En ole liikunnan vastustaja, mutta en tykkää lenkkeilystä. Älkää naurako, mutta ihan sen takia, että asun pienellä paikkakunnalla, jossa lenkkeily = "ei ole muutakaan tekemistä." Olen vielä ns. tällä hetkellä poissa työelämästä, niin sitä suuremmalla syyllä en halua olla selittelemässä jokaiselle puolitutulle asioitani. Olen harrastanut kotijumppaa, stepperikin on, kuntopyöräily ei iske. Mikä on se teidän juttu eli liikuntamuoto, josta tykkäätte? Voiko liikunnasta yleensä nauttia ?!
Mikä liikuntamuoto teistä mukavin?
19
1643
Vastaukset
- parasta
Hevospoolo!
- oksetti
Kas, kun ei vaakamambo.
- sunmaid
"mutta ihan sen takia, että asun pienellä paikkakunnalla, jossa lenkkeily = "ei ole muutakaan tekemistä."
Sinulla on nyt väärä asenne!!! Noin minäkin kyllä ajattelin jotain viisi vuotta sitten. On oikeus liikkua ihmisten ilmoilla vaikka on työtön!!
Yksin jumpata ei kauaa viitsi! Tarvitsethan raitista ilmaakin joskus...
Mun liikuntajuttuni on reipas kävely. En juokse tai hölkkää. Innostukseni lähti oikeastaan pakosta. Oli sen verran paljon niska- ja selkäsärkyä (jo synnynnäistä vikaa) ja söin päivittäin särkylääkkeitä. Jumpat eivät sovi minulle ollenkaan, joten kokeilin kävelyä ja sitten vaan huomasin että en tarvi enää niitä lääkkeitä.
Siinä se tuli innostus kävelyyn, koirakin saa pitkän lenkin, itse olen liiankin virkeä(???) ja ennen kaikkea lääkkeet pois. - keskiyonkehraaja
Ole mikään lenkkeilyihminen, mutta ihan sen vuoksi, kun tällä pienellä paikkakunnalla missä mä asun on nyt menossa sellanen trendi, että mitä hienommat kuteet lenkillä sitä parempi.En oo valmis lähteen mukaan tohon merkkiverkkari kilpaan joten kuljen näin syksyisin metsässä jossa asustustani ei ihmettele kuin korkeintaan noi hirvikärpäset:))
Huonoja ilmoja varten hankin ton soutulaitteen.On muuten tehokas vehje vaikka ei uskois ensin alkuun.Kai se on tärkeintä että liikkuu, eikä se miten..- Pate
Itse olen innokas liikkuja, mutta kyllä minun lenkkipuvut on todella kuluneita ja ehkä siksi niin rakkaita ja mukavia. Kesähelteellä lenkillä ei nyt niin ihmeellistä pukua edes tarvitse. Reipas kävely on muuten todella hyvä laji, jos ei jaksa juosta!
- sunmaid
On minullakin soutulaite, mutta se liike ei sopinutkaan...muista hyvä ryhti (selkä suorana) kun soudat, ettei vaikutus ole päinvastainen..:)Olen kuullut liikaa fysioterapeutteja (pakosta).
Ikävää nuo muotijutut kuntoliikkumisessa...itse käytän jo vuosia vanhaa asua... inhoan noita hirveän värikkäitä asusteita...ja kaikkia niitä ulokkeita ja yksityiskohtia, joista vain jää kiinni metsän puihin...että aika metsässä lenkkeilen minäkin:))) - keskiyonkehraaja
sunmaid kirjoitti:
On minullakin soutulaite, mutta se liike ei sopinutkaan...muista hyvä ryhti (selkä suorana) kun soudat, ettei vaikutus ole päinvastainen..:)Olen kuullut liikaa fysioterapeutteja (pakosta).
Ikävää nuo muotijutut kuntoliikkumisessa...itse käytän jo vuosia vanhaa asua... inhoan noita hirveän värikkäitä asusteita...ja kaikkia niitä ulokkeita ja yksityiskohtia, joista vain jää kiinni metsän puihin...että aika metsässä lenkkeilen minäkin:)))Ihan selkälääkärin kehoituksesta.Oikea asento tossa on aika tärkee..
Mulla on noi nilkkojen nivelsiteet joskus leikattu joten toi lenkkeily asfaltilla ei oikein sovikkaan mulle. hyvä olo liikunnan jälkeen on se ihan paras asia, ja tietty toi raitis ilma:))
- Loistava.polku
Aerobic on ehdoton lemppari, seuraavaksi itämainen tanssi. Musiikki tekee ison osan nautinnosta.
Kesällä fillari on asiaa, sen kanssa vaan vähän vaikeampi saada yhtä monipuolista liikuntaa kuin noilla muilla. Mutta näkeepähän maisemia samalla kun ajelee. - harrastamaan
seksiä päivittäin! Syke on korkea ja hiki virtaa...
- Animus
Työmatkat, kauppareissut, shoppailumatkat jne
Kaikki vaan pyörällä niin ei tarvi enää illalla lähteä pieneen koppiin huhkimaan muiden naisten kanssa tekopirteästi ;)))- imppu
Aloitin toukokuussa ajamaan työmatkat pyörällä,yht.28km/pv.Matkalle on jäännyt melkein 6kg.HIP HEI!!
- ollikolli-63
Ei tunnu viestit oikein lähtevän..
Kummaa sakkia teillä päin.. Älä ihmeessä samaistu moiseen ummikkomailmaan..
Kävely on sänkyjumpan jälkeen paras liikuntamuoto mitä tiedän ja mitä pirua se toisille kuuluu jos käyt lenkillä raittiissa ilmassa.. Kateuttaan ne puhisevat kun eivät saa itseensä telkun edestä pois.. Mokomat tylsimykset..
Minä olen usein käynyt minunkin pienellä kylällä koiran ja 4-muksuni kanssa pitkiäkin kävely retkiä..Ihan vain huvikseen.. Eikä kukaan ylen katso mua/meitä.. Työtöntä koti-isää..
En tiedä, mut jotenkin olin aistivinani et vain töissä käyvät olisivat ns.parempia kansalaisia..
Jos mä hokasin väärin, niin pyydän anteeksi sanavalintojani..
Onhan mullakin kidutuspenkki olkkarissa ja siinä saa selkänsä kipeeksi, ole varovainen ettet liikaa rasita itseäsi..
Ps. Käy tansseissa..- vauhtia
Ehdoton ykkönen on lattarit,hyvä musiikki ja liikunta yhdessä.Sitten rullaluistelu,sauvojen kanssa,talvella luistelu ja lätkä.
Musiikki ja liikunta yhdessä,tulee hyvä ja rentoutunut olo.Suosittelen!
Kiva kun tulee syksy, alkaa taas tanssitunnit. Bailatino on vauhdikas ja kiva harrastus. Latinorytmit vie mennessään aivan totaalisesti.
Toinen mukava harrastus on itämainen vatsatanssi joka on haastavaa kehon hallintaa.
Ja kun tulee talvi, pääsee taas möyryymään laudalla rinteisiin. Pää ja peppu siinä varmaan vähän kuhmuja tulee saamaan, mutta hitsin kivaa se silti on.
Nolottaa tunnustaa, mutta tosi vähän tulee lenkkeiltyä. Ei meinaa oikein napata. Pitäis kyllä ottaa itseään niskasta kiinni ja patistaa lenkkipoluille.
Kuntosalikortti meinaa pölyyntyä laatikossa. Muutaman kerran on tullu kesällä käytyä.- Tanssisin minäkin, jos uska...
Minä osaan nämä vakiotanssit - kohtalaisesti. Mutta mikään virtuoosi en ole. Rima lähteä bailatiinoon tms. on korkeella vaikka pidän tanssimisesta ja olen kuullut, että sillä vielä kuntokin kohoaa.
Nyt olen jauhanut stepperiä muutamana iltana ja jumpannut. Jotenkin lenkkeily ei iske, on nämä vaatejutut esim. Pitäs olla hienot puvut ja tosi kalliit ja hyvät jalkineet. Ihan tietysti jalkojenkin kannalta. En tiedä, huoks... Tanssisin minäkin, jos uska... kirjoitti:
Minä osaan nämä vakiotanssit - kohtalaisesti. Mutta mikään virtuoosi en ole. Rima lähteä bailatiinoon tms. on korkeella vaikka pidän tanssimisesta ja olen kuullut, että sillä vielä kuntokin kohoaa.
Nyt olen jauhanut stepperiä muutamana iltana ja jumpannut. Jotenkin lenkkeily ei iske, on nämä vaatejutut esim. Pitäs olla hienot puvut ja tosi kalliit ja hyvät jalkineet. Ihan tietysti jalkojenkin kannalta. En tiedä, huoks...Ylitä rohkeasti vain tuo kynnys lähteä bailatinoon. Mene ensin alkeiskurssille, pääset helpommin askeleista jyvälle ja ota liikuntasalissa sellainen paikka mistä näet opettajan askeleet helposti.
Musiikki on mukaansatempaavaa ja saa opetella erilaisia tansseja.
Siellä on kaikenikäistä ja tasoista porukkaa, mene ihmeessä mukaan vaan. Ei siellä ehdi tarkkailla toisiaan. Senverran vauhtia ja menoa niissä lattarirytmeissä on.
Noita paritansseja tykkään minäkin tanssia. Valssi on mun lempparitanssi. Kun saa oikein kunnolla liidellä pitkin parkettia.
- mari
on paras laji. Juoksemista olen inhonnut aina. Jalkoihin sattuu tärinä, vaiva on ollut muksusta asti.
- en ole himourheilija
Mulla on koira, jota täytyy lenkittää, eli kävelen noin 7-10 kilsaa päivässä sen kanssa. Ja kun ei ole lunta, niin pyöräilen työmatkat (20 kilsaa/päivä).
Ei tartte tarkkaila mitä syö, koska en iltaisin syö juuri mitään enää. Siis liikakiloja ei tule.
Mutta yksi pahe mulla on... en ole päässyt tupakasta eroon... - nannukkaN
aikoinaan tanssikursseilla käyntiä, josta tuli himo ja sekös nostatti kuntoa kun 2krt/vko/2-4h kerralla paritansseja harjoiteltiin, joten kannattaa kokeilla.
Toisekseen tänä kesänä sain kipinän rullaluistelusta, kunto on noussut humisten, ilman luistelua ei tule mitään. Kokeile, niin tulet yllättymään.
Ennen näitä kävin pyöräilemässä, mutta ei niin hyvä kuin kaksi edellistä. Talvella aion rpäistä hiihto puolelle, jos vaikka yllättyisin itsekkin hiihdon saloista, mutta ongelmana on etten ole hiihtänyt 15 vuoteen:)
Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuolemanrangaistus
Mielestäni kuolemanrangaistus on väärin kaikissa tilanteissa. Vaikka joku olisi murhannut 10 ihmistä, hänen surmaaminen1217045Miksi persut eivät häädä mamuja pois Suomesta?
Sitä vartenhan persut äänestettiin valtaan. Nyt valta on persuilla. Mamut nostaa työttömyyskorvauksia. Persut huutaa mam554767Riikka Purra ei estä tehomaksun käyttöönottoa
Sähkön hinnoittelua koskevan määräyksen on määrä astua voimaan vuoden 2029 alusta, Energiavirastosta kerrotaan. Määräyk743734Sinä olet minun forEver
Sinä olet minun sielussain, sydämessäin, huulillain, sinä olet ain, Sinä olet vieressäin, kainalossain, sylissäin, ain,272824Sanna Marinille pedataan paluuta pääministeriksi?
Näyttäisi mylly lähteneen käyntiin nyt toden teolla. Nykyiset oikeistodemarit haukutaan vasemmistodemareiden toimesta ni322478Jos kaikki lopulta kuolevat, onko edes pahimmillakaan rikoksilla mitään väliä?
Kaikki kuolevat lopulta. Siksi ihmisten tekemillä rikoksillakaan ei lopulta ole mitään merkitystä. Joidenkin mielestä t221936Mies joka vetäytyy osoittaa teoillaan
Ettei halua olla tekemisissä. Mies joka ei vastaa viesteihin, ei halua sua. Mies joka jättää sut epätietoisuuteen, ei2071462Martinan prinsessahäät peruuntui
Seiska uutisoi Kauneus ja Terveyslehden artikkeliin perustuen mihin nämä häät kosahti.3191254Vakavasti psyykkisesti sairas on pakkohoidossa - Ja asuu silti kotona
Miten käy, kun vakavasti psyykkisesti sairas "hoidetaan" kotona? Norjassa psyykkisesti sairaiden vuodepaikkojen määrä on411063Nainen, kaiken aikaa olin yläpuolella
Ja olen edelleen kaiken yläpuolella. Ja niin on aina oleva. :/162911