Ateistit kysyvät, miksi piti olla mitään ristinsovitusta, että miksi ei Jumala antanut anteeksi tosta vain, jos kerran oli Jumala.
No vastaus on tietenkin, että jos syyttäisin jotakuta jostakin sen tekemästä rikoksesta ja vaatisin Jumalalta oikeudenmukaisuutta, niin silloin Jumalan täytyisi rankaista sitä toista. Joku mua parempi vois vaatia taas, että mua pitäis rankasta ja homma jatkuis samaa rataa, kunnes taivaassa ei olis ku Jumala yksinään.
**************KRISTUKSEN KUOLEMAN KAUTTA***************
Ateisti ihmettelee
28
1670
Vastaukset
- luuhamara
Kannattaa varmaan vaihtaa nimimerkkiä ettei kukaan sekoita vahingossa sinua Ku Klux Klaanin jäseneksi.
- uskomaton tyyppi
K-kaupan kenkäkauppias.
Ja kannat sanoo koo koo koo.
"No vastaus on tietenkin, että jos syyttäisin jotakuta jostakin sen tekemästä rikoksesta ja vaatisin Jumalalta oikeudenmukaisuutta, niin silloin Jumalan täytyisi rankaista sitä toista. Joku mua parempi vois vaatia taas, että mua pitäis rankasta ja homma jatkuis samaa rataa, kunnes taivaassa ei olis ku Jumala yksinään."
Ja se ongelma tässä on...mikä?
Kysymys jää vielä eloon.- KKK
Ongelma? Sehän on se, että miten kukaan voi pelastua, jos jokainen on mokaillut toisiaan kohtaan. Eihän Jumalalle ole mikään temppu armahtaa, mut se mikä unohtuu melkein aina, niin Jumala on myös oikeudenmukainen ja pyhä. Sen takia me ei voida vaatia et ton ja ton täytyy maksaa ja hyvittää ja saada kärsii ja meidän muka hyvien tyyppien pelastua. Kun sille tielle lähdetään, niin sit me ollaan kaikki samas jamas. Sehän ois sitte sopinut saatanalle.
**************KRISTUKSEN KUOLEMAN KAUTTA*************** KKK kirjoitti:
Ongelma? Sehän on se, että miten kukaan voi pelastua, jos jokainen on mokaillut toisiaan kohtaan. Eihän Jumalalle ole mikään temppu armahtaa, mut se mikä unohtuu melkein aina, niin Jumala on myös oikeudenmukainen ja pyhä. Sen takia me ei voida vaatia et ton ja ton täytyy maksaa ja hyvittää ja saada kärsii ja meidän muka hyvien tyyppien pelastua. Kun sille tielle lähdetään, niin sit me ollaan kaikki samas jamas. Sehän ois sitte sopinut saatanalle.
**************KRISTUKSEN KUOLEMAN KAUTTA***************Miksi jumalaa kiinnostaisi pätkän vertaa? Ja miksi jumala on antanut asioiden mennä niin huonoon jamaan?
- KKK
jason_dax kirjoitti:
Miksi jumalaa kiinnostaisi pätkän vertaa? Ja miksi jumala on antanut asioiden mennä niin huonoon jamaan?
Toi on uskon asia. Ellei niele sitä et Jumala rakastaa ja sitä kiinnostaa, niin ei kyllä sulata mitään muutakaan. Luomakunta tuli kirotuksi, kun ihminen tötsäs. Emmä tiedä mikä siin on ajatus mut luulen et tälleen me tajutaan mitä seuraa kun haluaa ihan väkisin elää Jumalan tahdon vastaisesti.
Toi on uskon asia. Ellei niele sitä et Jumala rakastaa ja sitä kiinnostaa, niin ei kyllä sulata mitään muutakaan. Luomakunta tuli kirotuksi, kun ihminen tötsäs. Emmä tiedä mikä siin on ajatus mut luulen et tälleen me tajutaan mitä seuraa kun haluaa ihan väkisin elää Jumalan tahdon vastaisesti.
**************KRISTUKSEN KUOLEMAN KAUTTA***************"Toi on uskon asia. Ellei niele sitä et Jumala rakastaa ja sitä kiinnostaa, niin ei kyllä sulata mitään muutakaan."
Tuollainen ajattelu yleensä liittyy valheessa elämiseen...
"Luomakunta tuli kirotuksi, kun ihminen tötsäs."
Luomakunta kirottiin, koska Lucifer, valontuoja, antoi ihmiselle valaistumisen. Tämä pelästytti jumalan ja suuressa epätoivossaan kirosi luomakunnan.
"Emmä tiedä mikä siin on ajatus mut luulen et tälleen me tajutaan mitä seuraa kun haluaa ihan väkisin elää Jumalan tahdon vastaisesti."
Eli tilanne on sama kuin parisuhteessa, jossa mies pahoinpitelee tyttöystäväänsä. Niin kauan kun tyttöystävä tekee täsmälleen niin kuin mies sanoo eikä epäonnistu missään, niin mies ei suutu ja piekse tyttöystäväänsä henkihieveriin.
Ehkä me kaikki eläisimme paljon parempaa elämää ilman tuota vihan ja koston tyrannia?- Uskot sä valheeseen?
jason_dax kirjoitti:
"Toi on uskon asia. Ellei niele sitä et Jumala rakastaa ja sitä kiinnostaa, niin ei kyllä sulata mitään muutakaan."
Tuollainen ajattelu yleensä liittyy valheessa elämiseen...
"Luomakunta tuli kirotuksi, kun ihminen tötsäs."
Luomakunta kirottiin, koska Lucifer, valontuoja, antoi ihmiselle valaistumisen. Tämä pelästytti jumalan ja suuressa epätoivossaan kirosi luomakunnan.
"Emmä tiedä mikä siin on ajatus mut luulen et tälleen me tajutaan mitä seuraa kun haluaa ihan väkisin elää Jumalan tahdon vastaisesti."
Eli tilanne on sama kuin parisuhteessa, jossa mies pahoinpitelee tyttöystäväänsä. Niin kauan kun tyttöystävä tekee täsmälleen niin kuin mies sanoo eikä epäonnistu missään, niin mies ei suutu ja piekse tyttöystäväänsä henkihieveriin.
Ehkä me kaikki eläisimme paljon parempaa elämää ilman tuota vihan ja koston tyrannia?Nyt sä puhut lusiferista siihen sävyyn, et se on sun herra ja kuningas. Tähän asti oot esiintynyt ateistina. Sä pelaat kaksin kortein.
Sitäpaitsi mikä toi pahoinpitelyjuttu oli? Mistä sä keksit et Jumala pahoinpitelis ketään? Paremmin olis tohon sopinut et mies antaa vaimolle eron, jos tää on uskoton eikä halua elää uskollisena.
**************KRISTUKSEN KUOLEMAN KAUTTA*************** Uskot sä valheeseen? kirjoitti:
Nyt sä puhut lusiferista siihen sävyyn, et se on sun herra ja kuningas. Tähän asti oot esiintynyt ateistina. Sä pelaat kaksin kortein.
Sitäpaitsi mikä toi pahoinpitelyjuttu oli? Mistä sä keksit et Jumala pahoinpitelis ketään? Paremmin olis tohon sopinut et mies antaa vaimolle eron, jos tää on uskoton eikä halua elää uskollisena.
**************KRISTUKSEN KUOLEMAN KAUTTA***************"Nyt sä puhut lusiferista siihen sävyyn, et se on sun herra ja kuningas."
Vain sinun korviesi välissä. En usko moisiin, otin vaan kantaa erään uskonnon erääseen mytologiaan.
"Sitäpaitsi mikä toi pahoinpitelyjuttu oli? Mistä sä keksit et Jumala pahoinpitelis ketään? Paremmin olis tohon sopinut et mies antaa vaimolle eron, jos tää on uskoton eikä halua elää uskollisena."
VT:ssä jumala tappaa ihmisiä, UT:ssa jumala laittaa ihmisiä kärsimään ikuisuuden ajan. Jumalahan asetti kirouksen ihmiskunnan päälle, koska ihmiskunta ei tanssinut tasan tarkkaan jumalan pillin mukaan.- SEEMOS
jason_dax kirjoitti:
"Nyt sä puhut lusiferista siihen sävyyn, et se on sun herra ja kuningas."
Vain sinun korviesi välissä. En usko moisiin, otin vaan kantaa erään uskonnon erääseen mytologiaan.
"Sitäpaitsi mikä toi pahoinpitelyjuttu oli? Mistä sä keksit et Jumala pahoinpitelis ketään? Paremmin olis tohon sopinut et mies antaa vaimolle eron, jos tää on uskoton eikä halua elää uskollisena."
VT:ssä jumala tappaa ihmisiä, UT:ssa jumala laittaa ihmisiä kärsimään ikuisuuden ajan. Jumalahan asetti kirouksen ihmiskunnan päälle, koska ihmiskunta ei tanssinut tasan tarkkaan jumalan pillin mukaan.Kaikille teiniurpoille sinä jaksatkin vastata!
Älä polta itseäsi loppuun, Tulisi ikävä. - KKK
jason_dax kirjoitti:
"Nyt sä puhut lusiferista siihen sävyyn, et se on sun herra ja kuningas."
VT:ssä jumala tappaa ihmisiä, UT:ssa jumala laittaa ihmisiä kärsimään ikuisuuden ajan. Jumalahan asetti kirouksen ihmiskunnan päälle, koska ihmiskunta ei tanssinut tasan tarkkaan jumalan pillin mukaan.Sun tekstiä:
VT:ssä jumala tappaa ihmisiä, UT:ssa jumala laittaa ihmisiä kärsimään ikuisuuden ajan. Jumalahan asetti kirouksen ihmiskunnan päälle, koska ihmiskunta ei tanssinut tasan tarkkaan jumalan pillin mukaan.
No ei ihme et sä oot ihan pihalla. Sulla on mennyt noi dirikat sekasin. Jumalalle kaikki on eläviä, vaikka joku olis sulle ja mulle kuollut. Tajuu ny, Jumala on elämän ja kuoleman Herra. Jumala antoi vapaan tahdon, saatana yrittää orjuuttaa. Usko Jeesukseen pelastaa.
Sun tekstiä:
VT:ssä jumala tappaa ihmisiä, UT:ssa jumala laittaa ihmisiä kärsimään ikuisuuden ajan. Jumalahan asetti kirouksen ihmiskunnan päälle, koska ihmiskunta ei tanssinut tasan tarkkaan jumalan pillin mukaan.
No ei ihme et sä oot ihan pihalla. Sulla on mennyt noi dirikat sekasin. Jumalalle kaikki on eläviä, vaikka joku olis sulle ja mulle kuollut. Tajuu ny, Jumala on elämän ja kuoleman Herra. Jumala antoi vapaan tahdon, saatana yrittää orjuuttaa. Usko Jeesukseen pelastaa.
**************KRISTUKSEN KUOLEMAN KAUTTA***************"No ei ihme et sä oot ihan pihalla. Sulla on mennyt noi dirikat sekasin. Jumalalle kaikki on eläviä, vaikka joku olis sulle ja mulle kuollut. Tajuu ny, Jumala on elämän ja kuoleman Herra. Jumala antoi vapaan tahdon, saatana yrittää orjuuttaa. Usko Jeesukseen pelastaa."
Kumpikohan meistä on pihalla? Jos jumalan silmissä ei ole kuolleita, niin miksi sitten 10 käskyssä on kohta "älä tapa"(jumala on rikkonut tätä käskyä monet kerrat)?
Kyse ei ole vain tappamisesta, vaan kärsimyksen ja surun aiheuttamisesta. Jos joku sinulle läheinen kuolee, niin sinä nähtävämmin suret tämän kuolemaa...vai?
Tuo on ilman muuta yksi oudoimmista ja suoraan sanoen sekopäisimmistä selityksistä, jonka olen koskaan uskovalta saanut. Onneksi et ole naapurini...et kai asu Helsingissä?- KKK
jason_dax kirjoitti:
"No ei ihme et sä oot ihan pihalla. Sulla on mennyt noi dirikat sekasin. Jumalalle kaikki on eläviä, vaikka joku olis sulle ja mulle kuollut. Tajuu ny, Jumala on elämän ja kuoleman Herra. Jumala antoi vapaan tahdon, saatana yrittää orjuuttaa. Usko Jeesukseen pelastaa."
Kumpikohan meistä on pihalla? Jos jumalan silmissä ei ole kuolleita, niin miksi sitten 10 käskyssä on kohta "älä tapa"(jumala on rikkonut tätä käskyä monet kerrat)?
Kyse ei ole vain tappamisesta, vaan kärsimyksen ja surun aiheuttamisesta. Jos joku sinulle läheinen kuolee, niin sinä nähtävämmin suret tämän kuolemaa...vai?
Tuo on ilman muuta yksi oudoimmista ja suoraan sanoen sekopäisimmistä selityksistä, jonka olen koskaan uskovalta saanut. Onneksi et ole naapurini...et kai asu Helsingissä?Jumala antoi noi käskyt ihmisille. Laki oli ihmisille ja ihmiset olivat lain alla. Jumala oli lain yläpuolella. Sillon ku Jumala tuli ihmiseksi maan päälle niin ei se sillon ketään tappanut. Jeesus oli myös Jumalan lain alla ja ainut joka ei lakia rikkonut. Ei Jumala ollu ihmisille tilivelvollinen vaan näytti hyvyytensä. Sä syytät Jumalaa tossa ku sä väität Jumalan olevan syyllinen sun kärsimyksiin. No kyllähän mäkin kiukuttelen, et sä ainoo ole. Sitäpaitsi Jeesus suri myös Lasaruksen kuolemaa. Kato ite se kohta. Emmä ala kaikkea selittään. Niinku näät, Jumala on hyvä.
Mut yks juttu, Juippi:
En tiedä mitä käytät mut lopeta heti!
Jeesuksen sovitus on sekin kopioitu vanhemmista uskonnoista. Karitsoja uhrattiin varsin yleisesti puhdistustarkoituksissa. Ja Jeesus sanoi itseään (uhri)karitsaksi.
- pessinisti
Teidän kristittyjen jumala jakaa armoa niin triviaalisti, niin epäreilulla perusteella, että turhaan yrität vedota ateistin (tai minun tapauksessani agnostikon) järkeen.
1.Kor.1:21
"Jumala on kyllä osoittanut viisautensa, mutta kun maailma ei omassa viisaudessaan oppinut tuntemaan Jumalaa, Jumala katsoi hyväksi julistaa hulluutta ja näin pelastaa ne, jotka uskovat".
Kun Ateenan sofistit muinoin pistivät Paavalille jauhot suuhun Paavali keksi, että viisaus onkin hulluutta ja hulluus viisautta. Myöntäisit sinäkin puhuvasi hulluja.- KKK
Toi ei liittynyt tähän asiaan mitenkään. Sitäpaitsi, mitä sä tiedät Jumalan jakoperusteista armon suhteen, kun siitä kirjoitat ja syyttelet? Joo, en tosiaan enää yritä vedota sun järkeen. Just tollasten tyyppien takia Jumalan pitää jutskata hulluja, et menis ees yhtään kaaliin.
**************KRISTUKSEN KUOLEMAN KAUTTA*************** - Kassa
KKK kirjoitti:
Toi ei liittynyt tähän asiaan mitenkään. Sitäpaitsi, mitä sä tiedät Jumalan jakoperusteista armon suhteen, kun siitä kirjoitat ja syyttelet? Joo, en tosiaan enää yritä vedota sun järkeen. Just tollasten tyyppien takia Jumalan pitää jutskata hulluja, et menis ees yhtään kaaliin.
**************KRISTUKSEN KUOLEMAN KAUTTA***************On siinä meillä uskovainen.... Koittaa epätoivoisesti yhdistää uskon ja järjen keskenään :)
Ihan vaan sulle tiedoksi lapsipieni että sitä on yrittänyt sinuakin paljon viisaammat siinä onnistumatta :) - KKK
Kassa kirjoitti:
On siinä meillä uskovainen.... Koittaa epätoivoisesti yhdistää uskon ja järjen keskenään :)
Ihan vaan sulle tiedoksi lapsipieni että sitä on yrittänyt sinuakin paljon viisaammat siinä onnistumatta :)Ei mun tarvi mitään koittaa. Toi näkyy näis keskusteluissa aina et luullaan uskovien hirveesti yrittävän. Ihan niinku se tulis ittestä pusertamalla. Ei se sillee ole, vaan Jumala on uskovissa ja antaa oikeat sanat. Jokin tapa toimii toiselle, toinen toiselle. Joku uskoo järkipuhetta ja toinen näkee järjen vasta kun on itte ihan solmussa, mikä on mun mielestä ihan hullua.
- Kassa
KKK kirjoitti:
Ei mun tarvi mitään koittaa. Toi näkyy näis keskusteluissa aina et luullaan uskovien hirveesti yrittävän. Ihan niinku se tulis ittestä pusertamalla. Ei se sillee ole, vaan Jumala on uskovissa ja antaa oikeat sanat. Jokin tapa toimii toiselle, toinen toiselle. Joku uskoo järkipuhetta ja toinen näkee järjen vasta kun on itte ihan solmussa, mikä on mun mielestä ihan hullua.
Sinun kannattaa hieman tarkentaa mitä koitat sanoa. Järki ja usko eivät liity toisiinsa. Jos selittät että on järkevää olla uskossa niin tietääkseni se ei ole mahdollista. Eikös se niin ollut että isän tykö ei pääse kuin ottamalla jeesuksen sydämeen.
Siinä vaiheessa kun ihminen tulee uskoon hän vähentää järjen käyttöä radikaalisti ja alkaa uskoa jumalan olevan kaikkialla vaikuttamassa jokapäiväisiin tekoihin. Ja niitä tekoja ei kuulemma järjellä näe vaan uskolla. - Lonkku-jussi
KKK kirjoitti:
Ei mun tarvi mitään koittaa. Toi näkyy näis keskusteluissa aina et luullaan uskovien hirveesti yrittävän. Ihan niinku se tulis ittestä pusertamalla. Ei se sillee ole, vaan Jumala on uskovissa ja antaa oikeat sanat. Jokin tapa toimii toiselle, toinen toiselle. Joku uskoo järkipuhetta ja toinen näkee järjen vasta kun on itte ihan solmussa, mikä on mun mielestä ihan hullua.
Miksi sitten sönkötät käsittämätöntä kapulakieltä, ja kehäpäättelet tyyliin: jumala on hyvä koska raamattu sanoo niin, raamattu on totta koska se on jumalan sanaa....
Et ole kovinkaan vakuuttava! - KKK
Lonkku-jussi kirjoitti:
Miksi sitten sönkötät käsittämätöntä kapulakieltä, ja kehäpäättelet tyyliin: jumala on hyvä koska raamattu sanoo niin, raamattu on totta koska se on jumalan sanaa....
Et ole kovinkaan vakuuttava!Sä missasit koko pointin. Sitä paitsi toi sun esimerkki oli lapsellinen. Voithan sä vetää tunnelin täyteen graffiteja jois lukee vaik et Tää on Jumalan sanaa ja sit kikatella et toi on melkeen ku Raamatussa. Sun vaan pitäis järkätä historiallisia todisteita ja saada sun jengi vaikka tunnustaa poliisille mitä tuli tehtyä. Tajuutsä? Jumala on hyvä koska kuoli puolestamme. Et sä voi tätä kelaamalla ja kelaamalla koskaan ymmärtääkään vaan vasta kun sä teet Jumalan kanssa diilin. Sittenki se menee Jumalan ehdoilla eikä sun. Ei mun tartte olla sulle vakuuttava. Riittää et Jumala on. Jesus Christ is number One!
Niin se kristittyjen jumala antaa anteeksi kristitylle tosta vaan. Seuraa hiukan kristittyjen käytösta ja miten he kohtelevat muita. No kun on toi anteeksianto automaatti niin ...
- KKK
Kaikki me tehdään virheitä. Ei uskovat ole siinä suhteessa yhtää muita parempia. Et kai sä oikeesti luule, et Jumala antaa kenenkää käyttää armoa jonakin taktisena pelimerkkinä. Tieteskään sä et voi uskoa ku luulet Jumalaa tyhmäksi.
Kaikki me tehdään virheitä. Ei uskovat ole siinä suhteessa yhtää muita parempia. Et kai sä oikeesti luule, et Jumala antaa kenenkää käyttää armoa jonakin taktisena pelimerkkinä. Tieteskään sä et voi uskoa ku luulet Jumalaa tyhmäksi.
**************KRISTUKSEN KUOLEMAN KAUTTA***************Samanlaisia kuin muut? Ymmärtävätkö uskovaiset sen, että ovat samanlaisia kuin muut. Siihen on lyhyt vastaus ei.
"Et kai sä oikeesti luule, et Jumala antaa kenenkää käyttää armoa jonakin taktisena pelimerkkinä." En luule vaan tuosta on kokemusperäistä tietoa. Uskovaisille tuo jumalan armo on mainitsemasi taktinen pelimerkki. No ei nyt kai aivan kaikille, mutta hyvin useille.
Hän olis jäänyt velka itselle,,
Ja kuka sitt olis syytänyt ja vaatinut tuomio Jumalalle?
Kiitos jännistä kyssareista Rakas Jumala joka sä tän fixun kautta esität!!
Siu rakkaat ateistit!!!!
(savis) !!!! !!!!- KKK
Ei ehkä sulle ois kannattanut vastata. Sähän vaan pilkkaat. Toivottavasti joku kuiteskin osaa ottaa tän fiksummin. Se et Jumala ois tappanu ittensä on ihan sairas ajatus. Juudas tappo itsensä, ei Jeesus. Juudaksen itsemurha oli kauhee teko ja mm. se erotti Jumalan saatanasta. Juudas ei uskonut, Jeesus uskoi, Juudas ei, Juudas valehteli ja ajoi omaa etuaan, Jeesus oli hyväntekijä.
- Savipuoli
KKK kirjoitti:
Ei ehkä sulle ois kannattanut vastata. Sähän vaan pilkkaat. Toivottavasti joku kuiteskin osaa ottaa tän fiksummin. Se et Jumala ois tappanu ittensä on ihan sairas ajatus. Juudas tappo itsensä, ei Jeesus. Juudaksen itsemurha oli kauhee teko ja mm. se erotti Jumalan saatanasta. Juudas ei uskonut, Jeesus uskoi, Juudas ei, Juudas valehteli ja ajoi omaa etuaan, Jeesus oli hyväntekijä.
:D :D :D Tollo!
- SEEMOS
Lainaa" Heh Heh!
No vastaus on tietenkin, että jos syyttäisin jotakuta jostakin sen tekemästä rikoksesta ja vaatisin Jumalalta oikeudenmukaisuutta, niin silloin Jumalan täytyisi rankaista sitä toista. Joku mua parempi vois vaatia taas, että mua pitäis rankasta ja homma jatkuis samaa rataa, kunnes taivaassa ei olis ku Jumala yksinään."
MM. Minä olen yksi niistä ateisteista jotka ovat tätä kyselleet!
Mutta sinun tapaukseesi sanon vain että: Hyvä vastaus! (Heh heh) Älä "vastaa" enää ainakaan minulle, Tässä tapauksesssa en viitsi edes yrittää perustella miksi.
Hukkaan se menisi!
Hyvää loppuelämää, Ole onnellinen uskosi kanssa >;-)>
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?1022246- 1041674
- 821347
- 1281343
- 1171246
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘641118Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis631091- 511037
- 36962
- 33834