Mulla jäi tarkastamatta Saksassa huoltokirjassa oleva merkintä jakohihnan vaihdosta, joten mitä se tarkoittaa saksaksi? Mun huoltokirjassa lukee sellaista kun "Zahnriemen bei 97558 km Gewerselt" ja siinä on merkkiliikkeen leima. Tarkoittaako tuo, että just sitä jakohihnan vaihtoa?
Heräs epäilys onko sitä vaihdettu, kun tuo teksi lukee kahteen kertaa huoltokirjassa. Eihän sitä varmaankaa ole vaihdettu alle 100 tkm aikana kahteen kertaan, kun vm -98 Mazdassa se vaihdetaan vain 90 tkm välein.
Mikä on jakohihna saksaksi
4
7250
Vastaukset
- Pena
Jakohihnaahan (hammashihna) se juuri tarkoittaa, ja on tarkkaan ottaen "Zahnriemen bei 97558 km gewechselt".
- hihna
Todennäköisesti autolla on ajettu mittari irtikytkettynä. Hihna on vaihdettu todellisen ajomäärän mukaisesti.Joten autolla on ajettu yli 200 tkm.
- tutkittu auto
Huoltokirjassa olevat merkinnät on merkkiliikeiden leimalla varustettuja ja kilometrimäärillä merkitty, joten en usko mittaria olevan ruuvattu. Myös auton muut kulumisen merkit autossa viittaavat mittarilukeman pitävän paikkansa.
Autossa on erittäin hyvässä kunnossa olevat sisätilat ja ulkoinen maalipinta, jotka viittaavat selkeästi mittarilukemaan 110 tkm eikä lähelle 200 tkm tai sen yli. Auto on 8 vuotta vanha ja olen tutkinut samanlaisia malleja, joilla on ajettu yli 150 tkm, niin kyllä konehuoneesta ja alustasta näkee ajetut kilometrit vertaamalla autoja.
- N.N.
Eiköhän kirja ole oikeassa. Auton merkkiä et näy maininneen, mutta ainakin joissain Opeleissa ja M40-moottorisissa Bemuissa hihna vaihtuu about 40-60 tkm välein ihan 'by the book'.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan483080Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan272884- 1212316
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281432Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631336- 111296
Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj121073- 74979
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää39922Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13802