Mulla jäi tarkastamatta Saksassa huoltokirjassa oleva merkintä jakohihnan vaihdosta, joten mitä se tarkoittaa saksaksi? Mun huoltokirjassa lukee sellaista kun "Zahnriemen bei 97558 km Gewerselt" ja siinä on merkkiliikkeen leima. Tarkoittaako tuo, että just sitä jakohihnan vaihtoa?
Heräs epäilys onko sitä vaihdettu, kun tuo teksi lukee kahteen kertaa huoltokirjassa. Eihän sitä varmaankaa ole vaihdettu alle 100 tkm aikana kahteen kertaan, kun vm -98 Mazdassa se vaihdetaan vain 90 tkm välein.
Mikä on jakohihna saksaksi
4
7299
Vastaukset
- Pena
Jakohihnaahan (hammashihna) se juuri tarkoittaa, ja on tarkkaan ottaen "Zahnriemen bei 97558 km gewechselt".
- hihna
Todennäköisesti autolla on ajettu mittari irtikytkettynä. Hihna on vaihdettu todellisen ajomäärän mukaisesti.Joten autolla on ajettu yli 200 tkm.
- tutkittu auto
Huoltokirjassa olevat merkinnät on merkkiliikeiden leimalla varustettuja ja kilometrimäärillä merkitty, joten en usko mittaria olevan ruuvattu. Myös auton muut kulumisen merkit autossa viittaavat mittarilukeman pitävän paikkansa.
Autossa on erittäin hyvässä kunnossa olevat sisätilat ja ulkoinen maalipinta, jotka viittaavat selkeästi mittarilukemaan 110 tkm eikä lähelle 200 tkm tai sen yli. Auto on 8 vuotta vanha ja olen tutkinut samanlaisia malleja, joilla on ajettu yli 150 tkm, niin kyllä konehuoneesta ja alustasta näkee ajetut kilometrit vertaamalla autoja.
- N.N.
Eiköhän kirja ole oikeassa. Auton merkkiä et näy maininneen, mutta ainakin joissain Opeleissa ja M40-moottorisissa Bemuissa hihna vaihtuu about 40-60 tkm välein ihan 'by the book'.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu3563045Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3011473En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n841302- 1081301
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991285Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n591245- 481135
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi791045Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa24941- 33847