itse Hitler oli mielenvikainen pelle.

• eino-mies
        pähkinänkuoressa kirjoitti:

luettelit hyviä asioita isänmaallisuudesta. voin allekirjoittaa ne.

mutta isänmaallisuutta ei ole vihan lietsominen ulkomaalaisia tai vasemmistoa kohtaan.

vasemmiston kannattajat ovat suomalaisia ja isänmaallisia siinä kuin äärioikeistolaisetkin. muuten ei olisi Talvisodan ihmekään onnistunut. loikkareita oli hyvin vähän suhteessa vasemmiston kannatukseen.

erot löytyvät siitä , millaisen yhteiskunnan vasemmistolaiset ja äärioikestolaiset haluavat rakentaa. Nykyinen hyvinvointiyhteiskunta on pitkälti vasemmiston aikaansaannosta. esimerkkejä äärioikeistolaisista yhteiskunnista ovat mm. Natsi-Saksa, Etelä-Afrikka ennen Mandelan valtaannousua, USA:n etelävaltiot ennen 1860-lukua sekä jopa nykyinen Isrealikin palestiinalaisghettoineen.
        yksi hyvin vahva yhteinen piirre äärioikeistolaisilla yhteiskunnilla on suurien väestöryhmien diskriminointi ja eristäminen muusta yhteiskunnasta. väkivallan käyttö on laajaa ja yleensä äärioikeistolainen yhteiskunta käy koko ajan sotaa ulkomailla.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!

"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its
      Maailman menoa
      376
      8313
    2. Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa

Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.
      Maailman menoa
      168
      2655
    3. Oletko samaa mieltä

Että on parempi olla erillään?
      Ikävä
      76
      958
    4. Kuka pistetty kylmäksi

Ketähän joutunu puukkohipan uhriksi? Tietääkö kukkaan?
      Kajaani
      12
      910
    5. Sylikkäin.

Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta
      Ikävä
      60
      873
    6. Postilaatikoista

Tuntuu kaikki tietävän tekijän/tekijät, mutta miksi nimiä ei julkaista???
      Kihniö
      25
      846
    7. Nainen arvaa kuka

En ikävä kyllä elä enää pitkään
      Ikävä
      55
      843
    8. Sano nyt kiertääkö

Huhut meistä tai jostain muusta?
      Ikävä
      64
      822
    9. Mietin että

Onko tarinallamme vielä luvussa tilaa kohtaamiselle vai jääkö se tähän.
      Ikävä
      46
      796
    10. Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!

"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss
      Maailman menoa
      72
      742
    Aihe