Finlandia-lato

Tiesittekö, että Finlandia-talon ylläpidon maksaa yhteiskunta, mutta Alvar Aallon perikunta taas puolestaan määrää, mitä sille saa tehdä?

Eli ko. perikunta sanoo, mitä materiaalia ulkoseinät saavat olla, millainen sen julkisivun maisema saa olla jne.

Kummallinen jumaluus tuo herra Aalto.

7

415

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yhtä suurta tai

joku sukulaisesi tekee - arvostele sitten. Taide ja sen idea on etusijalla.

• Käsittääkseni Finlandia-talon idea on/oli olla konferenssikeskus ja konserttitalo.

Molempiin käyttöihin vanhentunut.

Kyllä minä sen taiteelliset arvot tunnustan, mutta taide ei saa olla itsetarkoitus, ei varsinkaan tuon kokoluokan asioissa. Finlandia-talo näyttää todella upealta Töölönlahden toiselta puolelta katsottuna, mikä tahansa harmaanvalkoinen seinämateriaali antaisi todennäköisesti saman vaikutelman.

Putoilevat seinälaatat eivät näytä läheltä hyvältä ja niiden irtvistely näyttää sieltä Töölönlahden toiselta puoleltakin rumalta. Jospa taiteilijan idea pitäisi ajatella, eikä noudattaa kirjainta.
        Tuskinpa Aallon kaltainen arkkitehti olisi itsekään jättänyt korjaamatta putoilevia laattoja ja huonoa akustiikkaa?

• -x-x-x-

muutenkin ukkelilta löytyy muitakin hirveyksiä. kuten tuo saamarin sokeripala Helsingin keskustassa (Enso-Gutzeitin pääkonttori). Se pitäisi räjäyttää ensitilassa. Jos se olisi jonkun muun suunnistelema, niin se olisi jo hävitetty.

• sokeripalat

rumia monumentteja,jotka pitää poistaa ei sovi Suomeen,vois vaikka lahjoittaa Italiaan.

• enpä tiennykkään

En tiennyt.

Miksiköhän perikunta katsotaan päteväksi moisia asioita päättämään?

Todella omituinen asia.

• ,,,,,,,,,,,,,,,,

sillä oli, jotain tekemistä tekijänoikeuksien kanssa.

• Roope

Näin on, hirvittävän rumia rakennuksia ne Aallon piirtämät talot ovat!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen miettinyt kauan

miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h
      Ikävä
      37
      3167
    2. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      52
      2744
    3. Archie ja Iida ero.

Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      141
      2590
    4. Olen levoton takiasi

Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      158
      2124
    5. Oletko varattu minulle?

Mieheltä kysyn.
      Ikävä
      87
      2012
    6. Ostiko maailma sinut minulta?

Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue
      Ikävä
      20
      1898
    7. On niin paha olla

Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      40
      1519
    8. Vanhempi mies

Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa
      Ikävä
      26
      1395
    9. Älä stressaa. Rakastan sua

Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      52
      1068
    10. Minna Kuukka joutui jekuttamaan ovelasti TTK:n takia - Tästä oli kyse - Tunnustaa: "No joo, joo..."

Symppis Minna Kuukka! Minna on kyllä erinomainen valinta Tanssii Tähtien Kanssa -oppilaaksi - vai mitä mieltä olet? To
      Tanssii tähtien kanssa
      24
      1042
    Aihe