Ajatelkaapa nyt, Alfan nykyinen 2.5 V6, jota tarjotaan suomessa käsittämättömän edulliseen tehdashintaan, on niitä helmiä, joita onneksi vain harvat osaavat arvostaa.
Tämä nykyinen tilanne on ostajalle suotuisa, mutta arvelen, että se tulee muuttumaan lähitulevaisuudessa. Esim. ruotsissa 156 V6 maksaa 250.000 srk ja Subaru Imbreza GT 230.000 srk. Suomessa vastaavat hinnat ovat: 156 V6 215.000 mk ja Imbreza GT 280.000 mk.
Ei tarvitse kauaa miettiä, kumman suomessa valitsee...
Alfan V6, parasta mitä suomessa rahalla saa
11
2077
Vastaukset
- MP
Se hintaero vain taitaa olla nyt viela suurempi, ku Imprezan uuden mallin hinta tais olla 338 000 tai jotakin sen tapasta Suomessa.
- Risto
Se uuden "Impin" hinta taitaa olla vieläkin kalliinpi suomessa, eli N. 380000 mk. Käsittämättömän kallis hinta autosta, joka on kuitenkin vain Corolla-luokan autosta teknisesti ja ulkoisesti muutettu versio.
Hintaero ruotsiin on tänä vuonna vieläkin suurenpi, kuin mitä viime vuonna oli.
Tuollaisella hinnalla saa jo nopean eurooppalaisen laatuauton kaikkine varusteineen.
- MÄKINEN
Eli nelivetoinen impreza!! suomen olosuhteissa, ihan sama auto mikä sulla on ruotsissa..
Tuleppas sitten talvella liikennevaloissa vierelle niin katotaan kumpi lähtee liukkaammin!
Tai no.. ei mulla kyl o varaa..- 156
Suomessa on pari kuukautta tai itse asiassa muutamana päivänä vuodessa todella liukasta ei pelkästään sen takia tarvitse nelivetoa, mutta suuremmissa tehoissa se on kyllä ihan hyvä muutenkin .Itse olisin ostanut 155q4sen jos niitä olisi löytynyt Suomesta käytettynä.
- 156
Niin tohon samaan rahaan ainoat vaihtoehdot on T4nen volvo ja saab93 turbo joten valinta oli suht helppo. Subarut on Suomessa käsittämättömän kalliita ihan perusmallitkin maksaa maltaita. Uusin 3litranen farkku 400 000 repikää siitä. GTV Alfa 3 litran koneella olisi aika namu onkohan yhtään suomessa? Mitäköhän varusteita tossa Ruotsin 156 versiossa on vai onko mitään hinta olisi Suomessakin n 250 000 kun kaikki varusteet otettaisiin mukaan.
- Jarkko
Ruotsissa myytävä 156 V6 2.5 on varusteiltaan lähes identtinen suomeen tuotavien mallien kanssa.
Molemmat ovat vakiona ns. winter-paketilla, eli sumuvalot, istuinlämmittimet, valopesurit.
Ruotsin mallissa taitaa lisänä olla ne alkuperäiset helmalevitykset, jotka kyllä sopiikin 156:een tosi hyvin.
Ruotsissa vaan arvostetaan selvästi enemmän Alfaa kuin suomessa. Siitä korkeampi hinta suhteessa.
- S-TYPE
Jos sijoittaisin autoon 215000mk se olisi juuri tuo Alfa, 2.5:stä lähtee muuten hieno ääni!!!
- älämölö
Alfa on aina osannut tehdä moottoreita mutta syy siihen miksi Alfat ovat niin halpoja Suomessa on että niiden laatu ei ole parhaimmasta päästä niinku esim Audin tai BMWn.
- 156sen tyytyväinen omistaja
Auton hinta ei kerro suoraan sen laatua, löytyy esim puolimiljoonaa maksavia vehkeitä joissa laatu ei kuitenkaan ole hääppöistä.
Uudet Alfat ovat laadultaan aivan hyvää keskitasoa kuten myös vanhemmat mallit Alfan huonompi kausi ajoittuu 70ja 80 luvuille jolloin "laatu" pääsi hieman repsahtamaan. Jos Audi on laadun suhteen kärkipäässä niin huonoksi on autot menneet esim A4:sessa on ollut ongelmia aivan riittämiin kuten muissakin VAG malleissa.Alfa ei ehkä? panosta siihen viimeiseen silaukseen niin paljon kuin parhaimmat (mitkäköhän ne ovat?) vaan panostus näkyy ja tuntuu aivan muualla tosin viimeisissa malleissa laatuunkin on panostettu melkoisesti , joka sopii ainakin meikäläiselle erittäin hyvin eli suht edullisesti :) hyviä vehkeitä joihin muut eivät pysty vastaamaan samassa hintaluokassa, eli ykköskriteerini ei ole laatu vaan auto kokoinaisuutena jos tuijottaisin laatua pelkästään autoni ei olisi Alfa eikä liioin Audi eikä BMW. En ole myöskään mikään masokisti :) että jaksaisin katsella pitkään autoa jota saisi kuukausittain korjailla pajalla.Omat Alfani ovat olleet aivan käypäisiä laitteita eikä ylimääräisiä korjausreissuja ole pahemmin tarvinnut tehdä. - Risto
Kyllähän BMW on laadukas ja sporttinen auto, mutta suoritukykyinen bemari maksaa suomessa niin paljon, ettei moista summaa kannata maksaa uudesta autosta suomessa.
Alfoja ei pitäisi myydäkään kuin alan harrastajille. - F2001
156sen tyytyväinen omistaja kirjoitti:
Auton hinta ei kerro suoraan sen laatua, löytyy esim puolimiljoonaa maksavia vehkeitä joissa laatu ei kuitenkaan ole hääppöistä.
Uudet Alfat ovat laadultaan aivan hyvää keskitasoa kuten myös vanhemmat mallit Alfan huonompi kausi ajoittuu 70ja 80 luvuille jolloin "laatu" pääsi hieman repsahtamaan. Jos Audi on laadun suhteen kärkipäässä niin huonoksi on autot menneet esim A4:sessa on ollut ongelmia aivan riittämiin kuten muissakin VAG malleissa.Alfa ei ehkä? panosta siihen viimeiseen silaukseen niin paljon kuin parhaimmat (mitkäköhän ne ovat?) vaan panostus näkyy ja tuntuu aivan muualla tosin viimeisissa malleissa laatuunkin on panostettu melkoisesti , joka sopii ainakin meikäläiselle erittäin hyvin eli suht edullisesti :) hyviä vehkeitä joihin muut eivät pysty vastaamaan samassa hintaluokassa, eli ykköskriteerini ei ole laatu vaan auto kokoinaisuutena jos tuijottaisin laatua pelkästään autoni ei olisi Alfa eikä liioin Audi eikä BMW. En ole myöskään mikään masokisti :) että jaksaisin katsella pitkään autoa jota saisi kuukausittain korjailla pajalla.Omat Alfani ovat olleet aivan käypäisiä laitteita eikä ylimääräisiä korjausreissuja ole pahemmin tarvinnut tehdä.Ei voi kehuu kyll kaikkien bemujenkaan
luatettavuutta esim yhden tutun M5 -99 niin
kärsii vähän vä´lii sähkö onkelmista talvella
eikä maahantuoja ole pystyny hoitaa niit kuntoon.
Samoin yhden tutun 528 -98 niin siin on ollu
jarru vikoi. Kyllä niitä onkelmii on kaikilla
autovalmistajilla enemmän tai vähemmän.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole432478Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi742457Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä732352Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.512112Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl321857Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma821681Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko211118Riikka runnoo! sähkön hinta +25 %, bensan hina +16 %
Euron bensa! Tuo legendaarinen persujen vaalilupaus. Sannan hallitus pudotti sähköenergan alv:n 10 prosenttiin, Riikka r71014Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi40979Eläköön kuningas, kuningas on kuollut
Heikki Nivala kaatui kuin mies. Kavaltaja käveli juuri edelliseen toukokuun kokoukseen hankkimansa puku päällä. Eläköön55864