Diapam vai Xanor???

Huippaaja

Mitä eroa ko. lääkkeillä on? Kummat ovat turvallisempia?

17

18830

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • /////

Bentsodiatsepiinijohdoksia molemmat, vaikuttavat samalla lailla.

• tanjei

No Xanor on kyllä paniikkikohtaukseen tehokkaampi, spesifisempi, auttaa tehokkaasti, usein ja 2 x 0,5 mg. Diapamia tarttee helposti ottaa kourallinen enne ku se tehoaa vastaavaa, se on lähinnä pelkästään rauhottava lääke, tosin pitkävaikutteisempi ku Xanor, et siinäki mieles vähä erilainen. Xanor myös piristää tietys mieles, Diapam voi käydä myös unilääkkeeks.

• Viekkikset
        tanjei kirjoitti:

No Xanor on kyllä paniikkikohtaukseen tehokkaampi, spesifisempi, auttaa tehokkaasti, usein ja 2 x 0,5 mg. Diapamia tarttee helposti ottaa kourallinen enne ku se tehoaa vastaavaa, se on lähinnä pelkästään rauhottava lääke, tosin pitkävaikutteisempi ku Xanor, et siinäki mieles vähä erilainen. Xanor myös piristää tietys mieles, Diapam voi käydä myös unilääkkeeks.

Se ero että Xanor tekee jatkuvasti käytettynä mahtavat vieroitus oireet kun sen käytön yhtäkkiä lopettaa

- jo pari-kolme kuukautta säännöllisesti Xanoria aiheuttaa lopetettaessa viiden vuorokauden unettomuuden ja karmean olon,viluttaa ja hikoiluttaa ja vapisee yhtä aikaa ja näkee halluja vaikkei mitään ole vetänyt.
        -Siis viekkikset.

Diapam ei niin äkkiä tee viekkiksiä on lievempää Bentsoa mutta pitempään käytettynä aiheuttaa raivareita ja ahdistusta sekä useammin Pamin ottoa isoammilla annoksilla jotta se tehoaisi.

Molemmat erinomaisia lääkkeitä jännitykseen sekä unettomuuteen mutta koukuttavat huomaamatta....

Parempi pysytellä pois Bentsoista ja kokeilla lääkkeetöntä terapiaa ja yrittäää selvittää taustat miksi jännittää onko se itsekeskeistä narkismia että oma itse suuri narsistinen itsetunto pelkää mokaa muitten edessä ...

-Taikka unettomuudesta ei se tapa vaan kiusaa kun viikon valvoo niin kyllä sitten nukkuu mutta jos unilääkkeitä vetää niin viikon valvominen vaan siirtyy tulevaisuuteen jollei loppu ikäänsä sitten aio vetää unilääkkeitä.
        Sitten onkin 60:en iässä munuaiset paskana.

• mie..
        Viekkikset kirjoitti:

Se ero että Xanor tekee jatkuvasti käytettynä mahtavat vieroitus oireet kun sen käytön yhtäkkiä lopettaa

- jo pari-kolme kuukautta säännöllisesti Xanoria aiheuttaa lopetettaessa viiden vuorokauden unettomuuden ja karmean olon,viluttaa ja hikoiluttaa ja vapisee yhtä aikaa ja näkee halluja vaikkei mitään ole vetänyt.
        -Siis viekkikset.

Diapam ei niin äkkiä tee viekkiksiä on lievempää Bentsoa mutta pitempään käytettynä aiheuttaa raivareita ja ahdistusta sekä useammin Pamin ottoa isoammilla annoksilla jotta se tehoaisi.

Molemmat erinomaisia lääkkeitä jännitykseen sekä unettomuuteen mutta koukuttavat huomaamatta....

Parempi pysytellä pois Bentsoista ja kokeilla lääkkeetöntä terapiaa ja yrittäää selvittää taustat miksi jännittää onko se itsekeskeistä narkismia että oma itse suuri narsistinen itsetunto pelkää mokaa muitten edessä ...

-Taikka unettomuudesta ei se tapa vaan kiusaa kun viikon valvoo niin kyllä sitten nukkuu mutta jos unilääkkeitä vetää niin viikon valvominen vaan siirtyy tulevaisuuteen jollei loppu ikäänsä sitten aio vetää unilääkkeitä.

Söin itse Xanor 2mg reilut 2kk.
        Alussa lääke tuntui mahtavalta, niinkin mahtavalta että jäin ko. lääkkeeseen riippuvaiseksi.
        En olisi voinut kuvitella päivää ilman Xanoria.
        No onhan se tietty parempi lääkkeenä, mutta sehän siinä juuri on. Se paremmuus....
        Niin minä ainakin jäin siihen koukkuun. Mulla tuntui kaikki olevan loistavasti, kuin kaikki olisi ollut pelkkää painajaista ennen Xanoria.
        Noh, tole nousi ja päivittäinen lääkkeen tarve kasvoi jopa 4:n Xanoriin päivässä.

Mulle kerkesi tavallaan muodostua uusi persoona, muutuin tylyksi ja kylmäksi muita ihmisiä kohtaan. Ja minä en loppu vaiheessa muuta tehnytkään kuin joko itkin tai raivosin. Pistin kaiken pilalle ja olin oikeasti menettää kaiken perheeni lukuunottaen.
        Ajokortti meni, rahat meni ja viimeisellä meinasi mennä henkikin sillä otin tahallani yliannostuksen (n. 60kpl X:ita ja lisäksi 20kpl masennuslääkkeitä) ja olin vähällä kuolla.
        Mulla oli hyvää aikaa miettia psykiatrisella osastolla omaa tilaani, tai mihin lääkkeet minut ajoi. Viikon verran kärsin vieroitusoireista ja olin todella kipeä. Mulla on edelleen vaikeuksia unen saantiin vaikka tästä on jo kulunut yli pari viikkoa.
        Tottakai tämä on niin yksilöllistä, en tarkoituksella kerro kauhutarinoita mutta tämä on minun kokemukseni Xanoreista.
        Mä en syönyt lääkkeitä oikean syyn kanssa, mutta viikko sitten sain ihan oikean paniikkikohtauksen ja tuntui että kuolen siihen paikkaan. Kävin lääkärissä kertomassa tapahtuneesta ja lääkäri totesi sen p.kohtaukseksi mutta syy kohtaukseen oli lääkkeiden kerrasta lopettaminen.
        En jaksa nyt kaikkea kertoa mitä kaikkea mulle on sattunut, tää on vaan murto-osa siitä mitä ne mulle aiheutti.
        Mutta itse pidättäydyn ko. lääkkeistä vaikka mulla olisi kuinka paha olla.
        Se saattaa pistää kaiken perseelleen tai voi auttaa, mutta minä en suosittele kenellekkään!

• weimeng
        mie.. kirjoitti:

Alussa lääke tuntui mahtavalta, niinkin mahtavalta että jäin ko. lääkkeeseen riippuvaiseksi.
        No onhan se tietty parempi lääkkeenä, mutta sehän siinä juuri on. Se paremmuus....
        Niin minä ainakin jäin siihen koukkuun. Mulla tuntui kaikki olevan loistavasti, kuin kaikki olisi ollut pelkkää painajaista ennen Xanoria.
        Noh, tole nousi ja päivittäinen lääkkeen tarve kasvoi jopa 4:n Xanoriin päivässä.

Mulle kerkesi tavallaan muodostua uusi persoona, muutuin tylyksi ja kylmäksi muita ihmisiä kohtaan. Ja minä en loppu vaiheessa muuta tehnytkään kuin joko itkin tai raivosin. Pistin kaiken pilalle ja olin oikeasti menettää kaiken perheeni lukuunottaen.
        Ajokortti meni, rahat meni ja viimeisellä meinasi mennä henkikin sillä otin tahallani yliannostuksen (n. 60kpl X:ita ja lisäksi 20kpl masennuslääkkeitä) ja olin vähällä kuolla.
        Mulla oli hyvää aikaa miettia psykiatrisella osastolla omaa tilaani, tai mihin lääkkeet minut ajoi. Viikon verran kärsin vieroitusoireista ja olin todella kipeä. Mulla on edelleen vaikeuksia unen saantiin vaikka tästä on jo kulunut yli pari viikkoa.
        Tottakai tämä on niin yksilöllistä, en tarkoituksella kerro kauhutarinoita mutta tämä on minun kokemukseni Xanoreista.
        Mä en syönyt lääkkeitä oikean syyn kanssa, mutta viikko sitten sain ihan oikean paniikkikohtauksen ja tuntui että kuolen siihen paikkaan. Kävin lääkärissä kertomassa tapahtuneesta ja lääkäri totesi sen p.kohtaukseksi mutta syy kohtaukseen oli lääkkeiden kerrasta lopettaminen.
        En jaksa nyt kaikkea kertoa mitä kaikkea mulle on sattunut, tää on vaan murto-osa siitä mitä ne mulle aiheutti.
        Se saattaa pistää kaiken perseelleen tai voi auttaa, mutta minä en suosittele kenellekkään!

Ite oon käyttäny Xanoria 10 vuotta eikä mitään tollasta, ei oo menny välit perheeseen eikä mitään sekoiluja, paitsi mitä aikoinaan otin Xanoria viinan kans, siin menee muisti ja voi alkaa sekoileen; no ei viinan kans sovi muutkaan pillerit eikä lääkkeet, sehän on selvä.

Lääkkeitä tai vaikka huumeitakin voi käyttää kohtuudella ja tarpeeseen tai sitte ihan sikana sikin sokin, se on oma valinta. Mistään ei tuu välttämättä heti riippuvaiseks eikä toleranssia oo pakko nostaa.

• Sivullinen ihminen
        mie.. kirjoitti:

Kirjoituksesi luettua tuli ajatus; tyhmä pää niin kärsii koko ruumis!

• xanorista irti päässyt
        mie.. kirjoitti:

kyllä ne sen verran hyvii oli että tuli jokunen vuosi niitä vedettyy..ekaks kun aloin niitä saamaan,niin 30kpl 10 päivän välein.ne meni kahdessa päivässä,ja tuli oltuu melko lailla pihalla noi päivät.sit lääkäri muutti reseptin et sai 100kpl 30 päivän välein.siinä vaiheessa tolet oli sen verta korkeet,et ne 100kpl kesti 3-4päivää.kaverin kans vedettiin heti 20kpl kumpikin starttiin,ja sit syötiin pitkin päivää niitä,ja siinä meni yökin hereillä ja äksii maistellen..jossain vaiheessa rupes taju lähteen,ja kun taas heräili niin syötiin loput,ja lähettiin lisää kehitteleen..ET NIIN HYVII NE ON!!!!!!!!!KIERTÄKÄÄ KAUKAA NE "ONNELLISUUS PILLERIT"NIILLÄ EI TUU MUUTAKO ONGELMII JA KAIKKI MENEE VITUKS

• Catarina-76
        Viekkikset kirjoitti:

-Siis viekkikset.

Kysyit mitä eroa on Xanor:lla ja Diapamilla. Suurin ero on varmasti se, että diapam on rauhoittava ja Xanor taas ei suoranaisesti ole rauhoittavalääke. Xanor vaikuttaa paniikkihäiriöön, ahdistukseen ja käytetään myös syömishäiriöiden hoidossa, sekä masennuksen hoidossa yhdistettynä tällöin johonkin serotoniinia sisältävään lääkkeeseen. En todellakaan suosittele xanoria kenellekään, riippuvuus tulee nopeasti ja salakavalasti, välillä et voi tietää onko kyseessä paniikkikohtaus vai vieroitusoireita ks. lääkkeestä. Toki niistä eroon pääsee, mutta tie voi olla pitkä ja " kivinen ", siinä tarvitsee aikaa ja pitkäjänteisyyttä, sekä uskoa omaan itseen. Xanoria ei voi missään nimessä katkaista "seinään", jos sitä on joutunut syömään päivittäin, vieroitusoireet voivat aiheuttaa jopa epileptisiä kohtauksia, hallusinaatioita, pahaa änkytystä, pelkotiloja, hikoilua, kylmyyttä, oksentelua, silmissä "sumenemista", vatsakipuja, vatsanseudun turpoamista ilmalla ym. kaikkea " kivaa". Siltikin joudun toteamaan, että elämässäni on ollut vaiheita etten ilman ks. lääkettä olisi selvinnyt yli 27- vuotiaaksi, eli kumpi on pahempi? voida huonosti ja lukittautua kotiinsa syömättä mitään, itkeä päivästä toiseen ja kuihduttaa itseään( koska peilistä näkyy ruma ja lihava valas,jonka tosin vain itse näkee ), sekä kiduttaa itseään vai ottaa 2mg xanoria ja voida normaalisti... sitä voi kukin itse miettiä...

• savupää

xanor2mg debontti paras joka oloo jos ei myssyy oo ja sitä tapahtuu hyvin harvoin ja diapameihin nousee tolet paljo nopeemmin

• savupää

ei oikeesti kannata syödä kumpiikaa just ite lääkärii lähös olot sen mukaset kunnon kukka auttaa

• Siipu

Jaa-aa.... En tiiä, mut pameihin ainaki alkaa jäämään melko helpol koukkuun.
        Mut tuota tuota, kukkahan se tietty olis hyvä luonnonlääke xP Ei vain täällä päin ainakaan nyt oo kovin tarjolla...

• vai kunnon kukka parasta??
        Siipu kirjoitti:

Jaa-aa.... En tiiä, mut pameihin ainaki alkaa jäämään melko helpol koukkuun.
        Mut tuota tuota, kukkahan se tietty olis hyvä luonnonlääke xP Ei vain täällä päin ainakaan nyt oo kovin tarjolla...

kyllä noi "luonnon lääkkeet" jossain määrin käytettynä voi olla avuksikin.kyllä sillä vitutus lähtee ja farkun nappi alkaa puristaan..mut poltteleppa tota luonnon lääkettä jokunen vuosi,niin kyllä tuut sen jälkeen jonku aikaa pikkasen "ilta junassa"..oon nähny aika monta tapausta,jotka sitä polttelee päivittäin,ja piteempii aikoja,niin ei ne aina oikeen heti "hoksaa" kaikkee..sanoo vaan hä?kyllä pari pamii tai muutama äksä on siihen "vitutukseen"parempi vaihto ehto.kyllä se on aivan ok,et esim syöpä potilaat saa sitä kivun hoitoon,mut ne jotka sitä "vaan sillon tällön"polttelee,niin 90% vetää myös niitä pameja tai muita pentsoja..ei kovin montaa oo tullu vastaan,joka vaan ja ainoastaan polttelis johonkin oikeeseen vaivaan.

• säämäää
        vai kunnon kukka parasta?? kirjoitti:

kyllä noi "luonnon lääkkeet" jossain määrin käytettynä voi olla avuksikin.kyllä sillä vitutus lähtee ja farkun nappi alkaa puristaan..mut poltteleppa tota luonnon lääkettä jokunen vuosi,niin kyllä tuut sen jälkeen jonku aikaa pikkasen "ilta junassa"..oon nähny aika monta tapausta,jotka sitä polttelee päivittäin,ja piteempii aikoja,niin ei ne aina oikeen heti "hoksaa" kaikkee..sanoo vaan hä?kyllä pari pamii tai muutama äksä on siihen "vitutukseen"parempi vaihto ehto.kyllä se on aivan ok,et esim syöpä potilaat saa sitä kivun hoitoon,mut ne jotka sitä "vaan sillon tällön"polttelee,niin 90% vetää myös niitä pameja tai muita pentsoja..ei kovin montaa oo tullu vastaan,joka vaan ja ainoastaan polttelis johonkin oikeeseen vaivaan.

vedä vittu päähäs... kyl luonnontuotteita voi käyttää pään hoitoo, se vaa korostaa vallitsevaa olotilaa joten jos käytät sitä ongelmien ratkasuu sillo o kaks ongelmaa mutku käytät onikein nii ei siin mitää pahaa oo... mä oon ainaki nii vitu täynnä pillereitä ettei jaksa enää......

• AllFine

vanha viestikettju mut pakko kommentoida ku eksyin tänne. lääkärit aluks tyrkytti mulle paniikkihäiriöön cipralexia ja venlafaxinia ja ne ei auttanu, tuli vaan helvetin agressiivinen olo yms. sit xanorit, ja heti autto, olosta tuli yhtä normaali ku sillon ku ei ollu paniikkihäiriöö. rauhallinen, mukava olo, kaikki normaalisti ja älykin toimii ihan tavallisesti. toki myönnän että koukkuun noihin jää joo, mut ihmisestä riippien varnaan. esim mä voinu sellasen muutaman päivän olla ilman jos joku kaveri ollu tukena hoitamas asioita mut sit iskee ahistus ja paniikki. mut muuten ollu hyvä lääke.

• pilleripöhnä

^^ "älykin toimii ihan tavallisesti".

Niinhän sä luulet mutta ei se ihan niin ole....

• Vuosiakäyttänyt

Kummastakin on hyötyä. Diapam pitkäkestoisempi, kuin tuo Xanor. Xanor taas hieman vahvempi. Voin vain ja ainoastaan suositella kyseisiä lääkkeitä satunnaiseen käyttöön, sillä niihin helposti tottuu ja sitten elämä onkin yhtä helvettiä ilman. Suosittelen kysymään lääkäriltä jotain ei koukuttavaa lääkettä. Jos ei muuta niin masennuslääke/terapia. Itse olen joskus ollut 200mg päivä annoksissa diapam. Lopetin seinään. Nyt käytän venlafaxin snri lääkettä, joka on auttanut tosi paljon masennuksessa ja paniikkihäiriössä. Ei tarvitse melkeenpä koskea ollenkaan bentsoihin.. Taskusta kumminkin löytyy aina 1mg Xanoreita, että se plan B olisi olemassa, jos alkaakin ahdistamaan. Propral on kans hyvä. Ei jää koukkuun ja auttaa fyysisti ahdistuksessa, jolloin itse henkinenkin ahdistus lievittyy. Toivottavasti voit jo paremmin! =)

• Anonyymi

Se on ihmisestä kiinni miten matkan vetää. Jos lähet surfailee aallonharjalla ja rouskit miten sattuu nappeja, niin lopputulos on just päinvastainen kun oikea tarkoitusperä oikeasti on. Ahdistuksen/stressin ym syyt kannattaa aina ensin selvittää, vasta sitten harkita ottaako kaikesta pienen tauon ja ottaa sitä omaa lomaa, ennen kun ottaa napin naamaan. Jos siihen ei ole mahdollisuutta, niin sitten nakkula naamaan ohjeiden mukaan. Se on sitten eriasia miten tekee, syökö niitä kokoajan menemällä syvemmälle suohon, vai yrittääkö korjata ongelma kohdat elämästä.

Xanor vai diapam... oma mielipide on xanor. Syy siihen on että se vaan itsellä toimii paremmin. Diapan on vähän semmoinen löysä paska housussa, ärsyttää vaan enemmän ja tunteet menevät kuin vuoristorata. Xanorissa olo on kuin possujunassa istuskelu, ei suuria nousuja eikä laskuja, tasasta menoa alusta loppuun.

Tehkää niin kuin lääkäri määrää, älkää lähtekö soveltamaan. Näitä soveltajia näkee kaduilla ja palstoilla, eikä ne useasti näytä siltä, että lääkettä olisi otettu juuri siihen oikeaan vaivaan tai oikeaan aikaan. Riippuvuus ei ole hauska asia!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      123
      2578
    2. 135
      1974
    3. Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet

Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K
      Maailman menoa
      115
      1301
    4. Ikävä on häntä

Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos
      Ikävä
      63
      1286
    5. HESARI: Kahden Pasin pankki OmaSp

Toinen entinen työntekijä sanoi, että Turtio oli organisaatiossa “Jumalasta seuraava, ylöspäin” https://www.hs.fi/visio
      Seinäjoki
      27
      1143
    6. En kai koskaan saa sinua

Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k
      Ikävä
      77
      1141
    7. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      35
      1132
    8. Tykkäsit nainen

Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.
      Ikävä
      45
      1099
    9. Janne Ahonen E R O A A

Taas 2 lasta jää vaille ehjää perhettä!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      96
      1093
    10. Kerroppas nyt

M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉
      Ikävä
      84
      1058
    Aihe