Alfan V6, parasta mitä suomessa rahalla saa

Risto

Ajatelkaapa nyt, Alfan nykyinen 2.5 V6, jota tarjotaan suomessa käsittämättömän edulliseen tehdashintaan, on niitä helmiä, joita onneksi vain harvat osaavat arvostaa.

Tämä nykyinen tilanne on ostajalle suotuisa, mutta arvelen, että se tulee muuttumaan lähitulevaisuudessa. Esim. ruotsissa 156 V6 maksaa 250.000 srk ja Subaru Imbreza GT 230.000 srk. Suomessa vastaavat hinnat ovat: 156 V6 215.000 mk ja Imbreza GT 280.000 mk.
Ei tarvitse kauaa miettiä, kumman suomessa valitsee...

11

2077

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MP

      Se hintaero vain taitaa olla nyt viela suurempi, ku Imprezan uuden mallin hinta tais olla 338 000 tai jotakin sen tapasta Suomessa.

      • Risto

        Se uuden "Impin" hinta taitaa olla vieläkin kalliinpi suomessa, eli N. 380000 mk. Käsittämättömän kallis hinta autosta, joka on kuitenkin vain Corolla-luokan autosta teknisesti ja ulkoisesti muutettu versio.

        Hintaero ruotsiin on tänä vuonna vieläkin suurenpi, kuin mitä viime vuonna oli.
        Tuollaisella hinnalla saa jo nopean eurooppalaisen laatuauton kaikkine varusteineen.


    • MÄKINEN

      Eli nelivetoinen impreza!! suomen olosuhteissa, ihan sama auto mikä sulla on ruotsissa..

      Tuleppas sitten talvella liikennevaloissa vierelle niin katotaan kumpi lähtee liukkaammin!

      Tai no.. ei mulla kyl o varaa..

      • 156

        Suomessa on pari kuukautta tai itse asiassa muutamana päivänä vuodessa todella liukasta ei pelkästään sen takia tarvitse nelivetoa, mutta suuremmissa tehoissa se on kyllä ihan hyvä muutenkin .Itse olisin ostanut 155q4sen jos niitä olisi löytynyt Suomesta käytettynä.


    • 156

      Niin tohon samaan rahaan ainoat vaihtoehdot on T4nen volvo ja saab93 turbo joten valinta oli suht helppo. Subarut on Suomessa käsittämättömän kalliita ihan perusmallitkin maksaa maltaita. Uusin 3litranen farkku 400 000 repikää siitä. GTV Alfa 3 litran koneella olisi aika namu onkohan yhtään suomessa? Mitäköhän varusteita tossa Ruotsin 156 versiossa on vai onko mitään hinta olisi Suomessakin n 250 000 kun kaikki varusteet otettaisiin mukaan.

      • Jarkko

        Ruotsissa myytävä 156 V6 2.5 on varusteiltaan lähes identtinen suomeen tuotavien mallien kanssa.
        Molemmat ovat vakiona ns. winter-paketilla, eli sumuvalot, istuinlämmittimet, valopesurit.
        Ruotsin mallissa taitaa lisänä olla ne alkuperäiset helmalevitykset, jotka kyllä sopiikin 156:een tosi hyvin.

        Ruotsissa vaan arvostetaan selvästi enemmän Alfaa kuin suomessa. Siitä korkeampi hinta suhteessa.


    • S-TYPE

      Jos sijoittaisin autoon 215000mk se olisi juuri tuo Alfa, 2.5:stä lähtee muuten hieno ääni!!!

    • älämölö

      Alfa on aina osannut tehdä moottoreita mutta syy siihen miksi Alfat ovat niin halpoja Suomessa on että niiden laatu ei ole parhaimmasta päästä niinku esim Audin tai BMWn.

      • 156sen tyytyväinen omistaja

        Auton hinta ei kerro suoraan sen laatua, löytyy esim puolimiljoonaa maksavia vehkeitä joissa laatu ei kuitenkaan ole hääppöistä.
        Uudet Alfat ovat laadultaan aivan hyvää keskitasoa kuten myös vanhemmat mallit Alfan huonompi kausi ajoittuu 70ja 80 luvuille jolloin "laatu" pääsi hieman repsahtamaan. Jos Audi on laadun suhteen kärkipäässä niin huonoksi on autot menneet esim A4:sessa on ollut ongelmia aivan riittämiin kuten muissakin VAG malleissa.Alfa ei ehkä? panosta siihen viimeiseen silaukseen niin paljon kuin parhaimmat (mitkäköhän ne ovat?) vaan panostus näkyy ja tuntuu aivan muualla tosin viimeisissa malleissa laatuunkin on panostettu melkoisesti , joka sopii ainakin meikäläiselle erittäin hyvin eli suht edullisesti :) hyviä vehkeitä joihin muut eivät pysty vastaamaan samassa hintaluokassa, eli ykköskriteerini ei ole laatu vaan auto kokoinaisuutena jos tuijottaisin laatua pelkästään autoni ei olisi Alfa eikä liioin Audi eikä BMW. En ole myöskään mikään masokisti :) että jaksaisin katsella pitkään autoa jota saisi kuukausittain korjailla pajalla.Omat Alfani ovat olleet aivan käypäisiä laitteita eikä ylimääräisiä korjausreissuja ole pahemmin tarvinnut tehdä.


      • Risto

        Kyllähän BMW on laadukas ja sporttinen auto, mutta suoritukykyinen bemari maksaa suomessa niin paljon, ettei moista summaa kannata maksaa uudesta autosta suomessa.

        Alfoja ei pitäisi myydäkään kuin alan harrastajille.


      • F2001
        156sen tyytyväinen omistaja kirjoitti:

        Auton hinta ei kerro suoraan sen laatua, löytyy esim puolimiljoonaa maksavia vehkeitä joissa laatu ei kuitenkaan ole hääppöistä.
        Uudet Alfat ovat laadultaan aivan hyvää keskitasoa kuten myös vanhemmat mallit Alfan huonompi kausi ajoittuu 70ja 80 luvuille jolloin "laatu" pääsi hieman repsahtamaan. Jos Audi on laadun suhteen kärkipäässä niin huonoksi on autot menneet esim A4:sessa on ollut ongelmia aivan riittämiin kuten muissakin VAG malleissa.Alfa ei ehkä? panosta siihen viimeiseen silaukseen niin paljon kuin parhaimmat (mitkäköhän ne ovat?) vaan panostus näkyy ja tuntuu aivan muualla tosin viimeisissa malleissa laatuunkin on panostettu melkoisesti , joka sopii ainakin meikäläiselle erittäin hyvin eli suht edullisesti :) hyviä vehkeitä joihin muut eivät pysty vastaamaan samassa hintaluokassa, eli ykköskriteerini ei ole laatu vaan auto kokoinaisuutena jos tuijottaisin laatua pelkästään autoni ei olisi Alfa eikä liioin Audi eikä BMW. En ole myöskään mikään masokisti :) että jaksaisin katsella pitkään autoa jota saisi kuukausittain korjailla pajalla.Omat Alfani ovat olleet aivan käypäisiä laitteita eikä ylimääräisiä korjausreissuja ole pahemmin tarvinnut tehdä.

        Ei voi kehuu kyll kaikkien bemujenkaan
        luatettavuutta esim yhden tutun M5 -99 niin
        kärsii vähän vä´lii sähkö onkelmista talvella
        eikä maahantuoja ole pystyny hoitaa niit kuntoon.
        Samoin yhden tutun 528 -98 niin siin on ollu
        jarru vikoi. Kyllä niitä onkelmii on kaikilla
        autovalmistajilla enemmän tai vähemmän.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

      jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      43
      2478
    2. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

      ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      74
      2457
    3. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

      Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      73
      2352
    4. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

      jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      51
      2112
    5. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

      Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      32
      1857
    6. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

      Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      82
      1681
    7. Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista

      Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      21
      1118
    8. Riikka runnoo! sähkön hinta +25 %, bensan hina +16 %

      Euron bensa! Tuo legendaarinen persujen vaalilupaus. Sannan hallitus pudotti sähköenergan alv:n 10 prosenttiin, Riikka r
      Maailman menoa
      7
      1014
    9. Rakastan sinua hiljaisuudessa

      Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi
      Rakkaus ja rakastaminen
      40
      979
    10. Eläköön kuningas, kuningas on kuollut

      Heikki Nivala kaatui kuin mies. Kavaltaja käveli juuri edelliseen toukokuun kokoukseen hankkimansa puku päällä. Eläköön
      Kemijärvi
      55
      864
    Aihe