Polttoöljy

toimiiko?

Voinko tankata surutta polttoöljyä diisseli vehkeeseen? Toimiiko se vielä sitten normaalisti?
Vai onko jotain mitä pitäsi ottaa huomioon jos meinaa tankata pö..? (niin, virkavalta juu... mutta auton kannalta?)

24

7833

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • diisseli

      ei ole mitään eroa kummalla ajaa koneen kannalta. ajetaanhan traktoreissa ja veneissä löpöllä ja toimii.kaikki teollisuuden riisselit käy sillä,että ei siitä huolta.mutta se että ajaa liikenteessä on jokaisen oma asia.

      se on riskialtista joskin pieni se taitaa olla mutta kuitenkin

      • vielä

        että miten tarkasti noita löpö juttuja tarkastellan? joutuuko diisselimies puhallutuksessa sivuummalle ja tarkastetaan tankin sisältö vai miten sitä valvotaan???


      • Diesel 15 v.
        vielä kirjoitti:

        että miten tarkasti noita löpö juttuja tarkastellan? joutuuko diisselimies puhallutuksessa sivuummalle ja tarkastetaan tankin sisältö vai miten sitä valvotaan???

        Olen ajanut diesel henkilöautolla 15 vuotta ja ammatikseni kuorma-autoa 22 vuotta. Kerran on otettu kuorma-autosta näyte. Yleensä ei tavallisessa ratsiassa oteta näytteitä. Polttoainertsiat on tosi harvinaisia. Jos joudut tavallisella henkilöautolla normaalissa ratsiassa polttoaineen näytteen ottoon, niin melkein epäilisin jonkun ilmiantoa.


      • entäs
        vielä kirjoitti:

        että miten tarkasti noita löpö juttuja tarkastellan? joutuuko diisselimies puhallutuksessa sivuummalle ja tarkastetaan tankin sisältö vai miten sitä valvotaan???

        Kun viet auton huoltoon,niin asia paljastuu suodattimen vaihdon yhteydessä tai vedenpoistooperaatiossa.


      • vaan ihmettelen
        entäs kirjoitti:

        Kun viet auton huoltoon,niin asia paljastuu suodattimen vaihdon yhteydessä tai vedenpoistooperaatiossa.

        Mitä se huoltomies sitten siiä sanoo, eikai mitään? Vai meinaatko että ilmottaa?


      • sen
        vaan ihmettelen kirjoitti:

        Mitä se huoltomies sitten siiä sanoo, eikai mitään? Vai meinaatko että ilmottaa?

        Riskin ja odottelet tullimiehiä ja poliisia kotisi risteyksessä.


      • tähän
        sen kirjoitti:

        Riskin ja odottelet tullimiehiä ja poliisia kotisi risteyksessä.

        niin,voihan se kyrviä ja soittaa tullipojat odottelemaan risteykseen.Tietysti kossupullon voi antaa hyvästä huollosta kaverille,nii eiköhän se silläkin hoidu.


      • samaa

        ainetta löpössä vain on väriainetta


      • ....
        vaan ihmettelen kirjoitti:

        Mitä se huoltomies sitten siiä sanoo, eikai mitään? Vai meinaatko että ilmottaa?

        Tekee noi perushuollot itse. Ajelee lähimmät viikot katsastusta pari tankillista verollista. Vanhemmalla autolla tuo on toki helpompaa. Riski on pieni, mutta toisaalta sanktio sen mukainen. Paskatsäkä jos kohdalle sattuu.


      • Wolkkaristi16v
        .... kirjoitti:

        Tekee noi perushuollot itse. Ajelee lähimmät viikot katsastusta pari tankillista verollista. Vanhemmalla autolla tuo on toki helpompaa. Riski on pieni, mutta toisaalta sanktio sen mukainen. Paskatsäkä jos kohdalle sattuu.

        Ite mekaanikkona joskus kyllä huomaan verottoman polttoaineen mutta en kyllä siihen sen kummemmin reagoi. En ala mihinkään toimepiteisiin, sen kun ajaa sillä joka tahtoo. Mutta kyllä niitä ratsioita on ainakin länsirajalla,se on varmaa. Olen niihin itsekin joutunut muutaman kerran,jopa bensavehkeellä! Otti tullimies näytteen, päivitteli että näyttääpä kummalta aineelta... Siinä sitä ihmettelivät aikansa kunnes yksi tajusi että perkele, bensaahan se!!! Vielä kyselivät miksen sanonut sitä aiemmin. No, enhän minä sitä voi tietää mitä mittareista tulee...? ;)


      • että
        entäs kirjoitti:

        Kun viet auton huoltoon,niin asia paljastuu suodattimen vaihdon yhteydessä tai vedenpoistooperaatiossa.

        ostin tän käytettynä, eikä mulla ole mitään tietoa siitä mitä se edelliin omistaja tankkasi..


    • löpöllä jo vuosia

      hyvin toimii jo vuosia, nykyinen auto Volvo D5.
      suosittelen kyllä tilatankin hankintaa, suomi on kyttääjien valtakunta.

      • jatkan vielkin

        Ajaako moni diisselisti tuolla polttoöljyllä? Sittenhän riski on suorastaan olematon? Miten paljon siinä voittaa rahassa jos ajaa semmoiset 25 000km er vuosi?


      • valinta...
        jatkan vielkin kirjoitti:

        Ajaako moni diisselisti tuolla polttoöljyllä? Sittenhän riski on suorastaan olematon? Miten paljon siinä voittaa rahassa jos ajaa semmoiset 25 000km er vuosi?

        Kiinnijäämisen riski on suht pieni, mutta toisaalta jos jää kiinni, niin verottaja perii päivämaksut aina siitä päivästä lähtien kun on auton ostanut, ja kun on kyse rangaistuksesta, niin maksu määrätään luonnollisesti korotettuna... Minkä lisäksi täytyy muistaa että autoilla ei päivämaksun maksaminen ole edes mahdollista, ja sekin muistetaan kun veroa lasketaan.

        Summista en tiedä, mutta sen tiedän että verottaja ei paljon armoa anna jos kiinni jää.


      • .....
        valinta... kirjoitti:

        Kiinnijäämisen riski on suht pieni, mutta toisaalta jos jää kiinni, niin verottaja perii päivämaksut aina siitä päivästä lähtien kun on auton ostanut, ja kun on kyse rangaistuksesta, niin maksu määrätään luonnollisesti korotettuna... Minkä lisäksi täytyy muistaa että autoilla ei päivämaksun maksaminen ole edes mahdollista, ja sekin muistetaan kun veroa lasketaan.

        Summista en tiedä, mutta sen tiedän että verottaja ei paljon armoa anna jos kiinni jää.

        Suunnilleen tuon se maksaa kun kiinni jää henkilöautolla.


    • jkl

      Moottoripolttoöljy on samaa kuin diesel väriä lukuunottamatta. Lämmityksessä käytettävä PÖ on huonompaa. Kysy mitä myyvät asemalla. Usein lukee jo mittarin kyljessä.

      • Erkko

        Olen kuullut, että kun löpön jättää aurinkoon tarpeeksi pitkäksi aikaa, niin se muuttaa kirkkausasteensa samaksi kuin diesel. Ainoa vain, että virkavalta ei testaa värin vaan kemiallisen koostumuksen mukaan. (ehkä pH?) Eli testi tehdään liuskalla. Sitä mielestäni ei pysty huijaamaan.

        Mistäs minä tiedän. Itse maksan veroni tankatessa.


      • Jaska
        Erkko kirjoitti:

        Olen kuullut, että kun löpön jättää aurinkoon tarpeeksi pitkäksi aikaa, niin se muuttaa kirkkausasteensa samaksi kuin diesel. Ainoa vain, että virkavalta ei testaa värin vaan kemiallisen koostumuksen mukaan. (ehkä pH?) Eli testi tehdään liuskalla. Sitä mielestäni ei pysty huijaamaan.

        Mistäs minä tiedän. Itse maksan veroni tankatessa.

        Kunhan muistatte käyttää moottoripolttoöljyä tavan lämmitysöljyn sijaan. Tavan lämmitysöljyä ei voi käyttää enää edes vanhoissa moottoreissa.


      • tietotoimisto
        Erkko kirjoitti:

        Olen kuullut, että kun löpön jättää aurinkoon tarpeeksi pitkäksi aikaa, niin se muuttaa kirkkausasteensa samaksi kuin diesel. Ainoa vain, että virkavalta ei testaa värin vaan kemiallisen koostumuksen mukaan. (ehkä pH?) Eli testi tehdään liuskalla. Sitä mielestäni ei pysty huijaamaan.

        Mistäs minä tiedän. Itse maksan veroni tankatessa.

        Ei kannata uskoa kaikkea mitä noi hevoosmiehet puhelee diesselistä ja löpöstä !!!!
        Löpö kyllä muuttaa väriään kauan auringossa ollessaan , mutta furfuraali (mitä testissä katsotaan) ei häviä valohoidolla .


    • EHDOTTOMASTI

      LÄMMITYSÖLJYä ,se on nykyisin aivan eri aine.
      Valmistajat pudottaneet lämmityspöön paineen
      kestoa tms. MOOTTORIpöö taasen melkein samanhintaista kun DIISSELI, joten turha vaiva.

      • Ajomies

        Höpön hinta tippuu kun tilaa isomman määrän. Eli ei kannata käydä huoltsikan tankista kannuun hakemassa. Kuten sanottu, höpön ja kiisselin hintaero alkaa olla mitätön.

        Kun tilaa vähintään 1000 litraa, niin saa kuljetuksen kaupanpäälle. Kannattaa hommata 3000 litran tilatankki ja tilata tankkiauto tuomaan sinne. Talvilaatua, niin voi käyttää milloin vain.


      • on höpö
        Ajomies kirjoitti:

        Höpön hinta tippuu kun tilaa isomman määrän. Eli ei kannata käydä huoltsikan tankista kannuun hakemassa. Kuten sanottu, höpön ja kiisselin hintaero alkaa olla mitätön.

        Kun tilaa vähintään 1000 litraa, niin saa kuljetuksen kaupanpäälle. Kannattaa hommata 3000 litran tilatankki ja tilata tankkiauto tuomaan sinne. Talvilaatua, niin voi käyttää milloin vain.

        vai tarkoititko löpöä(lämmitysainetta)


      • höpö

        Taas alkaa levitä tuo höpötieto, että dieselin polttoaineen pitäisi kestää puristusta.

        Asia on juuri päinvastoin - se ei saa kestää puristusta, vaan sen pitää syttyä heti! Tämän syttymisherkkyyden ilmoittaa setaaniluku.


    • Anonyymi

      Mistä saa testiliuskoja ?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      46
      3167
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      12
      2033
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      18
      1492
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1375
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      11
      1351
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      17
      1261
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1171
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1105
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1054
    10. 22
      1047
    Aihe