Kertokaa ne kenellä on kokemuksia tai tietoa: onko Kappa hyvä auto. Itsellä on Thema ja ajattelin vaihtaa uudempaan. En välittäisi vaihtaa merkkiä kun olen ollut Lanciaan tyytyväinen mutta minulla ei ole Kappan kestävyydestä, laadusta ja käyttökustannuksista juuri mitään tietoa. Miten Kappa pärjää jos sitä verrataan Themaan?
Lancia Kappa
14
4151
Vastaukset
- Cruise päällä
Moottori on rock, mutta vähän juoppo: pintakaasulla alle 8 ltr, keskim. 10-12 ltr Kiertää sporttiperän vuoksi 3200-3700 rpm moottoritiellä.
Sisätilat on hienot ja tilavat
Penkki on yksi parhaista (kokemusta riittää!)
Huoltokulut on todella alhaiset, remmi pitää tosin vaihtaa jo alle 100tkm
- Rengasäänet luokka Saab 9-5 eli eivät ihan hiljaisimmasta päästä, muuten ei nitise tai natise
- lämpenee hitaasti, käytä talvella lämmitintä
- ajoasento edelleen hieman 'italo-apina'
Tiedot perustuu: 3 v:n aikana itse 20tkm, perheessä 45 tkm (sori, en myy, vaan pidän kakkosena loppuun asti ;)- Jaqu
Rengasäänet johtuvat yleensä autoon sopimatto-
mista renkaista, vääristä ohjauskulmista ja
rengaspaineista. Vain todella kehnot renkaat
pitävät rakenteellista meteliä asetuksilla
kuin asetuksilla, joten metelin saa kuriin
kunhan viitsii tarkistaa, että renkaat sopivat
autoon ja, että parametrit ovat kohdallaan. - Cruise päällä
Jaqu kirjoitti:
Rengasäänet johtuvat yleensä autoon sopimatto-
mista renkaista, vääristä ohjauskulmista ja
rengaspaineista. Vain todella kehnot renkaat
pitävät rakenteellista meteliä asetuksilla
kuin asetuksilla, joten metelin saa kuriin
kunhan viitsii tarkistaa, että renkaat sopivat
autoon ja, että parametrit ovat kohdallaan.Mutta ei tuo muuta sitä faktaa, että kappassa on kovemmat rengasäänet kuin esim. 5-sarjan BMW:ssä tai S80:ssä.
Vai mikä oli pointtisi? - Jaqu
Cruise päällä kirjoitti:
Mutta ei tuo muuta sitä faktaa, että kappassa on kovemmat rengasäänet kuin esim. 5-sarjan BMW:ssä tai S80:ssä.
Vai mikä oli pointtisi?Olematon pointti on lähinnä siinä, että rengas-
metelin vertaaminen autosta autoon vaatii aika
paljon työtä, mikäli haluaa esittää jotain
muutakin kuin yhden tilastomerkinnän aiheesta.
Suurimmassa osassa autoista ohjauskulmissa on
virheitä ja renkaiksi heitetään aivan surutta
juuri se satsi mikä satutaan saamaan sopivasti
ja niin ajotuntuma kuin rengasmetelikin on
sitten juuri tilatun mukainen. Näin ollen minusta
on kohtuutonta moittia ensimmäisenä autoa, mikäli
renkaat metelöivät.
- Pidä Thema
paaaaljon pidempään kuin jokin kuppa vai kappako se oli. Näissä uudemmissa reistaa noin suurinpiirtein kaikki mahdollinen.
Tie&rengasäänet muuten pienenevät paljon jo ruiskuttamalla massalla muovilokarit tienpuolelta paksusti ja liimaamalla eristemattoa kuivalle puolelle. - Hyvä neuvo
hyvä mies AUTO, BMW 500-sarjalainen, ei tarvitse makaroonin pulkilla liukastella.
Laatu / Lancia eivät kohtaa koskaan toisiaan.- Timo
Sen verran on tuttujen BMW:t pajalla käyneet, että ei taida olla aina kehumista siinä Bemarinkaan laadussa. Voisit vähän avartaa kokemusmaailmaasi, ja käydä joskus koeajamassa Lancia Kappa, tai vaikka Alfa 166. Putoaisivat suomut sinunkin silmistäsi. ;o)
Eihän se Baijerin MoottoriTehdas mikään huono auto tietysti ole, mutta vähän harmaa ja arkinen. - Jakke
Timo kirjoitti:
Sen verran on tuttujen BMW:t pajalla käyneet, että ei taida olla aina kehumista siinä Bemarinkaan laadussa. Voisit vähän avartaa kokemusmaailmaasi, ja käydä joskus koeajamassa Lancia Kappa, tai vaikka Alfa 166. Putoaisivat suomut sinunkin silmistäsi. ;o)
Eihän se Baijerin MoottoriTehdas mikään huono auto tietysti ole, mutta vähän harmaa ja arkinen.Ainoa auto josta minulla on kone lauennut, oli 140tkm ajettu, säännöllisesti merkkihuollossa huollettu 316. No, huonoa tuuria tietenkin, mutta jos italoautot niin älyttömän huonoja olis, niin luulisi että joku kahdeksasta italian ihmeestä olis tien päälle jättänyt. Että silleen...
- Karsee "pulkka"
taannoin yhtä
Ovet roikku, vaihteet ei toiminu kunnolla ja alusta kolisi aivan KARSEESTI.
Punavalot taasen tuntuivat toimivan liiankin innokkaasti
Ei kiitos- Timo
Nimittäin jos menee kokeilemaan käytettyä, joka on ollut käsissä, (tai jaloissa) joihin sitä ei koskaan olisi pitänyt antaa. Italialainen auto vaatii rakkautta ja huolenpitoa, valitattavasti sellaisen saa rahalla kaupasta kuka vaan rasvanahka, joka rämppää auton parissa vuodessa pilalle. Olen kuullut leasingista palautuneesta Alfa 156:sta joka oli vietävä desinfioitavaksi, kun sisustakin oli ryvetetty paskassa.
Mitenkähän käy, jos haetaan vertaiun vuoksi koeajoon erään nimeltä mainitsemaattoman vähemmistökansallisuuden käytössä ollut vanha taksimersu, tai joku buutsipoikien ruosteen raiskaama karvanoppanissani, niin johan on ihme ellei ovat roiku, alusta kolise ja perä falskaa. - Cruise päällä
Tunnen hyvin 3 kappaa ja ne kaikki ovat erittäin hyvässä kunnossa. Eli siis tällä logiikalla 100% on loistokuntoisia autoja. Voihan tietenkin olla, että kaikki muut ovatkin ihan rämiä, jolloin vain 5,3% kapoista on hyväkuntoisia, MOT.
- TT
Taidat kyllä puhua pehmosia, missä ja mitä yksilöä ajoit? Autoja kun on Suomessa alle 60 kpl, niin ei niitä ihan joka peräkylässä edes näe, saati että pääsisi ajamaan.
Olen itse koeajanut kahta vm -95 Kappaa ja istunut kolmannen -96-mallisen kyydissä. Ko. auto on sivuääniltään (nitinät, natinat, kolinat) erittäin hiljainen ja äänettömyys/laadukkuuden tuntu on todella tehnyt vaikutuksen. Olen keskustellut usean Kappan omistajan kanssa, erään jonka autolla on ajettu 380 tkm ja omistajat ovat varsin tyytyväisiä autoihinsa. Herttoniemessä on 367 tkm ajettu entinen taksi-Kappa, käypä katsomassa, on muuten siisti auto.
Työmatkoilla tässä pääkaupunkiseudulla istun usein takseissa, ja olen pannut merkille, että esim. Mersun C-sarjaiset ja Volvon S80 -mallit ovat ihan uuden nihkeinäkin helkkarinmoisia kolistelijoita. Bemun 5-sarja on varmaan laatupeli, mutta käytettynäkin hinta on aivan mahdoton.
(Tyyppi)vikojahan Kappassa on niinkuin muissakin autoissa, lähinnä keskuslukituksessa ja takapään pitkittäistukivarren kumihelassa, joka väljistyy. No, lukekaapa Audi ja VW-palstaa niin huomaatte, että A4:ssa ja Passatissa menee etutukivarret vaihtoo reilusti alle 100 tkm:n, remppa ei ole ihan halpa, ja nekin on laatuautoja. Työkavereiden uudet S60/V70-Volvot ovat ahkeraan takuuhuollossa pikkuvikojen korjauksessa.
Kappan viisipyttyinen kone on tosi maukas laite. Ei ehkä hirveän alhaalta vääntävä, mutta laulaa kepeästi 7 tonniin, ja se vitoskoneen kurnutus...
- Kuppa
osta kaks muuttuu maailam pahemmaks
- 124AC
Ongelmia:
*Lukot (moottorit leviävät, voi korjata alkuperäistä paremmaksi alta 50 Euron),
*kytkin(käytetyssä todennäköisesti vaihdettu) *takapuslat (Theman osa)
*BOSCHin Motronicista voi joku lämpöanturi kiukutella (löytyy myös halpisosina, kolmasosahintaan ja yhtä toimivia)
*etupään alapallonivelet edelleen kulutustavaraa tosin vahvemmat kuin Themassa ja helpot vaihtaa
*Tehostin vaatii synteettiset öljyt niin loppuu kiljunta talvella
Muuta tuskin tiedossa jos hihnat ja öljyt vaihtaa "riittävän" usein.
Thema on takaluukustaan selvästi käyttökelpoisempi = isompi lastausaukko ja monikäyttöisyys.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2394613Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii763055- 472463
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua451767- 281703
- 791451
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘851285PS uusimman gallupin rakettimainen nousija
https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden143965- 69948
Sellainen tunne sydämessä
Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,86894